• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

�rsmøte i BBB

Started by Pondan, March 02, 2006, 19:54:40 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Pondan

Var det noen som var på årsmøte i kveld?

Lurer på om det kom noe nytt ut?

Nixon

Jeg var der.
Og det var oppsiktsvekkende mye nytt.
Men du måtte nesten vært der...
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Pondan

Hvis det var så mye regner jeg med BBB kommer med fyldig rapport om møte? Håper andre enn de oppmøtte kan få vite det som skjedde på møte..

mbs

Quote from: "Nixon"Jeg var der.
Og det var oppsiktsvekkende mye nytt.
Men du måtte nesten vært der...

DJ_ADG

største nyheten fra møtet é vel at Bataljonen skal bli medlem i NSA; http://www.fotballsupporter.no/
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

Ricky



Northside

inntrykket mitt  var at BBB har gjort en god jobb sÃ¥ langt, de har orden pÃ¥ økonomien og de fÃ¥r flere og flere medlemmer + flere folk reiste pÃ¥ bussturer.

Negative var at de ikke virket 100% forberedt, men det kan jo begrunnes med at de er litt fersk fortsatt og har sikkert ikke holdt så mange møter som det før.

Noe annet som irriterte meg var de fremmøtte! Maken til kverulering, pirking og dummer spørsmål som egentlig ikke var så viktig skal du leite lenge etter. Dersom det var slik på møtet i fjor så har jeg full forståelse for de som droppet møte i år...

Nixon

Quote from: "uptas"Tellekorpset bestod i bestefall av "det er sikkert flertal" instilling


Nå hadde styret gjort flere formelle feil i forhold til både innkalling og vedtekter. Noe de også fikk høre. I timesvis...

Men det blir jo helt feil å insinuere at styret prøvde å gå utenom de demokratiske spillereglene. Selv etter at alle kverulantene hadde prøvd å snu hvert tall (hør-her-hvordan-jeg-med-et-lite-fem-minutters-innlegg-kan-spare-2000-kroner-på-budsjettet), og nærmest lest korrektur på hvert ord, var det fortsatt overveldende flertall når det kom til avstemming. Så fintelling var rett og slett ikke nødvendig.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

mbs

Quote from: "Nixon"
Quote from: "uptas"Tellekorpset bestod i bestefall av "det er sikkert flertal" instilling


Nå hadde styret gjort flere formelle feil i forhold til både innkalling og vedtekter. Noe de også fikk høre. I timesvis...

Men det blir jo helt feil å insinuere at styret prøvde å gå utenom de demokratiske spillereglene. Selv etter at alle kverulantene hadde prøvd å snu hvert tall (hør-her-hvordan-jeg-med-et-lite-fem-minutters-innlegg-kan-spare-2000-kroner-på-budsjettet), og nærmest lest korrektur på hvert ord, var det fortsatt overveldende flertall når det kom til avstemming. Så fintelling var rett og slett ikke nødvendig.


Nå ble årsmøtet veldig rotete, sikkert min skyld også, som en av de som stilte spørsmål.
Men både budsjettet og regnskapet inneholdt flere feil. Det burde ikke gått igjennom slik det var satt opp og lagt frem.
Har en med kundefordringer, må en ha med leverandørgjeld.
Overskuddet er med andre ord mindre enn det regnskapet viste.
Det vet BBB styret, dersom de kan litt regnskap.

Jeg er medlem et år til for å se om det blir bedre kontroll til nestår. Er det ikke det får jeg vurdere mitt medlemskap. Jeg har vært medlem av en supporter organisasjon som har gått konkurs, pga rot. Denne kan gjøre det samme dersom det ikke strammes inn.

Nixon

Jeg er helt enig at det er viktig å påpeke faktiske feil. Men noen av diskusjonene var litt vel unødvendige og pirkete.

Men det var jo tydelig at folk i salen var mer kompetent på regnskap enn de som sitter i styret. Inkludert deg mbs. Så kanskje det er bedre å heller vurdere å tilby sine tjenester enn å vurdere å melde seg ut?
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]


Nixon

Quote from: "uptas"Tar en vekk disse 100 tusen, samt cupfinaleoverskuddet (som vel regnskapsmessig burde stått på 2004-sesongen, selv om pengene fysisk kom inn i 2005), så er overskuddet redusert fra 450.000 til ca. 50.000.


Men da hadde kanskje ikke TIFO-gruppen fått 110.000 kroner å sløse vekk...
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

mbs

Quote from: "Nixon"Jeg er helt enig at det er viktig å påpeke faktiske feil. Men noen av diskusjonene var litt vel unødvendige og pirkete.

Men det var jo tydelig at folk i salen var mer kompetent på regnskap enn de som sitter i styret. Inkludert deg mbs. Så kanskje det er bedre å heller vurdere å tilby sine tjenester enn å vurdere å melde seg ut?


NÃ¥ forandrer jo de systemet, pga mva.
Jeg har dersverre ikke tid, krefter og lyst til å bruke så mye tid på bataljonen. Hvordan dette gjøres for organisasjoner husker jeg ikke helt.
Det er også noen år siden jeg førte regnskap på daglig basis.
Jeg tror bataljonen ved regskaps ansvarlig løser disse problemene.

Med opprydding i disse problemene sammen med en rutinert møteleder blir nok nestårs årsmøte en parademasj.
Dersom problemene vedvarer har en en mulighet det er enten å være med å gjøre et tak selv eller melde seg ut.

C@Bøe_79

Quote from: "Nixon"
Quote from: "uptas"Tar en vekk disse 100 tusen, samt cupfinaleoverskuddet (som vel regnskapsmessig burde stått på 2004-sesongen, selv om pengene fysisk kom inn i 2005), så er overskuddet redusert fra 450.000 til ca. 50.000.


Men da hadde kanskje ikke TIFO-gruppen fått 110.000 kroner å sløse vekk...


De 110 000kr er en del av et overskudd,og en måte for BBB å gi pengene tilbake til medlemmene.
Hvis du lurer så kan jeg si deg at budsjettet vårt er nesten like stort i år som ifjor,selv med 80 000kr mindre bevilget fra BBB.
Noe man kan takke "lederne" i Tifo-gruppen for,samt medlemmer som hjelper til.

Og selvfølgelig hvis du tar vekk 70 000kr fra 110 000,så har man ikke 110 000kr..
Du har tydeligvis noe imot tifo og jeg lurer på om du kan komme med en saklig begrunnelse til dette Nixon?


Og hvis man tar vekk cupfinalen fra regnskapet,så må man også huske å fjerne utgifter som aldri hadde kommet:)

I tillegg til Uptas: Jeg er ingen finansspire,men penger fra 2004 som kom inn på konto i 2005 kan ikke føres i 2004. Av den enkle grunn at de er ikke tjent før de er på konto,blir anskelig for revisor og godkjenne et regnskap som fysisk mangler nesten 400 000kr.
Var det krangel igår,hadde det vært 10x verre om 379 000kr hadde forsvunnet fra 2005..


Christian
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

uptas

c_boe skrev: Jeg er ingen finansspire

Og der skulle du stoppet. Resten under er bare rør, tull og et bevis på at dine første 4 ord stemmer 100%. Tjente penger i 2004 skal føres i 2004 som inntekt. Er ikke pengene på konto, er det fordringer. Tilsvarende på utgifter som føres som gjeld. Slik regnskapet ble lagt fram, så tjente Bataljonen over 300.000 på en cupfinale spilt året før. Godt gjort! Pengene BLE tjent i 2004!

Det er STOR forskjell på et regnskap og en likviditetsoversikt.


EPPY

bare et spørsmål, Hva ble det nye styret?

Ã?ge

Quote from: "EPPY"bare et spørsmål, Hva ble det nye styret?



http://www.bataljonen.no/visnyhet.php?id=538

Go Up