• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Tv-kamper

Started by Ã?ge, February 15, 2006, 17:31:55 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Ã?ge

Då var de første tv-kampene fastsatt.

http://pub.tv2.no/nettavisen/sport/tippeliga/article561244.ece

Ser ut som Brann får endel mandags kamper i år også.

Rasmus_brann

Haaater mandagskamper.. Jeg tror jeg kanskje skal bli diktator in Norge så skal det være dødsstraff få å bare så mye som å tenke på en mandagskamp... Forbanna mandagskamper.
et e ikke tvil at det går ann, så lenge hjertet står i Brann!

mægs

Jeg vil fra nå av si at jeg hater mandagskamper ,særlig når det gjelder bortekamper..Hadde tenkt meg på Fredrikstad -Brann ,men det kan man vell bare glemme nå?
Hvorfor flytte alt som er gøy?
ægs

Northside

Penger styrer fotballen... jippi!

Fotball er ingenting for fans, og mandagskamper er ikke noe oss fans/supportere vil ha. Vansklig å komme seg på borteturer og ikke helt lett å ta seg en pils før eller etter kampen for de som liker det.

Skulle virkelig streiket på alle mandagskampene både borte å hjemme, som f.eks ikke lagd en lyd, droppet hele kampen, komt noen minutter for seint, kanskje lagd bannere mot mandagskamper...

Det beste hadde selvsagt vært dersom NSA hadde stelt i stand noe slikt, hvor vi dropper alle mandagskamper, både borte hjemme. Noe alle lagene kunne vært med på.

Bare tenk hvor gøy det ville vært å få for en gangs skyld en hel sesong med Lørdagskamper! du kan reise fredagskveld etter jobb/skole, ta deg noen pils før og etter kampen uten å tenke på jobb dagen etter og ikke minst komme hjem å sove før jobb og skole begynner igjen.

BrannFa(e)n

Hva faen? Ikke nok med at vi skal ha mandagskamper, men her slår vi til med tirsdag, onsdag (vanlig med midtukekamper, men dog) og torsdag.
rannfasiten

Ã?ge

Quote from: "NorthsideFCDH"


Bare tenk hvor gøy det ville vært å få for en gangs skyld en hel sesong med Lørdagskamper! du kan reise fredagskveld etter jobb/skole, ta deg noen pils før og etter kampen uten å tenke på jobb dagen etter og ikke minst komme hjem å sove før jobb og skole begynner igjen.


Det hadde helt klart vært det beste. Tror det var i fjor  Niso hadde en spørreundersøkelse blandt spillerne i tippeligaen og 1.div, stort flertall av de ønsket ogsÃ¥ flere lørdagskamper. Men nff og tv-selskapene tenker nok bare penger.
Et lite lyspunkt får være lørdagskamp borte mot Sandefjord.

DJ_ADG

ikkje sÃ¥ gale. Men kofor flytte Brann-LSK fra mandag til tirsdag :?  Andre pÃ¥skedag é jo dte som é første serierunde dagen(uten om i Ã¥r som starter en uke før pga VM).
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

Northside

Quote from:
Quote from: "NorthsideFCDH"


Bare tenk hvor gøy det ville vært å få for en gangs skyld en hel sesong med Lørdagskamper! du kan reise fredagskveld etter jobb/skole, ta deg noen pils før og etter kampen uten å tenke på jobb dagen etter og ikke minst komme hjem å sove før jobb og skole begynner igjen.


Det hadde helt klart vært det beste. Tror det var i fjor  Niso hadde en spørreundersøkelse blandt spillerne i tippeligaen og 1.div, stort flertall av de ønsket ogsÃ¥ flere lørdagskamper. Men nff og tv-selskapene tenker nok bare penger.
Et lite lyspunkt får være lørdagskamp borte mot Sandefjord.


eneste grunnen til at Sandejord er en lørdagskamp er vel pga vi har 16mai bare noen dager etter? dvs kampene kan ikke gå en søndag eller Mandag, då blir det for tett oppunder 16mai kampen...

Kan aldri tenke meg NFF ville gidd oss den gleden med en lørdagskamp helt uten videre!

Nixon

Nå er det slett ikke sikkert lørdag er den beste dagen for de store tilskuermassene. Tidligere forsøk viste i alle fall det, selv om interessen ikke var så stor den gang som nå. Og jeg tviler på at NFF vil gamble for at et mindretall skal få oppfylt ønsket sitt.

Når det gjelder for supportere som ikke reiser med buss til bortekamper er lørdag en skikkelig dårlig dag. Det går f.eks. ikke tog eller fly fra Oslo etter kampen. Hvis ikke da kampene skal gå i tippekamptid klokken fire. Men det er i alle fall ikke rette tidspunkt for å samle mye folk.
Rød makt på Hansa

Superjack

No må ikke folk gå helt av alle konsepter her.
Det er ikke lenge siden Brann og BST ønsket flere kveldskamper med flomlys, på mandager. :)

Ser overhodet ikke noe negativit i å få en bra fotballkamp på slutten av en ellers traust mandag. :D

I stedet for å gremmes over at kampene går på andre dager enn søndag så gleder jeg meg som en unge til seriestart.
Eneste kampen det er kjipt med er at det er en ekstra dag å vente for seriestart for oss Brannsupportere :(
Brannsupporter.

DJ_ADG

Litt avsporing.

Hører pÃ¥ TV3 at de har mikrofinrettvedsiden av capoen te Kjernen. Enesteman hører é trøder i megafon lyd. Mens pÃ¥ andre siden stÃ¥re 1500 russere Ã¥ synger og man hører ikkje de.  Synnes at tv burde klare Ã¥ sitte mikrofoner sÃ¥nn man hører begge supporter gruppene.
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

krøvel vellevold

Quote from: "DJ_ADG"Litt avsporing.

Hører pÃ¥ TV3 at de har mikrofinrettvedsiden av capoen te Kjernen. Enesteman hører é trøder i megafon lyd. Mens pÃ¥ andre siden stÃ¥re 1500 russere Ã¥ synger og man hører ikkje de.  Synnes at tv burde klare Ã¥ sitte mikrofoner sÃ¥nn man hører begge supporter gruppene.


Fy faen så irriterende å høre på han capo-fyren! Han sang HELE forbanna tiden i den jævla megafonen! Jeg er imot bruk av capo og megafon i utgangspunktet, men når det først skal brukes; er ikke poenget å bare STARTE syngingen i megafonen, og ikke å synge HELE sangen i den? Hørte jo BARE ham! Og forresten må jo Kjernen være noe av det mest talentløse innen sanger. Herregud så mange talentløse sanger de har! De er til og med mer talentløse og irriterende enn alle allez-allez og lalalala-sangene til Kanari!
Legg ned hele klubben!

Northside

Quote from: "Superjack"
Ser overhodet ikke noe negativit i å få en bra fotballkamp på slutten av en ellers traust mandag. :D


så det du sier er at du foretrekker Mandagskamper fremfor Lørdag og Søndag??

Resier du pÃ¥ bortekamper? har du jobb  og skole du neppe fÃ¥r fri fra?
For oss som fortsatt går på skolen så kan vi ikke bare ta fri, samme gjelder de som jobber...

Og hva er grunnen til at NFF ikke kan sette opp flere Lørdagskamper? eller Søndag, bare ikke kl 20:00 om kvelden...

Hvorfor flyttet til Fredrikstad-Brann kampen til mandag og ikke VIF-Odd kampen? vi har sikkert 12 timer med buss til denne kampen, dvs vi må ta fri fra skole/jobb både Mandag og Tirsdag (mulugens noen rekker tirsdag).

Odd bruker bare noene få minutter til VIF kampen, dvs det ville ikke vært noe problem for de å spille en mandag!!!

Northside

Quote from: "krøvel vellevold"
Fy faen så irriterende å høre på han capo-fyren! Han sang HELE forbanna tiden i den jævla megafonen! Jeg er imot bruk av capo og megafon i utgangspunktet, men når det først skal brukes; er ikke poenget å bare STARTE syngingen i megafonen, og ikke å synge HELE sangen i den? Hørte jo BARE ham! Og forresten må jo Kjernen være noe av det mest talentløse innen sanger. Herregud så mange talentløse sanger de har! De er til og med mer talentløse og irriterende enn alle allez-allez og lalalala-sangene til Kanari!


Capoen til Kjernen er noe av det mest talentløse som noen gang har fÃ¥tt utdelt en megafon pÃ¥ en tribune! Og det er langt fra slik type capo eg stemmer  for!
Han skal starte sangene og kanskje synge litt med dersom folk slutter å synge midt i sangen eller når den går for fort. Men denne personen sang jo nesten hele sangen aleine, og innimellom hørte du 10 kjernemedlemmer synge litt :lol:

bulldog

det er ihvertfall utrolig kjedelig at mandagskamp blir flyttet til tirsdag som de har gjort med 17 til 18 april
nok en returbillet fra bergen som er ubrukelig.

jæ#&% drit!
bulldog

tormi

Herlig herlig. Jeg tok tilfeldigvis på RBK kampen og det var ca 30 sekunder før "selvmålet". HAHAHAHA... Skikkelig kneggbart.


Forøvrig så synes jeg det var bra at såpass mange bortekamper går på tv. Det var få av dem i fjor erindrer jeg.
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

krøvel vellevold

Quote from: "NorthsideFCDH"
Quote from: "Superjack"
Ser overhodet ikke noe negativit i å få en bra fotballkamp på slutten av en ellers traust mandag. :D


så det du sier er at du foretrekker Mandagskamper fremfor Lørdag og Søndag??

Resier du pÃ¥ bortekamper? har du jobb  og skole du neppe fÃ¥r fri fra?
For oss som fortsatt går på skolen så kan vi ikke bare ta fri, samme gjelder de som jobber...

Og hva er grunnen til at NFF ikke kan sette opp flere Lørdagskamper? eller Søndag, bare ikke kl 20:00 om kvelden...

Hvorfor flyttet til Fredrikstad-Brann kampen til mandag og ikke VIF-Odd kampen? vi har sikkert 12 timer med buss til denne kampen, dvs vi må ta fri fra skole/jobb både Mandag og Tirsdag (mulugens noen rekker tirsdag).

Odd bruker bare noene få minutter til VIF kampen, dvs det ville ikke vært noe problem for de å spille en mandag!!!


Saken er vel den at når Brann spiller bortekamp mot FFK, så holder 5-10% av tilskuerne med bortelaget, og kanskje 1-2 % har reist helt fra Vestlandet. Jeg også reiser på bortekamper, og jeg også irriterer meg over disse mandagskampene. Men jeg innser at vi som reiser langt for å se bortekamper, er en marginal gruppe og bortimot betydningsløse for publikumstallet.

Det verste er imidlertid ikke kamper i arbeidsuken. Det verste er kamper som blir flyttet ETTER at tv-listen er satt opp. Bare kampene går på de tidspunktene som er satt når tv-listen er offentliggjort, så er jeg fornøyd!
Legg ned hele klubben!

Straffe!!!

For en gjeng med hore-sønner!

Var klar som et egg til Fredrikstad-tur. Der røyk 800 gærninger gitt...

Ser jo åpenbart logikken i at de som reiser lengst skal få bli flyttet flest ganger vekk fra helge-kamper!
På den måten blir det jo kjempeliv på Fottiken. Tjohoi



HATER, HATER, HATER NFF

Nordby

Nå når tv oppsettet har kommet skal jeg og en kompis bestille fly til Bergen. Vi drar oppover den 18, og hjem den 19 april. Dermed trenget vi et hotell?Noen hoteller å anbefale? Gjerne i nærheten av stadion eller brygga, vet ikke noe om hvor ting ligger i bergen men?

Nordby
Kanari-Fansen Lillestrøm/FuglaTifo
:FuglaTifo:.

Nixon

Quote from: "Nordby"Nå når tv oppsettet har kommet skal jeg og en kompis bestille fly til Bergen. Vi drar oppover den 18, og hjem den 19 april. Dermed trenget vi et hotell?Noen hoteller å anbefale? Gjerne i nærheten av stadion eller brygga, vet ikke noe om hvor ting ligger i bergen men?


I nærheten av Stadion er det ikke hoteller.
Men på Bryggen er det et helt greit og billig hotell, Thon Hotel Bergen Brygge. Da bor dere sentralt med flott utsikt mot Vågen hvis dere er heldige. Og uterestaurantene på Bryggen ligger 1 minutt unna.
http://www.hotell.no/index.jsp?frame=hotel&destination_id=2&hotel_id=1104
Rød makt på Hansa

Nordby

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Nordby"Nå når tv oppsettet har kommet skal jeg og en kompis bestille fly til Bergen. Vi drar oppover den 18, og hjem den 19 april. Dermed trenget vi et hotell?Noen hoteller å anbefale? Gjerne i nærheten av stadion eller brygga, vet ikke noe om hvor ting ligger i bergen men?


I nærheten av Stadion er det ikke hoteller.
Men på Bryggen er det et helt greit og billig hotell, Thon Hotel Bergen Brygge. Da bor dere sentralt med flott utsikt mot Vågen hvis dere er heldige. Og uterestaurantene på Bryggen ligger 1 minutt unna.
http://www.hotell.no/index.jsp?frame=hotel&destination_id=2&hotel_id=1104


Takk for hygglig svar :D . Leser jeg riktig når jeg leser at det er 585 kroner per pers for et enkelt rom?

Nordby
Kanari-Fansen Lillestrøm/FuglaTifo
:FuglaTifo:.

Prokurator

For ikke å snakke om at det er en god del supportere som har lang vei å reise til kamp fra Nord- og Sunnhordaland, for hvilke det vel ikke er bare bare å komme seg til og fra staddaen på mandagene.

Jobber selv i Stavanger, så for mandagskampene må jeg ta til takke med tv. Forbannet drit!
 Ã¥r skal det skje!

Superjack

Quote from: "NorthsideFCDH"
Quote from: "Superjack"
Ser overhodet ikke noe negativit i å få en bra fotballkamp på slutten av en ellers traust mandag. :D


så det du sier er at du foretrekker Mandagskamper fremfor Lørdag og Søndag??

Resier du pÃ¥ bortekamper? har du jobb  og skole du neppe fÃ¥r fri fra?
For oss som fortsatt går på skolen så kan vi ikke bare ta fri, samme gjelder de som jobber...

Og hva er grunnen til at NFF ikke kan sette opp flere Lørdagskamper? eller Søndag, bare ikke kl 20:00 om kvelden...

Hvorfor flyttet til Fredrikstad-Brann kampen til mandag og ikke VIF-Odd kampen? vi har sikkert 12 timer med buss til denne kampen, dvs vi må ta fri fra skole/jobb både Mandag og Tirsdag (mulugens noen rekker tirsdag).

Odd bruker bare noene få minutter til VIF kampen, dvs det ville ikke vært noe problem for de å spille en mandag!!!


Bare lite tips: Fredrikstadkampen går i påskeferien, så den begrunnelsen om skole fungerer ikke helt på den kampen. :)

Når det gjelder glupinger som bestiller og betaler reiser før TV-kampene er satt opp må enten ha sovet sammenhengende i 3 år, eller rett og slett være litt dummere enn oss andre.
Det er noe som heter TV2 + NFF  = TV2 bestemmer nÃ¥r kampene skal gÃ¥. :) SÃ¥ skal man banne og steike pÃ¥ noen sÃ¥ mÃ¥ det være TV2 som vil ha noe igjen for den milliarden de har betalt for Ã¥ vise norsk fotball.
Og JA jeg er veldig glad for at det går mest mulig bortekamper på TV. Har ikke lenger muligheten til å reise på bortekamper støtt og stadig, men ett par blir det i år også :)
Brannsupporter.

Northside

Quote from: "Superjack"
Bare lite tips: Fredrikstadkampen går i påskeferien, så den begrunnelsen om skole fungerer ikke helt på den kampen. :)


hehe, joda... har fått med meg det :)

No kan jo kanskje alle fjortissene som virkelig bryr seg om Brann endelig komme i flertall i forhold til de "eldre" på en bortekamp! :wink:

Roffarne

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Nordby"Nå når tv oppsettet har kommet skal jeg og en kompis bestille fly til Bergen. Vi drar oppover den 18, og hjem den 19 april. Dermed trenget vi et hotell?Noen hoteller å anbefale? Gjerne i nærheten av stadion eller brygga, vet ikke noe om hvor ting ligger i bergen men?


I nærheten av Stadion er det ikke hoteller.

Ikke helt rett.

http://www.helse-bergen.no/avd/haukelandhotell/

Her kan man faktisk bo selv om man ikke er fødende eller semi-blind. Og Stadion ligegr ca. 10 gange unna :)

Nordby

Quote from: "Nordby"
Quote from: "Nixon"
Quote from: "Nordby"Nå når tv oppsettet har kommet skal jeg og en kompis bestille fly til Bergen. Vi drar oppover den 18, og hjem den 19 april. Dermed trenget vi et hotell?Noen hoteller å anbefale? Gjerne i nærheten av stadion eller brygga, vet ikke noe om hvor ting ligger i bergen men?


I nærheten av Stadion er det ikke hoteller.
Men på Bryggen er det et helt greit og billig hotell, Thon Hotel Bergen Brygge. Da bor dere sentralt med flott utsikt mot Vågen hvis dere er heldige. Og uterestaurantene på Bryggen ligger 1 minutt unna.
http://www.hotell.no/index.jsp?frame=hotel&destination_id=2&hotel_id=1104


Takk for hygglig svar :D . Leser jeg riktig når jeg leser at det er 585 kroner per pers for et enkelt rom?

Nordby
Kanari-Fansen Lillestrøm/FuglaTifo


Noen som har svaret på dette?

Takk:)

Ps: Tror det blir uaktuellt å bo på helse senteret. hehe
:FuglaTifo:.

Snublefot

Hotel Admiral pÃ¥ bryggen er da et bra hotel?  sikkert ikke sÃ¥ veldig mye dyrere for et greit dobbeltrom.. og ligger fint til..

til og meg ikke langt unna strandgaten om du trenger selskap en kveld=)

(snakker ikke av erfaring..hehe)

UnnamedFeeling

http://www.thonhotels.no/booking/bookreg03.asp

Enkeltrom 18. til 19. april 2006, 595 kroner.
Dobbeltrom 18. til 19. april 2006, 795 kroner.
Inkluderer frokost, avbestilling kan skje fram til kl 18:00 ankomstdag.

Dette må da vel være bra?

Så spaserer du/dere to minutter (rolig gange) ned til Bryggen, der dere tar bussen til Stadion. Enten linje 90 - Sletten, eller linjene 20 til 24. Der treffer dere en av Bergens særdeles trivelige bussjåfører (ja jeg er en av dem...), forteller hvor dere skal, og sjåføren viser vei!
quot;Det er godt med alt som er gjort", sa mannen. Han tørket seg i ræven før han dreit.

Nordby

Blir ikke overnatting på meg.

Men når kampen starter 19.00, og er ferdig ca 21.00, rekker jeg 22.40 flyet fra flesland da?

Trenger svar fort!
:FuglaTifo:.

Northside

Quote from: "Nordby"Blir ikke overnatting på meg.

Men når kampen starter 19.00, og er ferdig ca 21.00, rekker jeg 22.40 flyet fra flesland da?

Trenger svar fort!


Ja, dersom du får deg en taxi.

Bestill taxi og be han vente et stykke fra stadion, ikke la han kjøre helt bort til stadion for å hente deg, då vil det ta en evighet.

Nordby

Quote from: "NorthsideFCDH"
Quote from: "Nordby"Blir ikke overnatting på meg.

Men når kampen starter 19.00, og er ferdig ca 21.00, rekker jeg 22.40 flyet fra flesland da?

Trenger svar fort!


Ja, dersom du får deg en taxi.

Bestill taxi og be han vente et stykke fra stadion, ikke la han kjøre helt bort til stadion for å hente deg, då vil det ta en evighet.


Hvor bør jeg be han vente da eventuellt? er ikke kjent i bergen, hehe...

Ikke at jeg ikke stoler på NorthsideFCDH, men greit å vite 100 % ...kan noen bekrefte at jeg bør rekke det? :D
:FuglaTifo:.

Nixon

Jeg vil vel tro at du rekker flyet fint med flybussen også.
Billigere blir det også.
Den kjører jo i Inndalsveien rett ved Stadion.
http://www.flybussen.no/bergen/
Rød makt på Hansa

Nordby

Quote from: "Nixon"Jeg vil vel tro at du rekker flyet fint med flybussen også.
Billigere blir det også.
Den kjører jo i Inndalsveien rett ved Stadion.
http://www.flybussen.no/bergen/


Hmm...tror ikke jeg tar sjansen på det...men vis jeg kan rekke det med flybussen bør jeg vel ganske sikkert rekke det med flyet også?

Gleder meg til en tur til flotte bergen :)
:FuglaTifo:.

abe78

Du rekker det fint. Kan være at du bør ta taxi for å være 100 % sikker, men jeg tror at du kan ta flybussen også. NB! Husk at det har blitt strengere (regler) på hvor tidlig du må møte opp på flyplassen.
.og husk!

Nordby

Quote from: "abe78"Du rekker det fint. Kan være at du bør ta taxi for å være 100 % sikker, men jeg tror at du kan ta flybussen også. NB! Husk at det har blitt strengere (regler) på hvor tidlig du må møte opp på flyplassen.


Hvor lenge før må man møte opp? sånn ca?
:FuglaTifo:.

Roffarne

Quote from: "Nordby"Hvor lenge før må man møte opp? sånn ca?

ca. 30 min. Og så bør du huske på billettene og å pusse på baksiden av tennene. Og gå på do før du går på flyet.

Barnehage.

UnnamedFeeling

Quote from: "Nixon"Jeg vil vel tro at du rekker flyet fint med flybussen også.
Billigere blir det også.
Den kjører jo i Inndalsveien rett ved Stadion.
http://www.flybussen.no/bergen/

Husk bare at siste flybuss fra sentrum går klokken 21:15 på hverdager og søndager. 17:45 på lørdager.
quot;Det er godt med alt som er gjort", sa mannen. Han tørket seg i ræven før han dreit.

Nixon

Det hadde gått helt fint. Regner ikke med at han skulle henge rundt Stadion etter å ha gått på nok et sviende nederlag.
Men det jeg ikke tenkte på er at noen av avgangene går via Fyllingsdalen.
Så like greit at han forkastet flybussen. Jeg vil nødig ha skylden for at han mistet flyet sitt...
Rød makt på Hansa

Nordby

Hehe..ingen får skylda,vi kjører på med taxi.

Takk for hygglige svar folkens, alltid likt brann folk. :D

(men ser at det også finnes "drite ut andre" folk også i bastionen).
:FuglaTifo:.

YadaYada

Quote from: "Nordby"Hehe..ingen får skylda,vi kjører på med taxi.

Takk for hygglige svar folkens, alltid likt brann folk. :D

(men ser at det også finnes "drite ut andre" folk også i bastionen).


I Bastionen, ja.. ;)
Selv forbinder jeg Hansa med barnebesøk og positiv virksomhet."
-Harry Herstad, under Hansa/alkohol-debatten.


The Boss

Jaja, da røk Lyn kampen for min del.. Planla siste fly tilbake om søndagen men siden kampen starter 20:00 blir det umulig.. Noen som vet om det går natt tog søndagen?

Marek

Går nattog kl 23:11, dette rekker du selvsagt lett. Billig er det også gitt.
ons Ivar skal hem...

The Boss

:D

Da skal vi se om vi ikke får ordnet tur alikevell....

Nixon

Det er ikke noe problem å nå siste fly fra Oslo.
Rød makt på Hansa

Marek

Det har du faktisk rett i, 23:30 går siste til SAS.
ons Ivar skal hem...

Go Up