• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Stein på stein

Started by Pilsen19, March 24, 2006, 22:37:23 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Pilsen19

Nytter ikke med stein på stein strategi når grunnmuren ikke står. Dette funker ikke for meg lengre, sliter litt i dag, helt ærlig så tror jeg ikke brann er langt i fra 10 plass denne sesongen. Blir en meget tung sesong, der gull er utelukket. Tror vi kan utelukke alle medaljer og da kan vi vel si farvel til mjelde, noe jeg er uenig i. Ledelsen må se at det er ikke håp om medaljer med Martin Knutsen som 1 reserve, det var å sittte det litt på spissen. Sorgens dag folkens vi lider no
 Ã¥r var det VM og Brann kom skje med, pø VM ka er no det.

HÃ¥ve

isser på Brann og Bergen

Viking min religion

Derabilo

Med tanke på at laget vårt i sesongen som kommer faktisk kan se sånn som dette ut....

Opdal
Dahl - Sigurdsson - Bjarnason - Hanstveit
Huseklepp - Andresen - Miller - PVM
Winters - Sæternes

...så er ikke jeg så altfor bekymret for å være ærlig... Og med reserver som Memelli, Monkam, Zavrl, Haugen, Torbjørnsen, ?TFL?, ?Guntveit? osv så kan vi være et sted lenger oppe på tabellen enn 10 plass.. Men helt oppe? Den plassen har ikke Brann solgt fra seg, men så å si gidd fra seg..
Bergen ut av Norge -

Pilsen19

Quote from: "Derabilo"Med tanke på at laget vårt i sesongen som kommer faktisk kan se sånn som dette ut....

Opdal
Dahl - Sigurdsson - Bjarnason - Hanstveit
Huseklepp - Andresen - Miller - PVM
Winters - Sæternes

...så er ikke jeg så altfor bekymret for å være ærlig... Og med reserver som Memelli, Monkam, Zavrl, Haugen, Torbjørnsen, ?TFL?, ?Guntveit? osv så kan vi være et sted lenger oppe på tabellen enn 10 plass.. Men helt oppe? Den plassen har ikke Brann solgt fra seg, men så å si gidd fra seg..


Kan sitte spørsmålstegn med Sæternes og andresen, og hva vet vi egentlig om De nye utlendingene ikke så mye så dem skal vi ikke si noe for sikkert om. verken positivt eller negativt. Bjørn Dahl han får vel seg en skade no om ikke lenge tenker eg og bli vekke 2 sesonger typisk. Beklager men er ikke i særlig humør etter dette, trenger litt tid og få tatt dette på, kom som et sjok egentlig, hadde aldri trodd det ville skje på så kort tid, soma har jo sagt at han ikke vil gå fra brann i media her forrige uke var det vel, men men det sa karada å, du så hva som skjedde:(
 Ã¥r var det VM og Brann kom skje med, pø VM ka er no det.

B-moderator

Hvis laget er som det er nå, er jeg fornøyd om vi holder plassen. Jeg er mektig irritert, og har mest lyst å ta turen opp i idrettsveien og fortelle dem en ting eller to. Synest dette er helt tankeløst. Hvis styret godkjenner dette, skal jeg bli rik, kjøpe klubben og gi hele gjengen fyken på dagen. Brann er mer enn bare en klubb. Dette er dråpen som fikk begeret til å renne over for min del..
Brann inside

Pilsen19

Fullstendig enig! Brann er mer en bare en klubb, det er derfor det er ekstra tungt når en spiller forlater oss, en av våre kjære spillere. Ingentvil om at vi skal slite bakover på banen:(
 Ã¥r var det VM og Brann kom skje med, pø VM ka er no det.

B-moderator

Mange vil gjerne si at han hadde en dårlig sesong og ikke er så farlig å miste. Men Soma er god, veldig god. Og det er mer innstillingen som bekymrer meg. Setter spørsmål om ambisjoner og troverdigheten til ledelsen. Er det noen som er korrupt eller noe? Hvem er neste? PVM for tre mill og ørjan berg?
Brann inside

BrannFa(e)n

Dette så jeg allerede i 2005, og det var det veldig mange av dere på forumet som ble provosert av.

Stein på stein 2004

Stein på Stein 2006
rannfasiten

B-moderator

Sant! Men vi to har no vært enig om en del ting oppigjennom...
Det virker som Brann ønsker seg mer tilbake til 80 tallet, og heisperioden, enn å være med å kjempe om gullet. Synest POL er tydelig inkompetent. Nei Revheim, her er det bare en ting å gjøre...
Brann inside

Alexåsane

Savner Kvisvik og Scharner eg:(
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

jako

Savner klassespillere jeg.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

KenFeltZ

Det blir feil å kritisere Soma for dette. Han har en veldig vanskelig familie situasjon å håndtere og uten at det er kommet frem hva eksakt grunnen er så er det jo tydelig at det er noe veldig alvorlig. Soma har vært en viktig spiller for Brann og det blir fullstendig feil at vi som Brann supportere ikke kan støtte nåværende og tidligere Brann spillere som enkelt mennesker også. Soma virker å velge Viking ene og alene pga familie situasjonen. La oss heller støtte Soma og takke for den fine jobben han har gjort for oss de siste par årene.

Nå skal vi være forsiktig med å gjøre Bjørn Dahl til en slags syndebukk for dette også. Den fellen er det veldig lett å gå i da det fort indirekte kan bli hans skyld at Soma forsvinner. Nå er ikke Dahl blant de meste spennende spillerene men han er en trofast spiller som gjør en grei jobb på banen. La mannen få en skikkelig sjanse før vi dømmer han.



Dette er ikke Soma sin feil at situasjonen vår er som den er men en Brann ledelse som enten er handlingslammet eller så er det ett marked som er mye vanskeligere enn folk flest tror. Personlig så tror jeg at ledelsen her har overvurdert styrken i Brann troppen og at den egentlige styrken har vært svakere enn det som var de reelle forholdene. Det begynnte så flott i fjor vår. Etter cup gullet virket det endelig som noe var igang og at det ikke bare var ett blaff pga at x antall spillere fant en form topp samtidig. Våren 2005 var en flott opptur der i låg helt i toppen. Likevel satt jeg med en følelse at ting kunne bli bedre noe jeg også nevnte i ett lengre innlegg sommeren 2005. Bredden i laget kunne vært betydelig bedre blant annet. Kvisvik blir solgt uten at umiddelbare handlegrep blir gjort. Ja, vi kjøpte PVM men han kom ikke før 6 mnd senere og det er jo som kjent litt for sent når sesongen er halveis og vi spiller om gullet. Uansett så velger eller evner ikke Branns sportslige apparat å gjøre noe. Kroppen til Andresen har hanglet lenge og uten han på laget så fremstår vi som ett bunnlag i flere av kampen. Hadde det ikke vært for den gode våren, kunne vi risikert å rykke ned i 2005. Høsten 2005 blir ett langs gjesp. Brann sin form kurve faller totalt. Brann virker alt for avhengig av enkelt spillere som skadde spillere som Sæternes og Andresen. Sist nevnte er såpass skadet at Brann velger å kaste inn håndkledet før sesongen er over. Vi får en skadet Ludvigsen til klubben for høsten 2005. I utgangspunktet en meget spennende spiller men også han har stort sett gått skadet siden han kom. Veldig synd egentlig da denne mannen har kapasitet og spiss kompetanse som vi så absolutt hadde trengt. Brann velger likevel å tviholde på at laget er bra nok og dårlig spill og resultater får ikke Branns sportslige ledelse på bedre tanker. Så skjer det uungåelig at Scharner blir solgt etter sesongen 2005. Dette er en avgjørelse som jeg tror Brann sine supportere kan godta veldig greit. Han er rett og slett blitt for god for Tippeligaen og Brann og vi får ett meget pent beløp for han. Brann ledelsen lover erstattere som skal erstatte Scharner og forsterke Brann. Til nå så har vi kanskje mistet 2 av våre beste spillere i Kvisvik og Scharner og ingen opplagte forsterkninger er kommet til. Jeg mener vi burde forsterke laget da vi hadde Kvisvik og Scharner på laget og nå er vi manko på de to nevnte herrer + evt. forsterkninger vi burde hatt da vi hadde dem. PVM hare enda til gode å vise sin verdi. I vår 2005 har formen vært meget skral. Vi har enda til gode å slå en kvalifisert motstander. Hvis vi ser på den påtenkte øvre halvdel av Tippeligaen har absolutt alle lagene i Tippeligaen, utenom Brann, slått kvalifisert motstand. Meget urovekkende. Situasjonen er oppstått pga for svakt lag generelt og da spesielt en veldig svak kvalitet i bredden på ett lag med medalje ambisjoner. Spillere som Andresen, Sæternes, Guntveit og Ludvigsen er skadet enda og det har de snart vært i ett år nå mer eller mindre. Winters virker som han har mistet litt av gnisten/formen. Kan det være at han er på retur? Hvor har Charlie Miller vært i sommer? Han er vel ikke den som skinner mest i oppkjøringsperioden men vi kunne vel ha forventet mer av han? Hvor er Brann ledelsen med sine forsterkninger? Ser de virkelig ikke hva som skjer? Tendensene har jo vært der siden sommeren 2005. Så nå selges Soma også. Jeg kan forstå og akseptere Soma sin overgang isolert sett og basert på hans familiesituasjon. Problemet slik jeg ser det er at Brann ledelsen ribber ett og ett fjær av Brann høna uten å erstatte dem. Tilbake står Brann supporterene og lurer på hvor lovnadene er blitt av? Hvor er fremgangen? Hvor er spillerene? Hvor og hva er laget som skal liksom kjempe om seriegull? Vi blir jo svakere annenhver mnd uten at grep blir gjort og Soma sin overgang er bare dråpen som gjør at det flyter over nå. Når dette får lagt seg så tror jeg alle kan godta avgjørelsen av Soma isolert sett men det er vanskelig å kunne godta Branns sitt sportslige apparat sin manglende evne til å skape ett vinner lag. Man får ihvertfall ikke ett vinner lag med å selge de beste spillerene uten å erstatte dem mens konkurrentene ruster opp over en lav sko.

Og dette kalles å bygge stein for stein? En ting er sikkert....jeg skal ihvertfall ikke bruke Brann som entreprenør på mitt hus....

Go Up