• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Billettsalgstall

Started by krøvel vellevold, April 17, 2006, 16:54:06 PM

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

Go Down

Chrisstah

Quote from: "Marek"
Quote from: "paf"
Quote from: "Marek"
Nei det er ikke en del.

Jo, det er det.


Hehe, vi kan ikke fortsette slik.
Så du påstår at du møter mange Brannsupportere på bortekamper med noe annet enn Vestlandsdialekt og som er bosatt på andre deler av landet?


e det du som bor borti her kanksje??
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

paf

Quote from: "Marek"
En god del også nå? Dette er ikke et vanlig fenomen, en og annen, jada, men ikke en god del.

Marek

Quote from: paf
Quote from: "Marek"
Vi kan godt krangle om hvor mye "en god del" er, men jeg vil si det er ganske presist og dekkende for antallet :-)


Hehe, selv mener jeg det dekkende vil være "noen få".
ons Ivar skal hem...

jako

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "jako"


Du skriver mye fornuftig her Krøvel. Men jeg menr du overser en del momenter. Bla annet at det ikke er noe enten eller når det gjelder Brann og Sogndal. Det er fullt mulige å holde med begge to. Det er mange i Sogn og Fjorande som sympatiserer med begge lagene.

En annen ting er at selv om avstanden er stor er det Bergen som er byen for de fleste på Vestlandet. Det har mest med tradisjoner å gjøre. At Bergensere ikke er så fryktelig populære er en sannhet. Men det går an å like Brann selv om man ikke liker Bergensere, det blir som med Hansa det. Ikke mange på Vestlandet som ikke mener at Hansa er det beste ølet. Selv om de fleste av oss forbinder det med Bergen.
Så dette uvennskapet med distriktet tror jeg er temmelig overvurdert. Det har mer med sportslig suksess å gjøre. Men der er vi også i ferd med å gå forbi Rosenborg.

Dessuten må jeg påpeke at mange av de som reiser til Lerkendal reiser mangfoldige timer for å se kampen. Det f.eks lengre tid å reise til Trondheim fra Steinkjer enn det tar å reise til Bergen fra Odda eller Florø. Det skulle derfor abselut være mulig å klare det samme her i Bergen.

Det bor forøvrig nesten like mye folk i Bergensområdet som det bor i hele Trøndelag tilsammen.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

jako

Quote from: "Marek"
Quote from: "jako"Ikke vet jeg hvor du ferdes Marek, men her bommer du en del. Det er en god del østlendinger som holder med Brann. Hvor de kommer fra på østlandet aner jeg ikke. Men du må huske på at det er en god del der borte som har slekt i Bergens området. Og en god del av de som holder med Brann hvis de er iteressert i norsk fotball selvsagt.

Jeg er ganske sikker på at mange av de på Stabæk kampen var lokale fans.


En god del også nå? Dette er ikke et vanlig fenomen, en og annen, jada, men ikke en god del.


Selvsagt, "en god del" er jo litt diffust antall. Men jeg har truffet overraskende mange. Det er jo også en del som kommer fra plasser som ikke har noe naturlig topplag. Som holder med en av de stor klubbene. VIF, Brann eller Rosenborg. Tipper over en tredjedel av Norges Befolkning holder med et av disse tre lagene.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Marek

Quote from: "jako"
Du skriver mye fornuftig her Krøvel. Men jeg menr du overser en del momenter. Bla annet at det ikke er noe enten eller når det gjelder Brann og Sogndal. Det er fullt mulige å holde med begge to. Det er mange i Sogn og Fjorande som sympatiserer med begge lagene.

En annen ting er at selv om avstanden er stor er det Bergen som er byen for de fleste på Vestlandet. Det har mest med tradisjoner å gjøre. At Bergensere ikke er så fryktelig populære er en sannhet. Men det går an å like Brann selv om man ikke liker Bergensere, det blir som med Hansa det. Ikke mange på Vestlandet som ikke mener at Hansa er det beste ølet. Selv om de fleste av oss forbinder det med Bergen.
Så dette uvennskapet med distriktet tror jeg er temmelig overvurdert. Det har mer med sportslig suksess å gjøre. Men der er vi også i ferd med å gå forbi Rosenborg.



Dette har du helt rett i! Vil tro at mesteparten i Sogn og fjordane er Brannsupportere, er tross alt ned hit de reker når de skal studere og...ja jeg vet ikke helt hva de gjør her, mange og fæle er de ihvertfall.
Forstod ikke helt denne sammenligningen din med Hansa. Men forstår at de aller fleste assosierer merket med Bergen, også jeg. Men jeg synes absolutt ikke at det er det beste ølet på markedet, langt derifra.
ons Ivar skal hem...

krøvel vellevold

QuoteBla annet at det ikke er noe enten eller når det gjelder Brann og Sogndal. Det er fullt mulige å holde med begge to. Det er mange i Sogn og Fjorande som sympatiserer med begge lagene
.

Bare det å holde med to lag, er jo diskvalifiserende i seg selv. Da blir det middelmåtig interesse for to lag i stedet for genuin interesse for ett. Hva om Sogndal og Brann spiller samtidig da? Kan ikke være to steder på en gang?
----
QuoteEn annen ting er at selv om avstanden er stor er det Bergen som er byen for de fleste på Vestlandet. Det har mest med tradisjoner å gjøre. At Bergensere ikke er så fryktelig populære er en sannhet. Men det går an å like Brann selv om man ikke liker Bergensere, det blir som med Hansa det.  
----

Liker man ikke bergensere, er ikke Brann Stadion stedet å være...

QuoteDet har mer med sportslig suksess å gjøre. Men der er vi også i ferd med å gå forbi Rosenborg.
QuoteDessuten må jeg påpeke at mange av de som reiser til Lerkendal reiser mangfoldige timer for å se kampen. Det f.eks lengre tid å reise til Trondheim fra Steinkjer enn det tar å reise til Bergen fra Odda eller Florø. Det skulle derfor abselut være mulig å klare det samme her i Bergen.


De slipper nå svingete ettfelts vestlandsveier der oppe, og de slipper å ta ferge noe sted mellom Steinkjer og Trondheim. Og ikke minst: Folk fra Steinkjer er trøndere. Akkurat som folk i Trondheim. Men folk i Odda har ingen felles identitet med bergensere.

QuoteDet bor forøvrig nesten like mye folk i Bergensområdet som det bor i hele Trøndelag tilsammen.


Njaaa... Det bor ca 340000 i Bergen og nabokommunene, mens det bor over 400000 i Trøndelag.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: "jako"Dessuten må jeg påpeke at mange av de som reiser til Lerkendal reiser mangfoldige timer for å se kampen. Det f.eks lengre tid å reise til Trondheim fra Steinkjer enn det tar å reise til Bergen fra Odda eller Florø. Det skulle derfor abselut være mulig å klare det samme her i Bergen.


Dette er jo bare tull. Et kjapt søk på naf.no viser at det tar litt over to timer til Odda, og litt over tre timer til Florø fra Bergen. Og da må man begge steder med ferge som kanskje ikke passer sent på kvelden.

Og til Steinkjer er det strake veien på en time og tre kvarter.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

krøvel vellevold

Quote from: "Marek"[ Vil tro at mesteparten i Sogn og fjordane er Brannsupportere, er tross alt ned hit de reker når de skal studere og...ja jeg vet ikke helt hva de gjør her, mange og fæle er de ihvertfall.
.


Tja. Husker med skrekk da Sogndal slo Brann på Stadion for noen år siden. Det var alldeles grusomt å se hvor mange som jublet rundt omkring på tribunene da Sogndal scoret. Det var flere tusen. Tviler på at alle disse er bosatt i Sogndal kommune... Og veldig mange av sogningene som studerer i Bergen, er Sogndal-fans. Men uansett: Det finnes grader av hvor intens tilhørigheten er. At de holder med Brann oppi Sogn, betyr ikke nødvendigvis at de føler en så sterk tilknytning at de får samme forhold til Brann som folk i Bergen. Hvorfor skulle de nå det? De er sogninger, har ingenting til felles med bergensere (som de ofte hater) og snakker en helt annen dialekt.
Legg ned hele klubben!

jako

Quote from: "Nixon"
Quote from: "jako"Dessuten må jeg påpeke at mange av de som reiser til Lerkendal reiser mangfoldige timer for å se kampen. Det f.eks lengre tid å reise til Trondheim fra Steinkjer enn det tar å reise til Bergen fra Odda eller Florø. Det skulle derfor abselut være mulig å klare det samme her i Bergen.


Dette er jo bare tull. Et kjapt søk på naf.no viser at det tar litt over to timer til Odda, og litt over tre timer til Florø fra Bergen. Og da må man begge steder med ferge som kanskje ikke passer sent på kvelden.

Og til Steinkjer er det strake veien på en time og tre kvarter.


Hvis det du sier stemmer så har de nordtrønderne jeg har snakket med bløffet meg godt.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Marek

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Marek"[ Vil tro at mesteparten i Sogn og fjordane er Brannsupportere, er tross alt ned hit de reker når de skal studere og...ja jeg vet ikke helt hva de gjør her, mange og fæle er de ihvertfall.
.


Tja. Husker med skrekk da Sogndal slo Brann på Stadion for noen år siden. Det var alldeles grusomt å se hvor mange som jublet rundt omkring på tribunene da Sogndal scoret. Det var flere tusen. Tviler på at alle disse er bosatt i Sogndal kommune... Og veldig mange av sogningene som studerer i Bergen, er Sogndal-fans. Men uansett: Det finnes grader av hvor intens tilhørigheten er. At de holder med Brann oppi Sogn, betyr ikke nødvendigvis at de føler en så sterk tilknytning at de får samme forhold til Brann som folk i Bergen. Hvorfor skulle de nå det? De er sogninger, har ingenting til felles med bergensere (som de ofte hater) og snakker en helt annen dialekt.


Vil sammenligne dette med når Fyllingen gikk opp, 99.99% av fyllingensupporterne var jo Brann fans, men når deres lille lokale lag gikk opp så måtte de passe på lillebror.
Sogninger er vestlendinger (dessverre) som oss, det har de til felles med Bergensere, og derfor ser de mot Brann.
Men selvsagt har de ikke som du sier like sterk tilhørighet til Brann som Bergensere og striler.
ons Ivar skal hem...

grei


Marek

Quote from: "jako"Det er jo også en del som kommer fra plasser som ikke har noe naturlig topplag. Som holder med en av de stor klubbene. VIF, Brann eller Rosenborg. Tipper over en tredjedel av Norges Befolkning holder med et av disse tre lagene.


Med RBK i CL så virket jo det som om gud og hvermann holdt med de. Ingenting mere kvalmenes å se og høre en Brann, vif, hva som helst annet enn RBK fan holde med trønderne bare forde de er fra Norge.
ons Ivar skal hem...

Chrisstah

hva skjer hvis løv ham skulle rykket opp? hadde vi mistet noen supportere da??
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

C@Bøe_79

Quote from: "Chrisstah"hva skjer hvis løv ham skulle rykket opp? hadde vi mistet noen supportere da??


Heller motsatt tror jeg!
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Marek

Quote from: "Chrisstah"hva skjer hvis løv ham skulle rykket opp? hadde vi mistet noen supportere da??


Nå har vel ikke Løv Ham like mange supportere som Fyllingen, men noen fra dalen hadde nok foretrukket Løv Ham om så skulle skje.
ons Ivar skal hem...

krøvel vellevold

Men tilbake til det denne tråden egentlig skal handle om:

16/9 kl. 17:15: Solgt 14867. Sitte: 13206 - Stå: 1661.

Det er mulig å få så mye som 9 seter ved siden av hverandre på samtlige BT-felt.

Det var nå ca 27 timer til avspark. Sammenligning:

Viking (korrigert til 16339 tilsk.): 14718 solgte 24 timer før.
FFK (korrigert til 16294 tilsk.) 13619 solgte ca 26 timer før.
Start (korrigert til 16484 tilsk.) 14235 solgte ca 25 timer før.
Molde (17360 tilsk.) 15226 solgte ca 24 timer før.

Salg frem til kampstart:

Viking: 1621 solgte siste 24 timer.
FFK: 2675 solgte siste ca 26 timer.
Start: 2249 solgte siste ca 25 timer.
Molde: 2134 solgte siste ca 24 timer.

Det ser fremdeles ut som ca 17000 i morgen for meg.

Andre klubber:

Viking hadde solgt ca 11600 (hvis vip-boksene er utsolgt) kl. 17:19. En økning på ca 1000 siste døgnet. Det er vel Nordli-feber nå!

AaFK hadde solgt ca 9150 kl. 17:09. En økning på ca 150 siste døgnet.
Legg ned hele klubben!

Chrisstah

syns du gjør en bra jobb med det statstikk greiene dine krøvel!
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Marek

Har liten tro på mye over 17.000.
Det som trekker opp er kanskje det fine været.
ons Ivar skal hem...

jako

Quote from: "krøvel vellevold"
QuoteBla annet at det ikke er noe enten eller når det gjelder Brann og Sogndal. Det er fullt mulige å holde med begge to. Det er mange i Sogn og Fjorande som sympatiserer med begge lagene
.

Bare det å holde med to lag, er jo diskvalifiserende i seg selv. Da blir det middelmåtig interesse for to lag i stedet for genuin interesse for ett. Hva om Sogndal og Brann spiller samtidig da? Kan ikke være to steder på en gang?


Skjønner ikke at dere skal være noe problem. Er mange i Nord-trøndelag som har det på samme måten.

Dessuten ser jeg ikke på Sogndal som noen konkurrent til Brann. Det blir som med de som med Løv-Ham.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Chrisstah

Quote from: "jako"
Quote from: "krøvel vellevold"
QuoteBla annet at det ikke er noe enten eller når det gjelder Brann og Sogndal. Det er fullt mulige å holde med begge to. Det er mange i Sogn og Fjorande som sympatiserer med begge lagene
.

Bare det å holde med to lag, er jo diskvalifiserende i seg selv. Da blir det middelmåtig interesse for to lag i stedet for genuin interesse for ett. Hva om Sogndal og Brann spiller samtidig da? Kan ikke være to steder på en gang?


Skjønner ikke at dere skal være noe problem. Er mange i Nord-trøndelag som har det på samme måten.

Dessuten ser jeg ikke på Sogndal som noen konkurrent til Brann. Det blir som med de som med Løv-Ham.


hva tror dere pub snittet til løv ham hadde vært om de hadde kommet seg til TL??
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

jako

Quote from: "krøvel vellevold"
QuoteEn annen ting er at selv om avstanden er stor er det Bergen som er byen for de fleste på Vestlandet. Det har mest med tradisjoner å gjøre. At Bergensere ikke er så fryktelig populære er en sannhet. Men det går an å like Brann selv om man ikke liker Bergensere, det blir som med Hansa det.  
----

Liker man ikke bergensere, er ikke Brann Stadion stedet å være...


Nå må du ikke ta dette for bokstavlig. Mange folk som synes Bergensere er litt kjepphøye og brautende. Men de liker Brann fordet. Jeg kjenner i all fall en god del slike.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

krøvel vellevold

Quote from: "jako"[ Skjønner ikke at dere skal være noe problem. Er mange i Nord-trøndelag som har det på samme måten.

.


Hva? Hvem skulle de holde med der da? Er det de 100 som holder med Steinkjer du snakker om? Tror ikke det er mange som vekkprioriterer RBK fordi Steinkjer spiller samtidig...
Legg ned hele klubben!

jako

Quote from: "krøvel vellevold"
QuoteDet har mer med sportslig suksess å gjøre. Men der er vi også i ferd med å gå forbi Rosenborg.


Det var jo ikke slik jeg mente det. Vi lever i nuet ikke av gamle bragder. Det er viktig å huske på. Se bare på all de nye Chelsea supporterne som har dukket opp i England. Og Brann er per i dag like god som Rsoenborg.

Quote from: "krøvel vellevold"
QuoteDessuten må jeg påpeke at mange av de som reiser til Lerkendal reiser mangfoldige timer for å se kampen. Det f.eks lengre tid å reise til Trondheim fra Steinkjer enn det tar å reise til Bergen fra Odda eller Florø. Det skulle derfor abselut være mulig å klare det samme her i Bergen.


De slipper nå svingete ettfelts vestlandsveier der oppe, og de slipper å ta ferge noe sted mellom Steinkjer og Trondheim. Og ikke minst: Folk fra Steinkjer er trøndere. Akkurat som folk i Trondheim. Men folk i Odda har ingen felles identitet med bergensere.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Chrisstah

no e det litt forskjell på loddefjord og steinkjær då!
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

jako

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "jako"[ Skjønner ikke at dere skal være noe problem. Er mange i Nord-trøndelag som har det på samme måten.

.


Hva? Hvem skulle de holde med der da? Er det de 100 som holder med Steinkjer du snakker om? Tror ikke det er mange som vekkprioriterer RBK fordi Steinkjer spiller samtidig...


Nei det er jo mye kjekkere å se toppfotball selvsagt. Og da er Rosenborg laget. Men spiller Steinkjer mot Rosenborg i cupen holder de med Steinkjer. Det samme kan vi si om Voss og Bergen. Eller Norheimsund for den sak skyld.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

jako

Quote from: "Chrisstah"no e det litt forskjell på loddefjord og steinkjær då!

Hvorfor er det så stor forskjell?
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Chrisstah

Quote from: "jako"
Quote from: "Chrisstah"no e det litt forskjell på loddefjord og steinkjær då!

Hvorfor er det så stor forskjell?


loddefjord ligger i bergen! steinkjør ligger langt utenfor trondheim!
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Nixon

Brann er ingen bydelsklubb.
Merkelig at noen kan mene det.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

jako

Quote from: "Chrisstah"
Quote from: "jako"
Quote from: "Chrisstah"no e det litt forskjell på loddefjord og steinkjær då!

Hvorfor er det så stor forskjell?


loddefjord ligger i bergen! steinkjør ligger langt utenfor trondheim!


Loddefjord ligger utenfor Bergen by. Men i Bergen kommune. Skal man være ekte bergenser så bor man mellom de syv fjell. Jeg hadde blitt fornærmet hvis man spurte om jeg kom fra Loddefjord.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Marek

Quote from: "jako"Loddefjord ligger utenfor Bergen by. Men i Bergen kommune. Skal man være ekte bergenser så bor man mellom de syv fjell. Jeg hadde blitt fornærmet hvis man spurte om jeg kom fra Loddefjord.


Hør etter alle sammen, Loddefjord ligger ikke lengre i Bergen!
ons Ivar skal hem...

jako

Quote from: "Nixon"Brann er ingen bydelsklubb.
Merkelig at noen kan mene det.


Hvem påstår det?

Jeg sier jo bare at de ikke tilhører de bydelene som ligger utenfor Bergen.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Chrisstah

Quote from: "jako"
Quote from: "Chrisstah"
Quote from: "jako"
Quote from: "Chrisstah"no e det litt forskjell på loddefjord og steinkjær då!

Hvorfor er det så stor forskjell?


loddefjord ligger i bergen! steinkjør ligger langt utenfor trondheim!


Loddefjord ligger utenfor Bergen by. Men i Bergen kommune. Skal man være ekte bergenser så bor man mellom de syv fjell. Jeg hadde blitt fornærmet hvis man spurte om jeg kom fra Loddefjord.


ja men det er fortsatt bergen! ligger ikke mer enn en 10 minutters biltur inn til byn! men skjønner ikke hva du mener med det fornærmings greiene?
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

jako

Quote from: "Marek"
Quote from: "jako"Loddefjord ligger utenfor Bergen by. Men i Bergen kommune. Skal man være ekte bergenser så bor man mellom de syv fjell. Jeg hadde blitt fornærmet hvis man spurte om jeg kom fra Loddefjord.


Hør etter alle sammen, Loddefjord ligger ikke lengre i Bergen!


Mener du at Loddefjord, Sandsli og Tertnes er en del av Bergen by? Dette er jo gammelt strileland. Flere av disse stedene har jo nynorske gate og stedsnavn.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Marek

Quote from: "jako"
Quote from: "Marek"
Quote from: "jako"Loddefjord ligger utenfor Bergen by. Men i Bergen kommune. Skal man være ekte bergenser så bor man mellom de syv fjell. Jeg hadde blitt fornærmet hvis man spurte om jeg kom fra Loddefjord.


Hør etter alle sammen, Loddefjord ligger ikke lengre i Bergen!


Mener du at Loddefjord, Sandsli og Tertnes er en del av Bergen by? Dette er jo gammelt strileland. Flere av disse stedene har jo nynorske gate og stedsnavn.


Sandviken, Laksevåg og Landås var også på landet før.
Hvor vil du? At bare folk som bor i Bergen sentrum er Bergensere?
ons Ivar skal hem...

jako

Quote from: "Chrisstah"ja men det er fortsatt bergen! ligger ikke mer enn en 10 minutters biltur inn til byn! men skjønner ikke hva du mener med det fornærmings greiene?


La oss ikke dra dette def spørsmålet for lang ut. Det ligger selvsagt i Bergen kommune. Og det er mange Bergensere som bor der, men det ligger utenfor Bergen.

De sier jo alltid det på nyhetene. Drapet skjedde i Olsvik rett utenfor Bergen f.eks.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Chrisstah

Quote from: "jako"
Quote from: "Chrisstah"ja men det er fortsatt bergen! ligger ikke mer enn en 10 minutters biltur inn til byn! men skjønner ikke hva du mener med det fornærmings greiene?


La oss ikke dra dette def spørsmålet for lang ut. Det ligger selvsagt i Bergen kommune. Og det er mange Bergensere som bor der, men det ligger utenfor Bergen.

De sier jo alltid det på nyhetene. Drapet skjedde i Olsvik rett utenfor Bergen f.eks.


jeg vet det er oppvokst i vadmyra! men det er liksom litt drøy å ta loddefjord som eksempel med steinkjær! voss hadde kanskje passet bedre;)
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

jako

Quote from: "Marek"
Quote from: "jako"
Quote from: "Marek"
Quote from: "jako"Loddefjord ligger utenfor Bergen by. Men i Bergen kommune. Skal man være ekte bergenser så bor man mellom de syv fjell. Jeg hadde blitt fornærmet hvis man spurte om jeg kom fra Loddefjord.


Hør etter alle sammen, Loddefjord ligger ikke lengre i Bergen!


Mener du at Loddefjord, Sandsli og Tertnes er en del av Bergen by? Dette er jo gammelt strileland. Flere av disse stedene har jo nynorske gate og stedsnavn.


Sandviken, Laksevåg og Landås var også på landet før.
Hvor vil du? At bare folk som bor i Bergen sentrum er Bergensere?


Det er jo forskjell på Bergen og Bergensere. Man slutter jo ikke å være Bergenser bare fordi man flytter til Fyllingen. Bergen er jo først og fremst det som ligger mellom de syv fjell. Er du ikke enig i det da.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Romani3

Quote from: "jako"
Quote from: "Marek"
Quote from: "jako"
Quote from: "Marek"
Quote from: "jako"Loddefjord ligger utenfor Bergen by. Men i Bergen kommune. Skal man være ekte bergenser så bor man mellom de syv fjell. Jeg hadde blitt fornærmet hvis man spurte om jeg kom fra Loddefjord.


Hør etter alle sammen, Loddefjord ligger ikke lengre i Bergen!


Mener du at Loddefjord, Sandsli og Tertnes er en del av Bergen by? Dette er jo gammelt strileland. Flere av disse stedene har jo nynorske gate og stedsnavn.


Sandviken, Laksevåg og Landås var også på landet før.
Hvor vil du? At bare folk som bor i Bergen sentrum er Bergensere?


Det er jo forskjell på Bergen og Bergensere. Man slutter jo ikke å være Bergenser bare fordi man flytter til Fyllingen. Bergen er jo først og fremst det som ligger mellom de syv fjell. Er du ikke enig i det da.


Bergen e vel Bergen kommune, sier eg... Men korfor gidde å diskutere det der i det hele tatt? Har det nåkke med billettsalgstall å gjøre kanskje?
color=red]Vi e Brann, seriemester![/color]

Nixon

Dette her er jo bare tåpelig!
Loddefjord ligger på andre siden av et lite fjell.
Steinkjer ligger i et helt annet fylke!
Eller er det disse nordtrønderne som har fortalt deg en ny skrøne, jako?
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Marek

Quote from: "jako"
Det er jo forskjell på Bergen og Bergensere. Man slutter jo ikke å være Bergenser bare fordi man flytter til Fyllingen. Bergen er jo først og fremst det som ligger mellom de syv fjell. Er du ikke enig i det da.


Nå roter du godt her, en som er fra Fyllingen er like mye Bergenser som en som bor på Nordnes.
Bergen sentrum er IKKE det som er mellom de syv fjell, vil du hevde at Laksevåg er en del av sentrum? Jeg ser ikke forskjellen på Laksevåg og Fyllingen i så henseende.
ons Ivar skal hem...

jako

Quote from: "Chrisstah"
Quote from: "jako"
Quote from: "Chrisstah"ja men det er fortsatt bergen! ligger ikke mer enn en 10 minutters biltur inn til byn! men skjønner ikke hva du mener med det fornærmings greiene?


La oss ikke dra dette def spørsmålet for lang ut. Det ligger selvsagt i Bergen kommune. Og det er mange Bergensere som bor der, men det ligger utenfor Bergen.

De sier jo alltid det på nyhetene. Drapet skjedde i Olsvik rett utenfor Bergen f.eks.


jeg vet det er oppvokst i vadmyra! men det er liksom litt drøy å ta loddefjord som eksempel med steinkjær! voss hadde kanskje passet bedre;)


Hehe

Jeg mener bare det at det er masse motsetninger i Bergen også. Man er jo like patriotisk ovenfor bydelen sin som man er ovenfor Bergen. Men likevel holder vi med det samme laget. Brann er en av de få tingene som samler oss. Det var med et svar til det krøvel mente om at trøndere hadde til felles at de var trøndere.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

jako

Quote from: "Nixon"Dette her er jo bare tåpelig!
Loddefjord ligger på andre siden av et lite fjell.
Steinkjer ligger i et helt annet fylke!
Eller er det disse nordtrønderne som har fortalt deg en ny skrøne, jako?


Jeg sammenlignet ikke Loddefjord å Steinkjer i avstand. Ferdig med det.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone


Atlet Orvanger

Quote from: "krøvel vellevold"Men tilbake til det denne tråden egentlig skal handle om:

16/9 kl. 17:15: Solgt 14867. Sitte: 13206 - Stå: 1661.



Hvordan kommer du frem til dette krøvel?

Får helt andre tall enn deg, men siden du er GURU har du nok rett.

Marek

Quote from: "Nixon"Dette her er jo bare tåpelig!
Loddefjord ligger på andre siden av et lite fjell.
Steinkjer ligger i et helt annet fylke!
Eller er det disse nordtrønderne som har fortalt deg en ny skrøne, jako?


Velvel, at det ligger i et annet fylke trenger jo ikke bety noe. Ingen blir vel imponert om noen drar fra Høybråten til Lillestrøm for å se kamp.
ons Ivar skal hem...

jako

Quote from: "Marek"
Quote from: "jako"
Det er jo forskjell på Bergen og Bergensere. Man slutter jo ikke å være Bergenser bare fordi man flytter til Fyllingen. Bergen er jo først og fremst det som ligger mellom de syv fjell. Er du ikke enig i det da.


Nå roter du godt her, en som er fra Fyllingen er like mye Bergenser som en som bor på Nordnes.
Bergen sentrum er IKKE det som er mellom de syv fjell, vil du hevde at Laksevåg er en del av sentrum? Jeg ser ikke forskjellen på Laksevåg og Fyllingen i så henseende.


Man er ikke like mye Bergenser hvis man kommer fra Fyllingen enn hvis man kommer fra Nordnes.

Men dette diskusjonen er sklidd veldig lang ut så det er best vi avslutter den.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Nixon

Quote from: "jako"
Quote from: "Nixon"Dette her er jo bare tåpelig!
Loddefjord ligger på andre siden av et lite fjell.
Steinkjer ligger i et helt annet fylke!
Eller er det disse nordtrønderne som har fortalt deg en ny skrøne, jako?


Jeg sammenlignet ikke Loddefjord å Steinkjer i avstand. Ferdig med det.


Nei, skjønner jo det.
Men tilhørighet skurrer minst like mye!
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Chrisstah

selfølgelig er du like bergenser selv om du kommer fra fyllingen eller nordnes!!
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

grei

Quote from: "jako"

Man er ikke like mye Bergenser hvis man kommer fra Fyllingen enn hvis man kommer fra Nordnes.


Det er det dummeste jeg har hørt. Med din logikk er altså Bergen en småby med et par titalls tusen innbyggere.

Go Up