• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Billettsalgstall

Started by krøvel vellevold, April 17, 2006, 16:54:06 PM

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

Go Down

dudo

Quote from: Torvanger on October 18, 2011, 10:31:12 AM
Bekjente av meg vurderer å droppe partoutkort til neste år, pga den defensive holdningen til Skarsfjord. Majortabbe å forlenge med nordlendingen.


Sutregutter. Good riddance.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Jose Arrogantio

Quote from: Torvanger on October 18, 2011, 10:31:12 AM
Bekjente av meg vurderer å droppe partoutkort til neste år, pga den defensive holdningen til Skarsfjord. Majortabbe å forlenge med nordlendingen.


Alltid noen som finner en grunn til å ikke forlenge hvis det ikke går som man vil med laget.

ostraume

Quote from: Torvanger on October 18, 2011, 10:31:12 AM
Bekjente av meg vurderer å droppe partoutkort til neste år, pga den defensive holdningen til Skarsfjord. Majortabbe å forlenge med nordlendingen.


Sier mer om disse "bekjente" av deg.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nixon

De kommer til å angre når de ikke har ansiennitet til cupfinalen i 2017!:)
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

krøvel vellevold

Quote from: brann:) on October 18, 2011, 09:49:31 AM
Har du noen tall på eksakt hvor mange vi var i Fredrikstad i semien Krøvel?

1277 på bortefeltene.
Legg ned hele klubben!

Torvanger

Quote from: dudo on October 18, 2011, 10:38:40 AM
Quote from: Torvanger on October 18, 2011, 10:31:12 AM
Bekjente av meg vurderer å droppe partoutkort til neste år, pga den defensive holdningen til Skarsfjord. Majortabbe å forlenge med nordlendingen.


Sutregutter. Good riddance.


Jeg er stand by. Bekjente som sagt, ikke tett på. Men, det er uanset en indikasjon på at Brann ikke akkurat har evnet å skape begeistring i år, spesielt på hjemmebane.

Gulløl

October 18, 2011, 12:09:53 PM #8856 Last Edit: October 18, 2011, 12:20:33 PM by Gulløl
Pr. i dag er det ingen ting som tyder på at Brann vil øke partoutkort- og billettsalget foran neste sesong, mest sannsynlig vil det falle en del. Brann har ikke midler til å forsterke laget med de profilene som trengs for å øke begeistringen foran 2012 sesongen. Skal vel godt gjøres at de skal lykkes like bra på bosman markedet som de gjorde foran denne sesongen. Var vel noen som nevnte for noen dager siden her inne at Brann kommer til å budsjettere med enda lavere tilskuertall neste år en årets budsjett så det er vel noe klubben allerede innser.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Quote from: Gulløl on October 18, 2011, 12:09:53 PMVar vel noen som nevnte for noen dager siden her inne at Brann kommer til å budsjettere med enda lavere tilskuertall neste år en årets budsjett så det er vel noe klubben allerede innser.


Ja, Brann frykter at publikumsnedgangen vil fortsette. Jeg har lest et sted at Brann har et verste fall scenario på 8000-9000 betalende tilskuere neste år på noen kamper.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

krøvel vellevold

Tror egentlig ikke salget går noe særlig ned. Hvorfor skulle det? Forventningene foran 2012 kommer jo aldri til å være like dårlige som før 2011. Dessuten blir det lavere priser tilgjengelig. En eventuell cupfinaleseier vil også bidra positivt.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Nei, det er slett ikke sikkert. Men det er likevel smart av Brann å ta høyde for det i budsjettene.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

krøvel vellevold

Solgt ca 8691 til søndag. Klarer vi over 10000?
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Solgt ca 9004 utenom bortefeltet.
Legg ned hele klubben!

1908


Nixon

Jeg er redd for at vi kan miste litt folk i morgen fordi det spilles et visst lokaloppgjør i England.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

BojeN

Regner med du sikter til Mænsjester derbyet - det er heldigvis slutt i god tid før stadion ;)
ojeN

Nixon

Quote from: BojeN on October 22, 2011, 08:05:12 AM
Regner med du sikter til Mænsjester derbyet - det er heldigvis slutt i god tid før stadion ;)


Hvis du har forholdsvis kort vei og ikke minst gidder å se to kamper. Folk er såpass lei av Brann for tiden at det ikke skal så mye til før en kamp droppes.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

krøvel vellevold

ca 9028 utenom bortefeltet nå. Salget ligger ca 20 bak AaFK-kampen som solgte 10559 til våre egne supportere, og det ligger ca 400 bak salget til Sogndal-kampen som solgte 11040 til våre egne. Siden S08 neppe stiller mange, så skulle det bety at vi ligger an til ca 10600 tilskuere i morgen.
Legg ned hele klubben!

Yngve

Det er langt fleire Brann-suportarar som vil på Ullevaal. Henn f*** er dei no?

krøvel vellevold

Solgt ca 9071. Med andre ord; bare 67 i løpet av dagen... Salget ligger ca 50 bak AaFK-kampen (10559 egne fans) og over 400 bak Sogndal-kampen (11040 egne fans). Altså sier prognosen 10500-10600 egne fans i morgen.
Legg ned hele klubben!

roaldinho

Quote from: Yngve on October 22, 2011, 14:10:33 PM
Det er langt fleire Brann-suportarar som vil på Ullevaal. Henn f*** er dei no?


Lurer jeg også på, men som ikke overrasker meg noe særlig.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

krøvel vellevold

ca 9097 nå. Dermed solgte vi ikke engang 100 billetter i dag...
Legg ned hele klubben!

Gulløl

October 22, 2011, 23:36:14 PM #8871 Last Edit: October 22, 2011, 23:42:08 PM by Gulløl
Blir vel såvidt femsifret i morgen, tipper 10200.
En interesseskala fra 1 til 10 ligger serien nå på 2 og cupfinalen på 10. Hadde Brann lagt ut trekning av 100 cupfinalebilletter på inngangsbillettene i morgen hadde det kanskje blitt utsolgt. Kunne brukt restbeholdningen av uavhentet billetter fra kunder på Brannallmenningen i en slik trekning. Cupfinalehysteri og en bra vinnersjanse til en siste mulighet til å få en cupfinalebillett hadde sendt massene til Stadion i morgen men slik blir det ikke.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

roaldinho

Quote from: Gulløl on October 22, 2011, 23:36:14 PM
Blir vel såvidt femsifret i morgen, tipper 10200.
En interesseskala fra 1 til 10 ligger serien nå på 2 og cupfinalen på 10. Hadde Brann lagt ut trekning av 100 cupfinalebilletter på inngangsbillettene i morgen hadde det kanskje blitt utsolgt. Kunne brukt restbeholdningen av uavhentet billetter fra kunder på Brannallmenningen i en slik trekning. Cupfinalehysteri og en bra vinnersjanse til en siste mulighet til å få en cupfinalebillett hadde sendt massene til Stadion i morgen men slik blir det ikke.


De er ikke like smarte som deg, og dette hadde faktisk vært ett glimrende lokkemiddel. De vet at veldig mange ønsker seg til cupfinalen, og det ville blitt nærmere 15 000 enn 10 000 om de hadde funnet ut det selv. En fare med det er at de som vinner kanskje har billett fra før (Fare for svartebørs/mulig de kan sjekke opp i det), men uansett ett glimrende forslag.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

krøvel vellevold

Solgt ca 9145. Salget ligger nesten 200 bak AaFK-kampen (10559 egne fans) og ca 750 bak Sogndal-kampen (11040 egne fans). Dermed sier prognosen 10250-10350. Men salgstakten er treigere enn til disse kampene, så jeg er ikke overbevist om at vi bikker 10000.
Legg ned hele klubben!

eivhelle

October 23, 2011, 11:32:27 AM #8874 Last Edit: October 23, 2011, 11:34:12 AM by eivhelle
Kan i blandt lure på hvorfor folk går på kamp. Skulle tro det var for underholdningens skyld og hva vil da være bedre enn det eneste laget i tippeligaen som prøver å spille underholdende fotball uten tanke på resultat. Det er store sjanser for at dette kan bli en av de morsomste hjemmekampene i år, hvertfall for nøytrale tilskuere. For jeg ser selvsagt ikke bort fra at Brann kan dumme seg ut igjen.

Brann_ruler86

Blir det så glissent på Hansa i dag at folk burde oppfordres til å trekke inn mot midten i et håp om å kunne skape litt stemning??
Gå ta banen!

krøvel vellevold

Solgt eller printet ut ca 9382 nå. Det betyr at vi ligger omtrent på nivå med AaFK-kampen.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

I følge Brann er det reelt solgt 9200 + 200 som er reservert. Men disse tallene er nok inkludert bortefansen.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

ca 9407 nå, så dette går treigt... Vi ligger da ca 100 bak AaFK-kampen. Er fremdeles ikke overbevist om at vi klarer 10000.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

ca 9511 nå. Det er ca 200 bak AaFK-kampen og 600-700 bak Sogndal-kampen. Det betyr at vi ligger an til ca 10300-10400 egne supportere i kveld. Men salgstakten er treig, så det kan godt bli enda lavere. S08-fansen kommer vel neppe mer enn 50-100. Skal bli spennende å se om vi klarer 10000, men jeg tar en råsjans på 10100.
Legg ned hele klubben!

Gulløl

October 23, 2011, 15:25:30 PM #8880 Last Edit: October 23, 2011, 15:29:20 PM by Gulløl
Tror at omtrent 25 - 30 % av partoutkort innehaverne holder seg borte i kveld. Så det blir nok ikke over 8000 tilskuere på tribunene i dag. Mulig at det blir under 7500.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Hansakongen

Forstår igrunnen ikke folk som hyler etter cupfinale billetter som ikke får det, vist bror parten ikke orker komme på hjemme kampene som brann spiller. tilskuer antallet har jo igrunnen bare gått gjevnt over nedover i hele år selv om laget har prestert langt over evne. kanskje vi får årets første tilskuer antall på under 10000 på vet da hvor mange år vi må tilbake da 2002/2003 sesongen vi har ikke vært under på en eneste kamp siden den gang, vist man ser bort fra cup kamper og de tingene der...

eivhelle

Merkelig ting dette her. Man klager over høy pris på billetter og partoukort, kjedelig spill og inkompetent ledelse og bruker dette som argument for ikke å dra på stadion eller å kjøpe partoukort. Men de samme folkene har tydeligvis ikke noe problem med å svi av tusenvis av kroner for en helgetur til Oslo for å se det samme laget spille cupfinale.

Utmedsnolken

October 23, 2011, 17:18:23 PM #8883 Last Edit: October 23, 2011, 17:21:41 PM by Utmedsnolken
Quote from: eivhelle on October 23, 2011, 16:27:33 PM
Merkelig ting dette her. Man klager over høy pris på billetter og partoukort, kjedelig spill og inkompetent ledelse og bruker dette som argument for ikke å dra på stadion eller å kjøpe partoukort. Men de samme folkene har tydeligvis ikke noe problem med å svi av tusenvis av kroner for en helgetur til Oslo for å se det samme laget spille cupfinale.


hvis du tenker nøye om, så er det ikke så veldig merkelig (er på jobb, så har god unnskyldning). (1) En klassisk festhelg som avsluttes med Brannkamp, som skjer 1 gang hvert 6 år. (2) en hjemmekamp (i tillegg mot et fortapt lag) som er 15 av i året
"og der snubler Sæternes igjen"

krøvel vellevold

Søndag kan MFK ta sitt første gull i historien, og det er fremdeles 2090 billetter igjen. Det har bare vært solgt noen hundre de siste ukene!
Legg ned hele klubben!

mbs

Jeg tror dessverre ikke cupfinale og hederlig tabell plassering gjør patourkort salget noe bedre til nestår enn i år. Kanskje kan lavere priser hjelpe, men er redd det er 3 år for sent.

Hvorfor går ikke folk på stadion er det sikkert mange grunner til. Det viktigste er at det er ingen glød bak brann eller TL. Det er ikke kult å gå på TL kamp. Ungen ønsker ikke det, kollegaer snakker ikke om det osv. Før den trenden snur, snur ikke tallene.

Hvordan få trenden til å snu finnes ingen fasit på, men å vite når kampene skal gå er første bud. Færre kamp tidspunkt.

Om færre kamper gjør det bedre, ja men total antalle blir nok ikke bedre.

For Brann må det også endres spillestil, idag er det tidvis kjedelig å se Brann, som å se lag Bengtson trente (Ex vif og mfk trener). En går hjem etter seier og er missfornøyd.

krøvel vellevold

Quote from: mbs on October 24, 2011, 13:42:20 PM
Jeg tror dessverre ikke cupfinale og hederlig tabell plassering gjør patourkort salget noe bedre til nestår enn i år. Kanskje kan lavere priser hjelpe, men er redd det er 3 år for sent.

Hvorfor går ikke folk på stadion er det sikkert mange grunner til. Det viktigste er at det er ingen glød bak brann eller TL. Det er ikke kult å gå på TL kamp. Ungen ønsker ikke det, kollegaer snakker ikke om det osv. Før den trenden snur, snur ikke tallene.

Hvordan få trenden til å snu finnes ingen fasit på, men å vite når kampene skal gå er første bud. Færre kamp tidspunkt.

Om færre kamper gjør det bedre, ja men total antalle blir nok ikke bedre.

For Brann må det også endres spillestil, idag er det tidvis kjedelig å se Brann, som å se lag Bengtson trente (Ex vif og mfk trener). En går hjem etter seier og er missfornøyd.


Jeg tror ikke p-kort-salget blir noe særlig dårligere neste år. Lavere forventninger og mer negativitet enn det var før 2011, er det knapt nok mulig å få. Neste år vil de gjennomsnitlige forventningene være høyere.
Legg ned hele klubben!

mbs

Jeg tror ikke p-kort-salget blir noe særlig dårligere neste år. Lavere forventninger og mer negativitet enn det var før 2011, er det knapt nok mulig å få. Neste år vil de gjennomsnitlige forventningene være høyere.
[/quote]

Forventningene vil være høyere ja, men hva inntrykk sitter vi igjen med av Brann 2011?
- Om Brann spiller en bra cupfinale og vinner så sitter vi kanskje igjen med noe positivt.

Om de ikke gjør det er inntrykket fort at de over presterte, og spillestilen er kjedelig. I tillegg vet alle at en får alltid tak i billett, og mister en 3-4 kamper "lønner" det seg ikke med Patourkort.

Jose Arrogantio

Quote from: mbs on October 24, 2011, 13:54:06 PM
Jeg tror ikke p-kort-salget blir noe særlig dårligere neste år. Lavere forventninger og mer negativitet enn det var før 2011, er det knapt nok mulig å få. Neste år vil de gjennomsnitlige forventningene være høyere.


Forventningene vil være høyere ja, men hva inntrykk sitter vi igjen med av Brann 2011?
- Om Brann spiller en bra cupfinale og vinner så sitter vi kanskje igjen med noe positivt.

Om de ikke gjør det er inntrykket fort at de over presterte, og spillestilen er kjedelig. I tillegg vet alle at en får alltid tak i billett, og mister en 3-4 kamper "lønner" det seg ikke med Patourkort.
[/quote]

Spillestilen var like kjedelig før 2011 og med dårligere sportslige resultater i bakgrunnen også, uansett cuputfall.

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Yngve

I England slit dei og med å fylla opp tribunane, ser no Newcastle sel sesongkort for resten av sesongen til halv pris.

Og dei har eit snitt på 46.600 på ein stadion med kapasitet til 52.200.

Prøvde Brann seg på noko liknande i år, eller hugsar eg feil?

dudo

Det var vel snakk om at de skulle lansere et halvtårspartoutkort? Kan ikke huske om det ble noe av.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Mener de ble solgt jeg.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Jose Arrogantio

Quote from: dudo on October 25, 2011, 00:12:39 AM
Det var vel snakk om at de skulle lansere et halvtårspartoutkort? Kan ikke huske om det ble noe av.


Halvtårspartoutkort ja, for halv pris. Så de selger nå halve sesongen for en fjerdedel av prisen for hele.

krøvel vellevold

Brann kommer etter alle solemerker til å få en mindre publikumsnedgang enn både Viking og RBK denne sesongen. Om RBK (mot formodning) skulle få fullt hus i begge de siste kampene, vil de likevel få en nedgang på 8,1 % i år. Får de f.eks. 16000 på begge de to siste, får de en nedgang på 12,5 %. Om Viking (enda mer mot formodning) skulle få fullt hus i sin siste, vil de få en nedgang på 7,2 %. Får de 10000 på den siste, får de en nedgang på 10,7 %. Brann vil med 9500 tilskuere i siste kamp få en nedgang på 7 %. AaFK kan få en nedgang som omtrent er som vår. Får de 9000 på begge de to siste, får de en nedgang på 6,6 %. Skal også Brann få en nedgang på 6,6 %, trenger vi 10400 tilskuere mot LSK.
Legg ned hele klubben!

roaldinho

Lurer på en ting, Krøvel. Om Brann skulle vinne cupfinalen, vil da ikke flere komme i hjemmekampen mot Lillestrøm da? Og en nedgang om Brann skulle tape finalen?
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

krøvel vellevold

Quote from: roaldinho on October 26, 2011, 23:30:43 PM
Lurer på en ting, Krøvel. Om Brann skulle vinne cupfinalen, vil da ikke flere komme i hjemmekampen mot Lillestrøm da? Og en nedgang om Brann skulle tape finalen?


Tror ikke cupfinalen har så mye å si for den kampen. Man kan gjerne si at en del ekstra vil komme fordi de er i seiersrus og vil hylle heltene. Men på den annen side kan det jo få helt motsatt effekt: At en betydningsløs seriekamp blir totalt satt i skyggen av cupgull, og bare blir et kjempeantiklimaks. Vanskelig å si. Det kom 11000 på RL-kamp noen dager etter cupgullet 2004, men jeg er ikke sikker på om det vil være samme seiersrus to uker etter finalen. Spesielt ikke når det kan være full vinter.
Legg ned hele klubben!

roaldinho

Flere gode poenger, og takk for svar. Som du sier er det vanskelig å si, og to uker etter eventuelle cup-gullet er litt langt frem i tid og det har stilnet en hel del. Det gjenstår å se.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Northside

Fryker heller hvor lite tilskuere det vil komme med tap mot RBK og med tap mot Aafk i cupen. Da tror jeg folk flest ser seg ferdig med årets sesong, og kampen mot LSK blir kun besøkt av de som ikke vil "tape" penger på en kamp de allerede har betalt for gjennom partoutkortet.

Skiføre og juleshopping hjelper sikkert ikke så mye på billettsalget til den kampen.

Nixon

Brann må ta et skikkelig grep foran den siste kampen. Gjøre som Stabæk gjorde mot Molde og selge billetter for 50 kroner for å få flest mulig folk på kampen. Ellers kan det bli stusselig.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Go Up