• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Billettsalgstall

Started by krøvel vellevold, April 17, 2006, 16:54:06 PM

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

Go Down

krøvel vellevold

Quote from: "EvenSteven"Er helt forbanna enig... tidligere i år, greit, da var det kritikkverdig..

MEN nå kan man kjøpe og hente billetter overalt... til og med skrive ut selv!! Impulsturer/medgangssupportere på stadion har jeg ingen forståelse eller sympati for.. Kan man gå, da kjøper man billett og går på kampen.. Ellers gjør noe annet.....

Ser det samme på hver eneste kamp... Folk står i lange køer når fløyten går..
Er selv alltid tidlig ute før kamp, men mot Viking ble jeg forsinket grunnet pilsing.. Fikk sjokk da jeg så hvor mye folk som var utenfor etter at kampen var begynt . Det virker som om folk absolutt skal komme så seint som mulig... Det renner på med folk i løpet av de første 10-15 min.
Sikkert de samme folka som også går etter 80 min..
HOLD DERE HELLER HJEMME !!! Dere ødelegger for alle andre som faktisk vil se HELE kampen......


Folk burde absolutt lære seg å kjøpe billett på forhånd. Men det er vel mange som tror at det blir så lite folk at det vil gå som hånd i hanske å skaffe seg billett i døren. Folk som ikke har vært på sånn kamp før, kan jo ikke vite at Brann har minimalt med billettluker i bruk. Så er det vel sikkert også en del som ikke har tilgang til nettet, eller syns det er styr med all verdens registrering, brukernavn, passord, kortnummer, henting på Narvesen eller 7-11 som kan være milesvis fra der du bor, osv. Dessuten er det jo også dyrere å kjøpe over nettet, grunnet servicetillegg. (Hvilken service forresten? Du gjør jo alt selv!). Men på sånne kamper burde det være mulig å kjøpe billett i døren. Der er det jo billettvakter så alikavel. Bare tull å selge alt gjennom de treige billettmaskinene i lukene.
Legg ned hele klubben!

EvenSteven

Er enig i hva du skriver, men man trenger ikke å ha kjøpt billetten på internett for å hente på Narvesen og 7-11,,, Man kan gå direkte å kjøpe der... Og ærlig talt .. hvor hjelpesløs skal folk være??

krøvel vellevold

Quote from: "EvenSteven"Er enig i hva du skriver, men man trenger ikke å ha kjøpt billetten på internett for å hente på Narvesen og 7-11,,, Man kan gå direkte å kjøpe der... Og ærlig talt .. hvor hjelpesløs skal folk være??


Folk er hjelpeløse og vil helst at man skal kunne betale seg inn i døren.
Legg ned hele klubben!

boleole

Dette er egentlig ett svar til krøvel velle,  ikke kritikk men svar::

Det er også mange østlendinger som følger Brann, Jeg f.eks har fulgt laget siden min onkel tok tak i oppdragelsen å dro meg på stadion når jeg var liten. :D

Slik jeg har oppfattet det er Brann laget til stilene også, på samme måte som rosenborg er laget til folk fra distrikts trøndelag.

SÃ¥ jeg tror det er generell latskap som gjør at folk ikke gidder Ã¥ fylle opp stadion,  og den gjelder Bergensere som striler.

Håper ihvertfall så mange som mulig kommer på søndag, det blir gøy.
**************************************
og nicket mitt er bare for å tøffe meg...
****************************************

dudo

Hvordan ligger vi an til helgen, Krøvel?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krøvel vellevold

28/7 kl. 19:00: Det er solgt 12890 + de eventuelle på puben (max. 200). Opp 622 siden seint i går kveld. Ca. 1600 etter skjema til Viking-kampen, mot ca. 2000 i går. Så vi tar innpå. Kanskje vi klarer over 15000?

Andre lag: RBK har ikke noe billettsystem der man kan finne antall ledige billetter. De er heller ikke gode pÃ¥ Ã¥ opplyse om salget pÃ¥ nettsidene eller i media. Men det kommer vel 20000 mot gullkandidat LSK. Det er jo et sekspoengsoppgjør for dem. Viking har virkelig møtt veggen: Forutsatt at alle vip-plasser er kjøpt opp, er det solgt ca 10000 til søndag. (Nærmere 9000(?) av dette er jo sesongkort).  Til LSK-Brann var det solgt over 5000 forleden. Pr. nÃ¥ er det 315 billetter igjen til bortetribunen. Men jeg er søren ikke sikker pÃ¥ om vi fÃ¥r alle 1800 plassene. Gjør vi det? I sÃ¥ fall betyr jo det 1500 solgte allerede!
AaFK har solgt 8955 til sin kamp mot Tromsdalen. Men over 8000 av dette er sesongkort, så enkeltbillettsalget går ganske tregt.
Legg ned hele klubben!

BrannSupporter

Quote from: "krøvel vellevold"

Til LSK-Brann var det solgt over 5000 forleden. Pr. nå er det 315 billetter igjen til bortetribunen. Men jeg er søren ikke sikker på om vi får alle 1800 plassene. Gjør vi det? I så fall betyr jo det 1500 solgte allerede!

Tror Norway Cup-deltagere blir plassert på Diadora-tribunen, men vet ikke hvor mange av de 1800 plassene de utgjør.

krøvel vellevold

Quote from: "BrannSupporter"
Quote from: "krøvel vellevold"

Til LSK-Brann var det solgt over 5000 forleden. Pr. nå er det 315 billetter igjen til bortetribunen. Men jeg er søren ikke sikker på om vi får alle 1800 plassene. Gjør vi det? I så fall betyr jo det 1500 solgte allerede!

Tror Norway Cup-deltagere blir plassert på Diadora-tribunen, men vet ikke hvor mange av de 1800 plassene de utgjør.


Kan ikke disse forbannade NC-deltagerne gå på VIF's CL-kvalik i stedet da? Det er jo helt latterlig å la tusenvis av NC-deltagerne få innpass på en seriefinale der det vil bli knapt med plasser!
Legg ned hele klubben!

Larsi

Brann har strengt tatt bare krav på omtrent 580 billetter. Dere skal være glade om dere får halve Diadora-tribunen, altså omlag 900 billetter.

kabelmann

Quote from: "EvenSteven"Er enig i hva du skriver, men man trenger ikke å ha kjøpt billetten på internett for å hente på Narvesen og 7-11,,, Man kan gå direkte å kjøpe der... Og ærlig talt .. hvor hjelpesløs skal folk være??


Det har ikke falt deg inn at tid _kan_ være en issue her. Det er da slett ikke noe big deal å bestille en billett på nett, det er fort gjort det. "Problemene" begynner når billettene skal avhentes. Printerversjonen har jeg ikke vært borti. Jeg har enten fått billetten tilsendt eller hentet den på Minde. Per post er greit, men tar noen dager. Henting er greit så sant man har tid.

For første gang på en mangfoldige år måtte jeg i går satse på stadions egen billettbod. Første overraskelse fikk jeg når jeg skulle parkere bilen. "Hæ? Kommer det folk her idag? Hvor var disse mot Levanger?" Og når jeg kom til billettkøen... "oj!".

Men sånn kan det gå når tiden av og til ikke strekker til. Kjipt for deg som muligens misset et spark på ballen idet jeg gikk forbi. Enda kjipere for meg som misset et kvarter, tyve minutter av kampen.

(Men joda, det _er_ irriterende med folk som går forbi midt i kampen. Spesielt i sluttminuttene for da er det så jævlig mange av de (selv om det faktisk synes å ha blitt færre av de de siste årene)).
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

klysa

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Atlet Orvanger"Er særdeles uenig med deg Krøvel. Jeg er rimelig sikker på at om bare folk fra Bergen Kommune hadde sluppet inn på Brann-kamp hadde det vært et pinlig skue. Jeg er selv stril, selv om jeg er bosatt i Bergen nå, og vil påstå at Brann står vel så sterkt blandt striler som blandt de få som kan kalle seg ekte bergensere.

)


Fra Haljem i sør, til Lindås i nord osv. Hvor går grensen på en Bergenser og ikke Bergenser?

Pondan

For meg, bor en Bergenser i Bergen kommune..

Oppreist

Vel vel vel - hva er dette for en diskusjon da? Jeg er helt uenig i at Brann kun appellerer i byen Bergen  - og heldigvis for det.  De fleste jeg kjenner fra ulike deler av Hordaland holder med Brann og mange er ganske ivrige supportere.  

Det gjelder ogsÃ¥ langt inn i Sogn og Fjordane, der Brann konkurrerer med Sogndal om Ã¥ være det mest populære laget.  Mange fra regionen har ogsÃ¥ tilknytning til Bergen som by og stemmer gjerne i nystemten ogsÃ¥.  

Dette er forøvrig ikke så unikt - de fleste fra Bærum og Asker har jo en tilknytning til Oslo....

En bergenser bor kanskje i Bergen kommune - men brannsupporterne finnes i hopetall i alle Hordalands kommuner...
Stein på stein blir Steinar.

krøvel vellevold

Quote from: "Oppreist"Vel vel vel - hva er dette for en diskusjon da? Jeg er helt uenig i at Brann kun appellerer i byen Bergen  - og heldigvis for det.  De fleste jeg kjenner fra ulike deler av Hordaland holder med Brann og mange er ganske ivrige supportere.  

...
Legg ned hele klubben!

Geir

Quote from: "Pondan"For meg, bor en Bergenser i Bergen kommune..


Hvordan definerer du da en som har bodd i Bergen i 30 år, men så plutselig kjøper et hus på Sotra eller Askøy? Slutter han da å være bergenser?
ndelig SERIEMESTER

paf

Quote from: "klysa"Fra Haljem i sør, til Lindås i nord osv. Hvor går grensen på en Bergenser og ikke Bergenser?

Husk nå at dette er skrevet av "Han der fra Balestrand" som Fred-Ove Reksten kaller ham. Jeg er grovt inhabil i forhold til hvem som er Bergensere og ikke, men synes det er bra at Brann er et tydelig Bergenslag.

paf

Quote from: "Geir"
Hvordan definerer du da en som har bodd i Bergen i 30 år, men så plutselig kjøper et hus på Sotra eller Askøy? Slutter han da å være bergenser?

Går over til å være en overløper :-)

Pondan

Geir, da sier du at du er født og oppvokst i Bergen, men bor no blandt strilene.. Kan ikke si at jeg er Bergenser om jeg er bor på øygarden eller noe.. Ikke så lett og definere liksom..

abe78

Ikke skli helt ut nå da...

Kan vi få noen salgstall Krøvel?
.og husk!

krøvel vellevold

Quote from: "abe78"Ikke skli helt ut nå da...

Kan vi få noen salgstall Krøvel?


29/7 kl. 16:10: Solgt 13419 + det vanlige med de opptil 200 på puben. Opp 601 fra i går kl. 19. Vi ligger ca 1200 bak skjema til Viking-kampen. Så vi tar fortsatt innpå. Er det noen som har værmeldingen for "mårradan" som Kristen Gislefoss ville sagt? (Kristen Gislefoss høres ut som om han er fra Voss: KRISTEN Skjeldal, GISLE Fenne og Eirik KvalFOSS). Kanskje vi kan komme opp i over 15000 i morgen? Det bør vi, mildt sagt!
Legg ned hele klubben!

Pondan


krøvel vellevold

Quote from: "Pondan"
Legg ned hele klubben!

Pondan

Men dette viser jo egentlig litt om Brann og tilskuere. Her er vi på 1 plass.. vi kjemper om og ta gull. så dagen før kampen er det flere tusen ledige billetter igjen.. Det er jo nesten skandale.. Det burde vert utsolgt for lenge siden.. Skjønner jo ikke hva folk skal med en jævla svær stadion etter. Kan først klare og fylle de 18000 vi har.

blahblah

tipper 15-16 tusen, bikker vi over 16 så er ihvertfall jeg fornøyd,

krøvel vellevold

29/7 kl. 22:10: Solgt 13680 + det av de 200 på Fotikken. Ergo er det solgt ca 4600 enkeltbilletter. Tipper det kommer over 15000.
NB! Jeg har frem til nå beregnet en sittekapasitet (og dermed også salgstall) som er ca 60 for mye. Dette fordi det mangler ca 60 seter på BT i forhold til setekartet på billettluka.no. Disse ser ut som de er solgt, men i realiteten finnes de ikke. Disse 60 setene kommer vel på plass på et senere tidspunkt. De var jo bestilt, men det manglet jo seter i leveringen. I tallet over, har jeg tatt hensyn til at det mangler 60 seter.

Til LSK - Brann var det i dag solgt 6458. Det er 244 billetter igjen på bortetribunen. Hvis det er riktig at Norway Cup har halvparten av Diadora, betyr det at det er solgt under 700 til Brann-feltet. Tipper det blir ca 10000.

Til Viking - Hamkam i morgen er det solgt ca 10200, under forutsetning at alle VIP-plasser er solgt. Med i underkant av 9000 sesongkort (tror jeg), så har de solgt 1300-1400 enkeltbilletter. Tipper det blir 11500.

Til AaFK - Tromsdalen i morgen er det nå solgt 9187. Tror AaFK har over 8000 sesongkort, så det er solgt ca 1000 enkeltbilletter. Tipper det blir under 10000.
Legg ned hele klubben!

BrannSupporter

Har du noen tall på hvor mange billetter det har vært solgt på kampdagen i de andre hjemmekampene våre i år?

Nixon

Quote from: "krøvel vellevold"NB! Jeg har frem til nå beregnet en sittekapasitet (og dermed også salgstall) som er ca 60 for mye. Dette fordi det mangler ca 60 seter på BT i forhold til setekartet på billettluka.no. Disse ser ut som de er solgt, men i realiteten finnes de ikke. Disse 60 setene kommer vel på plass på et senere tidspunkt. De var jo bestilt, men det manglet jo seter i leveringen. I tallet over, har jeg tatt hensyn til at det mangler 60 seter.


Hva med de setene som er dekket av det banneret som skiller bortesupportere og hjemmesupportere? Det fører vel også strengt tatt til at kapasiteten på BT blir mindre.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

krøvel vellevold

Quote from: "Nixon"
Quote from: "krøvel vellevold"NB! Jeg har frem til nå beregnet en sittekapasitet (og dermed også salgstall) som er ca 60 for mye. Dette fordi det mangler ca 60 seter på BT i forhold til setekartet på billettluka.no. Disse ser ut som de er solgt, men i realiteten finnes de ikke. Disse 60 setene kommer vel på plass på et senere tidspunkt. De var jo bestilt, men det manglet jo seter i leveringen. I tallet over, har jeg tatt hensyn til at det mangler 60 seter.


Hva med de setene som er dekket av det banneret som skiller bortesupportere og hjemmesupportere? Det fører vel også strengt tatt til at kapasiteten på BT blir mindre.


Dette ligger jo på det som er felt for bortesupportere, og disse er uansett ikke med i beregningen.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

30/7 kl. 12:45: Solgt 14056
Legg ned hele klubben!

Oppreist

Var inne på Billettluka.no og sjekket i dag - hvorfor er BT-feltene fremdeles sperret for salg?

Skandale om det ikke blir utsolgt på BT-tribunen pga dette. Disse billettene burde frigjøres for ordinært salg minst 3 dager før kamp
Stein på stein blir Steinar.

krøvel vellevold

Quote from: "Oppreist"Var inne på Billettluka.no og sjekket i dag - hvorfor er BT-feltene fremdeles sperret for salg?

Skandale om det ikke blir utsolgt på BT-tribunen pga dette. Disse billettene burde frigjøres for ordinært salg minst 3 dager før kamp


Felt C og D har vært åpent til allment salg. Der var det tilsammen 21 ledige billetter for en halvtime siden, så de kan godt være utsolgt nå.
Felt E har vært solgt gjennom bt.no. Der stopper salget 24 timer før avspark, og resterende blir lagt ut til åpent salg. Kl. 16 i går var det 39 billetter igjen der, så hvsi de ikke forsvant på bt.no før 18, så er de etter all sannsynlighet blitt solgt på det åpne salget etter det. Da jeg sjekket i 22-tiden i går, var det stengt. Felt F og G er bortefansens felt. Disse feltene har 1100 plasser. Det blir vel neppe mer enn noen hundre bortefans, men så går det vel 104 (26x4?) plasser vekk på dette seilet som skal være mellom bortefansen og hjemmefansen. Kan tenke meg at de gjør som til Viking-kampen; innskrenker bortefeltet og selger de nye ledige plassene i billettboden før kampstart.
Legg ned hele klubben!

BrannSupporter

Quote from: "Oppreist"Var inne på Billettluka.no og sjekket i dag - hvorfor er BT-feltene fremdeles sperret for salg?

Skandale om det ikke blir utsolgt på BT-tribunen pga dette. Disse billettene burde frigjøres for ordinært salg minst 3 dager før kamp


Edit: FIKK SVAR, så ikke Krøvels post før jeg skrev.

Er jo bare felt E på BT som er sperret for salg av andre enn BT-abonnenter. Felt D har alltid vært lagt ut for påent salg, mes felt C vel noen dager. Felt F og G er jo for bortesupporterne.

Dere som kan logge inn på bt.no. Hvor mange billetter er det igjen på felt E i BT?

BrannSupporter

Quote from: "krøvel vellevold"


Dette må jo være første gang (på lenge i hvertfall) at bortesupportertribunen er utsolgt før kampen. I Fredrikstad i år vet jeg at folk som kom sent, måtte på et annet felt enn det vi fikk (ca 500 plasser), men det var jo ikke utsolgt på forhånd.

Petter Puddefjord

Det vil vel som vanlig være lange køer utefor billettbodene på stadion, og det selges sikkert endel hundre billetter i timene før kampstart. Været er bra nå, så det blir vel drøye 16.000...... Det er ikke ille i fellesferien. Vinner vi i dag, og slår vi LSK i uken, tror jeg det blir nesten smekkfullt mot Start (og resten av sesongen) på lille stadion. :/


Heia Brann!

Grey

Snakket nettopp med en kammerat som fortalte at det nå var utsolgt for doble seter. Med andre ord er det bare enkle seter som ikke er solgt ennå.

Kilde: bilettluka.no og Mix Sleire
Maybe a Greyhound could be my way

krøvel vellevold

30/7 kl. 14:45: Solgt 14581 + billettene på puben (max. 200).

Salget ligger nå bare ca 500 bak skjema til Viking-kampen.

Nå skal det imidlertid sies at det er solgt 415 billetter til SS bare de siste to timene. Jeg er usikker på om dette delvis kan skyldes at nye billetter er tatt ut av systemet for å selges manuelt på puben. Og jeg er fremdeles usikker på om billettene puben får, er kjøpt og betalt på pubens risiko (og dermed regnes som solgt uansett), eller om dette er billetter som ikke regnes som solgt før puben har solgt dem.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

30/7 kl. 15:59: Solgt 14950, under forutsetning av at de 200 pub-billettene er solgt. Nå ser det jo ut til at været skal holde seg også, så da bør det bli rundt 16000.

Viking har solgt 10800 hvis også alle VIP-plassene er solgt.AaFK stenger nettsalget 5 timer før avspark, så der går det ikke an å se lenger. RBK har fremdeles ingen info tilgjengelig. Det er 170 billetter igjen på LSKs bortetribune til onsdag.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Siste oppdatering før kampen:

30/7 kl. 16:15: Solgt 14985. Vi ligger 3-400 etter skjema til Viking-kampen, så vi tar fremdeles innpå. Siden været fremdeles er bra, så kan vi kanskje komme over 16000 denne gangen også. Men vi slår vel neppe RBK denne gangen heller, i og med at de møter LSK.
Legg ned hele klubben!

Xminator

Fasiten ble 16783 for RBK og Brann 16282.

Northside


Petter Puddefjord

Krøvel!

Har du tall for Brann-Start?

Regner med at det vil øke først etter kampen mot LSK.

brannfrik

Quote from: "NorthsideFCDH"


på lerkendal var det 16783 tilskuere, men jeg tror ikke det kan ha vært så mange på kampen. selv om man nok en gang kan peke på fellesferien som en årsak syns jeg det var et elendig publikumstall. kampene mellom lillestrøm og rosenborg blir skrytt opp i skyene av TV2 hvert eneste år, men likevel er det flere tusen tomme seter både på lerkendal og på åråsen. på en slik kamp burde trønderne ha som mål å trekke 20 000 tilskuere, mens vi burde hatt som mål og fylle opp stadion så lenge vi har noe med gullkampen å gjøre.

dudo

PÃ¥ Lerkendal telles antall tilskuere, ikke antall solgte billetter.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Robinho

Er jo seff best om di som går på stadion har hjertet i brann.. men det blir jo ikke noe dårligere trøkk om de kommer mer folk, selv om di ikkje bryr seg 100%.. Eg trur folk so går på stadion blir revet med av trøkket som kommer fra StoreStå, så de kommer sikkert til og bli masse liv selv om de kommer mer folk som er litt minde intressert!
eeeia BRANN

abe78

Quote from: "dudo"PÃ¥ Lerkendal telles antall tilskuere, ikke antall solgte billetter.


Kilde? Tviler veldig på denne påstanden.
.og husk!

Ricky

Elektronisk tellesystem ved inngangene.
Men de må nok også oppgi det reelle billettsalget til NFF.

Superjack

Alle klubbene skulle hatt tellesystem for å gi eksakt publikumsantall på kampene, så kan de bruke solgte billetter tallet i regnskapene :)

Eneste riktige måten.
Brannsupporter.

Petter Puddefjord

Prøver igjen........

Krøvel, eller noen andre!

Hvor mange billetter er solgt til Brann-Start p.t.?

krøvel vellevold

Quote from: "Petter Puddefjord"Prøver igjen........

Krøvel, eller noen andre!

Hvor mange billetter er solgt til Brann-Start p.t.?


Har ikke du noe med!

Tar det i kveld! Lenge igjen til søndag...
Legg ned hele klubben!

dudo

Quote from: "abe78"
Quote from: "dudo"PÃ¥ Lerkendal telles antall tilskuere, ikke antall solgte billetter.


Kilde? Tviler veldig på denne påstanden.


Har ingen link til deg nei, jeg bare vet det. :-)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Go Up