• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Mjelde må gå

Started by hocey, February 04, 2006, 17:17:55 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

BrannFa(e)n

Jeg kan iallfall si hvorfor jeg, som en såkalt "Anti-Mjelde"-fyr ikke har svart i dette emnet enda.

1) Jeg har ikke vært hjemme
2) Jeg har ytret mitt synspunkt og det står fortsatt, som jeg har sagt så mange ganger: "Jeg synes ikke det er bra at Mjelde trener Brann, men når styret har valgt å fortsette med Mjelde som Branntrener støtter jeg deres vurdering og aksepterer det inntil videre. Det dummeste man gjør er å sparke noen pga dårlige treningskamper" er min mening, noe jeg har ytret hele tiden.

Jeg vil ikke si at jeg er den som driver å preiker mest dritt om Mjelde og syter over at han blir sparket, men når folk spør hva som er gale, skriver jeg  en lang post, som på denne siden.
rannfasiten

krøvel vellevold

Quote from: "Motyka"
Quote from: "krøvel vellevold"Hvor er det blitt av alle dem som pleier å skrive på denne tråden når Brann har spilt kamp?


Du er ganske stakkarslig som absolutt skal gjøre dette til en sakom de som er for og de som er imot Mjelde. Når Brann vinner så skal du innta en "hva var det jeg sa" holdning, men det skal jeg holde meg for god for når de taper. Er rett og slett stakkarslig at du ikke kan akseptere at noen har en annen mening enn deg, noe som er ett kjennetegn på dette forumet.

At Brann i dag vinner helt fortjent mot Molde forandrer svært lite på min mening om Mjelde, i lik linje som det ville ha gjort om de tapte.

.

Gjøre dette til en sak for/mot Mjelde? Hæ? Er det ikke "Mjelde må gå!" som er tittelen på denne tråden?

Det er jo vittig å se hvordan hvert jævla tap brukes som bevis på at Mjelde skal sparkes, mens seire tydeligvis ikke motbeviser noe som helst. Det er som Tormi sier; får vi noen seire nå, så holder dere kjeft. Taper vi én kamp etter mange seire, så er dere der igjen med mas om at Mjelde ikke tåler suksess, han makter ikke å holde spillerne nede på jorden, og han er elendig til å 0-stille laget til hver kamp.
Legg ned hele klubben!

jako

Quote from: "tormi"Jeg er ikke ute etter å kneble noen eller å hindre folk i å si sine meninger, men helt ærlig må dere jo se at det IKKE bringer frem noe godt å kritisere og slenge drit om egne spillere/trenere.


Slenge drit?
Hva pokker preiker du om?

Vi alle her inne har et ønske, nemlig at Brann skal gjøre det bra. Flere av oss er uenige om hva som skal til for at Brann skal bli et godt fotballag.

Er enig at denne debatten etterhvert har utartet seg til en liten skyttergravkrig. Men det er jammen meg like mye Mjelde tilhengerne sin feil som motstandere.

Har selv lest utrolig mye dumt i denne tråden og det gjelder begge sider.

Min mening er at at Mjelde er en trener som fremdeles har mye å bevise, og den muligheten skal han få denne sesongen her.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

dudo

At det er eksamen for Mjelde i år er det vel liten tvil om, stridens kjerne (med noen få unntak) er vel hvorvidt evalueringen skal skje i sommer eller i høst. Jeg tror at om ledelsen spiller på lag med Mons kommer han til å overbevise alle om at evalueringen tidligst skal skje i høst.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

jako

Quote from: "dudo"At det er eksamen for Mjelde i år er det vel liten tvil om, stridens kjerne (med noen få unntak) er vel hvorvidt evalueringen skal skje i sommer eller i høst. Jeg tror at om ledelsen spiller på lag med Mons kommer han til å overbevise alle om at evalueringen tidligst skal skje i høst.


Evalueringen bør starte i sommer, da har vi relativt god tid til å finne en erstatter hivs det skulle være nødvendig.

Samtidig er det positivt for laget å få en avklaring så tidlig som mulig.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Nixon

Er vel liten tvil om at trafikken her på forumet hadde vært større dersom Brann hadde tapt. Men sånn er det jo. Det blir mindre å diskutere når alle er lettet og glad.

Samme med nettavisene. Der har de forholdsvis små oppslag om kampen nå i kveld. Hadde Brann blitt rundspilt og tapt hadde det nok vært krigstyper og hovedoppslag.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Motyka

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Motyka"
Quote from: "krøvel vellevold"Hvor er det blitt av alle dem som pleier å skrive på denne tråden når Brann har spilt kamp?


Du er ganske stakkarslig som absolutt skal gjøre dette til en sakom de som er for og de som er imot Mjelde. Når Brann vinner så skal du innta en "hva var det jeg sa" holdning, men det skal jeg holde meg for god for når de taper. Er rett og slett stakkarslig at du ikke kan akseptere at noen har en annen mening enn deg, noe som er ett kjennetegn på dette forumet.

At Brann i dag vinner helt fortjent mot Molde forandrer svært lite på min mening om Mjelde, i lik linje som det ville ha gjort om de tapte.

.

Gjøre dette til en sak for/mot Mjelde? Hæ? Er det ikke "Mjelde må gå!" som er tittelen på denne tråden?

Det er jo vittig å se hvordan hvert jævla tap brukes som bevis på at Mjelde skal sparkes, mens seire tydeligvis ikke motbeviser noe som helst. Det er som Tormi sier; får vi noen seire nå, så holder dere kjeft. Taper vi én kamp etter mange seire, så er dere der igjen med mas om at Mjelde ikke tåler suksess, han makter ikke å holde spillerne nede på jorden, og han er elendig til å 0-stille laget til hver kamp.


Fint om du leser svar før du selv setter i gang og skriver innlegg. Jeg skrev at du skal absolutt gjøre dette til en sak supporterne imellom og ikke fokusere på om Mjelde er god nok eller ikke. Du kritiserer jo de som vil ha han vekk for å bruke hvert eneste tap som argument for at han skal gå, vel, du kommer jo inn her på en smålig måte når de vinner mot Molde og gjør nøyaktig det motsatte. Andre regler for deg, greit å vite.
Om du virkelig mener at vi skal friskmelde laget etter kampen i går, så kan du ikke ha sett mye av den. Jeg er glad for at de vant som sagt, og ser på det som meget positivt og velger å fokusere på det.
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

BrannFa(e)n

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Motyka"
Quote from: "krøvel vellevold"Hvor er det blitt av alle dem som pleier å skrive på denne tråden når Brann har spilt kamp?


Du er ganske stakkarslig som absolutt skal gjøre dette til en sakom de som er for og de som er imot Mjelde. Når Brann vinner så skal du innta en "hva var det jeg sa" holdning, men det skal jeg holde meg for god for når de taper. Er rett og slett stakkarslig at du ikke kan akseptere at noen har en annen mening enn deg, noe som er ett kjennetegn på dette forumet.

At Brann i dag vinner helt fortjent mot Molde forandrer svært lite på min mening om Mjelde, i lik linje som det ville ha gjort om de tapte.

.

Gjøre dette til en sak for/mot Mjelde? Hæ? Er det ikke "Mjelde må gå!" som er tittelen på denne tråden?

Det er jo vittig å se hvordan hvert jævla tap brukes som bevis på at Mjelde skal sparkes, mens seire tydeligvis ikke motbeviser noe som helst. Det er som Tormi sier; får vi noen seire nå, så holder dere kjeft. Taper vi én kamp etter mange seire, så er dere der igjen med mas om at Mjelde ikke tåler suksess, han makter ikke å holde spillerne nede på jorden, og han er elendig til å 0-stille laget til hver kamp.
rannfasiten

krøvel vellevold

Quote from: "Motyka"[ Fint om du leser svar før du selv setter i gang og skriver innlegg. Jeg skrev at du skal absolutt gjøre dette til en sak supporterne imellom og ikke fokusere på om Mjelde er god nok eller ikke.
---
Du kritiserer jo de som vil ha han vekk for å bruke hvert eneste tap som argument for at han skal gå, vel, du kommer jo inn her på en smålig måte når de vinner mot Molde og gjør nøyaktig det motsatte. Andre regler for deg, greit å vite.
.


Leser hva jeg svarer på jeg! Men det var en ganske klossete setning av deg, så jeg forstod ikke helt hva du mente.

Andre regler for meg? Nei, jeg bare svarer med samme mynt. Dere har brukt hvert eneste tap som argumentasjon til å ta opp denne tråden igjen. Så vant vi i går, og det ble plutselig stille fra Mjelde-motstanderne. En liten sarkasme fra meg, som noen åpenbart har behov for å lage et kjemestort nummer av!
Legg ned hele klubben!

Snublefot

=)   er igjen relativt enig med Krøvel.. men det får være så.


jeg bare har et lite spm til motyka og de andre "mjelde-motstanderne"..

helt sånn ut av det bli liksom,  OM, hvis atte, det kanskje, vi hadde vært heldige etc, bla bla bla... Hva om vi tok gull i 2006.. (noe jeg tror er lite sannsynlig, så er bare hvis...).... hvis vi tok gull i 2006, med Mjelde som trener..

Hadde dette forandret deres mening? eller hadde dere fortsatt ønsket å kaste han på dør?  

bare kjekt å vite om det er resultat basert at dere ønsker han vekk, eller om dere vil ha han fjernet uansett hvordan brann gjør det..

tormi

SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

krøvel vellevold

Det er nesten komisk å se hvor mye innflytelse treneren har på resultatet når vi har tapt. Selv om tapet var ufortjent og vi har hatt 5-6 mann ute pga skade, så er det treneren som er hovedgrunnen til at laget tapte.

Men når Brann vinner, så har ikke treneren hatt en dritt å si for resultatet. Da er det enten flaks eller gode spillere. Selv cupgull og seriebronse 2004 var bare flaks, og i hvert fall ikke Mjelde sin fortjeneste.

Så er det da også interessant at Mjelde må sparkes, men ingen kommer med opp med navn på bedre trenere som vil og kan ta over. Man får bare en masse navn på trenere de i hvert fall ikke vil ha, eller trenere som ikke er det spor bedre/ ikke er sjans i havet for at vi får.

For vittig er det at Mjelde-motstanderne mener at Mjelde ikke har nok trenererfaring, at Brann ikke er en klubb for nybakte trenere å prøve seg frem i, at han ikke har noen resultater å vise til, etc. Og så får vi høre at Martin Andresen eller Henning Berg burde vært Brann-trenere!!!
Legg ned hele klubben!

tormi

Quote from: "krøvel vellevold"
For vittig er det at Mjelde-motstanderne mener at Mjelde ikke har nok trenererfaring, at Brann ikke er en klubb for nybakte trenere å prøve seg frem i, at han ikke har noen resultater å vise til, etc. Og så får vi høre at Martin Andresen eller Henning Berg burde vært Brann-trenere!!!


Meget bra poeng!
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

dudo

Han er nok heller ikke så "svak" som enkelte antyder at han er, som man kan se i denne artikkelen på bt.no.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

hocey

Det er vel ikke akkurat en bombe at skytset ikke blir like hardt etter en seier, men det forandrer vel ikke så veldig mye av den grunn. Meg og Xminator diskuterte tidlig hva som ville være godt nok for at årets sesong ville være en suksess i denne tråden og der ble det definert at Brann skal være med i gull kampen og også definert hva det å være med i gull kampen ville si. Det at Brann har hatt midler og forsåvidt har et godt nok mannskap uansett trener til å nå et slikt mål er innlysende. Det største problemet til Mjelde er taktiske egenskaper og motivasjon. Men som jeg har sagt før, ligger Brann i Norgestoppen skal ikke jeg klage på Mjelde selv når jeg blir irritert over taktiske disposisjoner. Og er Brann i form når serien starter kommer jeg til å bli super imponert.
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

naitsirk

greit nok det, men da skal nok meir til for at du blir overbevist om at mjelde gjer ein god jobb enn at eg skal synst han ikkje duger som trenar.

men sånn e da i verden. negative ting teller meir enn positive ting, om de skjønne ka eg meine.

runarnormann

Quote from: "Snublefot"=)   Hva om vi tok gull i 2006.. (noe jeg tror er lite sannsynlig, så er bare hvis...).... hvis vi tok gull i 2006, med Mjelde som trener..

Hadde dette forandret deres mening? eller hadde dere fortsatt ønsket å kaste han på dør?  



Klart det hadde faatt ting til aa se annerledes.  Men litt av poenget er jo at flere av oss her inne ikke tror Mjelde er god nok trener til aa ta Brann til seriegull.
egenden Alf Dahl

naitsirk

kor mange år brukte kjetil rekdal på å gjera vif til seriemester?
no e han vel geni erklært!
brann og vif har hatt mykje den same utviklinga. kamp mot nedrykk og økonomisk rot.

Snublefot

jeg vil vell også si at en kar som per i dag ikke lenger jobber i VIF, men heller i NFF (hvis ikke jeg tar helt feil) også hadde sin del av æren..

Siem var en viktig faktor for at VIF var profesjonelle utenfor banen, og dette påvirket også laget på banen vil jeg tro..

naitsirk

kanskje, men han hadde ikkje ansvaret for sjølve spelet.

penget e at mangen av dagens tl trenarar som mange roser opp i skyene, ikkje kan visa til noko som helst.
mjelde har ein bronse og eit cup gull. fekk dessverre skade og salg i fjor som spelte inn.

forventer at brann havner høgt oppe i år, men da e og viktig å hugsa på at målsettinga til vif,lsk,rbk,lyn,start,viking,start e den samme som brann.
enkel mattematikk viser at 4 "favoritter" ikkje kan ta medalje.

runarnormann

Quote from: "naitsirk"
mjelde har ein bronse og eit cup gull. fekk dessverre skade og salg i fjor som spelte inn.



No er jeg saa grundig lei dette med aa skylde paa skader fra Mjelde elskerne.  I likhet med alle andre visste Mjelde utmerket godt at spillere som Andresen, Saeternes og Ludvigsen er skadeforfulgt, men han tok sjansen paa dem.  Det blir for dumt hvis han no begynner aa grine om dem.

Hvis man bygger med raatne planker, saa kan man ikke klage hvis veggen faller ned, uansett om man har aldri saa mye stein i grunnmuren.
egenden Alf Dahl

BrannFa(e)n

Quote from: "runarnormann"Hvis man bygger med raatne planker, saa kan man ikke klage hvis veggen faller ned, uansett om man har aldri saa mye stein i grunnmuren.


Den har du fundert lenge på :)
rannfasiten

runarnormann

Quote from: "BrannFa(e)n"
Quote from: "runarnormann"Hvis man bygger med raatne planker, saa kan man ikke klage hvis veggen faller ned, uansett om man har aldri saa mye stein i grunnmuren.


Den har du fundert lenge på :)


Nei.  Tok han paa sparket.  Det kalles aa vaere kjapp i replikken.  Si i fra hvis jeg kan hjelpe deg.
egenden Alf Dahl

dudo

Quote from: "runarnormann"I likhet med alle andre visste Mjelde utmerket godt at spillere som Andresen, Saeternes og Ludvigsen er skadeforfulgt, men han tok sjansen paa dem.  Det blir for dumt hvis han no begynner aa grine om dem.


Det er da ikke grenser for hvor etterpåklok man er med denne Andresen, han var OVERHGODET IKKE skadeforfulgt! før 2004-sesongen var det INGEN sesonger han startet mindre enn 27 kamper.

At du kanskje utmerket godt visste at han var skadeforfulgt gidder jeg ikke kommentere en gang, med fare for flamekrig...

Dokumentasjon: http://stabak.no/soccerstats/player.php?id=22

Litt research på TFL viser også at han spilte henholdsvis 24 og 25 kamper i 2001 og 2000, og 23 i 2004. i årene 02-03 var han vel litt frem og tilbake i RBK og Herta Berlin (?) og fikk bare med seg 19 kamper totalt, 9 av disse etter at han returnerte til B/G i sommerpausen. Så veldig skadehistorikk har ikke han heller i følge tallene, selv om jeg medgår jeg ble noe overrasket da jeg så dette.

Krøvel; tar du over herfra? ;-p
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

naitsirk

so du forventer at vif skal prestere like bra med feks grindheim, wæhler, og gashi ute.

greit nok at ein ikkje kan skulde på skader i år, men slik det utvikla seg i fjor so kunne ikkje brann gjera nok frå eller til.
kvifor spelte scharner midtstoppar mot slutten av sesongen. jo for då var ørn 1 ute med skade.
klart midtbanen vert svekka då.

mjelde e ikkje verdens beste trenar, men langt frå den dårligaste i tl.
kvifor trener favoritten Eggen jr fredrikstad endå? kanskje fordi han ikkje har noko anna alternativ.

rekdal brukte 5 år på å nå gullet.
mjelde har brukt 4. medalje/gull i år so har han gjort ein kjempe jobb
dersom ikkje so bør brann finna seg noko anna å gjera

runarnormann

Quote from: "dudo"
Quote from: "runarnormann"I likhet med alle andre visste Mjelde utmerket godt at spillere som Andresen, Saeternes og Ludvigsen er skadeforfulgt, men han tok sjansen paa dem.  Det blir for dumt hvis han no begynner aa grine om dem.


Det er da ikke grenser for hvor etterpåklok man er med denne Andresen, han var OVERHGODET IKKE skadeforfulgt! før 2004-sesongen var det INGEN sesonger han startet mindre enn 27 kamper.

At du kanskje utmerket godt visste at han var skadeforfulgt gidder jeg ikke kommentere en gang, med fare for flamekrig...

Dokumetasjon: http://stabak.no/soccerstats/player.php?id=22


Men vi er altsaa enig at det er talentloest av Mjelde aa grine om de andre vrakene?
egenden Alf Dahl

dudo

Hehe, jeg har redigert innlegget, les igjen! :-)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

runarnormann

Quote from: "dudo"Hehe, jeg har redigert innlegget, les igjen! :-)


Snakk om skittent spill!  :)
egenden Alf Dahl

dudo

Jeg fullfører min fantastiske research: Bengt hadde 113 kamper i serien i perioden 98-02, jeg er dog ikke helt sikker på når i sesongen han forlot klubben, worst-case gir 22,6 kamper pr sesong. (18 kamper i '02-sesongen.) For Brann har han som kjent 26 kamper på halvannen sesong. I Brügge var han vel mer benket enn skadet om jeg ikke husker veldig feil.

Som en kuriositet kan det nevnes at han i år vil runde 100 mål i TL, da han hittil står med 75 mål... ;-p

Merk: Alle tall gjelder utelukkende Tippeligakamper.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krøvel vellevold

Quote from: "runarnormann"[ No er jeg saa grundig lei dette med aa skylde paa skader fra Mjelde elskerne.  I likhet med alle andre visste Mjelde utmerket godt at spillere som Andresen, Saeternes og Ludvigsen er skadeforfulgt, men han tok sjansen paa dem.  Det blir for dumt hvis han no begynner aa grine om dem.

Hvis man bygger med raatne planker, saa kan man ikke klage hvis veggen faller ned, uansett om man har aldri saa mye stein i grunnmuren.


Makan til etterpåklokskap! Hadde Brann droppet disse spillerne, så hadde det selvsagt blitt latterliggjort det også!

Og er det Mjelde som henter inn spillere? Han har sikkert sitt å si, men det er vel først og fremst POL som henter spillere! Og dessuten er det LEGEN som skal foreta legesjekk av nye spillere - ikke Mjelde!
Legg ned hele klubben!

runarnormann

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "runarnormann"[ No er jeg saa grundig lei dette med aa skylde paa skader fra Mjelde elskerne.  I likhet med alle andre visste Mjelde utmerket godt at spillere som Andresen, Saeternes og Ludvigsen er skadeforfulgt, men han tok sjansen paa dem.  Det blir for dumt hvis han no begynner aa grine om dem.

Hvis man bygger med raatne planker, saa kan man ikke klage hvis veggen faller ned, uansett om man har aldri saa mye stein i grunnmuren.


Makan til etterpåklokskap! Hadde Brann droppet disse spillerne, så hadde det selvsagt blitt latterliggjort det også!

Og er det Mjelde som henter inn spillere? Han har sikkert sitt å si, men det er vel først og fremst POL som henter spillere! Og dessuten er det LEGEN som skal foreta legesjekk av nye spillere - ikke Mjelde!


Takk POL for at du ga oss cupseieren!
egenden Alf Dahl

krøvel vellevold

Quote from: "runarnormann"
Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "runarnormann"[ No er jeg saa grundig lei dette med aa skylde paa skader fra Mjelde elskerne.  I likhet med alle andre visste Mjelde utmerket godt at spillere som Andresen, Saeternes og Ludvigsen er skadeforfulgt, men han tok sjansen paa dem.  Det blir for dumt hvis han no begynner aa grine om dem.

Hvis man bygger med raatne planker, saa kan man ikke klage hvis veggen faller ned, uansett om man har aldri saa mye stein i grunnmuren.


Makan til etterpåklokskap! Hadde Brann droppet disse spillerne, så hadde det selvsagt blitt latterliggjort det også!

Og er det Mjelde som henter inn spillere? Han har sikkert sitt å si, men det er vel først og fremst POL som henter spillere! Og dessuten er det LEGEN som skal foreta legesjekk av nye spillere - ikke Mjelde!


Takk POL for at du ga oss cupseieren!


Hva skal liksom poenget være her? POL har hovedansvaret for kjøp/salg av spillere. Han skal selvsagt ha ros for de gode kjøpene, og han skal ha kritikken for de dårlige kjøpene. Hva er det du vil frem til?
Legg ned hele klubben!

runarnormann

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "runarnormann"
Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "runarnormann"[ No er jeg saa grundig lei dette med aa skylde paa skader fra Mjelde elskerne.  I likhet med alle andre visste Mjelde utmerket godt at spillere som Andresen, Saeternes og Ludvigsen er skadeforfulgt, men han tok sjansen paa dem.  Det blir for dumt hvis han no begynner aa grine om dem.

Hvis man bygger med raatne planker, saa kan man ikke klage hvis veggen faller ned, uansett om man har aldri saa mye stein i grunnmuren.


Makan til etterpåklokskap! Hadde Brann droppet disse spillerne, så hadde det selvsagt blitt latterliggjort det også!

Og er det Mjelde som henter inn spillere? Han har sikkert sitt å si, men det er vel først og fremst POL som henter spillere! Og dessuten er det LEGEN som skal foreta legesjekk av nye spillere - ikke Mjelde!


Takk POL for at du ga oss cupseieren!


Hva skal liksom poenget være her? POL har hovedansvaret for kjøp/salg av spillere. Han skal selvsagt ha ros for de gode kjøpene, og han skal ha kritikken for de dårlige kjøpene. Hva er det du vil frem til?


Det jeg vil frem til er at flere tullinger har rost Mjelde for aa ha hentet Bengt S og dermed gitt klubben et cupgull.  No viser det seg at det er POL vi alle skal takke, saa jeg syntes det var paa sin plass aa gi mannen litt velfortjent ros.
egenden Alf Dahl

nummer9

Quote from: "runarnormann"
Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "runarnormann"
Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "runarnormann"[ No er jeg saa grundig lei dette med aa skylde paa skader fra Mjelde elskerne.  I likhet med alle andre visste Mjelde utmerket godt at spillere som Andresen, Saeternes og Ludvigsen er skadeforfulgt, men han tok sjansen paa dem.  Det blir for dumt hvis han no begynner aa grine om dem.

Hvis man bygger med raatne planker, saa kan man ikke klage hvis veggen faller ned, uansett om man har aldri saa mye stein i grunnmuren.


Makan til etterpåklokskap! Hadde Brann droppet disse spillerne, så hadde det selvsagt blitt latterliggjort det også!

Og er det Mjelde som henter inn spillere? Han har sikkert sitt å si, men det er vel først og fremst POL som henter spillere! Og dessuten er det LEGEN som skal foreta legesjekk av nye spillere - ikke Mjelde!


Takk POL for at du ga oss cupseieren!


Hva skal liksom poenget være her? POL har hovedansvaret for kjøp/salg av spillere. Han skal selvsagt ha ros for de gode kjøpene, og han skal ha kritikken for de dårlige kjøpene. Hva er det du vil frem til?


Det jeg vil frem til er at flere tullinger har rost Mjelde for aa ha hentet Bengt S og dermed gitt klubben et cupgull.  No viser det seg at det er POL vi alle skal takke, saa jeg syntes det var paa sin plass aa gi mannen litt velfortjent ros.


Vel, MANGE spillere har sagt at samtaler med MIM var en STOR medvirkende årsak til at de valgte BRANN. Om MIM skal ha skylden for at disse spillerne samtidig i følge noen (men ingen fakta foreløpig) skal være så fantastisk skadeforfulgt, er jo bare HELT urimelig.

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

dudo

Quote from: "nummer9"Om MIM skal ha skylden for at disse spillerne samtidig i følge noen (men ingen fakta foreløpig) skal være så fantastisk skadeforfulgt, er jo bare HELT urimelig.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

naitsirk

spark mjelde sånn at me får ein ny trenar.

so leverer han nokre dårlige kampar og so ska alle sparka han. han blir sparka og inn med ein ny igjen osv.

sånn har da alltid vore og vil alltid vera. brann kjem aldri til å bli ein habil toppklubb om denne kulturen fortsetter. sjå på lag rundt om i europa og sjekk kven som har suksess og kor lenge trenaren har vore i klubben.
korleis gjekk da forresten med sir alex då han byrja i klubben. ingen seriegull før etter 6 år. resten er historie.

kva med litt tolmodighet for ein gongsskuld. serien har ikkje byrja og mjelde står fortsatt med blanke ark i 2006 sesongen.
eg er einig med anti-mjelde folka om at mjelde bør visa gode resultater denne sesongen for å bli, men enkelte har bestemt seg for at uansett so ska mjelde ut.

kanskje leverer ein kjempe god sesong, men klarer likevel ikkje betre enn 4.plass. som eg skreiv tidligare, da finst andre klubbar med ambisjonar.

nummer9

Quote from: "dudo"
Quote from: "nummer9"Om MIM skal ha skylden for at disse spillerne samtidig i følge noen (men ingen fakta foreløpig) skal være så fantastisk skadeforfulgt, er jo bare HELT urimelig.


Jeg er enig at du avkreftet dette, men det kommer kanskje ikke så godt frem i mitt ressonement, burde vel heller stått:

"...i følge noen (men ingen fakta foreløpig som støtter denne påstanden) skal være så..."

Langhår

Som jeg har poengtert (i likhet med en rekke andre) tidligere, har denne hodekappingen av trenere sjelden eller aldri ført noe godt med seg. Forrige seriegull kom som de aller fleste vet i 1963.

Hva med å forsøke noe nytt? Det kalles kontinuitet.....
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

tormi

Ja så fantastisk enkelt kan det faktisk sies Langhår. *applaus*
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

XPen


Xminator

Er ikke så redd for den kortsiktige effekten, men mer det som skjer når den neste treneren får en periode med dårlige resultater.

naitsirk

han får vel sparken som vanlig:)

hocey

Quote from: "Langhår"Som jeg har poengtert (i likhet med en rekke andre) tidligere, har denne hodekappingen av trenere sjelden eller aldri ført noe godt med seg. Forrige seriegull kom som de aller fleste vet i 1963.

Hva med å forsøke noe nytt? Det kalles kontinuitet.....


Det hjelper ikke med kontinuitet når grunnfjellet ikke er på plass.
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

runarnormann

Quote from: "Langhår"
Hva med å forsøke noe nytt? Det kalles kontinuitet.....


Det er jo selvfoelgelig vel og bra, men kan du nevne et eksempel paa en trener som har vaert i flere sesonger og saa plutselig tatt dem til toppen?  Rekdal er jo kanskje et eksempel, men ogsaa her har det jo vaert en gradvis stigning fra opprykk til soelv (via nesten nedrykk) og til slutt gull.  Som regel blir jo folk paa samme sted en lang stund fordi de gjoer det bra.  Det blir altsaa kontinuitet p.g.a. resultater vel saa mye som resultater p.g.a. kontinuitet.
egenden Alf Dahl

Langhår

Quote from: "runarnormann"
Det er jo selvfoelgelig vel og bra, men kan du nevne et eksempel paa en trener som har vaert i flere sesonger og saa plutselig tatt dem til toppen?  Rekdal er jo kanskje et eksempel, men ogsaa her har det jo vaert en gradvis stigning fra opprykk til soelv (via nesten nedrykk) og til slutt gull.  Som regel blir jo folk paa samme sted en lang stund fordi de gjoer det bra.  Det blir altsaa kontinuitet p.g.a. resultater vel saa mye som resultater p.g.a. kontinuitet.


Det er jo fristende å besvare dette med to spørsmål i retur:

1. Hvor har Brann`s stadige skifte av trenere opp gjennom årene brakt oss? Hvor er resultatene av denne stadige hoderullingen?

2. Du nevner Rekdal. Hans karriere har svingt fra fiasko til suksess. Tror du Rekdal hadde fått sitte som trener etter dersom han hadde hatt en slik kurve i Brann? Er ikke sjansen overhengende for at de samme som nå forlanger Mjeldes avgang ville gjort det samme da?

Mjelde har etter mitt syn mange gode resultater å vise til. Vi har bronse og cupgull i tillegg til en glitrende vårsesong ifjor. Høsten ifjor var begredelig, men å ekskludere skadene som en sentral årsak til dette er tullete. Mjelde har etter mitt syn gjort seg fortjent til å få jobbe ut kontraktstiden sin. Først da skal evalueringen tas.
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

Nixon

https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

runarnormann

Quote from: "Langhår"
Quote from: "runarnormann"
Det er jo selvfoelgelig vel og bra, men kan du nevne et eksempel paa en trener som har vaert i flere sesonger og saa plutselig tatt dem til toppen?  Rekdal er jo kanskje et eksempel, men ogsaa her har det jo vaert en gradvis stigning fra opprykk til soelv (via nesten nedrykk) og til slutt gull.  Som regel blir jo folk paa samme sted en lang stund fordi de gjoer det bra.  Det blir altsaa kontinuitet p.g.a. resultater vel saa mye som resultater p.g.a. kontinuitet.


Det er jo fristende å besvare dette med to spørsmål i retur:

1. Hvor har Brann`s stadige skifte av trenere opp gjennom årene brakt oss? Hvor er resultatene av denne stadige hoderullingen?

2. Du nevner Rekdal. Hans karriere har svingt fra fiasko til suksess. Tror du Rekdal hadde fått sitte som trener etter dersom han hadde hatt en slik kurve i Brann? Er ikke sjansen overhengende for at de samme som nå forlanger Mjeldes avgang ville gjort det samme da?

Mjelde har etter mitt syn mange gode resultater å vise til. Vi har bronse og cupgull i tillegg til en glitrende vårsesong ifjor. Høsten ifjor var begredelig, men å ekskludere skadene som en sentral årsak til dette er tullete. Mjelde har etter mitt syn gjort seg fortjent til å få jobbe ut kontraktstiden sin. Først da skal evalueringen tas.


Legger merke til at du ikke klarer aa svare innlegget ditt.  Evnt. ikke forstod det.  Det jeg mener her er at man maa fortjene aa faa sitte i lang tid.  For aa vende ditt innlegg paa hodet, tror du Rekdal ville fortsatt vaert i VIF hvis de hadde saa tydelig stagnert under ham?  

Jeg sier det jeg har sagt siden Brann slo RBK i fjor (Sjekk traad:  Mjelde- rett mann?) at jeg ikke er Mjelde tilhenger.  Men jeg mener at aa fjerne ham foer sommeren er tull.  Han faar kampene frem til sommeren aa bevise seg.  Naa har han ikke skader aa skylde paa.
egenden Alf Dahl

Langhår

Quote from: "runarnormann"
Legger merke til at du ikke klarer aa svare innlegget ditt.  Evnt. ikke forstod det.  Det jeg mener her er at man maa fortjene aa faa sitte i lang tid.  For aa vende ditt innlegg paa hodet, tror du Rekdal ville fortsatt vaert i VIF hvis de hadde saa tydelig stagnert under ham?  

Jeg sier det jeg har sagt siden Brann slo RBK i fjor (Sjekk traad:  Mjelde- rett mann?) at jeg ikke er Mjelde tilhenger.  Men jeg mener at aa fjerne ham foer sommeren er tull.  Han faar kampene frem til sommeren aa bevise seg.  Naa har han ikke skader aa skylde paa.


Legger merke til at du ikke klarer å svare på et eneste av spørsmålene mine. Eventuelt at du ikke forstod dem.

Forøvrig skriver jeg at jeg mener at Mjelde har fortjent å få sitte, i førsteomgang ut kontraktstiden. Dersom jeg ikke mente det ville jeg jo vært enig med deg. At du mener at han ikke har gjort seg fortjent til det er din mening, ikke en vedtatt sannhet.

Det samme gjelder din påstand om stagnasjon under Mjelde. Det er et premiss jeg ikke godtar. Litt merkelig at du sier at "Nå har han ikke skader å skylde på". Betyr det at du innser at høsten ifjor ble ødelagt av skader på nøkkelspillere? I så fall har jo Mjelde vist jevn stigning fra en middelmådig førstesesong, via bronse og cupgull til en meget god vårsesong ifjor. Det er ikke stagnasjon i min bok. Dersom du mener Mjelde burde tatt gull med de spillerne han hadde tilgjengelig ifjor høst, overrasker du meg.

Forøvrig er jeg Branntilhenger, ikke Mjelde-tilhenger slik du insinuerer. Jeg ønsker det beste for Brann, det kan av og til virke som om det for noen er viktigst å fjerne Mjelde.
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

Tobby

Da e heilt latterligt å sei at mjelde må gå...HEILT på tryne...må faen meg ha tolmodighet...da e ikkje sånn at alt skjer på komando!
rann Bataljonen Bømlo

Go Up