• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Billettsalgstall

Started by krøvel vellevold, April 17, 2006, 16:54:06 PM

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

Go Down

krøvel vellevold

Jeg har aldri sett et så lavt antall solgte billetter på de synlige feltene. Nå er riktignok billigfeltene utsolgt denne gang - det tror jeg ikke de var på denne tiden på de kampene med såvidt over 10000. Er vi griseheldige klarer vi 10000 i kveld og. Jeg tipper 9873.
Legg ned hele klubben!

krakra


Nixon

Kan man egentlig regne med gratisbilletter i tilskuertallet? Dette er jo ikke det samme som når f.eks. Chess kjøper opp en haug med billetter og gir vekk gratis.
Rød makt på Hansa

lok1

Tok to bilder fra fredagens trening:

http://bildr.no/view/1625710
http://bildr.no/view/1625711

Håper det holder til høstsesongen!

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Klaus_Brann

Det er nok en del som går 4- eller 7-fjellsen i dag, som tar kampen fra sofaen/ikke kommer tidlig nok i mål til å få den med seg.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Kjell249

Quote from: Nixon on May 26, 2013, 16:03:52 PM
Kan man egentlig regne med gratisbilletter i tilskuertallet? Dette er jo ikke det samme som når f.eks. Chess kjøper opp en haug med billetter og gir vekk gratis.

Dette har RBK gjort i alle år og derfor har Brann veldig ofte hatt høyere billettinntekter enn bartene, selv om de har flere tusen høyere snitt på antall tilskuere.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

dokken


blobby winters

Billige billetter hjelper uten tvil.
Men det fortsatt er altfor vanskelig å få kjøpt billetter. For å få kjøpt billetter til cupen onsdag måtte jeg bytte fra iPad til pc med IE8 for å få det til.
I tillegg var jeg utrolig usikker på om jeg kjøpte riktig billett for å sitte ved siden av kompisen min. Det er ikke mulig å spesifisere felt, rad og setenummer i bestillingen. Du må telle antall seter fra kartet og håpe at du ikke tar feil eller begynner å telle fra feil ende av et rad.

Med partoukort setter ikke vi pris på hvor vanskelig prosessen egentlig er å få kjøpt enkle billetter.

Tragisk, men typisk.

Nixon

Quote from: blobby winters on May 26, 2013, 21:31:33 PM
I tillegg var jeg utrolig usikker på om jeg kjøpte riktig billett for å sitte ved siden av kompisen min. Det er ikke mulig å spesifisere felt, rad og setenummer i bestillingen. Du må telle antall seter fra kartet og håpe at du ikke tar feil eller begynner å telle fra feil ende av et rad.


Er det ikke unummererte nå på onsdag?
Rød makt på Hansa

Nixon

Quote from: dokken on May 26, 2013, 18:57:13 PMSelvsagt er det ikke så mange til stede, men jeg synes ikke det ser så mye mer glissent ut enn det har vært på andre kamper med 10-11.000 som offisielt tilskuertall.


Jeg syns det var mer glissent i dag. Vi får høre hva Krøvel sier. Han pleier å stå å telle!:)

For folk svikter Brann over hele linjen. På alle tribuner. Det er jo bare å se på kamptråden her. Før var det gjerne noen få som holdt liv i den under hjemmekampene. Nå er det mange som skriver. Og alle bor vel ikke utenbys?
Rød makt på Hansa

krakra

Fra TV-skjermen så det veldig glissent ut.

brann89

Kva skal en med billige billetter, når man får et lite show fra Piotr på slutten av kampen :p
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

SKB_Guruen

Hvordan står det til med salget? Er det mulig at det blir rundt 5000 på plass på staddaen idag??

Nixon

Tviler på at vi bikker 2000.
Rød makt på Hansa

roaldinho

Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Lasaron

Det er jo slik at fotballinteressen i Norge er inne i en nedtur. Iallfall for norsk fotball. Men det er ikke svart over alt. Følgende lag i fjorårets eliteserie og 1. divisjon hadde flere tilskuere i 2012 enn i 2011 (forutsatt at de spilte i samme divisjon begge årene):

Ranheim - 513 (512)
Sogndal - 3659 (3210)
Sandefjord - 2596 (2572)
Strømsgodset - 6100 (5707)
Mjøndalen - 1229 (884)
Kongsvinger - 1261 (1230)

Det var 24 lag som i 2012 spilte i samme divisjon som i 2011. 6 av 24 lag hadde altså økning i snittet.

Tar vi med Sarpsborg 08, som hadde 2610 i snitt i 1. divisjon i fjor, og som hadde 2554 i 2010 (forrige gang de var i 1. divisjon, så kan man si at 7 av 25 lag hadde økning. Det er 28 %.


Følgende lag har foreløpig et bedre snitt i år enn i fjor (bare de som spiller i samme divisjon, 23 lag):

Bodø/Glimt - 2433 (2253)
Ranheim - 593 (513)
Hødd - 1626 (1095)
Bryne - 1512 (1375)
Hamkam - 2572 (1454)
Strømmen - 499 (428)
Rosenborg - 15 887 (13 394)
Haugesund - 4684 (4532)
Viking - 9941 (9893)
Strømsgodset - 6374 (6100)

Sarpsborg - 3821 (3818 for 2 år siden)

Altså har 10 av 23 lag framgang. 11 av 24 hvis vi tar med Sarpsborg. Det er 45,8%.


Jeg tror at ved å stadig snakke om hvor dalende interessen er, så bidrar det med å senke interessen enda mer. Jeg mener her å ha nyansert litt hvordan bildet er. I fjor hadde 28 % framgang. Foreløpig i år har 46 % framgang.
Tren på langskudd

krøvel vellevold

Quote from: Lasaron on June 01, 2013, 09:07:45 AM
Det er jo slik at fotballinteressen i Norge er inne i en nedtur. Iallfall for norsk fotball. Men det er ikke svart over alt. Følgende lag i fjorårets eliteserie og 1. divisjon hadde flere tilskuere i 2012 enn i 2011 (forutsatt at de spilte i samme divisjon begge årene):

Ranheim - 513 (512)
Sogndal - 3659 (3210)
Sandefjord - 2596 (2572)
Strømsgodset - 6100 (5707)
Mjøndalen - 1229 (884)
Kongsvinger - 1261 (1230)

Det var 24 lag som i 2012 spilte i samme divisjon som i 2011. 6 av 24 lag hadde altså økning i snittet.

Tar vi med Sarpsborg 08, som hadde 2610 i snitt i 1. divisjon i fjor, og som hadde 2554 i 2010 (forrige gang de var i 1. divisjon, så kan man si at 7 av 25 lag hadde økning. Det er 28 %.


Følgende lag har foreløpig et bedre snitt i år enn i fjor (bare de som spiller i samme divisjon, 23 lag):

Bodø/Glimt - 2433 (2253)
Ranheim - 593 (513)
Hødd - 1626 (1095)
Bryne - 1512 (1375)
Hamkam - 2572 (1454)
Strømmen - 499 (428)
Rosenborg - 15 887 (13 394)
Haugesund - 4684 (4532)
Viking - 9941 (9893)
Strømsgodset - 6374 (6100)

Sarpsborg - 3821 (3818 for 2 år siden)

Altså har 10 av 23 lag framgang. 11 av 24 hvis vi tar med Sarpsborg. Det er 45,8%.


Jeg tror at ved å stadig snakke om hvor dalende interessen er, så bidrar det med å senke interessen enda mer. Jeg mener her å ha nyansert litt hvordan bildet er. I fjor hadde 28 % framgang. Foreløpig i år har 46 % framgang.


Ja men her er mye som kan forklares:

Ranheim hadde i følge nifs.no en nedgang i fjor og en økning i år. Men i år er de tross alt divisjonsledere.

Sogndal økte i fjor, men jeg tror de kjørte mye kampanjer i fjor. I år har de gått tilsvarende ned igjen, til tross for at de allerede har hatt Brann-kampen.

At Strømsgodet har fått en økning både i fjor og i år, skyldes jo stadig bedring av det sportslige. I fjor kjempet de om gull, i år er de klare serieledere.



Sandefjord hadde i følge nifs.no en nedgang i fjor, og også en ny nedgang i år.

Mjøndalen hadde en solid økning i fjor, men gikk fra 10. til 4.plass. I år har de nedgang igjen.

Kongsvinger hadde en bitteliten økning i fjor, men har fått en nedgang igjen i år.

Glimt hadde en solid nedgang i fjor, og har fått en liten økning i år. Men i år ligger de jo helt oppe i toppen.

Hødd har gjort det bedre i år enn i fjor, og det er jo selvsagt at fjoårets mirakuløse cupmesterskap økte interessen betraktelig og sikkert fikk p-kort-salget til å skyte i været foran årets sesong.

Bryne har fått en økning, men de er da også noe bedre sportslig plassert til nå i år.

Hamkam har fått en stor økning, men det er én kamp som trekker veldig opp.

Rosenborg har fått en solid økning, men det er jo klart at på denne tiden av året trekker 16.mai og MFK-kampen veldig opp. Likevel; de ligger helt klart til en bra økning fra i fjor. Kanskje profiler har hjulpet på for interessen?

Haugesund har fått en økning, men har jo også fått "ny stadion".

Viking har fått en bitteliten økning, men på denne tiden av året trekker selvsgagt 16. mai og lokalderby mot FKH opp. Dessuten henger de i år med i toppen.

Sarpsborgs økning er jo bare på TRE!



Legg ned hele klubben!

Lasaron

Ja, 16.mai gir nok litt større utslag nå enn etter 15 kamper. Har Nifs andre tall enn altomfotball?

Men er du enig i at det reelle bildet er litt mer nyansert enn hva folk ser ut til å ha fått med seg? Det mener iallfall fortsatt jeg.
Tren på langskudd

krøvel vellevold

Quote from: Lasaron on June 01, 2013, 09:41:08 AM
Ja, 16.mai gir nok litt større utslag nå enn etter 15 kamper. Har Nifs andre tall enn altomfotball?

Men er du enig i at det reelle bildet er litt mer nyansert enn hva folk ser ut til å ha fått med seg? Det mener iallfall fortsatt jeg.


Men nedgangen er jo stor fra rundt 2007. De klubbene som har økning, har vel likevel en stor nedgang i forhold til den gang. Og som regel skyldes økningen en klar sportslig fremgang, at det er enkeltkamper som gjør stort utslag etter såpass få kamper, eller at man faktisk har gjort noe spesielt (f.eks. kampanjer) for at folk skal komme. Og hvor mange har egentlig hatt økning to år på rad? De som fikk økning i fjor, har gjerne fått nedgang igjen i år. De som har hatt økning i år, hadde det gjerne ikke i fjor. Og i disse småklubbene som trekker 500, så skal det veldig lite til for å øke med 10 %. Det er jo bare å invitere to skoleklasser eller tre fotballag pr kamp, så er man der...
Legg ned hele klubben!

Torvanger

June 03, 2013, 16:08:43 PM #10220 Last Edit: June 03, 2013, 16:19:44 PM by Torvanger
I og med at det angår Brann, som har økonomisk interesse av konsertene som blir avholdt på Brann Stadion, nå som konserten med småklamme KOL har blitt avlyst grunnet manglende billettsalg, hvordan ligger det an med bandet som var ok  før, men som nå har blitt kjedelige, Muse?

Utmedsnolken

leste et sted at billettsalget gikk bedre der og at den ville bli gjennomført. er Rock in Bergen-folkene litt smarte så pusher de Muse billetter på alle som skal refundere kings of leon-billettene sine
"og der snubler Sæternes igjen"

Torvanger

Quote from: Utmedsnolken on June 03, 2013, 16:18:55 PM
leste et sted at billettsalget gikk bedre der og at den ville bli gjennomført. er Rock in Bergen-folkene litt smarte så pusher de Muse billetter på alle som skal refundere kings of leon-billettene sine


19 juli, midt i fellesferien, med studenter utenbys, ikke ideelt. Kanskje man burde avertert riksdekkende og spurt hvem som skal til Bergen i juli og om Muse på Brann Stadion kunne vært noe? Jeg tipper det ender på 13-14.000.

Nixon

http://www.brann.no/news/article/1nfwhrn4vkagc1fvhddwkql8vb/title/inviterer-breddeklubbene-pa-brann-kamp

Her skal vi for enhver pris unngå å komme under 10.000 i "høyrisikokampen" mot Sandnes Ulf!:)
Rød makt på Hansa

Christian

Vi har jo tidligere tildels etterlyst aktiv markedsføring fra Brann sin side. Det er egentlig vanskelig å kritisere klubben for opplegg som dette. Tilskuertallene synker og de prøver å ta grep. Det er vel helst lettere å få til ting som dette enn umiddelbar sportslig suksess på bortebane...

Klaus_Brann

Det er jo kjempeflott at de tar grep for å få folk på kamp, og ikke minst aktivisere de fremtidige supporterne i timene før kampstart.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Gulløl

Quote from: Nixon on June 11, 2013, 09:36:17 AM
Her skal vi for enhver pris unngå å komme under 10.000 i "høyrisikokampen" mot Sandnes Ulf!:)


Spørs om tiltaket slår til midt i fellesferien. Da er vel mange fotballledere fri fra fotballen og ikke så ivrig etter å organisere turer til Stadion for laget sitt. I tillegg er vel en god del av de faste Stadion gjengere bortreist på ferie.

10000 grensen ryker nok i denne kampen, er nok bare å innstille seg på det.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Klaus_Brann

Vedder en skillingsbolle på at vi klarer å holde det.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Lerkendal i dag med tredje kamp på rad med nesten utsolgt stadion. Riktignok tre storkamper (16/5, Molde og serielederen), men likevel... RBKs klare økning i år viser at det nytter å satse på profiler og gullkamp, i stedet for å spare seg i hjel.
Legg ned hele klubben!

Northside

Greit at vi ikke skal satse alt vi eier, men vi bør satse en smule mer offensivt enn det klubben gjør nå om dagen.
Virker som de venter på at folk skal strømme til Stadion, slik at økonomien blir bedre og satsningen kan starte. Det skjer neppe!

Gi folk noe å tro på, så kommer tilskuerne. Kommer tilskuerne kommer også pengene...

krøvel vellevold

Quote from: Northside on June 22, 2013, 13:14:28 PM
Greit at vi ikke skal satse alt vi eier, men vi bør satse en smule mer offensivt enn det klubben gjør nå om dagen.
Virker som de venter på at folk skal strømme til Stadion, slik at økonomien blir bedre og satsningen kan starte. Det skjer neppe!

Gi folk noe å tro på, så kommer tilskuerne. Kommer tilskuerne kommer også pengene...


Nettopp. Brann forventer at oppgangstidene skal komme først, sånn at de kan bygge lag. Men strengt tatt må man få et lag for at oppgangstidene skal komme som følge av det.

Og hvor mye fremtidsrettet lag kan man egentlig bygge når:

1) selv de lokale talentene stikker før de har etablert seg på laget
2) man har så lite spennende lag pr 2013 at folk ikke bryr seg i 2013, og man dermed ikke får bygget opp noen god økonomi for fremtiden.
Legg ned hele klubben!

Henki

Quote from: krøvel vellevold on June 22, 2013, 15:02:50 PM
Quote from: Northside on June 22, 2013, 13:14:28 PM
Greit at vi ikke skal satse alt vi eier, men vi bør satse en smule mer offensivt enn det klubben gjør nå om dagen.
Virker som de venter på at folk skal strømme til Stadion, slik at økonomien blir bedre og satsningen kan starte. Det skjer neppe!

Gi folk noe å tro på, så kommer tilskuerne. Kommer tilskuerne kommer også pengene...


Nettopp. Brann forventer at oppgangstidene skal komme først, sånn at de kan bygge lag. Men strengt tatt må man få et lag for at oppgangstidene skal komme som følge av det.

Og hvor mye fremtidsrettet lag kan man egentlig bygge når:

1) selv de lokale talentene stikker før de har etablert seg på laget
2) man har så lite spennende lag pr 2013 at folk ikke bryr seg i 2013, og man dermed ikke får bygget opp noen god økonomi for fremtiden.
Ballen skal fremover!

Spelaren

Korleis ligger billettsalget an til denne kampen kontra tidligere kamper i år?
Gå av.

krøvel vellevold

Quote from: Spelaren on June 28, 2013, 11:51:24 AM
Korleis ligger billettsalget an til denne kampen kontra tidligere kamper i år?


Dårlig.
Legg ned hele klubben!

Brann er best

var en tur oppe idag, spurte hvor mangen som var solgt og hun bak disken ville ikke oppgi noen tall
Der har gått i arv ifra far og til sønn :)

krøvel vellevold

Quote from: Brann er best on June 28, 2013, 16:13:46 PM
var en tur oppe idag, spurte hvor mangen som var solgt og hun bak disken ville ikke oppgi noen tall


Vi skal jo tross alt bli Norges åpneste klubb.
Legg ned hele klubben!

Eivind

Rekorden ryker nok i morgen.

Det blir garantert ett nitrist syn, hvor under halvparten av oppgitt tilskuertall er tilstede.

De aller fleste jeg kjenner med partukort skal ikke på denne kampen(!). Forklaringene til alle jeg har snakket med går på at man ikke gidder kaste bort lørdagen på dette, da grunnet spillestil og Skars.

Hadde situasjonen vært en annen, med feiende flott angrepsfotball og optimisme, hadde selvfølgelig mange "kastet vekk lørdagen" for å komme.

Gleder meg til 2015...

Klaus_Brann

Det er nok en del som er på ferie også i morgen, så det spiller selvsagt inn.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Markmus

Quote from: Eivind on June 28, 2013, 21:15:49 PM
Forklaringene til alle jeg har snakket med går på at man ikke gidder kaste bort lørdagen på dette


Som om ikke sommerferien knabber nok tilskuere, så er 15:30 på en lørdag et helt trynet kamptidspunkt uansett tid på året.
Ka du ve?

Nixon

Quote from: Markmus on June 29, 2013, 12:24:08 PM
Quote from: Eivind on June 28, 2013, 21:15:49 PM
Forklaringene til alle jeg har snakket med går på at man ikke gidder kaste bort lørdagen på dette


Som om ikke sommerferien knabber nok tilskuere, så er 15:30 på en lørdag et helt trynet kamptidspunkt uansett tid på året.


Legg til tap i siste bortekamp og uinteressant motstander og det kan bli god plass til å breie seg på Stadion i kveld.

Unnskyld, jeg mener ettermiddag...
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Salget ligger omtrent på nivå med forrige kamp. Bortefansen kommer vel ikke så mange de heller. Så la meg tippe ca 10200, med mindre det er fullbaluba på hjørnefeltene på BT - siden det tross alt er noe idrettslagkampanje-greier i dag.
Legg ned hele klubben!

Gulløl

Ingen av de to billigfeltene er utsolgt 1,5 time før kampstart, det har ikke skjedd før i år. Har ikke tro på at vi klarer 10000 i dag, tror vi ender mellom 9700 - 9999. Kampanjen mot idrettslagene er flotte greier men neppe noe suksess nå i ferietiden.

Reelt oppmøte i dag blir nok neppe mer en 7000-7500. Personlig har jeg ikke anledning til å bruke mine partoutkort i dag for første gang i år, så jeg er en av mange som bidrar med røde seter i dag.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Klaus_Brann

Vi bikker 10 akkurat.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

huleste

Hvorfor finner jeg ikke billetter til Brann-Rosenborg på nettbutikken?

krøvel vellevold

Quote from: huleste on July 22, 2013, 12:48:52 PM
Hvorfor finner jeg ikke billetter til Brann-Rosenborg på nettbutikken?


Er der nå i hvert fall. Under billetter. http://billetter.brann.no/venue_areas.asp
Legg ned hele klubben!

Brann er best

var en tur innom idag, 8 tusen solgte billetter, hun sa at det er flaks hvis de kommer over 10 tusen når det er ferie og norway cup til helgen
Der har gått i arv ifra far og til sønn :)

BojeN

De har hvertfall prøvd ut noe nytt. Så at de solgte billetter gjennom Groupon, til sterkt rabatterte priser. Kostet vel 99kr for en billett. Siden (F?) feltet på BT (nærmest bortesuporterene) er stengt for kjøp, er det nok der de havner.

Muligens et forsøk på å lokke nye personer til stadion, og få fylt opp dårlige plasser som aldri blir solgt til denne kampen.
ojeN

Klaus_Brann

Quote from: Brann er best on July 22, 2013, 14:46:09 PM
var en tur innom idag, 8 tusen solgte billetter, hun sa at det er flaks hvis de kommer over 10 tusen når det er ferie og norway cup til helgen


Det tror jeg ikke blir noe problem. Tross alt bartene som kommer på besøk. Nesten en uke igjen, og vi kommer fint over 10.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

HenningSB

Vurderer å ta turen fra Oslo for å se kampen, i Branns gode hjemmeform.
Men er litt skeptisk.. hvertfall når matta blir som den blir i tillegg

Go Up