• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Billettsalgstall

Started by krøvel vellevold, April 17, 2006, 16:54:06 PM

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

Go Down

dudo

Det blir fortsatt latterlig. Vi blir laget med flest solgte billetter og færrest oppmøtte. Også en rekord.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Spelaren

Det blir ein rekord med ekstrem bismak, ein rekord det nesten blir pinlig å nevne dei første årene.
Gå av.

krøvel vellevold

Quote from: dudo on October 24, 2013, 00:42:51 AM
Vi blir laget med flest solgte billetter og færrest oppmøtte.


Det er jo bare tull. Vi er ikke de eneste som har et oppmøte som ikke er i nærheten av antall solgte, for å si det sånn...
Legg ned hele klubben!

dudo

Quote from: krøvel vellevold on October 24, 2013, 08:57:38 AM
Quote from: dudo on October 24, 2013, 00:42:51 AM
Vi blir laget med flest solgte billetter og færrest oppmøtte.


Det er jo bare tull. Vi er ikke de eneste som har et oppmøte som ikke er i nærheten av antall solgte, for å si det sånn...


Tull? Eller tabloid spissformulert?

Har du forresten noen formening om hvem det er som har færrest tilskuere pr solgte billetter?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krøvel vellevold

Quote from: dudo on October 24, 2013, 09:03:43 AM
Quote from: krøvel vellevold on October 24, 2013, 08:57:38 AM
Quote from: dudo on October 24, 2013, 00:42:51 AM
Vi blir laget med flest solgte billetter og færrest oppmøtte.


Det er jo bare tull. Vi er ikke de eneste som har et oppmøte som ikke er i nærheten av antall solgte, for å si det sånn...


Tull? Eller tabloid spissformulert?

Har du forresten noen formening om hvem det er som har færrest tilskuere pr solgte billetter?


I og med at Molde på avgjørende kamper om gullet - og mot AaFK og sånn - kunne ha ca 2000 tomme seter selv om stadion var utsolgt, tror jeg vi kan si Molde er en klar favoritt i år når de ikke kjemper om gull. Det var vel også snakk om at det kun var et par tusen fremmøtte på Ullevål sist. Tidligere vet vi at også andre klubber har hatt store avvik.
Legg ned hele klubben!

Henki

Quote from: krøvel vellevold on October 24, 2013, 09:07:09 AM
Quote from: dudo on October 24, 2013, 09:03:43 AM
Quote from: krøvel vellevold on October 24, 2013, 08:57:38 AM
Quote from: dudo on October 24, 2013, 00:42:51 AM
Vi blir laget med flest solgte billetter og færrest oppmøtte.


Det er jo bare tull. Vi er ikke de eneste som har et oppmøte som ikke er i nærheten av antall solgte, for å si det sånn...


Tull? Eller tabloid spissformulert?

Har du forresten noen formening om hvem det er som har færrest tilskuere pr solgte billetter?


I og med at Molde på avgjørende kamper om gullet - og mot AaFK og sånn - kunne ha ca 2000 tomme seter selv om stadion var utsolgt, tror jeg vi kan si Molde er en klar favoritt i år når de ikke kjemper om gull. Det var vel også snakk om at det kun var et par tusen fremmøtte på Ullevål sist. Tidligere vet vi at også andre klubber har hatt store avvik.


Men vi kan vel uansett konkludere med at situasjonen ikke er gunstig for Brann.
Ballen skal fremover!

Gulløl

October 24, 2013, 10:47:32 AM #10456 Last Edit: October 24, 2013, 10:50:10 AM by Gulløl
Foreløpig ingen billettkampanjer foran søndagens kamp så vidt jeg har fått med meg. Tipper Brann i løpet av fredag eller lørdag begynner å dele ut gratisbilletter for å nå 10000 grensen. Null sjanse uten. Men tviler sterkt på at de klarer å finne f.eks. 2000 tilskuere på kort varsel som er interessert i å gå på kampen selv om den er gratis. Men godt mulig at et gratisstunt kan vippe tilskuertallet litt over 10000.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

De kan annonsere at Bruun skal melde sin avskjed i pausen, og legge seg flat foran Hansa. Og så at det skjer også, selvsagt. Da vil det bikke 10 000 betalende.
Tren på langskudd

Tom C

Isåfall kaster jeg meg på første og beste fly til Bergen for å overvære den lykkelige begivenheten.
Aldri mer Obos....

Nixon

Quote from: Gulløl on October 24, 2013, 10:47:32 AMTipper Brann i løpet av fredag eller lørdag begynner å dele ut gratisbilletter for å nå 10000 grensen.


Vil gratisbilletter komme med på statistikken? Greit nok når f.eks. Chess kjøper opp og deler ut. Da er billetten kjøpt og betalt. Men dersom Brann deler ut gratis kan man jo ikke lenger snakke om antall solgte billetter dersom disse skal være med.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Nightfox

Alexander Osdal var ikke helt heldig med fargevalget på den ene tabellen i det nyeste blogginlegget sitt. Den gulfargen er jo umulig å lese.

Northside

Odd senker prisene før neste sesong. 1500kr for sesongkort inkluderer medlemskap i Oddrane og en drakt.

Nixon

Har ikke svært mange klubber nå kjørt billige billetter til de siste hjemmekampene?
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Hansakongen

Quote from: Northside on October 27, 2013, 13:04:50 PM
Odd senker prisene før neste sesong. 1500kr for sesongkort inkluderer medlemskap i Oddrane og en drakt.


Vist drakten til odd og medlemskapet koster 8-900 sammen så blir det veldig billig sesongkort sånn sett.. men tviler sterkt på at brann ikke gjør det, de har ikke råd til et slik stunt..

krøvel vellevold

Har ingen tro i verden på at vi klarer 10000 i dag. Sier de at det er 10000+ i dag og, tror jeg de lyger. De passerte 9000 i formiddag, sier de. Ja særlig vi selger 1000 billetter i løpet av de timene som er igjen...
Legg ned hele klubben!

Nixon

Hvor mange kamper har vi hatt 10.000 og noe i år, Krøvel? Det virker jo litt rart at vi alltid såvidt kommer over den magiske grensen. Men hvor lett er det å lyge om dette? Det virker jo som at NFF kontrollerer klubbene ganske nøye på de fleste områder.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on October 27, 2013, 14:43:59 PM
Hvor mange kamper har vi hatt 10.000 og noe i år, Krøvel? Det virker jo litt rart at vi alltid såvidt kommer over den magiske grensen. Men hvor lett er det å lyge om dette? Det virker jo som at NFF kontrollerer klubbene ganske nøye på de fleste områder.


Vi har hatt 5 kamper fra 10077 til 10296 og 8 kamper fra 10077 til 10702.
Legg ned hele klubben!

Lasaron

Quote from: krøvel vellevold on October 27, 2013, 14:50:47 PM
Quote from: Nixon on October 27, 2013, 14:43:59 PM
Hvor mange kamper har vi hatt 10.000 og noe i år, Krøvel? Det virker jo litt rart at vi alltid såvidt kommer over den magiske grensen. Men hvor lett er det å lyge om dette? Det virker jo som at NFF kontrollerer klubbene ganske nøye på de fleste områder.


Vi har hatt 5 kamper fra 10077 til 10296 og 8 kamper fra 10077 til 10702.


Det må jo ha med løgn og bedrag å gjøre. Det er latterlig jevnt.
Tren på langskudd

Nixon

Jeg vil tro at klubben må vise til at de har inntekt på solgte billetter. Så tatt helt ut av luften kan ikke disse tallene være. Men de kan sikkert trikse en del hvis de går inn for det. Kanskje klubben har en avtale med en sponsor eller to som kjøper opp billetter slik at Brann kommer over grensen? Kanskje litt søkt, men hva er ikke søkt med klubben i disse dager?:)
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

krøvel vellevold

Ingenting ved salget som tyder på at vi klarer 10000 i dag. Jeg tipper det blir 9500.
Legg ned hele klubben!

Nightfox

Tipper en eller annen sponsor kjøper billetter slik at vi akkurat når 10 000. Kommer nok en del latter på tribunen når speaker sier: "Dagens tilskuertall, nøyaktig 10 000"

Ricky

Måtte i så fall være tidenes mest meningsløse reklamestunt. Kjøpe 1000 billetter uten å dele dem ut til noen eller prøve å gjøre noe ut av det.

krakra


Spelaren

Det blir lenge til det blir aktuelt å "drømme" om denne rekorden.
Gå av.

krøvel vellevold

Quote from: Spelaren on October 27, 2013, 19:14:33 PM
Det blir lenge til det blir aktuelt å "drømme" om denne rekorden.


136 kamper er bare 9 sesonger + 1 kamp. Altså klarer vi rekorden i siste hjemmekamp 2022. Not...
Legg ned hele klubben!

skuteviken

Det er noe "Brannsk" over å faile rett før målstreken sånn som det der. Herregud...
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Kagain


dokken

RBH og styret går nå ut og oppfordrer folk til å fornye p-kortene før jul, for å sikre likviditeten.

Jeg mener det er viktig at færrest mulig følger oppfordringen. Man kan selvsagt argumentere for at det vil svekke Brann, fordi klubben må bruke Mohns millioner til å betale lønn i stedet for å kjøpe nye spillere. På den andre siden er en likviditetskrise noe styret er nødt til å ta på alvor.

Sett gjerne pengene inn på sperret konto, slik at dere kan fornye til våren, når det forhåpentligvis har vært en oppvask på Stadion. Men å gi dagens ledelse penger i hånden, er bortkastet og vil bare utsette krisen som må og bør komme.

roaldinho

Quote from: dokken on October 28, 2013, 17:38:32 PM
RBH og styret går nå ut og oppfordrer folk til å fornye p-kortene før jul, for å sikre likviditeten.

Jeg mener det er viktig at færrest mulig følger oppfordringen. Man kan selvsagt argumentere for at det vil svekke Brann, fordi klubben må bruke Mohns millioner til å betale lønn i stedet for å kjøpe nye spillere. På den andre siden er en likviditetskrise noe styret er nødt til å ta på alvor.

Sett gjerne pengene inn på sperret konto, slik at dere kan fornye til våren, når det forhåpentligvis har vært en oppvask på Stadion. Men å gi dagens ledelse penger i hånden, er bortkastet og vil bare utsette krisen som må og bør komme.


Spot on.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

SK

Hvis RBH ber meg om å gjøre noe, kan du banne på at jeg gjør det motsatte.

Huff

Quote from: dokken on October 28, 2013, 17:38:32 PM
RBH og styret går nå ut og oppfordrer folk til å fornye p-kortene før jul, for å sikre likviditeten.

Jeg mener det er viktig at færrest mulig følger oppfordringen. Man kan selvsagt argumentere for at det vil svekke Brann, fordi klubben må bruke Mohns millioner til å betale lønn i stedet for å kjøpe nye spillere. På den andre siden er en likviditetskrise noe styret er nødt til å ta på alvor.

Sett gjerne pengene inn på sperret konto, slik at dere kan fornye til våren, når det forhåpentligvis har vært en oppvask på Stadion. Men å gi dagens ledelse penger i hånden, er bortkastet og vil bare utsette krisen som må og bør komme.


Har allerede overtalt en til å ikke fornye.

Northside

Fornyer sikkert før siste fristen går ut rett før sommeren, med mindre Skarsfjord får sparken. Men jeg venter i det lengste for å "presse" klubben til å gjøre endringer.
Gjør alle andre det samme, så har de ikke noe valg.

Klaus_Brann

Satser på at ingen fornyer og at vi går konk da...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

blobby winters

Quote from: dokken on October 28, 2013, 17:38:32 PM
RBH og styret går nå ut og oppfordrer folk til å fornye p-kortene før jul, for å sikre likviditeten.

Jeg mener det er viktig at færrest mulig følger oppfordringen. Man kan selvsagt argumentere for at det vil svekke Brann, fordi klubben må bruke Mohns millioner til å betale lønn i stedet for å kjøpe nye spillere. På den andre siden er en likviditetskrise noe styret er nødt til å ta på alvor.

Sett gjerne pengene inn på sperret konto, slik at dere kan fornye til våren, når det forhåpentligvis har vært en oppvask på Stadion. Men å gi dagens ledelse penger i hånden, er bortkastet og vil bare utsette krisen som må og bør komme.


Må innrømme det er vanskelig, men føler det er eneste form for aksjon igjen.

Jeg fornyer ikke før enten RBH eller Skars går - helst begge to. Ferdig arbeid. Punktum. Ingen vei tilbake.

Ricky

Quote from: Klaus_Brann on October 28, 2013, 20:56:39 PM
Satser på at ingen fornyer og at vi går konk da...


Blir det økonomiske problemer i vinter, så får de jaggu begynne med seg selv. Skal man tro ligningstallene skal vel Rune Skarsfjord alene ha utbetalt oppimot en halv million kr i lønn og feriepenger nå i november.

Trond Mohn og de andre som har gitt grønt lys for galskapen oppe på Stadion skal få lov til å betale dette gildet. Dette er deres prosjekt. Jeg starter LETT opp fra scratch i 7.divisjon før jeg deltar i en slags form for pengeinnsamling for at Brann skal kunne betale ut bonuser i år.

Torvanger

En tanke jeg fikk i dag:

Hva skjer den dagen Brann sprekker nyheten om at Skars blir avløst? Jeg kommer til å kjøpe partoutkort på flekken, men er det like sikkert at samtlige som har sagt opp, kommer tilbake igjen? Hvor stor er egentlig skaden? Skars lefler med at folk kommer tilbake igjen når Brann begynner å vinne kamper? Jeg tviler sterkt på at det er så lett. Mange har nå droppet å gå på Stadion på flere måneder, de har fått seg nye vaner og de ser at det er et liv utenom Brann. Kanskje ikke Brann er så viktig som man trodde, da man var midt opp i det. Jeg savner tiden da jeg gikk i fistel over brente sjanser og unødvendig baklengs, tiden da jeg nærmest slo hull i møblementet rundt meg da det ikke gikk veien i den tv-sendte bortekampen. Fra og med LSK har de røde vært motstanderlaget mitt, det er skikkelig sært men sant, og jeg lurer virkelig på om jeg noensinne får tilbake denne infantile gløden jeg har hatt, siden jeg snublet inn Stadionportene for første gang, på slutten av 70-tallet.


Christian

Med gode resultater fylles nok Stadion igjen. Kanskje ikkje alle som no har gått lei kommer tilbake, men nye vil komme til og "folk flest" vil finne igjen interessen for Brann.

At situasjonen vi er i no på permanent basis kan skade deler av supportermijøet, er derimot godt mulig. Det er mange undergrupper av supportere som har bidratt til det livet og engasjementet som er rundt Brann - her er nok terskelen for retur høyere. Det koster klubben det også, men kanskje ikkje så mykje i kroner og øre.

Spelaren

Forsvinner Skarsfjord i haust kjøper eg partoutkort umiddelbart, og det tross flytting tilbake til Bergen først i juli neste år. Tar Roald turen også kjøper eg to.
Gå av.

Lasaron

Jeg tror sparking av nøkkelperson(er) vil føre til et ganske umiddelbart hopp i partoutkortsalget.
Tren på langskudd

Torvanger

Meg, og 3 til med meg, fornyer ikke for 2014, samtlige gjør kuvending om Skars fjernes. Man kan selvsagt håpe på at det samme skjer med RBH, evt at han omplasseres, men det vil ikke ha samme betydningen for min del som en Skars-exit.

Henki

Quote from: Torvanger on October 29, 2013, 14:59:01 PM
Meg, og 3 til med meg, fornyer ikke for 2014, samtlige gjør kuvending om Skars fjernes. Man kan selvsagt håpe på at det samme skjer med RBH, evt at han omplasseres, men det vil ikke ha samme betydningen for min del som en Skars-exit.


En Skars-exit vil mest sannsynlig på sikt føre med seg en RBH-exit. RBH har lagt for mye prestisje ned i Skars-prosjektet at han umulig kan bli sittende hvis Skars får sparken.
Ballen skal fremover!

Klaus_Brann

Quote from: Ricky on October 28, 2013, 21:35:12 PM
Quote from: Klaus_Brann on October 28, 2013, 20:56:39 PM
Satser på at ingen fornyer og at vi går konk da...


Blir det økonomiske problemer i vinter, så får de jaggu begynne med seg selv. Skal man tro ligningstallene skal vel Rune Skarsfjord alene ha utbetalt oppimot en halv million kr i lønn og feriepenger nå i november.

Trond Mohn og de andre som har gitt grønt lys for galskapen oppe på Stadion skal få lov til å betale dette gildet. Dette er deres prosjekt. Jeg starter LETT opp fra scratch i 7.divisjon før jeg deltar i en slags form for pengeinnsamling for at Brann skal kunne betale ut bonuser i år.


Det er vel ingen tvil om at det er deres feil, men 7. div frister lite og heldigvis er det nok folk som ser det.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Huff

Quote from: Klaus_Brann on October 29, 2013, 16:59:17 PM
Det er vel ingen tvil om at det er deres feil, men 7. div frister lite og heldigvis er det nok folk som ser det.


Brann går ikke konken pga boikotten. Det er ingen der oppe som tør å la klubben gå til skifteretten for å redde Skars. Glem det, en slik handling kunne medført at personsikkerheten til de ansvarlige ville vært i fare.

Northside

Fornyer ikke. Enkelt og greit for å legge press på klubben.

Det fører aldri til konkurs, men kanskje nok til at RBH ikke har annet valg enn å sparke Skarsfjord.

Torvanger

Godt at flere har skjønt hva som må til, en betinget oppsigelse av partoutkort. Mohn tilbyr 10 mill for forlengelse, vi trekker vekk vår støtte, som i sum ikke er ubetydelig. (Mohn kan for øvrig donere millionene han ønsker å gi om Bran skifter til dørmatte til andre formål. Milliardæren irriterer. mer enn han bidrar i Brannsammenheng)

dokken

Det er da ikke publikum sitt ansvar å holde Brann unna likviditetsproblemer. Gjør de en så dårlig jobb at de ikke har lønnsmidler i desember, enten fordi de har for høye utgifter eller fordi de ikke klarer å få inn inntektene de hadde håpet på, da får de forhandle med spillerne om lønnskutt.

Deretter må de ansvarlig trekke seg. Med nye koster inn, kommer det alltid nye penger. Både i form av partoutkort og investorer. Ingen vil bruke penger på noen de ikke har tro på.

Publikum har ingen moralsk plikt til å gi penger til et regime de ikke har tro på. Brann går ikke konkurs de neste månedene, og skulle de nærme seg er jo løsningen snublende nær: Vekk med Skars og RBH, og pengene strømmer inn igjen.

Lasaron

Den der Skarsforlengelsen, det er så mange nivå den er elendig på. Først og fremst elendig sportslig, dernest elendig med tanke på tillitt og troverdighet. Men også elendig økonomisk, på tross av de 10 millene.
Tren på langskudd

Klaus_Brann

Quote from: Huff on October 29, 2013, 17:07:03 PM
Quote from: Klaus_Brann on October 29, 2013, 16:59:17 PM
Det er vel ingen tvil om at det er deres feil, men 7. div frister lite og heldigvis er det nok folk som ser det.


Brann går ikke konken pga boikotten. Det er ingen der oppe som tør å la klubben gå til skifteretten for å redde Skars. Glem det, en slik handling kunne medført at personsikkerheten til de ansvarlige ville vært i fare.


Hadde alle boikottet hadde det blitt gigantiske problemer og store ringvirkninger. Selvsagt en utenkelig situasjon at alle boikotter (heldigvis), men det var ganske utenkelig at man skulle fornye kontrakten til Skarsfjord i høst også.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Northside on October 29, 2013, 17:58:54 PM
Fornyer ikke. Enkelt og greit for å legge press på klubben.

Det fører aldri til konkurs, men kanskje nok til at RBH ikke har annet valg enn å sparke Skarsfjord.


Da blir det sikkert ikke noe av ståfeltet dere så gjerne vil ha heller da.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Go Up