• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Billettsalgstall

Started by krøvel vellevold, April 17, 2006, 16:54:06 PM

0 Members and 11 Guests are viewing this topic.

Go Down

Yngve

Quote from: dudo on April 14, 2015, 09:32:56 AM
Jeg synes 99 kr er mer enn overkommelig. Egentlig er jeg ganske fornøyd med at jeg ikke har kjøpt partoutkort (jobber i turnus), for jeg sparer nok ganske mye på å benytte meg av kampanjene som kommer.


Men det er og difor Brann burde hatt eit fungerande system for dei som har hatt partoutkort fast over år, når det kjem til cupfinalar osb..

Nixon

Brann er på god vei til å undergrave hele partoutkort-systemet slik klubben holdt på med kampanjer i fjor, og slik de ser ut til å fortsette i år.
Rød makt på Hansa

ostraume

Tja. Dette med "kompisbillett" er da et bra grep? Det fremstår som en slags fordel for partoukortinnehaverne at de kan ta med seg venner og kjente til en billig penge?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Klaus_Brann

Synes det er helt greit slik situasjonen er nå og var i fjor.
Men rykker vi opp igjen på første forsøk bør det ikke være normalen med kompisbilletter.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Quote from: Yngve on April 14, 2015, 09:45:52 AM
Quote from: dudo on April 14, 2015, 09:32:56 AM
Jeg synes 99 kr er mer enn overkommelig. Egentlig er jeg ganske fornøyd med at jeg ikke har kjøpt partoutkort (jobber i turnus), for jeg sparer nok ganske mye på å benytte meg av kampanjene som kommer.


Men det er og difor Brann burde hatt eit fungerande system for dei som har hatt partoutkort fast over år, når det kjem til cupfinalar osb..


Det er helt definitivt. De som kjøper partoutkort skal prioriteres når vi er i slike situasjoner.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Utmedsnolken

Quote from: ostraume on April 14, 2015, 10:10:22 AM
Tja. Dette med "kompisbillett" er da et bra grep? Det fremstår som en slags fordel for partoukortinnehaverne at de kan ta med seg venner og kjente til en billig penge?


Det hadde vært ett genialt tilbud tilbud hvis ikke det var sånn at man må ned på brannbutikken for å få tak i kompisbilletten. Det er helt uaktuelt å ta den turen.
"og der snubler Sæternes igjen"

Lasaron

Quote from: Utmedsnolken on April 14, 2015, 11:13:50 AM
Quote from: ostraume on April 14, 2015, 10:10:22 AM
Tja. Dette med "kompisbillett" er da et bra grep? Det fremstår som en slags fordel for partoukortinnehaverne at de kan ta med seg venner og kjente til en billig penge?


Det hadde vært ett genialt tilbud tilbud hvis ikke det var sånn at man må ned på brannbutikken for å få tak i kompisbilletten. Det er helt uaktuelt å ta den turen.


Viktig poeng. Alt for mange av Branns tilbud knyttet til billetter er avhengig av at man tropper opp i Brannbutikken. Det er elendig og arrogant.
Tren på langskudd

ostraume

Det visste jeg ikke. Jeg trodde det var kommet en slik fiks mobilkjøpsløsning nå?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Spelaren

Quote from: krøvel vellevold on April 13, 2015, 22:55:23 PM
Hvorfor ikke bare doble prisene? Vi får neppe halvert publikum, så skal vi telle kroner og øre i billettinntekter isolert sett, så er det bare å kjøre på! 600 kr for Brann - Ranheim!


Fordi det er dustete å endre prisene lenge etter at både partoutkortinnehavere har betalt og budsjett er satt. Barneskolepensum.
Gå av.

Spelaren

Quote from: krakra on April 13, 2015, 23:16:23 PM
]Nei. Da hadde nok Mohn måttet dekke mer, men det har han råd til? Da hadde han fått vært med på å både sikre oss økonomisk og skape en god ramme rundt Brann med flere på Stadion. Nå er han jo kun med på å dekke et kunstig høyt budsjett.


Og han måtte ha dekket et enda høyere og kunstigere budsjett om vi skulle barbert prisene og oppjustert publikumssnittet for å dekke inn det negative avviket på dagens billettpriser og budsjett. Tipper han forventer et snev av edruelighet i publikumsanslaget også.
Gå av.

ostraume

Nå diskuteres det her som om det finnes en Mohn-garanti for årets tilskuertall. Jeg trodde dette var avkreftet? Budsjettet ligger inne med friske 9500 tilskuere  i tillegg til en heftig sum under posten gaver/annet.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Spelaren

Quote from: ostraume on April 14, 2015, 13:23:56 PM
Nå diskuteres det her som om det finnes en Mohn-garanti for årets tilskuertall. Jeg trodde dette var avkreftet? Budsjettet ligger inne med friske 9500 tilskuere  i tillegg til en heftig sum under posten gaver/annet.


Mitt inntrykk er at Mohn dekker inn de deler av budsjettet som er risikable, derunder publikumstilstrømningen. Eg har ingen tro på at en reduksjon i billettprisene ville ha gjort tilstrekkelig i positiv forstand hva publikum angår. Tilliten til Brann er elendig og må bygges opp på banen i form av resultater og finspill. Noen kampanjer á la kompisbilletter kan gjennomføres, men man risikerer å snu potensielle partoutkortkjøpere om man overdriver disse.
Gå av.

krøvel vellevold

Quote from: Spelaren on April 14, 2015, 13:13:30 PM
Quote from: krøvel vellevold on April 13, 2015, 22:55:23 PM
Hvorfor ikke bare doble prisene? Vi får neppe halvert publikum, så skal vi telle kroner og øre i billettinntekter isolert sett, så er det bare å kjøre på! 600 kr for Brann - Ranheim!


Fordi det er dustete å endre prisene lenge etter at både partoutkortinnehavere har betalt og budsjett er satt. Barneskolepensum.


Jeg snakker om generelt.
Legg ned hele klubben!

Herman1

April 14, 2015, 14:31:06 PM #11563 Last Edit: April 14, 2015, 14:32:50 PM by Herman1
Hei!

Jeg har hatt ganske dårlig råd i et par år, må jeg innrømme.
Det handler mye om prioriteringer, I know, men jo mindre budsjettet er desto mindre handlingsrom har man til å prioritere.

Dessverre har dette medført få Stadion-besøk for undertegnede, langt færre enn jeg skulle ønske.
Prisene lå som regel på rundt 300-350 kroner i seg selv, og i tillegg kom en liten hundrelapp til buss t/r og en drøy femtilapp for en lunken pølse og en romtemperert Cola med begrenset kullsyre om jeg orket å stå i kø så lenge.

(P.S.: Jeg sliter litt med ryggen, så jeg orker ikke stå en hel kamp på det rabbaterte Bataljons-feltet).

"Redningen" for meg har vært de stadig flere medlemskaps/sponsor-billetter.

Jeg tenker da på BT (abb.), Fjordkraft (kompis med ansettelsesforhold + eget medlemskap), kompis-rabatter, Expert-fordeler etc.

Det er sikkert ingen nyhet og har nok vært omtalt her på forumet tidligere, men jeg ville bare dele min egen oppfatning av billetter, priser, ulemper og fordeler...

------------------------------------------------------------------------
*Eksempel, nyhetsbrev fra Fjordkraft:

Spesialpris til kampen fredag 19. september:
Brann vs Sandnes-Ulf
Bli med oss å lage elektrisk stemning på Fjordkraft-tribunen! Som stolt sponsor kan vi nå tilby spesialpris på Brann-billetter til alle våre kunder.

Vis dette tilbudet i Brannbutikken på Stadion innen torsdag 18. september, så får du billetter til kanonpris!

Fjordkraft-pris
99,-
Tilbudet gjelder Fjordkraft-tribunen felt G til O (ordinærpris fra 325,-). Prisen gjelder for alle aldersgrupper.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Mange av dere kan sikkert mye mer om dette enn meg, så jeg tillater meg å stille et par spørsmål til dere:

1. Eksisterer det student- og/eller pensjonist-moderasjoner? (Hvis ja på det førstnevnte: Er det en aldersgrense oppad som hos Skyss?).

2. Utløser medlemskap i klubben en moderasjon i prisene, eller gjelder dette bare for Bataljons-medlemmer på Bataljons-feltene?

3. Medfører det riktighet at det eksisterer rabatt for parkering enkelte steder tilknyttet en kjøpt billett til Brann-kamper, eller blander jeg bare dette sammen med Bergen Kino sin ordning rundt dette?

4. Jeg har ikke hørt snakk om det, men er det blitt foreslått for Skyss å innføre en prisreduksjon på buss og bane på kampdager?

På forhånd takk, kjære meddebattanter! ;) :)

Herman1

Quote from: dudo on April 14, 2015, 09:32:56 AM
Jeg synes 99 kr er mer enn overkommelig. Egentlig er jeg ganske fornøyd med at jeg ikke har kjøpt partoutkort (jobber i turnus), for jeg sparer nok ganske mye på å benytte meg av kampanjene som kommer.


Vi har jo alle forskjellig økonomi, prioriteringer og følelser rundt grensenytten i denne sammenheng.

For min del synes jeg en pris på rundt 200 kr. er akseptabelt, og da har jeg ingen spes. voldsomme øk. ressuser.

dudo

Jeg husker selv å ha nevnt at betalingsviljen min var på over 10000 kr for partoutkort da jeg var student. Men da var det jo gøy å gå også.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Herman1

Quote from: dudo on April 14, 2015, 15:44:32 PM
Jeg husker selv å ha nevnt at betalingsviljen min var på over 10000 kr for partoutkort da jeg var student. Men da var det jo gøy å gå også.


I sesongene 2006-2007, formodentlig? ;)

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!


krakra

Quote from: Spelaren on April 14, 2015, 13:16:14 PM
Quote from: krakra on April 13, 2015, 23:16:23 PM
]Nei. Da hadde nok Mohn måttet dekke mer, men det har han råd til? Da hadde han fått vært med på å både sikre oss økonomisk og skape en god ramme rundt Brann med flere på Stadion. Nå er han jo kun med på å dekke et kunstig høyt budsjett.


Og han måtte ha dekket et enda høyere og kunstigere budsjett om vi skulle barbert prisene og oppjustert publikumssnittet for å dekke inn det negative avviket på dagens billettpriser og budsjett. Tipper han forventer et snev av edruelighet i publikumsanslaget også.
Det finnes mer kreative måter å gjøre det på enn å bare skru opp snittbudsjettet til et nytt urealistisk tall og dekke sprekken. En kunne for eksempel delt prisen i to og sagt at "Trond Mohn betaler halve billetten". Så kunne Mohn gått inn med halvparten av billettprisen for hver billett vi hadde solgt. Bare et eksempel.

Inntektene hadde fortsatt vært kunstige. Kanskje enda mer kunstige, men det hadde iallefall vært et tiltak som hadde fått folk på kamp, kanskje skapt litt mer optimisme og entusiasme. Pris er ikke alt, men noe sånt hadde vist vilje til å gjøre noe for å få folk til Stadion. Jeg tror det hadde hjulpet.  

Nå er det for sent. Dette burde vært gjort før p-kortsalget startet. For jeg er enig i at det blir feil å skulle belønne de som ikke har kjøpt p-kort enda mer nå.

Spelaren

Men Mohn er jo ingen nikkedukke vi kan be om hva som helst, heller. Vi er tross alt ikkje Tromsø.
Gå av.

krakra


krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!


Lasaron

Quote from: Nixon on April 15, 2015, 19:45:57 PM
Quote from: krøvel vellevold on April 15, 2015, 19:20:00 PM
Quote from: Petter Puddefjord on April 15, 2015, 12:47:15 PM


Kanskje, men til den kampen må man også ta været i betraktning. De har ikke så mye tak der ute, og det var mye kald rufs den dagen.
Tren på langskudd

Yngve


krøvel vellevold

Jerv - Brann i Grimstad en mandag. Brann har nettopp gått på en smell. Høres dette oppgjøret ut som noe som kan selge 200 billetter til Brann-supportere i løpet av noen timer ved personlig oppmøte på Brann-butikken en onsdag formiddag?  Dette stinker lang vei. Ikke faen om Brann kan ha solgt 200 bortebilletter til denne kampen i løpet av et par timer.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on April 22, 2015, 20:24:46 PM


Ja med fire busser fra Oslo på en mandag??

Nei dette ser for meg ut som en drøss med mailforespørsler fra Sørlandet. Jerv-tilhengere som har vært desp etter billett til en utsolgt kamp, og som har tatt en spansk en og bestilt på bortefeltet pr mail til Brann.
Legg ned hele klubben!

Spelaren

Quote from: krøvel vellevold on April 22, 2015, 20:32:58 PM
Jerv-tilhengere som har vært desp etter billett til en utsolgt kamp, og som har tatt en spansk en og bestilt på bortefeltet pr mail til Brann.


Tror det er bølingen i denne gaten som har fikset biffen.

Fun fact, det finnes minst ett bosspann i området der det står "boss" på skiltet.
Gå av.

krøvel vellevold

Daffy sier det begynte å hagle inn med bestillinger i går formiddag. Det er jo åpenbart hva som har skjedd her. Stadion der nede er utsolgt og noen har funnet ut at det går an å bestille pr mail gjennom Brann. Når de utlagte bortebillettene i butikken kan være utsolgt på et par timer en onsdag formiddag, til en mandagskamp langt pokkerivold mot en lite spennede motstander i 1.div. og etter en elendig bortekamp forleden, så skjønner man at det neppe kan ha vært stort mer enn 10-20 billetter til salg i butikken. Resten har blitt bestilt over mail. Og det bor ikke sååå mange bergensere på sørlandet. Så her kan det bli folksomt med Jerv-folk på bortefeltet, mens mange Brann-fans ikke får billett til bortefeltet...
Legg ned hele klubben!

Corran

Har ikke Krøvel fått billett?
Og de som kommer seg inn på kampen for be vaktene kaste ut de som er Jerv supportere :-)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Spelaren

Det blir gloseprøve i inngangsdøren til bortefeltet.
Belite, løvang, bekkalokk, honen, rævedilter og kjik.
Gå av.

Gulløl

April 28, 2015, 12:34:38 PM #11583 Last Edit: April 28, 2015, 12:36:57 PM by Gulløl
Mot Strømmen klarte Brann 8552 tilskuere. Siden den gang har det vært skuffelser og optimismen har falt ytterligere. Mot Ranheim er det ikke kampanjer så vidt jeg kan se og ikke mulig å kjøpe "venners venner billetter" til 99 kr slik som mot Strømmen. Jeg har et håp at vi kan passere 7000 tilskuere men er langt fra sikker på det. Regnvær og 6 grader og start på langhelg og hytteturer torsdag ettermiddag slår heller ikke positivt ut. To dager før kampstart har Brann heller ikke startet noe særlig markedsføring av kampen bortsett fra annonsen på hjemmesiden. Kommer det ikke noen kampanjer i siste liten tipper jeg mellom 6800 og 7300 betalende og oppmøte på lavt 5000 tall på torsdag.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Prognosene for morgendagens ligger på rundt 7500.
Legg ned hele klubben!

Corran

7500 (inkludert meg) er mer en fortjent så langt
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krøvel vellevold

Det blir antagelig likevel et tilskuertall som er høyere enn vi hadde på noen av nivå 2-kampene i 1967, 1984 og 1986. Utenom første hjemmekamp i år, må vi tilbake til 1982 for å finne sist vi hadde et høyere tilskuertall enn 6242 på nivå 2.
Legg ned hele klubben!

Lasaron

Slapp av! Dette blir en festkveld. Det er litt som 16. mai, kvelden før kvelden. Mye ungdom, og spesielt russ, fester natt til 1. mai, og når det i tillegg er en langhelg bakom, kan de feste ekstra hardt. Mange av disse tar vorspielet på Stadion. Kampen begynner jo kl 18 (noe som er for tidlig på en vanlig arbeidsdag) slik at de får god tid til festing etterpå.
Jeg oppfordrer all russ til å komme.
Tren på langskudd

Northside

Pressen har ikke snakket mye om denne kampen, men det har sannelig ikke Brann heller!

De fleste jeg har snakket med på jobben visste ikke at det var kamp i dag...

Lasaron

Dere som driver med fotballpolitikk: En ting er få kamptidspunkter, en annen ting er riktige kamptidspunkter. En vanlig arbeidsdag (type mandag-fredag) bør ikke kamper starte før kl 19. Er det vanlig arbeidsdag dagen etter kamp, bør den ikke starte senere enn kl 19. Det er heller ikke særlig smart for "produktet" om hovedkampen starter en time etter de andre kampene starter.
Tren på langskudd

Corran

Klokken 18 på en arbidsdag som det i tillegg er fridag/helligdag dagen etter skaper problemer. Mange som må ut og handle til morgendagen da butikkene er stengt og da blir det litt kort tid når man er hjemme i 5 tiden og skal være på staddaen kl 6
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Gulløl

Quote from: krøvel vellevold on April 29, 2015, 21:29:58 PM
Prognosene for morgendagens ligger på rundt 7500.


Er det Algerøy sin prognose får vi håpe at han ikke bommer like mye som mot Strømmen(15 %).
Det ser veldig tynt ut på billettkartet.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Quote from: krøvel vellevold on April 30, 2015, 07:24:12 AM
Det blir antagelig likevel et tilskuertall som er høyere enn vi hadde på noen av nivå 2-kampene i 1967, 1984 og 1986. Utenom første hjemmekamp i år, må vi tilbake til 1982 for å finne sist vi hadde et høyere tilskuertall enn 6242 på nivå 2.


Men den gang var nærmere alle de 6242 tilstede. Få som hadde partoutkort den gang, og de som hadde partoutkort brukte det eller fikk andre til å bruke det. Den gang var det en helt annen økonomi blant folk flest og bedrifter hadde ikke store billettpakker som var mye ubrukte. Om det kommer rundt 7000 tilskuere i dag er det ikke usannsynlig at det blir oppmøte på lavt 5000 tall.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Quote from: Gulløl on April 30, 2015, 11:25:13 AM
Quote from: krøvel vellevold on April 30, 2015, 07:24:12 AM
Det blir antagelig likevel et tilskuertall som er høyere enn vi hadde på noen av nivå 2-kampene i 1967, 1984 og 1986. Utenom første hjemmekamp i år, må vi tilbake til 1982 for å finne sist vi hadde et høyere tilskuertall enn 6242 på nivå 2.


Men den gang var nærmere alle de 6242 tilstede. Få som hadde partoutkort den gang, og de som hadde partoutkort brukte det eller fikk andre til å bruke det.


Tja. I 1990 var det 4000+ betalende på en toppdivisjonskamp på Stadion mot Viking. Men det ble spekulert i at det bare var ca 2500 tilstede.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Tipper 7300 i kveld.  I så fall vårt laveste siden 6417 i sølvsesongen(!) 2000!
Legg ned hele klubben!

Spelaren

Spør man Bergenserne om man i ettertid ville ha gått for å se en 4-1-seier tipper eg mange ville ha svart ja. Så... hva med å ta sjansen innimellom? Avogtil spiller jo også vi skikkelig god angrepsfotball og scorer mange mål. #allemågå
Gå av.

Gulløl

Quote from: Gulløl on April 28, 2015, 12:34:38 PMKommer det ikke noen kampanjer i siste liten tipper jeg mellom 6800 og 7300 betalende og oppmøte på lavt 5000 tall på torsdag.


7252 ble tilskuertallet. Så tippingen fra to dager tilbake gikk inn. Men hvor mange var tilstede ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Totalbom på tilskuertipset mitt denne gang.

Men hvor mange var reelt inne? Kan ikke ha vært 5000 engang. Toppen 2000 på SpV, kanskje 500 på BT, toppen 1000 på Søndre. Frydenbø er vanskelig å bedømme siden jeg står der selv, men neppe mer enn 1500. Var det 5000 inne, var det max.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Pinlig oppmøte i kveld. Rett og slett pinlig!
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Go Up