• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Billettsalgstall

Started by krøvel vellevold, April 17, 2006, 16:54:06 PM

0 Members and 14 Guests are viewing this topic.

Go Down

krøvel vellevold

OK, tråden skeiet kanskje litt ut da vi begynte å snakke om tilhørighet. Men det var noen som var skuffet over billettsalgstallet til forrige kamp, og lurte på hvorfor vi trakk mindre enn RBK. Jeg ga en masse grunner for det, og dette så alle ut til å være enig i frem til noen begynte å argumentere imot at bergensere og "hordalendinger" har svakere bånd enn "trondhjemmere" og øvrige trøndere. Nå har imidlertid tråden sklidd HELT ut. På tide at tråden handler om billettsalgstall igjen?
Legg ned hele klubben!

Chrisstah

hvor mange billetter er det splgt til neste hjemme kamp krøvel?
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Nixon

Quote from: "krøvel vellevold"Jeg ga en masse grunner for det, og dette så alle ut til å være enig i frem til noen begynte å argumentere imot at bergensere og "hordalendinger" har svakere bånd enn "trondhjemmere" og øvrige trøndere. Nå har imidlertid tråden sklidd HELT ut. På tide at tråden handler om billettsalgstall igjen?


Sant nok, Krøvel. Men ikke ro deg vekk nå. Det var ikke snakk om "svakere bånd" som utløste denne givende debatten. Det er det vel ingen som har argumentert imot. Det var din påstand om at det var INGEN (jeg siterer fortsatt dine versaler...) bånd i det hele tatt som startet rabalderet!:)

Men over til billettdebatt!
Rød makt på Hansa

Marek

Quote from: "krøvel vellevold"frem til noen begynte å argumentere imot at bergensere og "hordalendinger" har svakere bånd enn "trondhjemmere" og øvrige trøndere.


FEIL! Vi argumenterte mot at bergenserer og hordalendinger har INGEN bånd, ikke mot at de har svakere bånd.
Fint om du nå innser dette så vi kan la det ligge å gå videre.
ons Ivar skal hem...

dudo

Kan vi ikke bare la det ligge og gå videre uansett?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Corran

Og så tar vi et par sider om hva og hvorfor diskusjonen skled ut :-)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Chrisstah

jo, så slipper vi å få denne tråden stengt og! den mest interessante tråden på hele forumet
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Superjack

Herrecitroen, hadde andre lags supportere tatt turen inne her ville de ledd seg ihjel over hvor flinke vi er å krangle over dritt og ingenting, skrivefeil, tilhørighet osv...

I håp om å skli inn på sporet igjen:

Krøvel: Hva er status på Odd-kampen?
Det spisser seg særdeles til i gullkampen og folk bør gå¨mann av huse....
Brannsupporter.

Marek

Quote from: "Superjack"Herrecitroen, hadde andre lags supportere tatt turen inne her ville de ledd seg ihjel over hvor flinke vi er å krangle over dritt og ingenting, skrivefeil, tilhørighet osv...


Men det er jo derfor de elsker oss!
ons Ivar skal hem...

Candyman

Ett stort problem her er jo at vi nettopp er bergensere. Vi tyter over av ting vi bare må ha sagt, det bobler ut gjennom munnen som en foss...

Så når folk skal avslutte en debatt, så skal alle si:

"min mening er..." men nå slutter vi...

Hvorpå alle med normal iq skjønner at en normal bergenser ikke kan la det ligge og gå videre. Ville være enklere å be en muslim om å spise grillgris rett fra Gildepakken.

Men lykke til folkens, jeg ler så jeg griner av dette.

...men nå slutter vi...billetter neste (hehehe)
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

Nixon

Quote from: "Superjack"Det spisser seg særdeles til i gullkampen og folk bør gå¨mann av huse....


De burde. Men det trodde jeg også til Sandefjordkampen. Og der gikk det særdeles treigt etter min mening.

Så derfor skal jeg ikke engang bruke frasen: Vinner vi mot Tromsø kommer det til å ta helt av...
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: "Marek"
Quote from: "krøvel vellevold"frem til noen begynte å argumentere imot at bergensere og "hordalendinger" har svakere bånd enn "trondhjemmere" og øvrige trøndere.


FEIL! Vi argumenterte mot at bergenserer og hordalendinger har INGEN bånd, ikke mot at de har svakere bånd.
Fint om du nå innser dette så vi kan la det ligge å gå videre.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: "krøvel vellevold"Men vi har ingen felles IDENTITET (navn på folkeslag), da INGEN bergensere kaller seg hordalendinger (og ingen andre fra Hordaland kaller seg bergensere, og knapt nok hordalending de heller).


Identitet er da mye mer enn bare navn på folkeslag. For å sitere en nettordbok: Identitet: Sum av element som gir et individ, et samfunn o.l. individualitet

Så hva man kaller seg er bare en del av en stor helhet.

Men hva med billettene?
Rød makt på Hansa

Marek

Quote from: "krøvel vellevold"


Kan du ikke prøve å henge deg så mye opp i hva de kaller seg? Felles identitet er ikke ensbetydende av hva man kaller seg, det er mange andre faktorer.
Poenget er at Brann trekker MANGE tilskuere og har enda flere tilhengere fra hele Hordaland og deler av S/F, dette fordi de føler at de kan identifisere seg med Brann og Bergen.
ons Ivar skal hem...

Mr_Soma

Forresten drøyt 11 000 på Lerkendal... like rystende som resultatet.

krøvel vellevold

Quote from: "Marek"
Quote from: "krøvel vellevold"


Kan du ikke prøve å henge deg så mye opp i hva de kaller seg? Felles identitet er ikke ensbetydende av hva man kaller seg, det er mange andre faktorer.
Poenget er at Brann trekker MANGE tilskuere og har enda flere tilhengere fra hele Hordaland og deler av S/F, dette fordi de føler at de kan identifisere seg med Brann og Bergen.


Det hadde vært enda flere fra resten av fylket om Bergen het Hordaheim (Gud forby!), Brann het Horda FK (Gud forby!), og vi alle kalte oss hordalendinger (Gud forby!) og snakket omtrent samme dialekt; hordisk (Gud forby!). Eller motstatt: Om Hordaland het Bergen Stiftsamt, Brann het Brann Horda (Gud forby!) og vi alle omtalte oss som bergensere og snakket omtrent samme dialekt; bergensk.

Med andre ord: Like greit at det ikke er sånn, og Gud forby! Bergen ut av Hordaland! (hehe)
Legg ned hele klubben!

Nixon

Og enda flere om vi hadde flatet ut noen fjell, fylt igjen noen fjorder og staten hadde bevilget noen milliarder til bedre veier...
Rød makt på Hansa

brann:)

"Fotball er ikkje bare ett spill, fotball e livet!!"

Marek

Quote from: "brann:)"bilettopdatering?


Var da jævlig mas om disse billettene da!!!
Men nå ser jo det ut som om vi har blitt mere enige om denne tilhørighetssaken, synd, var artig så lenge det varte.

Og Krøvel, jeg fattet tidlig mistanke om at det var å få Bergen ut av Hordaland som var kampsaken din.
ons Ivar skal hem...

brann:)

Quote from: Marek
Quote from: brann:)bilettopdatering?


Var da jævlig mas om disse billettene da!!!
Men nå ser jo det ut som om vi har blitt mere enige om denne tilhørighetssaken, synd, var artig så lenge det varte.

Og Krøvel, jeg fattet tidlig mistanke om at det var å få Bergen ut av Hordaland som var kampsaken din.
"Fotball er ikkje bare ett spill, fotball e livet!!"

Marek

Quote from: "brann:)"


Såså, rolig nå! Det var en liten spøk.
ons Ivar skal hem...

brann:)

Håpa no da... men slutt å snakk om da om bergensk og dei greiena for då blir nokk denne tråden stengt og da vill vi ikkje.
"Fotball er ikkje bare ett spill, fotball e livet!!"

Marek

Quote from: "brann:)"Håpa no da... men slutt å snakk om da om bergensk og dei greiena for då blir nokk denne tråden stengt og da vill vi ikkje.


Vel, nå har jo denne diskusjonen hele tiden handlet om potensielle Brann supportere og hvor de befinner seg, så er vel ingen fare for det.
ons Ivar skal hem...

krøvel vellevold

Topic:

21/9 kl. 21:52: Solgt 11168
Legg ned hele klubben!

Petter Puddefjord

Dette vil ende på kapasitetsgrensen. D.v.s. 18.800, ikke sant? Eller er det 19.400, som det står at det er på www.brann.no ? :-)

krøvel vellevold

Quote from: "Petter Puddefjord"Dette vil ende på kapasitetsgrensen. D.v.s. 18.800, ikke sant? Eller er det 19.400, som det står at det er på www.brann.no ? :-)


Kapasiteten er vel 18814 (18614 hvis T-feltet er redusert til 800)
Legg ned hele klubben!

Petter Puddefjord

Noe sier meg at Brann ønsker å skvise inn flest mulig mot RBK. Kan det tenkes at man kan gå i dialog med NFF og politiet om å kunne ta inn over 20.000. Det er fullt mulig å stå MYE tettere på Store Stå og T-feltet enn det man gjør i dag. Den eneste gangen jeg har stått på Store Stå var 16. mai i 1993. Da var det langt over 23.000 betalende på stadion, og tro meg; vi sto som sild i tønne på SS. MYE trangere enn det er på "fulle" kamper i 2006. Stadion er og blir for liten.

abe78

Tviler jeg seriøst på. Du kan uansett ikke presse inn nærmere 2000 personer til på storestå. Det er helt uaktuelt.
.og husk!

Candyman

Quote from: "Petter Puddefjord"Noe sier meg at Brann ønsker å skvise inn flest mulig mot RBK. Kan det tenkes at man kan gå i dialog med NFF og politiet om å kunne ta inn over 20.000. Det er fullt mulig å stå MYE tettere på Store Stå og T-feltet enn det man gjør i dag. Den eneste gangen jeg har stått på Store Stå var 16. mai i 1993. Da var det langt over 23.000 betalende på stadion, og tro meg; vi sto som sild i tønne på SS. MYE trangere enn det er på "fulle" kamper i 2006. Stadion er og blir for liten.

Merkelig at du skal gå i forsvar for de som kun går på kamp 16 mai og når vi spiller "seriefinale". På 16 mai er det nok fullt pga noen tusen russ som bare må på kamp den dagen, selv om de kanskje aldri har vært der før. På en evnt "seriefinale" gjør det meg ikke noe som helst at vi blir 20.000 og at de som ellers aldri er der kommer inn. Hadde de virkelig villet, så hadde de slept den feite ræven sin på stadion oftere, så hadde vi fått den stadion du har våte drømmer om...

I don't think you can the point. So is it bare.
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

Petter Puddefjord

abe78....

Presse nærmere 2000 til på store stå?

Hvis kapasiteten er på 18.814 som Krøvel påstår, snakker vi altså om i underkant av 1200 flere. Det er ikke noe problem å få inn 4-500 til på felt T, og 7-800 til på SS.

NO PROBLEM AT ALL!

Atlet Orvanger

Quote from: "Petter Puddefjord"Noe sier meg at Brann ønsker å skvise inn flest mulig mot RBK. Kan det tenkes at man kan gå i dialog med NFF og politiet om å kunne ta inn over 20.000. Det er fullt mulig å stå MYE tettere på Store Stå og T-feltet enn det man gjør i dag. Den eneste gangen jeg har stått på Store Stå var 16. mai i 1993. Da var det langt over 23.000 betalende på stadion, og tro meg; vi sto som sild i tønne på SS. MYE trangere enn det er på "fulle" kamper i 2006. Stadion er og blir for liten.


Når du klarer å skrive noe sånt skjønner jeg ikke at noen klarer å ta deg seriøst. Med så mange 100 innlegg i Stadiondebatten skulle en tro at du hadde mer innsikt enn dette. Tror du selv dette er mulig?

krøvel vellevold

23/9 kl. 20:34: Solgt 11377
Legg ned hele klubben!

Pondan

Vinner Brann i morgen, kan vi vippe over 19000 tror jeg..

Speedy

Styret er defekt, kan jeg få et nytt ett?

Nei til jenter på Hansa!

Landås til eg dør!

Oppreist

Quote from: "Pondan"Vinner Brann i morgen, kan vi vippe over 19000 tror jeg..


Nå er jo 19.000 over kapasiteten vår...
Stein på stein blir Steinar.

Marek

Quote from: "Oppreist"
Quote from: "Pondan"Vinner Brann i morgen, kan vi vippe over 19000 tror jeg..


Nå er jo 19.000 over kapasiteten vår...


Ikke heng deg opp i bagateller nå...
ons Ivar skal hem...

grei

Tror ikke resultatet i dag har noe særlig å si for tilskuertallet. Det er klart det kommer ekstra folk fordi noe stort er på gang, men disse "ekstra folkene" er jo allerede inkludert i de 17000 som vi vet kommer uansett (vi må huske at normalen vår egentlig er langt lavere). Vi har ikke et ubegrenset lager med folk i denne kategorien, og de kan ikke komme to ganger på samme kamp. Nå er det selvfølgelig nok av folk som kommer når noe "enda større" er på gang, og disse vil dukke opp i de siste kampene. Derfor blir det litt over 17000 mot Odd og helt fullt i de to siste kampene.

brann:)

Oppdatering krøvel? nerme vi oss 12000
"Fotball er ikkje bare ett spill, fotball e livet!!"

krøvel vellevold

25/9 kl. 23:12: Solgt 11847.

Noen mer inngående analyse er jeg for sur til å gidde å utarbeide nå!
Legg ned hele klubben!

Brannfrelst

Dagens tall Krøvel? Er vel passert 12.000 nå. Bør vere oppi 15.000 innen helgen.
2.10.07-Gullet kom hem!

krøvel vellevold

26/9 (gratulerer med 98-årsdagen) kl. 22:01: Solgt 12325.

2-6 ledige på rad på A, E, BT-D, BT-E, BT-F, BT-G, H, J, O, P, R og S.
7-9 ledige på rad på alle disse bortsett fra J og O.

Det er ca 6 døgn til kamp. Sammenligning:

Viking (16339): 13139 ca 6 døgn før. Solgt 3200 fra da.
FFK (16294): 10918 ca 7 døgn før, 11588 ca 5 døgn før. Solgt 5376/4706 fra da.
Start (16484): 11808 ca 5 døgn før. Solgt 4676 fra da.
MFK (17360): 12127 ca 6 døgn før. Solgt 5233 fra da.
Sandefjord: (16900): 11183 ca 7 døgn før, 11975 ca 5 døgn før. Solgt 5717/4925 fra da.

Vi ligger altså ca 800 bak prognosene til Viking-kampen (som var lenge etter forrige hjemmekamp), og vi ligger foran prognosene til de andre nevnte kampene. Foreløbig ser det ut til å havne et sted på 17-tallet.
Legg ned hele klubben!

Chrisstah

ikke så sur i dag krøvel hehe
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

brann:)

oppdatering krøvel. men eg lure på ein ting kor ska bortesupporterane sitta no så alle unntatt da midterste feltet på bt tribunen e for salg?
"Fotball er ikkje bare ett spill, fotball e livet!!"

GBS

Alle feltene er åpne for salg for Brann supportere nå
(BT-E for BT-abbonenter).
Positivt.

Tror BT tribunen blir full til denne hjemmekampen.

brann:)

ja men kor skal bortesupporterane sitta?
"Fotball er ikkje bare ett spill, fotball e livet!!"

Superjack

Skulle RBK gå på poengtap vil det nok komme flere enn om RBK gruser inn to overbevisende seire før brann sin kamp mot odd
Brannsupporter.

Chrisstah

tror ikke rbk greier å ta sterke hjemmelag som ham-kam! men vi kommer nok med å slite os gjennom de bortekampene vi har igjen.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te


Xminator


KNUDSEN

jøss meg i ræven
Ja no e vi der
Eg skuer utover den store røde hær
Som marsjerer opp te Ullevaal
Vi ska opp å ta finalen

Go Up