• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sang til Petter Vaagan Moen!

Started by svennsi10, January 26, 2006, 15:19:42 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

svennsi10

Et forslag til ny sang for Vaagan Moen.


Melodi: (For det var) Fårikål i første, fårikål i 2 osv...Referenget..


- For det var Petter i første, Petter i andre, Vaagan Moen skyter ballen  rett i mÃ¥l.
- Det ikkje nokke tvil, han gjør det jo med stil,
- Han e Mjøsas Beckham, han e skapt for Brann..

Flere forslag, endringer??
lsker Brann!

Mr_Soma

Gamle Helstad sangen:

"Vi har Vaagan Moen, Vi e Brann
Vi har Vaagan Moen,Vi har Vaagan Moen
Vi e Brann
Vi har Vaagan Moen... osv"

Enkle er ofte det beste.

Candyman

Quote from: "svennsi10"For det var Petter i første, Petter i andre, Vaagan Moen skyter ballen  rett i mÃ¥l.
- Det ikkje nokke tvil, han gjør det jo med stil,
- Han e Mjøsas Beckham, han e skapt for Brann..

Flere forslag, endringer??

Og for eksempel å følge rytmen. Sikkert bedre å bytte om på Vaagan Moen (må uttales Moo'n) og Petter, siden Fårikål og Vaagan Moen er tre slag og så er det sikkert best å si Petter'en skyter på slutten.....

For det var Vaagan Moen i første, Vaagan Moen i andre, se Petter skyte ballen rett i mål...

Eller noe sånt....men denne tråden bør flyttes! Til sangavdelingen!
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

abe78

Quote from: "Mr_Soma"Gamle Helstad sangen:

"Vi har Vaagan Moen, Vi e Brann
Vi har Vaagan Moen,Vi har Vaagan Moen
Vi e Brann
Vi har Vaagan Moen... osv"

Enkle er ofte det beste.


Utgår. ;-)
.og husk!

BrannFa(e)n

eller El Fakiri-sangen. "Petter, Vaagan Moen, Vaagan Moen, Petter Vaagan Moen, Petter, Vaagan Moen, Vaagan Moen, Petter Vaagan Moen". Faen så lite kreative vi er for tiden. Enten det, eller folk kommer med klisjéer som man ikke har sett maken til tidligere. Ikke faen om jeg synger "en himmel full av stjerner", som noen andre i et annet emne har foreslått.

Da tar vi heller Danmark-sangen.. "Vi er røde, vi er hvite, vi står sammen, blablabla" Men vi er jo ikke så jævlig hvit lenger. Kanskje "Hey Jude"? Lalalalalalalalalalalalalalala Moen... Hahaha, kongedårlig. Alt jeg har listet opp her er dritdårlig og samtidig bedre enn "En himmel full av stjerner".

Og for å gå tilbake til emnet igjen, så har jeg ikke peiling på hvilken sang det er snakk om O_O
rannfasiten

XPen

Brannfaen: Du er for ung til å huske den sikkert!

dex1974

Melodi : "Glory Glory Halleluja"

Se på Petter Vaagan Moen
Mjøsas Beckham som har troen
Se på Petter Vaagan Moen
han gir alt det han kan for SK Brann!!!



eehhh...vel det kan kanskje funke???
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

Nixon

Quote from: "dex1974"Melodi : "Glory Glory Halleluja"

Se på Petter Vaagan Moen
Mjøsas Beckham som har troen
Se på Petter Vaagan Moen
han gir alt det han kan for SK Brann!!!


Her var det tilløp til genialitet!:)
Mye bedre enn den som startet tråden som knapt hadde en eneste stavelse som passet til melodien. Og en melodi som, erfaringsmessig, fort hadde blitt et kappløp for å bli ferdig.

Dette er en melodi som er mye lettere å få trøkk i. Noe som er viktig.
Men jeg vet ikke helt om jeg liker "Mjøsas Beckham". Han er jo Brannspiller nå og henvisningen til Mjøsa blir litt malplassert i mine øyner. Men det er kanskje bare meg, er jo et uttrykk som folk kjenner igjen.

Kunne jo prøvde med "venstrekanten som har troen". Men det blir kanskje litt klisjeaktig.

Men i siste linje kan man med fordel kutte ut ordet "det".
"han gir alt han kan for SK Brann"
Med trykk på "gir" og "SK Brann" blir det en flott avslutning.

Se på Petter Vaagan Moen
Mjøsas Beckham som har troen
Se på Petter Vaagan Moen
han gir alt han kan for SK Brann
Rød makt på Hansa

JS

støtter den siste. hadde vært greit Ã¥ fÃ¥tt noe annet enn vaagan moen  klappklappklappklappklapp........

og nÃ¥r vi først er i siget: vennligt kutt ut "vi e berømte brann fra bergen" tidlig i sesongen om vi ligger et stykke etter. rett og slett flaut Ã¥ høre pÃ¥ mangelen pÃ¥ kreativitet fra store stÃ¥. FÃ¥ tettere samarbeid med hansa-svingen. Det var det lille høydepunktet dere klarte Ã¥ komme med sesongen 05.  stÃ¥ pÃ¥
7.11.04.....4-1....finnes det bedre lesning?

dex1974

Takker for hyggelig feedback på forslaget og kan være enig i at linjen "Mjøsas Becham..." muligens blir noe søkt da han nå er Bergens Beckham :wink:
Anyway...her er et erstatningsforslag : "PVM,ja han har troen".

Kom gjerne med tekstforslag dere andre og men jeg tror melodien kan være den rette til å skape trøkk :D
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

Falken

Quote from: "Nixon"
Quote from: "dex1974"Melodi : "Glory Glory Halleluja"

Se på Petter Vaagan Moen
Mjøsas Beckham som har troen
Se på Petter Vaagan Moen
han gir alt det han kan for SK Brann!!!


Her var det tilløp til genialitet!:)
Mye bedre enn den som startet tråden som knapt hadde en eneste stavelse som passet til melodien. Og en melodi som, erfaringsmessig, fort hadde blitt et kappløp for å bli ferdig.

Dette er en melodi som er mye lettere å få trøkk i. Noe som er viktig.
Men jeg vet ikke helt om jeg liker "Mjøsas Beckham". Han er jo Brannspiller nå og henvisningen til Mjøsa blir litt malplassert i mine øyner. Men det er kanskje bare meg, er jo et uttrykk som folk kjenner igjen.

Kunne jo prøvde med "venstrekanten som har troen". Men det blir kanskje litt klisjeaktig.

Men i siste linje kan man med fordel kutte ut ordet "det".
"han gir alt han kan for SK Brann"
Med trykk på "gir" og "SK Brann" blir det en flott avslutning.

Se på Petter Vaagan Moen
Mjøsas Beckham som har troen
Se på Petter Vaagan Moen
han gir alt han kan for SK Brann


Gode forslag til endringer. Ang slutten ville jeg heller satset på trykk på ALT istedenfor GIR. Hvis du synger inni hodet ditt gir det kanskje mening... En sang som kan brukes.

Er det forresten noen som vet hvem som har orginalen til den tolvte manns "heia brann" ?

Rasmus_brann

Masse bra her... Jeg er ikke så flink til å komponere, men kanskje det hjelper....: Petter Vågan Moen rimer jo på troen som mange har skrevet i forslagene sine her. Men det som også rimer er "roen" F.eks. Han har faen roen..
et e ikke tvil at det går ann, så lenge hjertet står i Brann!

Nixon

Quote from: "Rasmus_brann"Masse bra her... Jeg er ikke så flink til å komponere, men kanskje det hjelper....: Petter Vågan Moen rimer jo på troen som mange har skrevet i forslagene sine her. Men det som også rimer er "roen" F.eks. Han har faen roen..


"Roen" passer jo forsåvidt greit, og det er jo også en egenskap som er viktig å ha i fotball.

"Han har faen roen" passer dog ikke til melodien.

"Det er gutten som har roen" kunne vært et alternativ.
Men det blir veldig og-så-tar-vi-frem-det-rosa-arket-dere...
Rød makt på Hansa

Stalin

Hvorfor i alle dager er det nødt til å rime?

TcK

Foruten "mjøsas beckham", så var denne sangen helt excellent.. "Venstrekanten" el. "venstrevingen" kunne kanskje gått, jeg vet ikke.. Andre forslag her?

tck.
Jesus elsker alle barna

Derabilo

Passer bra med venstrevingen da.. Genial sang!
Bergen ut av Norge -


Rasmus_brann

Quote from: "Stalin"Hvorfor i alle dager er det nødt til å rime?


Det er jo ikke nødt til å rime, men jeg synts det er et stort pluss!!
et e ikke tvil at det går ann, så lenge hjertet står i Brann!

Kirk

Quote from: "Falken"
Quote from: "Nixon"
Quote from: "dex1974"Melodi : "Glory Glory Halleluja"

Se på Petter Vaagan Moen
Mjøsas Beckham som har troen
Se på Petter Vaagan Moen
han gir alt det han kan for SK Brann!!!


Men i siste linje kan man med fordel kutte ut ordet "det".
"han gir alt han kan for SK Brann"
Med trykk på "gir" og "SK Brann" blir det en flott avslutning.

Se på Petter Vaagan Moen
Mjøsas Beckham som har troen
Se på Petter Vaagan Moen
han gir alt han kan for SK Brann


Gode forslag til endringer. Ang slutten ville jeg heller satset på trykk på ALT istedenfor GIR. Hvis du synger inni hodet ditt gir det kanskje mening... En sang som kan brukes.



Hva med også å kutte ut HAN i siste linje for å få det mer likt originalen med trykk på "alt han kan" og EKSTRA trykk på SK Brann (on! on! on!) hvis dere skjønner hva jeg mener . . .
Også nytt forslag til linje to:

Se på Petter Vaagan Moen,
Han har blikket han har roen.
Se på Petter Vaagan Moen;
gir alt han kan for SK Brann!

Nixon

Quote from: "Kirk"
Se på Petter Vaagan Moen,
Han har blikket han har roen.
Se på Petter Vaagan Moen;
gir alt han kan for SK Brann!


Spør dere meg er sangen ferdig!:)
Rød makt på Hansa

positiv

Koffor avslutter nesten alle sangene folk lager med SKBrann???
ødt blod på HANSA

Stalin

Pga vi er ca like lite kreativet som kanarifansen.

Yngve

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Kirk"
Se på Petter Vaagan Moen,
Han har blikket han har roen.
Se på Petter Vaagan Moen;
gir alt han kan for SK Brann!


Spør dere meg er sangen ferdig!:)


Tiltredes. Men no må folk slutta og syta over at det vert laga mange songar som sluttar på SK Brann, og heller få innførd ein ny song. Det har ikkje vore flust av nye songar i det siste..

Henningen


Skyscraper

Quote from: "positiv"Koffor avslutter nesten alle sangene folk lager med SKBrann???


Tja... vi kunne jo laget en som sluttet på Enga... eller noe lignende. Men har fått det for meg at det ikke hadde blitt tatt like vel imot. Uansett så er det jo en bra sang nå. Dessuten så hadde det jo seg slik at det faktisk passet inn, så hvorfor stresse for å finne på noe annet da? Vi heier jo faktisk på SK Brann, men bevares, finnes det noe annet der ute som passer bedre så kan man vel tilføye det i stedet
Ã¥ skal det skje... Nei, vent... NÃ¥

Pepto_I

Hva med å børste støv av den gamle El Fakiri sangen?

Petter,
Vaagan Moen, Vaagan Moen,
Petter Vaagan Moen

Det enkle er ofte det beste?

SKB e BEST!!!

Her kommer Vaagan Moen,
se på stilen se på roen!
Venstrevingens konge,
se på Petter Vaagan Moen!

Likte de andre forlagene bedre, men spytter nå ut her nå som vi er så godt igang:)
idelse og smerte..eller bare ren plankekjøring.

Rasmus_brann

Quote from: "SKB e BEST!!!"Her kommer Vaagan Moen,
se på stilen se på roen!
Venstrevingens konge,
se på Petter Vaagan Moen!

Likte de andre forlagene bedre, men spytter nå ut her nå som vi er så godt igang:)


Og melodien var.......? Burde jeg kanskje skjønne det....?
et e ikke tvil at det går ann, så lenge hjertet står i Brann!

Skyscraper

Quote from: "Rasmus_brann"
Quote from: "SKB e BEST!!!"Her kommer Vaagan Moen,
se på stilen se på roen!
Venstrevingens konge,
se på Petter Vaagan Moen!

Likte de andre forlagene bedre, men spytter nå ut her nå som vi er så godt igang:)


Og melodien var.......? Burde jeg kanskje skjønne det....?

løft blikket litt... det står der...

(glory glory halleluja)
Ã¥ skal det skje... Nei, vent... NÃ¥

Rasmus_brann

Kunne vært hvilken som helst melodi. Det er diverse melodier lenger oppe. Og jeg fikk det ikke helt til å stemme. Sånn jeg får det til å bli må vi synge lenger på "her". Heer kommer vågan moen... Tar jeg feil eller...?
et e ikke tvil at det går ann, så lenge hjertet står i Brann!

Nixon

Du tar ikke feil. Teksten passer utrolig dårlig til melodien...
Rød makt på Hansa

Christian

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Kirk"
Se på Petter Vaagan Moen,
Han har blikket han har roen.
Se på Petter Vaagan Moen;
gir alt han kan for SK Brann!


Spør dere meg er sangen ferdig!:)

Ingen vits å tøyse mer med denne. No gjenstår bare det vanskeligste - å få folk til å synge den...

SKB e BEST!!!

Quote from: "Nixon"Du tar ikke feil. Teksten passer utrolig dårlig til melodien...


Nå må jeg få nevne at jeg ikke hadde bestemt noen melodi når jeg skrev denne teksten, så sangen hadde ingenting med glory glory melodien.

Likte Kirk sitt forslag best!
idelse og smerte..eller bare ren plankekjøring.

Rasmus_brann

Quote from: "Christian"
Quote from: "Nixon"
Quote from: "Kirk"
Se på Petter Vaagan Moen,
Han har blikket han har roen.
Se på Petter Vaagan Moen;
gir alt han kan for SK Brann!


Spør dere meg er sangen ferdig!:)

Ingen vits å tøyse mer med denne. No gjenstår bare det vanskeligste - å få folk til å synge den...


Enig.. Lær alle kompisene dokkars denne, så blir det nok en slager neste år... Det er å få den innført som er det vanskeligste, er alle enig at dette er det beste forslaget???
et e ikke tvil at det går ann, så lenge hjertet står i Brann!

joachim

Melodi: "she`l be coming round the mountain...."


Send den ballen ut til petter vågan moen

Send den ballen ut til petter vågan moen

For han e så jævla go

Ja han e så jævla go

Så send den ballen ut til petter vågan moen

bernu

1. denne sangen var skikkelig dårlig
2. vær heller med å innføre den sangen som har blitt "vedtatt" (se over)

Blir så utrolig mye rot når vi endelig har funnet en sang som er bra, og folk kaster inn bøttevis med mer eller mindre elendige sangforslag.
HANSA - Z

MyWay

Se på Petter Vaagan Moen,
Han har blikket han har roen.
Se på Petter Vaagan Moen;
gir alt han kan for SK Brann!

Den må være den endelige, ikke noe poeng i å tulle mer med denne nå, den er perfekt.

Lene

Quote from: "Nixon""Det er gutten som har roen" kunne vært et alternativ.
Men det blir veldig og-så-tar-vi-frem-det-rosa-arket-dere...


Satan, kor eg lo av den kommentaren der, Nixon!!!  :lol:  Rett og slett priceless!!

Er ellers enig medsangen som nÃ¥ er ''vedtatt''. Syns den var genial, og er sikkert ikke sÃ¥ vanskelig Ã¥ innføre. Den kommer sikkert til Ã¥ bli hyppig brukt de neste Ã¥rene!  :D

dudo

Så er spørsmålet; ble denne sangen sunget på tirsdag?

Og til BrannFa(e)n; du må ikke henge deg så jævlig opp i sangnavn og gamle assosiasjoner til disse før vi har laget fotballsanger av dem, som du sikkert vet er jo en de mest syngte melodiene "Jesus elsker alle barna"...

Som et eksempel jeg tror kunne funket (woho, min første fotballsang) til "En himmel full av stjerner":

Se der scorer Migen
Rødt hav så langt du ser
Migen vinner krigen
kan vi ønske mer?

evt
Se der scorer Migen
Han viser at han kan
Migen vinner krigen
Og elsker SK Brann

Litt tregt kanskje, men det kan fort funke så lenge det er mannskor og ikke Skjold Skole som synger...
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!


dudo

Slutt med whiningen og bidra med noe i stedet. Er da helt normalt at sanger slutter på klubbnavnet?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Stalin

Det er unormalt at nesten samtlige av sangene slutter på SK Brann.

Må jo være mulig å være litt mer kreativ..

Esskåbrann

Kan jo eventuelt slutte på "syng med no alle mann" eller bare "alle mann", men jeg syntes sangen er bra som den er.

Er jo kanskje ett aldri så lite pluss å få frem at det er Brann vi støtter, og ikke Tufte.
Ã¥ skal det skje!

Stalin

Quote from: "Esskåbrann"Kan jo eventuelt slutte på "syng med no alle mann" eller bare "alle mann", men jeg syntes sangen er bra som den er.



Wow! Orginalt!

slang

Quote from: "MyWay"Se på Petter Vaagan Moen,
Han har blikket han har roen.
Se på Petter Vaagan Moen;
gir alt han kan for SK Brann!

Den må være den endelige, ikke noe poeng i å tulle mer med denne nå, den er perfekt.


Syns bataljonen kan legge denne ut på "sanger" på hovedsiden!
ansa 08

Bataljonen

Quote from: "slang"
Quote from: "MyWay"Se på Petter Vaagan Moen,
Han har blikket han har roen.
Se på Petter Vaagan Moen;
gir alt han kan for SK Brann!

Den må være den endelige, ikke noe poeng i å tulle mer med denne nå, den er perfekt.


Syns bataljonen kan legge denne ut på "sanger" på hovedsiden!


Den med flere vil bli lagt ut på sangsiden !

Vi ønsker også å legge ut lydfiler av sanger og om det er noen som har dette kan den/de sendes til tore@bataljonen.no.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Esskåbrann

Quote from: "Stalin"

Wow! Orginalt!


Neimen faen, det er vel ikke poesi-nm heller! Prøver bare å finne på noe jeg. Som sagt, jeg syntes sangen er bra som den er.
Ã¥ skal det skje!

Yngve

Quote from: "Bataljonen"
Vi ønsker også å legge ut lydfiler av sanger og om det er noen som har dette kan den/de sendes til tore@bataljonen.no.


Er vel her den lenge omtala forsangar gruppa dykkar kjem inn i bilde? Då får ein songen i rett toneleie, rett melodi og ikkje minst rett tempo.

Lene

Quote from: "Stalin"


Ja, helt pÃ¥ trynet at ikke de fleste sangene slutter pÃ¥ RBK eller Vif, eller Real Madrid for den saks skyld. Utrolig lite kreativt at alle sangene vÃ¥re handler om Brann...  :roll:

Syns vi er flinke med å vedta sanger her inne, men er sjelden jeg hører de på Stadion. Noen må bare begynne å synge, så vil flere henge seg på etterhvert.

Stalin

Quote from: "Lene"
Quote from: "Stalin"


Ja, helt pÃ¥ trynet at ikke de fleste sangene slutter pÃ¥ RBK eller Vif, eller Real Madrid for den saks skyld. Utrolig lite kreativt at alle sangene vÃ¥re handler om Brann...  :roll:

Er du virkelig så dum eller spiller du?

Go Up