• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Lokalderby i Bergen

Started by krøvel vellevold, February 18, 2006, 08:58:16 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Nixon

Herlig Krøvel! Du gir oss debatter vi ikke engang visste vi trengte...:)

Ellers helt enig. Ser ingen god grunn til å få en bergensk klubb opp i Tippeligaen..
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: "Nixon"Herlig Krøvel! Du gir oss debatter vi ikke engang visste vi trengte...:)
..


Jeg startet debatten fordi jeg vet det er mange som er veldig for å få et annet bergenslag i Tippeligaen. De står nok snart opp!
Legg ned hele klubben!

Northside

Hadde vært artig med et derby her ja, men då skulle det laget vært oppe for lenge siden, eller så skulle de komt opp uten noe negativ innvirkning på oss.

Mer som VIF- Lyn, hvor Lyn er lillebror og egentlig ikke gjør så stor skade no.

Nixon

Quote from: "NorthsideFCDH"Mer som VIF- Lyn, hvor Lyn er lillebror og egentlig ikke gjør så stor skade no.


Du mener utenom det faktum at Lyn stort sett vinner alle lokaloppgjørene?
Rød makt på Hansa

RC

Vel...
For det første, Bergen er en alt for liten by til å ha mer enn et topplag. Det er ikke nok innbyggere. Som du sier, så ville de 15- 20 000 tilskuerene blitt delt opp og det hadde vært trist. Så har Løv Ham en bydel bak seg. Hvor mange innbyggere har Fyllingsdalen?
Til å begynne hadde de ikke hatt mange tilskuere på kampene, noe vi ser i realiteten. Men jeg tror faktisk at det kommer seg.
Har selv gått gradene i Løv Ham (untatt junior) og det er klubb som drives veldig godt. De satser mer på talenter enn Brann gjør. De har ett guttelag (mulig de er junior nå) som er helt sykt å se på. De spiller som vi sier "i blinde". Og jeg kan skrive under på at de har mange gode aldersbestemte lag i Løv Ham. Og A-lagstreneren var ofte på våre treninger, trente oss, og så på. Fortalte hvordan A-laget spillte og skulle spille. De dyrker en spillestil fra de er veldig unge.
Løv Ham holdt seg godt i 2.divisjon og rykket opp etter å ha kjempet i toppen i noen år. Nå holdt de seg så vidt, ja, men de holdt seg i 1.divisjon. Og det er nok målet noen år til før de tar neste steg. Men som sagt, Løv Ham er en klubb som drives godt og smart.

Brann da?
Vel vi har ikke juniorlag lenger. Hva sier det til de lokale talentene?
Jo de velger klubber som Løv Ham fremfor Brann. Og alle vet hvor gode vi, Brann, er på talenter.

Så, ja, til å begynne eller som utgangspunktet er nå, hadde det vært uinteressant med ett lokalderby. Det er jeg helt enig. Er bare ikke plass til det. Og det med at vi bare tok to poeng fra Fylligingen når de var oppe, det var ekkelt :shock:  Det viste jeg ikke.

Men som sagt så drives Løv Ham bra og kanskje, jeg sier kanskje, de kan heve seg om noen år. Hva skjer med Spurkeland, Arve og Erlend S. Kommer de tilbake til Brann? Neppe!
Løv Ham ligger hakket over Brann når det gjelder å få frem spillere. Tror folk i Fyllingsdalen spesiellt de nye generasjonene vil holde mer med Løv Ham i tiden fremover.


Stiller meg tenkende til denne diskusjonen, satt bare opp noen argumenter.

Northside

Quote from: "Nixon"
Quote from: "NorthsideFCDH"Mer som VIF- Lyn, hvor Lyn er lillebror og egentlig ikke gjør så stor skade no.


Du mener utenom det faktum at Lyn stort sett vinner alle lokaloppgjørene?


hehe, ja.
Tenkte mest på tilskuere og spillere. Virker ikke som VIF har noe problemer med at Lyn "stjeler" spillere fra de eller tilskuere

krøvel vellevold

Quote from: "RC"Og det med at vi bare tok to poeng fra Fylligingen når de var oppe, det var ekkelt :shock:  Det viste jeg ikke.


Løv Ham ligger hakket over Brann når det gjelder å få frem spillere. Tror folk i Fyllingsdalen spesiellt de nye generasjonene vil holde mer med Løv Ham i tiden fremover.


.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: "NorthsideFCDH"
Quote from: "Nixon"
Quote from: "NorthsideFCDH"Mer som VIF- Lyn, hvor Lyn er lillebror og egentlig ikke gjør så stor skade no.


Du mener utenom det faktum at Lyn stort sett vinner alle lokaloppgjørene?


hehe, ja.
Tenkte mest på tilskuere og spillere. Virker ikke som VIF har noe problemer med at Lyn "stjeler" spillere fra de eller tilskuere


Lyn stjeler vel strengt tatt ikke tilskuere fra VIF. Lyn er jo vestkant og overklasse. VIF er østkant og arbeiderklasse. De har hvert sitt marked, egentlig. Men etterhvert som Klanen og pressen har gjort VIF superhippe, så er det vel heller slik at det er VIF som stjeler fans fra Lyn-land. Ikke omvendt.
Legg ned hele klubben!

Mico

Quote from: "RC"
Har selv gått gradene i Løv Ham (untatt junior) og det er klubb som drives veldig godt. De satser mer på talenter enn Brann gjør. De har ett guttelag (mulig de er junior nå) som er helt sykt å se på. De spiller som vi sier "i blinde". Og jeg kan skrive under på at de har mange gode aldersbestemte lag i Løv Ham. Og A-lagstreneren var ofte på våre treninger, trente oss, og så på. Fortalte hvordan A-laget spillte og skulle spille. De dyrker en spillestil fra de er veldig unge.
Quote from: "RC"Brann da?
Vel vi har ikke juniorlag lenger. Hva sier det til de lokale talentene?
Jo de velger klubber som Løv Ham fremfor Brann. Og alle vet hvor gode vi, Brann, er på talenter.


Det er egentlig ganske uproblematisk at unge spillere velger de andre klubbene i Bergen.
Brann har jo i realiteten et juniorlag (3. div).
Hvilken juniormodell som er best er selvsagt en vanskelig diskusjon, men så lenge Brann knytter til seg de beste talentene i klubene rundt Bergen, og holder god kontakt med disse klubbene, virker det jo egentlig ganske greit. Det gymnaset kommer jo inn her.

RC

Quote from: Mico
Quote from: "RC"
Har selv gått gradene i Løv Ham (untatt junior) og det er klubb som drives veldig godt. De satser mer på talenter enn Brann gjør. De har ett guttelag (mulig de er junior nå) som er helt sykt å se på. De spiller som vi sier "i blinde". Og jeg kan skrive under på at de har mange gode aldersbestemte lag i Løv Ham. Og A-lagstreneren var ofte på våre treninger, trente oss, og så på. Fortalte hvordan A-laget spillte og skulle spille. De dyrker en spillestil fra de er veldig unge.

Mico

Quote from: "RC"De kjempet i toppen av 2. divisjon i den perioden. Magnus Johansson var trener.


Nettopp. Det var på samme nivå som Brann sitt andrelag.... Det ser jo at det ikke gir noen mening å sammenligne. Mjelde sin trenerrolle er selvsagt i en helt annen verden enn en 2. divisjons-trener.

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

RC

Quote from: "Mico"
Quote from: "RC"De kjempet i toppen av 2. divisjon i den perioden. Magnus Johansson var trener.


Nettopp. Det var på samme nivå som Brann sitt andrelag.... Det ser jo at det ikke gir noen mening å sammenligne. Mjelde sin trenerrolle er selvsagt i en helt annen verden enn en 2. divisjons-trener.



Poenget er hvor seriøst de tar talentene. Hvordan blir de dyrket?
I Løv Ham dyrker de en spillestill fra de 10-11 gammel.
Talenter kommer ikke av å spille for et 3. div lag som Brann 2.
At Løv Ham kun lå i 2.div i det tidspunktet har ingenting å si. De tar talentene på alvor og dyrker en bevist stil hele veien, de blir ikke plantet på rekrutt laget i 5 div. og der blir de... De har en plan for unge spillere. Det er noe alle lag burde ha, uavhengig av hvor i divisjonsystemet de befinner seg.

Nixon

Vel og bra. Men hvor mange av de etablerte A-lagsspillerne kommer fra egne rekker da?
Rød makt på Hansa

RC

Quote from: "Nixon"Vel og bra. Men hvor mange av de etablerte A-lagsspillerne kommer fra egne rekker da?



I Løv Ham mener du?
Vel denne prossesen har ikke vart lenge og de som er på junior nivå er noen av de første på vei opp. Når Løv Ham kjempet i toppen av 2. div. Er vel 3-4 år maks? Jeg er ikke så gammel. Vi får se hvem som slår til, mange spennende spillere der...

Yngve

Ein ting må eg sei, du er ein paranoid gamal mann Krøvel.. Eg trur du tar denne debatten på totalt feil premiss.

krøvel vellevold

Quote from: "Yngve"Ein ting må eg sei, du er ein paranoid gamal mann Krøvel.. Eg trur du tar denne debatten på totalt feil premiss.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: RC
Quote from: "Nixon"I Løv Ham mener du?
Vel denne prossesen har ikke vart lenge og de som er på junior nivå er noen av de første på vei opp. Når Løv Ham kjempet i toppen av 2. div. Er vel 3-4 år maks? Jeg er ikke så gammel. Vi får se hvem som slår til, mange spennende spillere der...


Da synes nå jeg det er litt tidlig å konkludere med at Løv Ham er så fantastiske. For det er jo steget fra junior og opp til etablert seniorspiller som er så vanskelig. Både i 1. divisjon og ikke minst i Tippeligaen.
Rød makt på Hansa

RC

Quote from: Nixon
Quote from: "RC"
Quote from: "Nixon"I Løv Ham mener du?
Vel denne prossesen har ikke vart lenge og de som er på junior nivå er noen av de første på vei opp. Når Løv Ham kjempet i toppen av 2. div. Er vel 3-4 år maks? Jeg er ikke så gammel. Vi får se hvem som slår til, mange spennende spillere der...


Da synes nå jeg det er litt tidlig å konkludere med at Løv Ham er så fantastiske. For det er jo steget fra junior og opp til etablert seniorspiller som er så vanskelig. Både i 1. divisjon og ikke minst i Tippeligaen.


Fantastiske er å ta litt i. Det jeg mener er at de har et mål med de unge. De spiller ikke fotball bare for å spille. De blir drillet inn i en stil i en tidlig alder. De prøver i alle fall.
Har aldri vært innom Brann, men at de legger ned juniorlaget er jo ikke akuratt en god nyhet for talentene. Det nevnes at "joda, men de har jo Brann 2". ANDRE laget!! Er det noe "yes, jeg klarte det"? Neppe.

Enig at det er for tidlig å si noe om Løv Hams arbeid med lokale spillere, men de prøver. Har jo litt resultater, et lag ble kretsmestere ifjor. 3 guttespillere er tatt ut på kretslaget?
Resultatene kommer jo litt etter litt. Det jeg sier er at de virker mer seriøse. De har planer.

paf

Quote from: "RC"Fantastiske er å ta litt i. Det jeg mener er at de har et mål med de unge. De spiller ikke fotball bare for å spille. De blir drillet inn i en stil i en tidlig alder. De prøver i alle fall.

Problemet med Brann og rekruttering er vel i stor grad vinglingen. Det er ikke så lenge siden Brann ble Norgesmestre for junior, og et så godt som rent juniorlag knuste Løv/Hams A-lag 5-1 i andredivisjon. Foran 2005-sesongen (mener jeg det var), ble juniorlaget vårt nedlagt, og andrelaget har dessverre ikke vært satset ordentlig på - med det resultat at Steffensen for andre gang klarte å trene oss ned i tredje... :(

Mico

Quote from: "RC"Poenget er hvor seriøst de tar talentene. Hvordan blir de dyrket?
I Løv Ham dyrker de en spillestill fra de 10-11 gammel.
Talenter kommer ikke av å spille for et 3. div lag som Brann 2.
At Løv Ham kun lå i 2.div i det tidspunktet har ingenting å si. De tar talentene på alvor og dyrker en bevist stil hele veien, de blir ikke plantet på rekrutt laget i 5 div. og der blir de... De har en plan for unge spillere. Det er noe alle lag burde ha, uavhengig av hvor i divisjonsystemet de befinner seg.



Jeg vet ikke hvor bra ting fungerer i Brann. Sånn som jeg har forstått det  er Brann sin strategi å bli kjent med talentene gjennom gymnaset og samarbeid med de mindre klubbene. De ønsker vel å hente spillerne i ung alder, men gjerne leie de ut igjen om de er for gode for 3. divisjonslaget.
Om det er sånn de gjør det virker det egentlig som en grei strategi, selv om det beste selvsagt ville vært å ha alle på gymnaset som Brann-spillere dersom man kunne finne god matching til dem.

For å komme tilbake til Løv Ham. Dersom man går enda lengre ned i divisjonene vil man se at samme mann gjerne er trener for både førstelag og de yngre lagene. Dette betyr jo ikke at det er bedre, det betyr bare at man er på et lavere nivå.

Dette med å rendyrke spillestil har jeg absolutt ingen tro på når det gjelder å få fram talenter. Man får gode juniorlag, ja. Men når alt kommer til alt spiller det mindre rolle. Det som teller er å rendyrke ferdigheter. Man skal få fram de få store talentene, ikke hele gode lag.

Mico

Quote from: "paf"Det er ikke så lenge siden Brann ble Norgesmestre for junior, og et så godt som rent juniorlag knuste Løv/Hams A-lag 5-1 i andredivisjon.


Dette understreker kanskje mitt poeng ganske bra. Gode juniorlag er artig det. Men så lenge det er et resultat av 11 gode talenter og et jevnt lag, framfor noen få veldig store talenter, hjelper det veldig lite.

jako

Ser absolutt ingen grunn til å få et lag til opp i eliten. Har heller ingen tro på at så skjer.

Det holder med Sogndal, alltid artig med kampene mot gjengen fra fruktbygden.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Jeckyll

Quote from: "krøvel vellevold"
Det finnes kun ett lag i Bergen!


Som utenbys student, haugesunder, har jeg ikke helt fått taket i den bergenske fotball interessen. Eller Brann-interessen er vell et mer korrekt ord å bruke. Jeg er fullt klar over at det er historie osv, men dagens Brann-lag er vell langt fra det Bergen fortjener?

Synes diskusjonen her er på helt feil premisser. For det første vil Brann være den ledenede klubb i Bergen såfremt man ikke "tabber" seg ut. Dagens satsning, som i hovedsaklig går på å hente middelmådige spillere og da helst fra Viking, er vell ingen seiersformel. Etter min mening er talentarbeidet i Brann på et absolutt minstenivå, noe som i det lange løp sannsynligvis vil være hemmende for Brann og Bergens-fotballen.

Det er her Løv-Ham etter min mening kommer inn i bildet. Det er viktig for Bergens fotballen at man har klubber i de øverste divisjonene. Dette for at spillerne skal ha en kamparena man kan utvilke seg på. Om klubben ligger i Dalen, i Fana eller i Arna er i den sammenheng i det viktigeste. Det drives idag et meget spennende og dyktig talentarbeid i Løv-Ham, der man bla. starter et fotballgymnas i samarbeid med bla Olympiatoppen til høsten. I tillegg er det ansatt dyktige talentutvilkere og trener nedover i lagene. Arbeidet som gjøre i Løv-Ham kan minne mye om den prosess Lyn har vært igjennom, og om noen år vil det vise seg om dette bærer frukter.

Men for at dette skal bli en suksess så er det viktig at Løv-Ham er på et høyest mulig nivå. Men jeg sitter med det intrykk at de færreste Brann-supporterene er intressert i dette, da hele deres interesse for fotballen svever rundt Brann og kanskje et eller annet engelsk lag.

Xminator

Spørsmålet bør vel heller være om det mister sjarmen om Brann skulle bli det laget vi fortjener :)

Det var jo noenlunde interesse rundt oppgjørene mot Fyllingen, men den avtok jo utover.

RC

Quote from: "Jeckyll"
Quote from: "krøvel vellevold"
Det finnes kun ett lag i Bergen!


Som utenbys student, haugesunder, har jeg ikke helt fått taket i den bergenske fotball interessen. Eller Brann-interessen er vell et mer korrekt ord å bruke. Jeg er fullt klar over at det er historie osv, men dagens Brann-lag er vell langt fra det Bergen fortjener?

Synes diskusjonen her er på helt feil premisser. For det første vil Brann være den ledenede klubb i Bergen såfremt man ikke "tabber" seg ut. Dagens satsning, som i hovedsaklig går på å hente middelmådige spillere og da helst fra Viking, er vell ingen seiersformel. Etter min mening er talentarbeidet i Brann på et absolutt minstenivå, noe som i det lange løp sannsynligvis vil være hemmende for Brann og Bergens-fotballen.

Det er her Løv-Ham etter min mening kommer inn i bildet. Det er viktig for Bergens fotballen at man har klubber i de øverste divisjonene. Dette for at spillerne skal ha en kamparena man kan utvilke seg på. Om klubben ligger i Dalen, i Fana eller i Arna er i den sammenheng i det viktigeste. Det drives idag et meget spennende og dyktig talentarbeid i Løv-Ham, der man bla. starter et fotballgymnas i samarbeid med bla Olympiatoppen til høsten. I tillegg er det ansatt dyktige talentutvilkere og trener nedover i lagene. Arbeidet som gjøre i Løv-Ham kan minne mye om den prosess Lyn har vært igjennom, og om noen år vil det vise seg om dette bærer frukter.

Men for at dette skal bli en suksess så er det viktig at Løv-Ham er på et høyest mulig nivå. Men jeg sitter med det intrykk at de færreste Brann-supporterene er intressert i dette, da hele deres interesse for fotballen svever rundt Brann og kanskje et eller annet engelsk lag.


Der har du det. Har gått nesten alle gradene i Løv Ham (selv om jeg ikke bor i Dalen) og har derfor en viss interesse for laget i og med at jeg har sett hvordan det jobbes der.
Men nok om det, Brann må heve nivået sitt når det gjelder talent arbeidet!

Kruxleiven


krøvel vellevold

Quote from: "Kruxleiven"Lag som Siena, Livorno, Empoli og Pisa rivaliserer veldig hardt og alle de byene er mindre enn Bergen.

En annen ting er at jeg tror mange føler seg lei av Brann til tider. Jeg er en av dem. Tanken har streifet meg på å bytte side.  
.


Siena, Livorno, Empoli og Pisa gjør vel ikke akkurat stor suksess hver for seg!

Bytte side ja... Der er du vel inne på det jeg sa; en lokalrival av betydning, vil svekke Brann.
Legg ned hele klubben!

tormi

JA til lokalderby så lenge Brann vinner!
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

Snublefot

tanken har streifet meg på å bytte side.......




hmmm..  nå vet ikke jeg helt hva slags type supportere man kaller de som "bytter side", men for min del har jeg mitt hjerte i brann som fotball-lag.. uansett hvor mye vi taper, hvor mye rot som er i kulissene eller hvor mye skandaler som har vært og kommer..   bytte side?  kunne jeg aldri engang ha tenkt på..  huff, blir litt småtrist av at folk faktisk kan vurdere å "bytte side"...

krøvel vellevold

Quote from: "Snublefot"tanken har streifet meg på å bytte side.......




hmmm..  nå vet ikke jeg helt hva slags type supportere man kaller de som "bytter side", men for min del har jeg mitt hjerte i brann som fotball-lag.. uansett hvor mye vi taper, hvor mye rot som er i kulissene eller hvor mye skandaler som har vært og kommer..   bytte side?  kunne jeg aldri engang ha tenkt på..  huff, blir litt småtrist av at folk faktisk kan vurdere å "bytte side"...
Legg ned hele klubben!

Roffarne

Quote from: "Kruxleiven"[..]
Tanken har streifet meg på å bytte side.[..] Jeg ser ikke Løv-Ham eller noen av de andre 2. divisjonslagene som noe alternativ, men med litt suksess, kreativ nyskapning fra klubb og supportere kan det plutselig vokse frem noe spennende.
[..]Jeg har ikke noe stor tro på dette i det hele tatt, men jeg drømmer om en rival. Det skal ikke mer til enn noen tap for oss, litt suksess for Løv Ham så vokser fanskaren deres og hatet vårt. Det skal vel også legges til at Løv Ham ikke er godt nok for å rykke opp, og de satser vel ikke på annet enn å overleve heller. Men som sagt: Jeg håper og drømmer

Casual-klovn.
Kjøp deg en boksesekk og VIF-trøye.
Så kan du veksle mellom å bære trøyen selv eller tre den på "fienden" din.

tormi

Ja skikkelig lurt å la hatet vokse?

Har aldri skjønt hvordan folk klarer dette på kommando. Nei verden hadde vært et bedre sted uten alt dettte selvpåførte hatet.

Uten å gå inn på en "krig og fred" debatt så sier det jo seg selv at det er vanvittig.

Foretrekker selv at vi har en første divisjonsklubb (gjerne Løv Ham) som holder seg der og at vi har et godt samarbeid med dem.
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

Yngve

Det er viktigt å ha nokon og noko å hata. Hat er viktig i foppall.

Derabilo

Quote from: "Kruxleiven"En annen ting er at jeg tror mange føler seg lei av Brann til tider. Jeg er en av dem. Tanken har streifet meg på å bytte side. Det er ikke gull jeg krever eller at de skal vinne alle kamper. Det gjør ingen lag, men det er noe med den totale pakken rundt Brann som blir kjedelig til tider. Kanskje er det oss fansen som er kjedelige? Jeg ser ikke Løv-Ham eller noen av de andre 2. divisjonslagene som noe alternativ, men med litt suksess, kreativ nyskapning fra klubb og supportere kan det plutselig vokse frem noe spennende.


Så.. du syns Brann er kjedelig å heie på, og det samme med alle andre lagene i Bergen.. MEN du kunne vert villig til å prøve å gjøre det gøy å heie på de andre lagene, bare ikke Brann??

Seriøst; hold deg til klubben i ditt hjerte og ditt engasjemang for det som skjer i klubben vil gjøre at du elsker klubben uansett.. Den vil aldri være kjedelig å følge med på.. Jobb TIFO eller lignende, bare så det skal bli enda gøyere enn det allerede er..
Bergen ut av Norge -

Kruxleiven

Vanskelig å forsvare dette. Mange imot meg, men jeg har ikke forandret mening. Jeg er vel ingen megastor Brannfan da? Jeg har fulgt klubben siden 1987. Siden cupfinalen mot Bryne. Jeg var på Ullevål under cupgullet i 2004. Jeg har sett uendelige mange matcher og så godt som alle hjemmekampene siden 2000 på plas på store stå. Også treningskamper mot Aberdeen, Hovding og Aalesund. Mitt beste minne er kanskje Basel i 2000. For en fantstisk kamp med helt utrolig engasjement på tribunen. Slik kan ikke hver kamp være, men jeg håper på mer av det.

Det sies så ofte at det er klubbfargen og drakten vi holder med, ikke spillerne. Jeg våger meg på en blanding. Det finnes nok noen Scharnersupportere her. Eller? Jeg var mektig imponert over hva han presterte i Brann. Han hevet Brannengasjementet mitt. Nå synker det igjen. Det går ikke bare på hvilke resultater og prestasjoner vi kan forvente oss av denne sesongens Brannlag. Det er litt den totale pakken som virker kjedelig. Færre profiler, samme drakt i år også, samme trener (lik spillestil) og det ser ut til å bli samme skuffelse i år også.

Og fansen? Ja masse negativt har blitt sagt om dem før. Jeg har trukket meg fra store stå. En utvikling vil skje, men jeg har ingen tro på at det blir noe bedre. Se hvilken enorm giv kanarifansen har fått ut av fjorårssesongen! De ble nr. 4. Det er ikke sensjasjonelt bra for dem! De er faktisk vant til bedre plassering! Likevel stiller de med sterkere klubbfølelse og engasjement enn noensinne denne sesongen (ja, kjøpet av Occean og satsing spiller inn).

Angående å skifte side så vet jeg det er en dødssynd i fotball, men jeg er noe misfornøyd med dagens Brann og som sagt for n'te gang går ikke det bare på resultater og manglende gull. Mener det var en Lynfan innpå her i fjor som sa han hadde skiftet fra Brann til dem. Så det går vel an? Jeg stiller meg bak en klubb til i Bergen for å skape rivalitet. Det tror jeg ville vært et gode både for "oss" og de andre. Vi har VIF som rival, men det er dessverre i ferd med å vannes ut.

Og for øvrig. Jeg liker hat ja. Jo mer, jo bedre!

Gud

Han Lynfanen skiftet vel side fordi han bor i Ullevaal Haveby og ungene hans heiet på Lyn. Ingen god grunn til å skifte side, men han skiftet nå ikke fordi han gikk lei, men for ungenes skyld. Og LSK er vel vant med sjette plasser og ikke bedre plasseringer enn det. Krøvel, hvor er du? Trenger statistikk på LSKs plasseringer de siste årene i TL. Hvem kunne du tenkt deg å skifte over til da, Kruxleiven?

Kruxleiven

Skifte over til? LSK virker et fornuftig valg pga fansen, men gult er stygt. Egentlig ingen andre, men godset er kult.

Nixon

Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: "Kruxleiven"Skifte over til? LSK virker et fornuftig valg pga fansen, men gult er stygt. Egentlig ingen andre, men godset er kult.


Ja så bytt klubb da!

Godset må jo være den perfekte klubb! 1000 tilsk i 1.div.
Kanari synger de samme tre sangene om og om og om og om igjen, har innholdsrike tekster (forza allez allez, chalala, o.l.), tromme og megafon. Er du heldig, kan du kanskje få låne trommen og megafonen hjem mellom kampene. Det blir vel gøy!
Legg ned hele klubben!

Roffarne

Quote from: "Kruxleiven"Skifte over til? LSK virker et fornuftig valg pga fansen, men gult er stygt. Egentlig ingen andre, men godset er kult.


Dette har jo utviklet seg til en av de mest merkverdige trådene på dette forumet.
Jeg håper i det lengste på at Kruxleiven er 14 og full av tenåringshat som han ønsker å ta ut gjennom fotballen (værsågod, beveg deg videre i klubblandskapet) eller en voksen mann med dårlig humor og for mye tid til overs, for dette kan da ikke være tankegangen til en gjennomsnittelig supporter?
Velge lag ut i fra draktfarge, sanger og profiler ble man ferdig med før man startet i 1. klasse. Og da var det snakk om engelske klubber og ikke ditt lokale lag.
At en som pr. d.d omtaler seg selv om Brannsupporter kan sitte og vurdere "overgang" til LSK og Godset er ikke godt å bli klok på. De er vel begge godt forankret på listen over top 10 klubber man ikke er så begeistret for.
Dersom du savner entusiasme, trøkk og liv så gjør noe med det!
Det er plenty av rom for å komme med tiltak som løfter stemningen på SS flere hakk. Trenere, spillere, drakter, pølser, speaker og været får vi ikke gjort så mye med. De følger liksom med i den totale pakken bestående av lidenskap og lidelse som SK Brann gir oss.

krøvel vellevold

Syns Kruxleiven er en pingle som vil melde overgang til LSK eller Godset.Skal han først bytte klubb, så må det jo være til en av de klubbene vi hater mest; RBK, VIF eller Viking. Da kan han endelig bli hatet. Han skriver jo; "jo mer hat, jo bedre". I RBK og VIF får han jo dessuten profilene han etterlyser. Tror kanskje Kruxleiven føler at han stagnerer som supporter i Brann. Skal han komme seg videre i sin supporterkarriere, må han bytte klubb og få et miljøskifte som kan gi ham nye impulser. Dessuten tror jeg Kruxleiven vil komme mer til sin rett i en annen klubb. Vi har kanskje brukt ham feil. Det som imidlertid er verst, er at han kommer til å gå gratis fordi han ikke har skrevet under noen kontrakt med BBB. Her må BBB ta selvkritikk, for dette burde de sett for lenge siden!
Legg ned hele klubben!

ostraume

Godset? LSK?

Du skal høre mye... Kan dette virkelig være seriøst? Krux er iallefall ingen pingle, en pingle ville ikke gjort seg så lagelig til for hugg.

Mitt råd til deg Krux er å legge supporteren på hylla og heller melde deg inn i Vigrid. Der har du sikkert en helhetspakke med nok hat og karismatiske profiler.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Lilleheil

Quote from: "RC"Vel...
For det første, Bergen er en alt for liten by til å ha mer enn et topplag. Det er ikke nok innbyggere. Som du sier, så ville de 15- 20 000 tilskuerene blitt delt opp og det hadde vært trist. Så har Løv Ham en bydel bak seg. Hvor mange innbyggere har Fyllingsdalen?
Til å begynne hadde de ikke hatt mange tilskuere på kampene, noe vi ser i realiteten. Men jeg tror faktisk at det kommer seg.
Har selv gått gradene i Løv Ham (untatt junior) og det er klubb som drives veldig godt. De satser mer på talenter enn Brann gjør. De har ett guttelag (mulig de er junior nå) som er helt sykt å se på. De spiller som vi sier "i blinde". Og jeg kan skrive under på at de har mange gode aldersbestemte lag i Løv Ham. Og A-lagstreneren var ofte på våre treninger, trente oss, og så på. Fortalte hvordan A-laget spillte og skulle spille. De dyrker en spillestil fra de er veldig unge.
Løv Ham holdt seg godt i 2.divisjon og rykket opp etter å ha kjempet i toppen i noen år. Nå holdt de seg så vidt, ja, men de holdt seg i 1.divisjon. Og det er nok målet noen år til før de tar neste steg. Men som sagt, Løv Ham er en klubb som drives godt og smart.

Brann da?
Vel vi har ikke juniorlag lenger. Hva sier det til de lokale talentene?
Jo de velger klubber som Løv Ham fremfor Brann. Og alle vet hvor gode vi, Brann, er på talenter.

Så, ja, til å begynne eller som utgangspunktet er nå, hadde det vært uinteressant med ett lokalderby. Det er jeg helt enig. Er bare ikke plass til det. Og det med at vi bare tok to poeng fra Fylligingen når de var oppe, det var ekkelt :shock:  Det viste jeg ikke.

Men som sagt så drives Løv Ham bra og kanskje, jeg sier kanskje, de kan heve seg om noen år. Hva skjer med Spurkeland, Arve og Erlend S. Kommer de tilbake til Brann? Neppe!
Løv Ham ligger hakket over Brann når det gjelder å få frem spillere. Tror folk i Fyllingsdalen spesiellt de nye generasjonene vil holde mer med Løv Ham i tiden fremover.


Stiller meg tenkende til denne diskusjonen, satt bare opp noen argumenter.


Løv ham har ingen bydel bak seg... for fyllingsdalen så e det fyllingen som gjelder.. Løv ham spiller jo ikke hjemmekampene sine der en gang... spiller nærmest i sentrum...  nei løv ham ska ikkje opp i tippeligaen, håper de rykker rett ned fra første divisjon... Løv ham har ingen historie og sjel og tror ikkje de kommer te å få det heller.

Romarius

Bra L/H er i 1. Vi har en fin ordning med at unge forhåpentligvis lovende Branngutter som ikke når helt opp i dag, kan leies ut og få god matching. Også finfint for andre lokale talenter = potensielle Brannspillere fra traktene.

Om de rykker opp i eliteserien? Greit nok. De vil aldri true Branns posisjon uansett. Er vek ingen grunn til å føle seg truet av lille Løv Ham?

Og er de god nok til å rykke opp, er det selvsagt plass til to lag fra Bergen. Det vil imidlertid aldri bli noe knallhardt klassisk byderby, mellom to store leire. Til det er heldigvis Brann sin posisjon alt for sterk.
Et opprykk på Løv Ham blir møtt med et skuldertrekk fra meg. Hva er det å frykte? Og heller Løv Ham opp enn Hønefoss, Hødd osv. Da blir det i det minste en kamp mer å kikke på i Bergen.

krøvel vellevold

Quote from: "Lilleheil"[
Løv ham har ingen bydel bak seg... for fyllingsdalen så e det fyllingen som gjelder..  .


Vel... i Fyllingsdalen er det vel strengt tatt BRANN som gjelder!

Det var nok en del i Fyllingsdalen (og spesielt i Varden-området) som holdt med Fyllingen i tiden 89-94, men jeg tror nok ikke det er så mange uti Dalen som bryr seg om Fyllingen nå. Hvor mange har de på kampene nå? 100?
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: "Romarius"Om de rykker opp i eliteserien? Greit nok. De vil aldri true Branns posisjon uansett. Er vek ingen grunn til å føle seg truet av lille Løv Ham?

Og er de god nok til å rykke opp, er det selvsagt plass til to lag fra Bergen.  

Et opprykk på Løv Ham blir møtt med et skuldertrekk fra meg. Hva er det å frykte?  .


Brann vil nok være byens klart største klubb i all overskuelig fremtid. Men om en annen klubb stjeler 10% av markedet, så er det 10% for mye! I og med at et samlet Bergen ikke klarer å få frem en seriemester, hvordan skal det da gå om Brann ikke lenger har hele bergensområdet for seg selv? Satt på spissen: Så lenge ikke Brann vinner serien, er det ikke plass til to toppserielag i Bergen. Vi har mer enn nok med å stable på beina ETT lag i denne byen!

Hva det er å frykte fra LøvHam? At de vil spille over evne for å slå oss! Vil bare minne om at de fem obligatoriske kampene Brann spilte mot Fyllingen i 90 og 91, endte med 0 seire, 2 uavgjorte og 3 tap! På hjemmebane tapte vi begge kampene mot Fyllingen disse to årene! Og da Fyllingen rykket opp høsten 89, trodde alle at kampene mot dem i 90 ville være 6 gratispoeng for oss... Vil bare også få minne om at vi tapte for LøvHam for noen uker siden. Så helt ufarlige er de nok ikke!
Legg ned hele klubben!

Langhår

Dette er vel egentlig en prematur diskusjon. Det er ingenting som tyder på at Brann skal få trøbbel med en "konkurrent" det nærmeste årene.

Løvåsen/Hamregården er et lite drittlag uten supportere og hjemmebane eller tilholdssted som med nød og neppe berget plassen i 1. divisjon i fjor. Det vil være en gedigen sensasjon om ikke de fyker hodestups ned i 2. divisjon igjen neste år.

Tror vi kan ta det ganske med ro på denne fronten. Forøvrig er jeg enig med dem som mener at det er en fordel å ha et lag fra samme region i 1.divisjon. Fint sted å gi talenter som ikke er klar til å ta steget kamptrening.
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

Go Up