• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

BA: Knudsen blir høyreback

Started by Xminator, March 19, 2006, 09:15:15 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Xminator

BA papir melder i dag at Knudsen er Mjeldes førstevalg på høyreback etter at Guntveit må opereres. Sigurdson vil mest sannsynlig brukes som midtstopper.

Knudsen selv vil helst spille på midtbanen. Sigurdson liker seg best på høyrebacken.

Mjelde om saken: "Han tror han er best på høyrekanten. Jeg er klar over at han mener det. Men Martin kommer nok ikke til å lage oppstandelse av dette. Vi kan ikke ha ett lag hvor folk selv bestemmer hvor de skal spille!". Stå på krava Mjelde!

tintin

hvis guntveit er ute, tfl er ute og knudsen spiller høyreback, kem er backup på høyrekant?


Pulekenn

tintin skrev:
hvis guntveit er ute, tfl er ute og knudsen spiller høyreback, kem er backup på høyrekant?

Er vel ganske opplagt da at MK tar midtbaneplassen, og Kristjan går ut på høyrebacken?
Den som har begge beina i bakken, står stille

DrMeland

Endelig! Dette er gledelige nyheter! Martin K. kommer aldri til å bli noen god høyreving, til det mangler han offensive ferdigheter, så det er er best å få ham ned på backen og bli ferdig med det.
rMeland

Gud

Knudsen er vel opprinnelig høyreback, så dette kan fungere greit. Han har aldri gjort seg bort på backplassen så dette er en løsning jeg kan leve med.

Derabilo

Eg må se noen kamper med Knudsen på backen før nervene mine roer seg.. Husker veldig godt noen horrible dempinger fra ifjor..

Men det er ingen tvil om at Knudsen har fotball i kroppen, det har han vist til tider, og kanskje fast plass kan få han til å vise det oftere?
Bergen ut av Norge -

Nixon

Knudsen skal spille godt før jeg blir overbevist om at han skal være fast høyreback på et Brannlag med ambisjoner om noe som helst.

Men hva med midtstopperplassen? Der blir det jo nå noen spillere tilovers.
Kan det tenkes at Soma kan bli flyttet frem til en defensiv midtbaneposisjon bak Andresen? Kanskje noe å tenke på på bortebane?
Rød makt på Hansa

pidre

Saludar a los monos!

Skaddler

Martin Knutsen er en middelmådighet på Brann. Middelmådighet avler ikke gull. Rent matematisk minker gullsjansene til Brann proporsjonalt med antall kamper Martin Knutsen og Helge Haugen starter. Starter begge to kampen vil jeg si at Brann er underdog mot alle lag i Tippeligaen. Det er kalde fakta og kan ikke diskuteres. Spilletiden bør derfor reduseres til cupkamper på level 1-3, sporadiske innhopp på stillingen større eller lik 3-0 dog ikke tidligere enn i det 75 minutt.

tintin

Quote from: "Skaddler"Martin Knutsen er en middelmådighet på Brann. Middelmådighet avler ikke gull. Rent matematisk minker gullsjansene til Brann proporsjonalt med antall kamper Martin Knutsen og Helge Haugen starter. Starter begge to kampen vil jeg si at Brann er underdog mot alle lag i Tippeligaen. Det er kalde fakta og kan ikke diskuteres. Spilletiden bør derfor reduseres til cupkamper på level 1-3, sporadiske innhopp på stillingen større eller lik 3-0 dog ikke tidligere enn i det 75 minutt.


nå ja, diskuteres kan det nok, tviler på vi er underdogs mot lag som stabæk, sandefjord, hamkam, ffk, tromsø, viking og lyn, for å nevne noen, bare for det at knudsen og haugen starter.

Gud

Quote from: "Skaddler"Martin Knutsen er en middelmådighet på Brann. Middelmådighet avler ikke gull. Rent matematisk minker gullsjansene til Brann proporsjonalt med antall kamper Martin Knutsen og Helge Haugen starter. Starter begge to kampen vil jeg si at Brann er underdog mot alle lag i Tippeligaen. Det er kalde fakta og kan ikke diskuteres. Spilletiden bør derfor reduseres til cupkamper på level 1-3, sporadiske innhopp på stillingen større eller lik 3-0 dog ikke tidligere enn i det 75 minutt.


Hvis Rosenborg kunne vinne seriegull med Jørn Jamtfall kan vi vinne serien med Knudsen og Haugen.

bulldog

Quote from: "Nixon"Men hva med midtstopperplassen? Der blir det jo nå noen spillere tilovers.
Kan det tenkes at Soma kan bli flyttet frem til en defensiv midtbaneposisjon bak Andresen? Kanskje noe å tenke på på bortebane?


med andresen og soma på midten mangler vi nok alt for mye løpskapasitet og tempo. jeg vet at soma har spillt der før men da hadde han ryddegutter rundt seg.
mener at vi er avhengig av å ha minst en "rydder" ved siden av martin, slik kan andresen være mer med i det offensive spillet.
det var jo en av grunnene ifjor til at martin måtte ta de defensive oppgavene siden ingen viste hvor fussballgott var på banen.
bulldog

Skaddler

Har fått fortalt av en bekjent som jobber med oddsetting i et internasjonalt bettingselskap(sier ikke hvem), og han sa at hvis både Martin Knutsen og Helge Haugen starter en kamp ville de nesten automatisk endre oddsen på kampen. Han sa at det er en av flere parameterne oddsetterne har i sine vurderinger av Brann. Han ville tippe rundt +0,2 i dissfavør Brann på hjemmebane og +0,3 på bortebane.

Så hvis Brann har 1,5 på hjemmeseier og oddsen endres til 1,7, vil det si at oddsetterne mener Brann har redusert sine vinner sjanser med 12%. Eller fordelt på H-U-B med en typisk 50-30-20 fordeling. Redusert med 12% blir det 38-3x-2x, vil si at det er en betydelig endring.

De som tvilholder på at Brann er favoritter selv med de to på banen kan jo kjenne sin besøkelses tid å sette deigen på Brann seier. Eg vil se lagoppstillingen før eg setter noe på kampen...

Tom C

Vet ikke helt hvorfor du maser om odds-spill, men jeg skal gi deg rett i at Haugen på midten er en klar svekkelse for Brann. Ihvertfall når det gjelder kreativitet og antall frispark imot.

Er dog uenig når det gjelder M. Knudsen. Synes MK er høyst variabel som midtbane, men som back er han ok. Hakket dårligere enn Cato Guntveit, men ikke så dårlig at vi kommer til å tape kamper bare fordi han spiller back. Sånn som Hanstveit spilte i fjor, vil jeg vel si at han er et mye større defensivt fare-moment for Brann enn evt Knudsen vil bli...
Aldri mer Obos....

Skaddler

Quote from: Tom C...Sånn som Hanstveit spilte i fjor, vil jeg vel si at han er et mye større defensivt fare-moment for Brann enn evt Knudsen vil bli...


Syntes hele Brann spilte dreeet forrige sessong, Hanstveit slet litt på backen, men likevel var han på landslaget og på prøvespill i Tyskland. En spiller med potensial.

Har ikke sett at tilbudene hagler etter Martin Knutsen eller at Hareide har nedringt han. Martin Knutsen er og blir en nødløsning overalt på banen. Han gjør minst skade som back.

For en klubb med ambisjoner om gull er det betenkelig at slike middelmådigheter i det hele tatt for spille.

Tom C

Quote from: "Skaddler"Syntes hele Brann spilte dreeet forrige sessong, Hanstveit slet litt på backen, men likevel var han på landslaget og på prøvespill i Tyskland. En spiller med potensial.

For en klubb med ambisjoner om gull er det betenkelig at slike middelmådigheter i det hele tatt for spille.


Og hvordan gikk det med Hanstveit på landslaget? Kan sjelden huske å ha sett verre rundingsbøye.

Og såvidt jeg husker var MK en sentral spiller på laget som tok Gull i cupen.

Jeg skal dog gi deg rett i at MK skuffet forrige sesong, men bare fordi han viste meget lovende takter året før. Og får vi Priske, eller en annen stjerne-back, takker jeg selvfølgelig ja uten å nøle..
Aldri mer Obos....

BrannFa(e)n

Såvidt jeg husker har Knudsen problemer med mottak, dermed suger han som et oppspillspunkt når han har løpt opp i angrep og det er skandale å slå tversoverpasninger til han. Om han skal spille, så er det på backen, der han kan prøve å levere fra seg ballen istedet, som var styrken hans i cupfinalen.
rannfasiten

Skaddler

Kan jo se om Brann vinner i dag da med et toppet lag inkludert Martin Knutsen og Helge Haugen. De er klar til å sprelle rundt på banen, håper eg tar feil med at Brann ikke kan vinne en fotballkamp i 2006 med de to på banen. Er spent....

Go Up