• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Branns kamper 2006

Started by Xminator, December 08, 2005, 09:36:51 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Xminator

09.04.2006 1800 Fredrikstad Brann
23.04.2006 1800 Start Brann
03.05.2006 1900 Molde Brann
13.05.2006 1800 Sandefjord Fotball Brann
21.05.2006 1800 Odd Grenland Brann
05.06.2006 1800 Rosenborg Brann
02.07.2006 1800 Ham-Kam Brann
23.07.2006 1800 Lillestrøm Brann
13.08.2006 1800 Vålerenga Brann
11.09.2006 1900 Stabæk Brann
24.09.2006 1800 Tromsø Brann
15.10.2006 1800 Lyn Oslo Brann
05.11.2006 1800 Viking Brann

17.04.2006 1800 Brann Lillestrøm
30.04.2006 1800 Brann Vålerenga
07.05.2006 1800 Brann Stabæk
16.05.2006 1800 Brann Tromsø
28.05.2006 1800 Brann Lyn Oslo
16.07.2006 1800 Brann Viking
30.07.2006 1800 Brann Fredrikstad
06.08.2006 1800 Brann Start
27.08.2006 1800 Brann Molde
17.09.2006 1800 Brann Sandefjord Fotball
01.10.2006 1800 Brann Odd Grenland
22.10.2006 1800 Brann Rosenborg
29.10.2006 1800 Brann Ham-Kam

Xminator

Vif, Lillestrøm og Start i de 4 første rundene. Det kommer til å bli en make or break åpning av sesongen.

Ikke noen spesielt lett avslutning av sesongen med RBK hjemme, og Lyn+Viking borte. Om sesongen går bra ligger det vel an til en båtarmada sørover langs kysten uten sidestykke siden vikingtiden ;)

davew_uk

Første og siste kamper borte, og ingen hjemmekamper mellom 28. mai og 16. juli.

Tusen takk NFF!

Xminator

Nå må du ikke glemme det er VM neste sommer...

davew_uk

Jo, men vi har to borte kamper mellom 28. mai og 16. juli

sturlalv

En liten finurlighet:

Runde 14 og 15 er byttet om ift vårsesongen. Mens (vår)sesongen starter borte mot FFK, starter høstsesongen borte mot LSK.

Mulig jeg ikke har fulgt med i timen, men hva er grunnen?

Sturlalv :-)

chris_henrik

Ble helt svimmel av den terminlisten.... Litt mer vant til å se den slik:

09.04.2006 1800 (B) Fredrikstad  - Brann
17.04.2006 1800 (H) Brann - Lillestrøm
23.04.2006 1800 (B) Start - Brann
30.04.2006 1800 (H) Brann - Vålerenga
03.05.2006 1900 (B) Molde  - Brann
07.05.2006 1800 (H) Brann  - Stabæk
13.05.2006 1800 (B) Sandefjord Fotball - Brann
16.05.2006 1800 (H) Brann - Tromsø
21.05.2006 1800 (B) Odd Grenland - Brann
28.05.2006 1800 (H) Brann - Lyn Oslo
05.06.2006 1800 (B) Rosenborg - Brann
02.07.2006 1800 (B) Ham-Kam - Brann
16.07.2006 1800 (H) Brann - Viking
23.07.2006 1800 (B) Lillestrøm - Brann
30.07.2006 1800 (H) Brann - Fredrikstad
06.08.2006 1800 (H) Brann - Start
13.08.2006 1800 (B) Vålerenga - Brann
27.08.2006 1800 (H) Brann - Molde
11.09.2006 1900 (B) Stabæk - Brann
17.09.2006 1800 (H) Brann - Sandefjord Fotball
24.09.2006 1800 (B) Tromsø - Brann
01.10.2006 1800 (H) Brann Odd - Grenland
15.10.2006 1800 (B) Lyn Oslo - Brann
22.10.2006 1800 (H) Brann - Rosenborg
29.10.2006 1800 (H) Brann - Ham-Kam
05.11.2006 1800 (B) Viking - Brann
<BRANN> ..... DKFM

BrannSupporter

Litt dumt at vi møter VIF når kapasiteten kun er på 15 000. Kunne vel solgt 20 000 til kampen vil jeg tro.

EPPY

Brann Viking midt i fotball vm og fellesferien, Blir nok ikke fullt på denne kampen nei.

BL

Får håpe Brann har noe å spille om (eg sa ikkje gull) siste kamp mot Viking. Kan fort bli trangt på Viking Stadion. Då kan vi få cupfinale- tilstander igjen;)
Hansa-
Felt Z

Northside

Quote from: "BL"Får håpe Brann har noe å spille om (eg sa ikkje gull) siste kamp mot Viking. Kan fort bli trangt på Viking Stadion. Då kan vi få cupfinale- tilstander igjen;)


problemet er vel at vi ikke har krav på mer billetter enn antallet vi pleier å være der... Så dersom Viking også har noe å spille for og at de venter fullt hus så tviler eg på vi får mer billetter enn vanlig...


Ellers så var det surt å se Tromsø på 16 mai kampen, de stiller neppe med mange fans, i tillegg har vi en tendens til å spille dårlig mot nettopp dette laget :(

BL

Quote from: "NorthsideFCDH"
Quote from: "BL"Får håpe Brann har noe å spille om (eg sa ikkje gull) siste kamp mot Viking. Kan fort bli trangt på Viking Stadion. Då kan vi få cupfinale- tilstander igjen;)


problemet er vel at vi ikke har krav på mer billetter enn antallet vi pleier å være der... Så dersom Viking også har noe å spille for og at de venter fullt hus så tviler eg på vi får mer billetter enn vanlig...


Begrenset antall billetter stoppet oss ikkje for litt over 1 år siden;)
Hansa-
Felt Z

krøvel vellevold

Quote from: "NorthsideFCDH"
Ellers så var det surt å se Tromsø på 16 mai kampen, de stiller neppe med mange fans,


Er det om å gjøre at motstanderen stiller med flest mulig fans?

Syns det er helt greit om TIL gir avkall på 700 av de 750 billettene de har krav på, og at disse 700 billettene tilfaller fans av det riktige laget...
Legg ned hele klubben!

Nixon

Enig Krøvel. 16. mai blir som på cupfinalen. Best å møte lag med få supportere slik at vi kan fylle Stadion selv.
Rød makt på Hansa

Northside

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "NorthsideFCDH"
Ellers så var det surt å se Tromsø på 16 mai kampen, de stiller neppe med mange fans,


Er det om å gjøre at motstanderen stiller med flest mulig fans?

Syns det er helt greit om TIL gir avkall på 700 av de 750 billettene de har krav på, og at disse 700 billettene tilfaller fans av det riktige laget...


joda, du har jo rett i det til en viss grad.... Men samtidig er det litt greit å ha noen vi kan konkurere mot på tribunen også. Vi heller ha 100 mer Tromsø fans der enn 100 Bergensere som knapt nok bryr seg om Brann og som neppe er med på å bedre stemningen.

Lennono8

Gud bedre! Er syngende Tromsø-fans bedre enn stille Brann-supportere nå??!! Det må være årets dummeste. Jeg garanterer at det finnes mange på stadion på hver eneste kamp som er minst like mye, eller mer interessert i Brann enn deg og som ikke synger ett eneste ord. Vil du heller bytte de ut med joikende samer??

Synging er vel og bra, men så viktig er det ikke at vi heller vil ha det andre lagets fans der. Hva med å arrangere et NM i Tifo/synging så kan vi andre gå på stadion og se fotball?

krøvel vellevold

Motstander-sang er ulyd!
Legg ned hele klubben!

Northside

Quote from: "Lennono8"Gud bedre! Er syngende Tromsø-fans bedre enn stille Brann-supportere nå??!! Det må være årets dummeste. Jeg garanterer at det finnes mange på stadion på hver eneste kamp som er minst like mye, eller mer interessert i Brann enn deg og som ikke synger ett eneste ord. Vil du heller bytte de ut med joikende samer??

Synging er vel og bra, men så viktig er det ikke at vi heller vil ha det andre lagets fans der. Hva med å arrangere et NM i Tifo/synging så kan vi andre gå på stadion og se fotball?


Og korti i helvete begynte folk (Brann supportere) som sitter på "bortefeltet" å synge???

Alt aldri sagt at eg e mest intresert i Brann, noe eg heller ikke mener. Og de som er mer intresert i Brann enn meg ville garantert sikkret seg billett et annet sted enn hvor disse 100 tromsø supporterene ville stått.
Og som jeg skrev, jeg vil heller se 100 mer tromsø folk der enn 100 Brann supportere som knapt nok bryr seg om Brann der...

Og ka i helvete har dette med tifo å gjøre egentlig??

JhonnyBeGood

Back to topic, brann hjemme mot enga dagen før 1. mai kan bli bra fest før og etter kamp og mange stygge klessetryner rundt i byn..  :twisted:
ow do you spell Pele three letters G.U.D!
Hvordan staver man Geirmund Brendesæter, fem bokstaver, G.E.D.D.I

Brannfrelst

Disse 100 Brann supporterene ligger igjen like mye penger i billetter som du gjør Northside. Og det er mye bedre med 100 stykker i Brann utstyr enn 100 samer. Men hvor ofte har det vert mer enn 20-30 Tromsø supportere på Stadion?
Tragisk at vi ikke får første og siste kamp borte. Og VIF såpass tidlig. Hadde ønsket meg de i september/oktober med gullkamp,flomlys og fulle tribuner.
2.10.07-Gullet kom hem!

chris_henrik

Ser forøvrig av terminlisten at lagene vi møter har spilt mot RBK i runden før, og skal spille mot Viking i runden etter. Litt usikker på om dette har noe å si for psyken til lagene vi møter, men er i det minste verdt å notere seg.
<BRANN> ..... DKFM

Northside

Quote from: "Brannfrelst"Disse 100 Brann supporterene ligger igjen like mye penger i billetter som du gjør Northside.


ja, om ikke mer... Kan tenke meg billetten er dyrere der enn på ss. Men så må no de 100 tromøfolkene betale for seg også då, så det går jo opp i opp.

Brannfrelst

Men pleier en 50 samer å gi noe lyd av seg da? De har jo riktignok en sang: Tromsø,klapp klapp klapp!
2.10.07-Gullet kom hem!

Motyka

Quote from: "Brannfrelst"Men pleier en 50 samer å gi noe lyd av seg da? De har jo riktignok en sang: Tromsø,klapp klapp klapp!


Var det ikke 50 joikende samer da? Vil tro at man hører det.
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

Ricky

Hvor mange kamper tror vi flyttes til en annen dato pga Canal+?

Alternativ A: 15-18
Alternativ B: 19-21
Alternativ C: >21

Godt med Viking borte i siste runde... den har de ikke lov å flytte, så det blir søndagskamp :)

Xminator

Er det bestemt at man faktisk vil sende kamper på Canal+? Hva TV2 gjør vet man aldri. At det blir noen sene søndagskamper er bare å regne med.

Motyka

elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

viks

Synd vi ikke åpner hjemme. Håper Stadion kan fullføres litt før planen, slik at vi kan ta inn mer enn 15 mot enga..
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Brannfrelst

Quote from: "viks"Synd vi ikke åpner hjemme. Håper Stadion kan fullføres litt før planen, slik at vi kan ta inn mer enn 15 mot enga..


You wish :D De blir ikke ferdig seinest før 16.mai. Sikkert ikke då heller.
Neste år får vi et snitt på 14.500 og det blir sanket 40 poeng. 4 plass i serien bak VIF,RBK og LSK.
2.10.07-Gullet kom hem!

KennethS

koffor e siste serierunde satt opp på en Søndag? har Nff gått vekk fra Lørdagskamper i siste serierunde allerede? Regner med det har noe med tv avtalen og gjøre.
tå på Brann

nummer9

Det var vel lørdagskamp i siste runde i årets sesong pga av at Rosenborg hadde CL kamp noen dager etter, derfor ble hele runde flyttet en dag frem (eller husker jeg helt feil?).

BrannSupporter

Quote from: "nummer9"Det var vel lørdagskamp i siste runde i årets sesong pga av at Rosenborg hadde CL kamp noen dager etter, derfor ble hele runde flyttet en dag frem (eller husker jeg helt feil?).

krøvel vellevold

Quote from: "NorthsideFCDH"[ Og som jeg skrev, jeg vil heller se 100 mer tromsø folk der enn 100 Brann supportere som knapt nok bryr seg om Brann der...



Det du egentlig sier er at det er bedre at det kommer 1000 klansfolk og synger oss på ræv, enn at de samme plassene fylles opp av stillferdige mennesker som liker Brann... Når ble det bra at motstanderfansen var så mange og gode som mulig? Når ble det bra at motstanderfansen er så mange og gode at de synger oss på ræv? Når jeg går på Brann-kamp, ønsker jeg Brann-stemning, og at spillerne på banen ikke engang kan ense at finnes supportere av bortelaget. Jo flere og bedre bortefansen er, jo dårligere fremstår Brann-fansen. Er dette ønskelig? Sitter du og gleder deg til bortekampen mot VIF fordi du da vet at motstanderfansen vil overdøve oss?
Legg ned hele klubben!

Motyka

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "NorthsideFCDH"[ Og som jeg skrev, jeg vil heller se 100 mer tromsø folk der enn 100 Brann supportere som knapt nok bryr seg om Brann der...



Det du egentlig sier er at det er bedre at det kommer 1000 klansfolk og synger oss på ræv, enn at de samme plassene fylles opp av stillferdige mennesker som liker Brann... Når ble det bra at motstanderfansen var så mange og gode som mulig? Når ble det bra at motstanderfansen er så mange og gode at de synger oss på ræv? Når jeg går på Brann-kamp, ønsker jeg Brann-stemning, og at spillerne på banen ikke engang kan ense at finnes supportere av bortelaget. Jo flere og bedre bortefansen er, jo dårligere fremstår Brann-fansen. Er dette ønskelig? Sitter du og gleder deg til bortekampen mot VIF fordi du da vet at motstanderfansen vil overdøve oss?


Må jo i Northside sitt forsvar her si at det er bra med bortesupportere, 1000 klansfolk er selvsagt for mye av det gode. Hyggelig at bortesupportere setter pris på en tur til Bergen, besøke vår stadion, få i ræven og dra hjem igjen, enige om at det hadde vært en fin tur.
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

Northside

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "NorthsideFCDH"[ Og som jeg skrev, jeg vil heller se 100 mer tromsø folk der enn 100 Brann supportere som knapt nok bryr seg om Brann der...



Det du egentlig sier er at det er bedre at det kommer 1000 klansfolk og synger oss på ræv, enn at de samme plassene fylles opp av stillferdige mennesker som liker Brann... Når ble det bra at motstanderfansen var så mange og gode som mulig? Når ble det bra at motstanderfansen er så mange og gode at de synger oss på ræv? Når jeg går på Brann-kamp, ønsker jeg Brann-stemning, og at spillerne på banen ikke engang kan ense at finnes supportere av bortelaget. Jo flere og bedre bortefansen er, jo dårligere fremstår Brann-fansen. Er dette ønskelig? Sitter du og gleder deg til bortekampen mot VIF fordi du da vet at motstanderfansen vil overdøve oss?


Herregud, må du snu og vende på alt som blir sagt? Stooor forskjell på 1000 klansfolk enn 103 Tromsø samer.

Nei, jeg vil ikke ha 1000 klansfolk her, heller ikke 1000 tromsø folk. Det eg vil ha er i det minste en liten gruppe med bortesupportere, altså bortesupportere som vi kan overdøve lett, men som samtidig kan bli hørt alle de gangene vi ikke sier et ord. Og de gangene vi hører de så vil vi selvsagt overdøve de, noe som fører til at det blir mer synging!

QuoteNår ble det bra at motstanderfansen er så mange og gode at de synger oss på ræv?


Håper det nå har godt opp for deg allerede at jeg ikke ønsker bortesupportere som synger oss på ræv.

Håper ikke dette var nok et ironisk innlegg fra din side, i såfall så gikk jeg 5-på-

monzilla

spørsmålet er hvordan lydnivået på bortesupporterene blir når de kommer under tak, spesielt den dagen hele nye stadion er ferdig bygd. Et felt, lavt tak, en intim atmosfære mao. For oss ja, men også for tilreisende.
Med mindre det skjer noe revolusjonerende på syngefronten på stadion vil viking, rbk, ffk, klanen og kanari synge ut oss på hjemmebane. Men på en annen side, kanskje dette må til for at ting skal skyte fart.

krøvel vellevold

Quote from: "NorthsideFCDH"[ Håper det nå har godt opp for deg allerede at jeg ikke ønsker bortesupportere som synger oss på ræv.

-


Det blir jo det, hvis du heller vil ha masse syngende bortesupportere enn Brann-supportere på bortetribuen.
Legg ned hele klubben!

Xminator

Når ble hva vi vil eller ikke vil en del av totalbildet? Bortesupporterene har krav på en % av billettene. De plasseres av sikkerhetshensyng på samme tribune. De reiser som oftest samlet og har en promille 3 ganger høyere enn hjemmepublikum. Kombinert med at en alt for stor del av de syngende er spredt over ett større område på Hansa gir det enkelt arbeid for bortesupporterene. Om det kommer 1000, og de vinner på banen, så vinner de på tribunen også. Med mindre dommeren driter seg ut og setter i gang pipekonsert. Eller Brann vinner. Så snart flere enn de 400 på Store Stå føler det for godt å synge så er bortefansen i undertall og blir ikke hørt.

Man kan jo håpe årets masseovergang fra SS til Hansa gir en kritisk masse, der flere åpner kjeften og ikke trenger å bekymre seg for mishagsytringer og giftige blikk fra pent kledde sidemenn. Man kan jo håpe at 2 av 3 på Hansa stiller på jobb mandag etter kamp med utslitte stemmebånd. Og dertil tilhørende sexy telefonstemme ;)

krøvel vellevold

Quote from: "Xminator"Når ble hva vi vil eller ikke vil en del av totalbildet? Bortesupporterene har krav på en % av billettene. De plasseres av sikkerhetshensyng på samme tribune. De reiser som oftest samlet og har en promille 3 ganger høyere enn hjemmepublikum. Kombinert med at en alt for stor del av de syngende er spredt over ett større område på Hansa gir det enkelt arbeid for bortesupporterene. Om det kommer 1000, og de vinner på banen, så vinner de på tribunen også. Med mindre dommeren driter seg ut og setter i gang pipekonsert. Eller Brann vinner. Så snart flere enn de 400 på Store Stå føler det for godt å synge så er bortefansen i undertall og blir ikke hørt.

Man kan jo håpe årets masseovergang fra SS til Hansa gir en kritisk masse, der flere åpner kjeften og ikke trenger å bekymre seg for mishagsytringer og giftige blikk fra pent kledde sidemenn. Man kan jo håpe at 2 av 3 på Hansa stiller på jobb mandag etter kamp med utslitte stemmebånd. Og dertil tilhørende sexy telefonstemme ;)


Det skal ikke mer enn 30 bortefans til for å synge dagens SS på ræv. Men jeg er optimist med tanke på fremtidig plassering i Hansa. Der er bedre akustikk, og det bedrete utsynet mot banen vil forhåpentligvis friste flere voksne mennesker til å bli med. Bedret akustikk vil selvsagt føre til mer lyd, noe som i seg selv bør friste flere til å joine supportergjengen.
Legg ned hele klubben!

Xminator

Jeg har enda til gode å se 30 bortefans synge noen i senk. Joda, de høres, spesielt når Brann enda en gang ligger under 2-0 til pause mot ett bunnlag. Men det normale for bortefans på stadion er å holde kjeft. Det var for eksempel ikke mye "utsynging" fra klanens side i 2003.

krøvel vellevold

Quote from: "Xminator"Jeg har enda til gode å se 30 bortefans synge noen i senk. Joda, de høres, spesielt når Brann enda en gang ligger under 2-0 til pause mot ett bunnlag. Men det normale for bortefans på stadion er å holde kjeft. Det var for eksempel ikke mye "utsynging" fra klanens side i 2003.


Så dårlig som SS har vært de siste årene, skal det nok ikke mer enn 30 stykker for å overdøve SS. Tror du tiden der Brann ligger under på Stadion er forbi???
Legg ned hele klubben!

Enga i mitt hjerte

Håpløst av NFF å sette opp Brann - VIF før stadion/svingen deres er ferdig.
IF OSLO

DJ_ADG

Quote from: "Enga i mitt hjerte"Håpløst av NFF å sette opp Brann - VIF før stadion/svingen deres er ferdig.


é vi heldig é det jo kansje mulighet å bruke den som stå tribunne. Husker at Brann - ViF og Brann - Man Utd  ble hansa brukt som stå tribunne i 1998.

men får vi love? sikkert ikkje

HATER HATER HATER NFF
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

BBB2003

jo før jo bedre,skulle hatt enga i første runde:) for vi hatar enga,vi hatar vålernga!

Go Up