• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Billettsalgstall

Started by krøvel vellevold, April 17, 2006, 16:54:06 PM

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

Go Down

Klaus_Brann

Quote from: Spelaren on August 04, 2011, 11:05:17 AM
Quote from: d12m on August 04, 2011, 11:04:09 AM
DFA sier mye rart, ja. En billett på Stadda koster ca 300 og oppover kr


Er det berre min billettoversikt som har billetter til 250 kr?


Og lavere også.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Torvanger

Mye mas om at publikum svikter. Etter min mening foregår det heller en normalisering av tilskuertall landet over, etter en overhyping som ikke har stått i stil med det som blir levert. Selvsagt har billettpriser noe å si, men man bør ikke gråte seg i søvn over 12-13.000 på en match. Med mer differensierte priser hadde det nok kommet 14-15.000 igår.

krøvel vellevold

Solgt ca 8981. Blir neppe noen økning denne gangen heller.
Legg ned hele klubben!


Northside

Quote from: Torvanger on August 04, 2011, 16:52:13 PM
Mye mas om at publikum svikter. Etter min mening foregår det heller en normalisering av tilskuertall landet over, etter en overhyping som ikke har stått i stil med det som blir levert. Selvsagt har billettpriser noe å si, men man bør ikke gråte seg i søvn over 12-13.000 på en match. Med mer differensierte priser hadde det nok kommet 14-15.000 igår.


Tror jeg sier meg helt enig i denne påstanden.

Wingfoot

Vi får gjerne svar på dette til neste sesong, hvis DFA holder det han har lovet om planene med å differensiere prisene noen mer enn hva de er pdd...
Står på Frydenbø og synger av full hals!

stig

Har han lovet det? Vil ikke en differensiering føre til dyrere billetter mot "topplag", for sluttsummen skal vel være lik? Altså at man sparer 1 eller 2 kamper på å ha partoutkort.
Nettsideansvarlig

Spelaren

Quote from: stig on August 05, 2011, 09:25:33 AM
Har han lovet det? Vil ikke en differensiering føre til dyrere billetter mot "topplag", for sluttsummen skal vel være lik? Altså at man sparer 1 eller 2 kamper på å ha partoutkort.
Gå av.

Wingfoot

Quote from: stig on August 05, 2011, 09:25:33 AM
Har han lovet det? Vil ikke en differensiering føre til dyrere billetter mot "topplag", for sluttsummen skal vel være lik? Altså at man sparer 1 eller 2 kamper på å ha partoutkort.



Forstod det mer som at det skulle differensieres mer mellom de forskjellige plassene på stadion, men kan godt hende de ser på forskjeller mellom kampene også.

Var kanskje feil å si at han har lovet å gjøre det, men de har sagt at det er noe de ser på til neste sesong ihvertfall.
Så jeg regner med det blir noen justeringer i forhold til hvordan prissettingen er pdd  ;)
Står på Frydenbø og synger av full hals!

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

d12m

August 05, 2011, 10:07:03 AM #8510 Last Edit: August 05, 2011, 10:10:38 AM by d12m
Quote from: Klaus_Brann on August 04, 2011, 13:34:09 PM
Det er ren løgn. Da bør du gå inn og sjekke prisene på brann.no en gang til.



Ok, var nok litt voldsom i forrige innlegg.
Men hvis dere ser på prisen for folk som ikke er medlem i Bataljonen så er situasjonen at de billigste plassene 250+ kr, mens de dyreste nesten 400 kr.

Og det er nettopp de som kjøper enkeltbilletter innimellom som er målgruppen når vi er kommet til august og partoukort og andre fordeler er ferdig solgt.. de må altså betale noe som ligger ganske nære PL-pris

Spelaren

Quote from: d12m on August 05, 2011, 10:07:03 AM
Quote from: Klaus_Brann on August 04, 2011, 13:34:09 PM
Det er ren løgn. Da bør du gå inn og sjekke prisene på brann.no en gang til.



Ok, var nok litt voldsom i forrige innlegg.
Men hvis dere ser på prisen for folk som ikke er medlem i Bataljonen så er situasjonen at de billigste plassene 250+ kr, mens de dyreste nesten 400 kr.
(...)


Og akkurat no er det massssevis av billetter til 250 kr. Eg klarer ikkje å sjå at det skal vere for dyrt for enkeltpersoner. Familier, ja - det kan bli dyrt og der må Brann bli flinkere til å lage "pakker".
Gå av.

stig

Syns å huske at det skulle bli billigere for enkeltgrupper Studenter og pensjonister. Det har de jo allerede innført på felt p. Også har jo det vært en diskusjon, som Wingfoot viser til,  omkring differansiering når det gjelder de forskjellige plassene. Var vel en blogger som viste til at vi hadde like dyre plasser som de andre lagene på de beste plassene, mens våre "billige" billetter var betraktelig dyrerer enn andre lag. Altså liten forskjell på gode og dårlige plasser. Husker ikke om det kom frem noe der på årsmøtet, som vil gi bedring?
Nettsideansvarlig

Spelaren

"Forslaget til Per Arne Flatberg om at styret skal utrede mer sosiale modeller for billettprising på Stadion ble imidlertid vedtatt."

http://www.brann.no/nyheter/slik-gikk-det-pa-arsmotet2/
Gå av.

Klaus_Brann

Nå vet vi i alle fall hvorfor folk ikke kommer på stadion;

"Det é Brann som burde skamme seg.....

Kor mange på laget é fra Bergen?

Et lag kan ikkje forvente seg at noen ska være patriotiske overfor afrikanere, sør-amerikanere, islendinger, svensker osv. Ska eg overhodet gå på en fotballkamp engang i fremtiden, må det være på Norway Cup der pengene ikkje har ødelagt gøyen med fotballen."
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Spelaren

Quote from: Klaus_Brann on August 05, 2011, 10:59:11 AM
Nå vet vi i alle fall hvorfor folk ikke kommer på stadion;

"Det é Brann som burde skamme seg.....

Kor mange på laget é fra Bergen?

Et lag kan ikkje forvente seg at noen ska være patriotiske overfor afrikanere, sør-amerikanere, islendinger, svensker osv. Ska eg overhodet gå på en fotballkamp engang i fremtiden, må det være på Norway Cup der pengene ikkje har ødelagt gøyen med fotballen."



På Norway Cup er det vel stort sett utlendinger :) .
Gå av.

stig

Nettsideansvarlig

Klaus_Brann

Quote from: Spelaren on August 05, 2011, 11:06:18 AM
Quote from: Klaus_Brann on August 05, 2011, 10:59:11 AM
Nå vet vi i alle fall hvorfor folk ikke kommer på stadion;

"Det é Brann som burde skamme seg.....

Kor mange på laget é fra Bergen?

Et lag kan ikkje forvente seg at noen ska være patriotiske overfor afrikanere, sør-amerikanere, islendinger, svensker osv. Ska eg overhodet gå på en fotballkamp engang i fremtiden, må det være på Norway Cup der pengene ikkje har ødelagt gøyen med fotballen."



På Norway Cup er det vel stort sett utlendinger :) .


Hehe, han bommer vel totalt med det meste her, men han får kose seg på Voss cup neste sommer.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Solgt ca 9205 nå. Klarer vi i det hele tatt å passere 12000?
Legg ned hele klubben!

Nixon

Kanskje vi kan få en bedre sluttspurt denne gangen med de som kommer hjem fra ferie i løpet av helgen? Men det burde uansett vært mye mer nå etter kampen på onsdag og ikke minst tabellplassering.
Rød makt på Hansa

Spelaren

Greit nok at det kanskje finnes ein og annen slenger som synes det er for tett med to heimekamper med få dagers mellomrom, men dette er for svakt. Me kan, om Viking gjer jobben sin mot Tromsø, gå opp på sølvplass søndag kveld.
Gå av.

BojeN

Jeg er av den oppfatningen av at hvor spillerene kommer fra, hvilke resultater laget oppnår og hvor høye billettprisene er ikke er de viktigste grunnene til tilskuertallet i dag. (Dog innenfor rimelige grenser).

Jeg føler at dagens ledelse har klart å distansere seg fra store deler av supporterene. Den store entusiasmen blant de jeg omgåes med er hvertfall totalt fraværende. Grunnen kan alltids diskuteres, men det skyldes hvertfall ikke høye billettpriser eller at det er for få lokale profiler på laget.

Jeg etterlyser også en bedre og klarere(?) markedsføring fra Brann. Jeg snakker med folk på kampdager som er overrasket over at det er kamp den dagen. De har atlså ikke fått det med seg. Selvfølgelig får alle som er en del over middels fotballinnteresserte dette med seg, men hvor stor det av byens befolkning er det?

ojeN

Klaus_Brann

Det har jeg sendt mail til Algerøy om, og de har sagt at de skulle i møter med foreningen Bergen sentrum ang. markedsføring på kampdag slik at det synes bedre i byen, men har ikke sett noe ennå.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Quote from: BojeN on August 05, 2011, 12:22:59 PMJeg føler at dagens ledelse har klart å distansere seg fra store deler av supporterene.

Så ledelsen er viktigere enn et lag som vinner?
Legg ned hele klubben!

dudo

Quote from: Spelaren on August 05, 2011, 12:22:30 PM
Me kan, om Viking gjer jobben sin mot Tromsø, gå opp på sølvplass søndag kveld.


Vi må også gjøre en jobb selv, sånn for ordens skyld.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

lusken

Kan informere om at Brann kjører kampanjebilletter for ansatte i Bergen Kommune til kampen de spilte mot Viking og Godset. Halv pris for sitteplass på Bt for voksne og barn, ubegrenset antall pr. bestilling. Eg har benyttet meg av tilbudet og kjenner mange flere som skal benytte seg av tilbudet..

Kanskje det kan gi en liten økning på billettsalgstallet på søndag?

Spelaren

Quote from: dudo on August 05, 2011, 14:47:27 PM
Quote from: Spelaren on August 05, 2011, 12:22:30 PM
Me kan, om Viking gjer jobben sin mot Tromsø, gå opp på sølvplass søndag kveld.


Vi må også gjøre en jobb selv, sånn for ordens skyld.


Derav "me kan". For me "kan" slå godset ;) .
Gå av.

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

bonden76

Kan noen fortelle men poenget med å oppdatere billettsalget underveis,hvorfor ikke vente til søndag med å se hva det endelige antallet blir?
Dette er ikke ment som kritikk mot vedkommende som oppdaterer,bare ett spørsmål.

dudo

Interesse. Hver sin smak. Selv synes jeg det er kjekt at krøvel poster tallene, siden jeg selv aldri hadde giddet å regne dem ut. Ikke livsviktig informasjon, men kjekt.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Fordi det er mange som er interessert i å følge økningen i billettsalget. Det var vel derfor denne tråden ble startet for noen år siden.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Quote from: bonden76 on August 05, 2011, 23:23:35 PM
Kan noen fortelle men poenget med å oppdatere billettsalget underveis,hvorfor ikke vente til søndag med å se hva det endelige antallet blir?


Hva er poenget med å følge utviklingen av en fotballkamp? Kan man ikke bare vente til den er ferdig og se hva resultatet ble?
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Foreløbig ligger vi an til et tilskuertall på 11500-12000. Og det etter fem seire siste seks kamper! Selv Viking skulle klart slike tilskuertall hvis de lå der vi ligger.
Legg ned hele klubben!

Xminator

Tror "den vanlige bergenser" dvs der Brann henter de 4-5000 siste tilskuerene fortsatt ikke har fått med seg at Brann har ett veldig spennende førstelag og fortsatt ser Brann som ett grått lag. Det er nok også slik at folk flest er litt mettet på fotball (nedgangen er en trend hos "alle" klubbene). Og ikke minst sliter Brann med den tillitskrisen de lot RBH rote klubben inn i med sitt vanstyre, og det gir heller ikke tillit at han fortsatt sitter som en sentral person i Brann.

Og hvem vet, kanskje sitter "medgangssupporterene" og venter på Chess...

krøvel vellevold

Jeg kan ikke fatte og begripe at RBH og Moldestad skal ha noe å si nå. Laget presterer og klovneveldet har ikke vært synlige på lang tid. Hadde nesten glemt dem.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Jeg tror litt av grunnen kan være at Brann, selv om de vinner, ikke alltid spiller så god fotball. Både mot Odd og Viking nå sist fikk vi tildels heldige seirer, og det får ikke folk til å løpe til billettlukene.
Rød makt på Hansa

gitarbroiler

Svaret er vel relativt ganske enkelt:

1. Mye fotball på TV
2. Folk ble drittlei Brann sin administrasjon etter gullet

Selv om Brann har et spennende lag, og har overprestert i 2011, så er det svært mange som rett og slett har fått mindre interesse for Brann da skuffelsen over hva som skjedde etter gullet i 2007 ble så stor. Jeg vet personlig om flere som har sagt opp partout kortet sitt pga rot i administrasjon, penger på "avveie" og andre tøvete ting som har blitt gjort i ledelsen.

Det er også noen som har konkret sagt at de ikke vil gå på stadion så lenge RBH sitter i lederstolen, men dette er så få i mengden at jeg tror nok ikke det får noen stor betydning for totaltallet.

Med en god sesong i år, en eller to nye profiler inn på laget til neste sesong (regner med Austin forsvinner) så burde det være duket for en økning i tilskuere i 2012.

bonden76

Noe av poenget med å følge utviklingen av en fotballkamp kan være at det er spennende,kjekt å oppleve den med tjommier og ikke minst utløp for raseri og glede.
Det er vel strengt tatt ingen utenom DFA som sitter og biter negler og har søvnløse netter når man følger utviklingen av solgte billetter.

Spelaren

Dersom holdningene til ledelsen er eit moment så får folk lov til å meine det, eg for min del kan godt tilgi mykje rot når laget presterer såpass bra - bankgaranti eller ei. Tross alt er det enklere å la klovneveldet få høyre det om ein møter opp og roper innimellom scoringsbrølene.

Men dei som blir heime går glipp av masse moro på denne måten, og bidrar til å gjere det littegrann vanskeligere for Brann å opprettholde det gode spelet. Fulle hus gir mange millioner ekstra i publikums- og effektinntekter. Millioner me kunne ha brukt på å styrke laget ytterligere, og igjen ha gjenskapt suksessen. Nedturer vil komme, naturlegvis, men hadde regionen klart å doble den forholdsvise beskjedne massen som har partoutkort no frå 8000 til 16 000 og holdt dette tallet oppe i pur lojalitet, (teoretisk siden det ikkje er så mange partoutkort) så vil eg påstå at Brann "alltid" hadde vore med i medaljekampen.
Gå av.

Markmus

August 06, 2011, 10:44:47 AM #8540 Last Edit: August 06, 2011, 10:47:45 AM by Markmus
Ka du ve?

ostraume

Nei, Markmus; tenker rekkefølgen er så her:

1) Metthet etter seriegullet
2) Generell treghet. Jeg tror mange rett og slett ikke har fått med seg at Brann har et veldig spennende lag som er gøy å se på.
3) Pris
4) Laber nyrekruttering pga begrenset kapasitet i 06-07
5) Skepsis/hat til klovneveldet
6) Folk er idioter (se for øvrig 1 og 2)
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Christian

Ser at BT har sak om dette i dag. Algerøy mener fortsatt pris ikkje er ein spesielt god grunn og begrunner med at andre lag har billige billetter de ikkje får solgt. Likevel prøver Brann seg gang på gang med forskjellige kampanjer som jo først og fremst dreier seg om nedsatt pris...

Tror ellers tilskuersvikten har flere sammensatte årsaker, som vel de aller fleste har vært nevnt her allerede:
- generelt sviktende interesse for norsk fotball
- sløve folk som fremdeles tror Brann er drit og ikkje lenger sammenligner Branns prestasjoner med annet enn 06 og 07-sesongene.
- klovneveldet
- pris

Nixon

En annen ting er kanskje at mange som sluttet å gå i 2008-2010 har "mistet" det å være supporter. Det ligger ikke lenger i blodet å gå på Stadion hver hjemmekamp. Nye vaner og prioriteringer er kommet til, og det er ikke bare å skru på en bryter og komme inn i en gammel vane igjen. Det er jo tross alt ganske behagelig å slippe å binde seg opp såpass mange kvelder i året. For ikke å snakke om pengene man sparer.
Rød makt på Hansa

krakra

Jeg tror folk reagerer litt treigt på Branns prestasjoner i år. Du har vel sett det i andre klubber, at klubber som har levert overraskende bra ikke merker det på tilskuertallet før neste sesong da sesongkortsalget øker.

Tar vi medalje tror jeg vi får se en grei økning på sesongkortsalget neste år.

Tullpip

Hva med tilgjengeligheten til billettene?
Prøver å handle billett til morgendagens kamp nå. Hvorfor må man opprette ny bruker for å få kjøpe billetter? Man må oppgi fullt navn, adresse, mobilnummer og e-post. Når jeg har vært gjennom dette her, og forhåpentligvis fått kjøpt billetten, må jeg ta turen på jobb for å skrive ut billetten. Jada - jeg vet at det går an å kjøpe Brannkortet og laste billetten over på det, men jeg er som folk flest. Late og giddalause. Kampen er i morgen og jeg har ikke fått kortet til da.

Alle som har kjøpt kinobilletter på nett vet hvor enkelt det kan gjøres. Billettene kunne f.eks hentes på bybane-automatene? Jada, dette er litt far-fetched, helt enig, men hadde det kommet flere på kamp hvis det hadde vært lettere å fått i billett? Tidligere gikk det jo an å hente billetter på nervesen. Hva skjedde egentlig med det? Husker at det var mye rot og kaos rundt det, men idèen var knall!

krakra

Du kan jo hente billettene på Stadion.

Det jeg vil kritisere Brann for er å ikke åpne billettlukene etter hjemmekampene. Spesielt når kampprogrammet er så tett. Hadde folk hatt muligheten til å kjøpe billetter etter Viking-kampen tror jeg de hadde gjort det.

Belfort

Quote from: krakra on August 06, 2011, 11:47:21 AM
Jeg tror folk reagerer litt treigt på Branns prestasjoner i år. Du har vel sett det i andre klubber, at klubber som har levert overraskende bra ikke merker det på tilskuertallet før neste sesong da sesongkortsalget øker.

Tar vi medalje tror jeg vi får se en grei økning på sesongkortsalget neste år.

Tullpip


Nixon

Ja, salget av billetter er blitt gjort veldig vanskelig. Flere utsalgssteder og mulighet til å kjøpe billetter til flere kamper kan gi bedre tilskuertall.
Rød makt på Hansa

Go Up