• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Hva og hvorfor?

Started by Plekter, March 21, 2006, 14:38:44 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Plekter


P-K

Fanzinene kunne gjerne komme tilbake. Medlemsblad blir for tungvindt.
Fanzinene inneholdt masse festlig stoff man kunne kose seg med før kampen og i pausen.

Nå skal det sies at den literære kvaliteten beveget seg omvendt proposjonalt med alderen min, så det spørs om jeg hadde vært helt i målgruppen nå...
lo til Chelsea - 3,75 millioner, Harrys lydanlegg - 3 millioner, Hansasvingen - 40 millioner+. Følelsen den dagen Brann vinner serien - Ubetalelig!

C@Bøe_79

Plekter skrev:
QuoteI gamle dager (dvs før internett) var det et behov for supporterklubben å få ut informasjon til medlemmene. Dette var en av hovedgrunnene til å utgi et medlemsblad. Dette gjøres i dag mye enklere pr epost eller via hjemmesiden. Så et medlemsblad i dag trenger ikke å inneholde ren informasjon som også ligger på hjemmesiden.


Det har vært noen klager på at alt av BBB`s info foregår på nettet,derfor er det greit og komme med noe info per post.
Desverre har ikke enda alle tilgang til internett,men ifølge Bondevik-regjeringen skal alle ha bredbånd innen 2007:)
Men tar poeng ditt.


Plekter skrev:

QuoteEn annen ting er forskjellen mellom et medlemsblad og en fanzine: Hva er forskjellen?


Fanzine er en uavhengig utgivelse med tilhørighet til en klubb,gjerne med en god porsjon humor,ironi og ellers andre skråblikk på laget!

Medlemsblad: Er med direkte tilhørighet til BBB(Være seg hvem som helst) og inneholder fakta,informasjon fra BBB samt ting fra medlemmer.

Stein På Stein!
Bjarte la vekt på fanzine-utseendet på SPS,det vil bli fulgt videre.
SPS vil være en god mix av fanzine og medlemsblad.
Mine tanker foreløpig er å høre hva medlemmer vil ha i et slikt blad(Fanzinepreget medlemsblad),og etter tid ligge dette sammen med Bjarte sitt utgangspunkt. Det viktigste er å få ut et blad redaksjonen kan være stolt av og medlemmene liker.
Og om mulig hjelpe å øke medlemsmassen i BBB,hadde vært gøy å høre folk snakke om å melde seg inn i BBB for å få "Stein På Stein" i postkassen.
Men for all del,det gies ikke ut et blad bare for styret har sagt det.
Det skal være en hvis kvalitet over det,men er trygg på at det er et blad på vei ut i vår.

Og skulle dere mene at nettopp  DU kan bidra,så send PM til meg,annen kontakt-info kommer senere.


Med vennlig hilsen
Redaktøren i Stein På Stein
Christian Bøe      
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Plekter

Vil SPS være istand til å trykke (saklige) kritiske artikler mot BBB?
Vil SPS være istand til å trykke negative artikler mot TIFO?
Vil SPS være istand til å trykke positive artikler for blussing på tribunen?

I det hele tatt: hvor ligger sensurgrensen henn?

Vil SPS bli gjennomlest av Brann før utgivelse?

For ordens skyld vil jeg bare si at jeg er svært positiv til at BBB utgir blad!

C@Bøe_79

Til Plekter:Først vil jeg bare si at det med stor skrift ikke var myntet mot deg,det kom litt feil ut, Var ment til alle som leste.

QuoteVil SPS være istand til å trykke (saklige) kritiske artikler mot BBB?

Ja,det er mulighet for det,men det skal selvsagt være konstruktiv kritikk og ikke fjortissfakter alla enkelte steder på Forumet.


QuoteVil SPS være istand til å trykke negative artikler mot TIFO?

Ser ikke helt at det skal være noe i veien for det,det er et blad for medlemmer. Og om jeg også er med å drive Tifo-gruppen,skal ikke ha noe å si. Jeg vet at BBB er splittet i synet på Tifo,og medlemsbladet vil gjenspeile dette også.

QuoteVil SPS være istand til å trykke positive artikler for blussing på tribunen?

JA,det er helt klart.
MEN grensen går der det begynner å bli en oppfordring til ulovlig blussing.


QuoteI det hele tatt: hvor ligger sensurgrensen henn?

Uvisst enda,ikke vært en problemstilling enda. Men det skal hovedsaklig ikke være artikler som er skadelidende for Brann eller BBB,som jeg håper folk flest skjønner.

QuoteVil SPS bli gjennomlest av Brann før utgivelse?
Ikke som meg er kjent hvertfall,da det er vårt medlemsblad vil jeg tro at svaret er nei. Men kan komme tilbake til det senere i uken om du vil.

Mvh
Red. SPS
Christian
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Plekter

Det at det kun er 3 personer som har innvolvert seg her om Stein på Stein er bekymringsfullt. Jeg tror det understreker min tanke om at det først og frems er de som ønsker å lage en fanzine / medlemsblad som styrer hva det skal være. Det er jo helt tydelig her inne at svært få har noe formening om hva en blekke skal være...

Motyka

Synes dette er en meget god tanke, men skal virkelig bladet hete "stein på stein"?
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

Bataljonen

Quote from: "Plekter"Det at det kun er 3 personer som har innvolvert seg her om Stein på Stein er bekymringsfullt


Vi har ytret ønske om hjelp og vi har fått noen tilbakemeldinger men vi trenger absolutt flere skribenter både til Stein på Stein og til bataljonen.no
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Plekter

Når er deadline til neste nummer?

C@Bøe_79

Det er ikke helt fastsatt enda,men hadde satset på et før sommerpausen.
Når vi får litt mer stoff,så vil det komme en deadline.
Men til slutt må vi vel sitte en deadline for å få stoff.


Redaksjonen STS
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Go Up