• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Billettsalgstall

Started by krøvel vellevold, April 17, 2006, 16:54:06 PM

0 Members and 13 Guests are viewing this topic.

Go Down

jako

Quote from: "grei"
Quote from: "jako"

Man er ikke like mye Bergenser hvis man kommer fra Fyllingen enn hvis man kommer fra Nordnes.


Det er det dummeste jeg har hørt. Med din logikk er altså Bergen en småby med et par titalls tusen innbyggere.


Jeg mener bare at Bergen primært er det som ligger mellom de syv fjell. Alt det andre er stor sett drabantbyer og utkantstrøk.

Men drit nå i dette. Beklager at jeg tok dette opp. Var ikke helt meningen å lage en diskusjon på hva som er en ekte bergenser eller ikke.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Marek

Quote from: "jako"Men drit nå i dette. Beklager at jeg tok dette opp. Var ikke helt meningen å lage en diskusjon på hva som er en ekte bergenser eller ikke.


Vi sier da aldri nei takk til en meningsløs diskusjon!
ons Ivar skal hem...

jako

Quote from: "Marek"
Quote from: "jako"Men drit nå i dette. Beklager at jeg tok dette opp. Var ikke helt meningen å lage en diskusjon på hva som er en ekte bergenser eller ikke.


Vi sier da aldri nei takk til en meningsløs diskusjon!


Hehe

Spør om Tore er enig med deg her. Det ville jo være synd å ødelgge krøvel sin tråd bare fordi noen måtte henge seg om i dette med tilhørighet og den slags.:)
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

krøvel vellevold

Quote from: "jako"Det var jo ikke slik jeg mente det. Vi lever i nuet ikke av gamle bragder. Det er viktig å huske på. Se bare på all de nye Chelsea supporterne som har dukket opp i England. Og Brann er per i dag like god som Rsoenborg.
---

Visst har de det, de er vestlendinger. Og Bergen er den naturlige byen for fleste pÃ¥ vestlandet. Brann er det dominerende laget pÃ¥ Vestlandet og naturlig Ã¥ holde med. Tror nok vi overvurderer betydningen av Ã¥ bÃ¥de like Brann og Bergen. Brann er en av de fÃ¥ tingene som samler oss hert pÃ¥ Vestlandet tror det eller ei.  .
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: "Atlet Orvanger"
Quote from: "krøvel vellevold"Men tilbake til det denne tråden egentlig skal handle om:

16/9 kl. 17:15: Solgt 14867. Sitte: 13206 - Stå: 1661.



Hvordan kommer du frem til dette krøvel?

FÃ¥r helt andre tall enn deg, men siden du er GURU har du nok rett.


Jeg regner kanskje på en annen måte enn deg. Og så har du kanskje sjekket på et annet tidspunkt.

Jeg regner ut i fra at Brann har 14469 sitteplasser tilgjengelig til sine supportere til denne kampen. Det er medegnet Rad 0 på Hansa og Altanen (som ikker er på billettluka.no, men som antagelig er reservert bort og uansett er med i tilskuertallet), men det er ikke medregnet bortefeltet. SS har 3000 plasser, og så regner jeg 800 plasser på T-feltet, siden billettsalget starter på 800 ledige.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Hvilket snitt vil de store klubbene få i år?

Brann: Snitt i dag: 16104.
Med 18800 og utsolgt på resten, får vi 16934.
Med 17391 i snitt på resten, får vi 16500.
Med 15766 i snitt på resten, får vi 16000.
Med 14657 i snitt på resten, får vi 15659 og ny klubbrekord.
Ser ut til å havne på rundt 16600.

RBK: Snitt i dag: 19111.
Med 22330 og utsolgt på resten, får de 19854.
Med 20798 i snitt på resten, får de 19500.
Med 18631 i snitt på resten, får de 19000.
Med 12348 i snitt på resten, får de 17550 og ny norsk rekord.
Ser ut til å havne på rundt 19500.

Viking: Snitt i dag: 13430.
Med 16000 og utsolgt på resten, får de 14221.
Med 15282 i snitt på resten, får de 14000.
Med 14307 i snitt på resten, får de 13700 og ny klubbrekord.
Pga Nordli-feber, nedrykkskamp og Brann i siste, ender de på ca 13700.

VIF: Snitt i dag: 13698.
Med 25500 og utsolgt på resten, får de 17329.
Med 20071 i snitt på resten, får de 15659 og ny klubbrekord.
Med 17929 i snitt på resten, får de 15000.
Med 14679 i snitt på resten, får de 14000.
Vil tro de ender opp på ca 13200.

AaFK: Snitt i dag: 9970.
Med 10771 og utsolgt på resten, får de 10183.
Med 10084 i snitt på resten, får de 10000.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

16/9 kl. 21:50: Solgt 15050. Men tallet kan være noe høyere. Det har seg nemlig slik at BT-E og BT-F nå er avstengt for salg både på billettluka.no og via bt.no. Da jeg sjekket kl. 17:15 var det hhv 84 og 746 igjen her. Sistnevnte felt er neppe utsolgt, men det er ikke godt å vite hvor mye som er solgt på disse feltene fra jeg sjekket sist til det ble avstengt for salg. Det kan f.eks. være et par hundre. Merkelig at disse feltene ikke er tilgjengelig på nettet. Roter de igjen nå?

Uansett: Det er fremdeles mulig å sitte minst 10 sammen på BT-C. På de andre feltene er det ikke mulig å få flere seter samlet. Skulle BT-F bli åpnet for salg igjen, så er det antagelig plenty med muligheter til å sitte flere personer samlet der også.


Ca. 22 timer igjen nå, og til FFK-kampen (16294) var det da solgt 13619, til Start-kampen (16484) var det solgt 14390, og til MFK-kampen (17360) var det solgt 15342 (20 1/2 t før). FFK-kampen solgte 2675 fra nå, Start-kampen 2094 og MFK-kampen solgte 2018 (siste 20 1/2 t). Prognosen viser nå 17000+.

De andre: Media påstår at det er Nordlie-feber i Stavanger, men de har "bare" solgt ca 11900.

AaFK har nå solgt ca 9200.
Legg ned hele klubben!

Pondan

Brann: Snitt i dag: 16104.
Kjemper om gullet.

Viking: Snitt i dag: 13430
Kjemper om og beholde plassen i tippeligaen..

Sier vell litt...

arntf

Quote from: "krøvel vellevold"
En trønder er en trønder uansett om han er fra Oppdal, Røros, Steinkjer eller Trondheim. Og de har strengt tatt bare en eneste klubb folk bryr seg om i landsdelen Midt-Norge. Midt-Norge = Rosenborg.


Wow, du vet absolutt nada om Trøndelag, Krøvel, og med den setningen der beviste du det på en utrolig veformulert måte.

Vi har de samme forskjellene som dere. En Trondhjemmer er ikke det samme som en Trønder, det er forskjell på de fra Nord- og Sør-Trøndelag og det er motsetninger mellom de fra østsiden av byen og de fra vest.

Det vi ikke har, er det tradisjonelle fiendeskapet...
quot;Engang en ret forvoven Jyde
Med Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
Men fik hans Pande ei i sønder,
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!"

grei

Quote from: "Pondan"Brann: Snitt i dag: 16104.
Kjemper om gullet.

Viking: Snitt i dag: 13430
Kjemper om og beholde plassen i tippeligaen..

Sier vell litt...


LSK: Snitt i dag: 8686
Kjemper om gullet.

Start: Snitt i dag: 8108
Ligger i ingenmannsland.

Sier vel ca like mye...

C@Bøe_79

Quote from: "Pondan"Brann: Snitt i dag: 16104.
Kjemper om gullet.

Viking: Snitt i dag: 13430
Kjemper om og beholde plassen i tippeligaen..

Sier vell litt...


Ligg 2002 snittet der for Brann da!
9347, når vi var i samme posisjon - Nytt stadion..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

krøvel vellevold

Quote from: "arntf"[
Wow, du vet absolutt nada om Trøndelag, Krøvel, og med den setningen der beviste du det på en utrolig veformulert måte.

Vi har de samme forskjellene som dere. En Trondhjemmer er ikke det samme som en Trønder, det er forskjell på de fra Nord- og Sør-Trøndelag og det er motsetninger mellom de fra østsiden av byen og de fra vest.

Det vi ikke har, er det tradisjonelle fiendeskapet...
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: "Pondan"Brann: Snitt i dag: 16104.
Kjemper om gullet.

Viking: Snitt i dag: 13430
Kjemper om og beholde plassen i tippeligaen..

Sier vell litt...


Hva vil du frem til?
Legg ned hele klubben!

arntf

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "arntf"[
Wow, du vet absolutt nada om Trøndelag, Krøvel, og med den setningen der beviste du det på en utrolig veformulert måte.

Vi har de samme forskjellene som dere. En Trondhjemmer er ikke det samme som en Trønder, det er forskjell på de fra Nord- og Sør-Trøndelag og det er motsetninger mellom de fra østsiden av byen og de fra vest.

Det vi ikke har, er det tradisjonelle fiendeskapet...


Skal du komme her og fortelle meg at du vet mere om Trøndelag enn en som er født og oppvokst der, Krøvel? Vi må faenmeg se å få deg på 'Kvitt eller Dobbelt' snart. Du er jo generalgeni i alt som er...

Jeg sa vi har de samme delelinjene, men de er ikke like viktige og fremtredende som de er for dere Bergensere og resten av Hordaland. Vi har ikke fiendeskapet mellom by og land, men delelinjene er der like fullt. At Rosenborg blir omtalt som 'trønderne' sier mer om kunnskapsnivået i media enn identitetsdemografien i Trøndelag.
quot;Engang en ret forvoven Jyde
Med Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
Men fik hans Pande ei i sønder,
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!"

krøvel vellevold

Quote from: "arntf"[
Skal du komme her og fortelle meg at du vet mere om Trøndelag enn en som er født og oppvokst der, Krøvel? Vi må faenmeg se å få deg på 'Kvitt eller Dobbelt' snart. Du er jo generalgeni i alt som er...

Jeg sa vi har de samme delelinjene, men de er ikke like viktige og fremtredende som de er for dere Bergensere og resten av Hordaland. Vi har ikke fiendeskapet mellom by og land, men delelinjene er der like fullt. At Rosenborg blir omtalt som 'trønderne' sier mer om kunnskapsnivået i media enn identitetsdemografien i Trøndelag.


Det er ikke like fremtredende delelinjer mellom Bergen/resten av Hordaland, som mellom Trondheim/resten av trøndelag. Det har jeg jo sagt hele tiden. (Bergen var faktisk eget fylke frem til for 35 år siden).

Det blir direkte latterlig å påstå at en fra Trondheim ikke er trønder. Alle fra Trøndelag er trøndere. Hvor er du fra forresten? Trondheim? Snakker ikke folk fra Trondheim trøndersk? Er ikke en som snakker trøndersk en trønder på samme måte som at en som snakker bergensk er en bergenser?
Legg ned hele klubben!

pidre

Quote from: "krøvel vellevold"Ergo har bergensere og folk fra andre steder i Hordaland ingen felles identitet.


INGEN felles identitet? Skivebom Krøvel!
Saludar a los monos!

Nixon

Quote from: "krøvel vellevold"Men bergensere omtaler seg aldri som "hordalendinger" eller "vestlendinger". Og folk fra andre steder i Hordaland omtaler seg aldri som "bergensere".  Ergo har bergensere og folk fra andre steder i Hordaland ingen felles identitet.


Man skal ikke lenger enn over noen broer før folk ikke kaller seg bergensere. Så der har du rett. Men ingen felles identitet? Det er gitt ut hele bokverk om den felles historien til bymann og stril. Her er det felles identitet så det holder! Hadde ikke strilene valfartet til Stadion hadde tilskuertallene vært mye mindre!

Når det gjelder trøndere er også mitt inntrykk at det stort sett er samme ulla hele gjengen. Men det kan jo også være at uttrykket trønder er mer et uttrykk for at de bor i to fylker med tilnærmet samme navn, enn at de nødvendigvis skal være så ensartede. Ser frem til en videre oppklaring fra vår bartevenn her.
Rød makt på Hansa

tormi

For en fruktløs debatt.

Om dere er interessert så er dette min definisjon av bergenser:

"En person som er glødende interessert i og holder med Brann, hvorav han uttaler dette med ord eller uttrykk."
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

Marek

Quote from: "tormi"For en fruktløs debatt.

Om dere er interessert så er dette min definisjon av bergenser:

"En person som er glødende interessert i og holder med Brann, hvorav han uttaler dette med ord eller uttrykk."


Om man er interessert i Brann eller ei har da ingenting å gjøre med om man er Bergenser.

Er nok få bergensere som håper at Brann ikke vinner, men også mange som ikke ofrer det mange tankene om de så ikke gjør.

At man skal være glødende interessert i Brann for å være Bergenser er jo det reneste vås.

Synes forsøvrig alle bør skaffe seg en slik en så vi ser forskjell på Bergenser og stril:

http://www.tee.no/logoer/bergensar2/
ons Ivar skal hem...

krøvel vellevold

Quote from: "Nixon"[ Man skal ikke lenger enn over noen broer før folk ikke kaller seg bergensere. SÃ¥ der har du rett. Men ingen felles identitet? Det er gitt ut hele bokverk om den felles historien til bymann og stril. Her er det felles identitet sÃ¥ det holder!  .


Hva er denne felles identiteten Bergen har med resten av Hordaland? Hva har en fra Bømlo og Sveio med Bergen å gjøre? Folk i Hordaland er hardinger, sunnhordlendinger, vossinger, striler og bergensere. Det er ingen som kaller seg hordalendinger. Og det er ingen i Hardanger, Sunnhordland eller på Voss som kaller seg bergensere. Bl.a. er dialektene totalt ulike, og f.eks. er det nynorsk som er skriftspråk med en gang man kommer ut av Bergen kommune (ja, selv i ytterkantene av Bergen er det nynorsk som gjelder). Hvilken dialekt snakker vi i Bergen? Jo, bergensk. Snakker de bergensk på Voss eller på Stord? Så kan man sammenligne med hva man snakker i Trondheim. Vil tro de kaller det trøndersk. Ja, det er nok sikkert forskjell på bymål og landsmål der også, men jeg nekter å tro at det er så skarpe forskjeller som f.eks. mellom bergensk og strilamål/vossamål et.c. Har f.eks. aldri hørt noen si at de snakker "trondhjemmersk".
Legg ned hele klubben!

Marek

Quote from: "krøvel vellevold"[ Ja, det er nok sikkert forskjell på bymål og landsmål der også, men jeg nekter å tro at det er så skarpe forskjeller som f.eks. mellom bergensk og strilamål/vossamål et.c. Har f.eks. aldri hørt noen si at de snakker "trondhjemmersk".


Men det har jeg, en som er bosatt i Trondhjem kaller seg trondhjemmer, mens en som er fra utenfor kaller seg Trønder.

Du må tenke på hva andre folk i norge tenker på oss som, de ser INGEN forskjell på en fra Voss eller Bergen, de kaller begge for Vestlending, på samme måte som du kaller en fra Trondhjem og en fra Namsos for Trønder.

Etter min mening så dekker Brann området Hordaland og Sogn og Fjordane, det er disse områdene som ser mot oss.
ons Ivar skal hem...

Romani3

Quote from: "Marek"
Quote from: "krøvel vellevold"[ Ja, det er nok sikkert forskjell på bymål og landsmål der også, men jeg nekter å tro at det er så skarpe forskjeller som f.eks. mellom bergensk og strilamål/vossamål et.c. Har f.eks. aldri hørt noen si at de snakker "trondhjemmersk".


Men det har jeg, en som er bosatt i Trondhjem kaller seg trondhjemmer, mens en som er fra utenfor kaller seg Trønder.

Du må tenke på hva andre folk i norge tenker på oss som, de ser INGEN forskjell på en fra Voss eller Bergen, de kaller begge for Vestlending, på samme måte som du kaller en fra Trondhjem og en fra Namsos for Trønder.

Etter min mening så dekker Brann området Hordaland og Sogn og Fjordane, det er disse områdene som ser mot oss.


Sogn og Fjordane har liksom Sogndal då..
color=red]Vi e Brann, seriemester![/color]

Marek

Quote from: "Romani3"
Sogn og Fjordane har liksom Sogndal då..


Ja har de virkelig det? Jeg vil hevde at det er flere folk i Sogn og Fjordane som holder med Brann enn med Sogndal.

Dette er et inntrykk dette ufyselige folkeslaget har gitt meg når jeg har møtt de.
ons Ivar skal hem...

Romani3

Quote from: "Marek"
Quote from: "Romani3"
Sogn og Fjordane har liksom Sogndal då..


Ja har de virkelig det? Jeg vil hevde at det er flere folk i Sogn og Fjordane som holder med Brann enn med Sogndal.

Dette er et inntrykk dette ufyselige folkeslaget har gitt meg når jeg har møtt de.


Det kan godt være.. Siden Brann e i Tippeligaen osv. Men så spørs det vel òg kor i Sogn og Fjordane de bor. Nord eller sør. Sånn som at mange som bor i Sunnhordland holder med FKH.
color=red]Vi e Brann, seriemester![/color]

Lennono8

Er det mulig å ta denne diskusjonen et annet sted? Går inn på denne tråden for å finne Krøvel (og andres) oppdateringer ang. billettsalg, men det har jo tydeligvis sporet helt av...

Marek

Quote from: "Romani3"

Det kan godt være.. Siden Brann e i Tippeligaen osv. Men så spørs det vel òg kor i Sogn og Fjordane de bor. Nord eller sør. Sånn som at mange som bor i Sunnhordland holder med FKH.


Selvsagt, men min påstand var flesteparten, uavhengig av hvor i fylket de bor.
ons Ivar skal hem...

krøvel vellevold

Quote from: "Marek"[ Men det har jeg, en som er bosatt i Trondhjem kaller seg trondhjemmer, mens en som er fra utenfor kaller seg Trønder.

Du må tenke på hva andre folk i norge tenker på oss som, de ser INGEN forskjell på en fra Voss eller Bergen, de kaller begge for Vestlending, på samme måte som du kaller en fra Trondhjem og en fra Namsos for Trønder.
.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Så tilbake til det tråden egentlig skal handle om (igjen):

17/9 kl. 10:47: Solgt 15135
Legg ned hele klubben!

Atlet Orvanger

Tok antall ledige billetter på Billettluka og trekte dette fra 18800 og kom til rundt 16600. Da regner eg med at E, F og G på BT er full, noe de som sagt neppe er. Men tallene våre er veldige forskjellige...

11 seter ledige ved siden av hverandre på rad 7 på BT er en skandale på en dag som denne. Er FLAU over oppmøte... (Med forbehold om at billettsalget tar av)

Marek

Quote from: "krøvel vellevold"Når det gjelder hva "alle andre" kaller oss fra Bergen, så er det "bergenser". Hvor ofte blir bergensere kalt "vestlendinger"


Ofte, veldig veldig ofte!

Quote from: "krøvel vellevold"Når det gjelder eksempelet ditt med vossing vs bergenser, så hører folk forskjell på det ellers i landet. Tror nok folk hører forskjell på dialekten til Arne Hjeltnes og dialekten til Davy Wathne... Uansett så finnes det ingen felles vestlandsidentitet gjennom Brann.


Selvfølgelig hører folk ellers i landet forskjell på dialekten til Hjeltnes og Wathne, de hører jo for faen forskjell på dialekten til Freiele og Wathne.
Som du så hendig så bort ifra så sa jeg at Hordaland og Sogn og fjordande har felles vestlandsidentitet. Rogaland og Møre og Romsdal vil aldri ha noe med Brann å gjøre.
ons Ivar skal hem...

Nixon

Quote from: "krøvel vellevold"Hva er denne felles identiteten Bergen har med resten av Hordaland? Hva har en fra Bømlo og Sveio med Bergen å gjøre? Folk i Hordaland er hardinger, sunnhordlendinger, vossinger, striler og bergensere. Det er ingen som kaller seg hordalendinger. Og det er ingen i Hardanger, Sunnhordland eller på Voss som kaller seg bergensere.


Du mÃ¥ ikke henge deg sÃ¥ mye  opp i hva folk kaller seg. Det er bare litt av helheten.
Kjør over broen til Askøy og du vil finne en askøyværing. Har han da automatisk ingenting til felles med en bergenser? Er sjansen mye mindre for at han holder med Brann enn en som bor rett før broen?
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: "Marek"
Quote from: "krøvel vellevold"Når det gjelder hva "alle andre" kaller oss fra Bergen, så er det "bergenser". Hvor ofte blir bergensere kalt "vestlendinger"


Ofte, veldig veldig ofte!
----
Som du så hendig så bort ifra så sa jeg at Hordaland og Sogn og fjordande har felles vestlandsidentitet. Rogaland og Møre og Romsdal vil aldri ha noe med Brann å gjøre.
Legg ned hele klubben!

forzahanza

Quote from: krøvel vellevold
Quote from: "Pondan"Brann: Snitt i dag: 16104.
Kjemper om gullet.

Viking: Snitt i dag: 13430
Kjemper om og beholde plassen i tippeligaen..

Sier vell litt...
quot;Tålmodighet er kunsten å bli rasende litt etter litt"

Petter Puddefjord

Forskjellen mellom Friele og Wathne er ikke DIALEKTISK, men SOSIOLEKTISK. Innad i Bergen har vi forskjellige SOSIOLEKTER. Sosiolektene har blitt kraftig visket ut de siste 20-30 årene, men det er fremdeles klokkeklare forskjeller mellom dem som snakker såkalt "pent bergensk"/"bokmålsbergensk" og dem som snakker "kav bergensk" eller "gatebergensk". I etterkrigsårene (da tenker jeg på 2. verdenskrig, ikke krigen mot Irak) kunne man høre tydelig forskjell på de ulike bydelene. Man kunne høre om en person var fra Sandviken eller Nordnes, for å ta disse bydelene som eksempler. Dette har blitt gradivis utvisket etterhvert som folk mingler mye mer, reiser mer, blander seg mer osv.. Frem til langt ut på 60-/70-tallet var folk mye mer stabile på sine hjemplasser, og de forskjellige bydelsskolene hadde direkte innflytelse på hvordan unge lærte å snakke, sammen med foreldre selvsagt. Jeg kunne skrevet mye mer om dette, men hva faen har dette med billettsalget å gjøre forresten?

:-)

Marek

Quote from: "krøvel vellevold"


Vet ikke hvilken verden du lever i, du kan vri og vende på dette som vanlig, men det faktum at mange i Sogn og Fjordane og så og si hele Hordaland er Brann supportere kommer du ikke utenom.

Og joda, folk omtaler Bergensere som vestlendinger, "jaja, slik dere gjør det på vestlandet ja?".
Og selvsagt kan jeg begrense det til Hordaland/Sogn og fjordane delene av vestlandet, for det er jo nettopp slik det er.
ons Ivar skal hem...

krøvel vellevold

Quote from: "Nixon"[ Du mÃ¥ ikke henge deg sÃ¥ mye  opp i hva folk kaller seg. Det er bare litt av helheten.
Kjør over broen til Askøy og du vil finne en askøyværing. Har han da automatisk ingenting til felles med en bergenser? Er sjansen mye mindre for at han holder med Brann enn en som bor rett før broen?
Legg ned hele klubben!

Marek

Quote from: "Petter Puddefjord"Forskjellen mellom Friele og Wathne er ikke DIALEKTISK, men SOSIOLEKTISK. Innad i Bergen har vi forskjellige SOSIOLEKTER. Sosiolektene har blitt kraftig visket ut de siste 20-30 årene, men det er fremdeles klokkeklare forskjeller mellom dem som snakker såkalt "pent bergensk"/"bokmålsbergensk" og dem som snakker "kav bergensk" eller "gatebergensk". I etterkrigsårene (da tenker jeg på 2. verdenskrig, ikke krigen mot Irak) kunne man høre tydelig forskjell på de ulike bydelene. Man kunne høre om en person var fra Sandviken eller Nordnes, for å ta disse bydelene som eksempler. Dette har blitt gradivis utvisket etterhvert som folk mingler mye mer, reiser mer, blander seg mer osv.. Frem til langt ut på 60-/70-tallet var folk mye mer stabile på sine hjemplasser, og de forskjellige bydelsskolene hadde direkte innflytelse på hvordan unge lærte å snakke, sammen med foreldre selvsagt. Jeg kunne skrevet mye mer om dette, men hva faen har dette med billettsalget å gjøre forresten?
:-)


Dette har du selvsagt helt rett i. Poenget var at en østlending fint hører foskjellen på Wathne og Freile. Trenger bare et ord for å høre dette.

Hvorfor vi kom inn på dette husker jeg ikke helt lengre, men mener å huske at det hadde noe med billettsalget å gjøre...
ons Ivar skal hem...

Nixon

Quote from: "krøvel vellevold"


Men de gjør det. Og sammen med strilene fra kommunene rundt Bergen er de en stor del av publikummet på Stadion uansett hva du sier.

Men de er der kanskje helt uten grunn? "Nei, vi var nå i området på søndagstur og tenkte vi kunne stikke innom..."
Rød makt på Hansa

paf

Quote from: "Petter Puddefjord"men hva faen har dette med billettsalget å gjøre forresten?

:-)

Det viser bare at vi aldri vil trenge mer enn 20.000 plasser på Stadion og er en forklaringsmodell for hvorfor det ikke er utsolgt til dagens kamp.
8)

krøvel vellevold

Quote from: "Marek"[ Vet ikke hvilken verden du lever i, du kan vri og vende på dette som vanlig, men det faktum at mange i Sogn og Fjordane og så og si hele Hordaland er Brann supportere kommer du ikke utenom.
---
Og joda, folk omtaler Bergensere som vestlendinger, "jaja, slik dere gjør det på vestlandet ja?".
Og selvsagt kan jeg begrense det til Hordaland/Sogn og fjordane delene av vestlandet, for det er jo nettopp slik det er.
Legg ned hele klubben!

Marek

Men kanskje vi nå skal si oss enige om at Krøvel var fullstendig uvitende at det faktisk finnes Brann supportere utenfor Bergen kommune.
Alle kan gjøre feil, det er lov det.
ons Ivar skal hem...

Marek

Quote from: "krøvel vellevold"Hva skiller Hordaland/S&F sin identitet fra Rogaland sin identitet og M&R sin identitet?

Brann!
ons Ivar skal hem...

krøvel vellevold

Quote from: "Nixon"
Quote from: "krøvel vellevold"


Men de gjør det. Og sammen med strilene fra kommunene rundt Bergen er de en stor del av publikummet på Stadion uansett hva du sier.
."


Men andelen hadde vært større hvis striler og bergensere hadde hatt felles identitet. Bergensere og striler har historisk hatt et dårlig forhold mellom seg. Jeg er overbevist om at mange på landet er mer lunkne og avslappet til Brann pga manglende bergenstilhørighet, enn om de hadde definert seg som bergensere de også. (Altså at alle i Hordaland gikk under samme felles betegnelse og at dialekten var omtrent den samme). Gi meg en god grunn til at folk i Eidfjord eller Sveio skulle være genuint interessert i Brann, og mer interessert i Brann enn folk fra Haugesund eller Geilo.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: "Marek"
Quote from: "krøvel vellevold"Hva skiller Hordaland/S&F sin identitet fra Rogaland sin identitet og M&R sin identitet?

Brann!


Patriotisme rundt fotballklubber i Norge handler veldig mye om lokalpatriotisme. Tilhørigheten til klubber BYGGER på en lokal patriotisme som allerede er der. Det er lokalpatriotismen som skaper klubbpatriotismen - ikke klubbpatriotismen som skaper lokalpatriotismen. Folk i S&F holder vel så gjerne med Sogndal. Sogndal-fans ser på Brann som erkerivalen. Så hvor ble det av denne Brann-interessen som vi visstnok alle hadde felles?
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: "krøvel vellevold"Gi meg en god grunn til at folk i Eidfjord eller Sveio skulle være genuint interessert i Brann, og mer interessert i Brann enn folk fra Haugesund eller Geilo.


Hvorfor trekker du hele tiden dette helt ut til ytterpunktene av fylket? Du har jo for lenge siden trukket en bastant grense ved bergenser eller ikke bergenser. Og da blir det rart at du må så langt ut for å rettferdiggjøre argumentene dine.
Rød makt på Hansa

Marek

Quote from: "krøvel vellevold"Gi meg en god grunn til at folk i Eidfjord eller Sveio skulle være genuint interessert i Brann, og mer interessert i Brann enn folk fra Haugesund eller Geilo.


Haugesund ligger i Rogaland og Geilo i Buskerud. Jada, jeg vet at Bergen ikke ligger i S/F, men det som er det spesielle der er at de ser på Bergen som naturlig å snu seg mot. Hva de driver med i Sveio aner jeg ikke. Skal du ramse opp alle småsteder langs grensene nå?
ons Ivar skal hem...

anders_flanderz

Dra dere på ei anna side for svarte..dere diskutere jo om alt anna som handler om salgstall..!!!
rite Drite Drite Drite på Oslo By

krøvel vellevold

Quote from: "Marek"
Quote from: "krøvel vellevold"Gi meg en god grunn til at folk i Eidfjord eller Sveio skulle være genuint interessert i Brann, og mer interessert i Brann enn folk fra Haugesund eller Geilo.


Haugesund ligger i Rogaland og Geilo i Buskerud. Jada, jeg vet at Bergen ikke ligger i S/F, men det som er det spesielle der er at de ser på Bergen som naturlig å snu seg mot. Hva de driver med i Sveio aner jeg ikke. Skal du ramse opp alle småsteder langs grensene nå?


Ja, for man må tydeligvis argumentere med stedene lengst ute mot grensene, for at dere skal skjønne poenget. Nytter liksom ikke å komme med; "hva har folk på Knarvik til felles med folk på Steinestø?" Men i og med at folk ytterst ved grensene ikke har noen bergensidentitet, så kan vi vel også konkludere med at det ikke finnes noen hordalandsidentitet. For folk ved svenskegrensen holder vel med Norge og definerer seg som nordmenn fordi om de bor nært Sverige, gjør de ikke?
Legg ned hele klubben!

Vi e di beste

Folk i S&F holder stort sett med Sogndal, det kan jeg underskrive på. Unntaket er Florø (og deler av Nordfjord), her står Brann og Bergen meget sterk. Kan være hundrevis som kommer på kamp tross lang avstand.

Marek

Quote from: "krøvel vellevold"For folk ved svenskegrensen holder vel med Norge og definerer seg som nordmenn fordi om de bor nært Sverige, gjør de ikke?


Nettopp, nå er det riktignok forskjell på lande og fylkesgrenser, men som en som bor langs svenskegrensen vil kalle seg nordamm vil også en som bor langs grensen til rogaland kalle seg hordalending.

Etter alt du har sagt nå, kan du da forklare HVORFOR folk fra distriktene holder med Brann? Hvorfor vil en fra Førde heie på Brann?
ons Ivar skal hem...

Go Up