• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Billettsalgstall

Started by krøvel vellevold, April 17, 2006, 16:54:06 PM

0 Members and 13 Guests are viewing this topic.

Go Down

dudo

Hvor mange ganger har vi solgt over 5000 i løpet av en sesong?

Når det er sagt er jeg enig i at det skal være mulig. Men det bryter med "edruelighetsprinsippet". Vi snakker om en økning i salget på 2 mill - eller 150%, om man ser på rent antall drakter.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Utmedsnolken

Quote from: Chrisstah on November 30, 2011, 17:12:29 PM
Quote from: Nixon on November 30, 2011, 17:05:46 PM
Forskjellen fra "hvert år" er ny drakt og ikke minst egen butikk i sentrum. Om det blir "enkelt" vet jeg ikke, noen må fortsatt gjøre en jobb, men at det absolutt er realistisk er jeg overbevist om.


Enkelt er nok et ord jeg burde byttet ut med overkommelig. Det er nok folk som internt aktivt jobber med draktsalget siden drakten er ny og ikke minst fordi potensielle kunder er såpass mange som det er. At drakten også melder sin ankomst før juletider er også en ting som spiller inn positivt for Brann. Det er nok ikke tilfeldig at den kommer før det store julerushet.


er jeg fryktelig glemsk eller gjør den ikke det hvert eneste år?
"og der snubler Sæternes igjen"

ostraume

Quote from: Chrisstah on November 30, 2011, 16:57:57 PM
Quote from: dudo on November 30, 2011, 16:37:33 PM
Enkelt burde? Hvorfor i allverden selger vi ikke 5000 drakter hvert år da?


Jeg tror ikke jeg overdriver om jeg sier at Brann har et samlet nedslagsfelt på en ca 100 000 mennesker som følger klubben jevnlig enten det er fra tv benken eller stadion. Tror nok de reelle tallet nok er litt høyere. Om de ikke klarer å selge til 5% av de , så vil jeg hevde at det ikke blir gjort en god nok jobb. Markedsføres dette riktig så bør 5000 ikke være noe stort problem å nå som mål.



Lokøy, er det deg?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Chrisstah

Joda, i og for seg så kommer den ut før jul hvert år. Men med ny utstyrsleverandør så vil nok det blitt lagt frem på en litt annen måte enn når det kommer en av samme merke som skal erstatte den gamle drakten.

Jeg er nok ikke Lokøy haha..

Men syns virkelig folk at det er urealistisk å klare å bikke 5000 drakter ?

Dette bør være minimums målet. Jeg tror at draktene i seg selv selger opp mot det antallet, men med litt hjelp fra de bak disken, så bør vi legge mellom 5 - 10 000 drakter.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Lister

De bak disken får ikke folk inn i butikken, men tror nok mye er gjort ved å ha et utsalgssted i sentrum, det at dette gjøres i samarbeid med leverandør fjerner mye av risikoen.
Guinness - Makes you drunk

dudo

Quote from: Lister on November 30, 2011, 18:52:24 PM
det at dette gjøres i samarbeid med leverandør fjerner mye av risikoen.


Ja, definitivt. Og det går jo an å ha et mål om å selge 5000  uten å kjøpe alle draktene inn på forhånd.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krøvel vellevold

Funfacts:

Vi hadde altså 429 bortesupportere i snitt. Det er én mer enn hva Stockport County hadde på nivå 4 i England i 2010/11. 68 av den engelske ligaens klubber hadde flere bortesupportere enn oss.

Vi hadde 1064 bortesupportere på det meste i serien. Det er 64 flere enn Northampton Town hadde som max på nivå 4 sist sesong. 75 av den engelske ligaens klubber hadde bedre max-besøk på bortebane enn oss.

På Stadion kom i snitt 229 bortesupportere på besøk. Det er 28 mer enn Stevenage fikk på besøk på nivå 4. Kun fem klubber i den engelske ligaen får færre bortesupportere på besøk enn oss.
Legg ned hele klubben!

Markmus

Regner du ut gjennomsnittlig reiseavstand/tid også? ;)
Ka du ve?

Klaus_Brann

Det burde man gjøre, da det gjerne spiller ganske greit inn.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Quote from: Klaus_Brann on December 04, 2011, 17:43:13 PM
Det burde man gjøre, da det gjerne spiller ganske greit inn.



Selvsagt er det kjappere å reise på bortekamp i England. Men det var jo bare litt kuriosa.
Legg ned hele klubben!

Yngve

Quote from: krøvel vellevold on December 04, 2011, 18:08:35 PM
Quote from: Klaus_Brann on December 04, 2011, 17:43:13 PM
Det burde man gjøre, da det gjerne spiller ganske greit inn.



Selvsagt er det kjappere å reise på bortekamp i England. Men det var jo bare litt kuriosa.


Dette var ei overraskande defansiv haldning frå deg Krøvel...

Klaus_Brann

Quote from: krøvel vellevold on December 04, 2011, 18:08:35 PM
Quote from: Klaus_Brann on December 04, 2011, 17:43:13 PM
Det burde man gjøre, da det gjerne spiller ganske greit inn.



Selvsagt er det kjappere å reise på bortekamp i England. Men det var jo bare litt kuriosa.


Var bare litt overrasket over at du som vanligvis er så grundig med nettopp slike ting, ikke var det nå.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Quote from: Klaus_Brann on December 04, 2011, 22:00:24 PM
Quote from: krøvel vellevold on December 04, 2011, 18:08:35 PM
Quote from: Klaus_Brann on December 04, 2011, 17:43:13 PM
Det burde man gjøre, da det gjerne spiller ganske greit inn.



Selvsagt er det kjappere å reise på bortekamp i England. Men det var jo bare litt kuriosa.


Var bare litt overrasket over at du som vanligvis er så grundig med nettopp slike ting, ikke var det nå.


Var jo ikke noe viktig poeng med de tallene fra England. De var som sagt bare funfacts.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

December 05, 2011, 08:07:18 AM #9013 Last Edit: December 05, 2011, 08:08:52 AM by krøvel vellevold
BAs spaltist Kaspar Synnevåg anklager i dagens BA fotballklubbene for å jukse med tilskuertall for å gjøre seg mer attraktive for sponsorer o.l. Han snakker da om at man oppgir antall solgte og ikke antall fremmøtte. Jeg for min del kan ikke helt se at dette kan være juks. Det hadde vært greit å vite antallet fremmøtte, men juks? Man oppgir hvor mange billetter man har solgt, så da er det vel ikke juks. Spesielt ikke når det er antall solgte - ikke antall fremmøtte - som har noe å si for økonomi og regnskap. Og en annen ting: Hva med avisene selv? Når de oppgir at 100 000 vil se annonsen din fordi det er 100 000 som leser avisen hver dag, så er det i så fall også juks og løgn. For disse 100 000 leser ikke hver eneste sak og hver eneste annonse som er i avisen. I beste fall er det sikkert bare 5000 som leser annonsen man har satt inn på side 33. Så det så!
Legg ned hele klubben!

ostraume

Det som kan sies å være "juks" er at man bruker flere år på å ikke få til et system der man faktisk teller antall besøkende i tillegg. Virker ikke akkurat som man prøver hardt på å få det til...
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krøvel vellevold

Quote from: ostraume on December 05, 2011, 08:14:23 AM
Det som kan sies å være "juks" er at man bruker flere år på å ikke få til et system der man faktisk teller antall besøkende i tillegg. Virker ikke akkurat som man prøver hardt på å få det til...


Nei hvorfor skulle man? NFF pålegger jo klubbene å oppgi antall solgte.
Legg ned hele klubben!

ostraume

Nei, man må jo ikke, eneste grunnen er akademisk og markedsmessig interesse. Du, av alle, burde vel applaudere at man samler inn så mye relevanta data som mulig?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krøvel vellevold

Quote from: ostraume on December 05, 2011, 09:34:18 AM
Nei, man må jo ikke, eneste grunnen er akademisk og markedsmessig interesse. Du, av alle, burde vel applaudere at man samler inn så mye relevanta data som mulig?


Ja jeg ville likt det, men jeg forstår at det ikke har høy prioritet å få offentliggjort tall de ikke trenger å oppgi. Spesielt når disse tallene er dårligere.
Legg ned hele klubben!

ostraume

Ja, da blir det opp til Brann å velge å bruke energi på dette eller ikke. Jeg synes de burde gjort det selv om det ikke er noe krav fra NFF. Og om de velger å ikke gjøre det så blir det i alle fall en billig unnskyldning å late som de ikke får det til.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krøvel vellevold

Når det gjelder sammenligningen med bortesupportere i England, så har Stockport - som har omtrent det samme antall som oss - gjennomsnittlig ca 160 km til bortekamp. Vi har 559 km hvis vi omgjør 1 time ferge til 75 km + 10 min ventetid på ferge til 12,5 km. I tillegg går det jo raskere på veiene i England. På den annen side: De har 23 bortekamper, de har bare 4318 i snitt på hjemmekampene, og de spiller på nivå 4.

Torquay er den klubben på nivå 4 som antagelig har lengt reisevei. De har ca 343 km i snitt, men altså bedre veier. De har 2760 snitt på hjemmekampene. På bortebane er de 248 i snitt. Vi er altså 429.
Legg ned hele klubben!

Utmedsnolken

Quote from: krøvel vellevold on December 05, 2011, 10:20:02 AM
Når det gjelder sammenligningen med bortesupportere i England, så har Stockport - som har omtrent det samme antall som oss - gjennomsnittlig ca 160 km til bortekamp. Vi har 559 km hvis vi omgjør 1 time ferge til 75 km + 10 min ventetid på ferge til 12,5 km. I tillegg går det jo raskere på veiene i England. På den annen side: De har 23 bortekamper, de har bare 4318 i snitt på hjemmekampene, og de spiller på nivå 4.

Torquay er den klubben på nivå 4 som antagelig har lengt reisevei. De har ca 343 km i snitt, men altså bedre veier. De har 2760 snitt på hjemmekampene. På bortebane er de 248 i snitt. Vi er altså 429.


de har vel også toglinjer overalt. Innbiller meg det er lettere å dra på bortetur hvis det er tre timer med toget enn å måtte kjøre i 3 timer.
"og der snubler Sæternes igjen"

Klaus_Brann

Quote from: Utmedsnolken on December 05, 2011, 11:28:24 AM
Quote from: krøvel vellevold on December 05, 2011, 10:20:02 AM
Når det gjelder sammenligningen med bortesupportere i England, så har Stockport - som har omtrent det samme antall som oss - gjennomsnittlig ca 160 km til bortekamp. Vi har 559 km hvis vi omgjør 1 time ferge til 75 km + 10 min ventetid på ferge til 12,5 km. I tillegg går det jo raskere på veiene i England. På den annen side: De har 23 bortekamper, de har bare 4318 i snitt på hjemmekampene, og de spiller på nivå 4.

Torquay er den klubben på nivå 4 som antagelig har lengt reisevei. De har ca 343 km i snitt, men altså bedre veier. De har 2760 snitt på hjemmekampene. På bortebane er de 248 i snitt. Vi er altså 429.


de har vel også toglinjer overalt. Innbiller meg det er lettere å dra på bortetur hvis det er tre timer med toget enn å måtte kjøre i 3 timer.


Dette gjør selvfølgelig det også mye enklere og mer behagelig å dra på bortekamp i England. Mer fristende å ta tog til bortekamp enn å kjøre selv for en del. Men så er det også en del som sikkert reiser med buss.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

roaldinho

Quote from: Klaus_Brann on December 05, 2011, 12:48:02 PM
Quote from: Utmedsnolken on December 05, 2011, 11:28:24 AM
Quote from: krøvel vellevold on December 05, 2011, 10:20:02 AM
Når det gjelder sammenligningen med bortesupportere i England, så har Stockport - som har omtrent det samme antall som oss - gjennomsnittlig ca 160 km til bortekamp. Vi har 559 km hvis vi omgjør 1 time ferge til 75 km + 10 min ventetid på ferge til 12,5 km. I tillegg går det jo raskere på veiene i England. På den annen side: De har 23 bortekamper, de har bare 4318 i snitt på hjemmekampene, og de spiller på nivå 4.

Torquay er den klubben på nivå 4 som antagelig har lengt reisevei. De har ca 343 km i snitt, men altså bedre veier. De har 2760 snitt på hjemmekampene. På bortebane er de 248 i snitt. Vi er altså 429.


de har vel også toglinjer overalt. Innbiller meg det er lettere å dra på bortetur hvis det er tre timer med toget enn å måtte kjøre i 3 timer.


Dette gjør selvfølgelig det også mye enklere og mer behagelig å dra på bortekamp i England. Mer fristende å ta tog til bortekamp enn å kjøre selv for en del. Men så er det også en del som sikkert reiser med buss.


Også har de sikkert supportertilbud som reduserte priser for de som skal på kamp.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

roaldinho

Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."



Markmus

Har lurt på det samme av og til, men samtidig oppfatter jeg krøvel og 6347 som to forskjellige personligheter ;)

6347 har et nick på bataljonen.no og krøvel har også et på VGD mener jeg du sa. Felles er at ingen vil si hva det andre nicket er ;)
Ka du ve?

krøvel vellevold

Quote from: Markmus on December 08, 2011, 15:53:22 PM
Har lurt på det samme av og til, men samtidig oppfatter jeg krøvel og 6347 som to forskjellige personligheter ;)


Vi er paranoide schizofrene.... :-) Nei, jeg aner ikke hvem 6347 er. Er kun der inne når det ryktes at noen har linket til denne Osdal sin blogg. Liker ikke VGD. Altfor mange folk som holder med feile lag der inne... Men ser du på den linkede tråden på VGD, svarene mine - og ikke minst navnevalget i nicket (samme "univers" kan du si...), aner du vel hva som er mitt nick der inne.
Legg ned hele klubben!

dudo

6347 bor uansett på østlandet, og ser ikke så mange av hjemmekampene. Men dere er sikkert i slekt! ;)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Utmedsnolken

hadde helt glemt FFK-supporternes mas om disse bussene. De satt visst verdensrekord for antall busser til et sportsarrangement i 2006, ifølge den tråden...
"og der snubler Sæternes igjen"

krøvel vellevold

Quote from: Utmedsnolken on December 08, 2011, 17:35:37 PM
hadde helt glemt FFK-supporternes mas om disse bussene. De satt visst verdensrekord for antall busser til et sportsarrangement i 2006, ifølge den tråden...

Og nå er de den klubben med 6. færrest bortesupportere i Tippeligaen...
Legg ned hele klubben!

Markmus

Quote from: krøvel vellevold on December 08, 2011, 17:16:17 PM
Quote from: Markmus on December 08, 2011, 15:53:22 PM
Har lurt på det samme av og til, men samtidig oppfatter jeg krøvel og 6347 som to forskjellige personligheter ;)


Vi er paranoide schizofrene.... :-) Nei, jeg aner ikke hvem 6347 er. Er kun der inne når det ryktes at noen har linket til denne Osdal sin blogg. Liker ikke VGD. Altfor mange folk som holder med feile lag der inne... Men ser du på den linkede tråden på VGD, svarene mine - og ikke minst navnevalget i nicket (samme "univers" kan du si...), aner du vel hva som er mitt nick der inne.


Ah, da vet jeg hvem du er der inne.
Ka du ve?

krøvel vellevold

December 12, 2011, 09:24:36 AM #9032 Last Edit: December 12, 2011, 09:28:21 AM by krøvel vellevold
Har tenkt litt på det dårlige oppmøtet vs billettsalg på LSK-kampen. Under normale omstendigheter skulle man tro at de 4000 fraværende var p-kort-innehavere. Men til denne kampen var det jo en spesiell kampanje som for mange vil være som gratisbilletter å regne. Man fikk to gratisbilletter hvis man handlet for 400 i Brannbutikken. Det kan på én måte regnes som billige billetter: Altså man betaler 400 kr for to billetter som normalt koster 600, og får i tillegg supporterartikler til en verdi av 400 kr. Men det kan også regnes som gratisbilletter: Hvis du uansett hadde tenkt å handle i Brannbutikken i nær fremtid, eller dette tilbudet gjorde at du kjøpte julepresanger for 400 kr i Brannbutikken i stedet for å kjøpe gavekort for 400 kr på Platekompaniet, så er det jo penger du uansett ville brukt. Og da får du altså 2 gratisbilletter med på kjøpet. Anyway, poenget er at med mange gratisbilletter i omløp, så er det stor sjanse for at de ikke blir brukt. Folk tenker gjerne "kjekt å ha, HVIS vi bestemmer oss i siste liten for å gå på kampen", eller "vi har jo billetter allerede, men vi kan jo høre om tante Gunn og onkel Gustav vil ha dem". Så ville gjerne ikke tante Gunn og onkel Gustav ha dem, eller de glemte å spørre, og så blir billettene liggende ubrukt. jaja... dere skjønner hva jeg mener...

Noe som underbygger teorien om at det var langt fra bare p-kort-folk som holdt seg hjemme, er at det på en del felt på Stadion ikke selges p-kort. Disse feltene var i timene før kampstart utsolgt eller nesten utsolgt, men ut fra BTs telling kan man likevel se at det er et bra antall ledige på disse feltene. Det var vel også først og fremst på disse feltene gratisbillettene var plassert.

På VGD diskuterer jeg med en MFK-supporter som mener at denne kampen beviser at Branns oppmøte-% i forhold til solgte billetter er like dårlig som i Molde. Men MFK har ligget på rundt 2/3 reellt oppmøte på mange kamper i år - i en gullsesong. Selv kampen der gullet skulle avgjøres (MFK - Godset) hadde 1500 fraværende i forhold til solgte billetter. Siden det neppe var gratisbilletter til en slik kamp, kan man regne med at disse 1500 var sesongkortinnehavere. M.a.o. holdt ca 21 % av MFKs sesongkortinnehavere seg borte fra kampen som med seier ville fikse deres første gull noen gang! Det er rimelig fantastisk! Det er som om 2730 av Branns 13000 p-kort-innehavere skulle holdt seg hjemme hvis AaFK - Brann i 2007 hadde gått på Stadion! Haha! Forestill dere det!

Nå vil ikke MFK-supporteren godta sammenligninger med 2007, fordi interessen har gått ned siden det. (Som om det er noe mindre dumt å kjøpe sesongkort man ikke engang har tenkt å bruke på en gullavgjørelse i 2011 enn i 2007...) Jaja... men ta 16.mai... En kamp vi har hvert år, som i grunn ikke er noe voldsomt spesielt, og som selvsagt ikke overhodet kan sammenlignes med en gullavgjørende kamp i betydning. Hadde vi hatt like stor %-andel fraværende p-kort-innehavere på 16.mai (som det MFK hadde på gullfinalen sin), så hadde det stått 1680 tomme seter på 16/5. Vel, det var kanskje et ledig sete her og et ledig sete der, og kanskje var det noen håndfuller med tomme seter på SpV hvor man ikke selger enkeltbilletter. Men 1680 tomme seter 16/5 var det IKKE. (Bare sjekk kampen på Sumo!)

En annen ting denne MFK-supporteren hevder, er at vi i Bergen burde gå mann av huse med en gang vi er over midten på tabellen. Han mener kamp om bronse burde være kjempespennende for oss, til tross for at vi tok sølv og gull så sent som i 2006 og 2007. Som om MFK-fansen vil synes kamp om bronse vil være spennende de kommende årene... Han mente nemlig at gullet i 2007 allerede var glemt i Bergen, så nå burde vi være kjempeglade for plasseringer på øvre halvdel og kamp om bronse igjen... Og forresten så burde vi gå mann av huse på øvre halvdel, fordi vi tradisjonelt er et bunnlag... Vel, jeg hadde en opptelling: Branns bunn-4-plasseringer på 2000-tallet: 2 av 12 sesonger. Branns bunn-4-plasseringer på 1990- og 2000-tallet: 3 av 22 sesonger. Branns bunn-5-plasseringer på 2000-talet: 2 av 12 sesonger. Branns bunn-5-plasseringer på 1990- og 2000-tallet: 4 av 22 sesonger. Branns bunn-6-plasseringer på 2000-tallet: 2 av 12 sesonger. Branns bunn-6-plasseringer på 1990- og 2000-tallet: 6 av 22 sesonger. Hvis "tradisjonelt sett et bunnlag" betyr 80-tallet, så er det jo merkelig at 80-tallets elendighet skulle ligge langt fremme i pannen hos oss i 2011, mens gullet i 2007 ikke skulle gjøre det...

Og forresten; MFK-supporteren mener jeg ikke har forutsetninger for å vite noe om lokale forhold i Molde,  men han selv mener tydeligvis han har forutsetninger for å mene noe om hvorvidt gullet i 2007 er glemt her, og også at samtlige av de 4000 fraværende på LSK-kampen var p-kort-innehavere. At en del gratisbilletter kan være ubrukt, er visst bare tull. Og at det var mange ledige på utsolgte felt uten p-kort-salg, betød bare at de hadde flyttet seg til andre felt...
Legg ned hele klubben!

Kalinkasvingen

Det positive er vel at han ikke fikk med seg hvordan oppmøte på stadion var mot AaFK i år. Da hadde han fått vann på møllen.

krøvel vellevold

Quote from: Timmen on December 12, 2011, 17:04:20 PM
Det positive er vel at han ikke fikk med seg hvordan oppmøte på stadion var mot AaFK i år. Da hadde han fått vann på møllen.

Ja det var et lavere oppmøte på den kampen, men det er ikke sikkert det var i forhold til antall solgte. Det er jo det som diskuteres. Mot LSK var det 69,1 % oppmøte av solgte billetter. Da var det mye gratisbilletter - som regnes med uansett - i omløp. Mot AaFK...? Det blir jo bare tipping, men var det 7500 inne på den kampen, så var det ikke noen større andel ubrukte billetter. Var det 7000, var det 65 % benyttelse av de solgte billettene. AaFK-kampen var ekstrem. Ikke engang S08-kampen - som solgte færre billetter - hadde et så dårlig reelt oppmøte som AaFK-kampen. Uansett; 2/3 oppmøte av dem som har billett til kampen, er det som er normalt i Molde - også i en gullsesong. Og i kampen der de skulle sikre gullet var 14 % av billettkjøperne vekke. DET er ekstremt!
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

December 12, 2011, 17:57:51 PM #9035 Last Edit: December 12, 2011, 17:59:29 PM by krøvel vellevold
For øvrig kan jeg tillegge at det ikke er MFKs bunnivå på %-vis oppmøte som er oppsiktsvekkende dårlig. Jeg har tall for deres 12 første kamper i fjor, og det dårligste de hadde av reelt oppmøte var 57,6 %. Og så var det oppe i 68 % på det meste utenom de store kampene (jazzen, AaFK, RBK og Brann). Sammenlignet med tall for en del andre klubber denne høsten, er ikke disse tallene så utrolig dårlige. Brann - LSK 69,1 % (men det var mange gratisbilletter i omløp - som regnes med uansett, og sesongen var i grunn over for folk etter cupfinalenedturen), Brann - AaFK (kanskje så lavt som 65 % hvis det bare var 7000 inne), RBK - FFK 56,8 % og Viking - LSK (64,5 %). Tallene fra de to sistnevnte kampene er fra tilsvarende tellinger som det BT gjorde.

Men... det som er oppsiktsvekkende med MFK, er at de ikke er i nærheten av 100% reelt fremmøte når de spiller storkamper som er utsolgt. I fjor hadde de 80,7 % oppmøte på AaFK-kampen (som var utsolgt), de hadde 71,5 % oppmøte mot RBK og de hadde 75,7 % oppmøte på jazzkampen. I år har de hatt 72,9 % oppmøte på jazzkampen (som var utsolgt), 78,7 % oppmøte på AaFK-kampen (som var utsolgt) og 86,3 % oppmøte på Godset-kampen som skulle være gullavgjørelsen og som var utsolgt. Og jeg snakker altså hele tiden om reelt oppmøte i forhold til antall solgte billetter - ikke i forhold til kapasitet.

Jeg har jo lagt merke til det selv når jeg har vært på Molde Stadion. Man kan tydelig se at det umulig kan være mer enn halvfullt (ca 5600), men tilskuertallet blir gjerne oppgitt til 8-9000.
Legg ned hele klubben!

storB

Med andre ord Molde følger den generelle nedadgående trenden i TL selv i gullsesong! Forøvrig så er det ikke rart vi har høyere prosentvis oppmøte per solgte billetter, vi har jo dyrere billetter enn alle andre!! Kem gidd å kaste 300 kr ut vinduet?

Forøvrig så har det i år vært utrolig mange sammarbeidspartner kampanjer, ref f.eks Frydenbø som har fått uttallige billetter. Dette er jo billetter som selvfølgelig det blir mange til overs på, regnes disse som solgte??
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

krøvel vellevold

Quote from: storB on December 12, 2011, 18:22:37 PM
Med andre ord Molde følger den generelle nedadgående trenden i TL selv i gullsesong! Forøvrig så er det ikke rart vi har høyere prosentvis oppmøte per solgte billetter, vi har jo dyrere billetter enn alle andre!! Kem gidd å kaste 300 kr ut vinduet?

Forøvrig så har det i år vært utrolig mange sammarbeidspartner kampanjer, ref f.eks Frydenbø som har fått uttallige billetter. Dette er jo billetter som selvfølgelig det blir mange til overs på, regnes disse som solgte??


Ja det gjør de vel, men det er vel neppe snakk om noe mer enn noen hundre til hver kamp.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Onside !!!

Så på det selv, fikk sett bilder fra alle tribunene. Var nok aldri over 6-7 tusen på den kampen, var i hvert fall ikke de 12500 som er det offisielle tallet

Klaus_Brann

Det er trist for norsk fotball.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Chrisstah

Quote from: Klaus_Brann on December 13, 2011, 15:53:37 PM
Det er trist for norsk fotball.


Syns folk virkelig det er rart at folk bort prioriterer fotballkamp, helt i begynnelsen av desember? Glad nff har lært og hvertfall avslutter litt tidligere neste år.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

stig

Quote from: Chrisstah on December 13, 2011, 16:21:39 PM
Quote from: Klaus_Brann on December 13, 2011, 15:53:37 PM
Det er trist for norsk fotball.


Syns folk virkelig det er rart at folk bort prioriterer fotballkamp, helt i begynnelsen av desember? Glad nff har lært og hvertfall avslutter litt tidligere neste år.


Er vel egentlig like lenge neste år, men cupfinalen avslutter sesongen i motsetning til årets sesong.
Nettsideansvarlig

Klaus_Brann

Quote from: Chrisstah on December 13, 2011, 16:21:39 PM
Quote from: Klaus_Brann on December 13, 2011, 15:53:37 PM
Det er trist for norsk fotball.


Syns folk virkelig det er rart at folk bort prioriterer fotballkamp, helt i begynnelsen av desember? Glad nff har lært og hvertfall avslutter litt tidligere neste år.


Det var en spøk. Aldri trist at folk ikke prioriterer RBK-kamp!
Og selvfølgelig er det latterlig å spille TL i desember.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Quote from: Klaus_Brann on December 13, 2011, 19:10:09 PM
Quote from: Chrisstah on December 13, 2011, 16:21:39 PM
Quote from: Klaus_Brann on December 13, 2011, 15:53:37 PM
Det er trist for norsk fotball.


Syns folk virkelig det er rart at folk bort prioriterer fotballkamp, helt i begynnelsen av desember? Glad nff har lært og hvertfall avslutter litt tidligere neste år.


Det var en spøk. Aldri trist at folk ikke prioriterer RBK-kamp!
Og selvfølgelig er det latterlig å spille TL i desember.

Ja, så da er det bra vi aldri har spilt TL i desember.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

I et leserbrev i BT i dag, klages det på for mye fotball/Brann og for lite annen idrett i BT. Og nok en gang så kommer dette greiene om "juks med tilskuertall". Er det utrolig vanskelig for folk å skjønne at tilskuertallet som oppgis er solgte billetter, og at det nødvendigvis er dette man av regnskapsmessige og reglementære grunner oppgir? NFF pålegger klubbene å oppgi antall solgte. Og skal man oppgi ett tilskuertall (altså ikke begge deler) så er det jo mye mer juks å oppgi antall fremmøtte. For det vil jo i en regnskapsverden være underslag hvis man har solgt billetter til 10000 mennesker, men bare oppgir at det er 5000 tilskuere.
Legg ned hele klubben!

Utmedsnolken

January 08, 2012, 10:42:10 AM #9046 Last Edit: January 08, 2012, 11:01:49 AM by Utmedsnolken
samme personen kalte vel sprek en spalte for 40-åringe næringslivstopper med carbonsykler eller noe sånt, selv om den 90% av tiden handler om Langeland sine vandringer over obskure sunnfjordske topper.

tydelig en gammel bitter mann uten særlig injurierende kraft
"og der snubler Sæternes igjen"

roaldinho

Quote from: krøvel vellevold on January 08, 2012, 08:59:56 AM
I et leserbrev i BT i dag, klages det på for mye fotball/Brann og for lite annen idrett i BT. Og nok en gang så kommer dette greiene om "juks med tilskuertall". Er det utrolig vanskelig for folk å skjønne at tilskuertallet som oppgis er solgte billetter, og at det nødvendigvis er dette man av regnskapsmessige og reglementære grunner oppgir? NFF pålegger klubbene å oppgi antall solgte. Og skal man oppgi ett tilskuertall (altså ikke begge deler) så er det jo mye mer juks å oppgi antall fremmøtte. For det vil jo i en regnskapsverden være underslag hvis man har solgt billetter til 10000 mennesker, men bare oppgir at det er 5000 tilskuere.


La meg se om jeg har forstått deg rett: Om Brann selger 10 000 billetter til første hjemmekamp og bare 8000 møter, så er det 10 000 som gjelder når det kommer til regnskapet? Med tanke på at det er hva Brann har fått i kassen. At folk ikke møter opp er ikke Brann sitt problem, de har ikke akkurat tvunget folk til å kjøpe.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Klaus_Brann

Selvfølgelig er det de 10 000 solgte som gjelder når man har fått billettinntekter for 10 000.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

roaldinho

Quote from: Klaus_Brann on January 08, 2012, 22:54:25 PM
Selvfølgelig er det de 10 000 solgte som gjelder når man har fått billettinntekter for 10 000.


Da forsto jeg det riktig. Så hvorfor er det folk som ikke forstår det? Svakt.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Go Up