• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Billettsalgstall

Started by krøvel vellevold, April 17, 2006, 16:54:06 PM

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

Go Down

BBB-Tony

Vi får håpe været letter litt, noe det ser ut til å gjøre, og at det er en god nok grunn til at en del billetter går frem mot kampstart...
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Yes!wehavenobananas

Merlkelig at folk ikke møter opp for å hedre Winters. Forstår lite av mentaliten i denne byen.. Men, men, det er ikke ille med 16 000. Vi har nok blitt litt for "kravstore" de siste årene når det kommer til tilskuertall. En slik kamp ville vel ikke trukket mer enn 8000 - 9000 for 7-8 år siden.

Spelaren

Quote from: Yes!wehavenobananas on October 26, 2008, 15:45:48 PM
Merlkelig at folk ikke møter opp for å hedre Winters. Forstår lite av mentaliten i denne byen.. Men, men, det er ikke ille med 16 000. Vi har nok blitt litt for "kravstore" de siste årene når det kommer til tilskuertall. En slik kamp ville vel ikke trukket mer enn 8000 - 9000 for 7-8 år siden.


http://www.brann.no/index.php?valg=terminliste&kamp=39

Her er eit godt eksempel på det du seier. Brann - Viking 12. oktober 2001... Ein sesong der Brann havna i ingenmannsland, og i nest siste heimekamp dukker drøye 9000 opp for å sjå Brann tape...

Neste heimekamp derimot, var "gullkampen" mot rbk...
Gå av.

Heispassasjer

Var inne på billettsalget på Brann.no og der er det nå 1100 billetteigjen for salg. Men så har du vel alle de med partout kort som ikke gidder å stille.

Jeg vet ikke, men det er vel en liten mulighet for at vi kan komme over 16500 tilskuere på kampen ikveld....

kabelmann

Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

krøvel vellevold

Quote from: Heispassasjer on October 26, 2008, 16:15:50 PM
Var inne på billettsalget på Brann.no og der er det nå 1100 billetteigjen for salg. Men så har du vel alle de med partout kort som ikke gidder å stille.

Jeg vet ikke, men det er vel en liten mulighet for at vi kan komme over 16500 tilskuere på kampen ikveld....


P-kort regnes med i tallet. Men du må huske på at i tillegg til de 1100 ledige kommer alle de tomme setene på bortetribunen som aldri er med i antallet ledige, og dessuten er det ca 300 plasser på SpV som ikke legges ut for salg. De er heller ikke med i antallet ledige.

Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

October 26, 2008, 23:44:51 PM #4556 Last Edit: October 26, 2008, 23:47:19 PM by krøvel vellevold
Quote from: Yes!wehavenobananas on October 26, 2008, 15:45:48 PM
Merlkelig at folk ikke møter opp for å hedre Winters. Forstår lite av mentaliten i denne byen.. Men, men, det er ikke ille med 16 000. Vi har nok blitt litt for "kravstore" de siste årene når det kommer til tilskuertall. En slik kamp ville vel ikke trukket mer enn 8000 - 9000 for 7-8 år siden.


16006 tilskuere er bare halve sannheten. Som kjent telles jo p-kortene med enten de blir brukt eller ikke. Strengt tatt var det vel toppen 14000 på Stadion i dag. Og hvor mange hadde kommet i dag om p-kortene ikke gjaldt og salget hadde startet på 0? 8000 kanskje? For jeg tror nok noen tusen p-kort-innehavere tok turen utelukkende fordi de allerede hadde betalt for billetten. Sikkert mange av dem som ville holdt seg hjemme, hvis ikke. For ti år siden var ikke p-kort-salget i nærheten av dagens. Det lå vel på 4-5000. Med det antallet p-kort ville vi kanskje bikket 10000 i kveld. Så tar vi dette i betraktning, så er ikke interessen for Brann 2008 stort bedre enn tilsvarende dårlige Brann-lag for 10 år siden.

Så skal det jo bli spennende å se hva som skjer med p-kort-salget for 2009. Det var jo denne sesongen langt større etterspørsel enn de 12-13000 Brann var villige til å selge, så slik sett har vi jo litt å gå på. Men jeg tror likevel det kan bli en nedgang i tallet. Og med en like dårlig sesong neste år, så vil nok tilskuertallene gå enda mer ned. Og så kommer vi inn i en ond sirkel der tilskuernedgangen gjør at nødvendigheten med p-kort minsker, og p-kort-salget går enda mer ned. Situasjonen blir neppe bedre av at vi får to ekstra kamper neste år, for da vil jo prisen på p-kort antagelig gå opp.

Jeg tror det er lenge til vi ser Stadion fylles opp kamp etter kamp. Snart blir vi vel slått av Viking på snittet også. 
Legg ned hele klubben!

dudo

Quote from: krøvel vellevold on October 26, 2008, 23:44:51 PMSituasjonen blir neppe bedre av at vi får to ekstra kamper neste år, for da vil jo prisen på p-kort antagelig gå opp.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Quote from: krøvel vellevold on October 26, 2008, 23:44:51 PMJeg tror det er lenge til vi ser Stadion fylles opp kamp etter kamp. Snart blir vi vel slått av Viking på snittet også. 


Alt avhenger av hva som skjer på banen. En god oppkjøring med ny trener og noen nye profilerte spillere, samt en god sesongstart, og vi har fulle tribuner igjen. Medgangs...
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on October 27, 2008, 08:38:37 AM
Quote from: krøvel vellevold on October 26, 2008, 23:44:51 PMJeg tror det er lenge til vi ser Stadion fylles opp kamp etter kamp. Snart blir vi vel slått av Viking på snittet også. 


Alt avhenger av hva som skjer på banen. 


Det er jo nettopp derfor jeg ikke tror vi kommer til å fylle Stadion kamp etter kamp på lang tid.
Legg ned hele klubben!

Christian

Himmel og helvete har et navn...

Ganske utrolig hvor mye ting kan snu på et år. Føler flertallet her etterhvert regner det som sikkert av Brann kommer til å kjempe mot nedrykk hele neste sesong. Greit at årets sesong har vært bås og at ledelsen roter, men det får no være måte på svartmaling.

Det er nok rimelig god sjans for at snittet vil synke videre etter årets nedtur, men som Nixon er inne på vil det i stor grad styres av Branns suksess eller evt. mangel på sådann. Men hvem kan si hva som vil skje neste år, slik Eliteserien svinger kan jo Brann plutselig være kanon igjen til våren :p

krøvel vellevold

Quote from: Christian on October 27, 2008, 10:54:45 AM
Himmel og helvete har et navn...

Ganske utrolig hvor mye ting kan snu på et år. Føler flertallet her etterhvert regner det som sikkert av Brann kommer til å kjempe mot nedrykk hele neste sesong. Greit at årets sesong har vært bås og at ledelsen roter, men det får no være måte på svartmaling.

Det er nok rimelig god sjans for at snittet vil synke videre etter årets nedtur, men som Nixon er inne på vil det i stor grad styres av Branns suksess eller evt. mangel på sådann. Men hvem kan si hva som vil skje neste år, slik Eliteserien svinger kan jo Brann plutselig være kanon igjen til våren :p


Eller Sogndal kan vinne serien og Brann bli nr.16.
Legg ned hele klubben!

Christian

Quote from: krøvel vellevold on October 27, 2008, 10:57:37 AM
Quote from: Christian on October 27, 2008, 10:54:45 AM
Himmel og helvete har et navn...

Ganske utrolig hvor mye ting kan snu på et år. Føler flertallet her etterhvert regner det som sikkert av Brann kommer til å kjempe mot nedrykk hele neste sesong. Greit at årets sesong har vært bås og at ledelsen roter, men det får no være måte på svartmaling.

Det er nok rimelig god sjans for at snittet vil synke videre etter årets nedtur, men som Nixon er inne på vil det i stor grad styres av Branns suksess eller evt. mangel på sådann. Men hvem kan si hva som vil skje neste år, slik Eliteserien svinger kan jo Brann plutselig være kanon igjen til våren :p

Eller Sogndal kan vinne serien og Brann bli nr.16.

Om du mener sjansen er større for det enn at Brann tar seg sammen og leverer nogenlunde setter eg gjerne en kasse øl i mot ;)

ostraume

Quote from: krøvel vellevold on October 26, 2008, 23:44:51 PM

For ti år siden var ikke p-kort-salget i nærheten av dagens. Det lå vel på 4-5000. Med det antallet p-kort ville vi kanskje bikket 10000 i kveld. Så tar vi dette i betraktning, så er ikke interessen for Brann 2008 stort bedre enn tilsvarende dårlige Brann-lag for 10 år siden.



En litt pussig måte å se det på er det ikke? Enig i at løssalget pr. i dag ikke er noe særlig bedre enn for 10 år siden, men det at vi har (minst) dobbelt så mange solgte partoutkort burde da indikere at interessen er en del større?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krøvel vellevold

Quote from: ostraume on October 27, 2008, 13:22:07 PM
Quote from: krøvel vellevold on October 26, 2008, 23:44:51 PM

For ti år siden var ikke p-kort-salget i nærheten av dagens. Det lå vel på 4-5000. Med det antallet p-kort ville vi kanskje bikket 10000 i kveld. Så tar vi dette i betraktning, så er ikke interessen for Brann 2008 stort bedre enn tilsvarende dårlige Brann-lag for 10 år siden.



En litt pussig måte å se det på er det ikke? Enig i at løssalget pr. i dag ikke er noe særlig bedre enn for 10 år siden, men det at vi har (minst) dobbelt så mange solgte partoutkort burde da indikere at interessen er en del større?


Nei ikke nødvendigvis, for disse p-kortene ble solgt/fornyet i fjorårets gullrus. De har ingenting med dagens situasjon å gjøre. Men la meg si det på en annen måte: Hadde Brann i vinter satt et tak på 5000 p-kort (et antall som vel tilsvarer en typisk Brann-sesong for 10 år siden), så hadde vi neppe hatt mer enn 10000 tilskuere i går. Og det var slike tilskuertall vi hadde på den tiden. At tilskuertallene har vært langt høyere i år enn for 10 år siden, har mye å gjøre med det enorme antallet p-kort som ble solgt/fornyet da feberen var på sitt høyeste for et år siden, og det hadde vært flere kamper hvor det var bortimot umulig å få tak i billetter. Folk så vel for seg noe tilsvarende i 2008.
Legg ned hele klubben!

Christian

Var det veldig stor forskjell på antall solgte p-kort før 2007-sesongen i forhold til før 2008-sesongen? P-kort stigningen har vel kommet over flere år, ikke ene og alene som et resultat av gullet.

Nei, kanskje Brann ikkje hadde hatt mer enn rundt 10 000 tilskuere i går og i et par andre kamper i år med et tak på 5000 p-kort. Hva så? Den totale interessen for Brann og norsk fotball (ikkje enkeltkamper) synes likevel større enn for 10 år siden når de faktisk kan selge så mange p-kort.

Så får vi se korleis det blir etter denne sesongen. Eg har ikkje tro på at Brann vil merke et ras i salget. Sannsynligvis en liten nedgang, men ikkje av den dramatiske sorten.

krøvel vellevold

Quote from: Christian on October 27, 2008, 15:11:01 PM
Var det veldig stor forskjell på antall solgte p-kort før 2007-sesongen i forhold til før 2008-sesongen? P-kort stigningen har vel kommet over flere år, ikke ene og alene som et resultat av gullet.

Nei, kanskje Brann ikkje hadde hatt mer enn rundt 10 000 tilskuere i går og i et par andre kamper i år med et tak på 5000 p-kort. Hva så? Den totale interessen for Brann og norsk fotball (ikkje enkeltkamper) synes likevel større enn for 10 år siden når de faktisk kan selge så mange p-kort.

Så får vi se korleis det blir etter denne sesongen. Eg har ikkje tro på at Brann vil merke et ras i salget. Sannsynligvis en liten nedgang, men ikkje av den dramatiske sorten.
Legg ned hele klubben!

ostraume

Mulig det blir en del frafall, men vi har trolig og en god del å gå på i forhold til folk som ikke har fått tidligere. Det er dessuten mye lettere å fornye kortet ditt når du først har. Jeg vil tro partoutkortsalget vil ligge på samme nivå i 2009 som i 2008.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krøvel vellevold

Quote from: ostraume on October 27, 2008, 18:22:45 PM
Mulig det blir en del frafall, men vi har trolig og en god del å gå på i forhold til folk som ikke har fått tidligere. Det er dessuten mye lettere å fornye kortet ditt når du først har. Jeg vil tro partoutkortsalget vil ligge på samme nivå i 2009 som i 2008.


Ja, jeg har tidligere påpekt at vi har en del å gå på i forhold til dem som aldri fikk muligheten til p-kort. Men når man ser at Brann knapt selger 2000 enkeltbilletter til kampene for tiden, så lurer jeg på om det virkelig er så mange som slever etter å ta over de kortene som måtte bli sagt opp. Og så tror jeg nok en del av dem som ikke benyttet seg av kortet denne høsten, virkelig gidder å fornye det. Hvorfor skal de betale 3-4000 for noe de kun benytter et par ganger i året?

Mye avhenger som sagt av hva som skjer utover vinteren. Men man kan jo tenke seg hvor vanskelig det blir å selge p-kort hvis Semb blir trener og 70 % av befolkningen er negativ til ham...   
Legg ned hele klubben!

Nixon

Jeg tror nok at det vil bli tyngre for Brann å selge partoutkort i år enn i fjor. Mange er bare med i oppgangstider, og vil se om det snur før man vurderer å bli med videre.

Men det er en sjanse å ta. Partoutkortet var et gullkantet verdipapir i fjor. Og lar man være å fornye stiller man bakerst i køen når det en gang løsner igjen. Og det trenger ikke å være lenge til det skjer.
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Og i 2009 når p-kort blir enkelt tilgjengelig for alle som vil ha, så er det ikke lenger noen unnskyldning for "gråterne" hvis vi mot absolutt all formodning skulle spille avgjørende kamp om gullet ut på høsten.
Legg ned hele klubben!

thesevs

En gruppe som mest sannsynlig kommer til å falle fra er alle dem som jobber turnus. Disse vil nok spørre seg selv om det er verdt alt bryet med å kjøpe et dyrere sesongkort når en f.eks ikke får sett alle kampene.
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

evis

Jeg jobber turnus, og har sett alle hjemmekampene + noen av bortekampene.
Det går fint å få til med litt planlegging (og godvilje fra kolleger). F.eks så jobber jeg kveld om lørdagen istedenfor søndag/mandag de helgene det er aktuelt.
Selvfølgelig ikke like lett for de som jobber offshore.

ostraume

De som jobber offshore er så tjukk i penger at de lett kan betale seg sesongkort uansett. Problem løst :)
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

thesevs

Ikke alle jobber offshore, noen er gjerne ansatt i kystvakten o.l
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

BBB-Tony

http://fotball.bt.no/forstediv/article121359.ece

Start ønsker å være mer lojale ovenfor sine sesongkortinnehavere, og kjører prisene opp for enkelt kamper. De vil også kjøre samme konseptet som Viking har kjørt i år, superkamper, de kampene som faller under den kategorien er "storkamper", og blir noe dyrere enn vanlige kampbilletter.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

krøvel vellevold

Og RBK klarte ikke 19000 i snitt.
Legg ned hele klubben!

Petter Puddefjord

November 02, 2008, 23:40:04 PM #4578 Last Edit: November 02, 2008, 23:41:36 PM by Petter Puddefjord
Det hevdes så skråsikkert at Brann vil få problemer med å selge like mange sesongkort som det har blitt gjort de siste sesongene. Jeg er ikke like sikker. Hvis Brann gjør noen store signeringer, og får en klassetrener, vil dette være med på å fyre opp stemningen før neste sesong. Hvis Brann i tillegg gjør gode treningskamper, kan dette slå positivt ut. Jeg tviler på at de fleste bergensere får så utrolig dårligere råd grunnet finanskrisen. Brann er noe som prioriteres av mange her i byen, så vent og se... :)

Registrerer også at Brann har et snitt på like under 17000 i en drittsesong, der klubben havnet på en elendig 8. plass. Snittet ligger altså usle 800 under makskapasitet.

Tenker man langsiktig så er alt under en makskapasitet på 25000 for lite for fremtiden, men det er vel enkelte som konstant vil leve i nuet.... Jeg tror at drøye 22000 vil være en bra kapasitet de neste sesongene, men 10-15 år frem i tid blir dette for lite.

krøvel vellevold

Quote from: Petter Puddefjord on November 02, 2008, 23:40:04 PM
Det hevdes så skråsikkert at Brann vil få problemer med å selge like mange sesongkort som det har blitt gjort de siste sesongene. Jeg er ikke like sikker. Hvis Brann gjør noen store signeringer, og får en klassetrener, vil dette være med på å fyre opp stemningen før neste sesong. Hvis Brann i tillegg gjør gode treningskamper, kan dette slå positivt ut. Jeg tviler på at de fleste bergensere får så utrolig dårligere råd grunnet finanskrisen. Brann er noe som prioriteres av mange her i byen, så vent og se... :)

Registrerer også at Brann har et snitt på like under 17000 i en drittsesong, der klubben havnet på en elendig 8. plass. Snittet ligger altså usle 800 under makskapasitet.

Tenker man langsiktig så er alt under en makskapasitet på 25000 for lite for fremtiden, men det er vel enkelte som konstant vil leve i nuet.... Jeg tror at drøye 22000 vil være en bra kapasitet de neste sesongene, men 10-15 år frem i tid blir dette for lite.



At snittet ligger på ca 17000 er jo en sannhet med visse modifikasjoner. Det skyldes jo i stor grad at vi hadde 13500 p-kort solgt i gullrusen i fjor. Flere kamper hadde 2-3000 færre tilskuere enn hva som ble oppgitt. Dermed er det reelle snittet kanskje ca 16000. Og mange av dem kom nok utelukkende fordi de allerede hadde betalt for p-kortet. Hadde Brann f.eks. satt et tak på 7000 p-kort, ville nok både snitt og oppmøte vært enda lavere. Hva hvis man ikke hadde hatt p-kort i det hele tatt, og man hadde måttet kjøpe billett til hver kamp? Hadde vel vært under 10000 på de siste kampene i år.

At snittet ble 17000, kan vi takke det høye antallet sesongkort for. Og hvorfor var sesongkortsalget høyt? Jo fordi folk (etter en del hysteriske billett-tilstander i fjor) var redde for å gå glipp av storkampene i år. Brann har helt klart tjent på knappheten på billetter.

Skal Brann opprettholde antallet p-kort neste år, er man definitivt avhengig av gode spillerkjøp og en interessant trener. Skjer ingenting spennende på den fronten, tror jeg mange dropper p-kort. Spesielt nå som de ser at det ikke er noe problem å få tak i billett fra kamp til kamp.

Hva som er nødvendig kapasitet om 10-15 år, er vel ikke spesielt interessant nå. Skulle 20000 være for lite når den tid kommer, så får vi ta det derfra. Med nedgang i tilskuertilstrømningen over hele landet, så er det vel ingen grunn til å bygge for en tenkt økning som KAN komme i 2023.
Legg ned hele klubben!

Bobbo

Nå må snart produktet bygynne å roe seg litt ned på 3sesonger er mitt sesongkort steget fra 1980 kr til 3925 innkludert avgift, dette begynner å bli i drøyeste laget. Har sjekket litt i  England har ikke tatt de fire store men du kan få et sesongkort på Anfield for ca 6500 kroner. Aston Villa selger  sesongkort fra 2700 - 5600, Blackburn 2800-3400 , Man city 4700-6400, Wigan 2500-3500 kroner der får du 19 kamper å litt mer klasse enn AAlesund og HAM-kam. Jeg personlig kommer til å fornye mitt kort før 2009 sesongen men dette er en utvikling jeg ikke liker..

Jeg tror vi er snart tilbake med rundt 10-12000 i snitt på kampne. De som kom i gullrus ifjor forsvinner når brann er der vi hører hjemme i tåkehavet midt på tabellen med nedrykk spøkelse pustene i nakken til langt ut i oktober.

thesevs

Du skal ikke kimse av trenereffekten som vil påvirke billettsalget. En "ukjent" svensk (ukjent for de aller fleste) vil nok trekke flere til Stadion
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

kabelmann

Da må han i så tilfelle ha gode vinterresultater å vise til.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

feriejan

Hvordan skal kampene avvikles neste år.....?

Får vi kun seine søndagskamper og mandagskamper på hjemmebane pga TV avtalen

Det er noe herk å komme til og fra kamp om mandagene, seine søndagskamper er lite gunstig. Har selv 5 parturkort på BT som jeg ikke er sikker på om skal fornyes. Er usikker på ka eg evt kjøper !!

BBB-Tony

Quote from: feriejan on November 10, 2008, 10:30:46 AM
Hvordan skal kampene avvikles neste år.....?

Får vi kun seine søndagskamper og mandagskamper på hjemmebane pga TV avtalen

Det er noe herk å komme til og fra kamp om mandagene, seine søndagskamper er lite gunstig. Har selv 5 parturkort på BT som jeg ikke er sikker på om skal fornyes. Er usikker på ka eg evt kjøper !!


Vil tro det blir noe av det samme. Blir en lørdagskamp, og en mandagskamp. Resten på søndagen. Om tidspunktene vil variere er jeg mer usikker på. Men i hovedsak tror jeg vi kan forvente oss det samme som tidligere år, også med Lyse.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Henrik8

Blir vel mye sene søndagskamper, samt mandagskamper?

Tv2 har jo sagt at de kommer til å være kyniske i sin utvelgelse av kamper, siden de ikke fikk hele pakken. Dette betyr at Tv2 stort sett vil vise Brann og RBK, ettersom det er de lagene som gir høyest seerantall. Og ettersom Tv2 har den sene kampen søndag, og mandagskampen, tilsier dette mye kamper søndag 2000 og mandag 1900 for Brann.
Kjør over pakket 09`

Henrik8

Hvilket bortsett fra reisetider og lignende forsåvidt kan være positivt. Vi får flere flomlyskamper, og lørdagskamper vinner vi jo ikke uansett.

Er det noe statistikk på hvilken påvirkning det har på tilskuertallet at kampen begynner søndag 2000 eller mandag 1900 kontra søndag 1800? Blir vel ikke store utslaget ettersom vi pga p-kortene stort sett har hatt veldig lite variasjon i oppgitt tilskuertall i år. Dette kan jo likevel endre seg til neste år.

Krøvel, lyst til å finne statistikk på kampstarttidspunktets påvirkning på tilskuertallene på Stadion?
Kjør over pakket 09`

krøvel vellevold

Quote from: Henrik8 on November 10, 2008, 11:52:12 AM
Hvilket bortsett fra reisetider og lignende forsåvidt kan være positivt. Vi får flere flomlyskamper, og lørdagskamper vinner vi jo ikke uansett.

Er det noe statistikk på hvilken påvirkning det har på tilskuertallet at kampen begynner søndag 2000 eller mandag 1900 kontra søndag 1800? Blir vel ikke store utslaget ettersom vi pga p-kortene stort sett har hatt veldig lite variasjon i oppgitt tilskuertall i år. Dette kan jo likevel endre seg til neste år.

Krøvel, lyst til å finne statistikk på kampstarttidspunktets påvirkning på tilskuertallene på Stadion?


Blir vanskelig å trekke konklusjoner. Søndag kl 20 er nok mindre attraktivt enn søndag kl 18, men samtidig er gjerne 20-kampene mot mer attraktiv motstand. Og med så høyt p-kort-salg som vi har, så blir variasjonene små i utgangspunktet.
Legg ned hele klubben!

ostraume

Hvordan er det det blir til neste år: TV2 er førstevelger og velger kamp til søndag klokken 20. Der vil med andre ord vi bli satt opp ofte. Er det så Nrk som velger kamp til sin lørdagskamp eller er TV2 også andrevelger mtp mandagskamp? Om TV2 blir tredjevelger på mandagskampen, så er det lov å håpe at vi er "blitt valgt" allerede de fleste uker.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

thesevs

Vi får vel ta TV2s bastante utspill i media med en klype salt. Det er klart Brann trekker mange tvseere uavhengig av tabellposisjon, men jeg tror aldri i verden at TV2 nedprioriterer lag som ligger bra an i serien (vel.. bortsett fra TIL og B/G, men disse er jo vant med forskjellsbehandlingA fra oss søringA)
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Desperado

Quote from: ostraume on November 10, 2008, 12:28:27 PM
Er det så Nrk som velger kamp til sin lørdagskamp eller er TV2 også andrevelger mtp mandagskamp?


Såvidt jeg vet skal NRK og TV2 bytte på å være andrevelger, annenhver serierunde eller noe slikt.
Samtidig ligger det inne noen begrensninger på hvor mange kamper for hvert lag som kan flyttes bort fra hovedrunden søndagen, men har ikke tallene i hodet.

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Nixon

Til sammenligning hadde vi 10.788 tilskuere i tilsvarende kamp i 2002. Og da var sammenlagtutfallet ikke avgjort på forhånd!
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on November 12, 2008, 14:54:09 PM
Til sammenligning hadde vi 10.788 tilskuere i tilsvarende kamp i 2002. Og da var sammenlagtutfallet ikke avgjort på forhånd!


Men til sammenligning hadde vi 11000 i snitt på den tiden.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: krøvel vellevold on November 12, 2008, 18:46:02 PM
Quote from: Nixon on November 12, 2008, 14:54:09 PM
Til sammenligning hadde vi 10.788 tilskuere i tilsvarende kamp i 2002. Og da var sammenlagtutfallet ikke avgjort på forhånd!


Men en vinn-eller-forsvinn kamp burde trukket mer enn snittet på en dårlig sesong. Ikke mindre.
Men til sammenligning hadde vi 11000 i snitt på den tiden.
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Men heller ikke AaFK klarer over snittet i kveld. Det er nok den velkjente "ikke alle sesongkort-innehavere gidder å gå på slike kamper, for de har sesongkort kun fordi de ønsker å være sikret plass til storkampene"-faktoren som gjør seg gjeldende her.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Stian

Tror det er begrenset hvor mange færre partoutkort som blir solgt til neste år. Bataljonen har per dags dato over 200 på sin venteliste og Brann har over 2000 på sin.

Xminator

Da tror jeg jeg hadde solgt hele stadion som sesongkort for å minimere risikoen ved en ny fiaskosesong.

krøvel vellevold

Quote from: Stian on November 20, 2008, 19:14:56 PM
Tror det er begrenset hvor mange færre partoutkort som blir solgt til neste år. Bataljonen har per dags dato over 200 på sin venteliste og Brann har over 2000 på sin.


Men når satte disse seg på venteliste? I gullrusen i fjor? Er de fremdeles interessert i en plass?
Legg ned hele klubben!

Go Up