• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Hvem henter DU?

Started by Brannmus, March 27, 2006, 14:39:11 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Brannmus

Jeg har den siste tiden registrert en svak misnøye blant noen ytterst få brukere over hvordan Mons Ivar Mjelde og Per Ove Ludvigsen gjør jobben sin. En ting jeg er gledelig overrasket over er at jeg ikke har sett noen komme med den herlige påstanden: Jeg kunne gjort det bedre.

Det er vel ingen her inne som hadde hatt den kompetansen, men la oss leke litt for det. Her kommer reglene. De som ikke kan følge dem, trenger ikke forpeste denne tråden med usakelige innspill. Dette er heller ikke en tråd for å diskutere Mjelde eller Ludvigsen.

Hvilken spiller hadde du hentet om du hadde muligheten til å bestemme? Siden jeg starter tråden, så setter jeg noen premisser. Kan du ikke finne deg i dem, så ikke bruk tiden på å diskutere dem. Det vil igjen bare forpeste tråden.

Kravene til spilleren du henter:
1. Må være verdsatt til 8 millioner kroner eller mindre. Trenger ikke være en eksakt sum, men gå gjennom overgangshistorikken og kom frem til et realistisk anslag.

2. Spilleren må ha to år eller mindre igjen av sin nåværende kontrakt.

For enkelhetsskyld har jeg satt opp et skjema som du kan fylle inn informasjonen som er viktig:
Navn:
Nasjonalitet:
Alder:
Kontrakt til:
Tidligere klubber:
Verdsatt til ca:
Skader:

Positive egenskaper (Hva tilfører han laget)

Negative egenskaper (Hvordan kan spilleren svekke laget)

Eksempel på oppsettet jeg gjerne vil se:
Navn: Ola Nordmann
Nasjonalitet: Norsk
Alder: 22
Tidligere klubber: Løv Ham og Sogndal
Kontrakt til: Sommeren 2007
Verdsatt til ca: 1,5 millioner. (Basert på at han ble kjøpt til Sogndal for 750 000 og har hatt en god utvikling osv osv)
Skader: Var ute i seks mnd i fjor på grunn av en kneskade.

Positive egenskaper:
Rask og god ballfølelse, kan fungere som et midtbaneanker osv osv

Negative egenskaper:
Ofte litt for ukonsentrert og et fryktelig temperament.

Du må gjerne notere ned dine tanker om hvordan han kommer til å gå inn i laget og hvordan han kommer til å påvirke spillestilen.

Imponert over dem som tar seg bryet, men håper noen gjør et forsøk. :0)

runarnormann

Hvorfor kan du ikke bare spille CM som alle andre?
egenden Alf Dahl

Xminator

Skal ikke spille FM før til helgen, da oppdatert på siste overganger. Håper jeg slippe å stille med bare 22 mann...

Brannmus

Quote from: "runarnormann"Hvorfor kan du ikke bare spille CM som alle andre?

Det er så utrolig. Man ber om at folk holder det saklig og ikke begynner med å "måtte" svare siden det er en tom tråd. Likevel, så må en idiot komme med en sarkastisk kommentar.

Greit. La oss bare holde denne tonen. Kjære runarnormann, du er tydeligvis delvis dyslektisk. Det er ingen skam i det. Selektiv dysleksi er noe mange her på forumet lider av. Jeg har verken CM eller FM. Dette var kun et stakkerslig forsøk på å ha det litt gøy. Få folk til å tenke litt og gjøre en liten innsats.

Jeg ser nå at dette kanskje var for mye å forlange. Spesielt fra en bruker som bærer navnet til en spiller som verken er kjent for å tenke eller gjøre en innsats.

Lurkin

Hele tråden var teit da. Hold deg til virkeligheten, fantasi er for FM.
Berømte Brann fra Bergen

MyWay

Helt grei tråd, om du har lite å gjøre på, eller heter POL og jobber med å hente nye spillere til Brann..

Ricky

Hent noen spillere som bare mangler de gode medspillerne for å kunne ta det siste steget opp i Tippeligaprofil-klassen, og kanskje etterhvert landslaget. Og en som evner å få dyttet den ballen inn i nettet to kamper på rad.

Vidar Martinsen, (24), Moss, midtstopper. Ikke uten grunn at RBK og LSK etter sigende er interesserte. Avtale med Molde strandet på at kjæresten hans sa nei, og denne damen glir nok fint inn i fotballkonemiljøet her i Bergen. Moss er klare for å selge, Martinsen er klar for TL, Brann trenger en midtstopper. Pris: 3 millioner (bekreftet, siden Moss godtok dette budet fra Molde)

Simen Brenne, (25), FFK, offensiv midtbane. Også denne karen vil nok anse Brann som et steg videre i karrieren. Og det steget ønsker han åpenbart å ta så snart som mulig, siden han nettopp har avslått å forlenge kontrakten med FFK. Pris: 5 millioner (ren spekulasjon)

Thorstein Helstad, (28), RBK, spiss. Nå må da til helvete denne mannen snart ta til vettet. Har spilt fra avspark til sluttsignalet i bare 9 av sine 30 siste seriekamper for RBK, som forøvrig også har hentet inn tre nye angripere i vinter. Landslagsplassen ryker, om den da ikke allerede har gjort det. Pris: 10 millioner (ren spekulasjon)

bernu

Espen Hoff - 1,5 mill
HANSA - Z

naitsirk

ser nok ut som om helstad e tapt for brann
mykje tyder på at han speler midtspiss i år og ikkje kant som tidligare.

Ricky

Quote from: "bernu"Espen Hoff - 1,5 mill


Kantene er vel det siste vi trenger å tenke på

Scally

Enig med Ricky her.

Ja Hoff er en god spiller men selv om han nå ønsker seg vekk trenger ikke vi å satse på han. Vi trenger en solid sentral midtbanespiller som kan gi våre spillere kamp om plassen. Tror nok desverre at Martin vil miste mange kamper pga skader og restitusjon så et solid cover er på sin plass.
Midtforsvaret er også sårbart, ja, våre 2 ørner spiller bedre og bedre  sammen men en skade vil plutselig bli "kritisk" i mine øyne. Vi har fått Bjørn Dahl men han er mer tiltenkt rolle som høyreback. Han kan også brukes i midtforsvaret men da mer som backup i den posisjonen.

Ser også behov for en ung fremadstormende spire på topp som kan presse Sæternes og Winters. Erik Mjelde har alltid vært en av mine favoritter og hadde ønsket å sett han i Branndrakten igjen.

Glem Hoff, vi trenger sårt forsterkninger på andre plasser.

bernu

Quote from: "Ricky"
Quote from: "bernu"Espen Hoff - 1,5 mill


Kantene er vel det siste vi trenger å tenke på


Espen Hoff er spiss
HANSA - Z

dudo

Vidar Martinsen hadde en klausul i kontrakten sin på overgangssumtak på 3 mill, denne falt imidlertid bort da Moss godtok 3 millbudet fra Molde og den godeste Martinsen sa nei. Simen Brennes kontrakt går ut til vinteren, så jeg tror faktisk han blir en del billigere. At vi kan få f eks Hoff og Brenne for til sammen 4 mill er langt i fra noen umulighet, evt 2-2,5 mill + MacAttack. At kantene ikke trenger forsterkes mener jeg er tull, all den tid ingen vet når TFL og Guntveit - som strengt tatt er backupene våre om en ikke vil ta med Miller her, noe jeg helst vil slippe - er tilbake, og Hoff har kvaliteter som gjør at han kan spille på begge kanter om nødvendig selv om han primært er spiss. Brenne tror jeg hadde vært en kjempesignering som ville gått rett inn på midtbanen til Brann.

Disse to spillerene kan Brann både betale hele overgangssummen og lønnen til, så her synes jeg det burde gjøres fremstøt. Begge to er også unge spillere, Hoff fyller 25 i november, mens Brenne kanskje er året eldre? Altså typiske objekter vi kan få noe igjen for i fremtiden.

Så har vi spillere som Karadas, Lundekvam og Helstad. Mitt tips er at vi definitivt ikke får se Helstad denne sesongen, men om han ikke er 110% tilfredsstilt i Trondheim (og da mener jeg fotballmessig, jævla griser! ;-p) tror jeg det er fullt mulig å hente han etter sesongen for 5-6 mill.

Karadas' overgangssum tør jeg ikke en gang spekulere i, men dette får uansett være investormat. Lundekvam blir vel høyst sannsynlig gratis om han virkelig vil forlate Southampton og komme hjem.

Dette er ihvertfall hva jeg hadde gjort om jeg hadde vært POL i en FM-verden... ;-p
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Ricky

Quote from: "bernu"
Quote from: "Ricky"
Quote from: "bernu"Espen Hoff - 1,5 mill


Kantene er vel det siste vi trenger å tenke på


Espen Hoff er spiss


Høyre 'spiss' i 4-3-3, og kantspiller i 4-4-2. Temmelig lik T.F.Ludvigsen, igrunn. Fungerer nok sikkert som midtspiss i 4-4-2, men spør du en Oddrer, så sier han nok at Hoff først og fremst er en offensiv høyrekant.

Snublefot

jeg har ihvertfall sett hoff score mange mål i tippeligaen, og er en rask og bra teknisk spiller..

få ut finger POL, ta ihvertfall kontakt å se om hoffen selv er interesert, kan ikke se mange bedre spillere i norge vi kan få får 1,5 mill!

Ricky

Scoret en del mål, men det begynner å bli noen år siden. Har scoret i seks av sine siste 50 Tippeligakamper, og Odd-supporterne virker bare glade for å få en million for ham

Snublefot

han begynner sikkert å bli like lei odd som Soma var Brann.. og har dermed prestert deretter=)

Brannmus

Quote from: "Snublefot"han begynner sikkert å bli like lei odd som Soma var Brann.. og har dermed prestert deretter=)

ja, det var derfor Soma forlot Brann. Han var lei ja.. Herre jemini!

La oss bare slenge ut alle slags påstander nå.. Dylan Macallister blir toppscorer i Tippeligaen uansett hvilken klubb han går til!

Go Up