• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Forslag til sanger, om vi burde ha trommer på stadion osv

Started by BuG, April 13, 2006, 19:04:03 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

BuG

Jeg håpte at kanskje noen har forslag til sanger, om vi burde ha trommer på stadion ,hoppe sanger ol. For jeg personlig synest vi burde se på --->  http://video.google.com/videoplay?docid=-25094683060728823&q=fenerbahce&pl=true  ----< denne siden og muligens begynne med det samme...(Fant dette forslaget i et annet forum)
ullet 2007! =)

Pondan

Trommer har vi ikke bruk for på stadion.. Bruk eller energi på nye sanger..

krøvel vellevold

Quote from: "BuG"Jeg håpte at kanskje noen har forslag til sanger, om vi burde ha trommer på stadion ,hoppe sanger ol. For jeg personlig synest vi burde se på --->  http://video.google.com/videoplay?docid=-25094683060728823&q=fenerbahce&pl=true  ----< denne siden og muligens begynne med det samme...(Fant dette forslaget i et annet forum)


Velkommen på forumet! Men dette med for og mot tromme er strengt tat noe som har vært diskutert i det uendelige. Helst også i tråder som handler om noe helt annet... hehe... Hopping: JA TAKK! Tromming: NEI TAKK! Forsanger: NEI TAKK! Forza allez chalala-sanger: NEI TAKK! Sanger som synges om og om igjen i en halvtime: NEI TAKK! Engasjement og innlevelse i det som foregår på banen: JA TAKK! Nye sanger: JA TAKK!
Legg ned hele klubben!

Rasmus_brann

Jeg er da en av de som er for trommer hvis de brukes riktig. Sånn at du vet at d er ikke den enste som er for trommer... Var det ikke en som postet denne videoen som et sangforsllag for ikke så lenge siden?? Men nå skal vi ikke dras inn i en trommediskusjon....
et e ikke tvil at det går ann, så lenge hjertet står i Brann!

Northside

Er for tromme jeg også til en viss grad, men gidder ikke diskutere det igjen. Tror meg, Krøvel og en del andre har snakket nok om det for i år :wink:

Det jeg heller vil stemme for er en forsanger (eller flere), det viser seg gang på gang at forsanger er noe vi virkelig trenger, men ikke hele tiden!Ja til forsanger når stemningen er laber!

Nixon

Bataljonen jobbet visstnok med en forsangergruppe.
Noen som vet noe om det blir gjennomført?
Eller var det bare skryt...
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

krøvel vellevold

Quote from: "NorthsideFCDH"Hvorfor var vi så jævlig dårlig mens de gjorde det så bra? resultatetene var like nesten hele kampen, vi hadde like mye å juble for som de og gruppene våre var på samme størrelse. Men hvorfor sang de då til de grader bedre enn oss???

[ ![/b]
Legg ned hele klubben!

Bataljonen

Planen var å lage en sanggruppe/forsangergruppe da vi skulle flytte over til Hansa til denne sesongen, men etter at byggingen ble forsinket blir det ikke Hansa for oss før til neste sesong. Vi vil gjennom denne sesongen lage en slagkraftig gruppe som skal ta for seg det stemningsskapende på stadion men mye av dette ser vi for oss gjennomføres når vi samles på Hansa neste år. Problemet med de som er involvert er at flere allerede er flyttet til Hansa og resten er igjen på Store Stå, da blir det litt vanskeligere å gjennomføre ting vi har tenkt.
Så en sanggruppe skal vi få til og vi har flere som skal jobbe med dette.

Vi skal oppdatere og forbedre sangsiden vår, og gjerne få lagt ut lydfiler i tillegg, litt mer info om planene vil komme på bataljonen.no
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

krøvel vellevold

Quote from: "NorthsideFCDH"Fredrikstad prøvde også for første gang forsanger i kampen mot oss. Der har de aldri hatt noe god sang gruppe, men etter kampen mot oss ble eg faktisk imponert litt. De sang, hoppet og koste seg hele kampen. De fikk hele sang gruppen med på sanger + de sang samstemt!
Ja til forsanger når stemningen er laber!


Vi har diskutert dette hundre ganger før, og jeg mener fortsatt at en fast forsanger blir noe "syng-for-enhver-pris"-aktig. "Drit i kampen, bare syng syng syng!" liksom. Det blir fake for meg. Kunne likegodt meldt oss inn i kor, eller stilt på stadion for å synge en dag det ikke er kamp... hehe... Supporterne skal jo være et barometer på kampen, og kommentere det som skjer på sin måte. Ikke være sang-roboter! Men det er jo bra at du ikke vil ha forsanger HELE kampen, men bare når det er labert. Helt greit med en som står frem og vil dra igang syngingen. Men han bør ikke bli stående der lenge. Det som uansett er helt talentløst med disse forsangerne, er jo at de ofte står med ryggen til kampen - gjerne hele tiden. Er de ikke interessert i kampen?
Legg ned hele klubben!

Nixon

Det beste ville vel vært å funnet en som faktisk ikke var interessert i kampen. Men som bare likte å synge...
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Bataljonen

Da vi var på supporterseminar i Nordmarka for et par uker siden sto bla dette med stemningsskapende på agendaen.
Seinere sto vi å diskuterte disse tingene med bla Kanarifansen og en fra Enga. Det var blitt så bra med trommer og forsanger og walkie talkie osv osv og det var ikke måte på hva de gjorde. Så da spurte vi de et spørsmål etter å ha hørt på alt de gjorde på tribunen for å skape allsang og "synge kampen igjennom". Hva med det sportslige da ? Hvor kommer det inn i bildet ? Det som FAKTISK skjer på banen ?? På Brann stadion har det alltid vært "engelske tendenser" når det kommer til stemning. Det er det sportslige som bestemmer hva som skjer på tribunen, folk engasjerer seg og skriker og hyler spontant etter hva som skjer på matten. Store Stå er vokst opp med "den engelske kulturen" og dette er noe vi vil videreføre når vi flytter til Hansa.

En sanggruppe vil vi danne som skal ha i oppgave å lage nye sanger, tekster, rop for å fornye oss. Vi vil samle denne gruppen på tribunen som da bla skal innføre disse nye sangene på tribunen. Det er enklere for 20 mann å innføre en sang en 2-3 sjeler som står å skriker.
Vi ønsker ikke en forsanger som står på en kasse med ryggen til banen hele kampen og maner til allsang kampen igjennom. Det skal være spontanitet og innlevelse på det som skjer på banen og er det daft i perioder trår denne sanggruppen til å starter sanger.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Northside

Krøvel:

QuoteVi har diskutert dette hundre ganger før, og jeg mener fortsatt at en fast forsanger blir noe "syng-for-enhver-pris"-aktig. "Drit i kampen, bare syng syng syng!" liksom. Det blir fake for meg.


Er med på den, men er ikke helt slik eg ser for meg en forsanger eller sanggruppe.

eks. På kampen mot FFK ble det startet en god del sanger i midten nede (stod selv ikke der) hvor de fleste flaggene var og de fleste som synger på stadion stod. De startet sanger opp til flere ganger i begynnelsen men nesten ingen rundt sang med. Men når noen lenger oppe på tribunen startet en sang så sang nesten alle med, også familiene som stod borti hjørnet hvor jeg holdt til.
Ikke så rart egentlig, de som startet sanger nede sang rett inn i snø haugen, de som startet oppe sang rett inn i ørene på folk. Hadde vi då hatt en sanggruppe eller forsanger som kunne stilt seg på en god plass hvor alle hører han så kunne han/de "spredd" sangen videre eller startet de selv der oppe når andre folk ikke får det til.

Det er ikke meningen at vi skal synge non stop hele kampen om du vil eller ikke. Det er meningen at når vi først starter en sang vi skal synge, så skal den synges. Ikke noe momling, to stemt eller noe slikt, den skal synges høyt å bra.

krøvel vellevold

Quote from: "Bataljonen"Da vi var på supporterseminar i Nordmarka for et par uker siden sto bla dette med stemningsskapende på agendaen.
Seinere sto vi å diskuterte disse tingene med bla Kanarifansen og en fra Enga. Det var blitt så bra med trommer og forsanger og walkie talkie osv osv og det var ikke måte på hva de gjorde. Så da spurte vi de et spørsmål etter å ha hørt på alt de gjorde på tribunen for å skape allsang og "synge kampen igjennom". Hva med det sportslige da ? Hvor kommer det inn i bildet ? Det som FAKTISK skjer på banen ?? På Brann stadion har det alltid vært "engelske tendenser" når det kommer til stemning. Det er det sportslige som bestemmer hva som skjer på tribunen, folk engasjerer seg og skriker og hyler spontant etter hva som skjer på matten. Store Stå er vokst opp med "den engelske kulturen" og dette er noe vi vil videreføre når vi flytter til Hansa.

En sanggruppe vil vi danne som skal ha i oppgave å lage nye sanger, tekster, rop for å fornye oss. Vi vil samle denne gruppen på tribunen som da bla skal innføre disse nye sangene på tribunen. Det er enklere for 20 mann å innføre en sang en 2-3 sjeler som står å skriker.
Vi ønsker ikke en forsanger som står på en kasse med ryggen til banen hele kampen og maner til allsang kampen igjennom. Det skal være spontanitet og innlevelse på det som skjer på banen og er det daft i perioder trår denne sanggruppen til å starter sanger.


Høres fornuftig ut!

Når det gjelder den nevnte Klanen, eller hva de kaller seg, så var de i hvert fall elendige mot Odd her forleden. Det er stort sett bare på "komigjenenga!" de klarer et skikkelig trøkk. Da er det til gjengjeld kanontrøkk! De gule og svarte badeendene fra Lillestrøm synger kanskje mest i Norge. Men fy faen så kjedelig å høre på! Robot-suppportere. Og så er det ganske teit at de to linjene i hele sangboken det synges høyest på er "Ja for faen!" og "Alle sammen nå!". Ganske teit å høre "Ja for faen!", når man ikke kan høre hva det spørres om. Og "alle sammen nå!" er jo strengt tatt bare en oppfordring mellom versene... Kanari er våre venner (selvsagt mest fordi vi har en felles fiende), men etter den robotsupporter-forza-tromme-allez-allez-chalala-capo-om-og-om-igjen-stemningen de plager omverdenen med, har jeg fått hele Kanari langt opp i halsen. Hyggelige folk, men fy faen så plagsomme å høre på! Stemning skal ikke være organisert, planlagt og koreografert.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: "NorthsideFCDH"eks. På kampen mot FFK ble det startet en god del sanger i midten nede (stod selv ikke der) hvor de fleste flaggene var og de fleste som synger på stadion stod. De startet sanger opp til flere ganger i begynnelsen men nesten ingen rundt sang med. Men når noen lenger oppe på tribunen startet en sang så sang nesten alle med, også familiene som stod borti hjørnet hvor jeg holdt til.
Ikke så rart egentlig, de som startet sanger nede sang rett inn i snø haugen, de som startet oppe sang rett inn i ørene på folk. Hadde vi då hatt en sanggruppe eller forsanger som kunne stilt seg på en god plass hvor alle hører han så kunne han/de "spredd" sangen videre eller startet de selv der oppe når andre folk ikke får det til.

.


Ja, det er absolutt en fordel om de som starter syngingen står midt på (regnet fra sidene) og gjerne langt bak. Nytter ikke å starte sanger langt til venstre/høyre og/eller helt nede ved gjerdet. Neste sesong slipper vi antagelig borteseksjoner uten tak, og det i seg selv vil bedre stemningen adskillige hakk!
Legg ned hele klubben!

Bataljonen

Quote from: "krøvel vellevold"Stemning skal ikke være organisert, planlagt og koreografert.


Og det er slik vi vil ha det på stadion i fremtiden ! Vi vil fortsatt drive den "engelske kulturen" videre med spontanitet og det frie engasjementet på tribunen.

Det vi ser et stort behov for er å utvikle oss på sanger og kamprop. De siste årene har det vært hakk i plata og kun et fåtall av nye sanger har blitt innført. Faktisk har veldig mange nye sanger som har vært foreslått vært veldig bra men det har skortet på å få innført disse på tribunen.
Nettopp dette kan en sanggruppe få til.

Når vi til neste år flytter til Hansa ønsker vi at de 2 midterste feltene skal bestå av SYNGENDE supportere og vi håper med tiden at de to ytterste feltene på nedre Hansa også vil utvikle seg til dette.

Vi ønsker å legge Store Stå bak oss og skape et nytt kapittel og en fryktet tribune på stadion og det tror jeg de fleste med fartstid på Store Stå er innstilt på.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

MyWay

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "NorthsideFCDH"Fredrikstad prøvde også for første gang forsanger i kampen mot oss. Der har de aldri hatt noe god sang gruppe, men etter kampen mot oss ble eg faktisk imponert litt. De sang, hoppet og koste seg hele kampen. De fikk hele sang gruppen med på sanger + de sang samstemt!
Ja til forsanger når stemningen er laber!


Vi har diskutert dette hundre ganger før, og jeg mener fortsatt at en fast forsanger blir noe "syng-for-enhver-pris"-aktig. "Drit i kampen, bare syng syng syng!" liksom. Det blir fake for meg. Kunne likegodt meldt oss inn i kor, eller stilt på stadion for å synge en dag det ikke er kamp... hehe... Supporterne skal jo være et barometer på kampen, og kommentere det som skjer på sin måte. Ikke være sang-roboter! Men det er jo bra at du ikke vil ha forsanger HELE kampen, men bare når det er labert. Helt greit med en som står frem og vil dra igang syngingen. Men han bør ikke bli stående der lenge. Det som uansett er helt talentløst med disse forsangerne, er jo at de ofte står med ryggen til kampen - gjerne hele tiden. Er de ikke interessert i kampen?


hehe.. litt morsomt at du sier det, for jeg ser faktisk på SS som et kor. Vi synger i kor, vi er der for å synge, og vi synger for spillerne. Hva er gale i å synge litt oftere og høyere enn det vi gjør nå? Jeg synes at det er gøy å synge, og ønsker å være en stolt Brann-supporter.. det er jeg når jeg hører at SS synger høyt og tydelig. husker spesielt fra da jeg var mindre; ingenting som å høre på SS når de sang. Nå er dessverre stemningen sunket betraktelig siden den tid.

BuG

i fjor (husker ikke hvilken kamp) synest jeg vi fikk igang en god flyt på syngingen da de på hansa svingen hjalp store stå med "vi e brann, bergens stolthet osv". Da fikk vi med flere og flere, men etterhvert så dabbet dette på en måte, og det er her ejg synest vi trenger en forsanger!!   Eller en person som "retter" opp igjen når det dabber... Gleder meg til lillestrøm kampen. God stemning i første kamp, så vil nok spillerne føle de har noen i ryggen =D mhv BuG^
ullet 2007! =)

Pondan

Grunnen til at "vi e brann, bergens stolthet osv" dabbet av var fordi noen skulle synge den hvert 10 min.. 3-4 ganger i kampen er nokk, da mister ikke folket intr for og synge den..

Northside

Quote from: "Pondan"Grunnen til at "vi e brann, bergens stolthet osv" dabbet av var fordi noen skulle synge den hvert 10 min.. 3-4 ganger i kampen er nokk, da mister ikke folket intr for og synge den..



eller fordi ss setter på high speed og suser gjennom sangen + synger 4-5 sanger før Hansa er ferdig med første verset på byen e Bergen. Der trenger vi då (på ss) en gruppe eller forsanger som styrer tempoet. Han kan reise seg litt slik at alle ser han, då vil folk følge temopet hans. Er ikke liker sikker på om en sanggruppe på 20 personer klarer å overdøve så pass mange at de følger sanggruppens tempo.

BuG

Quote from: "Nixon"Det beste ville vel vært å funnet en som faktisk ikke var interessert i kampen. Men som bare likte å synge...

Tja... Vi trenger iallefall en forsanger eller
en til å få med alle... Det hadde vært great om hele ss var med på sangene! Mega stemning =D
ullet 2007! =)

Mr_Soma

En forsanger eller 10 er ikke å forakte!
Trenger dere folk så regn med meg.
Husker godt når Hanøy&co hang i gjerdene å fikk med samtlige på langsiden.

Vi skal igjen vinne tilbake tronen som den mest "fryktede" supportergruppen her i landet.

Og det er jeg veldig sikker på at vi får til med 5-10 personer som virkelig tar initiativ.

BuG

Jeg lurte på om bataljonen har funnet noen nye sanger i det siste? Nysgjerrig =D Ellers burde vi sette igang veldig fort og finne noe bra, kreativt og som passe SS sin stil.. Mvh BuG^
ullet 2007! =)

C@Bøe_79

Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

abe78

Quote from: "C@Bøe_79"
SS eksisterer ikke til neste sesong,og det er bare 13 kamper igjen.
n


Det er forhåpentligvis mye flere en det? (les: cup, treningskamp - Wigan, osv). Jeg tror ikke SS blir noe dårligere en de var i fjor selv om en del kommer til å flytte opp på Hansa.
.og husk!

krøvel vellevold

Quote from: "abe78"[ Jeg tror ikke SS blir noe dårligere en de var i fjor selv om en del kommer til å flytte opp på Hansa.


Nei, for dårligere er det ikke mulig å bli...
Legg ned hele klubben!

Motyka

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "abe78"[ Jeg tror ikke SS blir noe dårligere en de var i fjor selv om en del kommer til å flytte opp på Hansa.


Nei, for dårligere er det ikke mulig å bli...


Hvor kommer dette hatet mot SS fra? Skulle nesten tro at du hadde opplevd krigen...
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

BrannFa(e)n

rannfasiten

Motyka

elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

Lennono8

Over til disse trommegreiene...

Etter å ha hørt på Kanari i dag må jeg si at jeg aldri aldri aldri håper vi får noe lignende på Staddaen. Det var rett og slett jævlig. Det var så vidt de tok seg tid til å juble da de scoret... Selv om jeg sto veldig nært hørte jeg stort sett bare trommen og et lite mannskor i bakgrunnen.  Må si jeg håper vi bevarer den "engelske stilen" som noen her på forumet kaller det. Fotballen først, så syngingen...ikke motsatt.

Men når vi først er inne på det. Var ikke mye "engelsk" over oss i dag, desverre. SS mumler og Hansa var svakere enn noensinne. Vi får håpe vi får et skikkelig løft neste år når troppene samles. Jo flere, jo bedre. Mer spontan synging, bedre stemning!

Northside

No må folk slutte å se på Kanari når dere tenker Italiensk stemnig. De er en latter for hele Norge og den Italienske stemningen med den irriterende trommen de bruker hele tiden. Tror eg hørte de synge 2-3 ganger, resten var dunk dunk, hopp hopp.

HansaZ

Ingen tvil om at en del av SS hadde flyttet over på FeltZ. Tempoet på Byen E Bergen ble dratt opp med 1/3. Forstår ikke hvordan det kan være så vanskelig å tilpasse tempoet slik at det blir mer trøkk i ordene :?

BrannFa(e)n

Hehe.. synes vi kan endre litt på vår godeste "Byen e Bergen". Nei, ikke teksten. Jeg merker en tendens om at de fleste på nedre hansa faktisk skal sitte når de skal ta skjerfet sitt over hodet. Det ser jo jævla teit ut! Så hva med at det blir en del av sangen å reise seg når man skal synge den?
rannfasiten

monzilla

hva skjer hvis hansa blir ødelagt når SS kommer bort neste sesong? Hva kan bataljonen gjøre for å forsikre en positiv utvikling framfor en negativ utvikling? tiltak?

iaiao

Vestlandets perle og nordens basseng
Det e her du har kommet, for å få deng
Vi hater jo alle og elsker kun brann
Brann i våre hjerter ja syng alle mann

Vi e brann fra bergen (klapp klapp klapp klapp)
Brann fra bergen e vi
Vi e verdens beste lag
det vet jo alle i dag

Klanen, Kanari og onger av troll
Patetiske bønder uten kontroll
Vi elsker og blør og får verden i kne
I år vinner vi ligan som i 63

Vi e brann fra bergen (klapp klapp klapp klapp)
Brann fra bergen e vi
Vi e verdens beste lag
det vet jo alle i dag

Bare et forslag til videreføing av "Vi e brann fra bergen".
Versene har Mel: Wild Rover

C@Bøe_79

Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

YadaYada

Bra sang! Dette kan fungere. Selv om jeg dog ikke fikk melodien helt til å stemme..
Selv forbinder jeg Hansa med barnebesøk og positiv virksomhet."
-Harry Herstad, under Hansa/alkohol-debatten.

Lokkness

Sjekk denne! Bytt ut "Tartan army boy's" Med "Charlie Miller's Boy's" eller "Robbie Winters" og dere har ihvertfall en sang som er lett og lære, og som våre skotske helter, nok ville satt umåtelig stor pris på! DEnne sangen synges på alle skotske landskamper.....noe våre gutter ikke har fått oppleve så mange ganger....... :(


http://www.tartanspecials.com/well-be-coming.html

Snublefot

Quote from: "Lokkness"Sjekk denne! Bytt ut "Tartan army boy's" Med "Charlie Miller's Boy's" eller "Robbie Winters" og dere har ihvertfall en sang som er lett og lære, og som våre skotske helter, nok ville satt umåtelig stor pris på! DEnne sangen synges på alle skotske landskamper.....noe våre gutter ikke har fått oppleve så mange ganger....... :(


http://www.tartanspecials.com/well-be-coming.html


sounds like a plan =)

We`ll be coming, we`ll be coming, we`ll be coming down the road..=)

Christian

Quote from: "iaiao"Vestlandets perle og nordens basseng
Det e her du har kommet, for å få deng
Vi hater jo alle og elsker kun brann
Brann i våre hjerter ja syng alle mann

Vi e brann fra bergen (klapp klapp klapp klapp)
Brann fra bergen e vi
Vi e verdens beste lag
det vet jo alle i dag

Klanen, Kanari og onger av troll
Patetiske bønder uten kontroll
Vi elsker og blør og får verden i kne
I år vinner vi ligan som i 63

Vi e brann fra bergen (klapp klapp klapp klapp)
Brann fra bergen e vi
Vi e verdens beste lag
det vet jo alle i dag

Bare et forslag til videreføing av "Vi e brann fra bergen".
Versene har Mel: Wild Rover


Denne har virkelig noe over seg. Flott melodi og teksten sitter rimelig bra. MEN (selvfølgelig er det et men) i refrenget bør det være linje to og fire som eventuelt skal rime. Ikkje tre og fire. Dessuten skurrer vel linje tre litt i forhold til melodien.

Hva med:

Vi e brann fra bergen (klapp klapp klapp klapp)
Brann fra bergen e vi
Vi e verdens beste
og no stemmer vi i

Snublefot

Quote from: "Christian"
Quote from: "iaiao"Vestlandets perle og nordens basseng
Det e her du har kommet, for å få deng
Vi hater jo alle og elsker kun brann
Brann i våre hjerter ja syng alle mann

Vi e brann fra bergen (klapp klapp klapp klapp)
Brann fra bergen e vi
Vi e verdens beste lag
det vet jo alle i dag

Klanen, Kanari og onger av troll
Patetiske bønder uten kontroll
Vi elsker og blør og får verden i kne
I år vinner vi ligan som i 63

Vi e brann fra bergen (klapp klapp klapp klapp)
Brann fra bergen e vi
Vi e verdens beste lag
det vet jo alle i dag

Bare et forslag til videreføing av "Vi e brann fra bergen".
Versene har Mel: Wild Rover


Denne har virkelig noe over seg. Flott melodi og teksten sitter rimelig bra. MEN (selvfølgelig er det et men) i refrenget bør det være linje to og fire som eventuelt skal rime. Ikkje tre og fire. Dessuten skurrer vel linje tre litt i forhold til melodien.

Hva med:

Vi e brann fra bergen (klapp klapp klapp klapp)
Brann fra bergen e vi
Vi e verdens beste
og no stemmer vi i



ehhh, hvorfor forandre på den delen av sangen vi allerede kan veldig godt?

vi er brann fra bergen
brann fra bergen er vi
vi er verdens beste lag
og det vet jo alle i dag..

Dette synges jo stadig vekk, er ikke noe vits å forandre det, er det vell? Eller skal den melodien gå over hele sangen kanskje? har ikke hørt den melodien det er snakk om, så kan jo være at pga den det vil være nødvendig.. men..


Snublefot

Quote from: "Christian"


I see..   vet du om noe sted jeg kan skaffe meg denne sangen/melodien? har ikke hørt den tror jeg..

krøvel vellevold

Quote from: "Christian"
Quote from: "iaiao"Vestlandets perle og nordens basseng
Det e her du har kommet, for å få deng
Vi hater jo alle og elsker kun brann
Brann i våre hjerter ja syng alle mann

Vi e brann fra bergen (klapp klapp klapp klapp)
Brann fra bergen e vi
Vi e verdens beste lag
det vet jo alle i dag

Klanen, Kanari og onger av troll
Patetiske bønder uten kontroll
Vi elsker og blør og får verden i kne
I år vinner vi ligan som i 63

Vi e brann fra bergen (klapp klapp klapp klapp)
Brann fra bergen e vi
Vi e verdens beste lag
det vet jo alle i dag

Bare et forslag til videreføing av "Vi e brann fra bergen".
Versene har Mel: Wild Rover


Denne har virkelig noe over seg. Flott melodi og teksten sitter rimelig bra. MEN (selvfølgelig er det et men) i refrenget bør det være linje to og fire som eventuelt skal rime. Ikkje tre og fire. Dessuten skurrer vel linje tre litt i forhold til melodien.


Vi e brann fra bergen (klapp klapp klapp klapp)
Brann fra bergen e vi
Vi e verdens beste
og no stemmer vi i



Denne sangen (i den versjonen den alltid har blitt sunget på SS) ble laget på en englandstur i 1994. Da hentet vi inspirasjonen fra kamper der.F.eks. "We are Arsenal. Arsena-al FC. We're by far the greatest team, the world has ever seen". Det er jo linje 3 og 4 som rimer sånn noenlunde her. Syns ikke vi skal forandre på tekster. Da blir det i hvert fall rot! For da vil noen synge det nye og andre synge det gamle. Og folk får ALDRI inn i skallen hva de skal synge! Uansett om du hadde hatt helsides annsonser i avisen og skrevet 10 sider om det på både brann.no og bataljonen.no. Bare se på "Vi é de beste"! Folk klarer jo fremdeles ikke å synge "...at du kan nesten ikke se, kor suverén vi é" på slutten av andre verset, i stedet for "...at bedre kan vi ikkje bli, og derfor synger vi". Folk synger fremdeles begge deler. En annen ting er at det bør helst ikke være mer enn ett vers + ev. refreng i en sang. Blir det mer enn det, får man det ALDRI innført! Det tar jo evigheter bare å lære folk ett vers på fire linjer... Men jeg er derimot ikke fremmed for å legge inn disse tre klappene etter første linje. Dette gjør nemlig sangen roligere. Men problemet er å få folk oppmerksomme på det i forkant.
Legg ned hele klubben!

Christian

Mitt innspill var ikkje tenkt for å endre det originale "Vi er Brann fra Bergen"-ropet. For de som kjenner Wild Rover melodien er det jo åpenbart at det ropet/sangen har fjernet seg relativt lang fra melodien The Wild Rover. Eg ville bare bidra til sangforslaget til iaiaiao.

En bit av The Wild Rover kan du høre her. Nest nederste sangen.

krøvel vellevold

Quote from: "Christian"Mitt innspill var ikkje tenkt for å endre det originale "Vi er Brann fra Bergen"-ropet. For de som kjenner Wild Rover melodien er det jo åpenbart at det ropet/sangen har fjernet seg relativt lang fra melodien The Wild Rover. Eg ville bare bidra til sangforslaget til iaiaiao.

En bit av The Wild Rover kan du høre her. Nest nederste sangen.


Sangen ble i sin tid (94) innført slik den synges av fansen i England, men en del synger med feil melodi. Det er også en del andre sanger som har sklidd ut til å ha feil melodi. Et skrekkeksempel er "Vi é berømte Brann fra Bergen". Der synger vi i hvert fall linjen "mens vi ler av alle bønder i vårt land" TOTALT feil! Den var innført riktig, men har sklidd ut. Et annet eksempel er "Bergen te eg dør". Linjen "det e sikkart, det e sikkart" synges også helt feil melodi. Det høres ut som et  damplokomotiv som kommer tøffende! Generelt er det et problem at folk ikke kan melodiene, og derfor roper sangene (nesten uten melodi) i stedet for å synge dem slik de skal. Grunnen til dette tror jeg er at mange på SS har null peiling på supporterkultur. De som har peil på supporterkultur vil jo umiddelbart kjenne igjen melodiene, fordi de fleste jo er tatt fra utlandet og spesielt England. Det er jo tross alt den engelske fotballen det er desidert størst interesse for av utenlandsk fotball, så det er ganske utrolig hvis de ikke kjenner igjen melodiene fra engelske tv-kamper!
Legg ned hele klubben!

Stadda92

En glimrende ide. Fengende melodi. Forslag: Charlie Miller, Charlie Miller, Charlie Miiiilleeer we love you, when you dribble, shoot, paaassing, Charlie Miller we love you!

Christian

No var vel aldri dette en tråd for å kjefte på folk som eventuelt måtte synge feil - det vil i alle fall ikkje bidra til at folk synger mer på Stadion ;) Poenget ditt rundt fenomenet med melodier som med tiden sklir ut er jo likefullt godt.


Quote from: "Lokkness"Sjekk denne! Bytt ut "Tartan army boy's" Med "Charlie Miller's Boy's" eller "Robbie Winters" og dere har ihvertfall en sang som er lett og lære, og som våre skotske helter, nok ville satt umåtelig stor pris på! DEnne sangen synges på alle skotske landskamper.....noe våre gutter ikke har fått oppleve så mange ganger....... :(


http://www.tartanspecials.com/well-be-coming.html


Prøver meg med en liten norsk tekst til denne, eg. Melodien fenger så absolutt:

Ja, vi synger
Ja, vi synger
Ja, vi synger høyt i kor
For de beste skottene på denne jord
Ja, vi synger høyt i kor

Om vi vil våge oss på noe litt mer avansert kan en bytte ut de to første "Ja, vi synger" med Charlie Miller eller Robbie Winters i kommende vers, men det er vel helst lett for at sånne sprell skaper sludder i valsen...

Stadda92

Skjønner ikkje koffor det e så utrolig viktig med KUN engelsk stemning. Hvis den engelske stemningen er å kun rope og hoie når laget gjør det bra, så e jo det rimelig "godnatt". Tottenham-fansen var helt fantastisk i 1-3 tapet borte mot N'castle. De sang store deler av kampen og eide N'castle fansen. Poenget var vel å støtte laget sitt. Det brukes også trommer i engelsk fotball og eg ser ikkje noe galt i å bruke det i utgangspunktet. Men når sant skal sies, så bruker LSK d, så derfor trenger ikkje Brann-fansen å ta etter dem. Brann-fansen har vært en foregangsfigur ka sanger og stemning gjelder i norsk fotball. Savner dog en del sanger som går på spillere. Før hadde Hasund, Strandli og Helland sine egne sanger, takk til han,hun/de som oppfant dem. forslag til Charlie Miller sang: (mel: tartan army) Charlie Miller, Charlie Miller, Charlie Miiiller we love you, when you dribble,shoot, paaassing, Charlie Miller we love you!

krøvel vellevold

Quote from: "Stadda92"Skjønner ikkje koffor det e så utrolig viktig med KUN engelsk stemning. Hvis den engelske stemningen er å kun rope og hoie når laget gjør det bra, så e jo det rimelig "godnatt".  !


Nei, "engelsk stemning" handler IKKE om å kun synge når laget gjør det bra. Men det er forskjell på det, og det å ikke bry seg om kampen i det hele tatt. Dessuten er engasjement, jubel, protestbrøl, piping, folk som reiser seg og fekter med armene i sinne over dommeravgjørelser, osv. også en del av stemningen. Ikke BARE synging. Og slike ting er det jo masse av også når vi ligger under.
Legg ned hele klubben!

BuG

Jeg synest det var bra stemning til tider sist kamp, men store stå synger for fort!! Ikke negativt men kanskje prøve å få det mest mulig likt?

Men var fornøyd med stemningen sist kamp!! men ikke resultatet!!!
Mvh BuG
ullet 2007! =)

Go Up