• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Billettsalgstall

Started by krøvel vellevold, April 17, 2006, 16:54:06 PM

Gulløl and 14 Guests are viewing this topic.

Go Down

krøvel vellevold

Kapasitet 17317
minus 1446 ledige på sitte
minus 230 ledige på stå
minus kanskje 1000 ledige på SpV (vill tipping - det var antagelig ca 400 i fjor)
minus P, R og S som er ca 1275
minus 200 som ikke er lagt ut på ståfeltet foran gamle sitte

= ca 13166
+ ca 1000 solgt til FKH-fansen
= ca 14166 solgt.

Legg ned hele klubben!

krakra

Er det noe særlig salg på kampdagene?

Torvanger

Er det ikke ofte at mellom 1000-2000 løser billett på kampdagen, dersom det er ledig kapasiet. 15.000 er ikke ille, kommer det 16.000 er det meget bra.

Utmedsnolken

Quote from: EvenSteven on March 13, 2010, 13:25:39 PM
Hei, er det slik at jeg må ha Brannkortet for å kjøpe billetter på nett? Jeg prøver å kjøpe en enkel billett, men kommer ikke videre. Eneste mulighet er via "Min BT".



Av en eller annen grunn så må du må ikke gå inn på menyvalget "kjøp billetter", for der finnes ingen link til å kjøpe billetter på vanlig måte, men du må velge "billetter hovedside". Nok et irritasjonsmoment med den nye nettsiden
"og der snubler Sæternes igjen"

Hansakongen

March 13, 2010, 14:31:10 PM #6304 Last Edit: March 13, 2010, 14:33:53 PM by Hansakongen
Quote from: krøvel vellevold on March 13, 2010, 13:33:55 PM
Kapasitet 17317
minus 1446 ledige på sitte
minus 230 ledige på stå
minus kanskje 1000 ledige på SpV (vill tipping - det var antagelig ca 400 i fjor)
minus P, R og S som er ca 1275
minus 200 som ikke er lagt ut på ståfeltet foran gamle sitte

= ca 13166
+ ca 1000 solgt til FKH-fansen
= ca 14166 solgt.




ut i fra mine utregninger nå er det ca 1669 billetter igjen og da er ikke spv tribunen med regnet pluss borte tribunen tatt med finnes ikke tall for den delen.

så vist du sier 17317 - 1890 som er ledig da er vi oppe i 15247 og litt fra trekk på spv tribunen kan vi ha rundet det magiske tallet av 15000 nå :)  krøvel vellevold du som er eksperten på tall og slik her inne??.

krøvel vellevold

Kapasitet 17317
minus 1377 ledige på sitte
minus 220 ledige på stå
minus kanskje 1000 ledige på SpV (vill tipping - det var antagelig ca 400 i fjor)
minus P, R og S som er ca 1275
minus 200 som ikke er lagt ut på ståfeltet foran gamle sitte

= ca 13245
+ ca 1000 solgt til FKH-fansen
= ca 14245 solgt.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: Hansakongen on March 13, 2010, 14:31:10 PM
ut i fra mine utregninger nå er det ca 1669 billetter igjen og da er ikke spv tribunen med regnet pluss borte tribunen tatt med finnes ikke tall for den delen.


Det er færre ledige seter enn det står når man peker med pekeren.
Legg ned hele klubben!

Angeln

Quote from: krøvel vellevold on March 13, 2010, 14:39:57 PM
Quote from: Hansakongen on March 13, 2010, 14:31:10 PM
ut i fra mine utregninger nå er det ca 1669 billetter igjen og da er ikke spv tribunen med regnet pluss borte tribunen tatt med finnes ikke tall for den delen.


Det er færre ledige seter enn det står når man peker med pekeren.


Det er også mulig at de har reservert noen hundre billetter til salg over disk (som i fjor), så i teorien kan salget fremdeles være under 14000.

bbjorn

Voldsomt kor det hopper på billettsalget, på 10 minutter er det solgt ca 200 billetter på Bt-B.
Det gikk også masse billetter plutselig på BT-F, tenker at det kommer til å sitte endel fra Haugesund der også..
Har forresten bedt alle gudene om fullsatt stadion, men det tror eg ikkje på før eg ser det  ;D

Hansakongen

det går unna med billetter nå legger jeg merke til. men om det er brann som tar ut litt billetter eller folk som har bestemt seg i siste liten vet jeg ikke. siste tall jeg sitter med med fratrekk litt på vippen som ikke tallene finnes så har jeg 15839 så ser ikke det som umulig at vi kan ha passert 15000 nå  med en liten feilmargin prosent.

Nixon

15005. Så vi har rekorden noen uker til...
Rød makt på Hansa

dudo

Løgn fra ende til annen!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Ricky

Mistenker Brann for å ha kjøpt/gitt bort de nødvendige billettene for å få holdt liv i den 15.000-på-hver-kamp-greien :)

SKBMiller

De kjøpte sikkert opp de 50-100 siste billettene og kastet dem. Greit for meg så lenge rekorden holder. Men den ryker i neste hjemmekamp, så uansett ikke så nøye.

roaldinho

Quote from: Ricky on March 13, 2010, 20:08:12 PM
Mistenker Brann for å ha kjøpt/gitt bort de nødvendige billettene for å få holdt liv i den 15.000-på-hver-kamp-greien :)


Skulle ikke forundre meg. Styret har fått frivillige i familien til å løse inn noen gratis-billetter.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

krøvel vellevold

Quote from: dudo on March 13, 2010, 20:06:59 PM
Løgn fra ende til annen!

Er det slik at bare man ser noen ledige seter på BT, så er det automatisk mye lavere tilskuertall enn man sier?

Det var ikke noe færre folk på Stadion i dag enn det var på kampene i fjor. Det var flere kamper i fjor der det offisielt var flere tilskuere, men i praksis færre enn i dag.
Legg ned hele klubben!

dudo

Quote from: krøvel vellevold on March 13, 2010, 20:20:38 PM
Quote from: dudo on March 13, 2010, 20:06:59 PM
Løgn fra ende til annen!
Det var flere kamper i fjor der det offisielt var flere tilskuere, men i praksis færre enn i dag.


Ja, men da hadde man nesten 3000 flere solgte p-kort.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krøvel vellevold

Quote from: dudo on March 13, 2010, 20:23:35 PM
Quote from: krøvel vellevold on March 13, 2010, 20:20:38 PM
Quote from: dudo on March 13, 2010, 20:06:59 PM
Løgn fra ende til annen!
Det var flere kamper i fjor der det offisielt var flere tilskuere, men i praksis færre enn i dag.


Ja, men da hadde man nesten 3000 flere solgte p-kort.

Men at det skal ha vært så mange færre enn 15000, har jeg ingen tro på. Det var en del ledig på BT, og i hjørnene på Hansa. Men på Gamle Sitte var det omtrent fullt. SpV var også langt bedre besatt enn jeg hadde fryktet, og ikke færre enn det har pleid å være.
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Helt enig med Krøvel her. Mine kamerater og jeg tipper alltid tilskuertallet før kampstart, og jeg tippet 14.300 i dag, de andre mye lavere. Da det ble klart at det var over 15.000, bablet de i vei om at Brann må ha jukset. Men som Krøvel sier var det virkelig ikke så mange ledige i dag.

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

abe78

Tipper det var rundt 12.500 - 13.500 på stadion. Var i hvert fall aldri 15.005. Kan ikke forrstå at det var solgt så mange billetter en gang.. pinlig...
.og husk!

krøvel vellevold

Quote from: abe78 on March 14, 2010, 03:31:34 AM
Tipper det var rundt 12.500 - 13.500 på stadion. Var i hvert fall aldri 15.005. Kan ikke forrstå at det var solgt så mange billetter en gang.. pinlig...


Der har vi den IGJEN! Man ser noen ledige seter på BT, og med en gang så mener folk at det må ha vært 3-4000 ledige seter... Fortell meg HVOR disse ledige setene var!

Det er 16717 seter på Stadion. På Søndre var det få tomme seter. På Hansa var det litt glissent nede i hjørnene. På SpV var det kanskje noen hundre ledige. På BT var det glissent i hjørnet og på det smale feltet nærmest bortefeltet. Men 3-4000 tomme seter? Aldri! Det var på ingen måte færre tilstede i går enn på kampene i fjor.
Legg ned hele klubben!

skuteviken

Det var noen kamper i fjor sommer det garantert var mindre enn i dag iallefall. Bra at vi kom over 15000 i dag, juks/kreativitet eller ei.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

krøvel vellevold

Uansett ryker jo denne "over 15000-rekken" i neste kamp, med mindre vi får en sensasjonell sier i Stavanger neste helg. Det var 14000 Brann-fans på kampen i går, og jeg tror ikke det kommer stort flere neste gang. Bortelaget stiller i hvert fall ikke med 1000...

Med 14000 Brann-fans i går, er standarden satt. Da tror jeg vi vil ligge på 13000-14000 på de vanlige kampene, mens det gjerne kommer 15-16000 mot lag som VIF og Viking, 14-15000 mot MFK og Stabæk, og kanskje oppimot 17000 mot RBK. 16.mai fyller vi vel samtlige 17317. Til sommeren taper vi kanskje litt på at mange er bortreist - spesielt nå som det er færre p-kort som jo telles med uansett. Til gjengjeld blir det gjerne mer attraktivt for folk å gå på kamp når det blir mer vårlig og sommerlig i været.

Skal vi klare budsjettet på 14000 i snitt, må vi ha 194 995 på de 14 siste. Kommer det 17000 16.mai, 16000 vs RBK og 15000 vs Viking og VIF, må vi ha 13200 på hver av de 10 andre. Det skal vi klare fint.
Legg ned hele klubben!

krakra

Quote from: krøvel vellevold on March 14, 2010, 04:18:45 AM
Quote from: abe78 on March 14, 2010, 03:31:34 AM
Tipper det var rundt 12.500 - 13.500 på stadion. Var i hvert fall aldri 15.005. Kan ikke forrstå at det var solgt så mange billetter en gang.. pinlig...


Der har vi den IGJEN! Man ser noen ledige seter på BT, og med en gang så mener folk at det må ha vært 3-4000 ledige seter... Fortell meg HVOR disse ledige setene var!

Det er 16717 seter på Stadion. På Søndre var det få tomme seter. På Hansa var det litt glissent nede i hjørnene. På SpV var det kanskje noen hundre ledige. På BT var det glissent i hjørnet og på det smale feltet nærmest bortefeltet. Men 3-4000 tomme seter? Aldri! Det var på ingen måte færre tilstede i går enn på kampene i fjor.
Enig i den. 12.000 er jo kun 3/4 av kapasiteten og det var langt ifra 1/4 tomme seter i går. Var vel noen sesongkortsinnhavere og folk som hadde kjøpt billett som ikke var der og, selv om det ikke var så mange. Har ikke vanskelig for å tro at det var solgt 15005 billetter i går, men mot Sandefjord ryker nok denne som du sier.

Kalinkasvingen

Felt A var ikke engang halvfullt, og det samme med nedre felt D. Hvis vi legger til at på felt B og F var det store seksjoner uten folk, så blir det litt vanskelig å tro at det akkurat bikket over den magiske 15-tusen grensen. Men men, det betyr jo ikke allverden for noen utenom direktøren for det private markedet.

krøvel vellevold

March 14, 2010, 20:04:08 PM #6325 Last Edit: March 14, 2010, 20:05:53 PM by krøvel vellevold
Quote from: Timmen on March 14, 2010, 19:56:03 PM
Felt A var ikke engang halvfullt, og det samme med nedre felt D. Hvis vi legger til at på felt B og F var det store seksjoner uten folk, så blir det litt vanskelig å tro at det akkurat bikket over den magiske 15-tusen grensen. Men men, det betyr jo ikke allverden for noen utenom direktøren for det private markedet.


Det er 16717 seter på stadion. På nedre A manglet det kanskje  300, kanskje det var 150 ledige på nedre D. Ta med f.eks. 300 ledige på BT-B og 250 ledige på BT-F; og da er vi oppe i 1000 ledige. Legg til noen hundre ledige på SpV og et og annet sete her og der på Søndre og de andre tribunenes felter, og 15005 kan utmerket stemme. For å illustrere: Det smale feltet ytterst på BT har bare litt over 300 plasser. Du må ha mer enn fem ganger så mange ledige seter som det, for at oppmøtet skal ha vært under 15000.

Da jeg talte opp 2,5 timer før avspark, var det 1377 ledige på Søndre, BT og Hansa.

Hvis vi sier at 14800 av tilskuerne var på sitte, så betyr det at 11,5 % av setene var ubrukt. Har vanskelig for å se at det var så mye mer ledige seter enn det.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Denne såkalte feberen i Haugesund er nok noe overdrevet. At de kunne stilt 3000 i Bergen, er glemmesak. De har vel ca 4750 plasser til egne fans på eget stadion, og det er over 700 ledige. Da snakker vi altså første hjemmekamp i toppdivisjonen på ti år, og etter bortepoeng mot Brann i første runde. Men så er de belemret med et bedritent stadion. Det skal de ha!
Legg ned hele klubben!

Petter Puddefjord

Krøvel!

Hvordan går det med salgstallene til de neste hjemmekampene? Tror du vi klarer å holde oss over 15.000 frem til 16. mai?

:)

Brann_ruler86

Tror vi er avhengig av et godt resultat borte mot Viking for å ha sjans på 15000 mot Sandefjord. Mot Haugesund fikk vi god hjelp av et stort bortefølge, også utenfor bortefeltet. Er vel bare snakk om maks 100-200 stk som kommer fra Sandefjord. Det er i tillegg mandagskamp, men en del har gjerne påskeferie.
Gå ta banen!

ostraume

Mandag i påskeuken mot Sandefjord = Sjanseløst med 15000
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Angeln

Quote from: Petter Puddefjord on March 19, 2010, 13:15:55 PM
Krøvel!

Hvordan går det med salgstallene til de neste hjemmekampene? Tror du vi klarer å holde oss over 15.000 frem til 16. mai?

:)
Til info saa er det bare Sandefjordkampen som er aapnet for salg. Selges nok knapt en billett der foer Vikingkampen er ferdigspilt og helst vunnet.

Nixon

Quote from: Angeln on March 19, 2010, 15:35:53 PM
Til info saa er det bare Sandefjordkampen som er aapnet for salg.[/quote]

Jeg skjønner rett og slett ikke hvorfor de ikke selger billetter til flere kamper. Lurer på om det er en tanke bak det, eller om de fortsatt tror vi er i 2007...
Rød makt på Hansa

Hansakongen

Quote from: Petter Puddefjord on March 19, 2010, 13:15:55 PM
Krøvel!

Hvordan går det med salgstallene til de neste hjemmekampene? Tror du vi klarer å holde oss over 15.000 frem til 16. mai?

:)


når jeg sjekket var det ca 2500 ledig foruten borte og evt ledig på vippen, og ståplass foran gamle sitte. skal vi si 3500 ledig grovt regnet??

Gulløl

Noen som vet hva politikk Brann har for ledige billetter på Brannallmellingen i år ?  Er det mulig å kjøpe billetter i løssalg på denne tribunen ? Ser at det ikke er mulig på internet men er det mulig på kampdag ??
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

kabelmann

Blir spennende å se hvor mye det faktiske tilskuertallet vil overstige partoutkortantallet i kampen mot Sandefjord. Det er vel ikke særlig høy odds på at 15000-rekken ryker her.

Mitt tips: Ganske nøyaktig 12 314.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

krakra

Quote from: kabelmann on March 21, 2010, 23:53:05 PM
Blir spennende å se hvor mye det faktiske tilskuertallet vil overstige partoutkortantallet i kampen mot Sandefjord. Det er vel ikke særlig høy odds på at 15000-rekken ryker her.

Mitt tips: Ganske nøyaktig 12 314.
Litt vel pessimistisk tror nok jeg, men det ender nok under 14.000 denne gangen. Jeg sier 13532

krøvel vellevold

Ja det blir på 13-tallet.
Legg ned hele klubben!

The Boss

Bikker vi 13 skal vi være fornøyd...
Ganske sykt at det i hele tatt kommer over 13.000 for å se på dette laget!

SKBrannfan

Kanskje ikke den beste tråden, men det skal ikke ta lang tid før vi får betalingsinfo hvis vi bestiller billetter her på bataljonen.no? Sitter med den følelsen at billetten jeg tror jeg har bestilt til sandefjordkampen ikke er bestilit likevel.

BBBTore

Quote from: SKBrannfan on March 23, 2010, 09:43:24 AM
Kanskje ikke den beste tråden, men det skal ikke ta lang tid før vi får betalingsinfo hvis vi bestiller billetter her på bataljonen.no? Sitter med den følelsen at billetten jeg tror jeg har bestilt til sandefjordkampen ikke er bestilit likevel.


Hei

Skal normalt ikke ta så veldig lang tid, har sendt deg en pm
Mvh
Tore Veiby
Bataljonen

Brann_ruler

Nå må dere ikke være så pessimistisk. Mener å huske at Brann v/ Algerøy fortalte at det kom til å bli rift om de få billettene som var igjen når laget ligger å presser på medalje. Så lenge vi presterer sportslig kommer det glatt over 15.000. Vanskelig å se skogen for bare trær....

Yes!wehavenobananas

Quote from: Brann_ruler on March 23, 2010, 10:25:29 AM
Så lenge vi presterer sportslig kommer det glatt over 15.000. Vanskelig å se skogen for bare trær....



Snakker vi om Bataljonen nå? Hihi..

Angeln

Ikke uventet går det tregt med billettsalget foran Sandefjordkampen. F.eks har det bare blitt solgt èn eneste billett på FB-A siden helgen.

Kapasitet 17317
minus 4300 ledige sitteplasser
minus 600 ledige ståplasser (?, ikke tilgjengelige)
minus 1000 på spv (om krøvels tipping stemmer)
minus 750 på R og S om Sandefjord kommer med ca 100 mann

= ca 10667 solgte.

Ricky

Quote from: Brann_ruler on March 23, 2010, 10:25:29 AM
Mener å huske at Brann v/ Algerøy fortalte at det kom til å bli rift om de få billettene som var igjen når laget ligger å presser på medalje.


Man får ikke nøytrale og gjennomtenkte vurderinger fra Branns billettansvarlige. De er selgere, og får betalt for å hause opp produktet. Algerøy mente vi fort kunne lede serien ved påske..

krøvel vellevold

Quote from: Angeln on March 25, 2010, 10:52:05 AM
Ikke uventet går det tregt med billettsalget foran Sandefjordkampen. F.eks har det bare blitt solgt èn eneste billett på FB-A siden helgen.

Kapasitet 17317
minus 4300 ledige sitteplasser
minus 600 ledige ståplasser (?, ikke tilgjengelige)
minus 1000 på spv (om krøvels tipping stemmer)
minus 750 på R og S om Sandefjord kommer med ca 100 mann

= ca 10667 solgte.


Hvis du bare regner sammen de tallene du får frem med musepekeren, så er tallet antagelig feil. Antall ledige seter er konstant færre enn det står at det er. Har ikke giddet å telle ledige seter, for det skjer lite fremdrift før de siste dagene før kamp.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Sitteplasser: 16717
minus bortefelt 415
minus 1200 (?) ledige på SpV
minus 4405 ledige sitteplasser
= 10697.
Tar man med f.eks. 50 SF-supportere, så er man oppe i 10747.

Fire salgdager igjen, og vi kan få problemer med å nå 13000. Kanskje ikke så uventet med tanke på at det var ca 14000 egne fans mot FKH, og vi har startet med 0-0 mot FKH og 0-4 mot Viking.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Kommer det f.eks. bare 12500 mot SF, så kan vi bare glemme 14000 i snitt hvis vi havner i ingenmannsland. Fortsetter elendigheten på banen, klarer vi kanskje bare 16500 på 16.mai, 15000 mot RBK (inkl 500 bortefans), 14000 mot VIF (inkl 500 bortefans), 13000 mot Viking (inkl 500 bortefans) og 12000 på de ni andre. Da blir snittet 12934. Men det er worst case scenario.

Skulle Viking samtidig kjempe om gull, så slår de oss på snittet i år.
Legg ned hele klubben!

BrannSupporter

Skjønner ikke hvorfor felt T ikke er i salg til denne kampen her. Selv om det er dårlig, så er det jo noen som liker å stå der pga prisen vil jeg tro.

Spelaren

Quote from: BrannSupporter on March 26, 2010, 13:39:12 PM
Skjønner ikke hvorfor felt T ikke er i salg til denne kampen her. Selv om det er dårlig, så er det jo noen som liker å stå der pga prisen vil jeg tro.


Trur folk heller gir pengene til rumenske tiggere enn å stå og fryse der i to timer for å sjå eit nitrist Brann dumme seg ut.
Gå av.

krøvel vellevold

Quote from: BrannSupporter on March 26, 2010, 13:39:12 PM
Skjønner ikke hvorfor felt T ikke er i salg til denne kampen her. Selv om det er dårlig, så er det jo noen som liker å stå der pga prisen vil jeg tro.


De har visst kommet på en fiks idé om at det bare skal selges kampdagen. De skal vel lure folk til å kjøpe sitteplass til 300 i stedet for å slippe unna med 160 for voksne og 80 for barn... Men jeg vil tro at de fleste som kjøper disse elendige ståplassene, er folk som ikke har råd til annet. Alternativene er ikke 160/80 vs 300, men 160/80 vs holde seg hjemme.
Legg ned hele klubben!

Go Up