• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Mer gladstatistikk

Started by krøvel vellevold, January 23, 2006, 10:32:49 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

mobli

Alltid kjekt med slik statistikk, og det beviser hva alle Brannsupportere vet; nemlig at vi er et storlag. I hvert fall i norsk sammenheng.

Dessverre så vinner vi ikke noenting på meritter, så slikt sett så spiller det ikke noen rolle at vi har beste "versteplassering" siden krigen.

Men for all del, fortsett med denne statistikkførselen. Det er veldig interessant lesning.

tormi

En intet sigende statistikk presentert på en positiv måte... Krøvel - jeg begynner å få sansen for deg!

Sånn skal det være   :lol:
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

krøvel vellevold

De årene Brann var nede i nest øverste divisjon da det var to grupper i den øverste (48/49 - 60/61), var vi alltid av de fire lagene som rykket opp igjen. Men grunnet ulikt antall lag og kamper i hver av gruppene (en hel drøss) i nest øverste divisjon, er det vanskelig å sammenligne. Siden det var 16 lag tilsammen i øverste divisjon, kan vi si at vi hvert av de årene var på firedelt 17.plass. Vi har altså aldri vært dårligere enn firedelt 17.plass!!!

I 52/53 var ikke RBK av de 70 lagene som spilte i øverste eller nest øverste divisjon. De var heller ikke blant de 19 gruppevinnerne på tredje nivå som spilte play-off om opprykk. De ble nemlig nr. 2 i sin gruppe. Så RBK kom på en 19-delt 90.plass i seriesystemet det året! Snakk om taperklubb!
Legg ned hele klubben!

BRANN gutten fra Os!

alltid gøy me litt God statistikk...
RANN<3

Toa

Kjekt og flott, men det eneste som egentlig betyr noe er tabellen etter sesongslutt.
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

krøvel vellevold

RYDD FORSIDENE!!!

Jeg har kommet frem til en sensasjonell oppdagelse: Tross 19 seriegull til RBK og bare 2 til Brann, har Brann siden 1948/49 vært MYE BEDRE ENN ROSENBORG I SERIEN!!!!   Tro det eller ei!

Legger man sammen plass-sifre for hvor langt ned de to klubbene har vært rangert hvert år, så er Brann dobbelt så gode som RBK. (Eksempel: Da RBK var på 19-delt 100.plass i 48/49, blir det regnet som 109.plass (snittet av de 19 plasseringene). Da kommer vi frem til at Brann i snitt har vært nr. 8,67 i seriesystemet, mens RBK har i snitt vært nr. 17,7!

Og altså: Rosenborg har vært på en nittendelt 100.plass i seriesystemet!

Statistikk kan brukes til ALT!
Legg ned hele klubben!

KennethS

Ville heller vunnet 13 på rad en og være blandt de 20 beste de siste 50 årene. Uansett kor mange statistikker du kjører Krøvel kommer vi ikkje bort far at Brann kun har 2 seriemesterskap i klubbens snart 100 årige historie.
tå på Brann

krøvel vellevold

Quote from: "KennethS"Ville heller vunnet 13 på rad en og være blandt de 20 beste de siste 50 årene. Uansett kor mange statistikker du kjører Krøvel kommer vi ikkje bort far at Brann kun har 2 seriemesterskap i klubbens snart 100 årige historie.


Nei nei nei! Her må vi ikke være negative!
Brann har hatt mye mer suksess enn Rosenborg. Det er nå bevist!
Legg ned hele klubben!

Xminator

RBK kunne strengt tatt vunnet hvert år de neste 50 årene - og jeg hadde fortsatt sett på drømmer der jeg jublet for sort/hvitt som rene mareritt, komplett med skriket og kaldsvetten.

Nei takke meg til litt knoting med Brann, det har sin sjarm det også :p

BrannFa(e)n

Quote from: "krøvel vellevold"Brann er den eneste klubben som har spilt kvartfinale samtlige siste 10 tiår!


Når man kommer med statistikk vil jeg at den skal være korrekt, og slik du fremstiller det, så har Brann spilt kvartfinale siden før de ble stiftet, noe som ikke er mulig, og jeg har vanskelig for å tro at Brann aldri har blitt danket ut før kvarten, selv om dette bare var en skriveleif fra din side.
rannfasiten

krøvel vellevold

Quote from: "BrannFa(e)n"
Quote from: "krøvel vellevold"Brann er den eneste klubben som har spilt kvartfinale samtlige siste 10 tiår!


Når man kommer med statistikk vil jeg at den skal være korrekt, og slik du fremstiller det, så har Brann spilt kvartfinale siden før de ble stiftet, noe som ikke er mulig, og jeg har vanskelig for å tro at Brann aldri har blitt danket ut før kvarten, selv om dette bare var en skriveleif fra din side.


Hæ? Her er siste 10 tiår:
1 2000-tallet
2 1990-tallet
3 1980-tallet
4 1970-tallet
5 1960-tallet
6 1950-tallet
7 1940-tallet
8 1930-tallet
9 1920-tallet
10 1910-tallet

Brann ble stiftet i 1908.
Hvis du skal ta meg på feil, bør det være korrekt det du sier!

At de har spilt kvartfinale samtlige siste 10 tiår, betyr ikke at de har spilt kvartfinale hvert år! Det holder med ett år hvert tiår... Var det vanskelig å skjønne?
Legg ned hele klubben!

BrannFa(e)n

Hmm.. Ok, jeg tolket det som om at det sto: "Samtlige ganger siste ti tiår"
rannfasiten

Falkman

hadde jo vært ganske imponerenede om vi hadde kvalfisert oss for kvartfinalen sånn ca 90 ganger på rad ( ser bort fra 1940-1945++).. men det e faktisk ikkje mer enn  tre sesonger siden (2003) Gamsten sendte oss på hodet ut av cupen i 4.runde. det synes eg en som sitter på fasiten bør huske.

krøvel vellevold

Sist gang vi røk i 1.runde i NM var i 1939! Tipper det ikke er noen andre klubber som matcher det. Det ser ut til at vi har deltatt i NM 89 ganger, og altså spilt kvartfinale i 44 av dem.

Og på de 25 sesongene f.o.m. 1912 t.o.m. 1936, vant Brann 21 seriegull og 4 sølv!!! Riktignok i kretsserien, men det trenger vi ikke si høyt! Dessuten tviler jeg sterkt på at noen andre klubber matcher dette heller...
Legg ned hele klubben!

Go Up