• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Billettsalgstall

Started by krøvel vellevold, April 17, 2006, 16:54:06 PM

0 Members and 18 Guests are viewing this topic.

Go Down

krøvel vellevold

Min siste telling viste at det var solgt såvidt over 16000. Jeg var usikker på hvor mange som var solgt på BT-E og BT-F, siden det var 84 igjen på BT-E og 746 igjen på BT-F da jeg sjekket i går ettermiddag. Etter dette ble salget stengt og det var umulig å både kjøpe billetter der, og finne ut hvor mange som var ledig. Og ganske riktig: Vi så at det var litt ledige seter på BT-E, og mindre enn halvfullt på BT-F. Dette kan vel ikke regnes som noe annet enn en tabbe av Brann. Hvorfor stenger de for salg på disse feltene når det fremdeles er mange hundre billetter igjen der? Hadde disse vært åpne for salg, kunne tilskuertallet glatt vært noen hundre høyere. Uansett; Brann har solgt bortimot 1000 de siste to timene før avspark, og det er omtrent på det nivået det har lagt til de siste kampene. Hvis vi skal verifisere tilskuertallet, så var det kanskje 700 ledig på sitte (BT-F som tar 791 hadde sikkert minst 500 ledige, borteseksjonen som tar 320 hadde sikkert 150 ledige, og så var det kanskje 50 tilsammen rundt om), dvs. ca 14100 der. Hvis det var f.eks. 2200 på SS og 600 på T, så er vi der.
----
Når det gjelder Hordaland-diskusjonen: Aldri hørt noen bergensere kalle seg vestlendinger eller hordalendinger. Ja, vi er selvsagt det også, på lik linje med at vi også er nordmenn, europeere og jordboere. Men det er bergensere vi kaller oss. Om en fra Trondheim kaller seg trondhjemmer eller trønder, er i beste fall hipp som happ. Hvis jeg skal la tvilen komme Arntf til gode, så kan de vel kanskje kalle seg begge deler, selv om jeg tror at også trondhjemmere først og fremst definerer seg som trøndere. Det at folk kaller seg trondhjemmer er i hvert fall noe jeg meget sjelden hører. En kamp mellom Brann og RBK eller Bergen og Trondheim blir omtalt som "bergensere mot trøndere" - ikke "bergensere mot trondhjemmere" eller "hordalendinger mot trøndere/trondhjemmere".
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: "enavgutta"Tilskuertallet idag er en skandale. Det er også billettsystemet. Og BT tribunen er fiasko. Det som faktisk er tilfelle er at "man må være BT abonnement for å kjøpe billetter på tribunen" ikke stimulerer til økt salg, men derimot tomme seter. Folk vil ha fleksibilitet og enkel tilgang, ikke abbonnenter og tupperware fordeler. DETTE E EN SKANDALE !

.


BT-feltene går unna de. Og til og begynne med var det slik at resterende billetter skulle legges ut for åpent salg 24 timer før avspark, på Branns billettkart på brann.no står det vel 48 timer. Men til de siste kampene har det ikke vært mulig å få kjøpt de resterende billettene gjennom billettluka.no når BT's kundeservice har stengt salget til kampen. Vi så hvordan det gikk i dag: Kanskje 500 ledige plasser på BT. Brann hadde lett solgt ut disse i løpet av de siste 24 timene hvis de hadde vært tilgjengelige.
Legg ned hele klubben!

JhonnyBeGood

Eg stresset med og få tak i bilett til kampen i dag, fikk høre det var utsolgt og dermed ble det tv på meg... Tragisk at det skal være så vanskelig og få tak i bilet og så viser det seg at det er flere ledige seter!
ow do you spell Pele three letters G.U.D!
Hvordan staver man Geirmund Brendesæter, fem bokstaver, G.E.D.D.I

enavgutta

Akurrat Krøvel og Johnny. Amatører i Idrettsveien. Leit.

abe78

Tror Brann spekulerer i å selge så mange sesongkort som mulig. Ha det i bakhodet.
.og husk!

Xminator

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "enavgutta"Tilskuertallet idag er en skandale. Det er også billettsystemet. Og BT tribunen er fiasko. Det som faktisk er tilfelle er at "man må være BT abonnement for å kjøpe billetter på tribunen" ikke stimulerer til økt salg, men derimot tomme seter. Folk vil ha fleksibilitet og enkel tilgang, ikke abbonnenter og tupperware fordeler. DETTE E EN SKANDALE !

.


BT-feltene går unna de. Og til og begynne med var det slik at resterende billetter skulle legges ut for åpent salg 24 timer før avspark, på Branns billettkart på brann.no står det vel 48 timer. Men til de siste kampene har det ikke vært mulig å få kjøpt de resterende billettene gjennom billettluka.no når BT's kundeservice har stengt salget til kampen. Vi så hvordan det gikk i dag: Kanskje 500 ledige plasser på BT. Brann hadde lett solgt ut disse i løpet av de siste 24 timene hvis de hadde vært tilgjengelige.


Brann må bare få tatt billettene fra BT fortere enn faen. Det er jo stappet fullt på ståtribunene foran gamle sitte. Det bør si sitt.

Atlet Orvanger

Kampdag gikk det heller ikke å kjøpe billetter fra BT sine sider. Hvor selges disse da? Skandale!

krøvel vellevold

Quote from: "Atlet Orvanger"Kampdag gikk det heller ikke å kjøpe billetter fra BT sine sider. Hvor selges disse da? Skandale!


Det var sånn siste 24 timer.
Legg ned hele klubben!

Superjack

Det ville da ikke være vanskeligere enn at de plassene som ikke er solgt via BT legges ut for åpent salg siste 24 timer?

Evt at Brann opplyser om hvor mange billetter/plasser som er ledige, slik at folk møter opp og kjøper dem før kampen?
Brannsupporter.

Speedy

Dårlig med bare 16.900 i går, selv om det så smekkfullt ut. Skjønner ikke at vi ikke får fulle hus i disse gyldne tider. Eneste stedet jeg så ledige plasser fra min plass, var BT-svingen og bortefeltet. Nekter å tror at det var 2000 som manglet tilsammen på disse to feltene. Er det så mange som sniker seg inn, eller ser jeg noe ikke andre ser?
Styret er defekt, kan jeg få et nytt ett?

Nei til jenter på Hansa!

Landås til eg dør!

BrannSupporter

"Hvis det var f.eks. 2200 på SS og 600 på T, så er vi der. "

Dette skrev krøvel tidligere i tråden. Det stemmer sikkert sånn ca. Det kunne altså vært ca 800 flere på ss og 200 til på t-feltet.

krøvel vellevold

Quote from: "Superjack"Det ville da ikke være vanskeligere enn at de plassene som ikke er solgt via BT legges ut for åpent salg siste 24 timer?

Det var dette som var planen. Noe de åpenbart ikke har klart å følge opp.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: "BrannSupporter""Hvis det var f.eks. 2200 på SS og 600 på T, så er vi der. "

Dette skrev krøvel tidligere i tråden. Det stemmer sikkert sånn ca. Det kunne altså vært ca 800 flere på ss og 200 til på t-feltet.


Det var i hvert fall godt armslag selv mot midten av SS. Stod ikke akkurat som sild i tønne. Og det var ikke fullt på T heller.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

19/9 kl. 20:25: Solgt 10614.

Mulig å få to seter på alle felt unntatt C, F, G og M. Man kan få 9 seter ved siden av hverandre på alle felt unntatt de nevnte og felt K.

Det er 13 døgn til kamp og til sammenligning var det solgt 12260 ca 11 døgn før Viking, 10098 ca 13 døgn før FFK, 10294 ca 9 døgn før Start, 10429 ca 16 døgn før MFK og 10194 ca 14 døgn før Sandefjord.
Legg ned hele klubben!

Marek

Quote from: "krøvel vellevold"Når det gjelder Hordaland-diskusjonen: Aldri hørt noen bergensere kalle seg vestlendinger eller hordalendinger. Ja, vi er selvsagt det også, på lik linje med at vi også er nordmenn, europeere og jordboere. Men det er bergensere vi kaller oss. Om en fra Trondheim kaller seg trondhjemmer eller trønder, er i beste fall hipp som happ. Hvis jeg skal la tvilen komme Arntf til gode, så kan de vel kanskje kalle seg begge deler, selv om jeg tror at også trondhjemmere først og fremst definerer seg som trøndere. Det at folk kaller seg trondhjemmer er i hvert fall noe jeg meget sjelden hører. En kamp mellom Brann og RBK eller Bergen og Trondheim blir omtalt som "bergensere mot trøndere" - ikke "bergensere mot trondhjemmere" eller "hordalendinger mot trøndere/trondhjemmere".


Om en er i utlandet så kaller en seg nordmann, om en er i norge så kaller en fra Bergen seg for bergenser. En fra Trondheim kaller seg trønder, men for å presisere at han er fra selve byen så kaller han seg for trondhjemmer.
Ser ikke du likhetene mellom Trondhjem og Trøndelag? Om vår by hadde hatt nesten samme navn som fylket så ville vi jo selvsagt kalt oss for noe lignende.
Du nekter jo gang på gang her å ta inn over deg det andre sier, selv ikke da vi henter inn eksperthjelp fra Bartebyen så nekter du å godta noe som helst.
Når noen kommer med argumenter imot ditt syn på saken så bare ignorerer du det og durer videre med samme gamle tralten og håper på det beste at ingen oppdager det
ons Ivar skal hem...


arntf

Nja, jeg har tenkt litt over dette med forskjellene i identitet, og har kommet fram til at det er noe i det Krøvel sier.

Byidentiteten er jo mye sterkere rettet mot fokuset på forskjellen på byen Bergen og landet rundt, enn tilfellet er i Trondheim. Derfor høster det jo heller ingen store protester når Trondhjemmere blir kalt Trøndere i media f.eks...

Trondheim er Byen (med stor B) for alle trøndere fra Oppdal til Namsskogan, mens Bergen er noe mer for seg selv.

For å sette det litt på spissen: Trondheim er en hovedstad, mens Bergen er en bystat.
quot;Engang en ret forvoven Jyde
Med Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
Men fik hans Pande ei i sønder,
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!"

Marek

Quote from: "arntf"Nja, jeg har tenkt litt over dette med forskjellene i identitet, og har kommet fram til at det er noe i det Krøvel sier.

Byidentiteten er jo mye sterkere rettet mot fokuset på forskjellen på byen Bergen og landet rundt, enn tilfellet er i Trondheim. Derfor høster det jo heller ingen store protester når Trondhjemmere blir kalt Trøndere i media f.eks...

Trondheim er Byen (med stor B) for alle trøndere fra Oppdal til Namsskogan, mens Bergen er noe mer for seg selv.

For å sette det litt på spissen: Trondheim er en hovedstad, mens Bergen er en bystat.


Høster ingen store protester når en Bergenser blir kalt Vestlending eller Hordalending heller.
Bergen er også byen med stor B (hah, that goes for two) i Hordaland også.
Vi er jo enige om at det er større felles identitet i trøndelag, men er direkte feil som Krøvel sier at det er INGEN felles identitet mellom Bergen og Hordaland.
Når det gjelder dette med Trønder vs Bergenser så står jeg fortsatt fast på at Trondhjem ligner mere på Trønelag enn Bergen og Hordaland.
ons Ivar skal hem...

Eivind

du snakker om å la en tråd skli ut! Fra billettsalg til tilhørighet!

Rune felt F

Quote from: "Marek"
Om en er i utlandet så kaller en seg nordmann, om en er i norge så kaller en fra Bergen seg for bergenser. En fra Trondheim kaller seg trønder, men for å presisere at han er fra selve byen så kaller han seg for trondhjemmer.
Ser ikke du likhetene mellom Trondhjem og Trøndelag? Om vår by hadde hatt nesten samme navn som fylket så ville vi jo selvsagt kalt oss for noe lignende.
Du nekter jo gang på gang her å ta inn over deg det andre sier, selv ikke da vi henter inn eksperthjelp fra Bartebyen så nekter du å godta noe som helst.
Når noen kommer med argumenter imot ditt syn på saken så bare ignorerer du det og durer videre med samme gamle tralten og håper på det beste at ingen oppdager det


Jeg kaller meg bergenser i utlandet også! Viss ingen vet hvor det er så sier jeg Skandinavia, for det har de fleste hørt om...

Marek

Quote from: "Rune felt F"
Jeg kaller meg bergenser i utlandet også! Viss ingen vet hvor det er så sier jeg Skandinavia, for det har de fleste hørt om...


Og samtalen stopper vel som regel der siden ingen gidder å kaste bort tiden med en som ikke vet om han er fra Sverige, Danmark eller Norge.
ons Ivar skal hem...

BrannSupporter

Nå er det noe nytt på billettluka. Til kampen mot Odd kan man kjøpe billetter på felt F og G på BT, noe som hittil har vært reservert bortesupportere (og man har uansett aldri kunnet kjøpe billetter på nettet til disse feltene)

Skal Odd-fansen plasseres på felt C i BT til denne kampen kanskje?

krøvel vellevold

Quote from: "Marek"[ Ser ikke du likhetene mellom Trondhjem og Trøndelag? Om vår by hadde hatt nesten samme navn som fylket så ville vi jo selvsagt kalt oss for noe lignende.
Du nekter jo gang på gang her å ta inn over deg det andre sier, selv ikke da vi henter inn eksperthjelp fra Bartebyen så nekter du å godta noe som helst.


Er det "eksperthjelp" at EN trønder får si noe om Trøndelag? Er det f.eks. eksperthjelp hvis en fra Bergen påstår at Galdhøpiggen er Bergens høyeste fjell? Faktisk er det trøndere som er uenig i at folk fra Trondheim først og fremst kaller seg trondhjemmere. Jeg jobber med en trønder, og da jeg spurte ham om en fra Trondheim kaller seg trønder eller trondhjemmer, så svarte han "trønder" uten betenkningstid.
---
Om jeg ikke ser likhetene mellom Trondheim og Trøndelag? Jo, det er jo det jeg har sagt hele tiden: Trondheim og Trøndelag er "to sider av samme sak". Bergen og Hordaland? For inntil 34 år siden lå ikke engang Bergen i Hordaland! At Bergen er hovedstaden i Hordaland, trenger ikke være mer interessant for den jevne vossing eller bømling, enn hva Oslo som hovedstad i Norge er for den jevne bergenser. Jeg er INGEN følelser for Oslo fordi om det er Norges hovedstad. Og om Voss var Hordalands hovedstad, så hadde ikke jeg hatt noen følelser for Voss for det! Trondheim og resten av Trøndelag har mye tettere bånd enn Bergen og resten av Hordaland. Bergen har f.eks. alltid hatt et rykte på at vi er oss selv gode nok og ikke er interessert i å samarbeide med nabokommunene.
Legg ned hele klubben!

Marek

Quote from: "krøvel vellevold"
Er det "eksperthjelp" at EN trønder får si noe om Trøndelag? Er det f.eks. eksperthjelp hvis en fra Bergen påstår at Galdhøpiggen er Bergens høyeste fjell? Faktisk er det trøndere som er uenig i at folk fra Trondheim først og fremst kaller seg trondhjemmere. Jeg jobber med en trønder, og da jeg spurte ham om en fra Trondheim kaller seg trønder eller trondhjemmer, så svarte han "trønder" uten betenkningstid.
---
Om jeg ikke ser likhetene mellom Trondheim og Trøndelag? Jo, det er jo det jeg har sagt hele tiden: Trondheim og Trøndelag er "to sider av samme sak". Bergen og Hordaland? For inntil 34 år siden lå ikke engang Bergen i Hordaland! At Bergen er hovedstaden i Hordaland, trenger ikke være mer interessant for den jevne vossing eller bømling, enn hva Oslo som hovedstad i Norge er for den jevne bergenser. Jeg er INGEN følelser for Oslo fordi om det er Norges hovedstad. Og om Voss var Hordalands hovedstad, så hadde ikke jeg hatt noen følelser for Voss for det! Trondheim og resten av Trøndelag har mye tettere bånd enn Bergen og resten av Hordaland. Bergen har f.eks. alltid hatt et rykte på at vi er oss selv gode nok og ikke er interessert i å samarbeide med nabokommunene.


Igjen så kommer du med nøyaktig det samme.

Men la oss bli enige om at du mener at Bergen og resten av hordaland og deler av S/F har INGEN felles identitet,  mens jeg mener at de har det, men dog mindre enn i Trøndelagfylkene og Trondheim.
ons Ivar skal hem...

Nixon

Jeg tipset BA om at det er en trønder på jobben til Krøvel som kaller seg trønder. De viste ingen interesse...

Ellers bør vel sunnhordlendingen Bjornevik sitt innlegg tidligere i tråden (burde vært siste innlegg i debatten) være godt nok bevis for at mange mennesker i den regionen (og da sannsynligvis andre tilsvarende regioner) har et sterkt forhold til Bergen. Tror neppe han lyger om dette for å si det slik.
Rød makt på Hansa

Petter Puddefjord

Marek.... HVILKEN felles identitet har folk fra resten av Hordaland og deler av Sogn og fjordane med oss bergensere?

Det er greit for meg at de holder med Brann, da dette er den nærmeste storklubben, men felles identitet?

Marek

Quote from: "Petter Puddefjord"Marek.... HVILKEN felles identitet har folk fra resten av Hordaland og deler av Sogn og fjordane med oss bergensere?

Det er greit for meg at de holder med Brann, da dette er den nærmeste storklubben, men felles identitet?


NeineineiNEI...vi kan da ikke ta hele jævla diskusjonen en gang til. Det er lov å bla noen sider bakover og lese.
ons Ivar skal hem...

jako

Quote from: "Rune felt F"Jeg kaller meg bergenser i utlandet også! Viss ingen vet hvor det er så sier jeg Skandinavia, for det har de fleste hørt om...


Seriøst. Har da aldri truffet noen andre i Bergen som ikke sier Norway når de blir spurt om hvor de komme fra i utlandet. Noe annet ville vært talentløst og ikke minst faktafeil.

Forøvrig et lite tips til Krøvel angående at Bergen og Brann ikke har felles identitet med Vestlandet.

Hørt disse før:

Vie er vestlandets konger vi e Brann

De e vest vest vest
som e best best best

Bergen er forøvrig også kjent som Vestlandets hovedstad i riksmedia.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

KEA

Kanskje trønderen arntf, som noe overraskende (til tross for bart og karsk) ikke har utmerket seg spesielt i negativ retning, har lokket deg (krøvel vellevold) på ville veier. For dette må nå vel snart ha utviklet seg til en av de mest utglidende trådene på forumet. Kan ikke du, vår alles krøvel vellevold (med små forbokstaver, i motsetning til i bostedet Velle i Valle) snart forstå at noen muligensmaybe også på andre tråder her. Kanskje en mer avdempet profil hadde vært formålstjenelig....

Det var jo tross alt du som startet denne tråden i april - BILLETTSALGSTALL. Litt "spess", men likevel - jeg bøyer meg i støvet over din absolutt grenseløse opptatthet over dette temaet! Vi er mange som deler ditt utvilsomt genuine ønske om at Staddaen er mest besøkt av alle og som synes det er kjekt å vite på forhånd hvor mange vi blir, men som også ser realismen i at vi foreløpig er et stykke unna din favorittklubb Arsenal, for ikke å snakke om de virkelig STORE klubbene ute i verden.

jako

Quote from: "KEA"Kanskje trønderen arntf, som noe overraskende (til tross for bart og karsk) ikke har utmerket seg spesielt i negativ retning, har lokket deg (krøvel vellevold) på ville veier. For dette må nå vel snart ha utviklet seg til en av de mest utglidende trådene på forumet. Kan ikke du, vår alles krøvel vellevold (med små forbokstaver, i motsetning til i bostedet Velle i Valle) snart forstå at noen muligensmaybe også på andre tråder her. Kanskje en mer avdempet profil hadde vært formålstjenelig....

Det var jo tross alt du som startet denne tråden i april - BILLETTSALGSTALL. Litt "spess", men likevel - jeg bøyer meg i støvet over din absolutt grenseløse opptatthet over dette temaet! Vi er mange som deler ditt utvilsomt genuine ønske om at Staddaen er mest besøkt av alle og som synes det er kjekt å vite på forhånd hvor mange vi blir, men som også ser realismen i at vi foreløpig er et stykke unna din favorittklubb Arsenal, for ikke å snakke om de virkelig STORE klubbene ute i verden.


Poenget ditt er?
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

KEA

Jako, jako. Du skuffer meg. Poenget er selvsagt at denne tråden har utviklet seg til en av de mest utglidende trådene på forumet.

Tråden handler om BILLETTSALGSTALL.

Du og/eller dere kan så mye dere vil hevde at demografi og diverse annet dere har vært inne på hører med her, men det er jo bare tull. Om dere vil diskutere identiteten til Bergensere opp i mot trøndere og den presumptivt nye arten "trondhjemmere" (som vel burde være en verneverdig art, ettersom jeg tviler på at særlig mange har hørt om dem), kan dere vel lage en egen tråd om dette. Jeg er faktisk med på at dette kan være et interessant tema, men ikke her. Det burde vel egentlig har vært en egen OFF TOPIC-tråd til denslags.

Det vi vil vite er: Hvor mange blir vi på neste hjemmekamp, krøvel?
Comprendo?

krøvel vellevold

Quote from: "jako"[  Forøvrig et lite tips til Krøvel angående at Bergen og Brann ikke har felles identitet med Vestlandet.

Hørt disse før:

Vie er vestlandets konger vi e Brann

De e vest vest vest
som e best best best

Bergen er forøvrig også kjent som Vestlandets hovedstad i riksmedia.


Vestlandets konger var det en østlending som laget.

Vest som er best, var det Ove Thue som laget. At han holder med alle lag fra Molde i nord og til Bryne i sør, får være hans problem. Vil gjøre oppmerksom på at han holdt med Fyllingen mot Brann.

Bergen er Vestlandets hovedstad ja. Men Oslo er Norges hovedstad, og jeg føler ikke noen spesiell tilknytning til Oslo for det. Og hva om Vestlandet nå blir eget fylke (som det er snakk om) og det blir Stavanger som blir valgt til å være hovedstad: Får jeg da plutselig veldig spesielle følelser for Viking og Stavanger?
Legg ned hele klubben!

Yngve

Quote from: "krøvel vellevold"For inntil 34 år siden lå ikke engang Bergen i Hordaland!


Faen, tenkte eg ikkje skulle vere med i denne flotte diskusjonen, men eg berre må spørje deg krølle nokre spørsmål.

Supert argument eg har sitert i frå deg foresten, der tok du rotta på alle..

Om me ser heilt geografisk på det, kvar ligg då Bergen i forhold til grensene til det tidlegare Hordaland fylke? Langt vekke, eller meir eller mindre midt inni..?

Og med den argumentasjonen du har, så reknar eg med at du ikkje reknar ein frå Fana, Laksevåg eller Arna for å vere bergensar heller? For om eg ikkje hugsar heil feil, så var jo ikkje dei med i Bergen for 35 år sidan? Så dei har jo ingen felles identitet med folk oppvokst i Sandviken?

krøvel vellevold

Quote from: "Yngve"
Quote from: "krøvel vellevold"For inntil 34 år siden lå ikke engang Bergen i Hordaland!


Faen, tenkte eg ikkje skulle vere med i denne flotte diskusjonen, men eg berre må spørje deg krølle nokre spørsmål.

Supert argument eg har sitert i frå deg foresten, der tok du rotta på alle..

Om me ser heilt geografisk på det, kvar ligg då Bergen i forhold til grensene til det tidlegare Hordaland fylke? Langt vekke, eller meir eller mindre midt inni..?

Og med den argumentasjonen du har, så reknar eg med at du ikkje reknar ein frå Fana, Laksevåg eller Arna for å vere bergensar heller? For om eg ikkje hugsar heil feil, så var jo ikkje dei med i Bergen for 35 år sidan? Så dei har jo ingen felles identitet med folk oppvokst i Sandviken?
Legg ned hele klubben!

arntf

... eventuelt 21.000 ekstatiske trøndere.  Ikke at det er så nøye altså... :-D
quot;Engang en ret forvoven Jyde
Med Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
Men fik hans Pande ei i sønder,
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!"

tormi

Quote from: "arntf"... eventuelt 21.000 ekstatiske trøndere.  Ikke at det er så nøye altså... :-D


Nei "misfornøyde" er nok mer riktig.

Forøvrig for å delta i debatten så har man jo fått et nytt uttrykk for å eliminere trønder/trondhjemmer debatten og det ordet er jo "BART".

Som f.eks.: "250 "barter" gråt da de forlot Brann stadion i høstregnet etter at Brann vant 4-1 og sikret seriegullet..."
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

Corran

Quote from: "Yngve"

Og med den argumentasjonen du har, så reknar eg med at du ikkje reknar ein frå Fana, Laksevåg eller Arna for å vere bergensar heller? For om eg ikkje hugsar heil feil, så var jo ikkje dei med i Bergen for 35 år sidan? Så dei har jo ingen felles identitet med folk oppvokst i Sandviken?


No må vi ha tungen rett i munnen her. Sandviken er ikke med i Bergen. Dvs halve sandviken (som de synger i sangen) er med og restenligger utenfor de gamle bygrensene.

Eg vil jo være litt rundhåndet og si at alt innenfor bompengeringen kan kalle seg bergensere og alt utenfor er ikke bergensere. Sånn er det bare. Derfor har denne diskusjonen blitt litt feil. For krøvel sitter sikkert innenfor bompengeringen og er en ekte Bergenser når han snakker om identitet til resten av hordaland/vestlandet. Mens dere som er krøvel sine motdebetanter er fra usiden av bompengeringen og er hordalendinger/vestlendinger (selv om dere tror/ønsker dere var bergensere)

Og så var det tilbake til topic?
Må ærlig innrømme at eg liker å titte innim denne tråden for å sjekke status før kampene men nå er det jo bare svada her inne
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Marek

Quote from: "Corran"Eg vil jo være litt rundhåndet og si at alt innenfor bompengeringen kan kalle seg bergensere og alt utenfor er ikke bergensere. Sånn er det bare. Derfor har denne diskusjonen blitt litt feil. For krøvel sitter sikkert innenfor bompengeringen og er en ekte Bergenser når han snakker om identitet til resten av hordaland/vestlandet. Mens dere som er krøvel sine motdebetanter er fra usiden av bompengeringen og er hordalendinger/vestlendinger (selv om dere tror/ønsker dere var bergensere)


Da har vi slått fast at Brann stadion ikke ligger i Bergen, og følgelig kan  heller ikke Brann være et Bergenslag.
ons Ivar skal hem...

Nixon

Quote from: "Marek"Da har vi slått fast at Brann stadion ikke ligger i Bergen, og følgelig kan  heller ikke Brann være et Bergenslag.


Godt poeng. Det kan vi ikke være bekjent av. Har de fikset det skandaløse hjørnet på Møhlenpris? Det kan jo bli et alternativ dersom disse puristene får viljen sin.

Skansemyren ser jeg på som uaktuelt. Tenk på køen på Fløybanen...
Rød makt på Hansa

brannfrik

jeg vil si som Hans-Wilhelm Steinfeldt sa på cupfinalesendingen i 2004: å være bergenser er ikke bare et spørsmål om opphav, men også et spørsmål om legning.

Marek

Quote from: "tormi"
Forøvrig for å delta i debatten så har man jo fått et nytt uttrykk for å eliminere trønder/trondhjemmer debatten og det ordet er jo "BART".

Som f.eks.: "250 "barter" gråt da de forlot Brann stadion i høstregnet etter at Brann vant 4-1 og sikret seriegullet..."


Selv om vår gode venn arntf har bart så betyr jo det ikke at alle Josenbårg fans har bart.
ons Ivar skal hem...

tormi

Quote from: "Marek"
Quote from: "tormi"
Forøvrig for å delta i debatten så har man jo fått et nytt uttrykk for å eliminere trønder/trondhjemmer debatten og det ordet er jo "BART".

Som f.eks.: "250 "barter" gråt da de forlot Brann stadion i høstregnet etter at Brann vant 4-1 og sikret seriegullet..."


Selv om vår gode venn arntf har bart så betyr jo det ikke at alle Josenbårg fans har bart.


Njaaaa.... skeptisk til den påstanden....
*tenke* *tenke*...

Jo alle "barter" har nok "bart". Mulig noen er vanskeligere å se enn andre, men alle har definitivt bart.
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

Marek

Quote from: "tormi"
Jo alle "barter" har nok "bart". Mulig noen er vanskeligere å se enn andre, men alle har definitivt bart.


Så alle som har bart er josenbårg fan? Adolf Hitler og Josef Stalin er vel de to mest kjent som hadde bart, var disse josenbårgfans?
ons Ivar skal hem...

kabelmann

Du skal ikke kimse av barten til Charlie Chaplin heller. Han hadde jo i tillegg hodeplagg. Jeg trodde dog at alle med hodeplagg var Lynsupportere. I tillegg  hadde han stokk, men det er jo forbeholdt hooligans, og Lyn har jo ikke hooligans. Vanskelig dette her.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Christian

Quote from: "Marek"
Quote from: "tormi"
Jo alle "barter" har nok "bart". Mulig noen er vanskeligere å se enn andre, men alle har definitivt bart.


Så alle som har bart er josenbårg fan? Adolf Hitler og Josef Stalin er vel de to mest kjent som hadde bart, var disse josenbårgfans?

Mykje teit i denne tråden no, men å dra riktige logiske slutninger må no folk få til! At alle RBK-fans har bart er ikke det samme som at alle med bart er RBK-fans. En viss standard bør vi klare å opprettholde!

(Vil dessuten hevde at Chaplin sin bart er minst like kjent som Stalin sin, selv om de begge nok blir slått av Hitler.)

arntf

Hitler var jo i sin tid en ihuga RBK'er, riktignok i årene før første verdenskrig, da han brukte og komme oppover til kampene, sammen med resten av Bayerischer  Bart- und Moustaschenlieber Verein (BBMV), som også var store supportere.

Etter første verdenskrig endret han seg ganske mye, og ble blant annet sparket ut av BBMV og ble nektet studieplass på kunstskolen. Mange mener det er i ren skuffelse over dette at han bestemte seg for å bli diktator.

Sluttet å like fotball gjorde han også, tosken.
quot;Engang en ret forvoven Jyde
Med Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
Men fik hans Pande ei i sønder,
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!"

Chrisstah

Quote from: "arntf"Hitler var jo i sin tid en ihuga RBK'er, riktignok i årene før første verdenskrig, da han brukte og komme oppover til kampene, sammen med resten av Bayerischer  Bart- und Moustaschenlieber Verein (BBMV), som også var store supportere.

Etter første verdenskrig endret han seg ganske mye, og ble blant annet sparket ut av BBMV og ble nektet studieplass på kunstskolen. Mange mener det er i ren skuffelse over dette at han bestemte seg for å bli diktator.

Sluttet å like fotball gjorde han også, tosken.


Dette er fakta hitler sluttet å like fotball når norge vant over tyskland i en Landskamp!
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Breiflabben

Var ikke dette en gang i tiden en tråd om Billettsalgstall?
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of sigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses. HIT IT!.

brann:)

oppdatering te odd kampen må vell komma ein del te den.
"Fotball er ikkje bare ett spill, fotball e livet!!"

Marek

Quote from: "arntf"Hitler var jo i sin tid en ihuga RBK'er


Synes det er direkte ufint å sverte Adolf Hitlers sitt gode navn og rykte ved å hevde at han var RBK'er.
ons Ivar skal hem...

Go Up