• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Billettsalgstall

Started by krøvel vellevold, April 17, 2006, 16:54:06 PM

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Go Down

SKBMiller

jeg måtte dratt til Bergen for å fått billett i dag. bare å innse det. har egentlig ikke penger til svartebørskjøp..  men er bare så redd for at jeg skal angre på dødsleie fordi jeg ikke så gullet bli delt ut på stadion...

benny

Quote from: "skb!"Jeg så også et innslag på BTV med en slik en. Han påsto at nå som han ikke fikk bilett gadd hn ikke se kampen på TV engang. Det er det man kaller en ekte supporter!


Det var vel han som ikke ville vite resultatet av kampen engang :lol:
Jaja fjortiser, de lærer vel etterhvert.

fortune

Vår mystiske venn i lyseblå genser kan så vidt ses bak politiet.. Noen som har funnet ut hvem han er?
First is first, second is nothing

Northside

Quote from: "steinbygger"

Når Brann holdt på å rykke ned for noen år siden var det 10.000 i snitt på Brann sine kamper. De fleste av disse har nok partourkort og jeg har sagt det før og sier det igjen. Hadde det ikke vært for sponsorer og Hardball så kunne ikke vi feiret gull i år, så jeg synes heller folk skal holde kjeft og være glad for at vi har sponsorer som spytter mye penger inn i klubben i våre hjerter. Vil heller ha seriegull og at alle billettene som ikke er solgt som partourkort går til sponsorene enn at alle billettene blir solgt på det åpne markedet og vi ender på 10 plass i serien.

Det å tro at sponsorene ikke inviterer fotballintereserte Bergensere på disse kampene er som å tro på julenissen. Jeg jobber hos en sponsor og har i dag fått minst 10 forespørsler fra meget fotballinteresserte kunder som lurer på om jeg kan skaffe de billett. Dette er personer som jeg vet er på stadion 8-10 ganger i løpet av ett år, men som ikke klarte å skaffe seg billett til denne kampen.


Det er vel i grunn bare Hardball som har invistert penger i Brann uten å ha klare mål om å tjene på det selv?
Selvsagt trenger vi sponsorer! De trenger også noen goder fra Brann, men det må da finnes begrensninger.
For å si det slik, hadde ikke Brann hatt et slik engasjement fra så pass mange fans, så hadde aldri så pass mange sponsorer satset penger på Brann heller.
Jeg nekter også å tro at Brann ville lidd økonomisk, eller sponsorer ville forduftet dersom de ikke fikk ekstra billetter, dvs mer enn vanlig, på de store kampene.
Selvsagt går noen billetter til personer som brenner for Brann, men jeg kjenner selv en som får sponsorbilletter titt og ofte, og der går de garantert ikke alltid til folk som brenner for Brann. Går vel som oftest til de som ser Brann 1-2 ganger i året på stadion...

Ricky

Det er bare å by som en gal på de svartebørsbillettene.. By over hele tiden... 20.000 kr stykket om nødvendig. Hva skal selgerne gjøre da, gå til politiet og kreve handelen gjennomført? Hadde jo vært enda bedre det, så får man sikret seg billettene for pålydende, slik loven krever :)

RC

Jada, vi kan avslutte dette med at Brann bare har rundt 12.000 ekte supportere.

Det er den holdningen folk har her.

SKBMiller

Jeg kan mest med glede, men også med litt sinne at jeg nettopp betalte 1500 nok for en plass på Hansa. Dette kjøpet ga meg ro i sjelen de neste ukene så var verdt det. Men samtidig er det surt å sponse en hai, men hadde ikke jeg kjøpt i kveld hadde vel noen andre kjøpt den dyrere om noen dager.

Fy faen og jeg gleder neg til de to neste helgene!

weirus

Quote from: smaalanda
Quote from: smaalanda[/quote

han var faktsik en av de som sneik mest i dag på galleriet...
SK BRANN BERGEN - Hasta la victoria siempre

weirus

forresten...
noen som vet kem han i grønn lue i begynnelsen og slutten av dette opptaket er??
http://www.bt.no/webtv/?id=6707

Kødden fikk 5 billetter og solgte de for 600kr stk 5 min etterpå.
SK BRANN BERGEN - Hasta la victoria siempre

dudo

Quote from: "RC"Jada, vi kan avslutte dette med at Brann bare har rundt 12.000 ekte supportere.

Det er den holdningen folk har her.


Du tar faen meg folk på kornet her.

Herregud, jeg vet ikke om jeg skal le eller grine.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

C@Bøe_79

Quote from: "weirus"forresten...
noen som vet kem han i grønn lue i begynnelsen og slutten av dette opptaket er??
http://www.bt.no/webtv/?id=6707

Kødden fikk 5 billetter og solgte de for 600kr stk 5 min etterpå.


Ta samtidig den løken som betalte det for billettene..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Xminator

QuoteNorthsideFCDH skrev:
Vanligvis er det rundt 3000 billetter for åpent salg, denne gangen var det i overkant av 1000 billetter. Hvorfor?

Derfor:
http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=5893
Det var også 1200 billetter for salg hos BT. Og så kommer de 800 billettene Viking solgte på toppen av det igjen. Nøyaktig de samme billettene som er lagt ut for salg til de andre 12 kampene.

PAF referer til restaurantene. Dette er billetter som selges med plass rett utenfor. Disse har aldri ligger for åpent salg da de ligger i sone med skjenkeløyve. Den delen som referers til fra Frydenbø Corner er vel det som har vert solgt som pizzabillett tidligere i år.

Jeg vet at det fra i går var en opplest sannhet at bare 1600 billetter lå for åpent salg. Bullshit. Det lå 2800 billetter for åpent salg.

QuoteJada, vi kan avslutte dette med at Brann bare har rundt 12.000 ekte supportere.

Det er den holdningen folk har her.


Feil. De som har plass på SPV er ikke ekte supportere, siden det bare er rikinger og bedrifter. De som sitter på BT er bare 14-tisser og på gamle sitte er det bare gamlinger som ikke gidder å synge. På Hansa er det bare sauer og juletrær.

Holdningen her er at det bare finnes en ekte Brannsupporter - de selv. Og samtlige har vert på samtlige Brannkamper siden ihvertfall før 1963 - selv om de ikke er født før 1983. Og hadde en eller annen eksotisk grunn for å ikke skaffe seg sesongkort.

Jeg har absolutt null sympati for de som ikke fikk billett til Viking-Brann. Har en god del mer sympati for de som ikke får sesongkort før neste sesong.

RC

Quote from: "dudo"
Quote from: "RC"Jada, vi kan avslutte dette med at Brann bare har rundt 12.000 ekte supportere.

Det er den holdningen folk har her.



Herregud, jeg vet ikke om jeg skal le eller grine.



Det kan du velge selv :wink:

RC

QuoteJada, vi kan avslutte dette med at Brann bare har rundt 12.000 ekte supportere.

Det er den holdningen folk har her.


Feil. De som har plass på SPV er ikke ekte supportere, siden det bare er rikinger og bedrifter. De som sitter på BT er bare 14-tisser og på gamle sitte er det bare gamlinger som ikke gidder å synge. På Hansa er det bare sauer og juletrær.

Holdningen her er at det bare finnes en ekte Brannsupporter - de selv. Og samtlige har vert på samtlige Brannkamper siden ihvertfall før 1963 - selv om de ikke er født før 1983. Og hadde en eller annen eksotisk grunn for å ikke skaffe seg sesongkort.

Jeg har absolutt null sympati for de som ikke fikk billett til Viking-Brann. Har en god del mer sympati for de som ikke får sesongkort før neste sesong.[/quote]

Feil, men det sier mer om din egoisme. Noe som er greit nok det :)

vebo

Quote from: "SKBMiller"Jeg kan mest med glede, men også med litt sinne at jeg nettopp betalte 1500 nok for en plass på Hansa. Dette kjøpet ga meg ro i sjelen de neste ukene så var verdt det. Men samtidig er det surt å sponse en hai, men hadde ikke jeg kjøpt i kveld hadde vel noen andre kjøpt den dyrere om noen dager.

Fy faen og jeg gleder neg til de to neste helgene!


Fortell oss hvem du kjøpte fra da!
Tiocfaidh ár lá

Markmus

Quote from: "weirus"forresten...
noen som vet kem han i grønn lue i begynnelsen og slutten av dette opptaket er??
http://www.bt.no/webtv/?id=6707

Kødden fikk 5 billetter og solgte de for 600kr stk 5 min etterpå.

Hvem? Så kun èn med grønn lue og det må ha vært en kar på 6-7 år... han du mener?
Ka du ve?

Brannfrelst

Quote from: "weirus"forresten...
noen som vet kem han i grønn lue i begynnelsen og slutten av dette opptaket er??
http://www.bt.no/webtv/?id=6707

Kødden fikk 5 billetter og solgte de for 600kr stk 5 min etterpå.


Hehe,disse stakkars 13-åringene som ikke fikk er virkelig supportere. Gidder ikke å se kampen en gang for de ikke fikk billetter;)
2.10.07-Gullet kom hem!

Superjack

Det finnes en enkel løsning på dette også.

Har man ikke partoutkort så er det ett krav at man er medlem av supporterklubben for å kjøpe billetter. :) Slik at man bare får forhåndskjøpe billett om man har ett medlemskort å putte det på.
Brannsupporter.

symo

Hvorfor kan ikke Brann legge ut billettene mye tidligere? Da hadde de som skulle på kampen uansett fått billetter. Og medgangssupporterene kunne delt de få billettene som var igjen. Da hadde alle vert happy!

Lennono8

Jeg stemmer for salg på en søndag (de fleste har fri) og med EN kø utenfor Stadion. First come, first served. Dette gjelder selvsagt kun kamper der man forventer slike tilstander som i går.

Kan det bli mer rettferdig enn det?

Blir jo bare tull sånn som det er nå. Drive å løpe gjennom Galleriet for å komme først... Vi dummer oss ut.

Jada, det blir urettferdig for de som jobber skift på søndager, de som bor langt unna, de som ikke klarer å stå i kø så lenge, de som skal i konfirmasjon, de som må vaske huset... Men er det bedre sånn som det er nå?

RC

Hvorfor ha en dato der de skal selges anyway?
Kan ikke de være åpent til salg hele tiden?

Nixon

Quote from: "RC"Hvorfor ha en dato der de skal selges anyway?
Kan ikke de være åpent til salg hele tiden?


Det ble vel gjort slik det er i dag for å unngå svartebørshandel. De vil unngå at noen kjøper opp mange billetter for å selge de videre når kampen nærmer seg og det er utsolgt.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Truls

Det funker jo mye bedre sånn som det er per dags dato ja;) Ihvertfall når man kan kjøpe 5 om gangen.
kal de aldri slutte å plage oss om Søndagen ?

Nixon

Quote from: "Truls"Det funker jo mye bedre sånn som det er per dags dato ja;) Ihvertfall når man kan kjøpe 5 om gangen.


Hadde det vært åpent salg fra før seriestart kunne man kjøpt mange flere enn 5 billetter.

Uansett burde man i slike kamper som mot Viking bare tillate en billett per person. de som vil ha billett får kjøpe den selv!
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

skb!

Burde kun vært mulig å kjøpe to, og da med fult navn og fødselsdato for den du kjøper til, slik som det ble gjort til Lillestrøm-kampen.

RC

Quote from: "Nixon"
Quote from: "RC"Hvorfor ha en dato der de skal selges anyway?
Kan ikke de være åpent til salg hele tiden?


Det ble vel gjort slik det er i dag for å unngå svartebørshandel. De vil unngå at noen kjøper opp mange billetter for å selge de videre når kampen nærmer seg og det er utsolgt.


Sant det.
Men de kan vel likevel ha e grense på antall mann kan kjøpe.
Går vel an å ha ett system der de registrerer de som har kjøpt.
For svartebørs blir det anyway hva de finner på.

SKBMiller

kunne ikke fått et system som gjorde at man må ha navn på billetten når man kjøper, og leg plikt i inngangen. vanskelig å gjennomføre.
men det er svartebørsens død iallefall

Truls

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Truls"Det funker jo mye bedre sånn som det er per dags dato ja;) Ihvertfall når man kan kjøpe 5 om gangen.


Hadde det vært åpent salg fra før seriestart kunne man kjøpt mange flere enn 5 billetter.

Uansett burde man i slike kamper som mot Viking bare tillate en billett per person. de som vil ha billett får kjøpe den selv!


Du føler deg sikker på at Brann til neste år spiller gullkamp i siste hjemmekamp? Hva om det ikke er snakk om mulighet for gull? Eller hva om man vinner serien helt vanvittig suverent. Skal svartebørshaiene sitte på 100 billetter á 300 kroner?

Men det jeg mente var at at 5 om gangen ikke var noe særlig triks. Beste løsningen er 2 per hode.
kal de aldri slutte å plage oss om Søndagen ?

Bolsen

Quote from: "Markmus"
Quote from: "weirus"forresten...
noen som vet kem han i grønn lue i begynnelsen og slutten av dette opptaket er??
http://www.bt.no/webtv/?id=6707

Kødden fikk 5 billetter og solgte de for 600kr stk 5 min etterpå.

Hvem? Så kun èn med grønn lue og det må ha vært en kar på 6-7 år... han du mener?


Tror faktisk det er en tøff lita jente eg :P
Lo godt av den der ;)

vebo

Quote from: "SKBMiller"kunne ikke fått et system som gjorde at man må ha navn på billetten når man kjøper, og leg plikt i inngangen. vanskelig å gjennomføre.
men det er svartebørsens død iallefall


Hva med å gi alle et sånn magnetkort som vi med partoutkort har? Så "fyller" man det opp med enkeltbilletter. Mener at Viking har et lignende system.

Edit:kodefeil
Tiocfaidh ár lá

Nixon

Quote from: "Truls"Du føler deg sikker på at Brann til neste år spiller gullkamp i siste hjemmekamp? Hva om det ikke er snakk om mulighet for gull? Eller hva om man vinner serien helt vanvittig suverent. Skal svartebørshaiene sitte på 100 billetter á 300 kroner?


Disse folkene tar pulsen på markedet hele tiden og kjøper selvsagt ikke opp hele sesongen på en gang. Men hvis man har mulighet til når som helst å kjøpe billetter er det å oppfordre til svartebørs med så få billetter tilgjengelig som det vil være også neste år.

Men at Brann kan gjøre opplegget sitt mye bedre er en helt annen historie!
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Truls

Vel om Brann taper de 4 første kampene så tror jeg ikke billettene til de siste 3 hjemmekampene går for langt over utropspris:)

Men det med svartebørs tolket du fritt ut ifra mitt første innlegg. Jeg kritiserte vel helst det at man kan kjøpe 5 billetter om gangen (og ja da tenkte jeg litt på svartebørs).

Derfor mener jeg at den beste løsningen blir få billetter per hode en eller to stk per hode holder lenge. To stk så kan man koordinere transport til Stadion:)

Egentlig gir jeg en blanke faen i det siden jeg har partoutkort, men mener det er litt idioti med 5 billetter per hode når Brann vet at det er få billetter tilgjengelig for løssalg i år.

Men spørsmålet er hvor mange som står i kø for å sikre seg billetter til Brann - Hamburg nå på mandag. Det må da omtrent være like stort å se Brann spille i gruppespillet i UEFA-cupen for første gang (Da tenker jeg hovedsaklig på de som ikke klarte å anskaffe seg billett til Brann - Viking).

Brann - Liverpool i kvartfinalen 6. mars 97 er topp 3 bragder av Brann noensinne! Vi får håpe på gjentakelse å utklasse Firoentina i runden før kvartfinalen mot Bayeren Munchen:)

Lykke til i køen for alle dere som skriver innlegg her, på ba.no, bt.no, vg.no, db.no, nettavisen.no osv.. om hvor fantastisk kjipt det ikke var å få billett til Brann - Viking siden akkurat DU er den mest trofaste Brannsupporteren!
kal de aldri slutte å plage oss om Søndagen ?

Truls

2900 kroner er prisen på neste års partoutkort... Ikke gale å dekke inn kortet på en kamp!
kal de aldri slutte å plage oss om Søndagen ?

SKBMiller

denne mannen selger flere steder... han tjener godt i disse dager

monzilla

Ang den gamle storestå-videoen, den kan vel ikke være så gammel? Sangen ble laget i 99(?), og da var storestå i Hansa, ergo videoen må være etter 99. Husker jeg rett var det vel "tidenes lavmål" på supporterfronten på den tiden. Så jeg kjøper ikke den.

Ricky

Ingen mulighet for at Brann kan "ta en Start", da?
Som sikkert mange husker valgte Start å drite i NFF for to år siden, og øke sin egen publikumskapasitet fra 14.000 til 16.600. De ordnet med godkjenning fra brannvesenet, og startet salget.

Ble riktignok en liten bot på sørlendingene, men ikke noe verre enn hva vi sikkert uansett kommer til å få for blussing og den slags.

Problemet er vel kanskje å finne plass til flere tilskuere på stadion, men med noen hundre stående her og noen hundre stående der, så får man vel alltids plass til noen. Man kan ikke ha storkamper på Stadion uten at speaker ber folk om å trekke sammen mot midten :)

krøvel vellevold

Quote from: "Ricky"Ingen mulighet for at Brann kan "ta en Start", da?
Som sikkert mange husker valgte Start å drite i NFF for to år siden, og øke sin egen publikumskapasitet fra 14.000 til 16.600. De ordnet med godkjenning fra brannvesenet, og startet salget.

Ble riktignok en liten bot på sørlendingene, men ikke noe verre enn hva vi sikkert uansett kommer til å få for blussing og den slags.

Problemet er vel kanskje å finne plass til flere tilskuere på stadion, men med noen hundre stående her og noen hundre stående der, så får man vel alltids plass til noen. Man kan ikke ha storkamper på Stadion uten at speaker ber folk om å trekke sammen mot midten :)


Problemet er vel helst det at hvis BRANN tar seg til rette, så blir det ikke bare bot. 10 poengs trekk er vel mer sannsynlig.
Legg ned hele klubben!

RC

Quote from: "Truls"

Lykke til i køen for alle dere som skriver innlegg her, på ba.no, bt.no, vg.no, db.no, nettavisen.no osv.. om hvor fantastisk kjipt det ikke var å få billett til Brann - Viking siden akkurat DU er den mest trofaste Brannsupporteren!


Ingen som ikke har billett til den kampen har sagt at de er den mest trofaste eller en av de. Så den fant du på for selv for å spre mer frustrasjon :wink:

Truls

kal de aldri slutte å plage oss om Søndagen ?

weirus

Quote from: "Bolsen"
Quote from: "Markmus"
Quote from: "weirus"forresten...
noen som vet kem han i grønn lue i begynnelsen og slutten av dette opptaket er??
http://www.bt.no/webtv/?id=6707

Kødden fikk 5 billetter og solgte de for 600kr stk 5 min etterpå.

Hvem? Så kun èn med grønn lue og det må ha vært en kar på 6-7 år... han du mener?


Tror faktisk det er en tøff lita jente eg :P
Lo godt av den der ;)


var no en av disse fjortisene..han fikk høre d når det ble kjent at han solgte alle han hadde kjøpt
SK BRANN BERGEN - Hasta la victoria siempre

dudo

http://www.nettavisen.no/innenriks/ibergen/article1398423.ece

Man kan spørre seg hvor de grinete "supporterene" var i dette tilfellet...
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Willy Wonka

Ja, er det ikke herlig.
De sitter nok hjemme å formulerer de sinteste leserinnlegg vi har sett mellom de syv fjell.

Så mye for "offrene".

fortune

Eller så var vi allerede reist i eksil...
First is first, second is nothing

fortune

Ingen problemer å få billetter til HSV nei.. Blir flau om vi ikke klarer 12-13000.
First is first, second is nothing

tsf

Quote from: "RC"
QuoteJada, vi kan avslutte dette med at Brann bare har rundt 12.000 ekte supportere.

Det er den holdningen folk har her.


Feil. De som har plass på SPV er ikke ekte supportere, siden det bare er rikinger og bedrifter. De som sitter på BT er bare 14-tisser og på gamle sitte er det bare gamlinger som ikke gidder å synge. På Hansa er det bare sauer og juletrær.

Holdningen her er at det bare finnes en ekte Brannsupporter - de selv. Og samtlige har vert på samtlige Brannkamper siden ihvertfall før 1963 - selv om de ikke er født før 1983. Og hadde en eller annen eksotisk grunn for å ikke skaffe seg sesongkort.

Jeg har absolutt null sympati for de som ikke fikk billett til Viking-Brann. Har en god del mer sympati for de som ikke får sesongkort før neste sesong.


Feil, men det sier mer om din egoisme. Noe som er greit nok det :)
Hater NøFF -Bergen ut av Norge -Bergen = Egen stat og Republikk vært godt

fortune

I min iver etter å finne billetter kom jeg over denne:
http://www.zett.no/sm%C3%A5tt_og_stort.html?objectId=1091988

Så vidt jeg vet må man betale for billetten i tillegg.. En ordentlig luring med andre ord.
First is first, second is nothing

Truls

kal de aldri slutte å plage oss om Søndagen ?

Gulløl

Til kampen mot Hamburger var det ca 8 000 ledige billetter etter at forhåndssalget til partoutkortinnehaverne ble avsluttet mandag kl. 11.

Dvs. at det nesten er solgt 10000 billetter allerede. Da har storparten av part.kort innhaverene kjøpt ser det ut til.

Minst halvparten av de 8000 billettene som var igjen kl. 12 blir nok solgt i dag. Resten blir nok solgt på de siste 3 dagene. Blir nok utsolgt skal dere se. Det er Brann feber i byen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Ricky

Quote from: "Gulløl"Til kampen mot Hamburger var det ca 8 000 ledige billetter etter at forhåndssalget til partoutkortinnehaverne ble avsluttet mandag kl. 11.

Dvs. at det nesten er solgt 10000 billetter allerede. Da har storparten av part.kort innhaverene kjøpt ser det ut til.

Minst halvparten av de 8000 billettene som var igjen kl. 12 blir nok solgt i dag. Resten blir nok solgt på de siste 3 dagene. Blir nok utsolgt skal dere se. Det er Brann feber i byen.



I følge Brann har de 16087 vanlige seter på stadion, så hvis vi antar at de har holdt av 5% av dem (800-1000 billetter) som bortekvote, og vanligvis setter av en viss mengde billetter til "seg og sine", så har vel rundt halvparten av de 12.000 partoutkortinnehaverne benyttet seg av forkjøpsretten.

Xminator

For historien:
16:00 (ca) 22. oktober:
Hamburg: 4780 ledige. Hele BT og felt A på Hansa og SPV er låst for salg.
Zagreb: 6760 ledige. Deler av BT ligger for salg. Hansa felt A og SPV solgt for salg.

Alle på SPV har IKKE kjøpt reservert billett.

Kjapp oppsummering på ledige billetter ut fra tribuner til Hamburg-kampen:
Hansa: 1411
Søndre: 1342
2027 billetter på de låste feltene. Vil tro dette "bare" gjelder BT. Mest sannsynlig ligger det rundt 1500 billetter usolgt på SPV også, så vil tro reelt antall ledige, unntatt borteseksjonen er rundt 6300 og at det da er solgt rundt 9500 billetter til kampen.

Zagreb:
BT: 1034
Hansa: 1797
Søndre: 2405
1524 billetter som ikke ligger for åpent salg. Vil tro rundt 700 på felt Hansa felt A og resten på de låste feltene i BT. Sannsynligvis er ikke SPV med i tallene i det hele tatt og reelt antall solgte billetter er rundt 7500.

Go Up