• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Ro ned frem til seriestart

Started by runarnormann, March 27, 2006, 15:00:55 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

runarnormann

Det har vaert usedvanlig mye negativ diskusjon om Brann i det siste.  Jeg vil ikke si jeg savner det aa vinne serien i mars, men det ga oss i hvert fall litt glede.  

Mener vi skal vaere forsiktig med aa doemme Brann for tidlig.  Husker sist gang det var like mye negativ omtale var i 95 serieoppkjoeringen (alle husker vel godt hva som skjedde da!)  I foerste seriekamp tapte Brann 6-0 hjemme mot Molde.  Tror nok Molde var bedre enn Brann den sesongen uansett, men det hjalp vel ikke spillerne at de var doemt nord og ned av alle sammen.  Gi de litt tillit naa.  

Vi er kvitt pysene no, de er Fredrikstad og Viking sine problem.  Vi har landets to beste midtbanespillere og to skotter som de fleste andre klubber sikler etter.  Ting er ikke saa gale som folk tror.
egenden Alf Dahl

Xminator

Full panikk frem til fredag, så skal vi roe ned :p

Falkman

.. tja, eg for min del, syns Brann har ganske mange ting til felles med Hellemyrs-folket.. i det øyeblikk ting begynner å se bra ut, kan du være sikker på at det ligger en helvetes nedtur og lurer rundt neste sving.. så får det være opp til hver enkelt å vurdere kem av POL og MIM som faller mest naturlig inn i rollene som henholdsvis Oline og Sjur Gabriel.

runarnormann

Quote from: "Falkman".. tja, eg for min del, syns Brann har ganske mange ting til felles med Hellemyrs-folket.. i det øyeblikk ting begynner å se bra ut, kan du være sikker på at det ligger en helvetes nedtur og lurer rundt neste sving.. så får det være opp til hver enkelt å vurdere kem av POL og MIM som faller mest naturlig inn i rollene som henholdsvis Oline og Sjur Gabriel.


Dette kan bli den mest intelektuelle traaden noensinne, hvis vi skal finne ut hvem i Brann som minner mest om folk fra litteraturen.  Mener at Martin andresen kanskje passer som Fletcher Christian fra Mytteriet paa Bounty.
egenden Alf Dahl

krøvel vellevold

Quote from: "Xminator"Full panikk frem til fredag, så skal vi roe ned :p


Full ro frem til fredag, så skal vi heller få panikk!
Legg ned hele klubben!

Motyka

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Xminator"Full panikk frem til fredag, så skal vi roe ned :p


Full ro frem til fredag, så skal vi heller få panikk!


Full panikk fram til sommeren når vi får en ny trener!
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

Candyman

Quote from: "runarnormann"
Quote from: "Falkman".. tja, eg for min del, syns Brann har ganske mange ting til felles med Hellemyrs-folket.. i det øyeblikk ting begynner å se bra ut, kan du være sikker på at det ligger en helvetes nedtur og lurer rundt neste sving.. så får det være opp til hver enkelt å vurdere kem av POL og MIM som faller mest naturlig inn i rollene som henholdsvis Oline og Sjur Gabriel.


Dette kan bli den mest intelektuelle traaden noensinne, hvis vi skal finne ut hvem i Brann som minner mest om folk fra litteraturen.  Mener at Martin andresen kanskje passer som Fletcher Christian fra Mytteriet paa Bounty.

Da blir vel Mjelde sir William Bligh. For å sitere Fletcher da.....I am in Hell sir. I am in Hell.
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

runarnormann

Quote from: "Candyman"
Quote from: "runarnormann"
Quote from: "Falkman".. tja, eg for min del, syns Brann har ganske mange ting til felles med Hellemyrs-folket.. i det øyeblikk ting begynner å se bra ut, kan du være sikker på at det ligger en helvetes nedtur og lurer rundt neste sving.. så får det være opp til hver enkelt å vurdere kem av POL og MIM som faller mest naturlig inn i rollene som henholdsvis Oline og Sjur Gabriel.


Dette kan bli den mest intelektuelle traaden noensinne, hvis vi skal finne ut hvem i Brann som minner mest om folk fra litteraturen.  Mener at Martin andresen kanskje passer som Fletcher Christian fra Mytteriet paa Bounty.

Da blir vel Mjelde sir William Bligh. For å sitere Fletcher da.....I am in Hell sir. I am in Hell.


Kanskje de kunne forandre forbildene, til at Mjelde ble Wooster og Andresen ble Jeeves...  Pokker heller, det var ikke dette som var meningen med denne traaden!
egenden Alf Dahl

Nixon

For ikke å snakke om at du er kaptein Ahab, Runar, og Mjelde er din Moby Dick!

Han har vel ikke tatt beinet ditt, men noe må han jo ha gjort deg...:)
Rød makt på Hansa

runarnormann

Quote from: "Nixon"For ikke å snakke om at du er kaptein Ahab, Runar, og Mjelde er din Moby Dick!

Han har vel ikke tatt beinet ditt, men noe må han jo ha gjort deg...:)


I saa fall er vel du kaptein Dobbin og Mjelde Amelia.  For siste gang, saa oensker ikke jeg at Mjelde skal sparkes foer sesongstart.  Det er jo litt av poenget med denne traaden!  

Av og til foeler jeg det som om jeg er Poirot og du er Hastings, Nixon.
egenden Alf Dahl

Henki

Jeg ser mer på dette som en versjon av Shakespears Richard III. Richard III (Mjelde) er den stygge tyrannen som representerer alt som er stygt og fælt i England (Brann). Når han innser at slaget er tapt roper han ut "A horse a horse my kingdom for a horse!" (hesten er forøvrig Kristian Ystaas). Frelseren som kommer for å redde England (Brann altså) er Henrik VII (Fabio Capello) som Elisabeth I (Idar Volvik) har hentet til Bergen for å gjøre vei i vellingen. Eneste haken for Capello er at han er nødt til å jobbe for mobilselskapet til Elisabeth i tillegg til trenerjobben i Brann.
Akk ja, nå er det på tide med seriestart snart :)
Ballen skal fremover!

runarnormann

Quote from: "Henki"Jeg ser mer på dette som en versjon av Shakespears Richard III. Richard III (Mjelde) er den stygge tyrannen som representerer alt som er stygt og fælt i England (Brann). Når han innser at slaget er tapt roper han ut "A horse a horse my kingdom for a horse!" (hesten er forøvrig Kristian Ystaas). Frelseren som kommer for å redde England (Brann altså) er Henrik VII (Fabio Capello) som Elisabeth I (Idar Volvik) har hentet til Bergen for å gjøre vei i vellingen. Eneste haken for Capello er at han er nødt til å jobbe for mobilselskapet til Elisabeth i tillegg til trenerjobben i Brann.
Akk ja, nå er det på tide med seriestart snart :)


Elisabeth I og Richard III, levde da virkelig paa helt forskjellige tider.  Dette blir jo som aa be Brann hente Aase, Tronstad og co.  Skjoent, de har jo allerede hentet Bjoern Dahl...
egenden Alf Dahl

Henki

Quote from: "runarnormann"

Elisabeth I og Richard III, levde da virkelig paa helt forskjellige tider.  Dette blir jo som aa be Brann hente Aase, Tronstad og co.  Skjoent, de har jo allerede hentet Bjoern Dahl...


Ah, sorry, den Elisabeth det er snakk om i Richard III er Elisabeth av York, Elisabeth I sin bestemor. Men Idar Volvik hadde sikkert klart å spille rollen helt utmerket uansett!
Ballen skal fremover!

runarnormann

Quote from: "Henki"
Quote from: "runarnormann"

Elisabeth I og Richard III, levde da virkelig paa helt forskjellige tider.  Dette blir jo som aa be Brann hente Aase, Tronstad og co.  Skjoent, de har jo allerede hentet Bjoern Dahl...


Ah, sorry, den Elisabeth det er snakk om i Richard III er Elisabeth av York, Elisabeth I sin bestemor. Men Idar Volvik hadde sikkert klart å spille rollen helt utmerket uansett!


Akkurat no er jo Volvik like aktiv som Yorick...
egenden Alf Dahl

Derabilo

Ikke for å ødelegge en god tråd, men ka fanken dere snakker om?:P

For oss litt mindre aktuelle; ser på Brann som Donald Duck, Idar Vollvik som Bestemor Duck, Dahl som onkel Skrue (vikke åpne pungen for  nye forsterkninger), og Mjelde er Klodrik.. Miller er Guffen...
Bergen ut av Norge -

C@Bøe_79

Og Andresen er Fetter Anton som flyter på en sky av hell og positiv omtale:P
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

krøvel vellevold

Quote from: "Derabilo"For oss litt mindre aktuelle;  .


Var det "intellektuelle" du mente?
Legg ned hele klubben!

Derabilo

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Derabilo"For oss litt mindre aktuelle;  .


Var det "intellektuelle" du mente?


Hehe.. beviste vel at eg holder hjemme i den kategorien der ja;)
Bergen ut av Norge -

Bruiser

Trur ikkje eg vil avstå å kritisere dei som held på å gjere Brann om til en kasteball igjen uansett om det er aldri so dårlig supporter-etikette i disse dystre Brann-tider.
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

Go Up