• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Billettsalgstall

Started by krøvel vellevold, April 17, 2006, 16:54:06 PM

0 Members and 19 Guests are viewing this topic.

Go Down

Xminator

Siden første dag av billettsalget forsvant mangler vi sammenligningen.

Uansett, pr lørdags kveld til sandefjordkampen:
880 ledige, 803 ståplasser, R/S utsolgt/fjernet fra salg - BT åpen for salg.

krøvel vellevold

Quote from: "Xminator"Og vi er enige om at 19999.9 ikke er 20000 i snitt?


VI er nok enige om det. Men all den tid tilskuersnitt alltid opplyses i hele tall, så vil det for RBK holde å få 259994 tilskuere. Dette gir et snitt på 19999,538 - et tall som i alle statistikker vil stå som 20000.
Legg ned hele klubben!

arntf

Quote from: "krøvel vellevold"[ Disse lagene stiller også bare med noen få hundre supportere. Tror RBK skal få slite med å klare 20000 i snitt nå!

(Men de deler vel ut massevis av gratisbilletter for å klare det likevel?)


Eller, som du nevnte, med mindre vi blander oss inn i gullstriden igjen da.
quot;Engang en ret forvoven Jyde
Med Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
Men fik hans Pande ei i sønder,
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!"

Klaus_Brann

Quote from: "Bombefar"Kjøpte skillingsbolle fra Baker Brun i dag. 18 kr!


Sitte eller ta med?Hvis det er sitte er det en greit, hvis det er ta med, er det en skandale at de blir solgt så dyre på SBV!!!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Tore Larsen

Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "Bombefar"Kjøpte skillingsbolle fra Baker Brun i dag. 18 kr!


Sitte eller ta med?Hvis det er sitte er det en greit, hvis det er ta med, er det en skandale at de blir solgt så dyre på SBV!!!


Hva har dette med billettsalg å gjøre ?????
Mvh

Tore

Xminator

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Xminator"Og vi er enige om at 19999.9 ikke er 20000 i snitt?


VI er nok enige om det. Men all den tid tilskuersnitt alltid opplyses i hele tall, så vil det for RBK holde å få 259994 tilskuere. Dette gir et snitt på 19999,538 - et tall som i alle statistikker vil stå som 20000.


Selv om det er direkte feil. Tilskuertall skal rundes nedover.

Klaus_Brann

Quote from: "Tore Larsen"
Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "Bombefar"Kjøpte skillingsbolle fra Baker Brun i dag. 18 kr!


Sitte eller ta med?Hvis det er sitte er det en greit, hvis det er ta med, er det en skandale at de blir solgt så dyre på SBV!!!


Hva har dette med billettsalg å gjøre ?????


Tar den, gled litt ut.

Som nevnt så må vel RBK enten dele ut en del billetter, eller havne i gullkampen igjen. Etter gårsdagens kamp er de med, men hvis vi gjør jobben i dag, er de nok ute av den, og da når de forhåpentligvis ikke den magiske grensen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Brannfrelst

https://bestilling.aafk.no/esro/hall.asp

Her kan en bestille billetter til Aafk-Brann. For de som ikke har muligheter for å kjøpe gjennom Bataljonen. Felt G er for bortesupportere,så bare til å kjøpe nermt der.
2.10.07-Gullet kom hem!

Xminator

Ser overhode ikke noe ledig rundt felt-g. eller på felt-g.

anders_flanderz

Quote from: "Xminator"Ser overhode ikke noe ledig rundt felt-g. eller på felt-g.


ikke eg heller!
rite Drite Drite Drite på Oslo By

Brannfrelst

Quote from: "Xminator"Ser overhode ikke noe ledig rundt felt-g. eller på felt-g.


Så nermt så mulig da. Var noen ledige rundt der på langsiden og kortsiden tidligere.
2.10.07-Gullet kom hem!

PelleB

Er der ledige plasser igjen noen? Jeg tenkte jeg skulle ta med min datter på kamp om der er noen mulighet får det da.
«Verdensmesterskapet er en ordentlig internasjonal begivenhet».
"Gazza"  priceless :)

Brannfrelst

Quote from: "PelleB"Er der ledige plasser igjen noen? Jeg tenkte jeg skulle ta med min datter på kamp om der er noen mulighet får det da.


Til Brann-Sandefjord mener du? Det er ledige ståplasser,er datteren din under 1,5 meter så er det ikke til å anbefale med mindre du har henne på skuldrene;)
2.10.07-Gullet kom hem!

Xminator

Onsdag kveld:

380 ledige. 5 sitterplasser og 373 ståplasser.

Tror R/S ble fjernet, så det kan komme ca 150 sitteplasser over bortesupporterene før helgen. Det er også en sjanse for at disse setene forsvant før helgen. Sandefjord kommer neppe med mer enn 500, sannsynligvis en god del mindre, så fullt blir det ikke. Rundt 16800.

BrannSupporter

http://brann.no/brann_link/index.php?mapping=220&brann=f14bf33275fc759c916509202a472915

Billettinfo til Brügge, Odd og Cheslea-kampene.

Hvor mange kan vi vente oss på Brügge-kampen? Ser Mjelde snakker om fulltsatt stadion på BTV. Selv tviler jeg på det.

Ellers er det 124 billetter igjen til Sandefjord-kampen.

Brannmus

Med 7000 på plass mot Suduva, så burde det være håp om minst det dobbelte mot Brugge. Selv med normale billettpriser. Faren er vel at folk ikke klarer å sette seg inn i hva disse to kampene betyr for Brann, og dermed sitter hjemme.

Brannfrelst

Tror det kommer rundt 10.000 mot Brugge. Prisene er alfa omega. Prisene bør ligge på ca 100 for voksne og 50 for barn.
Sandefjord kampen trekker 17.089;)
2.10.07-Gullet kom hem!

kabelmann

Hvorfor ikke bare kjøre på med de samme billettprisene de har hatt så langt? Jeg tror ikke Brugge trekker så mye folk om Brann kjører ordinære billettpriser. Det er ikke akkurat fotballens creme de la creme vi snakker om her og jeg tror det er i Branns interesse å fylle tribunene så langt det er mulig fremfor å fylle lommeboken. Om vi skulle nå gruppespillet og eventuelt få noen kanoner i gruppen, da kan billettprisene skrues opp.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Brannmus

Tid for litt enkel matte: Om Brann selger billettene til kr 50,- og klarer å samle 15 000 mennesker, så sitter de igjen med 450 000 i rene billettinntekter etter at gebyr på kr 20,- er betalt.

Om Brann selger billettene til kr 250,- (kr 220,- uten gebyr), så må de få inn 2050 mennesker for å tjene mer enn 450K. Det klarer man helt fint, selv om motstanderen ikke er superattraktiv. Det er tross alt snakk om første runde i UEFA-cupen, mot kvalifisert motstand.

Blir sikkert skutt av noen for elendig hoderegning og overforenkling av tall osv, men det får så være.

Bombefar

Vi ville sikkert klart minst 10 000 med billettpriser på 250 kr. Jeg så noe om forkjøpsrett til reduserte priser, så med tanke på at det er 12 000 med partoutkort skulle ikke det være noe problem

Ricky

Tror ikke vi skal ha så store forhåpninger hva angår pris, Brann er jo beryktet for sine stive priser i e-cupen..
Kan fort ende opp med billettpriser på 200-250 kroner, og at TV2 viser kampen. Vips, så har man et pinlig oppmøte.

Brannmus

Er 5000 pinlig oppmøte? Kanskje det, men Brann tjener 650K mer på pinlig oppmøte, enn om de fyller Stadion om du referer til prisene i mitt eksempel.

For Brann er det en ekstremt vanskelig oppgave å fastsette priser. På den ene siden er klubben, som alle andre bedrifter avhengig av å tjene mest mulig penger. På den andre side er de sportslige (og økonomiske) resultatene avhengig av at folk stiller opp og støtter laget.

Fornuftig pris for denne kampen? Tja, jeg mener mellom 150-200 kr er realistisk og akseptabelt. Jeg, som mange andre hadde ikke hatt noen betenkligheter med å betale dette.

**Ikke si noe til Jæger, men når sant skal sies, så hadde jeg også vært villig til å betale himla mye mer. Ikke fordi at dette er en utrolig attraktiv kamp, men fordi jeg vil være på plass når Brann spiller UEFA-cupkamp på Stadion. Det skjer ikke hver dag, og jeg klarer ikke tanken på å sitte hjemme når Brann spiller. Grensen går et sted for meg også, men tør ikke helt tenke på hvor.

Red Rabitt

Skal det være noe bonus å delta i uefa økonomisk må jo vi ha normale priser! Klart Brann må tjene penger, skal klubben drives fremover.
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

kabelmann

Joda, det er ikke tvil om at Brann kan fylle lommeboken godt opp om de vil det. Mitt spørsmål er bare om de ikke heller har lyst til å fylle stadion? Nå er dette bare ukvalifisert gjetting, men jeg mistenker at TL-priser på billettene mot et lag som Brugge ikke vil samle de helt store massene. Spiller vel i grunnen ikke så stor rolle når alt kommer til alt. Jeg skal der uansett.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Red Rabitt

Quote from: "kabelmann"Joda, det er ikke tvil om at Brann kan fylle lommeboken godt opp om de vil det. Mitt spørsmål er bare om de ikke heller har lyst til å fylle stadion? Nå er dette bare ukvalifisert gjetting, men jeg mistenker at TL-priser på billettene mot et lag som Brugge ikke vil samle de helt store massene. Spiller vel i grunnen ikke så stor rolle når alt kommer til alt. Jeg skal der uansett.

Riktig, er du supporter klarer du uansett å skrape sammen 250 til kampen om 2-3 uker.
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

Xminator

Lørdag:
1 ledig sitteplass, regner med at noen har solgt sesongkort for denne kampen til Brann.
117 ledige ståplasser.

Mulig vi nærmer oss 17500 til denne kampen?

tr0Ndemann

Aii da. Været ser mørkt ut for meg som skal sitte på første rad. Blir nok på med regntøy her ja! Satan så jeg gleder meg.
What a waste of council tax, we paid for your hats!

Bombefar

Synes det er litt dårlig at taket ikke dekker alle sitteplassene, men det må vel kanskje bli slik hvis de skal få nok lys på gresset

Ricky

Quote from: "Brannmus"Er 5000 pinlig oppmøte? Kanskje det, men Brann tjener 650K mer på pinlig oppmøte, enn om de fyller Stadion om du referer til prisene i mitt eksempel.

Xminator

Det er nå 31 ståplasser igjen til kampen.

Regner med en del sesongkortplasser står tomme i dag med tanke på været, så vi havner mest sannsynlig rett over 17000.

For de som havner på de 10 nederste radene - ta med regntøy...

paf

Quote from: "Xminator"
Regner med en del sesongkortplasser står tomme i dag med tanke på været, så vi havner mest sannsynlig rett over 17000.

Det tror faktisk ikke jeg. Kampen i dag er alt for viktig til at folk holder seg hjemme på grunn av været. Det slår heller motsatt ut. Vennene til Jæger overtaler kånemor til at de kan dra tidlig ned fra hytten på grunn av været, og går på kamp.

Erlend


Brannfrelst

Da meldes det på billettluka.no at kampen idag er utsolgt. Så får vi bare håpe det stemmer. Står fortsatt på mitt,17.089 tilskuere dersom disse blåhvalene ikke klarer å fylle kvoten sin.
2.10.07-Gullet kom hem!

Falkman

Quote from: "Erlend"


.. har sÃ¥vidt sett solen her i  Sandviken og.. men fortsetter det Ã¥ regne like mye som det gjør no, blir det Suduva- forhold under kampen i kveld. isÃ¥fall balansere vi pÃ¥ grensen mellom det sportslig forsvarlige, og det parodiske.

Nightfox

Quote from: "paf"
Quote from: "Xminator"
Regner med en del sesongkortplasser står tomme i dag med tanke på været, så vi havner mest sannsynlig rett over 17000.

Det tror faktisk ikke jeg. Kampen i dag er alt for viktig til at folk holder seg hjemme på grunn av været. Det slår heller motsatt ut. Vennene til Jæger overtaler kånemor til at de kan dra tidlig ned fra hytten på grunn av været, og går på kamp.


Får håpe at dem som ikke har anledning til å gå på kampen, som meg (pga skandaløse flytider), har gitt sesongkortet til andre. Personlig blir Brann - Sandefjord en rekrutteringskamp for den yngre garde for min del. På familietribunen BT, ja.

HansaInferno

Quote from: "Brannmus"Er 5000 pinlig oppmøte? Kanskje det, men Brann tjener 650K mer på pinlig oppmøte, enn om de fyller Stadion om du referer til prisene i mitt eksempel.

For Brann er det en ekstremt vanskelig oppgave å fastsette priser. På den ene siden er klubben, som alle andre bedrifter avhengig av å tjene mest mulig penger. På den andre side er de sportslige (og økonomiske) resultatene avhengig av at folk stiller opp og støtter laget.


Synes ikke at Brann skal ha fokus på å tjene mye penger når de fort kan ende opp med 4000 - 5000 på tribunene. Da mener jeg at de heller kan kjøre en billettpris på 100,- og satse på mye folk, så får de heller skru opp prisene på kampene i et eventuelt gruppespill. Det må jo møte flere enn 10 000 mot Club Brugge, som kanskje ikke er så veldig kjent her i Norge, men er notorisk for sine ektremt gode fans. La oss gi de litt kamp på tribunen, ellers kan det virkelig bli pinlig. Har forresten ikke noe tro på at Brann tar seg videre.
Breiflabben, baby!

Nightfox

Hvis Brann VIL ha 10 000 på tribunene, så kan de lett få det, og samtidig tjene det de ville gjort om det kun var 2-3000 på tribunene. Det er da bare å skru ned prisene til en fornuftig pris. Brann har valget.

Xminator

Quote from: "paf"
Quote from: "Xminator"
Regner med en del sesongkortplasser står tomme i dag med tanke på været, så vi havner mest sannsynlig rett over 17000.

Det tror faktisk ikke jeg. Kampen i dag er alt for viktig til at folk holder seg hjemme på grunn av været. Det slår heller motsatt ut. Vennene til Jæger overtaler kånemor til at de kan dra tidlig ned fra hytten på grunn av været, og går på kamp.


17200, så utroper meg selv til vinner av denne :D

Nixon

http://fotball.bt.no/eliteserien/article89344.ece

Interessant sak om billettsalg og telling av tilskuere.
Rød makt på Hansa

kabelmann

Brann har jo alltid "jukset" på denne måten. Synes Lyn, VIF og RBK gjør det riktige når de teller tilskuere som faktisk er tilstede på kampen.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Xminator

Gjør de fortsatt det riktige om det er tallet de oppgir som ligger til grunn for tilskueravgift? Kanskje det er derfor Brann topper statistikken for tilskueravgift?

kabelmann

I mine øyne er det litt mer interessant å vite hvor mange som faktisk er på stadion, ikke hvor mange som kunne vært der. Hva tilskueravgifter angår så hadde det vel vært gunstigere for Brann å gjøre det på VIF-måten, men de gidder vel ikke bruke tid på manuell telling.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Kjell249

Jeg skjønner godt at Lyn og RBK heller vil telle antall tilskuere på kamp, enn betalende tilskuere. Når 20-50% av tilskuerene har fått gratisbilletter, så hadde ikke akkurat tilskuerantallet fått en boost. Og ja jeg vet at Lyn må betale penger for hver tilskuer som er tilstede på stadion til fotballforbundet. Når tilskuerantallet skal sammenlignes er det ikke rettferdig at et lag bare har betalende tilskuere, mens det andre bare har 50% betalende tilskuere. Det som er viktig på bunnlinjen hvert år er de som betaler, og ikke hvor mange som ser kampene.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

krøvel vellevold

Det pussige i den nevnte artikkelen er at det altså var over 3600 som hadde kjøpt billett til VIF-Brann, som ikke var der. Hvordan er DET mulig?

Når det gjelder Branns tilskuertall, så tror jeg ikke det er noen særlig forskjell på antall solgte og antall fremmøtte. Det er ikke mange seter som står ubrukt. De ledige plassene er jo først og fremst på VIP Hvermannsen, og det er vel plasser som aldri har vært solgt. Dermed tviler jeg på at snittet vårt hadde vært mer enn kanskje 100 eller 200 lavere om det var antall fremmøtte som talte. Verre var det imidlertid tidligere. Da kunne det nok være kamper der en del partoutkortinnehavere ikke dukket opp (i fellesferien eller ved tv-kamp), men det kunne også være kamper der Brann (pga prosentandelen av billettinntektene de måtte gi til bortelaget) jukset tallene nedover et par tusen. Ved to anledninger på 80-tallet hadde man fotograftert alle tilskuerne rundt hele banen og talt seg frem til at det reelle tilskuertallet var ca 2000 høyere (ca 11000 i stedet for ca 9000 og ca 15000 i stedet for ca 13000). Husker også flere ganger på 90-tallet der tilskuertallet som ble oppgitt virket mistenkelig lavt i forhold til mengden av folk på Stadion. Det var heller ikke så vanskelig å jukse den gangen, fordi det er vanskeligere å anslå en menneskemengde på ståtribune enn på en sittetribune der du tydelig ser de ledige setene som måtte være. Dessuten var ikke NFF så nøye med å kontrollere slike ting.
Legg ned hele klubben!

Xminator

QuoteDet pussige i den nevnte artikkelen er at det altså var over 3600 som hadde kjøpt billett til VIF-Brann, som ikke var der. Hvordan er DET mulig?


Gratisbilletter, sponsorbilletter. Kjært barn har mange navn.


Nixon

Quote from: "Brannfrelst"http://brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=5741&brann=3cb7a4002cb2118a26fc9446a7614864

Stive priser til Brann-Brugge.


Som jeg skrev i den andre tråden du postet denne linken...
Dette er ikke mye når vi tenker viktigheten av kampen.
Rød makt på Hansa

Xminator

150 er da langt fra stive priser. Vil faktisk tro Brann får god respons fra de som har sesongkort.

kabelmann

Jeg synes 150 var en høyst overkommelig pris. Hadde håpet de ville følge opp prisene de har brukt i kvalikkampene, og det synes jeg de har gjort. Fremdeles godt under TL-pris og jeg håper det vil være med på å trekke litt ekstra folk.

Litt spent på hva VIF legger seg på. Forøvrig fin denne man kan lese på vif.no: "Sjekk vif.no for oppdatert billettinformasjon". Klikker man seg da inn på billetter på vif.no så er hovedoppslaget "Slik kjøper du billetter til VIF- Brann". Riktig så oppdatert.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

gunnar

Quote from: "Xminator"150 er da langt fra stive priser. Vil faktisk tro Brann får god respons fra de som har sesongkort.


Men får de sine faste seter??? Neppe!!
"Vi går fremover for Bergen og fremover for Brann".

Go Up