• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Pangstart på partoutkortsalget????

Started by krøvel vellevold, December 07, 2005, 09:12:31 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

krøvel vellevold

Quote from: "atlascopo"Kristian Jæger snakket om saken på NRK Hordaland. Etter opptelling nå i uken er fasit: 11200 sesongkort er solgt. Og dette må jo vi være fornøyd med.

400 ledige sitteplasser til kampene før nye svingen er ferdig. Disse legges ut til salg på fredag.


11200 sesongkort? Det er vel ganske nøyaktig 11000 sitteplasser for tiden, og regnet ut fra totalkapasitet på 15000, så har bortelaget krav på 750, selv om jeg har lest at de bare får 500. Uansett er det da bare 10500 sitteplasser igjen til Brann-fans. Hvis det er 400 til løssalg, så betyr dette 10100 p-kort på sitte. I så fall må det være solgt 1100 på SS - noe som er rimelig usannsynlig i og med at det var solgt under 400 kl. 1440 den dagen salget sluttet... Stiller meg nok en gang sterkt tvilende til de tallene Brann legger frem!
Legg ned hele klubben!

Snublefot

mm, enig i det krøvel.. høres litt merkverdig ut..

jaja,  jeg gleder meg nå ihvertfall vilt til å ta i bruk mitt første partour kort på SS...  selv om jeg blir boende halve året på østlandet..:/

Nixon

Uansett har Brann vel solgt mer enn i fjor. Noe som er en stor prestasjon etter den dårlige høsten Brann hadde i 2005.

Og Krøvel tok heldigvis feil fra da han startet denne tråden.
Håper jeg tar feil, men jeg tror nok antallet partoutkort går ned...
Tipper vi i 2006 får rundt 7000.


Jeg er i alle fall fornøyd!:)
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: "Nixon"Uansett har Brann vel solgt mer enn i fjor. Noe som er en stor prestasjon etter den dårlige høsten Brann hadde i 2005.

Og Krøvel tok heldigvis feil fra da han startet denne tråden.
Håper jeg tar feil, men jeg tror nok antallet partoutkort går ned...
Tipper vi i 2006 får rundt 7000.


Jeg er i alle fall fornøyd!:)
Legg ned hele klubben!

Ricky

Quote from: "krøvel vellevold"
Det økte salget skydes nok mye det at sittekapasiteten er redusert fra 12000 til 11000, og at totalkapasiteten er redusert fra 17500 til 15000. Folk er vel livredde for ikke å få plass.



Ikke verst om 4.000 har kjøpt sesongkort fordi de er livredde for å ikke få plass i de tre første kampene.

Xminator

72% av bergenserene har tatt stilling i tillit til Mjelde-spørsmålet. Det bør si sitt om interessen rundt Brann i Bergen.

Xminator

Bilettsalget til sesongens kamper starter i dag klokken 10. Kampene fra 16. mai er enda låst.

4710 ledige billetter før noen har sluppet til.

Toa

Quote from: "Xminator"72% av bergenserene har tatt stilling i tillit til Mjelde-spørsmålet. Det bør si sitt om interessen rundt Brann i Bergen.
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

UnnamedFeeling

Gikk inn på Billettluka.no, via link på Brann.no. Fikk da opp den artige meldingen:

"Det er ingen forestillinger satt opp."

Det lover jo bra for årets sesong at de har begynt å kalle kampene for "forestillinger"!
quot;Det er godt med alt som er gjort", sa mannen. Han tørket seg i ræven før han dreit.

krøvel vellevold

Quote from: "Xminator"Bilettsalget til sesongens kamper starter i dag klokken 10. Kampene fra 16. mai er enda låst.

4710 ledige billetter før noen har sluppet til.


Hvis det er 4710 billetter igjen før salget starter, og det er plass til 15200 på Stadion, beviser jo det at påstanden om at det er 11200 solgte p-kort, er feil. Blir ikke det 10490 p-kort da? Og over 300 av dette var jo kort på SS, så dermed er det solgt litt over 10100 p-kort på sitte. Av de 4710 er det vel også en bortesupporterkvote, slik at det reelt er litt over 4000 billetter igjen.
Legg ned hele klubben!

gtuborg

Var inne på billettluka.no, leita etter billett på Hansa... men fant jo ingen hansa tribune, Så såg jeg at den nå heter Frydenbø tribunen?  Er det noe jeg ikke har fått med meg her?

Nixon

Quote from: "gtuborg"Var inne på billettluka.no, leita etter billett på Hansa... men fant jo ingen hansa tribune, Så såg jeg at den nå heter Frydenbø tribunen?  Er det noe jeg ikke har fått med meg her?


Frydenbø? Da har vel Brann tilslutt gitt etter for myndighetene.
Men for meg vil den alltid være Hansa!

Så neste år skal altså SS stå på Nedre Frydenbø...:)
Rød makt på Hansa

Xminator

Brann - Lillestrøm - 4590
Brann - Engen - 4545
Brann - Stabæk - 4678

Krøvel lager graf!

krøvel vellevold

Nå er plutselig alle kamper blitt redusert med ca 2000 på tre timer! Går folk bananas for å få billett? Eller kanskje de har trukket fra bortekvoten siden kl. 1000?
Legg ned hele klubben!

atlascopo

Folk går Bananas. Eller Kristian Jæger har gitt beskjed om at de skal senke antallet som vises, slik at han skaper panikk. Flere på jobben her hos meg nå, som har fått panikk, og jobber med å samle kamerater for å få kjøpt billetter.

Hvis tallene stemmer, og det var 400 sitteplasser ledig, er det jo minst solgt ca 1600 ståbiletter til hvær kamp allerede. sikkert mest på store stå.


Xminator

Det finnes bare en måte å si det på: Stilig!

krøvel vellevold

Kan vi stole på tallene på Billettluka.no? Plutselig, mellom 10 og 13, forsvant det ca 2000 billetter til hver kamp. På den neste halvannen timen har det nesten ikke blitt solgt noen. Og dessuten er det merkelig at den tredje kampen (Brann - Stabæk), som både er lengst unna i tid, og den klart minst interessante av disse tre kampene, har omtrent likt antall billetter igjen som kampene mot LSK og VIF. Når det gjelder de 2000 som forsvant i formiddag, så kan kanskje 500 - 750 av disse forklares med at bortekvoten ble tatt ut av systemet. Men likevel forsvant det jo 1250 - 1500 billetter på tre timer, mens det nesten ikke ble solgt noen de neste en og en halv timene...
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: "krøvel vellevold"Kan vi stole på tallene på Billettluka.no?


Søk hjelp Krøvel! Denne syklige trangen til å ha de rette tallene absolutt hele tiden kan umulig være til det gode...:)
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: "Nixon"
Quote from: "krøvel vellevold"Kan vi stole på tallene på Billettluka.no?



Søk hjelp Krøvel! Denne syklige trangen til å ha de rette tallene absolutt hele tiden kan umulig være til det gode...:)


Eg e en syk syk mann. Det e iaffal både sikkart og visst!
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Ser på billettluka.no at antall ikke-solgte billetter til de tre første kampene har økt til over 11000 etter Soma-salget.

Nok tøys (igjen).

Klart at Brann ville vente med skandalene til p-kortsalget var overstått. Nå var jo billettsalget dessuten godt i gang til de tre første kampene, så nå var det bare å slippe alle hemninger.
Legg ned hele klubben!

oslo øst

kjøpte noen billetter i dag til lillestrøm og vålerenga kampen på billettluka.no og tenkte at jeg skulle gjøre som jeg gjorde ifjor , hente dem på narvesen men det var det slutt med sa denne damen jeg måtte bruke kredittkort og så fikk jeg billettene i posten !!!!!!!!!!! 35,- ekstra  for å få dem hjem + 20-, for noen andre kostnader totalt kom 1 billett på 295-, !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
kan også nevne at denne damen sa at de har hatt en del pågang på branns 3 første hjemmekamper

UnnamedFeeling

http://www.billettluka.no/iticket.web.billettluka/support/PickupInformation.aspx

Da tror jeg du har blitt lurt... Her står det helt klart at Narvesen kan brukes som hentested for billetter til arrangement som involverer SK Brann.
quot;Det er godt med alt som er gjort", sa mannen. Han tørket seg i ræven før han dreit.

Brannfrelst

http://www.brann.no/index.php?mapping=102

Og her står det tydelig at narvesen kun selger billetter til felt T
:D
2.10.07-Gullet kom hem!

UnnamedFeeling

Quote from: "Brannfrelst"http://www.brann.no/index.php?mapping=102

Og her står det tydelig at narvesen kun selger billetter til felt T
:D

Ja, det står at de selger billetter til felt T. Men det står ikke at man ikke kan hente bestilte billetter der. Hehe...

Men anyway, jeg har ikke satt meg inn i problemstillingen, med partoutkort går alt så mye bedre.
quot;Det er godt med alt som er gjort", sa mannen. Han tørket seg i ræven før han dreit.

Snublefot

jeg har kjøpt partout kort.. på SS...  men når får jeg dette??? pengene ble trukket fra kontoen for 3 uker siden, men har ikke sett snutten av noe sesongkort..

Xminator

Kommer normalt uken før første kamp, så ingen grunn til panikk enda.

Pondan

Tar jeg ikke feil sender de ut sesongkortene i uke 13.. Det er vell neste uke om jeg ikke tar feil..

Ricky

Quote from: "oslo øst"kjøpte noen billetter i dag til lillestrøm og vålerenga kampen på billettluka.no og tenkte at jeg skulle gjøre som jeg gjorde ifjor , hente dem på narvesen men det var det slutt med sa denne damen jeg måtte bruke kredittkort og så fikk jeg billettene i posten !!!!!!!!!!! 35,- ekstra  for å få dem hjem + 20-, for noen andre kostnader totalt kom 1 billett på 295-, !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
kan også nevne at denne damen sa at de har hatt en del pågang på branns 3 første hjemmekamper



Går fint an å kjøpe billetter og hente dem selv, men for øyeblikket er det kun to steder de kan hentes. Det er på Stadion og den berømte kiosken på Minde.. Narvesen-systemet kommer ikke skikkelig igang før 3.mai, når resten av billettsalget til Brann åpner (med Klokkesvingen). Akkurat her har det vært elendig informasjon; prøvde selv å hente billetter på Narvesen i går, og verken jeg eller han bak disken skjønte noenting.

krøvel vellevold

Ser på billettluka.no at billettsalget til de tre første kampene er STENGT! Hva er DETTE for noe? Har de planer om å trekke laget fra eliteserien nå?
Legg ned hele klubben!

Willy Wonka


bulldog

Quote from: "krøvel vellevold"Ser på billettluka.no at billettsalget til de tre første kampene er STENGT! Hva er DETTE for noe? Har de planer om å trekke laget fra eliteserien nå?


de tre første kampene er åpne for salg, 2595 ledig på store stå.
bulldog

krøvel vellevold

Pussig nok har antallet ledige gått opp med et par hundre på alle tre kamper siden i morges!
Legg ned hele klubben!

Xminator

Det er vel ting som tyder på at systemene til dette selskapet ikke var pottetette.

BrannSupporter

Solgte partoutkort 2005: 8033
Solgte partoutkort 2006: 10470

Alt i følge Anders Tøsse som er billettansvarlig.

krøvel vellevold

Quote from: "BrannSupporter"Solgte partoutkort 2005: 8033
Solgte partoutkort 2006: 10470

Alt i følge Anders Tøsse som er billettansvarlig.


I fjor ble det sagt 8500. I år ble 2005-tallet redusert til 8300, og nå 8033? Da må jo det være utenom SS! Og årets tall er vel medregnet SS i og med at det var ca 10500 sittepl. tilgjengelig for Branns supportere og det er 400 som selges som enkeltbill.
Legg ned hele klubben!

abe78

Er det ikke noen hundre plasser som er reservert til personer i Brann og fra hovedsponsorer osv? Tror dette kan forklare de tallene der. Skyter fra hoften, men har en god følelse.
.og husk!

krøvel vellevold

Lurer på om vi kommer til å selge ut Stadion til åpningskampen. Det er ca 2700 billetter igjen, men etter pangstarten første salgsdag for et par uker siden, har det omtrent stoppet helt opp. Det begynte vel på ca 4700 ledige. De 400 siste på sitte har vel gått, så det er vel altså solgt ca 1600 på ståplass siden salgsstart. Man kan selvsagt si at salget vil ta seg opp igjen når det nærmer seg. Men i og med at kapasiteten er så begrenset, skulle man jo tro at de aller fleste av dem som har tenkt seg på seriestarten har vært forutseende nok til å skaffe seg billett nå. Skal bli spennende å se!
Legg ned hele klubben!

tormi

Lever denne tråden enda? Er jo slutt på partoukortsalget nå...

Forøvrig burde det heller startes en tråd for hver kamp! Så får vi en noen lunde slik struktur på siden:

Kampen Brann-LSK
Billettsalget Brann-LSK
Generelt prat i ettertid av kampen og billettsalget B-LSK
Kampen Brann-Molde
Billettsalget Brann-Molde
Generelt prat i ettertid av kampen og billettsalget B-Molde
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

krøvel vellevold

Quote from: "tormi"Lever denne tråden enda? Er jo slutt på partoukortsalget nå...

Forøvrig burde det heller startes en tråd for hver kamp! Så får vi en noen lunde slik struktur på siden:

Kampen Brann-LSK
Billettsalget Brann-LSK
Generelt prat i ettertid av kampen og billettsalget B-LSK
Kampen Brann-Molde
Billettsalget Brann-Molde
Generelt prat i ettertid av kampen og billettsalget B-Molde


Eller samle alt billettsnakk i én tråd...

Billettene de sender ut, er virkelig noen amatørmessige greier. Må jo være verdens enkleste ting å forfalske dem! De ligner ganske enkelt på de billettene de tidligere solgte på "reservert ståtribune".
Legg ned hele klubben!

BrannSupporter

Nå skjønner jeg ingenting her. Nå er det plutselig 3761 ledige plasser til LSK-kampen. (I går var det ca 2600) Mens til VIF-kampen er det 2625 ledige.

Kanskje vi burde lage en egen "billettsalg-tråd", som krøvel foreslo forresten?

krøvel vellevold

Quote from: "BrannSupporter"Nå skjønner jeg ingenting her. Nå er det plutselig 3761 ledige plasser til LSK-kampen. (I går var det ca 2600) Mens til VIF-kampen er det 2625 ledige.

Kanskje vi burde lage en egen "billettsalg-tråd", som krøvel foreslo forresten?


Som jeg har sagt tidligere: De tallene som legges ut, både fra Brann og fra billettluka.no, er meget upålitelige! Det er ikke lenge siden antall ledige billetter til alle de tre første kampene økte med et par hundre hver sånn over natten. Nå har det altså plutselig blitt 1100 ekstra ledige! Men det var jo også noe mystisk over at det gikk unna omtrent 2000 billetter i løpet av formiddagstimene den dagen salget åpnet, for så å stoppe omtrent helt opp i ukene etterpå... Hvis de nye tallene er riktige, så betyr jo det at det bare er solgt ca 11400 til første hjemmekamp, og det beveger seg altså ikke fremover i det hele tatt! Med tanke på at det kun kom 14000 på første hjemmekamp i fjor, da forventningene var mye høyere, kan man jo strengt tatt begynne å lure på om det kommer særlig flere i år. Man kan selvsagt vise til at p-kortsalget har økt, men det tror jeg har mer med at kapasiteten er blitt redusert (og at folk derfor er redde for å ikke komme inn på storkampene mot VIF og LSK), enn at interessen har økt siden i fjor.
Legg ned hele klubben!

abe78

Litt merkelig om interessen øker i alle andre byer enn Bergen, Krøvel. Du er jo pessimist, men her overdriver du en del. ;-)

Regner med at vi selger ut det meste av billettene til de første kampene, på samme måte som jeg regnet med at vi solgte nærmere 11.000 sesongkort.
.og husk!

krøvel vellevold

Quote from: "abe78"Litt merkelig om interessen øker i alle andre byer enn Bergen, Krøvel. Du er jo pessimist, men her overdriver du en del. ;-)

Regner med at vi selger ut det meste av billettene til de første kampene, på samme måte som jeg regnet med at vi solgte nærmere 11.000 sesongkort.


En måned før p-kortsalget stanset var du overbevist om at vi kom til å selge de 800 p-kortene som var igjen, og du skrev at pessimistene hadde en del å lære her. Vi solgte 400 av dem.

Da vi hadde solgt ca 10200 p-kort totalt (på sitte+stå), var du overbevist om at vi ville selge 12000, at "brorparten av SS, og kanskje hele SS ville bli solgt som p-kort". Vi solgte ca 10700 p-kort, og bare en tidel av kapasiteten på SS er blitt solgt som p-kort. Og selv nå når det har vært enkeltbilletter i salg i flere uker, har vi enda ikke solgt disse 12000 som du trodde ville gå unna som p-kort alene.

Og forresten så har antall ledige nå økt enda litt i forhold til det Brannsupporter skrev, og er nå oppe i over 3800...
Legg ned hele klubben!

Nixon

Dette kan jo lett ha en naturlig forklaring. Slik som at de åpner for å selge ståplasser foran Gamle Sitte eller noe slikt...
Rød makt på Hansa

Bataljonen

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=129481

Her er listen over antalle solgte partoutkort fra Eliteserieklubbene. Merke seg at de rappkjeftede siddisene har litt tilbakegang fra fjoråret mens vi her i Bergen er som alltid optimistiske og har meget pen økning:)
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

krøvel vellevold

Ser at RBK har solgt ca 15000 til sin første hjemmekamp, mens Brann ligger og roter rundt på ca 11400. Det er vel ting som tyder på at vi blir slått knock out på snittet i år igjen! Vil tippe at hvis vi kommer på en forventet 5.-7.plass, blir snittet ca 14-15000 i år, mens et RBK i gullkamp vil havne på rundt 19000. Havner VIF og Viking på de to siste RL-plassene, vil jeg tippe at Oslo-klubben får ca 15000 i snitt, mens siddisene får 13-14000.
Legg ned hele klubben!

Xminator

Med tanke på redusert kapasitet tror jeg vi skal være fornøyd med 15000. Veldig fornøyd.

BrannSupporter

Quote from: "Bataljonen"http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=129481

Her er listen over antalle solgte partoutkort fra Eliteserieklubbene. Merke seg at de rappkjeftede siddisene har litt tilbakegang fra fjoråret mens vi her i Bergen er som alltid optimistiske og har meget pen økning:)


Tallene fra VG er hentet fra forrige uke og Viking har solgt 200 p-kort etter det og ligger nå på samme antall som i fjor.

http://fotball.bt.no/eliteserien/article51466.ece


Edit: Nå er Viking oppe i 8930 solgt p-kort.
http://web.viking-fk.no/visnyhet.asp?id=1992

krøvel vellevold

Quote from: "Nixon"Dette kan jo lett ha en naturlig forklaring. Slik som at de åpner for å selge ståplasser foran Gamle Sitte eller noe slikt...
Legg ned hele klubben!

Go Up