• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brannrevy og andre positive tiltak for folks engasjement

Started by erikdale, February 26, 2006, 23:13:35 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

erikdale

Jeg studerer Revyteater i landet utenfor, og har lenge vudert å skape en Brann eller Bergen revy ved min hjemkomst, siden jeg nå til og med har papirer på at jeg er istand til dette :p

Er dette noe det er interesse for?

Noen umiddelbare ideer/kommentarer

Ps' denne tråden er av typen som HenkyPenky og gjengen elsker å kvitte seg med slik man kvitter seg med en steril okse, men den omhandler faktisk både Sportsklubben Brann og livet rundt!
f you're in the penalty area and don't know what to do with the ball, put it in the net and we'll discuss the options later

abe78

Litt usikker på hva du forventer deg av respons her. Ser ikke helt hva denne tråden gjør her i forumet heller. Vet hva jeg hadde gjort om jeg var HenkyPenky.
.og husk!

erikdale

Vel, denne tråden har større relevans en folk aksnkje innser.

For det første er det ingen annen klubb som kan vise til noe lignende såvidt jeg erfarer. Altså har brann mulighet til å bli den første klubben med et slikt initiativ rundt seg.

En Brannrevy vil være en måte å samle og begeistre. Hvis vi supportete ble mer positive mot slike tiltak som dette ville det definitivt virke sterkt inn på folks engasjement. Forestill deg en årlig Brannrevy som hele stadion går og gleder seg til hver eneste vinter når det ikke er fotball å se på.

Det vil dessuten være et veldig artig tiltak. En revy er veldig morsomt å jobbe med, og supportere får gjennom dette mulighet til å engasjere seg i Brann uten å måtte teipe mosaikk på setene på stadion.

Det finnes nok flere gode argumenter for at en slik tråd som dette har mye med Brann å gjøre men dette får holde for nå. Du vil nok kanskje ha rett i at en tråd om en evt revy ikke er av stor verdi, men det er en fin måte å lodde interessen på, noe som er helt essensielt for å vite hvorvidt det er marked for noe slik.

Prøv å sett en slik revy i en helhet. Se for deg følgende scenario.

Om 10 år har Brann fått ny stadion, hjørnene på Hansa er bygd igjen og vi har en kapasitet på 23000.

Hver lørdag møter en stor menge fotballinteresserte opp på puben på nye stadion for å få med seg tippekampen og kose seg blant andre supportere.

Hver måned kommer den faste brannavisen ut. Den selges i alle butikker og kiosker i Bergensregionen.

Hvert kvartal er det stort supportertreff i Arenum. Et for personer over 18 år med ølservering og skikkelig god gammel old-school rock, akkopangnert av videoer fra tidligere kamper. Her kan man ha quiz og artister osv. Et annet for de under 18 selvsagt, som har samme innholdet men uten ølserveringen.

Hver vinter kommer den store Brannrevyen som alltid er et høydepunkt i en årstid hvor de fleste er sulteforet på Brann. Denne forestillingen blir annonsert på stadion hele høstsesongen, og er et samarbeid mellom bataljonen, brann og hvermansen.

Alle supportersidene til Brann er blitt samlet under en paraply, med underavdelinger for hver supportergruppering. Et felles forum, med oversiktlige kategorier og gode moderatorer.

Brann har åpnet supporterbutikk på Torgallmenningen og går i et kjempeoverskudd på 9,8 millioner pga den vanvittige etterspørselen.

Brann trykker 5000 flyers 10*10 cm (koster ca 2000 kr) før hver enkelt hjemmekamp, som frivillige fra bataljonen deler ut til forbipasserende på torgallmenningen. Bergen vil til slutt bli merket med Brann overalt.

På grunn av de utrolige mange positive tiltakene rundt brann, er samtlige kamper utsolgt, og man må igang med å planlegge en byarena med over 35000 plasser for at folket skal bli fornøyd.

Ps' 10 år senere måtte man bygge nok en arena, etter modell fra Anfield.

Som du sikkert forstår, en Brannrevy er bare et av MANGE tiltak. men det er et tiltak. Dersom man skal avvise alle tiltak fordi det blir bare et enkeltstående tiltak vil det aldri bli noen tiltak.

Klarte det opp i saker og ting for noen?
f you're in the penalty area and don't know what to do with the ball, put it in the net and we'll discuss the options later

mægs

Jeg syntes dette kunne vært en god ide,vi må slutte å trakke ned på ideer som kan skape et større engasjement på klubben på sikt. Alle kan ikke være enig om alt,men så lenge det er til klubbens beste er jeg for dette
ægs

Grey

God ide, alt må begynne ett sted, så er det opp til personene bak prosjektet (om det blir noe av) om det blir suksess eller ikke.
Maybe a Greyhound could be my way

Roffarne

Her står og faller jo selvsagt alt på revyens kvalitet.
Hvis den skal være koksen i en kald Brannvinter så er fallhøyden stor.
En revy som blir annonsert halve sesongen står i fare for å møet større forventinger enn hva noen kan oppfylle. Husk hvilket publikum du hevnender deg til her. Det er tross alt 242.000 mennesker som forventer Brann-gull hvert år uten at det eksisterer noe realistisk belegg for det. :)

Revy kunne sikkert vært sjov, men gå heller ute i det små og overrask publikum positivt, for ellers kan det fort ende i fadese.

Bra tanke, dog.

tormi

For å si det slik. En Brannrevy *applaus*.

Men for at jeg skal betale for å se den må den ha en viss kvalitet.


Når det er sagt er det større sjans at jeg ser en brann revy enn en annen revy om kvaliteten på dem er de samme. Om du skjønner.

Jeg synes det er et bra tiltak!
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

krøvel vellevold

Flott med tiltak og idéer, og alt som skaper interesse rundt merkevaren Brann er selvsagt positivt for publikumsoppmøtet på kamper.

Men jeg syns kanskje du har et litt naivt forhold til hvor enkelt det er å fylle opp et stadion med 35000 plasser, som du visstnok også mener vil bli for lite etterhvert. Er det noe Brann IKKE mangler, så er det medieomtale. Brann eksisterer i de aller fleste bergenseres bevissthet, så jeg skjønner ikke helt hvordan en årlig revy, et kvartalvis arrangement i Arenum, en månedlig Brann-avis, og en ukentlig sammenkomst i forbindelse med tippekampen, utedeling av flyers,  etc. skulle kunne mer enn doble interessen som allerede ligger på et historisk høyt nivå.
Legg ned hele klubben!

Tom C

Synes det var en god ide. Jeg bestiller herved billett til premieren.
Aldri mer Obos....

erikdale

Takk for positive svar..

Tror noen av dere kanskje forleste seg litt.. Jeg mener ikke at vi kommer til å fylle opp et stadion til 35000 om 10 år, det var bare et scenario jeg kan se for meg hvis alle slike tiltak blir gjennomført på en god måte.. Det var altså ment som et eksempel.. Jeg tror derimot at ved en god gjennomføring så er dette realistisk mulig.. Ja, alle har brann i bevisstheten, men vår oppgave er å gjøre brann til en mer livsstilsrettet greie.. Se i Oslo der voksne menn går rundt med luer med vif-emblem på enten de e på bussen eller på jobben.. Finnes jo nesten ikke her i byen.. Vi må merke byen mye mer, slik at ingen "glemmer" en brannkamp, eller synes konfirmasjoner er viktigere!

Når det gjelder annonseringen over speakeranlegget.. Dette var om 10 år, altså når Brannrevyen har eksistert i 9 år og blitt fast invetar.. Per idag må vi som alle andre revyer begynne fra scratch, selv om vi nok har en fordel i at vi hendvender oss til et stort publikum..

Ellers holder jeg på ¨å skrive en liste over tiltak (fra stort til smått) som kan utgjøre en større eller mindre forskjell i folks bevissthet.. Noen som har noen forslag ala de jeg har nevnt?
f you're in the penalty area and don't know what to do with the ball, put it in the net and we'll discuss the options later

KEA

Quote from: "erikdale"For det første er det ingen annen klubb som kan vise til noe lignende såvidt jeg erfarer.

Dette er nok ikke riktig, for jeg kan huske svart-hvitt TV-overføringer fra Glimt-revyer i Bodø, der blant annet Oluf og Skoglund fra Rorbua var gjennomgangsfigurer. Det må være flere tiår siden, og jeg har ingen anelse om de fortsatt driver på med dette. Men det var visstnok svært populært, såpass at NRK fant veien ut fra Marienlyst.

Forslaget til erikdale er likevel konstruktivt, det, men om dette noensinne skulle bli en realitet er det (som flere andre allerede har vært inne på) viktig med kvalitet.


OmOssSjølOgHansaøl

Jepp: God tanke, godt tiltak om det skjer, og absolutt stor fallhøyde. :)
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

krøvel vellevold

Alt her i verden har sitt metningspunkt. Mange ser ut til å glemme at Brann-interessen (og fotballinteressen generelt i landet) har gått i bølger. At vi klarte nesten 15000 i snitt i en sesong vi kom på 6.plass, er ikke noe nytt. Det gjorde vi i 1977 også - og med langt dårligere stadion. I løpet av tiden mellom 1977 og 2006 har snittet for Brann i toppserien vært under 8000. Og i 1990 kunne vi faktisk tatt gull i siste serierunde med ynkelige 8639 i snitt.

Publikumsinteressen går i bølger. På 50-tallet hadde vi alt fra 5531 til 8500 i snitt. Så føk vi opp i 15658 i gullsesongen 63, ned i 7711 i 71, opp i 14946 i 77, ned i 7684 i 81, opp i 11556 i 91, ned i 8536 i 95, for så å klatre opp til 14827 i 2005. At vi nå har fått tre sesonger på rad med økning, betyr ikke at dette bare vil fortsette og fortsette, og at vi om 20 år vil ha 20000 flere på kampene enn nå. Det meste antall år Brann har hatt sammenhengende stigning på snittet, er 6! (Fra 71 til 77). Også på landsbasis har det gått i bølger: I 63 var snittet for hele serien 7871, i 66 var det 4592, i 77 opp i 7339, mens det allerede i 78 var gått ned igjen til 5533. Bunnen ble nådd i 86 med 3261. Deretter har det som regel gått to-tre skritt frem og ett tilbake, til det nivået vi er på nå med 9496.

Det virker som om at folk ser seg fullstendig blind på at det har vært en økning i interessen de siste tre-fire årene, og tror at slik vil det bare fortsette i all fremtid. Det er jo ikke engang sikkert at fotballinteressen vil HOLDE SEG på dagens nivå engang! Jeg også tror at interessen kanskje vil øke enda litt til på nasjonalt nivå, men jeg tror toppen snart er nådd. Her i Bergen kan vi forvente en viss økning med nye tribuner, men vi er ikke langt unna toppen her heller.

Hvordan publikumstallene skal øke drastisk bare pga noen revyer, tilstelninger og flyers, er for meg en gåte! Mange mennesker klager allerede over at Brann får altfor mye oppmerksomhet i media. En ting kan faktisk bli overeksponert og skape irritasjon. Hvis Brann dukker opp overalt og man får inntrykk av at folk skal hjernevaskes til å elske Brann, så tror jeg faktisk det kan virke negativt. Folk får rett og slett overdose!
Legg ned hele klubben!

erikdale

Kan bare først presisere at akkurat brannrevyen er viktig for meg fordi jeg studerer revyteater, ikke nødvendigvis fordi jeg mener dette er det beste tiltaket..

Det må bli mye "kulere" og mye mer "vanlig" å gå på brannkamp.. Hvis det er noe "alle gjør" så vil flere komme til.. Da kan man selvsagt snakke seg grønn på at vi kommer til å få så mange fjortisser også videre som tar plassene til de ekte supporterne, men de ekte har full mulighet til å skaffe seg patourkort om de ønsker det og sikre seg en plass..

Du har som alltid rett på tallene krøvel, men jeg tror vi må se større på det.. Det vi aldri har lyktes helt med, men har vært på vei til et par ganger, er å gjøre det å være bergenser uavlatelig knyttet til det å være brannfan..
Arrangementplakater på videregående skoler og i bybildet vil være med på å gjøre en brannkamp til et arrangement som "alle" skal på, fremfor enda en fotballkamp som de som gir faen i fotball ikke gidder å bry seg om (jada, jeg vet at mange syns de som ikke bryr seg om fotball kan holde seg borte, men jeg syns det holder at man er interesert i brann)..

Se på enga sier jeg igjen, se har gjort det å gå på kamp til noe alle snakker om på alle arbeidsplassene, alle skolebenkene osv. Her i bergen e vi på vei, men har et stykke igjen når det gjelder organisering og TILTAK..

Er enig at det er stor fallhøyde på nesten alt slikt, men husk at det er også en enorm gevinst om vi lykkes..

Ps' selvsagt må en revy holde en høy kvalitet, men det må den jo uansett hvilken revy det er?

Har undersøkt litt og det er svært enkelt å skaffe store summer til finansiering av et slikt prosjekt, noe som betyr at vi har mulighet til god PR, dyktige instruktører og fine spillesteder.
f you're in the penalty area and don't know what to do with the ball, put it in the net and we'll discuss the options later

krøvel vellevold

Quote from: "erikdale"

Se på enga sier jeg igjen, se har gjort det å gå på kamp til noe alle snakker om på alle arbeidsplassene, alle skolebenkene osv. Her i bergen e vi på vei, men har et stykke igjen når det gjelder organisering og TILTAK..

.


Nå er ikke VIF noe allemannseie i Oslo. Interessen blant folk flest er høyere her enn i Oslo. Og dessuten er det KLANEN det er interesse for - ikke KLUBBEN! Jeg er uansett skeptisk til at vi skal hype opp noen "interesse". VIF og Klanen er en kjempehype! Syns absolutt det er en fordel at Branns publikum går på kamp fordi de faktisk er interessert - ikke fordi "alle andre" går der, eller fordi det er blitt mote. Da blir vi Klanen 2 eller Color Line Stadion 2.

Vil imidlertid understreke at jeg ikke er imot de tiltakene du foreslår, men at jeg er skeptisk til om det vil gi noen publikumsmessig effekt av betydning, og OM det likevel skulle det, så er jeg skeptisk til å fylle Stadion opp med masse folk som går der av ren massesuggesjon / hype / trend, you name it... Jeg er selvsagt postitiv til at publikumstallene øker, men ikke for enhver pris.
Legg ned hele klubben!

erikdale

Man ville jo ikke fjerne den publikumsmassen som faktisk er interesert, selv om man fyller om de 4000 ledige plassene med folk som kun går på kamp fordi det er kult.. med andre ord ville man beholdt de man har nå, og fått nye supportere som kanskje ikke ville utgjort stor forskjell på tribunenm, men i det minste økonomisk..

Tror uansett at en større variasjon i de metodene som blir brukt for å markedsføre brann, fra slik vi har det nå med helside i BA hver kampdag og annonsering over speakeranlegget, til årlig brannrevy, brannsammenkomster hvert kvartal osv, vil gi positive utslag i mengden folks om kommer på kamp..

Vil gjerne få sagt at jeg personlig er mer typen som finner på en vanvittig menge tiltak også lar det være opp til andre hvilke av dem som har livets rett.. Så at jeg forslår noe betyr ikke alltid at jeg syns det er et godt forslag, men alle forslag bør fremmes for å få større utvikling.. dårlige ideer kan jo bli til gode ideer..
f you're in the penalty area and don't know what to do with the ball, put it in the net and we'll discuss the options later

krøvel vellevold

Ja, men det kommer ikke mer folk på kampene om du har Brann-revy om vinteren, om man har sammenkomster lørdag kl. 16 i en stadionpub (har vi ikke Fotballpuben til dette allerede?) , om man har fest i Arenum hvert kvartal, osv. For hvem kommer til å gå på disse arrangementene? Jo, de som allerede er genuint interessert og går på alle eller de fleste hjemmekampene. Det er jo bare å se hvor få som bryr seg når BBB arrangerer noe. Hvor mange var det som var på Teatergarasjen da avsparkfesten var der for et par år siden? 50 kanskje? Riktignok er jo dette "bare" for BBB-medlemmer. Men skal ikke dette liksom være de som er mest interesserte allerede? De tingene du nevner, kan kanskje gjøre selve SUPPORTERmiljøet sterkere og mer sammensveiset. Men det vil ha minimal betydning for publikumsinteressen. Skal interessen for Brann gå opp, så må det sportslige produktet forbedres!

Man kan dele ut så mange gratisbilletter man bare vil, og finne på allskens greier for å få nye mennesker til å interessere seg for klubben (interessen begynner jo alltid et sted). Men jeg tviler på at det vil gi noen særlig langsiktig effekt. Bare se på VIF som deler ut gratisbilletter i titusentall! Likevel var de under 10000 flere ganger i fjor, til tross for at de var gullfavoritt og kjempet om gullet hele sesongen! Eller se på Ulriken som delte ut hundre- eller tusenvis av gratisbilletter til alle kamper for noen år siden. Hvor mange er det som ser deres kamper nå?  500? Det er ikke bare å knipse med fingrene, og så blir det plutselig veldig mange flere som går på kampene! Hvis vi hadde 1000 i snitt på kampene, kunne det vært lett å mangedoble snittet med noen grep. Men når du ligger på 15-20000 i snitt i et område med ca 340000 innbyggere, så har du antagelig nådd max av hva du kan klare.
Legg ned hele klubben!

erikdale

Jeg skal være så frekk og si at jeg tror du tar feil O' ellers allmektige krøvel..

Du sier at de tiltakene jeg nevner ikke vil gi utslag når det gjelder publikumstall..

En Brannrevy er noe man tar med seg hele familien på selvsagt, og det er også noe som er interesant for de bergenserne som enda ikke har fattet interesse for brann, pga underholdningsbiten.. Derfor er dette en grei måte å vekke en branninteresse, eller forsterke en lokalpatriotisme..

Disse arrangementene jeg nevner i Arenum tror jeg er noe av det viktigste.. Halvparten av de som kommer til å møte opp er folk som ikke går på stadion til vanlig, kun fordi det er fest.. Men her vil de møte brannfrelste, og en fest med branntema, noe som er med på å vekke interesse.. Bare det at det er et stort arrangement for supportere er viktig for samholdet, men det er også en kjempebra måte å befeste branns stilling som noe man finner i bybildet..

Feilen bataljonen har gjort når det gjelder avsparksfestene, er at de har satt alt for lite midler av til PR.. For 7000 kr får man trykket 3000 flyers og 5000 plakater i høyeste kvalitet.. Hvis man hadde plakater over hele bergen, slik det er på alle større arrangement ville det garantert fylt en slik fest! 5 stk deler ut de 3000 flyersene på torgallmenningen, så er det også en sterk faktor.. Folk må rett og slett vite om at det er AVSPARKFEST, og de må bli fortalt at dette er et stort og enestående arrangement (noe man blir av overdrevet reklame)..
f you're in the penalty area and don't know what to do with the ball, put it in the net and we'll discuss the options later

Nixon

Det er greit å ha vyer.
Men dette er jo helt hinsides.
Krøvel har rett. En revy og noen fester for menigheten kommer ikke til å gi Brann mange flere tilskuere. Her er det sportslige alfa og omega.

Og en Brannfest der halvparten ikke er supportere? Du må drømme...

Og å tapetsere byen med Brannplakater kan like gjerne slå tilbake på avsender. Byen gjorde det ganske klart i Clear Channel-saken hva de mener om forsøpling av bybildet.
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: "erikdale"Jeg skal være så frekk og si at jeg tror du tar feil O' ellers allmektige krøvel..

Du sier at de tiltakene jeg nevner ikke vil gi utslag når det gjelder publikumstall..

En Brannrevy er noe man tar med seg hele familien på selvsagt, og det er også noe som er interesant for de bergenserne som enda ikke har fattet interesse for brann, pga underholdningsbiten.. Derfor er dette en grei måte å vekke en branninteresse, eller forsterke en lokalpatriotisme..

Disse arrangementene jeg nevner i Arenum tror jeg er noe av det viktigste.. Halvparten av de som kommer til å møte opp er folk som ikke går på stadion til vanlig, kun fordi det er fest.. Men her vil de møte brannfrelste, og en fest med branntema, noe som er med på å vekke interesse.. Bare det at det er et stort arrangement for supportere er viktig for samholdet, men det er også en kjempebra måte å befeste branns stilling som noe man finner i bybildet..

Feilen bataljonen har gjort når det gjelder avsparksfestene, er at de har satt alt for lite midler av til PR.. For 7000 kr får man trykket 3000 flyers og 5000 plakater i høyeste kvalitet.. Hvis man hadde plakater over hele bergen, slik det er på alle større arrangement ville det garantert fylt en slik fest! 5 stk deler ut de 3000 flyersene på torgallmenningen, så er det også en sterk faktor.. Folk må rett og slett vite om at det er AVSPARKFEST, og de må bli fortalt at dette er et stort og enestående arrangement (noe man blir av overdrevet reklame)..
Legg ned hele klubben!

erikdale

Greit. Jeg kaster meg..

Dette er jo helt meningsløst.. Uansett hva folk foreslår så blir det stoppet.. "Nei, det går ikke" "Sorry, det blir litt for mye".. Hvis vi alltid skal ha en slik innstilling til alle forslag så blir vi værende der vi er..

Tror jeg skal slutte å gå med branndrakt slik at ikke folk får brann i strupen..

Folk her inne og generelt er nødt til å innse at som klubb og supportere er vi iferd med å stagnere (og det går ikke på tall), og fortsetter det slik vil Lyn være våre forbilder om 20 år.. Vi er avhengige av at det skjer mye overalt, hele tiden, for å holde interessen oppe og øke den.. Brann er og skal være et sirkus og en pakke med mer enn bare fotball..

Og hvis du mener at sportslige resultater er det eneste som gir økt publikumsoppslutning så skjønner jeg ingenting.. Har ikke stadion flust av mennesker som går på stadion kun for opplevelsen og ikke kampen? De gir vel faen i gull eller nedrykk, så lenge det er tjukt med folk og rå stemning.. Og den kan og må vi skape andre steder enn bare på stadion!
f you're in the penalty area and don't know what to do with the ball, put it in the net and we'll discuss the options later

Nixon

Det er jo helt greit å lage revy og å arrangere fester.
Ville jo gjort mange mennesker glade.

Men det er den naive troen på at dette skal gi et utrolig oppsving i antall tilskuere som skurrer i mine ører. For så enkelt er det ikke...
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: "erikdale"Greit. Jeg kaster meg..

Dette er jo helt meningsløst.. Uansett hva folk foreslår så blir det stoppet.. "Nei, det går ikke" "Sorry, det blir litt for mye".. Hvis vi alltid skal ha en slik innstilling til alle forslag så blir vi værende der vi er..

Og hvis du mener at sportslige resultater er det eneste som gir økt publikumsoppslutning så skjønner jeg ingenting.. Har ikke stadion flust av mennesker som går på stadion kun for opplevelsen og ikke kampen? De gir vel faen i gull eller nedrykk, så lenge det er tjukt med folk og rå stemning.. Og den kan og må vi skape andre steder enn bare på stadion!


"Uansett hva folk foreslår så blir det STOPPET"?????????? Hallo? Er det noen som STOPPER deg da? Har vel for faen aldri sagt at du ikke skal lage Brann-revy! Og det er vel for faen ingen på forumet som er diktator i dette landet heller, så du står nå vel fritt til å gjøre hva pokker du vil fordi om jeg og noen andre er uenig i at det vil gi noen effekt! Alliér deg med hele revy-Norge og trykk opp flyers og gjennomfør dine idéer! Men ikke gi OSS skylden, hvis det ikke blir noen suksess! For det er ingen her inne som avgjør om det blir det. Det er det byens befolkning som avgjør! Så værsågod; sett igang!

Og som du for øvrig skriver: "Har ikke Stadion flust av mennesker som er der for opplevelsen og ikke kampen, og som gir faen i gull eller nedrykk?". Jo, og jeg ser ikke noen grunn til at de bør bli flere! Brann er kjent for sitt ENGASJERTE publikum! Et publikum som lever seg inn i kampen! Hvis du vil ha et publikum som utelukkende kommer for å se på folk og høre på stemning, så mister vi engasjementet og innlevelsen! Da er vi Color Line Stadion 2 eller i grunn hvilken som helst annen Tippeliga-bane! Og en annen ting: Stemningen på Stadion skapes ikke på en revy i desember eller i et fyllakalas i Arenum. Stemningen på Stadion skapes på Stadion, og av folk som er engasjert i klubben og kampen på banen!
Legg ned hele klubben!

Roffarne

Quote from: "erikdale"Brann er og skal være et sirkus og en pakke med mer enn bare fotball..


Det er i alle fall nok klovner i kulissene til å kalle det for et sirkus.

Gjentar meg selv:
Lag revy. Sanger, sketsjer og hele pakken.
Men legg listen etter hva som er realistisk og ikke etter hva som er målet.
Du nevner også at revyen blir en happening for hele familien, og her må jeg si meg litt uenig. Hvis jeg skulle gått på en slik revy er det betydelig større sjangs for at det hadde blitt med mine partoutkortallierte enn med kjerring og to døttre. Du får ikke folk til å gå på en revy og bli opptatt av noe basert på kun det. Hvor mange er på Røde Kors revyen? Eller Haukelandsrevyen? Eller NHH-revyen? Folk med tilhørighet, skulle man tro.

Dog har feks Huakelandsrevyen gått i 10 år nå og Haukeland har opplevd en formidabel økning av pasienter på denne tiden. Hvis din Brann-revy klarar det samme (bare med tilskuere på Stadion i steden på pasienter), så fortjener du en medalje.

Lykke til :)

erikdale

f you're in the penalty area and don't know what to do with the ball, put it in the net and we'll discuss the options later

C@Bøe_79

Begynn på Stadion skal DU øke interessen.
Stemningen er ikke noe STORT problem,den er bare spredt,og ikke lett å samle.

Skal DU lage Brann-revy,så pass på at du gjør det av riktige grunner..
Jeg har mer enn bare en tanke om at du lager en revy Om Brann for deg,og ikke en revy om Brann for Bergen/Brann.
Du er for flink til å jobbe for deg selv som person,til at jeg kan ta dette seriøst.
Men for all del lag Revy,har ikke tenkt å stoppe deg eller ligge ned hinder.
Men du er allerede ditt største hinder:) Da ditt rykter går flere meter foran deg.


Lykke til!

Christian
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Langhår

Quote from: erikdale
Quote

Mener det her er snakk om at konstruert problem. Har vært både på Old Trafford og Anfield og kan trygt si at vi ikke behøver skamme oss over stemningen. Selvsagt er det stor forskjell pga publikumsantallet, men dersom man tar hensyn til dette er stemningen slett ikke verst.

Forøvrig er det vel absolutt ingenting som tilsier at interessen for Brann vil "stagnere om kort tid", det er med respekt å melde tullprat.

Ryktet om Branninteressens forestående død er betydelig overdrevet....
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

erikdale

Jeg håper selvsagt inderlig du har rett Langhår..

Eller må jeg si at en brannrevy ville, som alle andre revyer, blitt laget på regissørens premisser.. Om revyen var regissert av Bøe, så ville den nok bært preg av hva brann er for ham, mens om jeg var regissør ville den nok bært preg av hva brann er for meg.. Slik vil det alltid bli, uanhengig av person.. Så er det mer tilfeldig hvorvidt regissørens forhold til brann samsvarer med folks generelle forhold til brann..
f you're in the penalty area and don't know what to do with the ball, put it in the net and we'll discuss the options later

VerneTroyer

Jasså, gutten, du møtte motstand her, du også? Janteloven står tydligvis sterkt i Bergen også! Verdnen er full av missforståtte genier, og i Norge blir de stoppet av Axel Sandemose, av alle.

Lett skal det ikke være, men vi skal nok vise dem, vi! Synd vi aldri kom lenger enn til å lage en halv akt ferdig. Skulle jo nesten vist dem hva vi faktisk kom opp med, så kanskje pipa kunne fått en annen lyd! :wink:

krøvel vellevold

Quote from: "VerneTroyer"Jasså, gutten, du møtte motstand her, du også? Janteloven står tydligvis sterkt i Bergen også! Verdnen er full av missforståtte genier, og i Norge blir de stoppet av Axel Sandemose, av alle.

Lett skal det ikke være, men vi skal nok vise dem, vi! Synd vi aldri kom lenger enn til å lage en halv akt ferdig. Skulle jo nesten vist dem hva vi faktisk kom opp med, så kanskje pipa kunne fått en annen lyd! :wink:


Ja, her har vi tydeligvis gjort dypdykk i arkivet...
Legg ned hele klubben!

Brannfakkelen

Synest ideen om revy var morsom jeg. Har selv spillt litt amatørrevy i enkle former. Hvis du hadde noen konkrete ideer så kunne det vært fint og se litt på det.


Langhår

Det er da bare å se seg rundt på hver eneste hjemmekamp så oppdager man at det er amatørrevy på stadion annenhver uke..... :)
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

sjørøverpakket

Quote from: erikdaleGreit. Jeg kaster meg..

Nei nei, ikke kast deg! Du har mange positive forslag og tenker fremover, istedet for å se deg blind på status quo.
Det blir nevnt at interessen går i bølger. Kanskje det nettopp er fordi profileringen av klubben ikke har vært holdt på et høyt og positivt nivå?
Jeg skal ikke uttale meg om realismen i enkeltforslagene sine. Det er også ganske uinteressant, fordi det som trengs er en debatt og friske tanker om fremtiden. Det må ikke være slik at en diskusjon kveles i starten, fordi den som starter diskusjonen ikkje med en gang klarer å slenge perfekte forslag i bordet.

Når det er sagt, er tankene dine kanskje mer relevante å lufte overfor klubben enn overfor supporterklubben (selv om en debatt i supportermiljøet selvfølgelig kan føre til gode innspill til klubben).

Atlet Orvanger

Quote from: "erikdale"
Det må bli mye "kulere" og mye mer "vanlig" å gå på brannkamp.. Hvis det er noe "alle gjør" så vil flere komme til.. Da kan man selvsagt snakke seg grønn på at vi kommer til å få så mange fjortisser også videre som tar plassene til de ekte supporterne, men de ekte har full mulighet til å skaffe seg patourkort om de ønsker det og sikre seg en plass..

Kai-Olai

Hva med at billettintektene, eller ihvertfall deler av de gikk til bataljonens aksjoner. F.eks Barneklinikken.. På den måten kommer det jo enda mer godt ut av det...

Corran

Viktiste grepet for å holde jevne høye snitt er de grepene Brann faktisk gjør. Det er å gjøre fasilitetene mer famillievennlige. Du klarer ikke rekrutere mange nye voksne til å gå på staddaen. Men du kan få de til å kjøpe et ekstra partourkort til poden. Og da begynner poden å mase på kjommiene om kor gøy det er og de igjen maser på sine foreldre som da ser på mulighetene til å ta en tur. Ligger da alt til rette så kan en rekrutere nye supportere.
Vif er jo egentlig et meget dårlig eksempel å komme med for der har de jo klart å markere seg i bybildet, men eneste resultatet er at klanen har flere medlemer en vif har tilskuere på kampene.

Men en god Brann revy hadde jeg vurdert å gå på, men den hadde ikke fått flere tilskuere på kamp.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

VerneTroyer

Bare så det er sagt: de nummrene vi laget, er gode. Konseptet ble noe ala; "Bergen er Norges beste by, fuck Trondheim!" Det bør jo være noe for dere!

Eller, det blir litt feil å være så bastant: men det er en hyllest avbrann og Bergen, og en humoristisk utdritning av Trondheim og Roseborg, basert på virkelig forhold. så spørs det om evt. trøndere som hadde sett den hadde hatt selvironi nok til å ta det.

Jeg er i hvert fall meget godt fornøyd med det vi fikk til, det var svært så lovende, om jeg får si det selv.

Go Up