• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Billettsalgstall

Started by krøvel vellevold, April 17, 2006, 16:54:06 PM

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

Go Down

skuteviken

Hvis vi skal se på det positive med å få en forretningsmann som Barmen i styret må det vel være hans fokus på inntekter og salg. Tror ikke han svelger vedtatte sannheter fra Algerøy.

Det er vanskelig å spontankjøpe billetter til Brann-kamper. En app hadde vært genialt, med QR-kode, som spelaren nevnte.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

nero

Quote from: huleste on April 04, 2014, 08:14:50 AM
Tror det hadde sett veldig annerledes med seier i Sarpsborg. Vet om flere som hadde gledet seg til første hjemmekamp, men etter forrige helg døde entusiasmen igjen. Problemet med forrige helg var at Brann viste at de ikke har kommet noen vei.

Ja. Det mest deprimerende med den kampen var følelsen av fullstendig deja vu. Alle kjente vi igjen dette laget fra fjor høst. Vi hadde jo håpet å i hvert fall se noen tegn til bedring, små ting som ørlite bedre press på ballfører, litt høyere pasningskvalitet, lit mer fremdrift, men nei. Det var sannsynligvis den verst tenkelige reklamen for søndag. Dessverre.
Lions led by donkeys.

nero

Quote from: skuteviken on April 04, 2014, 10:11:45 AM
Hvis vi skal se på det positive med å få en forretningsmann som Barmen i styret må det vel være hans fokus på inntekter og salg. Tror ikke han svelger vedtatte sannheter fra Algerøy.


Ja, det pisset om at pris ikke har noe si bør han bare gi seg med. Det er nok mange der ute som mener at prisen ikke på noen måte står i forhold til "produktet". Det er ikke 2007 lenger, hverken for Brann eller for norsk fotball generelt. Man må bare stikke fingeren i jorden og redusere de kunstig høye prisene. Så kan man heller øke dem igjen når vi er et stabilt topplag. Og det skulle jo liksom være i år, eller var det neste år? ;D
Lions led by donkeys.

dr_cyanid

April 04, 2014, 10:29:20 AM #10653 Last Edit: April 04, 2014, 10:55:42 AM by dr_cyanid
Quote from: dokken on April 04, 2014, 08:55:20 AM
Hovedgrunnen til at det blir lite folk søndag er selvsagt at Brann ikke har spilt en akseptabel fotballkamp på mange, mange måneder. Seriestarten var katastrofal, og kunne skremt vekk publikum på flat mark. Dessverre ble den også vist på TV 2, til skrekk og advarsel for alle som kunne tenkt seg på stadion. Selv jeg har mistet nesten all entusiasme etter sett på den driten.

MEN: Det hjelper faen ikke på at Branns billettsystem er absurd rotete og lite brukervennlig, og at vi har en billettsalgssjef som åpenbart ikke kan jobben sin. Jeg vet om oppegående mennesker som har prøvd å kjøpe billett på nett, uten å få det til. Man må visstnok registrere seg med navn og adresse for å få kjøpt en enkeltbillett. De går i Brannbutikken og får beskjed om at ståfeltet er utsolgt (absurd ting å påstå). Og du kan banne på at prøver de å møte opp på Stadion for å kjøpe der søndag, blir de stående en halv time i kø i regnet.

Dette holder ikke, Brann. På 90-tallet plukket man med seg en billett på Narvesen, eller betalte ved inngangen og gikk rett inn. Nå er det VM i logistikk for å få seg billett. Klart folk ikke gidder det.


Ganske enig i disse poengene. Når man bevisst har bygget ned klubben over tid, vil det ta tid å snu. Nye profiler og ny spillestil trengs. Treneren er allerede på plass men ingen kan forvente at han skal klare å snu interessen over natten. Veldig synd at åpningen har blitt slik. Mye hatt sett annereledes ut med seier eller i det minste en god kamp mot S08. Nå blir  det særdeles viktig å gjøre en god kamp søndag.

Som du påpeker, billettsystemet er en saga for seg selv. Det er vel den tredje billettleverandøren de benytter på sikkert like mange år. Nå vet vi jo ikke hvordan disse nye er. Det vil sesongen vise.  Men hvorfor var det lettere før? Når man kunne gå på Posten og Narvesen? I 2014 må det da være mulig å gjøre ting enklere. Når Skyss klarer det bør jo det også være mulig å kunne få billett på smarttelefon. Og angående partoutkortene: vi tvinges  på død og liv inn i denne Brannbutikken fordi Algerøy håper på mersalg av supportereffekter samtidig som vi henter kortene. Av alle foran meg i den lange køen var det ingen som virket særlig opptatt av den nye drakten eller andre effekter... Folk flest var sure pga køen. Jeg hadde foretrukket å få tilsendt kort i posten. Og hvis Brann ikke klarer utgifter til porto skulle jeg gladelig betalt det selv fremfor å gå i Brannbutikken

Det dummeste Brann gjør er å tro at vi er tilbake på 2007-tilstander bare fordi vi har fått en ny merritert trener. Vi mangler profiler, godspill og resultater før vi er helt der. Inntil da tror jeg Algerøy må se på sin virkelighetsoppfatning.

Gulløl

April 04, 2014, 10:31:55 AM #10654 Last Edit: April 04, 2014, 10:46:29 AM by Gulløl
En får nå opp tallet 521 om en legger inn for billettkjøp på Store Stå. Går ut fra at det er antall solgte plasser. Passer også med at det var "utsolgt" ved 500 i går ettermiddag og kveld, hehe.

Med 55 timer igjen til kampstart bør det vel greit komme opp i mellom 600-700 på feltet. Da står folk bra tett selv om det ikke er helt fullt. En fin start for nye Store Stå, og jeg er overbevist om at det blir skikkelig bra løft i stemningen i forhold til i fjor på Frydenbø når så mange sangkrefter samler seg :)

Når det gjelder den delen av nedre Frydenbø B og C som fremdeles er sitteplasser er det snart solgt 300 billetter.  Det blir vel i praksis folk som står de også for å kunne få se hele banen. Så da blir det samlet omtrent 1000 stående supportere innenfor et lite område(sitt B og C i fjor).
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

April 04, 2014, 11:33:31 AM #10655 Last Edit: April 04, 2014, 11:36:38 AM by krøvel vellevold
Skrekkeksempel:

Skal et barn sitte på kortsiden med bra utsyn over banen (altså midt bak mål på øvre halvdel) må han betale 4000 på Brann Stadion.

På Skagerak Arena kan et barn gå sammen med mamma, pappa og 6 søsken på en tilsvarende plass - eller ytterst på langsiden - for 3894! Og da får de i tillegg gå på alle hjemmekamper i cupen uten å betale noe ekstra! http://www.odd.no/season-tickets
Legg ned hele klubben!

Gulløl

Men så er det eksempler i den motsatte enden også. For eksempel øvre Frydenbø felt A, feltet ved siden av øvre B og C som du nevner. Der kunne en for barn kjøpe partoutkort til 500 kr pr.stk. altså 33 kr pr.kamp om en handlet før den første fristen gikk ut i vinter. Det er billig.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Northside

Quote from: Gulløl on April 04, 2014, 12:23:45 PM
Men så er det eksempler i den motsatte enden også. For eksempel øvre Frydenbø felt A, feltet ved siden av øvre B og C som du nevner. Der kunne en for barn kjøpe partoutkort til 500 kr pr.stk. altså 33 kr pr.kamp om en handlet før den første fristen gikk ut i vinter. Det er billig.


Men igjen et knotete tilbud fra Brann. Et lite felt på en tribune som allerede har en haug med forskjellige priser og et tilbud som gikk ut etter en bestemt dato.

Hvorfor ikke bare gi en slik pris på hele BT helt til sesongkortsalget avsluttes? Enkelt og greit!

Folk som vurderer å kjøpe billett eller partoutkort gidder ikke å leite gjennom Brann sine utallige artikler og innlogginger for å finne gode tilbudene.

krøvel vellevold

Quote from: Gulløl on April 04, 2014, 12:23:45 PM
Men så er det eksempler i den motsatte enden også. For eksempel øvre Frydenbø felt A, feltet ved siden av øvre B og C som du nevner. Der kunne en for barn kjøpe partoutkort til 500 kr pr.stk. altså 33 kr pr.kamp om en handlet før den første fristen gikk ut i vinter. Det er billig.


Det er det, men det var bare i en kort periode. Andre lag selger barne-partoutkort for 600-650 på hele eller nesten hele stadion - uten tidsbegrensninger. Skal en person med gode plasser (f.eks. på langsiden) ha med ungene, gidder han ikke flytte til et av de dårligste feltene på Stadion for å få råd til det. Så da velger han gjerne å bli værende på sin gode plass - uten å ta med ungene.

Branns beste barnepriser (i hvert fall før første fristen) er veldig gode nå, men etter nyttår har vi fremdeles den høyeste snittprisen på barnebilletter. Men det er uansett bra det gjøres tiltak, for Brann har mistet mye ungdom i nyere tid. BTs undersøkelse som ble presentert for ikke så lenge siden, viste skremmende tall. Det var vel 9 % av dem under 30 (eller noe sånt) som var veldig interessert i Brann, mens det var 25 % i mer voksen alder.  
Legg ned hele klubben!

Gulløl

Ellers. Er det slutt på BT billetten i år der en familie med 2 voksne+ 2 barn kunne gå på Stadion for 300 kr ? Kan ikke finne noe på BT om det, i tilfelle er det godt gjemt. Synd om det tilbudet har forsvunnet, var ganske gunstig for barnefamilier.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

psv-hasund

Quote from: dokken on April 04, 2014, 08:55:20 AM

Dette holder ikke, Brann. På 90-tallet plukket man med seg en billett på Narvesen, eller betalte ved inngangen og gikk rett inn. Nå er det VM i logistikk for å få seg billett. Klart folk ikke gidder det.


Jeg skjønner ikke at det skal være lettere å gå ned på en narvesen Kiosk og kjøpe billett, enn å logge seg på brann.no og skrive ut billetten på printeren hjemme eller på jobb.

1908

12.000 på Viking stadion i kveld. Kommer vell neppe så mange i morgen..

Gulløl

Quote from: 1908 on April 04, 2014, 19:49:00 PM
12.000 på Viking stadion i kveld. Kommer vell neppe så mange i morgen..


Nei kommer vel bare ca.100 i morgen på treningen. Men håper du tar turen på søndag også da det trolig kommer over 10.000.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

1908

Mente så klart Søndag ja ;) Men det bør komme over 10.000...

Lasaron

Tren på langskudd

Gulløl

Det er solgt omtrent 300 til Store Stå siste 24 timer. Har kommet opp i 800. Da går det mot utsolgt Store Stå til denne kampen. Forholdsvis tynt ellers på flere felt på Frydenbø så det kan se ut som at en del folk flytter på seg til Store Stå. Markedsføringen ser ut til å slått til for dette feltet. Får håpe folk trives der, stemningen blir god og det blir en suksess videre også.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dr_cyanid

Quote from: Lasaron on April 04, 2014, 20:03:53 PM
http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Derfor-flykter-publikum-fra-arenaene-429105_1.snd#.Uz8DNKh_sjY

Stabæk hadde et noe flatterende svar, mens Aalesund hadde et klovnesvar.


Ser mange peker på TV-fotball. Synes det er for enkelt å skylde på for mye fotball på TV, og at folk flest foretrekker TV-kamp og godstolen fremfor stadionopplevelse. TV og generell medieksponering er jo tvert i mot det som bidrar til å skape interesse for ligaen. Sånn som mediegiganten Sky bidro til å bygge opp PL som verdens mest populære ligaer. Og litt sånn som TV2 klarte med TL blant annet i 2007. Er ikke det en av de beste sesongene i nyere tid sånn publikumsmessig? Ligaen er jo egentlig mer åpen de senere år enn i RBKs storhetstid, og sånn sett burde det ført til mer interesse. Men etter at Cmore overtok rettighetene gidder knapt TV2 å bry seg annet enn Fotballekstra/Kveld hver søndag. Klart at når de beste kampene går på en nisjekanal som Cmore vil også publikumstallene trekkes ned. Eksponeringen blir dårligere og folk føler ikke at de går glipp av noe.

At TV-rettighetshaverne styrer kamptidspunkter på kort varsel er mer et problem. Uforutsigbarhet. Samt at 16-lagsligaen har altfor mange uinteressante kamper for folk flest. De generelt stive billettprisene er også en årsak.

krøvel vellevold

Quote from: Gulløl on April 04, 2014, 21:06:38 PM
Det er solgt omtrent 300 til Store Stå siste 24 timer. Har kommet opp i 800. Da går det mot utsolgt Store Stå til denne kampen. Forholdsvis tynt ellers på flere felt på Frydenbø så det kan se ut som at en del folk flytter på seg til Store Stå. Markedsføringen ser ut til å slått til for dette feltet. Får håpe folk trives der, stemningen blir god og det blir en suksess videre også.

Legg ned hele klubben!

Gulløl

Quote from: krøvel vellevold on April 04, 2014, 21:29:20 PM
Quote from: Gulløl on April 04, 2014, 21:06:38 PM
Det er solgt omtrent 300 til Store Stå siste 24 timer. Har kommet opp i 800. Da går det mot utsolgt Store Stå til denne kampen. Forholdsvis tynt ellers på flere felt på Frydenbø så det kan se ut som at en del folk flytter på seg til Store Stå. Markedsføringen ser ut til å slått til for dette feltet. Får håpe folk trives der, stemningen blir god og det blir en suksess videre også.



Ser det har steget jevnt og trutt fra 500 til 800 siden i går kveld. Så det er noe jeg antar ut fra nummereringen. Skulle vel være logisk å nummerere fra 1 til 1000 men helt 100 % sikker er jeg ikke.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Quote from: Gulløl on April 04, 2014, 21:35:13 PM

Ser det har steget jevnt og trutt fra 500 til 800 siden i går kveld. Så det er noe jeg antar ut fra nummereringen. Skulle vel være logisk å nummerere fra 1 til 1000 men helt 100 % sikker er jeg ikke.


For meg høres det nesten ut som at noen har printet ut billetter slik at de er klare til salg f.eks. på Stadion eller Fotballpuben eller noe sånt. Jeg tviler som sagt på at det helt plutselig selges 300 billetter bare til dette feltet på ett døgn. Hvor får du forresten den nummereringen fra? Spør du kjentfolk som kjøper billett der?
Legg ned hele klubben!

nero

Quote from: dr_cyanid on April 04, 2014, 21:15:45 PM


TV og generell medieksponering er jo tvert i mot det som bidrar til å skape interesse for ligaen.  Og litt sånn som TV2 klasrte med TL blant annet i 2007.

Jeg er hellig overbevist om at avgjørelsen om å selge rettighetene til c-more langt på vei var spikeren i kisten for TL når det gjelder interesse. TV2 hadde bygd opp et knallbra produkt som hauset opp norsk fotball og fyrte opp interessen med sin massive dekning. Da dette forsvant, var det som å trekke ut proppen. NFF kommer til å angre bittert på dette.
Lions led by donkeys.

Gulløl

April 04, 2014, 21:48:11 PM #10671 Last Edit: April 04, 2014, 21:53:48 PM by Gulløl
Quote from: krøvel vellevold on April 04, 2014, 21:38:59 PM
For meg høres det nesten ut som at noen har printet ut billetter slik at de er klare til salg f.eks. på Stadion eller Fotballpuben eller noe sånt. Jeg tviler som sagt på at det helt plutselig selges 300 billetter bare til dette feltet på ett døgn. Hvor får du forresten den nummereringen fra? Spør du kjentfolk som kjøper billett der?


Mulig noen av billettene er printet ut til fotballpuben. Nummeringen kommer opp om når en legger inn kjøp av en billett som en ikke fulfører. Akkurat nå er 808 neste nummer. "Telleverket" har ihvertfall gått i bra tempo i ettermiddag og kveld. 300 billetter er ikke mer en 18 billetter i timen i snitt om en forutsetter at det blir kjøpt i de 16 timene de fleste er våkne i døgnet.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Quote from: Gulløl on April 04, 2014, 21:48:11 PM
Quote from: krøvel vellevold on April 04, 2014, 21:38:59 PM
For meg høres det nesten ut som at noen har printet ut billetter slik at de er klare til salg f.eks. på Stadion eller Fotballpuben eller noe sånt. Jeg tviler som sagt på at det helt plutselig selges 300 billetter bare til dette feltet på ett døgn. Hvor får du forresten den nummereringen fra? Spør du kjentfolk som kjøper billett der?


Mulig noen av billettene er printet ut til fotballpuben. Nummeringen kommer opp om når en legger inn kjøp av en billett som en ikke fulfører. Akkurat nå er 808 neste nummer. "Telleverket" har ihvertfall gått i bra tempo i ettermiddag og kveld. 300 billetter er ikke mer en 18 billetter i timen i snitt om en forutsetter at det blir kjøpt i de 16 timene de fleste er våkne i døgnet.


Men 300 jo omtrent på nivå med det resten av Stadion selger tilsammen på et døgn noen dager før kamp.

Kan du sjekke på de andre unummererte feltene også?
Legg ned hele klubben!

Gulløl

April 04, 2014, 22:18:14 PM #10673 Last Edit: April 04, 2014, 22:33:23 PM by Gulløl
Quote from: krøvel vellevold on April 04, 2014, 21:55:55 PM
Kan du sjekke på de andre unummererte feltene også?


Nei kun på SS jeg merket meg antallet i går kveld siden det var stopp en del timer og folk trodde det var utsolgt ved ca. 500.

Nå vet jeg ikke det nøyaktige kapasiten på de andre to unummererte feltene, men sånn omtrent noe over 300 på felt P og noe over 500 på nedre felt A kanskje ?

"Telleverket" viser akkurat nå:

Felt P: 293. (trolig utsolgt tidlig på dagen i morgen).
Felt A: 407. (trolig utsolgt før kampstart).

Forutsatt teorien om at det er et "telleverk" som går fra 1 til maks kapasitet på feltene.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

15 nye billetter på Store Stå siste timen. Så snitt 18 i timen over 16 timer som gir 300 kan stemme. Det største trøkket er normalt på ettermiddag og tidlig kveld da omsetningen pr.time nok er høyere.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Corran

Salg av rettighetene til Cmore var nok en gigant tabbe ja

Ser forresten i den linken til artikkel hvor supporterledere uttaler seg om publikumssvikten at klansapen mener at lavere priser ikke vil ha noe å si. Heller ikke gratis pølser

Forresten så er supporterledere ikke et gyldig ord i følge stavekontrollen min men klansapen er helt greit :-)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Spelaren

Tenk så gøy om Norling kunne gjenta Flo-debuten hva uventet publikumsoppmøte angår.
Gå av.

Belfort

Quote from: Spelaren on April 05, 2014, 07:48:28 AM
Tenk så gøy om Norling kunne gjenta Flo-debuten hva uventet publikumsoppmøte angår.


Sto i klokkesvingen på den kampen(Skeid) har aldri stått så trangt. Litt synd at Norling skal oppleve et halvfullt stadion i din debut

Gulløl

En grovtelling. Er nok passert 9500 solgte nå. Passerer 10000 i løpet av dagen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Quote from: Spelaren on April 05, 2014, 07:48:28 AM
Tenk så gøy om Norling kunne gjenta Flo-debuten hva uventet publikumsoppmøte angår.
Legg ned hele klubben!

huleste

Kan vi håpe på 11-12000?

Gulløl

11000 bør gå greit.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Quote from: Gulløl on April 04, 2014, 21:48:11 PMAkkurat nå er 808 neste nummer. .


Telleverket på SS har kommet til 690-og-noe nå, så dette er ikke mye å stole på...
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

psv-hasund

Bestiller du 200 billetter så var laveste telleverket jeg fant 521.

Kagain

Quote from: Corran on April 04, 2014, 22:52:18 PM

Ser forresten i den linken til artikkel hvor supporterledere uttaler seg om publikumssvikten at klansapen mener at lavere priser ikke vil ha noe å si. Heller ikke gratis pølser



Var det ikke i Engen at Hafslund delte ut mange tusen gratisbilletter i flere kamper? Om billettene er gratis er det vel ikke så lett å få lavere priser. Ei heller friste folk med å først stå i kjempekøer for å komme inne, og så stå i nye kjempekøer for å få pølser. OG om det var gratis pølser så ville det vel være en overhengende fare for at det gikk så mye ut at de ikke klarte å varme pølser kjapt nok...

ostraume

Quote from: Corran on April 04, 2014, 22:52:18 PM
Salg av rettighetene til Cmore var nok en gigant tabbe ja



Det kan være det, men "før" var jo problemet at alle kunne se kampen i stuen heller enn å gå på kamp. Kampene er nå mindre tilgjengelig på TV og det er også galt?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

psv-hasund

Quote from: ostraume on April 05, 2014, 11:00:33 AM
Quote from: Corran on April 04, 2014, 22:52:18 PM
Salg av rettighetene til Cmore var nok en gigant tabbe ja



Det kan være det, men "før" var jo problemet at alle kunne se kampen i stuen heller enn å gå på kamp. Kampene er nå mindre tilgjengelig på TV og det er også galt?


Poenget er at TV2 ga tippeligaen reklame for mange millioner via reportasjer og introer / reklamesnutter når TV 2 fikk tv avtalen forrige gang. Denne reklameeffekten er nesten borte da c more treffer et mindre publikum, og må eventuelt betale for å få reklame på tv2 og andre kanaler. Det er derfor langt mindre reklame på årets tippeliga enn på tv2 sin satsing.

I tillegg så bruker nå tv2 denne tiden på å promotere engelsk fotball, så dette skaper enda flere anglofile fotball supportere. Det blir nesten dobbel effekt.

Effekten med at fotballen blir mindre tilgjengelig fra sofaen tror jeg er mindre enn nevnte reklameeffekt.

I tillegg var det en undersøkelse (som jeg ikke klarer å finne igjen) som viste at den aldersgruppen som var minst interessert i tippeligaen var de unge (fra 14-20 år eller lignende). Det eneste de bryr seg om er desverre Barcelona, messi og england. Det er dette som vi burde hatt tv2 med o g snudd. Tv2 er litt mindre sur på NFF denne sesongen, og kjørt noe mere fotballstoff, men det er langt igjen til den omtalen tippeligaen fikk på 2006-2007 tallet.

Corran

Når alt er tilgjengelig uansett så ga (som nevnt over) TV2 TL en voldsom hype som resulterte i større interesse og dermed flere tilskuere. Mao så ga TV2 en god del tilbake til TL og det førte igjen til flere tilskuere (nå snakker vi hele TL). Nå er det liten hype og Cmore gjemmer jo nesten TL vekk. Tv2 har jo like stort fokus på PL, ishockey og håndball som de har på TL.
Eneste andre forklaringene er at når Brann var på topp så ble hele TL mer attraktiv eller at kvaliteten er blitt så mye dårligere.
En må også se litt på tv tallene til Cmore selv om de er hemmelige, men etter hva som ble skrevet i fjor var jo det veldig få som så kampene på tv og så det er hele produktet TL som er problemet
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Spelaren

Quote from: Belfort on April 05, 2014, 08:40:08 AM
Quote from: Spelaren on April 05, 2014, 07:48:28 AM
Tenk så gøy om Norling kunne gjenta Flo-debuten hva uventet publikumsoppmøte angår.


Sto i klokkesvingen på den kampen(Skeid) har aldri stått så trangt. Litt synd at Norling skal oppleve et halvfullt stadion i din debut


Det var vel Viking? Stod også i Klokkesvingen, tett som sild i tønne.
Gå av.

Lasaron

Quote from: Spelaren on April 05, 2014, 12:22:07 PM
Quote from: Belfort on April 05, 2014, 08:40:08 AM
Quote from: Spelaren on April 05, 2014, 07:48:28 AM
Tenk så gøy om Norling kunne gjenta Flo-debuten hva uventet publikumsoppmøte angår.


Sto i klokkesvingen på den kampen(Skeid) har aldri stått så trangt. Litt synd at Norling skal oppleve et halvfullt stadion i din debut


Det var vel Viking? Stod også i Klokkesvingen, tett som sild i tønne.


Ja, det var Viking. Stod på Storestå den kampen og det var totalt trangt. Neste hjemmekamp var 16. mai, og for å unngå den samme, farlige trengselen måtte man ha forhåndskjøpt for å komme inn. Da var jeg også på Storestå, og det var enormt romslig i forhold. På den kampen var det noe med 18 000.
Tren på langskudd

Belfort

Quote from: Spelaren on April 05, 2014, 12:22:07 PM
Quote from: Belfort on April 05, 2014, 08:40:08 AM
Quote from: Spelaren on April 05, 2014, 07:48:28 AM
Tenk så gøy om Norling kunne gjenta Flo-debuten hva uventet publikumsoppmøte angår.


Sto i klokkesvingen på den kampen(Skeid) har aldri stått så trangt. Litt synd at Norling skal oppleve et halvfullt stadion i din debut


Det var vel Viking? Stod også i Klokkesvingen, tett som sild i tønne.


Jepp, det var Viking. Skeid var vel 16 mai kampen

Gulløl

April 05, 2014, 12:49:07 PM #10692 Last Edit: April 05, 2014, 12:51:15 PM by Gulløl
Kan virke som "telleapparatet" på SS hopper litt opp og ned i dag. Et hypermoderne billettsystem som Brann har kjøpt skal vel gjøre det kanskje :P. En sjekk på antall billetter får en om antallet er under 200 siden det er maks en kan bestille. SS er fremdeles over 200 ledige ser det da ut som.

De to andre free seating feltene er det 46 ledige på felt P og 32 ledige på nedre Frydenbø A. Siden dette er maks antall en kan legge inn.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Falkman

Quote from: Belfort on April 05, 2014, 12:35:39 PM
Quote from: Spelaren on April 05, 2014, 12:22:07 PM
Quote from: Belfort on April 05, 2014, 08:40:08 AM
Quote from: Spelaren on April 05, 2014, 07:48:28 AM
Tenk så gøy om Norling kunne gjenta Flo-debuten hva uventet publikumsoppmøte angår.


det offisielle tilskuertallet på kampen mot Viking var vel 19000, men sannsynligvis var det en god del flere, portene ble jo åpnet til sluttt.  etter 4-0 seieren mot på Lerkendal i 93 møtte det opp over 23000 i neste hjemmekamp, mot Molde på 16.mai. i tilleggg til å være ekstremt trangt, endte det naturligvis i en klassisk nedtur.

Sto i klokkesvingen på den kampen(Skeid) har aldri stått så trangt. Litt synd at Norling skal oppleve et halvfullt stadion i din debut


Det var vel Viking? Stod også i Klokkesvingen, tett som sild i tønne.


Jepp, det var Viking. Skeid var vel 16 mai kampen

Northside

Skulle hente dette fantastiske partoutkortet i Brannbutikken i 11-tiden i dag. Da var systemet nede for telling.
Var tilbake i 3-tiden, da slet de med printeren. Fikk omsider kortet, men sikkert mange som gir faen i å stå der å vente.

Det er uansett solgt bra på Store Stå i forhold til resten av Stadion. Alt over 500stk på feltet vil se fullt ut. Gleder meg enormt til i morgen :D

Brann_ruler86

Quote from: Northside on April 05, 2014, 15:10:24 PM
Skulle hente dette fantastiske partoutkortet i Brannbutikken i 11-tiden i dag. Da var systemet nede for telling.
Var tilbake i 3-tiden, da slet de med printeren. Fikk omsider kortet, men sikkert mange som gir faen i å stå der å vente.


Jeg kom der like etter åpningstid kl 10, etter bortimot en halvtimes venting uten at de fikk til noe som helst dro jeg inn til sentrum og fikk partoutkortet på sekunder. Føler det bare er prikken over i-en når det gjelder Brann sin amatørmessige håndtering av billett-og partoutkortsalg.
Gå ta banen!

dr_cyanid

Quote from: Lasaron on April 05, 2014, 12:29:49 PM
Quote from: Spelaren on April 05, 2014, 12:22:07 PM
Quote from: Belfort on April 05, 2014, 08:40:08 AM
Quote from: Spelaren on April 05, 2014, 07:48:28 AMTenk så gøy om Norling kunne gjenta Flo-debuten hva uventet publikumsoppmøte angår.

Sto i klokkesvingen på den kampen(Skeid) har aldri stått så trangt. Litt synd at Norling skal oppleve et halvfullt stadion i din debut

Det var vel Viking? Stod også i Klokkesvingen, tett som sild i tønne.

Ja, det var Viking. Stod på Storestå den kampen og det var totalt trangt. Neste hjemmekamp var 16. mai, og for å unngå den samme, farlige trengselen måtte man ha forhåndskjøpt for å komme inn. Da var jeg også på Storestå, og det var enormt romslig i forhold. På den kampen var det noe med 18 000.

Viser bare at profiler også har veldig mye å si for publikumsoppmøtet. T A Flo var jo Norges mest hypede spiller på den tiden. Få inn to-tre solide navn, så vil både publikum og resultater kommer tilbake. Så enkelt.

krakra

Nå har jeg ikke p-kort siden jeg ikke bor i Bergen og har ikke hatt så store problemer med billettkjøp, men jeg syns de som sliter med dette bør forfatte et brev med problemene på en skikkelig måte og sende det til Daffty og Barmen. Mitt inntrykk er at dette er et system som koster klubbene endel potensielle kunder. Det er amatørmessig at salgsløsningen er vanskelig. Det er helt grunnleggende at det skal være så enkelt å få kjøpt billetter at alle kan gjøre det under problemer eller frustrasjon. Alle som driver med kjøp og salg vet jo at med en gang det oppstår vanskeligheter med å få kjøpt noe så taper man mange kunder.

Brann vet sikkert om det, men vi har jo sett flere eksempler på at de har fått ræven i gir etter en bevisstgjøring fra supporterne. Dette bør jo være prioritet nummer en for en salgssjef. Langt foran tullete stunts og medieutspill.

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

ostraume

Dette er vel noe nytt? Har pleid å få de i posten.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Go Up