• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann ønsker speider

Started by Texas, March 11, 2006, 20:06:31 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Texas

http://fotball.bt.no/nyhetsarkiv/article.jhtml?articleID=94837

leser på bt.nett at brann ønsker seg en speider. I et vanskelig overgangsmarked tror jeg det vil være nyttig for å sikre seg gode spillere uten å betale overpris.

men, jeg må le litt av denne kommentaren fra POL: "Jeg vet om norske klubber som kjøper spillere usett. For oss er det fullstendig uaktuelt"

det er vel ikke få spillere der brann har gjort dårlig forhåndsarbeid før de har handlet spillere.  Charlie miller ble vel kjøpt usett,  men med gode referanser. Men det har jo heldigvis i ettertid vist seg å være et godt kjøp. De har jo også for vane å kjøpe spillere skadet.

Men for å være litt positiv her, så tror jeg brann har lært mye av tidligere overganger, slik at de er i stand til å gjøre bedre forhåndsarbed ved fremtidige kjøp.

Mr_Soma

Det som skremmer meg her er at en klubb som Brann ikke HAR speidere!
Der sitter jeg spørsmålstegn...???

Derabilo

Det er ikke så vanlig med speidere i Norge som i England og andre store ligaer.. Husk at Norge er lite! Men vi har vel egentlig mer behov for speidere enn Utd og Chelsea, da de kan kjøpe de aller beste fra nesten hvem som helst, mens vi må finne albanske storscorere, eller slovenere med fine klausuler..

Men at Brann vurderer å skaffe seg det er et steg i riktig retning.. Er speideren i tillegg god, kan man håpe på å skyte litt mer gull i jakten på spillere.. En ny Olofinjana hvert år?
Bergen ut av Norge -

Mr_Soma

Ja det er det jeg mener Derabilo. Er det noe Brann trenger så er det virkelig en speider!
Så minsker vi sjansen for at vi kjøper katten i sekken, som vi så mange ganger har gjort før. At vi har fått frem Olofinjana og Scharner er kun noe som skjer hvert skuddår, om ikke sjeldnere.

Så å fått på plass en speider eller to i Idrettsveien,for så å sendt de på rundtur på kontinentet med en notisblokk,videokamera og en slump penger hadde vært ett syvmilssteg i riktig rettning skal jeg si deg.

Vi får se hva fremtiden bringer, den som lever får se :)

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Mr_Soma

Men du skjønner vel hva jeg mener? Hvor mange resurser osv har vi ikke brukt på spillere som aldri ble noe? (les: Helge B,Magnacca,Ystaas,Sanne,Motyka +++)

Så det hadde ikke skadet med en speider som med 80-90% sikkerhet kunne slå fast at vedkommende ville bli en hit - enn at pengekåte agenter nærmest tvinger spillerne på POL over en øl og ett V75 program.

Speidere? Ja takk!

dudo

Selvsagt, om speideren er flink er det en kjemperessurs, og som jeg skrev i "Sesongslutt og nye spillere"-tråden skal det en stk Olof el Paulie til for å lønne en slik speider i 20-40 år. Kjør på, sier jeg!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Derabilo

Forstår poenget ditt! Og liker det;)

Tenk å kunne være den som snapper neste Mikel! Bare en fotballspiller som Mikel, uten de andre tingene som fulgte med han;)

Problemet blir å finne denne perfekte speideren..! Makter Brann det, er mye gjort..!
Bergen ut av Norge -

Gud

Her burde Brann kontakte Knut Kristiansen. Vil ikke ha han som speider, men den mannen der må nå kjenne et par kapable speidere rundt i Europa. Han har et ganske bra nettverk i fotball-Europa og dette kan hjelpe Brann.

abe78

Det jeg ikke forstår med denne saken er hvorfor Peddien syter i media om at han har for mye å gjøre i jobben sin og at han trenger avlastning. Jeg har stor forståelse for at han trenger det og at han nå har tre arbeidsoppgaver, men hvorfor ikke ta dette opp internt. Du ser aldri andre bedrifter lufte slikt i media. Virker uproft.
.og husk!

enavgutta

Peddien e og blir en travelsker, pokerspiller og badevakt. Hva mer kan man forvente?

Nixon

Quote from: "abe78"Det jeg ikke forstår med denne saken er hvorfor Peddien syter i media om at han har for mye å gjøre i jobben sin og at han trenger avlastning. Jeg har stor forståelse for at han trenger det og at han nå har tre arbeidsoppgaver, men hvorfor ikke ta dette opp internt. Du ser aldri andre bedrifter lufte slikt i media. Virker uproft.


He he, det virker som om POL aldri kan vinne. Som oftest får han kritikk for å ikke fortelle noe til presse og supportere. Og når han så lar seg intervjue er det galt også, for da sier han plutselig for mye.

Og når det gjelder å "syte" over å måtte utvide arbeidsstokken pga for mye å gjøre, er jo det en ting andre bedrifter elsker å lufte i media. Det er helt normalt, men det er jo typisk at det blir en negativ ting bare fordi det er snakk om Ludvigsen.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Tom C

Han skal vel ha litt kritikk også for den urettferdige måten han har behandlet klubbene til Memelli og Zavrl også. Tenk å snappe disse spillerne for en slikk og ingenting. En skikkelig sportssjef hadde ihvertfall betalt så mye at alle hadde blitt fornøyd.

P.S dette var ment ironisk.

Og dette med badevakt... Jeg flippet burgere på Mcdonalds i min spede ungdom... Skal dette brukes mot meg i alle diskusjoner i ettertid som et bevis på at jeg på alle mulige områder ellers i livet er udugelig?
Aldri mer Obos....

Ole A

POL var vel ikke i sin spede ungdom da han var badevakt. Han spilte
vel fotball på øverste nivå..

Snublefot

Quote from: "Ole A"POL var vel ikke i sin spede ungdom da han var badevakt. Han spilte
vel fotball på øverste nivå..


I såfall synes jeg dette er veldig flott gjort av POL.. være badevakt selv når han er en profilert topp-spiller...  glimrende.. synes flere spillere burde tatt på seg slike jobber hvor de passer på andre, tar vare på andre=)

Go Up