• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Billettsalgstall

Started by krøvel vellevold, April 17, 2006, 16:54:06 PM

0 Members and 13 Guests are viewing this topic.

Go Down

brann:)

Trur da blir rundt 17000 veret ser ut som at det skal bli fint og kampen bjynner på ett fint tidspungt få folk som er på jobb men går den på tv? håper ikkje sånn at ingen sitter å ser kampen hjemme i sofan enn å gå på stadion.
"Fotball er ikkje bare ett spill, fotball e livet!!"

Gud

Kampen går på Zebra.

brann:)

Jah ikkje so mongen so har zebraen so da kjeme nokk ekstra folk pga det.
"Fotball er ikkje bare ett spill, fotball e livet!!"

krøvel vellevold

Quote from: "brann:)"Jah ikkje so mongen so har zebraen so da kjeme nokk ekstra folk pga det.


De fleste har nå vel Zebra?
Legg ned hele klubben!

dudo

Alle med parabol og nesten alle med kabel?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

brann:)

Ã¥h da visste ikkje eg.men alle har no ikkje den kanalen.
"Fotball er ikkje bare ett spill, fotball e livet!!"

krøvel vellevold

BRANN - MOLDE ER UTSOLGT...

...for idrettslag-billetter. De gikk nemlig kjapt unna. Det har antagelig vært snakk om vel 700 billetter. Dermed har billettsalget gått unormalt bra de siste to dagene, og vi er plutselig oppe i 13504 pr. 23/8 kl. 19:35. Det er fremdeles mulig å få flere seter ved siden av hverandre på A, E, P, R, S og BT-E. Totalt er det 1071 sittebilletter tilgjengelig for Brann-supportere.
Legg ned hele klubben!

Petter Puddefjord

Ja, det blir rundt 18.000 tilskuere.

Jeg gleder meg til å få meldinger på Mallorca om 7-0 til Brann, og rundt 18.000 tilskuere. :-)

Candyman

Quote from: "Petter Puddefjord"Ja, det blir rundt 18.000 tilskuere.

Jeg gleder meg til å få meldinger på Mallorca om 7-0 til Brann, og rundt 18.000 tilskuere. :-)

Ja, eller når det kommer 16.500 så kan du drikke sangria til du tror det var 18.000!! :-)
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

Petter Puddefjord

www.brann.no

Solgt 14.700 billetter, og det er LENGE til kampstart.

Det blir FULLT resten av sesongen. Sann mine ord!

Hvem fikk rett ?  

:-)


Xminator

Det går alltid tregere når sitteplassene er borte. Selv om Brann fabler om "fullt" så holder jeg en knapp på i overkant av 17000.

BrannSupporter

I artikkelen hvor det sto at det var solgt 14 700 billetter står det at kapasiteten er 18 500. I DENNE saken fra da de siste stolene i bt ble montert står det 18 800..

Nixon

Quote from: "Petter Puddefjord"Det blir FULLT resten av sesongen. Sann mine ord!

Hvem fikk rett ?


He he, denne resten av sesongen har vi vel hørt før, Pudde!:)

Men du skal selvsagt få innvilget at hvis du får rett skal det oppveie ALLE de gangene du har tatt feil! Skulle bare mangle.

Og la det være sagt. Vi håpte jo alle at du en gang skulle få rett. For vi vil jo ha flest mulig folk på kampene. Men husk at fra å selge ut noen kamper på slutten av en sesong der vi kjemper om gull, til å holde stabile tilskuertall på 5000 mer enn dette (23.000 slik du vil ha) i oppturer og nedturer er et stort skritt.

Kort sagt: De eventuelt gode salgstallene i de siste kampene i år trenger ikke å bety at Stadion blir for lite i fremtiden!

PS! Skal hilse fra Krøvel. (Vi sitter nå og venter på kampen i Växjö) Han bare gleder seg til å overta her...
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: "Petter Puddefjord"www.brann.no

Solgt 14.700 billetter, og det er LENGE til kampstart.

Det blir FULLT resten av sesongen. Sann mine ord!

Hvem fikk rett ?  

:-)


Hvem som fikk rett? Har du noen gang skrevet at du trodde det kom til å være solgt 14700 billetter tre dager før Molde-kampen?

Såvidt meg bekjent har er det fremdeles 3800 billetter som må selges før vi er oppe i 18500. Og du fablet jo om 18000 også på Start-kampen, og det så sent som to timer før avspark og alle salgstall tydet på at det ikke ville komme så mye. Det kom 16300...

Men altså: Om det kommer 18500 på søndag: Hva så? Det betyr at det er ytterligere 1500 å gå på i forhold til det ferdigbyggede Stadion. Altså hele 1500 plasser til disse etternølerne som venter med å kjøpe billett til noen timer før kamp når det ikke lenger er mulig å få sitteplass (ev. det antallet de vil ha ved siden av hverandre) som de ønsker, og som dermed dropper å gå på Stadion. Og da leder vi altså serien med 9 kamper igjen, ferien er over, kanskje over 1000 av billettene er solgt til idrettslag (kr.70 pr. plass hvis man er minst 10 stk.), kampen går for en gangs skyld kl. 18, osv.

Uansett: En del av grunnen til at forhåndssalget er så stort til denne kampen, er altså den nevnte idrettslag-kampanjen. Disse fyller hele Felt BT-C, store deler av BT-D og sikkert også hjørnet mellom Umbro og BT. Så det kan være snakk om 1000 billetter, som sagt. Dette salget er nå avsluttet.
Legg ned hele klubben!


Nightfox

Du tok jo feil på Start-kampen, og det sitatet ble vel skrevet før det? Hvis det er korrekt er det vel strengt tatt du som ror, og det mye lenger enn til fiskeskjær.

Nixon

Velkommen til forumet, Nightfox.
Du kunne ikke funnet en bedre tråd!:)
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: "Petter Puddefjord"


SÃ¥ fortell hva jeg ror om da!

Jeg har vel aldri nektet for at det kan komme 18000 mot Molde, hvis det var det du tenkte på! Ro, er noe du imidlertid har gjort mye her inne selv. F.eks. da det på Start-kampen ikke kom i nærheten av så mange som du insisterte på at det ville komme.
Legg ned hele klubben!

Superjack

Rart hvor det blir krangling om tipping på publikumstall.

Tror de fleste her inne er enige at tråden er en fin tråd, hvor vi ved hjelp av bl.a Krøvel får vite hvordan etterspørselen etter kampbilletter er.

I tillegg så tror jeg at de fleste av oss her inne synest det er trist og svakt at Brann ikke har klart å dra flere folk på kampene i sommer.

MEN nå tror jeg det kommer til å ta av. Om brann henger med i gullkampen så kommer publikum i Bergen å kjenne sin besøkelsestid, og se ikke vekk fra at de resterende kampene blir utsolgt om Brann klarer seg de to neste kampene :)


Når det gjelder + 10000 tilskuere i 2016 så er ikke det utenkelig om Stadion er fyllt til randen de neste 5 årene.
Brannsupporter.


brann:)

kan vi få ein oppdatering? Men slutt no å "krangl" eller ka dåke gjere dåke gjere jo da på alle diskusjonane her inne i forumet. shake hands:P
"Fotball er ikkje bare ett spill, fotball e livet!!"

Candyman

Blir jo spennende å se om Petter tar ibruk ett evnt. tap i dag som unskyldning for at det ikke kom 18.000!

Dette hjelper iallefall ikke på salget frem mot kampen.
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

brann:)

"Fotball er ikkje bare ett spill, fotball e livet!!"

EvenSteven

Moldekampen er fjernet fra billettluka.no

eller blitt borte ......

Uansett... da jeg skulle sjekke antall solgte så var ikke det mulig..

Speedy

Quote from: "EvenSteven"Moldekampen er fjernet fra billettluka.no

eller blitt borte ......

Uansett... da jeg skulle sjekke antall solgte så var ikke det mulig..


Da er det noe feil hos deg, for her funker det som det skal.
Styret er defekt, kan jeg få et nytt ett?

Nei til jenter på Hansa!

Landås til eg dør!

Oppreist

Der dukket det plutselig opp en haug med ledige billetter pÃ¥ felt D i BT-svingen.  Merkelig - dette feltet selges vel ordinært og ikke gjennom BT??
Stein på stein blir Steinar.

krøvel vellevold

Her er den oppdaterte kapasiteten på Stadion etter utvidelsen av felt C på BT:

Umbro: 2628 sitteplasser. (A: 509, B: 537, C: 535, D: 547, E: 505).

Hoved: 4678 sitteplasser. (F: 285, G: 443, H: 437, J: 327, K: 337, L: 330, M: 322, N: 339, O: 506, P: 359, R: 337, S: 508, Altanen: 148).

Hansa: 4054 sitteplasserBT 3440 sitteplasser. (C: 626, D: 791, E: 913, F: 791, G: 319).

Store Stå: 3000

Stå T-feltet: 1000 (men ting tyder på at billettsalget starter på 800, uvisst om det er fordi kapasiteten er redusert til 800, eller fordi det legges av 200 billetter før salget starter).


Sitteplasser totalt: 14800.
Ståplasser totalt: 4000 (eller 3800)

TOTALKAPASITET: 18800 (eller 18600).
Legg ned hele klubben!

brann:)

Kan du oppdatere bilettsalget krøvel? takk for oplysningen om kapasiteten.
"Fotball er ikkje bare ett spill, fotball e livet!!"

krøvel vellevold

25/8 kl. 18:50: Solgt 14743. Med andre ord setter jeg store spørsmålstegn ved brann.no som hevdet at det var solgt nesten 14700 i går formiddag. I så fall har jo salget nesten stoppet opp! Det er 388 sitteplasser igjen på feltene for Brann-supportere. Regner imidlertid med at det snart vil bli åpnet for salg på BT-F, siden MFK-fansen sikkert kan nøye seg med BT-G. (Det kan selvsagt tenkes at BT-F allerede er solgt vekk til idrettslag/sponsorer, men de er i hvert fall ikke tilgjengelig på billettluka.no. I så fall kan det være solgt ytterligere 791 billetter der, og tallet kan være 15534. Dette vet jeg altså ikke, men det kan forklare hvorfor Brann sa at det var solgt nesten 14700 allerede i går). På BT er det fremdeles godt mulig å få flere plasser ved siden av hverandre.
Legg ned hele klubben!

brann:)

ja me det var sikkert sannt de brann.no skrev for de har sikkert tatt med alle feltene på bt tribunen. tror nokk de har bedre kontroll enn bilettluka. og du kan plusse på noen titalls bortesupportera. tenker meg at du bare rekner ut i fra de som er tilgjengelige for salg på bilettluka og der kan jo du ikkje kjøpe til felt c,e,f,g.
"Fotball er ikkje bare ett spill, fotball e livet!!"

krøvel vellevold

Quote from: "brann:)"ja me det var sikkert sannt de brann.no skrev for de har sikkert tatt med alle feltene på bt tribunen. tror nokk de har bedre kontroll enn bilettluka. og du kan plusse på noen titalls bortesupportera. tenker meg at du bare rekner ut i fra de som er tilgjengelige for salg på bilettluka og der kan jo du ikkje kjøpe til felt c,e,f,g.


Via bt.no's kundeservice på nettet, er det også tilgang til de feltene som er lukket på det vanlige billettluka.no-salget. Det eneste jeg ikke har oversikt over, er salget på bortefeltene. Og som jeg nevnte: Det kan være at MFK har sagt fra seg BT-F (siden de neppe kommer mange) og at dette kan være solgt til sponsorer eller idrettslag. Branns tall inkluderer gjerne også (som du sier) det som måtte være solgt eller lagt av på bortefeltet. Jeg tar altså ikke BT-F og BT-G med i beregningen i det hele tatt. En annen ting er jo det jeg har skrevet om at billettsalget til Felt T (foran Gamle Sitte) starter på 800, mens kapasiteten er oppgitt å være 1000. Jeg regner derfor antall solgte ut fra en kapasitet på 800. Men som jeg har vært inne på, så kan det tenkes at det er 200 billetter som er lagt av eller solgt til ett eller annet allerede før det ordinære salget starter. Så der kan det tenkes at det er solgt 200 mer enn det jeg oppgir. På den annen side, så er mine salgstall inkludert den mystiske rad 0 på Hansa (som ikke engang er på salgskartet til billettluka.no) og Altanen. Rad 0 gis/selges antagelig til sponsorer og er vel alltid full, og Altanen er vel også alltid full. Alle tilskuere, også både rad 0 og Altanen, regnes med i tilskuertallet, etter hva jeg har skjønt.
Legg ned hele klubben!

brann:)

okei så du har full kontroll, men synst de va rart at dine og brann.no sine tall va ganske like. Men bra jobba krøvel vi kan stola på dine tall.
"Fotball er ikkje bare ett spill, fotball e livet!!"

enavgutta


brann:)

jah heilt eni men vi får sjå
"Fotball er ikkje bare ett spill, fotball e livet!!"

krøvel vellevold

Quote from: "enavgutta"


Begynner av og til å lure selv. Eksempel: Tallene de oppga for solgte partoutkort (var det 10500?) er jo nesten usannsynlig all den tid det før seriestart var 10852 sitteplasser tilgjengelig for Brann-fans på Umbro/Hansa/Hoved (inkl. rad 0 på Hansa + Altanen, men eksl. felt S som den gang var bortetribune) og det til hver kamp ser ut til å starte med ca 2000 ledige på de nevnte tribuner/felt. Så selv om vi skulle ta med rad 0 og Altanen i tallet, så er det altså ikke mer enn ca 8852 p-kort på sitte. Og på SS pleier vel antall ledige å starte på i overkant av 2600, slik at det der altså har vært solgt under 400 p-kort. Og da snakker vi om en total på ca 9200.
Legg ned hele klubben!

brann:)

nei da e jo rart. sku nest fått veta da.
"Fotball er ikkje bare ett spill, fotball e livet!!"

Xminator

Du får ta deg en tur opp på stadion da Krøvel. Rart du stoler på publikumstallene vi får etter kampen foresten, de kommer jo fra Brann de også. Kan jo være de fikser på dem slik at Krøvel skal føle seg litt ekstra paranoid.

gtuborg

over til noe annet, er det noen her inne som vet hva forskjellen pÃ¥ pakke 1 og pakke 2 nÃ¥r man skal kjøpe billetter gjennom bt??  sÃ¥ vidt jeg kunne se sÃ¥ var det ingen forskjell. 1 voksen og 1 barn til 230kr uansett hvilken pakke jeg valgte.

enavgutta

Jeg vet ikke annet enn at det der BT-pakke "tilbudet" er noe tull og hindrer tribunen å bli utsolgt gjentatte ganger.

krøvel vellevold

Quote from: "Xminator"Du får ta deg en tur opp på stadion da Krøvel. Rart du stoler på publikumstallene vi får etter kampen foresten, de kommer jo fra Brann de også. Kan jo være de fikser på dem slik at Krøvel skal føle seg litt ekstra paranoid.


Paranoid? Utrolig hvor saklig du er! Faktum er jo at Brann knapt ser ut til å ha kontroll. Faktisk har jeg sett Jæger blitt sitert på at Brann har solgt 11500 p-kort. Det er jo bare tull! Når det gjelder tilskuertallene de oppgir, så har de jo åpenbart ikke kontroll der heller, siden de stadig blir justert med noen hundre i ettertid. I tidligere tider drev jo Brann og bløffet på tilskuertallene for å betale mindre andel til NFF og bortelaget. To ganger på 80-tallet ble det tatt bilder av hele tilskuermassen på Stadion, og begge gangene ble det funnet ut at det var ca 2000 flere tilskuere enn det Brann oppga.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: "gtuborg"over til noe annet, er det noen her inne som vet hva forskjellen pÃ¥ pakke 1 og pakke 2 nÃ¥r man skal kjøpe billetter gjennom bt??  sÃ¥ vidt jeg kunne se sÃ¥ var det ingen forskjell. 1 voksen og 1 barn til 230kr uansett hvilken pakke jeg valgte.


Saken er den at hver kunde kan kjøpe to pakker à 1 voksen + 1 barn.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: "enavgutta"Jeg vet ikke annet enn at det der BT-pakke "tilbudet" er noe tull og hindrer tribunen å bli utsolgt gjentatte ganger.


Dette er ikke riktig. BT-kundene har forkjøpsrett til de aktuelle feltene inntil 24 timer før avspark. Da legges resten ut for åpent salg, men det har bare pleid å dreie seg om noen få gjenværende billetter. Etter åpningen av BT, er det kun på Lyn-kampen det ikke har vært utsolgt der. Så jeg skjønner ikke helt hvordan du kan påstå at dette tilbudet har hindret tribunen å bli utsolgt "en rekke ganger".
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

26/8 kl. 14:05: Solgt 15038. I tillegg til det som ev. måtte være solgt på bortesupporterfeltene BT-F og BT-G. Det er solgt 13463 sitteplasser og er 227 igjen til Branns supportere. Det er solgt 1575 ståplasser pg er 2225 igjen. Av en eller annen grunn står det utsolgt-skilt på BT-C og BT-E på BT's kundeservice (det er disse feltene de disponerer), selv om det står hhv 9 og 30 ledige om du tar musepekeren bortpå.
Legg ned hele klubben!

Brannfrelst

Sikkert fordi du kun kan kjøpe 2 billetter ved siden av hverandre,og det er kun single billetter igjen? 15.000 dagen før kamp må da vere bra. Selges MINST 1000 til på store stå,ca 500 sitteplasser til(inkludert Molde fansen) og et par hundre på T-feltet. Klarer vi å runde 17.000?
2.10.07-Gullet kom hem!

Speedy

Quote from: "krøvel vellevold"26/8 kl. 14:05: Solgt 15038. I tillegg til det som ev. måtte være solgt på bortesupporterfeltene BT-F og BT-G.


Mener man kan sjekke det på billettluka. Der det står velg inndeling, står "gjestende lag". Nå er det 816 billetter igjen der, så kommer ikke så mange moldenser akkurat.
Styret er defekt, kan jeg få et nytt ett?

Nei til jenter på Hansa!

Landås til eg dør!

Brannfrelst

Tror ikke det som står på billettluka er til å stole på. Molde supporterene har nok neppe fått tildelt så mange billetter. Får det ytterste på BT,ikke noe mer. Men hvor disse idrettslag billettene er,er for meg en gåte
2.10.07-Gullet kom hem!

krøvel vellevold

Quote from: "Brannfrelst"Tror ikke det som står på billettluka er til å stole på. Molde supporterene har nok neppe fått tildelt så mange billetter. Får det ytterste på BT,ikke noe mer. Men hvor disse idrettslag billettene er,er for meg en gåte


Idrettslagbillettene var visstnok på BT-C og BT-D.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

26/8 kl. 17:45: Solgt 15226.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

26/8 kl. 21:40: Solgt 15342 + ev. salg på bortefeltene BT-F og BT-G. Til sammenligning: Kl. 22:03 dagen før Start-kampen; 14390, kl. 22:10 dagen før FFK-kampen; 13740, kl. 20:15 dagen før Viking-kampen; 14562. Med andre ord solgte Viking-kampen 1993 billetter siste 21t 45 min., FFK-kampen solgte 2542 siste 19 t 50 min og Start-kampen solgte 2036 siste 21 t 57 min. Kl. 21:40 i dag var det altså 20 t. 20 min. til kampstart, men vi kan ikke regne med like mange bortesupportere (alle tilskuere på bortefeltet er med i økningen til kampstart siden jeg aldri har dem med i forhåndssalgstallene). Vi kan heller ikke regne med like stor økning de siste 20 timene som til de andre kampene, fordi det denne gangen er langt færre sittebilletter tilgjengelig på dette tidspunkt. Tror derfor vi neppe selger mer enn 2000 fra nå og frem til kampstart, og da ender vi opp med i overkant av 17000.

Når det gjelder Sandefjord-kampen 17. september, så er det solgt 9611 til den pr. 26/8 kl. 21:45.
Legg ned hele klubben!

Go Up