• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Billettsalgstall

Started by krøvel vellevold, April 17, 2006, 16:54:06 PM

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

Go Down

Markmus

Quote from: CFD on October 05, 2008, 10:36:09 AM
For den jevne sofasupporter så tror han sikkert at det er noe helvetes liv på Nadderud grunnet at de er mikket så utrolig mye opp at du skulle tro det var stappfullt.

Hjemmesupporterne til Stabæk høres ut som enhver forsamling av bortesupportere på Stadion. Det skulle vel si sitt ;)
Ka du ve?

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

PelleB

14700 må da være bra ettersom Brann ikke er veldig underholdene om dagen!
«Verdensmesterskapet er en ordentlig internasjonal begivenhet».
"Gazza"  priceless :)

krøvel vellevold

October 17, 2008, 09:32:19 AM #4503 Last Edit: October 17, 2008, 09:35:40 AM by krøvel vellevold
Etter hva jeg kan se, så er det solgt ca 15500 utenom bortefeltet til søndagens kamp. De klarer vel å fylle sine 850 på det som kan bli avgjørelsen av gullet for dem? Det bør bli rundt 17000 på søndag!

RBK har ca 2500 ledige til søndagens kamp. Men i tillegg er det en del felt som ikke er åpnet for salg, og selvsagt bortefeltet og Kjernen sine felt. Vanskelig å si om de stengte feltene er stengt fordi de er solgt til noe kampanjegreier eller om de rett og slett ikke er blitt åpnet for salgt i det hele tatt. Og så er det ikke alltid like lett å bli klok på hvilken kapasitet man skal regne ut fra. Men mye tyder på at de har solgt rundt 18000 i hvert fall. Tipper bortimot 20000.

AaFK har 1226 ledige til sin kamp. I tillegg som er skrenket inn til 105. Dvs at det er solgt færre enn 9500.
Legg ned hele klubben!

brann:)

Blir det 17000 så er det bra det utifra de siste tilskuertallene. Hadde håpet på fullt hus, god stemning og ødeleggelse av Stabæks gullfeiring, men det kan bli for mye å be om.
"Fotball er ikkje bare ett spill, fotball e livet!!"

PelleB

October 18, 2008, 09:05:24 AM #4505 Last Edit: October 18, 2008, 14:56:07 PM by PelleB
Hva i alle dager, ligger det ann til fulle hus? JA ja Mjelde og Winters gir seg, det er jo noe men utover det? kan ikke se underholodingsverdien. 16000 solgte billetter til denne kampen er uansett innponerende!
«Verdensmesterskapet er en ordentlig internasjonal begivenhet».
"Gazza"  priceless :)

krøvel vellevold

Quote from: PelleB on October 18, 2008, 09:05:24 AM
Hva i alle dager, ligger det ann til fulle hus? JA ja Mjelde og Winters gir seg, det er jo noe men utover det? kan ikke se underholodingsverdien. 160000 solgte billetter til denne kampen er uansett innponerende!


160000 er SINNSSYKT! Her snakker vi om tidenes overbooking!
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Nå viser det seg at ikke alle ståplassbillettene var lagt ut for åpengt salg da jeg hadde min utregning i går, og salget ser derfor ut til å ligge på vel 15300 for øyeblikket. Ikke noe særlig fremdrift siste døgnet. Hvis Stabæk-fansen kommer 700, er vi altså oppe i 16000. Tror vi bare kan glemme 17000. Et snitt på 17000 kan også bli tøft å klare. Kommer det f.eks. 16500 i morgen, må vi ha 15978 mot TIL. Er ikke sikker på at Mons-avskjed og Robbie-avskjed vil lokke folk opp på Stadion i hopetall til den kampen.
Legg ned hele klubben!

Innlandsmax

Quote from: krøvel vellevold on October 18, 2008, 09:48:49 AM
Quote from: PelleB on October 18, 2008, 09:05:24 AM
Hva i alle dager, ligger det ann til fulle hus? JA ja Mjelde og Winters gir seg, det er jo noe men utover det? kan ikke se underholodingsverdien. 160000 solgte billetter til denne kampen er uansett innponerende!


160000 er SINNSSYKT! Her snakker vi om tidenes overbooking!
Syns du overdriver, krøvel. Sjusifra er sinnsykt. Seks-sifra? Stabler litt i høyden, så går vel det bra?

krøvel vellevold

Salget til morgendagens kamp ser ut til å ligge på vel 15400 utenom bortefeltet. 600 bortefans og vi er oppe i 16000. Vi havner vel på 16500 eller noe sånt.
Legg ned hele klubben!

Northside

En soss fra Bærum sier i dag på Tribunekultur at det er solgt i underkant av 350 billetter til bortefeltet. Grunnen var visst at det ikke gikk fly hjem etter kampen.

Sier vel nok om hvorfor årets gullvinner ikke får mer blest i media, når man bryr seg så lite om gullet.
Når tok stabæk gull sist?

Klaus_Brann

OG det blir uansett heller ingen gullfest med spillerne i Bærum søndag kveld, for Stabæk skal overnatte i Bergen.

Det blir nok en vill feiring.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

thesevs

Quote from: Klaus_Brann on October 18, 2008, 18:23:09 PM
OG det blir uansett heller ingen gullfest med spillerne i Bærum søndag kveld, for Stabæk skal overnatte i Bergen.

Det blir nok en vill feiring.


De kan få feire på TMP hvis de vil. Rubinen om de oppfører seg.
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

TheRock

Sitat Martin Andresen fra NRK-sporten i helgen:

"Vi har et kravstort publikum, men de kommer når vi spiller bra."

Da skulle jo det være klart hvorfor det er så glissent på tribunene der borte. Gleder meg til å synge pakket i senk.

krøvel vellevold

Fremdeles ligger salget på vel 15400 utenom bortefeltet. Hvis det er riktig at bare 350 Stabæk-fans har kjøpt billett, så snakker vi altså om 15750 solgte. Skal være glad hvis vi i det hele tatt klarer 16000. Og da kan vi nok bare glemme et snitt på 17000 i år, med mindre folk går mann av huse i siste kampen for å hylle Mjelde. Dessuten kan det jo bli spennende å se hvor mange som egentlig dukker opp i kveld. For en del tusen p-kort-folk gir vel blaffen. Spesielt på SpV er det ille! Det skal jaggu ta seg ut når Brann bygger ny langside dedikert vip'er, og vi i fremtiden må spille for to halvfulle langsider. Og det verste er jo at disse klovnene på SpV er dem som har førsterett på cupfinalebilletter når den tid måtte komme. Da har de altså i hopetall holdt seg hjemme selv om de har kjøpt billett, men skal altså stikke av med cupfinalebillettene til folk som kommer hver gang...
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Brann - TIL neste søndag: Solgt ca 14200. Mitt tips er 16000.

RBK - Godset i kveld: Solgt ca 19000. Tipper de får et sted mellom 19500 og 20000.

AaFK - Glimt i kveld: Solgt ca 9700. De får vel omtrent 10000.

Viking - Hamkam neste søndag: Solgt ca 13700. Det blir vel i overkant av 15000.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Salget ligger på rundt 15500 nå. Kommer det 500 Stabæk-fans, vil det si 16000. Tror vi skal være glade vi bare bikker 16-tallet i dag. Rett og slett pinlig med tanke på at det nesten er på Viking-nivå og et hav bak hva RBK har.
Legg ned hele klubben!

thesevs

Ja, enig med deg der. Men det viser jo at vi i lang lang tid fremover får dekket Brann-behovet med en 22 500 seters stadion. Og vel så det.

Vi må jo ta hensyn til de grå og triste regnværsdagene, ikke bare fokusere på at hvis men om atte Man.United kommer på besøk (for eksempel liksom). Slik Stadion vil fremstå i dag (tomme rader/seter) er bare trist. Gråtemannen må kjenne sin besøkelsestid nå!
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Kai-Olai

Gråtemannen, som du kaller han, vil jeg nok tro var på stadion..
Alle de nepene på 13 som løp om kapp opp trappene i galleriet, derimot..

krøvel vellevold

Brann - TIL på søndag: Solgt ca 14700 utenom bortefeltet. Klarer vi over 16000 denne gang? Og klarer vi mot formodning de 16599 vi trenger får å klare 17000 i snitt?

Viking - Hamkam på søndag: Solgt ca 14300 utenom bortefeltet. Tipper det blir nesten 16000 her. Flaut at Viking selger like mange billetter som oss!

RBK - Club Brugge i morgen: Hvis Kjernen-feltet og bortefeltet er utsolgt, er det solgt ca 13000. Nå er det garantert ikke utsolgt noen av delene, så jeg vil tippe det er solgt kanskje 12000. Tilskuertallet blir vel sånn 13-14000.

AaFK - LSK i siste runde: Solgt ca 9700 utenom bortefeltet. Tipper fullt, siden det ligger an til å bli nedrykksfinale.
Legg ned hele klubben!

thesevs

Ilfg Brann så får Isberget m.fl. 300 billetter.
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Xminator

Klarer kanskje over 16599 om Brann faktisk prøver å markedsføre kampen.

Ferguson

Quote from: Xminator on October 22, 2008, 21:00:32 PM
Klarer kanskje over 16599 om Brann faktisk prøver å markedsføre kampen.


Markedsføre det med farvel til Mons å Robbie så kan det mulig bli fullt hus. Men da må det markedsføres godt. Gjerne med omtale i media. Det er gratis!
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

13.Malin

Håper på masse folk og stor stemning :D
Jeg gleder meg skikkelig  ;D

BrannSupporter

Husker Kvisviks siste kamp i 2005 (i fellesferien) samlet 16 500. Da hadde vi heller ikke 13 000 sesongkort å gå på, snarere halvparten. Jeg mener en kamp som dette bør bli opp mot fullt hus.

Northside

Quote from: Xminator on October 22, 2008, 21:00:32 PM
Klarer kanskje over 16599 om Brann faktisk prøver å markedsføre kampen.


Med andre ord, vi klarer altså ikke det antallet... Eneste Brann er flinke til å markedsføre er sine koselige show i byn for de små trofaste supporterne. Selv helgen vi fylte 100år klarte de ikke å nevne noe om bursdag. (gir meg ikke på den!)

Nixon

https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

mads1..

Brann må no satse på og få fullt hus til siste kampen...
Men gjengen der oppe er jo ikke de som oppfant krutte når d gjelder og arrangere og markedsføre kampene..

Greier ikke de og selge ut alt, så gi billettene til idrettslag mener eg...
Ser lyst på året..

Klaus_Brann

En smule misvisende:

"Bare 12 000 trøndere har kjøpt billett til kampen mot Brugge. Rosenborg kjemper om avansement fra gruppespillet i MESTERLIGAEN."

Hva er det med folk å surre med CL og UEFA-cupen. På sportstabloid forleden dag, blandet den godeste Jønsson kortene, og sa at "Neste år ska vi jo ut och spela Uefa-cup...".
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on October 23, 2008, 13:13:32 PM
http://fotball.bt.no/uefa/article120869.ece

Om ikke annet noe å kose seg med for Krøvel...;)


Næh! Det knuser jo Brann ned i støvlene. Og RBK har satt ganske så stive priser. Men så har nå trønderne i det minste tradisjon for å kunne hamle opp med utenlandske storlag. Brann driter seg jo ut (med ytterst få unntak) hver gang. Før Depor-kampen hadde vi jo ikke både spilt bra og vunnet en hjemmekamp mot god motstand i e-cup på 10 år! Det ser eg som noe av forklaringen på at e-cup overhodet ikke fenger her i byn. Brann blir jo som regel rundspilt uansett.
Legg ned hele klubben!

thesevs

Men vi hadde kanskje ikke nok fokus, innsats og spilleglede i de kampene... Om vi får til det så tror jeg e-cup fremover kommer til å bli en lek.
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Kjello

RBK tror man er i CL og har satt prisene deretter. Betalte 800 kr for mine to billetter, i fjor betalte jeg 1500 for de tre CL-kampene. Var faktisk ikke langt unna at jeg valgte å droppe disse to kampene. Markedsdirektøren er en fjott, heldigvis får vi en ny markedsdirektør fra nyttår av. Og forhåpentligvis skjønner han mere av tilbud, etterspørsel og priselasitet enn det neket som sitter der nå gjør.

ostraume

Til de prisene synes jeg 12000 solgte er meget bra.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krøvel vellevold

Hvor mange tilskuere ville kommet på en gruppespillåpning mot Club Brugge på Stadion med disse prisene? 7000? Eller sagt på en annen måte: Hadde RBK hatt de prisene vi hadde mot Deportivo, ville nok RBK-fansen stilt opp i et antall av 16-17000. Oppmøtet mot Brøndby (på 15000-tallet) og i kveld, er bra i forhold til oss. Men det har ikke vært like bra hele veien der oppe. Det kom vel ca 7000 mot Djurgården og ca 10000 på en 1/16-finale mot Fiorentina der billettene kostet helt ned til 100 kr. Det er jo tilskuertall selv Brann skulle matchet. Så vi kan trygt si at det varierer der oppe. Branns e-cup-publikum er i det minste forutsigbart: Det blir dårlig oppmøte uansett!
Legg ned hele klubben!

skuteviken

Quote from: Klaus_Brann on October 23, 2008, 13:33:39 PM
Hva er det med folk å surre med CL og UEFA-cupen. På sportstabloid forleden dag, blandet den godeste Jønsson kortene, og sa at "Neste år ska vi jo ut och spela Uefa-cup...".


UEFA har arangerer begge cupene, men i Jønsson sitt tilfelle var det at for stabæk sin del var Europacup som var ambisjonen. Så brøt Mr.Stabæk inn å sa Sjæmpions Liiig og da ble Jønsson litt humoristisk og sa "ja vist ja", som i at det kunne bli tøft (som for et hvert tippeligalag) men at de iallefall skulle spille i UEFA-cupen.

Litt off-topic....sorry. ::)
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Kjello

Jeg betalte faktisk kun 1260 kr for de tre CL-kampene i fjor ser jeg nå.
http://fotball.adressa.no/uefa/article120885.ece
RBK har innsett tabben, men ikke nok til at de kommer til å sette ned prisene mot Valencia. Håper seriøst det ikke kommer flere da også.

1908

Er det billettsalget til rbk vi skal diskutere her inne? Er det nøye om det er 10 eller 20000 trønderklovner på den kampen ?

krøvel vellevold

Quote from: 1908 on October 23, 2008, 16:51:26 PM
Er det billettsalget til rbk vi skal diskutere her inne? Er det nøye om det er 10 eller 20000 trønderklovner på den kampen ?


Interessant for sammenligningens skyld. Brann-publikummet er jo en skandale når det kommer til e-cup!
Legg ned hele klubben!

Rune felt F

Quote from: BrannSupporter on October 23, 2008, 00:02:47 AM
Husker Kvisviks siste kamp i 2005 (i fellesferien) samlet 16 500. Da hadde vi heller ikke 13 000 sesongkort å gå på, snarere halvparten. Jeg mener en kamp som dette bør bli opp mot fullt hus.


Ja og det var påfallende få som forlot stadion før kampen også. Nå har gjerne hverken Mjelde eller Winters like stor stjerne som Kvisvik hadde, men om Brann sørger for å få fremhevet til folket (gjennom avisene) at det er avskjedskamp så kan det nok godt hende det blir opp i mot fultt. Med forbehold om samme vær som i dag da.

1908

Quote from: krøvel vellevold on October 23, 2008, 17:43:59 PM
Quote from: 1908 on October 23, 2008, 16:51:26 PM
Er det billettsalget til rbk vi skal diskutere her inne? Er det nøye om det er 10 eller 20000 trønderklovner på den kampen ?


Interessant for sammenligningens skyld. Brann-publikummet er jo en skandale når det kommer til e-cup!


Hadde vi spillt disse Uefa/CL i fjor, så tror jeg langt flere hadde kommet.. Det er en skam at ikke flere kom på kampene, men 2008 er jo det dårligste året på flere år..

kabelmann

Quote from: 1908 on October 23, 2008, 18:23:25 PM
Hadde vi spillt disse Uefa/CL i fjor, så tror jeg langt flere hadde kommet.. Det er en skam at ikke flere kom på kampene, men 2008 er jo det dårligste året på flere år..

Det var da ikke akkurat fulle hus i fjor heller - med unntak av mot Everton, men det er jo et engelsk lag, så det teller knapt. Selv et engelsk syvende-divisjonslag hadde fyllt tribunene i Bergen.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

krøvel vellevold

Quote from: kabelmann on October 23, 2008, 19:09:44 PM
Quote from: 1908 on October 23, 2008, 18:23:25 PM
Hadde vi spillt disse Uefa/CL i fjor, så tror jeg langt flere hadde kommet.. Det er en skam at ikke flere kom på kampene, men 2008 er jo det dårligste året på flere år..

Det var da ikke akkurat fulle hus i fjor heller - med unntak av mot Everton, men det er jo et engelsk lag, så det teller knapt. Selv et engelsk syvende-divisjonslag hadde fyllt tribunene i Bergen.


Imidlertid skal det sies at vi hadde nesten 10000 mot Dinamo Zagreb selv om samtlige tilskuere måtte registrere seg med navn og nummer, og de bare kunne kjøpe én billett hver.

Når det gjelder RBK i kveld, så hadde de 12166. Ikke fantastisk det heller. Men det må selvsagt tas i betraktning at prisene var ganske stive. Så kanskje de hadde fått 14-15000 med litt mer moderate priser? Men uansett: 12166 er 64,3 % av snittet i serien. Skulle vi hatt 64,3 %, måtte vi hatt 10950. I fjor hadde vi 13029 mot HSV. Man kan riktignok argumentere med at det var tre dager etter at gullet kom hem, men jeg er ikke helt sikker på om det nødvendigvis trenger å virke positivt. Den høsten handlet alt om gullet. E-cup kom helt i skyggen. Så det er både/og hvordan det slo ut. Videre hadde vi 9962 mot Dinamo, med de restriksjonene og den skremselspropagandaen det var om Bad Blue Boys før kampen. Så at det er et særbergensk fenomen at folk ikke stiller like mange opp på e-cup som på serie, er ikke riktig.
Legg ned hele klubben!

kabelmann

Ja, stemmer det. Ganske fiffig opplegg mot Dinamo. Når vi spilte mot Club Brugge i fjor trakk vi forøvrig 10 471 tilskuere. Litt mindre enn RBK men så var det jo heller ikke gruppespill (om det teller for noe i det hele tatt).
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

krøvel vellevold

October 24, 2008, 10:29:24 AM #4543 Last Edit: October 24, 2008, 10:33:37 AM by krøvel vellevold
Brann - TIL: Ser ut til at det er solgt vel 15000 nå. Tror neppe vi klarer de over 16500 vi må ha for at snittet skal bli 17000. Akkurat nå er tipset mitt at det kommer under 16000 på søndag.
Viking - Hamkam: Der kan det se ut til at det er solgt ca 14500. Kommer vel godt over 15000, og nesten like mye som oss.

Flaut flaut flaut!
Legg ned hele klubben!

skb!

Quote from: Kjello on October 23, 2008, 15:14:50 PM
RBK tror man er i CL og har satt prisene deretter. Betalte 800 kr for mine to billetter, i fjor betalte jeg 1500 for de tre CL-kampene. Var faktisk ikke langt unna at jeg valgte å droppe disse to kampene. Markedsdirektøren er en fjott, heldigvis får vi en ny markedsdirektør fra nyttår av. Og forhåpentligvis skjønner han mere av tilbud, etterspørsel og priselasitet enn det neket som sitter der nå gjør.


Tja, virker da som om markedsdirektøren faktisk har forstått noe om priselastisiteten dersom det dukket opp 12 000 til de prisene. Det vil jeg regne for bra i UEFA-cupen. I Norge er det jo serien som er mest populær, ikke sikkert det hadde kommet så mange flere dersom prisene hadde vært lavere. Det ser vi jo på tribunene her, det er en gjeng som kommer uansett hva prisen er, mens de som lar seg lokke av lave priser tydeligvis ikke er så mange (altså uelastisk etterspørsel siden du bruker så flotte begreper;) )

krøvel vellevold

Vi ligger an til et dårligere tilskuertall enn mot Stabæk. Det er solgt færre på "Brann-delen", og bortefansen kommer jo også vesentlig færre. Viking har solgt nesten like mange som oss. Det er ikke annet å si enn at det er flaut!
Legg ned hele klubben!

Xminator

Står greit i forhold til sesongen i så fall...

mads1..

Folk har gitt opp hele årets møkka sesong......
Eg får vel lide meg igjennom årets siste kamp,sikkert en våt opplevelse := ???
Ser lyst på året..

Heispassasjer

Været de siste dager er nok garantert en stor medvirkende årsak til at det er solgt så få billetter.

Du vet, sofaen er en jævlig fin plass å sitte når det er full storm og pisseregn ute og fotballkampen er bare et tastetrykk unna på fjernkontrollen. ;D ;D ;D

Men det er jo synd at ikke flere stiller opp ja.

Kan sikkert bli solgt en del billetter i morgen viss været letter, men det blir nok sikkert ikke helt fullt

krøvel vellevold

Hurra! Vi slår kanskje Viking på publikum i dag også!

Det er visstnok solgt vel 15800 til Brann - TIL nå, mens Viking ser ut til å ligge på vel 15000. Kanskje noen hundre til hvis de har åpnet bortefeltet for Viking-fans, for jeg tror neppe Hamkam trenger 700 plasser. "Restplasser" på bortefeltet har de for øvrig ikke lagt ut på nettet, så det er vanskelig å anslå. Men uansett tror jeg vi skal klare å slå siddisene. Brann-publikummet har jo sunket så lavt at vi må sammenligne oss med dem for tiden.

Men 17000 i snitt kan vi bare glemme. Til det trenger vi 16599, og så mange kommer det ikke. Jeg tipper det blir 16000 eller rett i underkant, slik det ser ut nå. Det pleier nemlig knapt å bli solgt billetter de siste timene.
Legg ned hele klubben!

Go Up