• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Billettsalgstall

Started by krøvel vellevold, April 17, 2006, 16:54:06 PM

0 Members and 10 Guests are viewing this topic.

Go Down

krøvel vellevold

23/7 kl. 23:47: Solgt 10718 + det som måtte være solgt av de 200 som Fotikken visstnok selger. Opp 82 siste døgnet. Salget kommer vel ikke skikkelig igang før nå til uken.

Det skal imidlertid sies at det en uke før Viking-kampen var solgt 12685. Kanskje minus 200 både på Felt T og SS, i så fall 12285. Uansett ligger vi på etterskudd i forhold til den. Det skal imidlertid sies at det en uke før Viking-kampen var 6 uker siden forrige hjemmekamp, mens det nå er mindre enn en uke siden forrige hjemmekamp. Folk kjøper jo gjerne bare billett til en kamp av gangen. Etter den gode kampen mot Viking, med gunstigere kamptidspunkt (søndag kl. 18 vs mandag kl. 18), ingen Sting-konsert og forhåpentlig bedre vær, så burde vi kunne slå 16555 fra Viking-kampen. Selv om FFK gjerne ikke er like attraktive som Viking og det kanskje kommer noen hundre færre bortefans. Men billettsalget så langt tyder kanskje på en liten nedgang. Blir spennende å se om det tar av nå til uken!
Legg ned hele klubben!


Oppreist

Det funker veldig greit for meg - prøvd for to min siden.  Problemet med billettluka er at den bruker script og da det fort bli problemer.  Hender jeg fÃ¥r problemer med Internet Explorer pÃ¥ jobb - da bruker jeg Firefox og det funker greit.
Stein på stein blir Steinar.

abe78

Kan noen fjerne den linken slik at denne tråden ikke blir helt uleselig og ødelagt. Det er helt unødvendig å gjøre legge ut slikt.
.og husk!

krøvel vellevold

25/7 kl. 22:35: Solgt 11388 + det som måtte være solgt av de 200 billettene på puben. Opp 670 siste to dager. Nå går det seint! Runder vi 15000 i dette tempoet da? Det er mindre enn 5 døgn til kampen. Kan vi oppleve pinlig glisne tribuner som serieleder? Det bør øke kraftig før helgen!
Legg ned hele klubben!

Pondan

Fellesferien tar vell slutt denne uken, mangen vender hjem no til helgen..

Petter Puddefjord

Hvorfor kuttes kapasiteten på SS og felt T? Er det fordi man ønsker å kanalisere flest mulig til klokkesvingen? Altså prøve å fylle sittetribunene først?

Jeg tror det kommer til å øke kraftig når det drar seg mot helg. Det er nok mange som vender hjem fra ferie i slutten av uken ja...

tormi

Hvordan er salgstallene for Glentoran kampen da? Overstiger vi 2000?
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

Pondan

Leste bill kostet 160 kr.. Holder meg hjemme jeg.. Latterlig!!!!

Oppreist

Quote from: "Pondan"Leste bill kostet 160 kr.. Holder meg hjemme jeg.. Latterlig!!!!


Sjekket prisen pÃ¥ Billettluka.no- ser ut til at pris for voksen er 140,- og 70 for barn / student.  Ikke noe Ã¥ si pÃ¥ det - stÃ¥billetter er som kjent ikke tilgjengelige for europacupkamper.
Stein på stein blir Steinar.

EvenSteven

Hadde folk vært litt kjappere kunne man fått de for henholdsvis 50 og 100
Men det var bare til mandag....

blahblah

Quote from: "Pondan"Leste bill kostet 160 kr.. Holder meg hjemme jeg.. Latterlig!!!!

Latterlig med nesten halve prisen til det billetten koster i tippeligaen?

Gud

Jeg gidder nå ikke å betale 140 kr for å se Brann møte et britisk amatørlag på Stadion.

BrannFa(e)n

Gud har talt. Jeg er dog student.
rannfasiten

Ricky

140 kroner er håpløst. Skjønner ikke hva Brann håper å oppnå med dette. Null publikum (støtte)? Hint: Vi spiller tre hjemmekamper på 10 dager. Dette er en torsdagskamp og 1.kvalifiserende runde i Uefa-cupen. Motstanderen er et amatørlag fra Nord-Irland som er av såpass kvalitet at Brann legger opp til å gi reservene litt kamptrening. Det trenger allikevel ikke være under 2.000 tilskuere på kampen..

Minner jo om da RBK dro 17.000 mot Ventspils i Uefa-cupen for et par år siden, hvor trønderne attpåtil hadde 4-1 med seg fra første kamp. Nå var riktignok RBK skikkelig i dytten med seriegullet i boks og cupfinalebilletten sikret, men opphausing av kampen og kraftig senking av billettprisene hjalp nok ganske godt på allikevel.

" - Vi har jobbet hardt og lenge for å få folk på denne kampen. 17000 tilskuere er like bra som 6-0, samtykker administrerende direktør Nils Skutle.
- Publikum kommer ikke av seg selv. De må hjelpes hit, fastslår Rune Bratseth."

enavgutta

Ja, og denne innløsningen av partoukortbilllet innen 21.juli til halve prisen av den i porten ... hva skjer med verden? Dette er en kamp folk drar på spontant, hvis det passer i forhold til mange ting... Som sagt, en dag skal jeg rydde pulten din Kristian Jæger, og sparke deg til helvete tilbake i Dalen. Der du hører hjemme ! ;-)

tormi

Quote from: "EvenSteven"Hadde folk vært litt kjappere kunne man fått de for henholdsvis 50 og 100
Men det var bare til mandag....


Ja dreit meg ut sjøl og må ut med 90 kroner (inkl 20 kr i avgift til Mix-sleire) som student.

Skjønner ikke hva folk klager på. Jeg kunne fått den for 50 men betaler gladelig 90. Synes ikke det er noen U pris.
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

krøvel vellevold

9000 av de som går fast på Stadion, hadde mulighet til å kjøpe billett for en hundrings. Syns ikke det er gale.
Legg ned hele klubben!

tormi

Forøvrig noen som har sjekket antall solgte billetter til kampen?

Synes folk er litt usaklig når folk klager på at de skal reise spontant på kampen.. blah blah.

Det er da en fordel for alle parter at man booker inn tidlig til kamp. Skjønner ikke hvorfor Brann skal oppfordre folk til å bestemme seg i siste liten for å gå på kamp. Da får de jo bare klager fordi det er for lange køer.

Det er ferietid og det burde være unødvendig å bemanne alle billettlukene til denne kampen.

+ Jeg synes det er en grei pris for vanlige folk og veldig kjekt at Brann setter pris på oss som har partoukort med å få halv pris av halv pris.
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

Nixon

Denne diskusjonen kommer opp hver gang det er en ekstra kamp utenom serien, det være seg treningskamp eller cupkamp.
Jeg er forsåvidt enig at Brann kunne tatt 100 kroner til alle i en slik kamp.
Men er det noe alternativ å holde seg hjemme bare fordi det koster noen tiere mer? Da stiller i alle fall jeg spørsmålstegn ved hvor mye supporter man egentlig er.

Det er jo bare å ta én pils mindre før eller etter kampen...
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

tormi

Quote from: "Nixon"Det er jo bare å ta én pils mindre før eller etter kampen...


-Njaaaa skeptisk...

Må vel være andre budsjetter man kan kutte fra enn ølbudsjettet?
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

EvenSteven

ALLE kunne kjøpe billigere billetter før mandag...
Det stod jo i brevet fra Brann at man ikke trengte noe ref.nr. for å kjøpe... Da kan ikke utsalgsstedet vite om kjøper har paroutkort eller ei...

Btw: Det brevet vi fikk gjelder også for neste UEFA-kamp. Så da vet dere det.. At ALLE kan kjøpe billigere billetter en viss perode før kampen..

Nixon

Quote from: "tormi"Må vel være andre budsjetter man kan kutte fra enn ølbudsjettet?


Har man barn er vel lørdagsgodtbudsjettet et like bra alternativ.
Poenget er at flest mulig bør komme på kampene!
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Petter Puddefjord

Hva med en oppdatering i sommervarmen? Blir denne kampen dårligere besøkt enn kampen mot Viking?

krøvel vellevold

Quote from: "Petter Puddefjord"Hva med en oppdatering i sommervarmen? Blir denne kampen dårligere besøkt enn kampen mot Viking?


Det går ikke an å finne ut antall ledige på de kampene med unummererte billetter.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: "Petter Puddefjord"Hva med en oppdatering i sommervarmen? Blir denne kampen dårligere besøkt enn kampen mot Viking?


Får håpe du mener kampen mot Fredrikstad.
For hvis du tror at kampen i morgen skal komme i nærheten av en seriekamp bør du oppsøke noen...
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Pondan

Hvorfor får ikke BBB noe pris da? 100-120 for nedre del på hansa feks.. Dette er jo et mål BBB bør sette seg.. Så får vi noe igjen for å vere medlem.

Xminator

Det verste som kan skje er en medlemsrabatt på nedre del av Hansa. Det vil bare forsterke fjortiss-stempelet.

krøvel vellevold

26/7 kl. 22:55: Solgt 11753 + det som måtte være solgt av de 200 billettene på Fotballpuben. Opp 365 fra i går. Det er uansett ca 2000 mindre enn like lang tid før Viking-kampen. Skuffende, siden det er søndag kl. 18 og det heller ikke er Sting-konsert. Men vi henter kanskje en del inn igjen på fint vær kampdagen. Det regnet jo mot Viking.
Legg ned hele klubben!

tormi

Er nok også en god del folk som kommer hjem fra ferie nå i helgen, så tror nok salget tar seg godt opp til uken.
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

Xminator

14000 på søndag...

Petter Puddefjord

Mente selvsagt seriekampen mot FFK ja. Sammenlignet med kampen mot Viking, ikke sant?

For meg er det utelukkende SERIEN som teller denne sesongen, og vi bør ha fullt fokus på den og intet annet.

krøvel vellevold

27/7 kl. 23:45: Solgt 12267 + det som måtte være solgt av de 200 billettene på Fotballpuben. Opp 514 fra i går. Vi ligger fortsatt ca 2000 bak Viking-kampen like lang tid i forkant. Det er ikke meldt noe bra vær på søndag heller. Ser ut som vi vil ende på 14-15000.
Legg ned hele klubben!

BrannSupporter

Er felt E, F og G med i regnestykket ditt? På disse feltene er det jo ikke mulig å finne ut hvor mange billetter som er solgt på billettluka.no. Mulig man kan det for felt E hvis man logger seg inn på bt.no?

krøvel vellevold

Quote from: "BrannSupporter"Er felt E, F og G med i regnestykket ditt? På disse feltene er det jo ikke mulig å finne ut hvor mange billetter som er solgt på billettluka.no. Mulig man kan det for felt E hvis man logger seg inn på bt.no?


Hvis du snakker om E, F og G på BT-tribunen, så er gjenværende på E opplyst på bt.no, og F og G er bortefansens felt. De blir vel ikke mer enn noen hundre. Feberen har gått ned der borte i Plankebyen etterhvert.
Legg ned hele klubben!

Atlet Orvanger

Quote from: "krøvel vellevold"Ser ut som vi vil ende på 14-15000.


Ja, det kan se slik ut. Noe jeg personlig synest er særdeles middelmådig for en serieleder som til tider kanskje spiller den flotteste fotballen i Tippeligaen. "Når vi kjemper i toppen trenger vi minst 25000 plasser på Stadion" var ett av argumentene for større Stadion som ble brukt til det kjedsommelige. Nå er vi kommet over halvvegs inn i en sesong der vi har kjempet i toppen siden første kamp, og vi har klart å fylle opp stadion en gang; på 16. mai.

Dette er ikke ment som ett "vi bygger for stor stadion"-tråd, men som en finger til Brannsupportere som fortsatt kaller oss Norges beste og mest lojale og fantastiske, engasjerte osv. Jeg lurer på hva som skal til for å få Bergen til å ta av, noe publikumstallet tydelig viser at vi ikke har gjort...

Xminator

Quote"Når vi kjemper i toppen trenger vi minst 25000 plasser på Stadion" var ett av argumentene for større Stadion


Jeg har da alltid hevdet at tilskuerene ikke først og fremst blir drevet av tabellplasering. De blir drevet av "at noe skjer". Som at det er siste kampen til Kvisvik. Eller at noe avgjøres i kampen.

Om det kommer 15000 på ett stadion med 20000 seter, eller 15000 på ett stadion med 25000 seter betyr ikke noen forskjell. Det er festene, de 3-4 kampene hvert år som selger ekstra som er viktig å ta med. Noen kaller dem parttimere, jeg kaller dem potensielle sesongkortkjøpere. Salg du ikke får tak i med ett mer beskjedent antall seter.

For er det egentlig noen grunn rent demografisk til at det skal komme flere mennesker på Lerkendal enn Brann Stadion?

Og igjen, jeg gir litt faen, jeg har mine seter på Stadion til jeg nærmer meg 50 nå. Så får man se om det blir opphold til fylte 101 år eller om det blir fornyet. Hvem vet, kanskje fotball er like uintressant som i 1814 om 15 år. Kanskje er sport blitt ett ikketema etterhvert som gendoping vinner tereng. Kanskje sitter vi alle og spiller bridge for sosial rekreasjon.

Når det er sagt, det kommer nok rundt 14-15000 på søndag, noe som selvsagt er altfor lite. Her bør Brann bli flinkere til å selge.

Nixon

Quote from: "Xminator"For er det egentlig noen grunn rent demografisk til at det skal komme flere mennesker på Lerkendal enn Brann Stadion?


I utgangspunktet ikke. Men det er nå engang slik at mye bedre fasiliteter (de siste årene) og ikke minst bedre sportslige resultater (i mange år) kan ha noe å gjøre med at det kommer flere folk på Lerkendal. Skal bli spennende å se hva som skjer der oppe hvis RBK ikke blir et topplag igjen.

Da kan kanskje også Frode Fyllingen få ro i sjelen...:)
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

krøvel vellevold

Quote from: "Xminator"For er det egentlig noen grunn rent demografisk til at det skal komme flere mennesker på Lerkendal enn Brann Stadion?
.

Hvis du ser KUN på demografien (og driter i all suksessen som selvsagt har vært med på å bygge opp interessen), så kan man si både ja og nei på det spørsmålet. Brann har et større befolkningsgrunnlag i hjem-/nærkommunene (ca 340000) enn RBK (ca 260000, tror jeg). Samtidig skal man ikke se bort i fra det faktum at det er RBK-land til langt opp i Nordland, sør for Dovre, langt inn på Nordmøre,og inn i Sverige for den del. Og så er det jo slik at RBK (pga suksessen) har fans i alle avkroker der det ikke er en selvfølge at man holder med andre lag. Nå kan man selvsagt si at Brann har en større andel av befolkningsgrunnlaget i selve byen. Men samtidig er Bergen en by som strekker seg over mye større avstander. Trondheim er mer kompakt. Det kan se ut til at rundt 70000 bor i de områdene som er i gangavstand (max.halvtime) fra Lerkendal. I Bergen er det bare ca 30-40000 som bor i gangavstand fra Stadion. Sånt spiller også inn. En annen ting som også KAN spille inn, er at RBK er trøndernes lag. Og trønder er man jo uansett om man er fra Steinkjer, Oppdal, Namsos eller Melhus. Det er to hele fylker med en felles identitet. Brann er bergensernes lag. Brann er sterkt tilknyttet bergenser-identiteten. Det finnes ingen Hordalands-identitet. Har noen hørt en fra Bergen bli omtalt som hordalending? Dermed KAN (jeg sier "KAN") det godt tenkes at de som definerer seg selv som striler eller hardinger ikke føler seg så voldsomt tilknyttet Bergen og bergensere. Ikke glem at det historisk har vært ganske betent mellom bergensere og striler. Ja, jeg vet at mange striler holder med Brann, og at det bor mange bergensere ute på strilelandet. Men jeg tror kanskje identiteten til Brann og Bergen ute på strilelandet hadde vært enda sterkere om det fantes en felles identitet for alle som bor i Hordaland. Det er jo som kjent mange i Arna som vil at Arna skal bli egen kommune, fordi de ikke føler seg som bergensere.
Legg ned hele klubben!

abe78

Brann tjente mest på billettsalg i eliteserien i fjor, gjorde de ikke? Vi må ta med dette i regnestykket. Likevel er jeg enig med de som hevder at Brann kan bli mye mer proff i salgsarbeidet sitt (ikke bare billetter). Det virker likevel som om ting er på riktig vei og at hele klubben er mer proff enn tidligere.

Kjøpte billetter i bua rett før kampstart i går og det er mange ting som slår meg. Hvorfor ikke ha en digital tavle/skjerm som viser hva prisene og ledige plasser? Slik at personene i kø kan gjøre seg opp en mening før de kommer frem. I går kunne det også stått at det også bare var unummererte plasser. Nesten alle kundene brukte tid på å spørre om dette. En annen ting er hvorfor det ikke finnes en rekke automater på stadion for kjøp av billetter. Dette måtte vært den optimale løsningen.

En del sier at dette er kundens feil at han kunne kjøpt på forhånd og at han burde kommet tidligere. Det rimer ikke godt i ørene på en Sunnmøring med kremmerånden i behold.
.og husk!

krøvel vellevold

Quote from: "abe78"Det rimer ikke godt i ørene på en Sunnmøring med kremmerånden i behold.


Så du er sunnmøring?. Forklarer en hel del.
Legg ned hele klubben!

Atlet Orvanger

Er særdeles uenig med deg Krøvel. Jeg er rimelig sikker på at om bare folk fra Bergen Kommune hadde sluppet inn på Brann-kamp hadde det vært et pinlig skue. Jeg er selv stril, selv om jeg er bosatt i Bergen nå, og vil påstå at Brann står vel så sterkt blandt striler som blandt de få som kan kalle seg ekte bergensere.

Men dette har vel du kanskje noe statistikk pÃ¥?  8)

kabelmann

Quote from: "abe78"En annen ting er hvorfor det ikke finnes en rekke automater på stadion for kjøp av billetter. Dette måtte vært den optimale løsningen.

Det er jo faktisk en veldig god ide, spesielt på kamper med unummererte plasser. Er dog redd en del mennesker ville brukt veldig lang tid på automaten når de også må velge plass.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Atlet Orvanger

I dag der de alle fleste har tilgang til internett, og en kan velge nøyaktig hvor en vil sitte/stå og skrive ut billetten hjemme kan del vel ikke gjøres mye enklere? Når en nå i tillegg får flere utsalgssteder i sentrum er dette en dårlig unnskyldning.

EvenSteven

Er helt forbanna enig... tidligere i år, greit, da var det kritikkverdig..

MEN nå kan man kjøpe og hente billetter overalt... til og med skrive ut selv!! Impulsturer/medgangssupportere på stadion har jeg ingen forståelse eller sympati for.. Kan man gå, da kjøper man billett og går på kampen.. Ellers gjør noe annet.....

Ser det samme på hver eneste kamp... Folk står i lange køer når fløyten går..
Er selv alltid tidlig ute før kamp, men mot Viking ble jeg forsinket grunnet pilsing.. Fikk sjokk da jeg så hvor mye folk som var utenfor etter at kampen var begynt . Det virker som om folk absolutt skal komme så seint som mulig... Det renner på med folk i løpet av de første 10-15 min.
Sikkert de samme folka som også går etter 80 min..
HOLD DERE HELLER HJEMME !!! Dere ødelegger for alle andre som faktisk vil se HELE kampen......

Bataljonen

Brann skal nå i august mnd ha et møte med billettleverandøren for gjennomgang av systemet, rutiner og de hendelser som har vært. Vi vet at Brann er såpass misfornøyd med dagens situasjon at det vurderes annen samarbeidspartener til neste år.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Kimnaldo

Mener du seriøst at bare fordi folk ikke klarer og komme tidsnok til kampen så skal de holde seg hjemme? Hvis det er så lange køoer som du sier så vil det bli flere tusen færre på alle hjemmekampene, er det det du vil? Kan si meg enig i at det er utrolig irriterende når folk skal trenge seg fram ti minutter før kampslutt og ti minutter etter at kampen har starta, men jeg vil allikevel ikke påstå at de ødelegger for alle andre. Litt drøyt kanskje???[/quote]

Atlet Orvanger

Det er jo irriterende for folk som prøver å se fotballkamp at det renner med folk foran de. De første radene på Umbro ser jo sjelden de første 10 minuttene av kampen.

Petter Puddefjord

En siste oppdatering før helgen Krøvel?

krøvel vellevold

Quote from: "Atlet Orvanger"Er særdeles uenig med deg Krøvel. Jeg er rimelig sikker på at om bare folk fra Bergen Kommune hadde sluppet inn på Brann-kamp hadde det vært et pinlig skue. Jeg er selv stril, selv om jeg er bosatt i Bergen nå, og vil påstå at Brann står vel så sterkt blandt striler som blandt de få som kan kalle seg ekte bergensere.

)
Legg ned hele klubben!

Go Up