• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Lokalt og godt eller lengveisfarende med hjemlengsel?

Started by weirus, March 25, 2006, 19:46:44 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

weirus

Nå begynner det jo etterhvert å bli en vane, gode spillere blir hentet inn fra andre steder i Norge, spiller på brann i noen sesonger, får heltestatus, for så å reise hjem igjen med "hjemlengsel".

Er det ikke på tide a satse ENDA mer på lokale talenter slike som huseklepp, istedenfor å kjøpe spillere som etterhvert koster en del mill, for at de så skal dra igjen, i verste fall uten at brann sitter igjen med så mye som en lissepasning??
Så klart kan vi ikke bygge opp et lag med BARE lokale spillere, men så lenge Brann ikke er en gjennganger i europa så bør dette satses mer på enn det gjør i dag, for let's face it, dagens lag når ikke til europa de heller, og da kan vi like godt mure hele løv-ham inn mot rosenborg og vif, for de har ihvertfall unge spillere med en mye større fremtid en enkelte av våre spillere som begyner å gå ut på dato!

Og jeg kan GARANTERE at det ikke vil bli siste gang noen får hjemlengsel eller personlige problemer, og for hver gang vil sinne hos oss supportere som faktisk betaler en god del for å se laget bli verre.

Men faktisk så vil jeg takke Soma, ikke bare har du gitt brann noe i din periode som spiller, du har faktisk også gitt oss noe igjen etter du slutta!
er ikke alle som gjør d..
SK BRANN BERGEN - Hasta la victoria siempre

paf

Quote from: "weirus"
SK BRANN BERGEN - Hasta la victoria siempre

Er ikke ofte vi sees i denne klubben fremover i hvert fall :-(

krøvel vellevold

Quote from: "weirus"Nå begynner det jo etterhvert å bli en vane, gode spillere blir hentet inn fra andre steder i Norge, spiller på brann i noen sesonger, får heltestatus, for så å reise hjem igjen med "hjemlengsel".

Er det ikke på tide a satse ENDA mer på lokale talenter slike som huseklepp, istedenfor å kjøpe spillere som etterhvert koster en del mill, for at de så skal dra igjen, i verste fall uten at brann sitter igjen med så mye som en lissepasning??
Så klart kan vi ikke bygge opp et lag med BARE lokale spillere, men så lenge Brann ikke er en gjennganger i europa så bør dette satses mer på enn det gjør i dag, for let's face it, dagens lag når ikke til europa de heller, og da kan vi like godt mure hele løv-ham inn mot rosenborg og vif, for de har ihvertfall unge spillere med en mye større fremtid en enkelte av våre spillere som begyner å gå ut på dato!

Og jeg kan GARANTERE at det ikke vil bli siste gang noen får hjemlengsel eller personlige problemer, og for hver gang vil sinne hos oss supportere som faktisk betaler en god del for å se laget bli verre.

..


Syns det er for jævlig at du skal slå politisk mynt på noe som er en tragedie!

I grunn litt merkelig av en sosialist å oppfordre til mer bruk av lokale helter enn utlendinger! Tror ikke du ellers mener at bergensere (eller nordmenn, siden det er deg da) må prioriteres foran fremmedkulturelle?

Forresten syns jeg Brann bør satse mer på bergenske supportere, Bergen bør sende hjem alle innflyttere, og spesielt folk fra Lørenskog! Fysj og fysj!

Forklar deg nå, paf! Er du ikke så sosialistisk likevel? hehe....
Legg ned hele klubben!

Superjack

Bjørn Dahl, Huseklepp og Hanstveit burde iallefall ikke slutte pga hjemlengesel. :D
Soma var under pari siste sesong, og så får vi takke og bukke for pengene og at han skrev under en ny 3 årskontrakt først :D
Brannsupporter.

krøvel vellevold

Quote from: "Superjack"Bjørn Dahl, Huseklepp og Hanstveit burde iallefall ikke slutte pga hjemlengesel. :D


Bjørn Dahl lengter hjem til Os, og vil nok snart flytte videre. Hanstveit syns det blir for drøyt å ta ferge til sin familie, og det er for langt å kjøre over broen. Huseklepp... det er ganske langt fra Sandsli til Stadion. I rushet tar det lenger tid enn å fly til Stavanger, for å si det sånn... Men dette blir ikke noe problem når de lager leiligheter på Stadion. Da får spillerne bo der! Bare veldig viktig at de får direkte utgang til gresset, for det blir for langt å gå ut og rundt for å komme inn på gresset!
Legg ned hele klubben!

Northside

får håpe Mjelde også får hjemlengsel snart... er sikkert dyrt å ta den blå lille fergen hjem til Osterøy hver dag, eller for å ikke nevne, broen.

neida, skal være litt seriøs.
Greit at vi henter klasse spillere utenfra Bergen/Hordaland, men spillere som Sanne, Ystaas osv kunne vi spart oss for og heller funnet en mer lokal spiller. (selv om Ystaas er ganske lokal då....).

Ser bare ikke poenget med å hente spillere fra rundt om i Norge når vi har talenter på samme nivå her hjemme, hvertfall talenter som kan komme seg opp på samme nivå.

paf

Quote from: "krøvel vellevold"[Forresten syns jeg Brann bør satse mer på bergenske supportere, Bergen bør sende hjem alle innflyttere, og spesielt folk fra Lørenskog! Fysj og fysj!

Forklar deg nå, paf! Er du ikke så sosialistisk likevel? hehe....

Ah, en ekte bergensrasist. Deg og Eilif det :-)
Nå slo vel ikke jeg politisk mynt på noe, men kommenterte kjekt Che-sitatet med at det ikke blir så ofte vi sees hvis vi skal vente på seierens time...

For øvrig er min prinsipielle holdning som frihetlig sosialist å rive ned alle grenser, og la alle som ønsker å bo i Bergen få gjøre det. De som vil bo på østlandet må jo for guds skyld få gjøre det også. Jeg har heller ingenting imot det om noen skulle ønske å bo sammen med Krøvel.

krøvel vellevold

Quote from: "paf"[ Nå slo vel ikke jeg politisk mynt på noe, men kommenterte kjekt Che-sitatet med at det ikke blir så ofte vi sees hvis vi skal vente på seierens time...

For øvrig er min prinsipielle holdning som frihetlig sosialist Ã¥ rive ned alle grenser, og la alle som ønsker Ã¥ bo i Bergen fÃ¥ gjøre det. De som vil bo pÃ¥ østlandet mÃ¥ jo for guds skyld fÃ¥ gjøre det ogsÃ¥.  .


Det jeg mente med å slå politisk mynt, var at du tramper i våre åpne sår og ikke lar oss bearbeide sorgen før du kommer med din "lokale spillere"-agenda! Du utnytter vår sorg til å få oss i "forza lokale spillere"-humør. Du driver populisme av verste sort, paf! Nå trenger vi mest av alt ro til å bearbeide sorgen.

Men du svarer jo ikke på hvorfor vi skal prioritere lokalt i fotball, men ikke ellers i samfunnet. Tenk om alle lag i verden skulle prioritere lokalt! Da hadde jo disse stakkars fotballspillerne fra den tredje verden aldri kommet seg vekk fra politisk forfølgelse og sult i hjemlandet! Skal vi si nei takk til arbeidsinnvandring i fotballen, og gå under slagordet "Brann for bergensere, bergensere først!"??? Her har du et forklaringsproblem, paf! Driver du politisk dobbeltspill?
Legg ned hele klubben!

Pilsen19

hadde soma spilt i en god klubb i utlandet hadde han ikke reist hjem, men siden han spiller i Norge er det ikke så nøye for han. eg lover hadde han spilt i en engelsk klubb hadde det ikke vært fam problemer!
 Ã¥r var det VM og Brann kom skje med, pø VM ka er no det.

paf

Quote from: "krøvel vellevold"Men du svarer jo ikke på hvorfor vi skal prioritere lokalt i fotball, men ikke ellers i samfunnet.

Xminator

Om man fikk frem enere som Huseklepp hvert år hadde alle vert glade og fornøyde.

Nå har vi jo gjort Olofinjana og Scharner til våre og på en måte "fått dem frem selv" de også.

Jeg satser på at Olofen snart får hjemlengsel og ordner opp i det som finnes av problemer i Brann. Bildet av Mjelde og Olofinjana i het omfavnelse er jo nærmest legendarisk. Måtte vi få se det igjen.

weirus

Quotehadde soma spilt i en god klubb i utlandet hadde han ikke reist hjem, men siden han spiller i Norge er det ikke så nøye for han. eg lover hadde han spilt i en engelsk klubb hadde det ikke vært fam problemer!


Og det er akkurat det jeg sier...tror ikke soma hadde gått til viking hadde brann hatt et godt fotfeste i toppen av tabellen hvert år og spill i europa!
Nå det sies..så kan vi egentlig vinne cupen, går fint det bare vi vinner NOE....men igjen, så lenge vi ikke klarer å være i europa år etter år så er det ikke vits i å satse på greie norske spillere som får hjemlengsel, da kan vi helelrsatse på utlendinger som har et mål, å nå videre til feks. england, for da vil de gi alt, og ikke syte om hjemlengsel, de har et mål, og hvis du ser på f.eks. olof så hadde han et valg, gjør det godt bli rik eller gjør det godt, få hjemlengsel og da tilbake til afrika..valget er jo ganske opplagt for de fleste..

Og når det gjelder mitt sign...jeg har egentlig ikke noen politiske baktanker med det, men synes bare at det er tidenes beste sitat!
Og at det slik jeg ser det, passer!
SK BRANN BERGEN - Hasta la victoria siempre

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Motyka

Quote from: "krøvel vellevold"


Når begynte rasisme bare å handle om svart og hvitt?
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

Nixon

Quote from: "krøvel vellevold"


Rasisme har vel ingenting med mørk hudfarge å gjøre.
Hvite folk kan også bli utsatt for rasisme...
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: "Nixon"
Quote from: "krøvel vellevold"


Rasisme har vel ingenting med mørk hudfarge å gjøre.
Hvite folk kan også bli utsatt for rasisme...
Legg ned hele klubben!

Ricky

Quote from: "Motyka"
Quote from: "krøvel vellevold"


Når begynte rasisme bare å handle om svart og hvitt?

nummer9

Rasisme går vel på rase, mens denne regelen er lik for alle raser. Handler vel mere om nasjonalisme (nasjon)?

Xminator

Om Brann vant kamper med 11 afrikanere på banen så er det likevel Brann. Og om de alle sammen som Olofinjana tok en liten "Skål!" på Fløyen så er de inkludert i bergensfellesskapet også :p

krøvel vellevold

Hvis det er noen trøst: Paul Scharner og hans familie trivdes så godt i Bergen at de kommer til å reise mange ganger på besøk til Bergen, selv om de nå selger huset på Søreide. Men så var det vel også han som sa at han elsket regnvær...
Legg ned hele klubben!

weirus

og forhåpentligvis så vil hanigjen tre på seg en brann drakt på tampen av karrieren!
SK BRANN BERGEN - Hasta la victoria siempre

Alexåsane

Quote from: "weirus"og forhåpentligvis så vil hanigjen tre på seg en brann drakt på tampen av karrieren!


Blir nok tilbake til østerike å etablere hotell og spille for et østerisk lag.
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

weirus

Det er allikevel lov å håpe...og vi vet jo alle av Olof vil vende tilbake tilslutt!
SK BRANN BERGEN - Hasta la victoria siempre

Derabilo

Kan vi håpe på Scharner som ruvende midtstopper, Olof som briljerende midtbanespiller og Karadas som goalgetter om noen år?:D
Bergen ut av Norge -

Go Up