• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Billettsalgstall

Started by krøvel vellevold, April 17, 2006, 16:54:06 PM

0 Members and 10 Guests are viewing this topic.

Go Down

roaldinho

Quote from: krøvel vellevold on May 18, 2012, 05:56:46 AM
Merkelig med bare 10500 på Viking Stadion en 16. mai! Greit nok at de ikke har noen årlig 16. mai-tradisjon, men likevel er det jo elendig!


Hva hadde RBK? Mini bablet om 20 000, men var det så mye?
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Nixon

Hvordan går det med kampen på onsdag? Løp mange hjem etter kalasseieren og logget seg på nettet for å kjøpe, eller avventer de kampen på søndag?
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Ser ikke ut til at det er solgt noe særlig. Er vel ikke det folk har fokus på på en 16.mai-kveld og 17.mai. Men folk venter vel til neste uke, og da kan effekten delvis forsvinne hvis vi får en katastrofekamp på Danskebåten. Men 5-sifret må vi vel klare uansett.
Legg ned hele klubben!

Jose Arrogantio

Quote from: roaldinho on May 18, 2012, 06:18:03 AM
Quote from: krøvel vellevold on May 18, 2012, 05:56:46 AM
Merkelig med bare 10500 på Viking Stadion en 16. mai! Greit nok at de ikke har noen årlig 16. mai-tradisjon, men likevel er det jo elendig!


Hva hadde RBK? Mini bablet om 20 000, men var det så mye?


20 572. Skal visst være laveste tilskuertall på 16. mai for dem siden 2002.

Viking hadde visst sitt laveste siden 1997.

krøvel vellevold

RBK har jo en egen tribune (nedre del av den siden Kjernen står på, mener jeg) for russen. Tror de får ganske gunstige priser også. Sånt driver ikke vi med. Syns også russe-/partyfaktoren har gått ned i nyere tid på Stadion på 16/5. Før var det jo sinnssykt med russ både innenfor og på Gratishaugen. Og sykt mye fulle folk, og en bedriten stemning pga det. Nå syns jeg stemningen 16/5 er bedre, selv om ikke hypen er like stor som før. Er vel kanskje flere "vanlige publikummere" som går på kamp den dagen nå til dags.
Legg ned hele klubben!

Natan

Pussig med Viking ja. 15 mai har de solgt over 10.000 billetter, likevel stopper det på 10.500 mot en motstander alle var sikker på seier mot. Riktignok dårlig vær, men 500 billetter siste døgnet inn mot kamp, faktisk hårreisende dårlig fra Viking.
Ikke at det gjør meg noe..

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Kjello

Quote from: krøvel vellevold on May 18, 2012, 09:45:54 AM
RBK har jo en egen tribune (nedre del av den siden Kjernen står på, mener jeg) for russen. Tror de får ganske gunstige priser også.

Russen har alltid hatt eget felt på 16. mai. De måtte for øvrig betale 225 kr per billett. Og man måtte bestille 15 billetter i slengen for å bestille.

Ellers så røyk rekka med over 10 000 i dag. Endte på 134 kamper. Dere har 111 kamper på rad nå.

Klaus_Brann

Med mye daarligere resultater.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Kjello

I en langt større by ;-)

Spelaren

Quote from: Kjello on May 20, 2012, 21:10:20 PM
Ellers så røyk rekka med over 10 000 i dag. Endte på 134 kamper. Dere har 111 kamper på rad nå.


Det er tvilsomt at me klarer 23 kamper over 10 000 med det bedritne spelet me presterer.
Gå av.

Markmus

Kan ikke tenke meg det finnes så mange sadister i Bergen som har lyst til å utsette seg for slik tortur, nei ;)
Ka du ve?

TCAC

Quote from: Kjello on May 20, 2012, 21:40:59 PM
I en langt større by ;-)


Nei, nei, nei. Aldri ta sjansen på å provosere fram en "by vs nedslagsfelt"-diskusjon i en tråd som er såpass nyttig som denne. De blir endeløse på dette forumet... :)

Markmus

I alle fall hvis krøvel blir med :P
Ka du ve?

krøvel vellevold

Quote from: Kjello on May 20, 2012, 21:40:59 PM
I en langt større by ;-)


Nei eg faller ikke for nedslagsfelt-fristelsen, så jeg tar i stedet argumentet om at vi har et langt høyere prisnivå.
Legg ned hele klubben!

Kjello

Quote from: krøvel vellevold on May 20, 2012, 23:02:43 PM

Nei eg faller ikke for nedslagsfelt-fristelsen, så jeg tar i stedet argumentet om at vi har et langt høyere prisnivå.


Ikke spesielt rart det når man holder til i en langt større by (les flere kunder) og har en mindre stadion (les større press på billettene) ;)

Skal stoppe der.
Kveldens tall på Lerkendal er selvfølgelig utrolig flaut og skuffende. Og dessverre så er det lite som tyder på at det skal bli bedre i neste hjemmekamp. Som da er mot Strømsgodset samme kveld som det spilles kvartfinale i EM. En kvartfinale som fort kan inneholde England og/eller Spania.

Utviklingen er nok ganske enkelt en effekt av at både Norsk fotball generelt, og RBK har mista tilliten og entusiasmen i publikum. Og publikum har blitt likegyldige i tråd med at de internasjonale resultatene har blitt dårligere de siste årene.

krøvel vellevold

Quote from: Kjello on May 21, 2012, 01:02:00 AM
Quote from: krøvel vellevold on May 20, 2012, 23:02:43 PM

Nei eg faller ikke for nedslagsfelt-fristelsen, så jeg tar i stedet argumentet om at vi har et langt høyere prisnivå.


Ikke spesielt rart det når man holder til i en langt større by (les flere kunder) og har en mindre stadion (les større press på billettene) ;)

Skal stoppe der.
Kveldens tall på Lerkendal er selvfølgelig utrolig flaut og skuffende. Og dessverre så er det lite som tyder på at det skal bli bedre i neste hjemmekamp. Som da er mot Strømsgodset samme kveld som det spilles kvartfinale i EM. En kvartfinale som fort kan inneholde England og/eller Spania.

Utviklingen er nok ganske enkelt en effekt av at både Norsk fotball generelt, og RBK har mista tilliten og entusiasmen i publikum. Og publikum har blitt likegyldige i tråd med at de internasjonale resultatene har blitt dårligere de siste årene.


Større press på billettene? Hvor? Er ikke i nærheten av utsolgt hos oss heller. Så for øvrig at det ble solgt billetter til Odd-kampen for 90 kroner eller noe sånt til dem som kjøpte 16/5-billetter. Sikker på at det ikke var konfirmasjonshelg?
Legg ned hele klubben!

Kjello

Off, skal det virkelig være så vanskelig?

Merk at jeg ikke har på noe som helst tidspunkt sagt at Brann hadde gjort det svakere enn RBK på tilskuerfronten utfra forutsetningene.

Klaus kom med et argument på hvorfor Brann har gjort det bedre enn RBK utfra forutsetningene. Jeg mener det argumentet er altfor forenklet, og kom derfor med et forenkla og flåsete argument på det motsatte.
Du fortsatte i linja til Klaus. Igjen med et altfor forenkla argument.
Og jeg kom deretter med ei forenkla og flåsete forklaring på hvorfor det er slik.

Det var nok ganske sikkert komfirmasjonshelg i Trondheim i går også. Resten av Trøndelag vet jeg ikke, da jeg etter 2009 endelig har fått en pause fra konfirmasjoner etter 15 år med årlige konfirmasjoner (stor slekt og mange søskenbarn).

Jo, folk som kjøpte billett på de feltene på Adidas som er av typen RBK svart (Les RA, NA, QB, PB og OB) på 16. mai kunne kjøpe billetter til denne kampen for 95 kr. Fratrukket kanskje 8-900 som har sesongkort på de feltene, så var det altså 11-1200 som hadde mulighet til å kjøpe billett for 95 kr. Men tviler på at det var særlig mange som benyttet seg av det tilbudet etter forestillingen mot Hønefoss.

Klaus_Brann

Quote from: Kjello on May 20, 2012, 21:40:59 PM
I en langt større by ;-)


Med større forventninger utfra faktiske prestasjoner.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Kjello on May 21, 2012, 16:12:52 PM
Off, skal det virkelig være så vanskelig?

Merk at jeg ikke har på noe som helst tidspunkt sagt at Brann hadde gjort det svakere enn RBK på tilskuerfronten utfra forutsetningene.

Klaus kom med et argument på hvorfor Brann har gjort det bedre enn RBK utfra forutsetningene. Jeg mener det argumentet er altfor forenklet, og kom derfor med et forenkla og flåsete argument på det motsatte.
Du fortsatte i linja til Klaus. Igjen med et altfor forenkla argument.
Og jeg kom deretter med ei forenkla og flåsete forklaring på hvorfor det er slik.

Det var nok ganske sikkert komfirmasjonshelg i Trondheim i går også. Resten av Trøndelag vet jeg ikke, da jeg etter 2009 endelig har fått en pause fra konfirmasjoner etter 15 år med årlige konfirmasjoner (stor slekt og mange søskenbarn).

Jo, folk som kjøpte billett på de feltene på Adidas som er av typen RBK svart (Les RA, NA, QB, PB og OB) på 16. mai kunne kjøpe billetter til denne kampen for 95 kr. Fratrukket kanskje 8-900 som har sesongkort på de feltene, så var det altså 11-1200 som hadde mulighet til å kjøpe billett for 95 kr. Men tviler på at det var særlig mange som benyttet seg av det tilbudet etter forestillingen mot Hønefoss.


Vi kan godt ta en lang diskusjone på hvorfor, det er mange grunner, men av erfaring fra dette forumet tror jeg ikke det gagner noen. Derfor kun et lite stikk til dere.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Ser ut til at salget ligger bak Viking-kampen. Denne gangen får vi heller ikke hjelp av et par-tre hundre bortefans. 10000 er seriøst i fare hos oss også. Den gode nyheten er at det fra nå bare er arbeidsdager (billettsalget pleier å gå treigt i helgene), at vi sikkert selger litt ekstra på kampdag pga det gode været, og at salget kanskje er litt kunstig lavt fordi det er så kort tid siden forrige hjemmekamp. Folk flest kjøper jo gjerne ikke billett for mer enn en kamp av gangen.

Greit nok at AaFK-kampen var drit. Men nå er det hjemmebane, og Sogndal-kampen kan jo umulig være helt glemt bare pga AaFK-kampen. Sistnevnte gikk jo ikke på riksdekkende tv engang!
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

May 22, 2012, 09:51:31 AM #9371 Last Edit: May 22, 2012, 09:57:38 AM by krøvel vellevold
Flest hjemmekamper på rad med over 10000 tilsk i Skandinavia for øyeblikket:

Brann 111, FCK 7, Malmö FF 6, OB 2, AIK 2, Viking 2, Hammarby 2,  IFK Göteborg 1, Helsingborg 1, GAIS 1, Brøndby 1, AGF 1, Midtjylland 1, VIF 1.

Mulig (noen av) de utenlandske teller antall fremmøtte og ikke antall betalende som vi gjør i Norge.
Legg ned hele klubben!

psv-hasund

Quote from: krøvel vellevold on May 22, 2012, 09:51:31 AM
Flest hjemmekamper på rad med over 10000 tilsk i Skandinavia for øyeblikket:

Brann 111, FCK 7, Malmö FF 6, OB 2, AIK 2, Viking 2, Hammarby 2,  IFK Göteborg 1, Helsingborg 1, GAIS 1, Brøndby 1, AGF 1, Midtjylland 1, VIF 1.

Mulig (noen av) de utenlandske teller antall fremmøtte og ikke antall betalende som vi gjør i Norge.


Da kan vi vel konkludere med at vi har nordens solklart beste og mest trofaste tilskuere (frem til i morgen)  ;)

krøvel vellevold

Quote from: psv-hasund on May 22, 2012, 09:58:53 AM
Quote from: krøvel vellevold on May 22, 2012, 09:51:31 AM
Flest hjemmekamper på rad med over 10000 tilsk i Skandinavia for øyeblikket:

Brann 111, FCK 7, Malmö FF 6, OB 2, AIK 2, Viking 2, Hammarby 2,  IFK Göteborg 1, Helsingborg 1, GAIS 1, Brøndby 1, AGF 1, Midtjylland 1, VIF 1.

Mulig (noen av) de utenlandske teller antall fremmøtte og ikke antall betalende som vi gjør i Norge.


Da kan vi vel konkludere med at vi har nordens solklart beste og mest trofaste tilskuere (frem til i morgen)  ;)

DFA insisterer på at vi klarer 10000 i morgen.
Legg ned hele klubben!

Gulløl

Quote from: krøvel vellevold on May 22, 2012, 11:58:40 AM
DFA insisterer på at vi klarer 10000 i morgen.


Men neppe mer en ca. 8000 tilstede. Tipper 20 - 25 % av partoutkort innehaverne holder seg hjemme. Skuffelsen etter Aalesund kampen sitter godt i for mange. Og håpet om at Brann skal kjempe seg opp på øvre halvdel på tabellen i løpet av rimelig tid er vel lik null. Derfor faller interessen ytterligere.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

1908

Hjelper på at kampen ikke går på gratis tv og været er jo bra =)

kabelmann

Huff, nei, det blir nok for varmt for å gå på stadion... passer mye bedre med en båttur/fjelltur/skogstur/fisketur/utepils. Hvilket egentlig er veldig forståelig med klovneveldet som styrer nå.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

1908

båttur/fjelltur/skogstur/fisketur/utepils kan mann ta de neste 5 ukene fremover... Skjer ikke noe på stadion før da..

roaldinho

Quote from: 1908 on May 22, 2012, 23:32:32 PM
båttur/fjelltur/skogstur/fisketur/utepils kan mann ta de neste 5 ukene fremover... Skjer ikke noe på stadion før da..



Spørsmålet er hvor lenge dette finværet holder ;) Man må nyte det så lenge det varer, vi er ikke akkurat bortskjemt med det ;)
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

krøvel vellevold

May 23, 2012, 09:46:39 AM #9379 Last Edit: May 23, 2012, 09:51:43 AM by krøvel vellevold
Den lengste rekken med 10000+ til skandinaviske klubber:

FCK --------- 171 (2001 - 2012)
RBK --------- 134 (2002 - 2012)
Brann ------ 111 (2004 - går ennå)
Viking -------- 94 (2004 - 2010)
Brøndby ----- 69 (2002 - 2006)
Malmö FF ---- 61 (1947 - 1952)
Hammarby--- 43 (2001 - 2004)
IFK Göteborg 42 (1947 - 1952)
Djurgården -- 40 (1948 -1952)
AIK ------------ 39 (2004 - 2008)
VIF ------------ 31 (2010 -2012)
AaFK ---------- 22 (2005 - 2007)

Det skal imidlertid påpekes at det er usikkert om hvorvidt de svenske og danske klubbene teller antall fremmøtte eller antall betalende.

Kun hjemmekamper i øverste divisjon er regnet med.
Legg ned hele klubben!

psv-hasund


dudo

Jeg har hukommelse som en gullfisk: Hva er det budsjetterte snittet vårt på igjen?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

psv-hasund

Quote from: dudo on May 23, 2012, 13:46:08 PM
Jeg har hukommelse som en gullfisk: Hva er det budsjetterte snittet vårt på igjen?


10500 til denne kampen i følge artikkel.

dudo

Men totalt, fordelt på hele sesongen?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Spelaren

Quote from: dudo on May 23, 2012, 13:46:08 PM
Jeg har hukommelse som en gullfisk: Hva er det budsjetterte snittet vårt på igjen?


http://www.brann.no/nyheter/en-begynnende-stabil-okonomi/

11 500, som i fjor. For øvrig har gullfisker bedre hukommelse enn myten ;) .
Gå av.

dudo

Quote from: Spelaren on May 23, 2012, 14:01:24 PM
Quote from: dudo on May 23, 2012, 13:46:08 PM
Jeg har hukommelse som en gullfisk: Hva er det budsjetterte snittet vårt på igjen?


http://www.brann.no/nyheter/en-begynnende-stabil-okonomi/

11 500, som i fjor. For øvrig har gullfisker bedre hukommelse enn myten ;) .


Njæ. Det spørs. Jeg tviler sterkt på at du kan trene en gullfisk opp til å huske billettsalgstallbudsjett. ;)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Godt tippet. Godt vi i alle fall leverer tre poeng, selv om spillet ikke akkurat varmer.
Dog var det midtukekamp og sydentemperatur, og det taper vi nok en del folk paa.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

http://fotball.bt.no/eliteserien/article237868.ece

BT har plukket opp at vi leder 10.000-publikumers-tabellen. Noe som forsåvidt er flott, men Bataljonleder treffer spikeren på hodet:
- At vi i Norge teller solgte billetter og ikke fremmøtte tilskuere, er Branns aller beste venn.

Jeg er stygt redd for at rekorden ryker i neste hjemmekamp mot Stabæk. Ser jo at Viking hadde tidenes dårligste mot nettopp dette bunnlaget.
http://fotball.bt.no/eliteserien/article237857.ece
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

For øvrig er det litt morsomt at det ble sunget "fotball skal spilles i helgen" i går. Samtidig vil ikke fansen ha kamper langt faen ut på vinteren, og folk vil heller ikke ha færre kamper...
Legg ned hele klubben!

Nixon

Ja, vi slipper ikke unna midtukekamper. Og det er vel egentlig ikke noe stort problem så lenge NFF og TV-selskapene klarer å være forutsigbare.
Rød makt på Hansa

dragonman

May 24, 2012, 14:10:53 PM #9391 Last Edit: October 22, 2017, 17:12:23 PM by dragonman
-
Når du sitter under kampen og reiser deg i pausen er du havnet på feil tribune!

Det nærmeste du kommer utlandet i Norge er vel Bergen og Brann (Ruben Yttergård Jenssen)

krøvel vellevold

Quote from: dragonman on May 24, 2012, 14:10:53 PM
Quote from: krøvel vellevold on May 24, 2012, 09:30:33 AM
For øvrig er det litt morsomt at det ble sunget "fotball skal spilles i helgen" i går. Samtidig vil ikke fansen ha kamper langt faen ut på vinteren, og folk vil heller ikke ha færre kamper...


Med fare for å spore av her. Vi vil ikke ha færre kamper men vi vil ha færre lag, det bedrer begge problemene.


Javel? I så fall må du forklare logikken i det!
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Quote from: krøvel vellevold on May 24, 2012, 15:53:04 PM
Quote from: dragonman on May 24, 2012, 14:10:53 PM
Quote from: krøvel vellevold on May 24, 2012, 09:30:33 AM
For øvrig er det litt morsomt at det ble sunget "fotball skal spilles i helgen" i går. Samtidig vil ikke fansen ha kamper langt faen ut på vinteren, og folk vil heller ikke ha færre kamper...


Med fare for å spore av her. Vi vil ikke ha færre kamper men vi vil ha færre lag, det bedrer begge problemene.


Javel? I så fall må du forklare logikken i det!


Hehe, det kan virke selvmotsigende, men ikke om man spiller ligaen noe a la slik Semb vil.
Dog vil jeg ikke ha det.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Quote from: Klaus_Brann on May 24, 2012, 22:40:33 PM
Quote from: krøvel vellevold on May 24, 2012, 15:53:04 PM
Quote from: dragonman on May 24, 2012, 14:10:53 PM
Quote from: krøvel vellevold on May 24, 2012, 09:30:33 AM
For øvrig er det litt morsomt at det ble sunget "fotball skal spilles i helgen" i går. Samtidig vil ikke fansen ha kamper langt faen ut på vinteren, og folk vil heller ikke ha færre kamper...


Med fare for å spore av her. Vi vil ikke ha færre kamper men vi vil ha færre lag, det bedrer begge problemene.


Javel? I så fall må du forklare logikken i det!


Hehe, det kan virke selvmotsigende, men ikke om man spiller ligaen noe a la slik Semb vil.
Dog vil jeg ikke ha det.


Nei, jeg sliter fremdeles med logikken i at færre lag vil føre til færre kamper i midtuke og færre kamper på vinteren, når han samtidig sier at det ikke skal være færre kamper. Det er nå vel kampantallet - ikke antallet lag - som avgjør hvor lang en sesong blir, og hvor ofte kamper må spilles.
Legg ned hele klubben!

Nixon

http://www.bataljonen.no/?page=26&news=844

Jeg kunne ikke vært mer enig. Og jeg kan ikke fatte og begripe at Brann sinn billettsjef, som blir målt opp mot billettsalget, ikke gjør det han kan for å gjøre det enklest mulig for kundene sine. Jeg regner jo med at sjefene hans bryr seg om hva slags resultat han leverer.
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

June 03, 2012, 18:57:08 PM #9396 Last Edit: June 03, 2012, 19:06:23 PM by krøvel vellevold
Spørsmålet er jo om det har noen særlig effekt. Billettsalget til FFK-kampen var igang da Brann vant 5-0 over Sogndal, uten at det så ut til å hjelpe noe...

Edit: Men for all del; NEGATIVT kan det neppe slå ut...
Legg ned hele klubben!

Nixon

Nei, noe stor umiddelbar effekt vil det neppe ha. Men å venne folk til at de kan kjøpe billett når de vil kan virke positivt på lang sikt. Slik det er nå er jeg redd at Brann har vent mange av med å kjøpe billetter i det hele tatt.
Rød makt på Hansa

krakra

Dwt koster vel ikke Brann noen verdens ting å åpne billettsalget tidligere så om gode kamper så bare gir 4-5 ekstra  illettet til neste kamp er det ingen som helst grunn til å la være.

TCAC

Eneste årsaken jeg kan se er at Brann mener det kan ha en negativ effekt. For eksempel at dersom man har mulighet til å kjøpe billett til både Sandnes Ulf om 3 dager eller RBK om en måned så prioriterer man RBK-kampen (som man kanskje ville besøkt uansett) og har større sjanse for å droppe den første hjemmekampen?

Go Up