• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Billettsalgstall

Started by krøvel vellevold, April 17, 2006, 16:54:06 PM

0 Members and 10 Guests are viewing this topic.

Go Down

Kalinkasvingen

Veldig enig Krakra. Stallen er på høyde med de aller fleste i ligaen. og de burde kunne fått mer underholdene fotball ut av det.

Markmus

Quote from: krakra on August 07, 2011, 20:15:46 PM
Når man ser på den stallen Brann besitter er det skremmende at vi sjeldent klarer mer enn 3-4 trekk på motstanders banehalvdel uten å miste ballen.


Det er ikke fordi spillerne har evneveike pasningsben, men fordi de holder på ballen så forpult lenge at motstander enten presser dem til feil eller at de løper rett inn i en klynge med motstandere. Jævlig hjelpesløst å se på.
Ka du ve?

Klaus_Brann

Quote from: Timmen on August 07, 2011, 22:09:55 PM
Veldig enig Krakra. Stallen er på høyde med de aller fleste i ligaen. og de burde kunne fått mer underholdene fotball ut av det.


Det var det ikke mange som mente ved seriestart.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Xminator

Likevel er vi vel det laget som skaper flest sjanser i serien (mulig Molde gikk forbi igjen), så hvor hjelpeløst må det ikke da være for alle de andre lagene?

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

August 09, 2011, 01:09:24 AM #8605 Last Edit: August 09, 2011, 01:15:06 AM by krøvel vellevold
Skal Brann klare fjorårets snitt på 13726, må vi ha 14549 i snitt på de fem siste.
Skal Brann klare 13000 i snitt, må vi ha 12371 i snitt på de fem siste.
Skal vi klare 12500 i snitt, må vi ha 10871 i snitt på de fem siste.
Skal vi klare 12000 i snitt, må vi ha 9371 i snitt på de fem siste.
Ser ikke bort fra at vi kan klare 13000 i snitt, men da må vi holde oss i medaljekampen. 12500 i snitt bør vi uansett klare.

Skal Viking klare 10000 i snitt, må de ha 9730 i snitt på de fem siste. Med gjenstående kamper mot FKH og Start, tror jeg de klarer det med et nødskrik. Kommer det f.eks. 11000 mot FKH og 10000 mot Start, trenger de bare 9216 på hver av de tre siste.

Skal AaFK klare 10000 i snitt, må de ha 10778 (fullt hus) mot Brann, MFK og VIF, mens de må ha 10253 på hver av de fire andre. Det klarer de neppe.

Skal MFK klare 10000 i snitt, må de ha 11300 (ca fullt hus) i siste hjemmekamp, og 9937 på hver av de fem andre. Det kan de klare hvis de kjemper om gull resten av sesongen.

Skal RBK klare fjorårets snitt på 16905, må de ha 21600 (fullt hus) i siste hjemmekamp og 18189 på hver av de seks andre. Det klarer de neppe.
Skal de klare 16000 i snitt, må de ha 21600 i siste, og 15927 i hver av de seks andre. Det kan de nok klare.
Skal de klare 15000 i snitt, må de ha 20000 i siste og 13694 i hver av de seks andre. Eventuelt 14594 i alle syv.

Skal VIF klare 14000 i snitt, må de ha 18000 mot RBK og 12914 i hver av de seks andre.
Skal VIF klare 13000 i snitt, må de ha 18000 mot RBK og 10414 i hver av de seks andre.
Tror VIF kan havne på 13-tallet et sted, og slå oss.
Legg ned hele klubben!

monzilla

Er det 12500 som er budsjettert?

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Spelaren

Quote from: krøvel vellevold on August 09, 2011, 07:54:24 AM
Quote from: monzilla on August 09, 2011, 05:54:53 AM
Er det 12500 som er budsjettert?


Nei det er vel 11500.


Er er for øvrig link. Veldig masse skal gå galt for at me ikkje overstiger budsjettet.
Gå av.

krøvel vellevold

Quote from: Spelaren on August 09, 2011, 12:49:10 PM
Quote from: krøvel vellevold on August 09, 2011, 07:54:24 AM
Quote from: monzilla on August 09, 2011, 05:54:53 AM
Er det 12500 som er budsjettert?


Nei det er vel 11500.


Er er for øvrig link. Veldig masse skal gå galt for at me ikkje overstiger budsjettet.


7813 i snitt på de fem siste... Det finnes ikke sjanse i havet for at vi ikke skal klare det. MEN, vi får sikkert høre at de likevel gikk med underskudd på billettbiten fordi folk kjøpte billigere billetter enn forventet. Så da må prisene opp til neste år.

Eller at et snitt over budsjett "viser at betalingsviljen fortsatt er til stede", og at man må utnytte dette med en prisøkning.
Legg ned hele klubben!

Ricky

Quote from: krøvel vellevold on August 09, 2011, 13:48:58 PM
Eller at et snitt over budsjett "viser at betalingsviljen fortsatt er til stede", og at man må utnytte dette med en prisøkning.


Nå når de i tillegg må vurdere å "sosialisere" prissystemet sitt etter pålegg fra årsmøtet, så forbauser det meg egentlig ikke om de benytter muligheten til å justere prisene opp litt... Var jo sånn de gjorde det på 90-tallet når de innførte differensierte priser på sitteplassene på Stadion. Da gjorde de enkelt og greit setene i midten mye dyrere, feltene ved siden av litt dyrere, mens prisen på de dårligste setene forble uendret. Vips, så kunne Brann skryte av at de hadde imøtekommet publikums etterlengtede krav om differensierte ("sosiale") priser på setene :)

Klaus_Brann

Quote from: krøvel vellevold on August 09, 2011, 13:48:58 PM
Quote from: Spelaren on August 09, 2011, 12:49:10 PM
Quote from: krøvel vellevold on August 09, 2011, 07:54:24 AM
Quote from: monzilla on August 09, 2011, 05:54:53 AM
Er det 12500 som er budsjettert?


Nei det er vel 11500.


Er er for øvrig link. Veldig masse skal gå galt for at me ikkje overstiger budsjettet.


7813 i snitt på de fem siste...


Det blir vel litt feil å skrive det slik.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Fordi snittet er vel høyere enn det.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Spelaren

Quote from: Klaus_Brann on August 10, 2011, 15:10:04 PM
Fordi snittet er vel høyere enn det.


Partoutkortinnehaverne er nok høgare enn det, men som sagt må veldig masse gå veldig galt for at me ikkje slår budsjettet. Det være seg ugyldige partoutkort, totalsvikt av enkeltbilletter og Roald Bruun-Hanssen som ny venstreback.
Gå av.

krøvel vellevold

Quote from: Klaus_Brann on August 10, 2011, 15:10:04 PM
Fordi snittet er vel høyere enn det.


Skal Brann havne på 11500 i snitt, må vi ha 7813 i snitt på de fem siste.
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Hehe, da misforsto jeg og leste ikke det som sto over. Forsto det som at vi hadde 7813 på de fem forrige.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Gulløl

August 17, 2011, 09:44:28 AM #8618 Last Edit: August 17, 2011, 09:56:15 AM by Gulløl
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Utmedsnolken

Skulle tro at den dagen i Grieghallen for nye studenter ville være perfekt for noe sånt. Antar at den har vært siden fadderuken har startet, noen som vet om Brann var der? kan slenge en reklame oppi de studentposene også (hvis ikke det er altfor dyrt da)
"og der snubler Sæternes igjen"

Northside

Tror studentene vet utmerket godt om dette tilbudet. Sist hjemmekamp var det nesten fullt på Felt P (Altså feltet hvor studentene får billigere billetter). På nabofeltet, som i grunn er lenger vekk fra bortefeltet og nærmere midten, der var det nesten ingen personer.

Men pris har ingenting å si, bare tilfeldig at langsiden sitt dårligste felt har flest tilskuere...

Utmedsnolken

nye studenter som kommer utenbys fra også?
"og der snubler Sæternes igjen"

Gulløl

August 17, 2011, 13:25:30 PM #8622 Last Edit: August 17, 2011, 13:30:26 PM by Gulløl
Da fikk Brann endelig ut denne. Brann burde startet billettsalget for minst en uke siden, 9 dager før kampstart er i seneste laget om en ønsker å fylle opp tribunene.
http://www.brann.no/nyheter/billettsalget-til-til-kampen-er-startet/

Når det gjelder salg av billetter til studenter bør det ha et stort potensiale. Brann burde for høsten som et prøveprosjekt åpnet enda et felt for studentbilletter, f.eks. BT feltet nærmest bortetribunen. Er ganske sikker på at det hadde blitt utsolgt det også. Men kanskje Brann foretrekker felt som stort sett er tomme ?

Markedsføring på Brann sine sider og andre plasser er viktig ved semesterstart. Det kommer  ca.10 000 nye studenter til Bergen til dette studieåret og det er nok ikke så mange av de som vet om studentbillettene. Hadde Brann vært litt kreative kunne det også vært en ide å gitt alle nye studenter tilbud om billett til 50 kr til denne kampen og gått og solgt de på de største studiestedene (stand). Mulig at bare 20 % (2000) ville benyttet seg av det. Men på lengre sikt kunne det betydd mye å fått nye studenter "hektet på Brann" med en gang de kom til byen. Selv husker jeg at jeg i min første student uke i Bergen var på Brann kamp og siden den gang har jeg vært mildt sagt hektet og har kommet opp i 400 - 500 kamper og gitt Brann snart en millioninntekt  :)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

Quote from: Gulløl on August 17, 2011, 13:25:30 PM
(...)400 - 500 kamper og gitt Brann snart en millioninntekt  :)


Hvilke billetter er det du har kjøpt??
Gå av.

krøvel vellevold

Quote from: Northside on August 17, 2011, 12:32:56 PM
Tror studentene vet utmerket godt om dette tilbudet. Sist hjemmekamp var det nesten fullt på Felt P (Altså feltet hvor studentene får billigere billetter). På nabofeltet, som i grunn er lenger vekk fra bortefeltet og nærmere midten, der var det nesten ingen personer.

Men pris har ingenting å si, bare tilfeldig at langsiden sitt dårligste felt har flest tilskuere...


Ja, og det selges vel ikke p-kort på dette billigfeltet heller. Det gjør det på feltet ved siden av. Jeg så at det var solgt 222 på O-feltet kl 11 i dag. Dermed kan vi vel anta at antallet sesongkort der er omtrent noe sånt. Likevel blir P-feltet (billigfeltet) fullere.
Legg ned hele klubben!

dudo

Her snakker vi renter og renters rente, tror jeg. ;)

Ellers er jeg overhodet ikke overbevist om at studentene i Bergen vet om studentbillettene. JEG visste ikke om dem, og jeg er student og godt over snittet Branninteressert. Dog skal det sies at jeg kanskje er mindre interessert i disse billettene siden jeg har min vante plass, men like fullt.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

osoerli

Quote from: Gulløl on August 17, 2011, 13:25:30 PM
Da fikk Brann endelig ut denne. Brann burde startet billettsalget for minst en uke siden, 9 dager før kampstart er i seneste laget om en ønsker å fylle opp tribunene.
http://www.brann.no/nyheter/billettsalget-til-til-kampen-er-startet/

Når det gjelder salg av billetter til studenter bør det ha et stort potensiale. Brann burde for høsten som et prøveprosjekt åpnet enda et felt for studentbilletter, f.eks. BT feltet nærmest bortetribunen. Er ganske sikker på at det hadde blitt utsolgt det også. Men kanskje Brann foretrekker felt som stort sett er tomme ?

Markedsføring på Brann sine sider og andre plasser er viktig ved semesterstart. Det kommer  ca.10 000 nye studenter til Bergen til dette studieåret og det er nok ikke så mange av de som vet om studentbillettene. Hadde Brann vært litt kreative kunne det også vært en ide å gitt alle nye studenter tilbud om billett til 50 kr til denne kampen og gått og solgt de på de største studiestedene (stand). Mulig at bare 20 % (2000) ville benyttet seg av det. Men på lengre sikt kunne det betydd mye å fått nye studenter "hektet på Brann" med en gang de kom til byen. Selv husker jeg at jeg i min første student uke i Bergen var på Brann kamp og siden den gang har jeg vært mildt sagt hektet og har kommet opp i 400 - 500 kamper og gitt Brann snart en millioninntekt  :)


Denne sender du til Daffy
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

The Boss

En bekjent av meg skreiv i vår bacheloroppgave om Brann, med fokus på hvordan Brann kunne få flere tilskuere på stadion. Daffy var kontaktperson, og hadde visst noen møter med de som skreiv oppgaven (de var 2 eller 3) Et par måneder før oppgaven sku være ferdig kuttet visst Daffy all kontakt, og svarte ikke lenger på mail, og overholdt sin del av avtalen.

Oppgaven ble uansett skrevet, den ble visst svært bra, og oppgaven kom visst frem til flere GODE tiltak for hvordan Brann kunne få flere tilskuere på kamp. Daffy var uansett ikke interessert i å samarbeide mer (etter visstnok å ha signert samarbeidsavtale med studentene tidlig i semesteret) og har heller ikke kontaktet studentene for å få oppgaven..

Utrolig sløvt av Brann, ved daffy, og ikke benytte seg av dette...
Det er riktignok studenter, men oppgaven utformes som en konsulentrapport på 40-50 sider, og ble etter hva eg ble fortalt belønnet med karakter A.....

Men daffy vet vel best.....

dudo

Rimelig utrolig om det stemmer. Det er jo en gratis analyse!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Det må da være en grunn til at han plutselig bryter kontakten, hvis så har skjedd?
Greit å hetse Brann for alt de gjør galt, men få tak i litt info om hvorfor også da.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!


krakra

Noen eksempler på forslag til tiltak som kom frem?

The Boss

Såvidt eg forsto krevde Brann oppgaven konfidensiell, så har ikke fått høre noe om selve innholdet og konklusjonen i oppgaven desverre, skulle lest den selv :)

Klaus_Brann

Quote from: The Boss on August 18, 2011, 14:45:19 PM


Ro meg ned? Jeg er helt rolig jeg, og jeg vet delvis hva du snakker om, da jeg har venner som har skrevet oppgaver om dette for Brann, så dine er ikke det eneste.

Nei, for all del, det høres jo veldig sannsynlig ut at han bare skulle drite i den uten noen som helst grunn. Hva i alle dager tjener han på det?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Northside

Quote from: Klaus_Brann on August 18, 2011, 22:03:50 PM
Nei, for all del, det høres jo veldig sannsynlig ut at han bare skulle drite i den uten noen som helst grunn.


Hadde ikke blitt overrasket ett sekund :)

Men over til noe gøyere:
5081 tilskuere klarte hele Norges Euro-Rosenborg å stille opp med mot AEK (ikke fra Hellas, men Kypros) i går. Satser på de går på en smell i returen...

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Markmus

Er det ikke kun på Stadion folk piper på eget lag, da??!
Ka du ve?

osoerli

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article5708038.ece
Kva med å lova å gå naken på byn om det blir fullt hus mot Tromsø, Skarsfjord.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Gulløl

Quote from: osoerli on August 22, 2011, 17:18:57 PM
http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article5708038.ece
Kva med å lova å gå naken på byn om det blir fullt hus mot Tromsø, Skarsfjord.


Ja hadde vært artig om han trødde til med noe. F.eks. å svømme over Vågen (som Davyen lovte men trakk seg i fra i 2007).
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Solgt ca 9428 til fredag - hvis felt BT-B og BT-F faktisk har solgt så mange billetter som det ser ut som på billettkartet. Skjønt, jeg har minde tvil. Er de bare stengt for salg (B har riktignok 4 ledige billetter), så snakker vi om under 9000.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

The Boss

August 23, 2011, 09:12:56 AM #8641 Last Edit: August 23, 2011, 09:22:15 AM by The Boss
Billetter til semien i boks via billettservice :)

HERLIG  ;D

Gulløl

August 23, 2011, 09:28:05 AM #8642 Last Edit: August 23, 2011, 09:35:34 AM by Gulløl
Da er billetter i boks. Klarte ikke å bestille gjennom Crome nettleseren, gikk greit med Explorer.

For Brann-supporterne er "seksjon R" nå åpen for salg med 800 billetter. Er vel ikke mer en at det blir utsolgt rimelig raskt når en tar i betraktning at seriekampen der i sommer trakk 751 Brann supportere. Interessen til semifinalen er nok en god del større.

Felt S ved siden av bortetribunen blir for de som har barn med. Om hele denne tribunen også bare blir for Brann fans er jeg usikker på. Går ut fra at om R blir utsolgt raskt er det bare å bestille på S selv om en ikke har barn med.

http://www.brann.no/nyheter/na-kan-du-kjope-semi-billetter/
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

stig

Når en ser at man fremdeles kan få fly billig til Rygge, tror jeg Krøvel kan ha rett. Men mange av de som er bosatt på østlandet vil jo kunne bidra til å fylle opp.

Nettsideansvarlig

Yngve

Quote from: krøvel vellevold on August 23, 2011, 09:41:29 AM
Klarer vi 1000, så er det ekstremt bra. Vi skulle jo bli så sinnssykt mange i Stavanger også. Det ble vi ikke.


Kor mange vart det til slutt?

krøvel vellevold

Quote from: Yngve on August 23, 2011, 09:55:21 AM
Quote from: krøvel vellevold on August 23, 2011, 09:41:29 AM
Klarer vi 1000, så er det ekstremt bra. Vi skulle jo bli så sinnssykt mange i Stavanger også. Det ble vi ikke.


Kor mange vart det til slutt?


661
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Gulløl

Litt over 2 døgn til toppoppgjøret mot Tromsø. Krøvel har du oversikt over hvordan billettsalget ligger an i forhold til de siste hjemmekampene, og med en prognose på fredagens oppgjør Er det sjanse for at vi forlater 12 tusen tallet og beveger oss litt oppover ? Vi må vel tilbake til 16 mai kampen siden sist gang det skjedde. Håper selv på 14-15 tusen tallet men det realistiske er vel et sted på 12-13 tusen tallet dessverre.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

August 24, 2011, 13:08:42 PM #8649 Last Edit: August 24, 2011, 13:10:25 PM by krøvel vellevold
Quote from: Gulløl on August 24, 2011, 12:53:47 PMEr det sjanse for at vi forlater 12 tusen tallet og beveger oss litt oppover ?


Ja vi forlater kanskje 12000-tallet, men det er i så tilfelle ned til 11000-tallet...

Det er solgt ca 9150 utenom bortefeltet. Nå har nemlig alle de ledige på BT-B og BT-F åpenbart seg...

Ble det ikke feber av fem seire på seks kamper, blir det i hvert fall ikke feber av tre uavgjorte på tre obligatoriske kamper - selv om den ene av disse endte med seier på straffekonk. La oss være ærlige; de to siste (Viking og Stabæk) var heldige, og Godset-kampen var kjedelig. Brann er heller ikke reelt med i gullkampen.
Legg ned hele klubben!

Go Up