• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann - Lillestrøm

Started by abe78, April 11, 2006, 14:12:01 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Motyka

Quote from: "naitsirk"
QuoteDet er gledelig at både Charlie og Robbie starter denne kampen. Offensivt av Mjelde og sette ut terrengløperen Haugen. Suazo i bakhånd kan bare love bra.

Vi gleder oss til fullt hus, toppet lag og festfotball på Stadion!


dette er som mat til anti-mjelde gjengen:)
ser for meg tirsdag kveld dersom brann ikkje vinner:
mjelde må gå.han har ingen taktiske egenskaper og starter med altfor offensivt lag.
suazo burde ha blitt bytta inn mykje tidligare og mk må vekk.

(no får eg vel ein del kommentarer i fleisen)


Og hva vil så du skrive om Brann taper på tirsdag?
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

naitsirk

dette seier veldig mykje om din innstilling.
ifølge deg so har mjelde skuld i alt som skjer på banen dersom brann taper.og dette i tillegg før kampen er spelt!!!

eg derimot venter til kampen er ferdig og so kan me diskutera kva som vart gjort gale.
kanskje andresen tabber seg ut og scorer 2 sjølvmål og sæternes bommer på 5 100% sjanser. kven veit.

Nixon

Quote from: "Motyka"Så du mener at jeg har en spekulativ måte satt meg selv i en vinn-vinn situasjon?


Det har jeg selvsagt ingen grunn til å hevde er tilfelle.

Jeg stilte bare et kritisk spørsmål. Har man i det hele tatt ikke lov til det på dette forumet?;)
Rød makt på Hansa

Motyka

Quote from: "naitsirk"dette seier veldig mykje om din innstilling.
ifølge deg so har mjelde skuld i alt som skjer på banen dersom brann taper.og dette i tillegg før kampen er spelt!!!

eg derimot venter til kampen er ferdig og so kan me diskutera kva som vart gjort gale.
kanskje andresen tabber seg ut og scorer 2 sjølvmål og sæternes bommer på 5 100% sjanser. kven veit.


Jeg gidder ikke sitte her og hoste opp hypotetiske situasjoner for hvordan Brann kan tape kampen på tirsdag.

Ja, tro det eller ei, Mjelde ER ansvarlig for hva som skjer på banen på tirsdag, positivt eller negativt.
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

Motyka

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Motyka"Så du mener at jeg har en spekulativ måte satt meg selv i en vinn-vinn situasjon?


Det har jeg selvsagt ingen grunn til å hevde er tilfelle.

Jeg stilte bare et kritisk spørsmål. Har man i det hele tatt ikke lov til det på dette forumet?;)


Du vet da FAEN så godt at jeg tillater kritiske spørsmål på dette forumet!

Poenget mitt, klønete framstilt kanskje, også det nok en gang, at jeg håper jo ikke at Mjelde kjører Brann på ræv, Monkam flopper eller at noe som helst annet går galt.

Du tror vel ikke at de som advarte mot Hitler på 30 tallet håpet at spådommene skulle bli sanne?
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

naitsirk

mjelde er ansvarlig for laget, det er riktig.
men no spelte faktisk manu 0-0 mot superjumbo sunderland på heimabane. ein meget god keeper og uflaks førte til at det enda mållaust.

av og til so blir det for dumt å høyra om at mjelde er ansvarlig for alt.
fortball går ikkje som ein planlegger og takk gud for dette. tilfeldigheter,dommar,vær,publikum speler inn. dette kan ikkje ein trenar styre.

men dersom brann viser eit negativt mønster over fleire kamper so kan da kanskje vera noko feil med trenaren.ikkje i enkelt kamper.

og som eg har sagt til deg tidligare:da skal mykje meir til for at du liker mjelde enn at eg ønsker han vekk.
dette burde kanskje sei deg ein ting.

Motyka

Quote from: "naitsirk"mjelde er ansvarlig for laget, det er riktig.
men no spelte faktisk manu 0-0 mot superjumbo sunderland på heimabane. ein meget god keeper og uflaks førte til at det enda mållaust.

av og til so blir det for dumt å høyra om at mjelde er ansvarlig for alt.
fortball går ikkje som ein planlegger og takk gud for dette. tilfeldigheter,dommar,vær,publikum speler inn. dette kan ikkje ein trenar styre.

men dersom brann viser eit negativt mønster over fleire kamper so kan da kanskje vera noko feil med trenaren.ikkje i enkelt kamper.

og som eg har sagt til deg tidligare:da skal mykje meir til for at du liker mjelde enn at eg ønsker han vekk.
dette burde kanskje sei deg ein ting.


Og hvem har sagt at jeg baserer min Mjelde skepsis på enkeltkamper? Han har vel vært trener i 2 1/2 sesong nå.

Forstod ikke helt det siste du skrev, men tolker det dit hen at du mener at jeg ikke liker Mjelde, dette er isåfall helt korrekt, men tross alt sekundært.
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

Nixon

Det er jo egentlig ganske interessant å diskutere hvor mye en trener egentlig er ansvarlig for. Laguttak, formasjon, spillemønster, spillerbytter og slike ting er selvsagt. Men det som ofte avgjør kamper er innsats, brente målsjanser, forsvarstabber, keeper på bærtur og andre ubehagligheter.

La oss ta f.eks. innsats. Hvor mye er det trenerens feil dersom laget viser dårlig innsats? Burde ikke 11 godt betalte voksne menn, som spiller foran 15.000 engasjerte tilskuere som har betalt mye penger, ha nok stolthet til å gi alt de har selv om det sitter en tredukke på benken?
Rød makt på Hansa

Motyka

Quote from: "Nixon"Det er jo egentlig ganske interessant å diskutere hvor mye en trener egentlig er ansvarlig for. Laguttak, formasjon, spillemønster, spillerbytter og slike ting er selvsagt. Men det som ofte avgjør kamper er innsats, brente målsjanser, forsvarstabber, keeper på bærtur og andre ubehagligheter.

La oss ta f.eks. innsats. Hvor mye er det trenerens feil dersom laget viser dårlig innsats? Burde ikke 11 godt betalte voksne menn, som spiller foran 15.000 engasjerte tilskuere som har betalt mye penger, ha nok stolthet til å gi alt de har selv om det sitter en tredukke på benken?


Nix, ikke når de 11 på andre siden har nøyaktig den samme drivkraften. Om ett lag fra Premier League møter ett fra 3. divisjon, så er det utvilsomt det fra 3. som vil stille med mest entusiasme og innsats.
Her en trener (en god en) kommer inn i bildet.
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

naitsirk

nok ein gong prøver du å vri på debatten.

QuoteOg hva vil så du skrive om Brann taper på tirsdag?


huser du denne setninga?

dette er ein enkeltkamp. you get the point?

gidd ikkje diskutere dette i det uendelige.
me får snakkast på tirsdag kl.21. fram til den tid so har mim gjort alt det rette til denne kampen.

Nixon

Så du mener at spillerne er fritatt for ansvar dersom de har en dårlig trener?
Rød makt på Hansa

Motyka

Quote from: "Nixon"Så du mener at spillerne er fritatt for ansvar dersom de har en dårlig trener?


Selvsagt ikke, men slik er det.
Prøver du nå å si at Brann har en dårlig trener?
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

Motyka

Quote from: "naitsirk"nok ein gong prøver du å vri på debatten.

QuoteOg hva vil så du skrive om Brann taper på tirsdag?


huser du denne setninga?

dette er ein enkeltkamp. you get the point?

gidd ikkje diskutere dette i det uendelige.
me får snakkast på tirsdag kl.21. fram til den tid so har mim gjort alt det rette til denne kampen.


Men hva i alle dager, det var jo DU som dro fram en enkeltkamp. Jeg bare lurte på hvilken vinkling du ville ha.
Kan imotsetning til deg ikke uttale meg om hva MIM har gjort galt eller riktig fram mot kampen.
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

dudo

Quote from: "naitsirk"
no scorte vel brann på straffe i fredrikstad og slapp ikkje dei til på dødball.opdal plukka ein del innlegg samt at forsvaret renska godt unna.


Jeg registrerer at tilskuertalldiskusjonen og mye annet har rettet konsentrasjonen vår mot helt feile ting slik at vi har glemt å skjelle ut/gjøre narr av/belære naitsirk; NEI, vi scorte IKKE på straffe mot FFK! Aldeles ikke. Overhodet ikke. Noen mener sågar at vi skal tvinge Bengt til å ta straffene siden Martins ble reddet. ;-p
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Motyka

Quote from: "dudo"
Quote from: "naitsirk"
no scorte vel brann på straffe i fredrikstad og slapp ikkje dei til på dødball.opdal plukka ein del innlegg samt at forsvaret renska godt unna.


Jeg registrerer at tilskuertalldiskusjonen og mye annet har rettet konsentrasjonen vår mot helt feile ting slik at vi har glemt å skjelle ut/gjøre narr av/belære naitsirk; NEI, vi scorte IKKE på straffe mot FFK! Aldeles ikke. Overhodet ikke. Noen mener sågar at vi skal tvinge Bengt til å ta straffene siden Martins ble reddet. ;-p


Beklagelig at ingen andre har tatt tak i dette ja, ikke rart at Naitsirk er strålende fornøyd siden han tror at Brann vant 2-1 i Fredrikstad.
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

naitsirk

corner skulle det stått.

mi feil. setninga etterpå antyder vel dette:)

Motyka

Lov å gjøre feil, men du trodde vel ikke dette skulle gå upåaktet hen?
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

naitsirk

dersom eg trudde dette skulle gå upåakta hen so hadde eg vel ikkje skrive feil:)

Motyka

Er vel nettopp da du kan tillate deg å slurve med skrivingen.
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

Mr_Soma

Står sikkert skrevet hundre andre steder... men jeg har ikke tid til å leite.
Hvor kjøper man billett til SS? Når man ikke er medlem.... haster

Motyka

Quote from: "Mr_Soma"Står sikkert skrevet hundre andre steder... men jeg har ikke tid til å leite.
Hvor kjøper man billett til SS? Når man ikke er medlem.... haster


Billettluka.no?
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

abe78

Jeg hadde heller kjøpt billetter på Stadion i morgen. Møt opp i god tid.
.og husk!

Motyka

Selges vel på Narvesen og Mix kiosken på Minde også.
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

Mr_Soma

Har prøvd å bestille fra Bilettluka.no men det er nyttesløst om du velger SS.

Men har ikke de sluttet med avtalen hvor du kjøper billetter på Narvesen da?

Blir vanskelig å komme meg opp tidlig imorgen pga jobb osv.

Motyka

Går fint å bestille SS på billettluka.no. Du trykker bare videre siden det er unummerert.

Iflg Brann.no så selger Narvesen bare felt T.
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

Mr_Soma

Ja nå funket det :) Måtte trykke utenom det "vinduet" som åpnet seg hvor det stod at det var "unummerert".

Takker!

MFK

Lykke til i dag kjære bergensere, sette LSK på plass i dag. Mitt elskede Molde vil nok lede serien i kveld også:)

Motyka

Quote from: "MFK"Lykke til i dag kjære bergensere, sette LSK på plass i dag. Mitt elskede Molde vil nok lede serien i kveld også:)


Takk, men vi venter til i morgen vi.
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

MFK

Quote from: "Motyka"
Quote from: "MFK"Lykke til i dag kjære bergensere, sette LSK på plass i dag. Mitt elskede Molde vil nok lede serien i kveld også:)


Takk, men vi venter til i morgen vi.


Hehe, gikk akkurat opp for meg den lille feilen der, men men lykke ønskningen gjelder like sterkt i morra som i dag :D

Xminator

Antatt LSK-lag:

Muller
Andersson - Rambekk - Kippe - Stefanutto
Riise - Søgård - Koren - Moelhi
Myklebust - Occean

Bankersbytte: Mifsud. Pål Strand kommer nok også innpå.

Branns lag:
Opdal
Dahl - Sigurdsson - Bjarnason - Hanstveit
Huseklepp - Andresen - Miller - Vaagan Moen
Winters - Sæternes

Byttet vi vel ser mest frem til: Suazo

Spiller mot spille:
Opdal - Muller. Hjemmeseier. MEN! Står Opdal seg mot LSKs ekle spillestil? På dødballer legger de seg bevist med mange mann på keeper. De er eksperter på å spille keepere dårlige.

Dahl - Andersson. Klar borteseier.

Sigurdsson/Bjarnason - Rambekk/Kippe. Knepen borteseier. Begrunnelse: større duellstyrke og Brann mangler farten på topp for å utnytte Kippes manglende fart. En Sæternes i toppform kan gjøre akkurat det.

Huseklepp - Riise: Knepen hjemmeseier. Fordi det er hjemme.

Vaagan Moen - Muehli: Hjemmeseier.

Andresen/Miller - Søgård/Koren: Uavgjort. Om våre hadde spilt samtlige treningskamper og vært skadefrie fra september 2005 hadde det vært klar fordel Brann. De to hos Lillestrøm kan komme til å løpe i stykker midtbanen vår. Får Søgård ett tidlig gult tror jeg våre vil kunne dominere kampen.

Sæternes/Winters - Occean/Myklebust: Uavgjort. Igjen fordi våre virker å være ett stykke fra toppform. Occean har slått til med stor S for LSK. Passer perfekt i dødball-måke-springe fotballen deres. Myklebust overbeviste ikke meg mot RBK. Klarer han å få løpedueller mot Hanstveit eller Bjarnason kan han bli kampens spiller.

En annen ting som slår meg er att begge lag har svakheter defensivt på venstrekanten og sterke offensive spiller på høyre. Dette kan fort prege kampen. Brann kommer til å slite mot Andersson, kanskje burde man bevist lagt laget skjevt mot venstre? Det tror jeg LSK vil gjør defensivt, noe som kan gi Vaagan Moen gode arbeidsvilkår i denne kampen.

Nøkkelen for vår del blir å ri av de første 30 minuttene. LSK kommer nok til å gå ut knallhardt for å få ett tidlig mål. Som de prøvde det i fjor.

Motyka

Suazo kommer nok garantert inn ja. Håper også å se Mimelli om Sæternes opptrer like ufattelig tafatt som han gjorde mot FFK.

Er redd vi kommer til å slite stort på dødballer mot dette møkkalaget.
Kippe og Occean er vi ikke i nærheten av å matche.
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

Xminator

Kippe og Occean matcher vi, men har problemer med å se hvem som skal ta ut Søgård på defensiv :p

Motyka

Quote from: "Xminator"Kippe og Occean matcher vi, men har problemer med å se hvem som skal ta ut Søgård på defensiv :p


Søgård, der har du en bedriten drita kjedelig spiller.
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

panZer micky

Bra innlegg Xminator

Angående Dahl-Anderson sammenligningen din så e eg litt uenig. Dahl spilte veldig godt mot FFK å var Branns nest beste spiller etter min mening(Opdal var best). Anderson er nok litt oppskrytt og.

Håper å se Suazo komme inn å krige. Det e noe vi nok trenger mot LSK. Ellers så kan Mimelli komme inn for Winters eller Sæternes når de har gjort Kippe sur i musklaturen så kan vi kanskje få nokken intresante dueller der. Hvis Kippe e så treig som dere dokkar mener så kan en rask Mimelli gjøre livet surt for han.

janjan

En ting som gjelder idag - ANGRIPE!

Får LSK intiativet i kampen er det gjort. Innlegg og dødballer inn i boksen vil resultere i baklengs. LSK er sårbare bakover, det så vi mot RBK. Stefanuto og Rambekk er de svakeste leddene. Denne kampen må vinnes. Ett poeng etter to serierunder før vi møter Start og VIF er ikke noe jeg vil oppleve. Har langt over hvilepuls allerede.

naitsirk

spele ikkje pål steffen andresen i stadenfor kippe?
han har ihvertfall holdt han ute av laget i vinter.fekk ein mega kul i panna mot fck og kunne difor ikkje spela mot rbk.

Ozzy

står i vg i dag at han fortsatt sliter med hodesmerter etter smellen mot købanhavn. Har slitt med hodepine etter treninger etc så lsk vil ikke ta noen sjanser. Blir nok Kippe som starter ihvertfall....

Superjack

Brannsupporter.

abe78

Nå er det under 1800 billetter igjen. Det har vel blitt solgt ca. 600 siste 24 timene. Det er de siste sitteplassene som ryker til. Det er forsatt mye ledig på storestå.

Oppdatert 15.25
.og husk!

abe78

Merkelighetene fortsetter. Nå spratt det antall ledige billetter opp rett i underkant av 1800 igjen.
.og husk!

BrannSupporter

Quote from: "abe78"Merkelighetene fortsetter. Nå spratt det antall ledige billetter opp rett i underkant av 1800 igjen.


Merket det, men jeg tellte manuelt inne på billettluka og kom frem til litt over 1600.

EDIT: Nå er det plutselig over 2100 billetter tilgjengelig på billettluka, ganske enkelt fordi de nå har åpnet for salg til felt T hvor det er 312 ledige plasser.

krøvel vellevold

Quote from: "BrannSupporter"
Quote from: "abe78"Merkelighetene fortsetter. Nå spratt det antall ledige billetter opp rett i underkant av 1800 igjen.


Merket det, men jeg tellte manuelt inne på billettluka og kom frem til litt over 1600.


Grunnen til at det har gått opp, er at T-feltet plutselig er til salgs på billettluka.no. 313 ledige der. For øvrig har vi en egen tråd for billett-relaterte innlegg.
Legg ned hele klubben!

Bruiser

Sitt her med skjerfet rundt nakken, kannalen er på TVZebra, og er klar som et egg!

Brann skal satse offensivt frå starten av og styre tempoet, då blir det vanskelig for LSK å spele seg inn i kampen.
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

eksilbergenser

Gleder meg som en unge, får skynde meg å få ungene i seng og Hansaen på bordet! Dette blir moro (håper jeg) !
lt for Brann!

Kruxleiven

Så surt! Den Migen, den skal du sette! Fra 8-9 meter. Selv om vi blir snytt for straffe så er det kanskje greit med poengdeling siden LSK skjøt 2 ganger i stolpene.

Gud

Den skulle Migen satt ja. Litt kaldere der Migen!

jkippers

Quote from: "Gud"Den skulle Migen satt ja. Litt kaldere der Migen!


Han satte den jo da. Slo jo en klokkeren tunnell. Ren uflaks gjorde at ballen traff underarmen til keeper i det han landa.
Gull 09

Bruiser

Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

Stalin

Quote from: "Kruxleiven"Så surt! Den Migen, den skal du sette! Fra 8-9 meter. Selv om vi blir snytt for straffe så er det kanskje greit med poengdeling siden LSK skjøt 2 ganger i stolpene.

Må vi huske at det ene stolpeskuddet havnet jo imål..

Så tror nok vi teller 1..

Motyka

Quote from: "Bruiser"


Var Occean som skapte vanvittig med problemer i andreomgang. Synes ellers at forsvaret klarte seg bra.

Huseklepp? Gud hjelpe meg...
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

Go Up