• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Morbid undring

Started by Brannmus, March 03, 2006, 12:55:05 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Brannmus

Hvilken spiller var den siste som døde som aktiv spiller i A-laget?

Altså, spilleren må ha spilt kamper opp mot sin død og vært en del av A-laget, ikke permitert eller ute av stallen på grunn av sykdom. Spilleren trenger ikke ha død i Branndrakt på banen.

Litt morbid dette kanskje, men absolutt ikke ment å på noen måte ha det gøy med et dødsfall. Spørsmålet kom opp i en diskusjon jeg hadde med en annen supporter, og selv om jeg mener jeg har rimelig god oversikt over brann sin historie, så er jeg ikke førstemann opp med svar på Brannquizer.

Så hvem her vet svaret?

Lurkin

Ehm..det er vel relativt få som har dødd som aktiv spiller?
Berømte Brann fra Bergen

Nixon

På en annen side har jeg ofte dødd litt inni meg på tribunen...
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Toa

Nhleko var vel død et par sekunder da han falt om i midtsirkelen.
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

Nixon

For ikke å snakke om Runar Normann som var hjernedød...
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Brannmus

Da var det kanskje ikke så rart at jeg ikke kunne huske noen siden det virker som de fleste andre sliter med det, men er jo dem som har oversikt over ting fra tilbake før Gud ble født.

Toa

ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

jako

Kniksen døde jo på trening.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Brannmus

Kniksen døde på trening ja, men da med det som nå er mest kjent som Tirsdagsgjengen (veteranlaget). Dermed går han ikke inn i kategorien som A-lag spiller.

Ricky

Var kanskje noen Brann-spillere som falt under krigen?

Brannmus

Ja, det tenkte jeg også, men der har jeg ingen oversikt. Tenkte kanskje noen her inne hadde hørt noen historier om dette for eksempel. Nå begynner det å virkelig fascinere meg dette.. :0P

BrannSupporter

Quote from: "Toa"Nhleko var vel død et par sekunder da han falt om i midtsirkelen.


Jeg kjente en utrolig smerte, og det svimlet for meg. En liten stund visste jeg ikke helt hvor jeg var, sier sørafrikaneren til aftenbladet.no.

Dette fra senest i dag.


http://fotball.bt.no/nyhetsarkiv/article.jhtml;jsessionid=5MCT1P3JNS5B1QFIMUNSFEQ?articleID=94506

C@Bøe_79

Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Ricky

Sigurd Wathne? Kan vel umulig ha vært aktiv på A-laget så sent som på 40-tallet.. Han var i sin tid Branns første landslagsspiller, og det var iallefall før 1920.

KennethS

Eg dør hvergang Brann taper, teller det?
tå på Brann

Brannmus

Er du A-lagsspiller?

KennethS

Quote from: "Brannmus"Er du A-lagsspiller?


Nei har norskt pass:D
tå på Brann

tormi

En gang eg slapp en fjert spurte naboen om eg hadde noe dødt inni meg!?!?!
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

Bataljonen

Om det kommer flere barnslige innlegg på denne tråden stenges den umiddelbart og advarsler sendes ut til de det gjelder.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

bernu

Ha nå litt humor da... I disse tider med null viktige kamper og tap etter tap i treningskampene må det være lov å tulle litt... i EN tråd i det minste. Stenging her og advarsel der.... Er det et mål å være det strengeste forumet på weben ??
HANSA - Z

Stalin

Det er ikke lov å le!

Yngve

KAmerat Tore har tala. Ha respekt..

UnnamedFeeling

Quote from: "Bataljonen"Om det kommer flere barnslige innlegg på denne tråden stenges den umiddelbart og advarsler sendes ut til de det gjelder.

Dette er helt utrolig!! Har vært borti en del forum (fora?) gjennom årene, men ALDRI har jeg sett admin'er som er så maktsyke som her! Innlegg blir slettet, advarsler sendes ut - hele tråder slettes fordi admin ikke liker innholdet. Det som er merkelig, er at folk fortsetter å skrive her. Det er ikke noe stort problem for meg, jeg er ingen aktiv bruker av forumet. Men ser at flere har mange hundre innlegg her (og mer...), og fortsetter å skrive her på tross av de maktsyke som styrer showet.

Jeg regner ikke med at dette innlegget får ligge ute særlig lenge - gud forby at det skal komme kritikk mot admin'ene... Men kommer det en advarsel i min innboks skal jeg le til jeg faller av stolen. Hvis dere ikke tåler kritikk eller (i deres øyne) barnslige innlegg har dere ingenting her å gjøre! Et diskusjonsforum skal være akkurat det - et diskusjonsforum! Det må vel kunne gå an å ha litt takhøyde?
quot;Det er godt med alt som er gjort", sa mannen. Han tørket seg i ræven før han dreit.

BrannFa(e)n

Quote from: "UnnamedFeeling"
Quote from: "Bataljonen"Om det kommer flere barnslige innlegg på denne tråden stenges den umiddelbart og advarsler sendes ut til de det gjelder.

Dette er helt utrolig!! Har vært borti en del forum (fora?) gjennom årene, men ALDRI har jeg sett admin'er som er så maktsyke som her! Innlegg blir slettet, advarsler sendes ut - hele tråder slettes fordi admin ikke liker innholdet. Det som er merkelig, er at folk fortsetter å skrive her. Det er ikke noe stort problem for meg, jeg er ingen aktiv bruker av forumet. Men ser at flere har mange hundre innlegg her (og mer...), og fortsetter å skrive her på tross av de maktsyke som styrer showet.

Jeg regner ikke med at dette innlegget får ligge ute særlig lenge - gud forby at det skal komme kritikk mot admin'ene... Men kommer det en advarsel i min innboks skal jeg le til jeg faller av stolen. Hvis dere ikke tåler kritikk eller (i deres øyne) barnslige innlegg har dere ingenting her å gjøre! Et diskusjonsforum skal være akkurat det - et diskusjonsforum! Det må vel kunne gå an å ha litt takhøyde?


Da var mine mistanker sanne da... Et par av mine innlegg har bare forsvunnet...
rannfasiten

UnnamedFeeling

Ja, og flere er nok i samme båt. Her slettes innlegg over en lav sko, KUN fordi en eller annen "admin" ikke liker innholdet. Men men, så lenge de får sitte på sin høye hest og ha tilgang til slette-knappen...
quot;Det er godt med alt som er gjort", sa mannen. Han tørket seg i ræven før han dreit.

BrannFa(e)n

Next up on Betson og Expekt: Blir UnnamedFeeling bannlyst fra forumet? odds: Ja: 1,00, Advarsel: 5,00, Nei: 100,00.
rannfasiten

UnnamedFeeling

Jeg har allerede blitt utestengt èn gang, men da under et annet brukernavn. Det ville ikke overraske meg om jeg får en epost også denne gang, med beskjed om at jeg er uønsket her på forumet.

Men for å si som salige Jokke: "Det gjør meg ingenting, jeg veit når jeg er slått, så det gjør meg ingenting".
quot;Det er godt med alt som er gjort", sa mannen. Han tørket seg i ræven før han dreit.

Brannmus

Om folk skal diskutere admin, moderering og alt annet, kan de venneligst ta det i en annen tråd og ikke ødelegge denne noe mer. Som vanlig, så begynner folk å kødde litt, så kødder noen mer, og så blir det sånn som dette. Klag gjerne, men hvorfor må dere trekke en god og interessant tråd med dere.

Gjerne slett innlegg og klaging, men la tråden stå, for dette er noe som jeg nå syntes er litt interessant og skulle gjerne vist mer om.

BrannFa(e)n

Om du bare skal si fra at folk som skal disuktere admin, moderering og alt annet kan ta det i et annet emne for å ikke ødelegge denne tråden, kan du ta det på pm, akkuratt som jeg kunne gjort med denne meldingen her.
rannfasiten

Bataljonen

Maktsyk ?? ja nå måtte eg faktisk le litt her. Så man er "maktsyk" når en er satt til å gjøre en jobb som administrator på dette forumet ? For å sitere hva Bjarte har skrevet her :

Quote"Men vi er opptatt av at vi holder oss til sak og at det ikke brukes til 'chatting'. Unødvendige kommentarer, og det vi ser på som barnslige innlegg vil bli fjernet. Har man sagt noe i en tråd trenger man ikke å gjenta det senere i tråden. Det virker også som enkelte må ha ett ord med i hver eneste tråd som blir startet. Grei regel her er at dersom en ikke har noe nytt å tilføre diskusjonen, så styr unna. Ingen får premie for flest mulig innlegg! Og husk at den som tier, samtykker. En trenger ikke komme med ett innlegg der en sier bare 'enig'. Vi fjerner ikke noe bare fordi vi er uenig med noen og i utgangspunktet fjerner vi ikke noen tema så lenge det er relatert til Brann eller Bataljonen. Derimot vil vi fjerne tema som ikke er relatert til Brann, som f.eks. fjern Semb-aksjonen. "


Vi prøver å ha et noenlunde saklig fora her, hvor man kan diskutere saklig. Tråder eller innlegg blir ikke slettet fordi en admin personlig ikke liker det men pga det bryter med de regler som er satt på dette forumet.

Unødvendige kommentarer som enkelte skrev over her var langt utenfor hva temaet omhandler. Hvis man ikke vil rette seg etter noen regler som er satt på forumet så er det bare å bruke andre fora som aksepterer dette ? Og det er det ikke mange av.

Kritikk som kommer skal vi selvfølgelig ta til oss men om du kaller det kritikkverdig at vi gir advarsler fordi det kommer usaklige eller barnslige innlegg som strider mot forumreglene her så kan jeg desverre ikke ta til meg den kritikken. Det faller på sin egen urimelighet og det tror jeg de fleste skjønner her inne.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Superjack

Slenger meg på de som er missfornøyd med admin.
Greit det skal være ett saklig forum, men om det ikke er lov å komme med noe form for yttringer som admin ikke finner morsom, kanskje pga manglende humoristisk sans, eller er enig med så blir hele forumet ganske meningsløst.

Casuals, rasisme og saker som fremmer usportslighet er greit å stenge, men når noen er morsomme med ett ganske morbid spørsmål, så ser jeg ikke noe spesielt annet enn morro i det.

Og til krøvel, nixon og Toa, jeg holdt på å ramle av stolen av latter, spesielt med høydepunktet med Runar normann, den hjernedøde. :D
Brannsupporter.

abe78

Quote from: "tormi"En gang eg slapp en fjert spurte naboen om eg hadde noe dødt inni meg!?!?!


Overaskende at noen faktisk reagerer negativt på at Admin gir slike innlegg gult kort. Tittelen på forumet er "Sportsklubben Brann og livet rundt". Det er Admin som setter grensene for forumet ikke alle brukerne. De som er uenig kan bare finne seg en annen lekeplass.
.og husk!

Xminator

Slenger inn litt støtte til Mod. Spøkene rett etter trådstarter er jo for så vidt greit nok, men å fortsette etter at listen med navn over spillere som falt i krigen ble skrevet blir usmakelig. Det handler om respekt. Ikke for Mod, men for de som faktisk ofret livet.

tormi

Herregud, fikk eg gult kort? Den e drøy. Har da lest langt verre ting her og min post har da ingenting med de som falt i krigen å gjøre.

Vel vel, eg tar det som en mann. Eg ikkje den som klager på dommeren.

PS: Kan mod sende meg advarselen på nytt, jeg må ha slettet den ved et uhell.
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

bernu

Da vil jeg gjerne få komme med et forslag. Siden vi ikke får lov å snakke om andre ting enn Brann her, og ikke får lov å tulle litt i løpet av denne vinterdvalen, bør moderatorene opprette en egen hovedtråd/del av forumet der vi kan diskutere utenombrannlige ting...
Altså 3 deler - brann, tifo/sanger, og utenomsnakk.
Da vil folk få kunne snakke/diskutere andre ting.
Burde være en enkel sak å gjøre det.
HANSA - Z

Toa

Quote from: "Xminator"Slenger inn litt støtte til Mod. Spøkene rett etter trådstarter er jo for så vidt greit nok, men å fortsette etter at listen med navn over spillere som falt i krigen ble skrevet blir usmakelig. Det handler om respekt. Ikke for Mod, men for de som faktisk ofret livet.


Spørsmålet er om spøkene var upassende, eller om det rett og slett bare var elendig timing å poste en slik liste i en tråd som hadde utviklet seg til å holde en veldig spøkende tone. Det blir som å løpe inn på et standupshow, lese opp en liste over folk som falt i krigen, og deretter bli sur på at folk velger å fortsette den spøkende tonen.

Ellers ble jeg bare veldig oppgitt når jeg leste Bataljonen sine innlegg. Men man kan vel ikke forvente at et forum skal kunne styres særlig bra av folk som selv ikke er spesielt delaktig i diskusjonene på forumet. Dette forumet kan fort gi inntrykk av at bataljonen styres av en selvhøytidelig samling av folk uten humor og takhøyde, og som desverre ikke vet hvordan man takler å ha blitt tildelt makt.

La enkelte av de mest aktive brukerne få styre forumet. Ikke folk som bare av og til er innom, og som tydeligvis ikke ser helheten i det som foregår. Den mest aktive moderatoren her inne har 0.32 innlegg pr dag. Ikke særlig imponerende.
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

Toa

Quote from: "Bataljonen"Maktsyk ?? ja nå måtte eg faktisk le litt her. Så man er "maktsyk" når en er satt til å gjøre en jobb som administrator på dette forumet ? For å sitere hva Bjarte har skrevet her :


Hvem er Bjarte?
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

krøvel vellevold

Det er nå vel for faen ingen menneskerett å skrive innlegg på Bataljonens forum! Skulle tro Bataljonen.no var et offentlig anliggende!

BBB er en privat interesseorganisasjon for tilhengere av Sportsklubben Brann. Både BBB, BBB's internettside og dets forum styres av ildsjeler som er i sin fulle rett til å både gi advarsler, utestenge folk fra forumet, osv. så mye de vil. Det er de som driver nettsiden som bestemmer hvordan reglene skal være. De som ikke liker reglene, kan skrive i andre fora eller starte sitt eget.
Legg ned hele klubben!

Toa

Quote from: "krøvel vellevold"Det er nå vel for faen ingen menneskerett å skrive innlegg på Bataljonens forum! Skulle tro Bataljonen.no var et offentlig anliggende!

BBB er en privat interesseorganisasjon for tilhengere av Sportsklubben Brann. Både BBB, BBB's internettside og dets forum styres av ildsjeler som er i sin fulle rett til å både gi advarsler, utestenge folk fra forumet, osv. så mye de vil. Det er de som driver nettsiden som bestemmer hvordan reglene skal være. De som ikke liker reglene, kan skrive i andre fora eller starte sitt eget.


Betyr dette at folk som er brukere av forumet ikke skal få ha meninger om hvordan man kan gjøre forumet best mulig? Er det slik Bataljonen fungerer generelt også? At noen sitter på toppen og dikterer hvordan alle skal oppføre seg, og at "folkets" mening ikke betyr noe?
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

tormi

Visste ikke du var slikt et englebarn krøvel. Smisker du eller   :lol:


Uansett bør vi vel alle la denne tråden ligge om vi ikke har noe som handler om temaet.

Og jeg beklager i den grad jeg ødelagte tråden, det var faktisk ikke meningen. Men jeg innrømmer ikke at jeg gjorde noe GALE eller at jeg hetset falne helter for DET er en latterlig påstand!
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

krøvel vellevold

Quote from: "Toa"
Quote from: "krøvel vellevold"Det er nå vel for faen ingen menneskerett å skrive innlegg på Bataljonens forum! Skulle tro Bataljonen.no var et offentlig anliggende!

BBB er en privat interesseorganisasjon for tilhengere av Sportsklubben Brann. Både BBB, BBB's internettside og dets forum styres av ildsjeler som er i sin fulle rett til å både gi advarsler, utestenge folk fra forumet, osv. så mye de vil. Det er de som driver nettsiden som bestemmer hvordan reglene skal være. De som ikke liker reglene, kan skrive i andre fora eller starte sitt eget.


Betyr dette at folk som er brukere av forumet ikke skal få ha meninger om hvordan man kan gjøre forumet best mulig? Er det slik Bataljonen fungerer generelt også? At noen sitter på toppen og dikterer hvordan alle skal oppføre seg, og at "folkets" mening ikke betyr noe?


Det er jo opp til dem hvordan de vil drive BBB!  Det er ingen som er tvunget til å være medlem!
Legg ned hele klubben!

Toa

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Toa"
Quote from: "krøvel vellevold"Det er nå vel for faen ingen menneskerett å skrive innlegg på Bataljonens forum! Skulle tro Bataljonen.no var et offentlig anliggende!

BBB er en privat interesseorganisasjon for tilhengere av Sportsklubben Brann. Både BBB, BBB's internettside og dets forum styres av ildsjeler som er i sin fulle rett til å både gi advarsler, utestenge folk fra forumet, osv. så mye de vil. Det er de som driver nettsiden som bestemmer hvordan reglene skal være. De som ikke liker reglene, kan skrive i andre fora eller starte sitt eget.


Betyr dette at folk som er brukere av forumet ikke skal få ha meninger om hvordan man kan gjøre forumet best mulig? Er det slik Bataljonen fungerer generelt også? At noen sitter på toppen og dikterer hvordan alle skal oppføre seg, og at "folkets" mening ikke betyr noe?


Det er jo opp til dem hvordan de vil drive BBB!  Det er ingen som er tvunget til å være medlem!


Nettopp. Derfor er jeg heller ikke medlem, for jeg liker ikke måten det drives på.
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

Bataljonen

Nå har denne diskusjonen sklidd ut i forhold til hva som var tema til trådstartet. Foreslår at de som har noe på hjertet, godt eller vondt, sender en mail til styret så slipper vi å ta diskusjonen på forumet her.

Det er lett å sitte og kritisere bak et "nick" på forumet, ta det heller opp med den det gjelder. Skal Bataljonen kunne vokse og bli bedre, trenger vi innspill på hva som er bra og hva som er dårlig, hva som kan gjøres anderledes eller endres på, vi tar til oss all kritikk enten den er god eller dårlig.

styret@bataljonen.no
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Yngve

Kvifor ikkje ta det offentlig, slik at alle får lufta sine meiningar og ikkje minst,alle får sett tilsvara frå Bat al jonen. Skal alt takast via mail, vil folk fortsatt være i villrede i forhold til kva som er lov og ikkje, og kva moderatorane tenkjer.

Tidlegare har jo moderatorane (etter mykje krangling) tatt til seg tips frå brukarane, etter diskusjonar, om bl.a stenging av trådar, noko som vert gjort bra no for tida.

Men det denne debatten vise best av alt, er at det er eit behov for ein off topic del av forumet. Er ikkje noko problem at eit forum er delt inn i 3 deler. 2 viser seg å vere for lite. United.no er eit anna skrekkeksempel med 15 (!) ulike forum. Heilt grusomt.

Og krøvel,det kan godt vere at bataljonen er eit privat foretak, men så lenge det er offentleg som det er, med blant anna eit forum der alle kan logge seg inn og skrive, og ingen må verte godkjent av leiinga, så må dei akseptere at det kjem fram ulike miningar og.

Bataljonen

som jeg skrev så ble det total avsporing på denne tråd i forhold til den egentlig startet med.

Vi i Bataljonen har ingenting å skjule. Som sagt på årsmøtet tok vi kritikk på at vi i enkelte tilfeller ikke hadde vært flinke nok til å videreformilde og informere våre medlemmer, noe som vi vil forbedre betraktelig.

Vi skal nå innen en 10-12 dager ha første styremøte med det nye styret og vil da diskutere og legge litt strategier for hva som skal jobbes med både i Bataljonen og mot Brann samt andre eksterne saker. Og skal da samtidig ta opp "åpenheten" omkring det vi jobber med. Som sagt har vi ikke noe å skjule og vi kan godt ta saker i offentligheten til skue for alle.

Men la nå denne tråden spore inn på det opprinnelige tema og la dette bli siste post omkring dette emnet.

Jeg skal opprette en egen tråd om "spørsmål og svar omkring Bataljonen" på forumet hvor alle og enhver kan komme med ris/ros, konstruktiv sådan, samt innspill/tanker og ideer til Bataljonen. Tråden finner du øverst på forumsiden eller her : http://www.bataljonen.no/forum/viewtopic.php?t=5649

Refererer trådstarters innlegg slik at temat kan diskuteres videre :

QuoteHvilken spiller var den siste som døde som aktiv spiller i A-laget?

Altså, spilleren må ha spilt kamper opp mot sin død og vært en del av A-laget, ikke permitert eller ute av stallen på grunn av sykdom. Spilleren trenger ikke ha død i Branndrakt på banen.

Litt morbid dette kanskje, men absolutt ikke ment å på noen måte ha det gøy med et dødsfall. Spørsmålet kom opp i en diskusjon jeg hadde med en annen supporter, og selv om jeg mener jeg har rimelig god oversikt over brann sin historie, så er jeg ikke førstemann opp med svar på Brannquizer.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Go Up