• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

By Brann supporter klan: Hansa Guttene

Started by C&C-Brann, December 08, 2005, 23:08:46 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

C&C-Brann

kunne godt tenke meg å starte en ny supporter gruppe for skikkelige
Brann Gutter, min, alder 16 år, og kun gutter som kunne laget et skikkelig liv på stadion, og dradd i gang noen skikkelige sanger, er lei av alt 14-tiss pisset, UT MED PAKKET. Må få noe ny stemning, ikke den dårlige som har senket seg over gamle storestå, blir rett og slett flau, er lei av å måtte medele det. desverre.. få i gang noe nytt,!

Opp med livet, vær for nye ide`er.. kom igjen folkens, ikke vær så sta!
rann è Best!!!

C&C-Brann

mente minimum alder 16 år.

jeg er personlig 18. og har sett storestå fra hansa hele sesongen
rann è Best!!!

viks

Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

BL

Hansa-
Felt Z

Rasmus_brann

Tjaaaaa. Er selv 16 år. Synts egentlig ikke vi trenger en slik gruppering, men det jeg mener vi trenger å gjøre. Er å bite i det sure eplet og lage en mini-bataljonen for folk under 15 år. Da blir vi kvitt fjortiss pisset og heller "utdannete" brann-supportere i vår alder. Men dette forslaget ditt kan fungere, men du må utdype deg litt mer... Hva mener du det skal gå ut på? Hvem? Hvor mange? osv. Det er jo også snakk om en sang-gruppe til neste år, jeg har bare hørt rykter. Jeg er egentlig ikke for splittede supporter-grupperinger, men hvis du sikter til noe ultras lignene kan det heller virke interresent. Ultras kulturen er no jeg har sansen for, i motsetnig til visse andre i bataljonen. Utdyp deg litt mer...
et e ikke tvil at det går ann, så lenge hjertet står i Brann!

viks

Tema om "Mini Bataljonen", "Rævedilterne" eller hva de måtte hete er debatert i det uendelige, og noe jeg tror BBB styret har på programmet..

Hva anngår Hansa guttenes fremtid, så spår jeg ikke det helt store..Trådstarter kan jo spørre BBB ledelsen om det er problemfritt og drive en supporterorganisasjon/gruppering, verve medlemmer, organisere etc..
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

C&C-Brann

Har vært medlem i BBB- men så ikke vitsen..
betalte ikke kontigenten forrige år, for meg og noen kompisser
tok heller turen til Hansa. Likte meg bedre der, er så digg når Hansa tar av. det er da man kan kalle det liv på stadion.. og ikke når 600, 14-tiss jenter, og 6-800 gutter under 16 år, og 2-400 menn/gutter over 16 år på storestå- Må få i gang noe nytt, skal komme med noen forslag i morgen, e for trøtt no :) men har tenkt ut noe..
rann è Best!!!

C&C-Brann

er ikke meningen og være negativ eller noe, setter stor pris på alle som støtter Brann, store og små.. men det gjelder å få opp stemningen, det er det som fører laget, og ildner opp spillerene.. Har et sterkt ønske om å stemningen opp, og holde den der kampen igjennom..
rann è Best!!!

viks

Quote from: "C&C-Brann"Har vært medlem i BBB- men så ikke vitsen..
betalte ikke kontigenten forrige år, for meg og noen kompisser
tok heller turen til Hansa. Likte meg bedre der, er så digg når Hansa tar av. det er da man kan kalle det liv på stadion.. og ikke når 600, 14-tiss jenter, og 6-800 gutter under 16 år, og 2-400 menn/gutter over 16 år på storestå- Må få i gang noe nytt, skal komme med noen forslag i morgen, e for trøtt no :) men har tenkt ut noe..


Ja du virker jo som en løsningsorientert kar som ser utfordringer fremfor problemer.

Dersom du ikke er medlem av BBB er du i mine øyne ikke berettiget til og komme med kritikk. Hvis alt er så mye bedre med ikke og være medlem, så kan du i det minste la være og kritisere BBB og heller konsentrere deg om ditt eget.

Som medlem har du i hvert fall mulighet til og stille opp på årsmøte og si i fra hvis du er misfornøyd med noe, men det er jo selvsagt mye lettere og gjemme seg bak et nick på BBB forumet og slenge ut en masse oppgulp og rakke ned på alle andre enn deg selv...

Litt selvkritikk, et snev av selvinnsikt hadde kanskje gjort seg, hvis du ikke vet hva ordene betyr kan du slå opp i fremmedordboken..

Du får ha meg unnskyldt, men ikke meningen og være så krass, men du kommer jo ikke akkurat med konstruktive innspill. Hvor konstruktivt er det og slakte alle som står på SS? Skjære alle over en kam? Slakte BBB som tross alt bruker mye av fritiden sin for og legge til rette for oss som ønsker og følge Brann, og ikke bare de som står på SS? Ikke særlig spør du meg..
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

C&C-Brann

nå ser man problemet, er garantert 1000-vis av personer med samme oppfattning som meg. Det som er problemet er at det er for få tilbud, det skulle ikke bare vært 1 supportergruppe. det er for mange forskjellige tanker rundt, hvordan ting skal være, og gjøres. det skulle vært et valg for de som hadde lyst og prøve noe annet, noe nytt, noe kanskje bedre, det er det jeg mener.
rann è Best!!!

C&C-Brann

jeg kan nok si hva jeg vil, jeg trenger ikke å være medlem i BBB- klarer meg fint uten det. kunne heller tenkt meg å støtte en ny supporter gruppering jeg. har vært medlem i BBB og opplevde det, så jeg har vel en form for rett med å komme med hvilke synspunker jeg har? eller er det noe du skal bestemme? haha. må nesten le.
rann è Best!!!

TERD

Bra initiativ C&C-Brann. Selv om jeg er laaangt utenfor din målgruppe, ønsker jeg alle nye initiativ hjertelig velkommen. BBB klarer jo ikke få orden i rekkene sine, så hvorfor ikke prøve noe nytt. Viks har en snodig oppfatning av situasjonen her, så han skal du heller ikke bry deg om. Som meningsberettiget individ kan du kritisere hvem du vil, starte hva du vil og gjøre hva du vil. Lykke til!
-----------------
Dersom det bare finnes en vinner, må resten per definisjon være tapere.

Veggen


C&C-Brann

Jeg mener ikke å slenge drit om supportere under 16 år heller, har selv vært det- men vi vet alle, Hvor mye hat det er innen Bataljonen, og hvor mye missnøye og klaging det har vært gjennom denne sesongen. det vil nok aldri bli noe ro, eller god løsning vil jeg tro, men det hadde vært en god drøm å være med å bidra til en god løsning på stadion, som ville løftet volumet, og være med å prøve på nye løsninger, man ser det er flere personer i BBB som et interisert i å prøve nye ting, men så kommer det noen andre og kritiserer det igjen.. Skulle hatt noe for begge parter, så vi kunne konkurert litt oss i mellom! :)

Jeg elsker Alle Brann Fans!
rann è Best!!!

KennethS

Quote from: "TERD"BBB klarer jo ikke få orden i rekkene sine, så hvorfor ikke prøve noe nytt.


Forklar ka du mener med det.
tå på Brann

abe78

Dette må da være et eksempel på en tråd som bare kan slettes?
.og husk!

TERD

Quote from: "KennethS"
Quote from: "TERD"BBB klarer jo ikke få orden i rekkene sine, så hvorfor ikke prøve noe nytt.


Forklar ka du mener med det.


Sitat Bataljonens statutt:

"Men den altoverskyggende hensikt med å danne en ny organisasjon var, er og blir å støtte sportsklubben Brann i tykt og tynt, og gi medlemmene muligheten til dette organisert. "

Synes du stemningen på Stadion i det siste har vært organisert på en slik måte at vi alle med hånden på hjertet kan si at Bataljonen har oppfylt sin  hovedmålsetningen på en optimal måte?
-----------------
Dersom det bare finnes en vinner, må resten per definisjon være tapere.

Professoren

Quote from: "C&C-Brann"kunne godt tenke meg å starte en ny supporter gruppe for skikkelige
Brann Gutter, min, alder 16 år, og kun gutter som kunne laget et skikkelig liv på stadion, og dradd i gang noen skikkelige sanger, er lei av alt 14-tiss pisset, UT MED PAKKET. Må få noe ny stemning, ikke den dårlige som har senket seg over gamle storestå, blir rett og slett flau, er lei av å måtte medele det. desverre.. få i gang noe nytt,!

Opp med livet, vær for nye ide`er.. kom igjen folkens, ikke vær så sta!


Det du her presenterer har vel strengt tatt vaert i utvikling i noen aar uten at det er noen organisert klubb arrangerer det hele. Og det er sikkert det beste om man skal faa tilbake litt galskap paa tribunen. Syns egentlig bataljonens holdning om aa ikke tilhoere en bestemt tribunedel er en god holdning. I det en bestemt supporterklubb for skylden for alt som skjer paa en tribunedel vil tyste-holdninger og politisk korrekthet bre seg og odelegge all stemning, saann som paa SS.

Nixon

Det som slår meg er at trådstarter burde prøvd å få utløp for ideene sine (hvis han har noen) innenfor BBB. Det er et årsmøte snart og BBB etterlyser folk som vil engasjere seg.
http://www.bataljonen.no/visnyhet.php?id=508

For hvis han føler seg kapabel til å stable en helt ny supporterorganisasjon på beina burde han klare å få utrettet mye i BBB som allerede er godt etablert, men som til en viss grad mangler ungdommelig friskhet og nye ideer.

Ellers skjønner jeg ikke hvorfor man må starte en helt ny organisasjon for å lage bedre stemning. Men det er kanskje bare meg.

Når det er sagt er jo Hansa Guttene et glimrende navneforslag. Vel å merke etter at feminist- og orddelingsdiskusjonen har lagt seg...
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

henk

Har egentlig veldig liten sans for at det blir diskutert ny supporterklubb på våres sider, men i dette tilfellet så vil jeg la det stå litt for å se hvordan det utvikler seg.
Eg synest det finnes mange gode ideer på dette forumet men hvorfor blir det ikke sendt til oss i styret i stede for å gjemme seg her, og til trådstarter så vil jeg bare si at dette tror jeg ikke det er mye gjennomtenkt, virker som du ikke har noe form for peiling på hva du snakker om. Det er lett å sitte hjemme på barnerommet sitt å filosofere over alle verdens problemer og løse de over en liten time, men det er ikke slik det funker. Når det kommer til BBB så er ikke det store stå eller omvendt, BBB er for alle som vil være med, vi har 2000 medlmmer og kun ca 1/3 av de står fast på store stå, mange av medlemmene sitter på hansa og resten av stadion. Det er ikke vi som alene skal stå for stemmningen på stadion, alle må bidra med sitt skal det være bra. At det kan komme påstander om at vi ikke har kontroll i rekken stiller jeg meg uforstående til, forstår rett og slett ikke hva det er man mener med det. Det er sant også at noe nytt friskt blod i BBB styret hadde gjort seg men det blir nok ikke deg trådstarter, som du sier så har du ikke vert medlem i år, så har du aldri vert betalende medlemm i BBB, og da vil du heller ikke ha stemmerett på årsmøtet. Og til slutt så kansje du er en av de personene som gjør at slike som deg blir flau når du går på kamp.
enk Ekerhovd
Nå som privatperson

C&C-Brann

Okei, Jeg har ikke tenkt å gå så langt som å starte en ny supportergruppe, men det hadde vært fint å fått noen med på idè`en, tror det hadde blitt veldig bra om vi hadde fått en stor gruppering av folk som vil gi alt kampen igjennom, være med på og prøve noe nytt, dette er bare en drøm. men det hadde nok funket bra, hadde nok personer blitt med på og prøve det ut. jeg har respekt for BBB- Ingen tvil. det er ikke noe i veien med den, det eneste så er så dumt er at det kommer for mange barn og unge, som bare syntes det er kult å stå der, og det blir feil, de kan ikke bidra til noe. uten å stå og servere noen hyyl og skriv av og til.
rann è Best!!!

EPPY

satt å så dvd`en fra årets sesong i går, På nesten alle målene på hjemmebane hørte man små pikestemmer som hylte i et så høyt toneleie at det var rett før trommehinnen sprakk!

Dette var aldeles forferdelig å høre på.

Tror vi må samle de unge på en plass og nekte tv selskapene å sette opp mikrofon i nærheten der.

og for å ha sagt det, Dvd`en var ikke noe særlig, var jo bare lange innslag om kampene brann tapte.

Northside

Tror ikke vi trenger noe ny gruppe egentlig. Vi har Guttene som jobber mest for engelsk stemning + litt mer...

Så har vi bbb som jobber for "vanlig" stemning, dvs stemning generelt.

Skulle vi fått noe ny gruppe så ville jeg hatt en gruppe med litt mer ultras kultur, men då må det startes seriøst, ikke slik som vi holder på noe med noen flagg her og der...

Mini bbb er jeg imot, hvorfor skal vi ha det? Kan de ikke like godt bare samles et annet sted, trenger jo ikke være noe gruppe når du er under 16år og knapt nok vet ka Brann er.
Gi heller lik pris uansett alder, då vil nok de yngre som ikke bryr seg så mye om Brann finne billigere plasser et annet sted.

Northside

Quote from: "EPPY"satt å så dvd`en fra årets sesong i går, På nesten alle målene på hjemmebane hørte man små pikestemmer som hylte i et så høyt toneleie at det var rett før trommehinnen sprakk!



Men vil det si at de var medlem i bbb? eller stod på ss?

Disse mikrofonene står som oftest på Hansa, klokkesvingen og diverse steder hvor de filmer fra. En eller annen gang står det en mikrofon foran bbb-feltet. At du då hører pipeskrik er ikke så rart ettersom de fleste unge har en tendens til å sitte helt fremme på muren.

Disse pikestemmene vil du nok høre resten av fremtiden så sant Brann ikke rykker nedover og alle medgangssupporteren rømmer...

EPPY

Hvor det kom ifra vet jeg ikke, for kunne ikke se barnene som skrek!!

men for all del hold dem unna ss, slik at ikke mandige stemmer blir overskygget av utrolig lyse og høye barnestemmer

P-K

Quote from: "C&C-Brann"Okei, Jeg har ikke tenkt å gå så langt som å starte en ny supportergruppe, men det hadde vært fint å fått noen med på idè`en, tror det hadde blitt veldig bra om vi hadde fått en stor gruppering av folk som vil gi alt kampen igjennom, være med på og prøve noe nytt, dette er bare en drøm. men det hadde nok funket bra, hadde nok personer blitt med på og prøve det ut. jeg har respekt for BBB- Ingen tvil. det er ikke noe i veien med den, det eneste så er så dumt er at det kommer for mange barn og unge, som bare syntes det er kult å stå der, og det blir feil, de kan ikke bidra til noe. uten å stå og servere noen hyyl og skriv av og til.


Det har ikke slått deg at for oss som er litt eldre, så er også attenåringer fjortisser? De fleste voksne som har forlater store stå gjør det først og fremst på grunn av alle de rølpete drittungene i alderen 15-20, ikke ti-tolvåringene som ikke plager noen.
lo til Chelsea - 3,75 millioner, Harrys lydanlegg - 3 millioner, Hansasvingen - 40 millioner+. Følelsen den dagen Brann vinner serien - Ubetalelig!

Veggen

Klanen har noe som kalles "Klanen-ung eller noe. Det er en gruppering for folk under 16 år. Virker som det fungerer bra å samle alle "de" på ett sted. Klokkesvingen kanskje. Noe BBB kan arrangere.

C&C-Brann

Det har ikke slått deg at for oss som er litt eldre, så er også attenåringer fjortisser? De fleste voksne som har forlater store stå gjør det først og fremst på grunn av alle de rølpete drittungene i alderen 15-20, ikke ti-tolvåringene som ikke plager noen.[/qum

Må le av sånne tåpelige innlegg, så.. jeg vet ikke hva jeg skal svare her en gang. kan ikke annet en å le. sikkert ikke voksen i hode du heller.

Ikke rart stemningen er som den er på stadion..
rann è Best!!!

Motyka

Quote from: "Veggen"Klanen har noe som kalles "Klanen-ung eller noe. Det er en gruppering for folk under 16 år. Virker som det fungerer bra å samle alle "de" på ett sted. Klokkesvingen kanskje. Noe BBB kan arrangere.


Mener det ville vært ytterst uforsvarlig å la småunger stå på en byggeplass når de ser kamp.
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

Veggen

Quote from: "C&C-Brann"Det har ikke slått deg at for oss som er litt eldre, så er også attenåringer fjortisser? De fleste voksne som har forlater store stå gjør det først og fremst på grunn av alle de rølpete drittungene i alderen 15-20, ikke ti-tolvåringene som ikke plager noen.[/qum

Må le av sånne tåpelige innlegg, så.. jeg vet ikke hva jeg skal svare her en gang. kan ikke annet en å le. sikkert ikke voksen i hode du heller.

Ikke rart stemningen er som den er på stadion..


Alle de rølpete drittungen i alderen 15-20? Du er jo 18 år selv C&C!!!!!!

Jeg vet ikke om jeg skal le eller grine av innleggene dine.....

Veggen

Quote from: "C&C-Brann"mente minimum alder 16 år.

jeg er personlig 18. og har sett storestå fra hansa hele sesongen


Du kaller 20 åringer for rølpunger og deg selv for voksene.

Det er så tragisk det du kommer med her at det er jeg som må le.

C&C-Brann

Er folk helt dumme i hode eller? jeg skulle skrive svar til en som skrev det over meg, se 2 hakk opp.. så skal vi se hvem som ler.. forbanna altså.. skrullinger
rann è Best!!!

C&C-Brann

Veggen?

Kan du lese 2 hakk over det jeg skrev, jeg skrev et svar til han personen
som skrev det..
rann è Best!!!

C&C-Brann

Skulle faen aldri skrevet noe inn her på denne møkkasiden, alle som kommer med nye ide`er er vist det et eller annet gale med, Får si det på denne måten, dokkar får alle bare kjøsse meg i ræven. hele saken er Håpløs, det samme er/var SS- Piss off
rann è Best!!!

Pondan

Klarer ikke div folk her inne å skrive som normale folk? Må mann slenge huden full med dritt osv?  :roll:

Veggen

rolig nå C&C...

Blir bare iritert når du kritiserer andre på den måten og mener at du er så mye bedre enn enkelte nadre her...

C&C-Brann

Vær så snill, jeg sier ikke at jeg er bedre en noe andre... Herregud.
rann è Best!!!

Northside

ok, så der kommer denne tråden til å bli slettet (med grunn).


uansett, C&C-Brann har et lite poeng inni alt dette styret. Kommer du med en ny ide eller har en mening som noen andre ikke er enig i så kommer det alltid en haug med dritt til deg.

Motyka

Dette har du mye rett i, her skal ikke mange nye tanker luftes og gå litt utenom den opptråkkede stien før du hudflettes.
Selv har jeg litt problemer med å få tak i budskapet til trådstarter, men at alt er rosenrødt på SS er vi vel alle klar over.

Tror også trådstarter ville vært tjent med å lære seg å qoute skikkelig, da hadde nok ikke det blitt så mange misforståelser. Selv om misforståelser ofte er ganske så morsomme.
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

krøvel vellevold

Syns det er merkelig å kritisere folk for at de kritiserer. Det er jo et DEBATT-forum. Hvis alle skal være enig med trådstarter, kan vi jo bare la være å ha debattforum...

I det hele tatt morsomt med 18-åringer som syns det er for mange fjortiser på SS. Er selv snart 30, så for min del er alle under 20 å regne som fjortiser... (ikke bli fornærmet nå da!)
Legg ned hele klubben!

C&C-Brann

okei, Håper bare denne linken kan slettes, dette blir for dumt.. ikke faen om jeg er åpen for noen flere forslag.. folk under 20 er 14-tiss? haha? dummeste jeg har hørt..  tror ikke du henger godt nok med i svingene..
rann è Best!!!

krøvel vellevold

Quote from: "C&C-Brann"okei, Håper bare denne linken kan slettes, dette blir for dumt.. ikke faen om jeg er åpen for noen flere forslag.. folk under 20 er 14-tiss? haha? dummeste jeg har hørt..  tror ikke du henger godt nok med i svingene..


Det er mulig dere 18-åringer tror dere er jævlig voksne. Spesielt når dere er russ, tror dere det! Vi som er en god del eldre, ser på alle tenåringer som fjortiser. Du vil selv finne det ut om 10 år!

Ha en fin helg!
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: "C&C-Brann"Skulle faen aldri skrevet noe inn her på denne møkkasiden, alle som kommer med nye ide`er er vist det et eller annet gale med, Får si det på denne måten, dokkar får alle bare kjøsse meg i ræven. hele saken er Håpløs, det samme er/var SS- Piss off


QuoteEr folk helt dumme i hode eller? jeg skulle skrive svar til en som skrev det over meg, se 2 hakk opp.. så skal vi se hvem som ler.. forbanna altså.. skrullinger


Disse innleggene beviser vel egentlig at du ikke er så forferdelig voksen selv... Du tåler ikke kritiske motinnlegg, men driver selv og slenger om deg med dritt... Du har gjort en strålende jobb med å forsterke min følelse av at tenåringer er fjortiser... hehe...
Legg ned hele klubben!

C&C-Brann

du provoserer jo, så hva forventer du? at jeg skal sleike deg i ræven?
rann è Best!!!

C&C-Brann

God Helg til deg og, syntes dette bare ble dumt.. Får heller vente de 10 årene og se, kan være eg føler det samme, hvem vet! ;)
rann è Best!!!

Motyka

Nå kommer det seg, fra å være en drepende kjedelig tråd må jeg si at jeg koser meg mere og mere hver gang jeg leser et innlegg her.
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

Ricky

Når JEG får et sarkastisk innlegg slettet, da er det som regel snakk om en veldig bra tråd :)
Synes jo forøvrig at en minimumsalder på 16 år ikke akkurat var rare brannmuren mot fjortisbølgen. Bare et par år igjen til man er gammel nok til å gå på Exodus, da.

Northside

Quote from: "Ricky"Bare et par år igjen til man er gammel nok til å gå på Exodus, da.


kan gå på de såkalte "skoleballene" når det er ferier, de du alltid leser om dagen etter i BT :wink:

neida... For å være litt seriøs.
Du finner nok fjortisser helt fra 12-20år på ss, problemet er bare at det er ganske mange personer fra 16år og oppover som faktisk bryr seg om Brann, synger, oppfører seg normal og får kanskje med seg en bortekamp en gang i blandt. Dersom vi skulle hatt en 20års grense så ville mange personer som faktisk oppfører seg blitt fjernet, og det er jo synd, noe jeg mener ikke bare pga jeg er en av de som ville blitt flyttet...

BBB2003

Klovner!!! det blir aldri noe aldersgrense på ss uansett. visst det skulle bli det så bør det maks bli 16!tenk om 10-15 år når alle dere på 30-40 år bli for gammal te å stå,å nøyer seg me klokkesvingen og en cola og ikkje åpner kjæften en eneste gang,forsvinner. då må det være noen som fremdeles står å synger! folk kan synge å elske Brann uansett alder!! Eg reiste på 7 bortekamper allerede som 13åring.

monzilla

Fjortiss er en tilstand, ikke en alder. Det er en måte og oppføre seg på. En på 20 kan være mer fjortiss en en på 16.

Go Up