• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Pangstart på partoutkortsalget????

Started by krøvel vellevold, December 07, 2005, 09:12:31 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Ibex

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article1851420.ece

I denne artikkelen sier Jæger at han regner med at så godt som alle 8300 kommer til å benytte muligheten til å fornye sesongkortet. Vil det si at de som ikke har fornyet innen 5. Desember har mistet plassen de hadde? Eller vil de få en ny betalingsfrist? Det positive for min del må være at jeg er sikret en eventuel cupfinalebillett. Regner med at jeg er blandt de første 2300 av 2800.

Nixon

Quote from: "krøvel vellevold"


Såvidt jeg husker har fristen vært rundt 20. desember. Så jeg er heller ikke så veldig imponert. Selv om jeg nok tror Brann kommer til å selge mer enn i fjor når regnskapet skal gjøres opp.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

krøvel vellevold

Håper jeg tar feil, men jeg tror nok antallet partoutkort går ned. Sitteplasskapasiteten er jo redusert med bare 1000 for "de første kampene", slik at det neppe vil bli noen panikk-effekt på grunn av redusert kapasitet. Med tanke på at vi foran årets sesong hadde tatt NM-gull+ seriebronse, og hadde skaffet oss en rekke toppnavn, mens vi foran 2006 har langt dårligere sportslige resultater å vise til, og bare EN skikkelig forsterkning. Men noen PVM-effekt får vi neppe, fordi det er så lenge siden han var klar at folk har "glemt" ham. Optimismen foran 2006 er i hvert fall mye dårligere enn foran 2005. Før denne sesongen lå vel partoutkortsalget normalt på rundt 5000. Denne sesongen var ekstraordinær med 8500. Tipper vi i 2006 får rundt 7000. Hadde selvsagt vært flott med 10500 (som Brann drømmer om), men jeg er redd det er i overkant optimistisk. Spesielt etter at bare 2800 av 8500 har giddet å fornye sitt gamle kort!
Legg ned hele klubben!

Xminator

Tror også salget går ned. Nå er det neppe noen overraskelse at bare 1/4 betaler til forfall. Minnet om panikkhandling av cupfinalebilletter er vel borte.

Bet meg heller merke i at vi får brann-nyheter før andre fra 11. januar :) Er det da de forteller at Scharner er solgt?

krøvel vellevold

Quote from: "Xminator"Tror også salget går ned. Nå er det neppe noen overraskelse at bare 1/4 betaler til forfall. Minnet om panikkhandling av cupfinalebilletter er vel borte.

Bet meg heller merke i at vi får brann-nyheter før andre fra 11. januar :) Er det da de forteller at Scharner er solgt?



Hva slags "fordel" er det å "få nyhetene før de andre"???? I dagens verden med internett og diskusjonsforum, så vil jo nyhetene være tilgjengelig for alle i løpet av minutter...
Legg ned hele klubben!

Xminator

Tja, det er stadig nyheter i BA som aldri kommer på nett, men for Branns del tror jeg det er lurt å tilby dette. Ikke minst for å øke treffene mot egen side fra de mest intresserte Brannsupporterene. Det er jo en trend på de fleste engelske sidene av det tilbys "ekslusivt" innhold.

Ikke misforstå meg, det er ikke verdt ett sesongkort ;)

hocey

Quote from: "Xminator"Tror også salget går ned. Nå er det neppe noen overraskelse at bare 1/4 betaler til forfall. Minnet om panikkhandling av cupfinalebilletter er vel borte.

Bet meg heller merke i at vi får brann-nyheter før andre fra 11. januar :) Er det da de forteller at Scharner er solgt?


He he, en intern side til partourkortinnhavere hvor infoen kommer ca 1 mnd før bergenspressen. Det hadde vært noe. Har selvfølgelig fornyet kortet mitt men ikke pga alt "snackset" som Brann lokket med. Det var direkte pinlig markedsføring.
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

dudo

Quote from: "Xminator"Tja, det er stadig nyheter i BA...


Dette gjør meg eitrande forbanna! Vær så snill, fortell disse til meg!

dudo
-i tsjekkisk Brannsølibat
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krøvel vellevold

Hvis tilbudet skal være en slags mailingliste, og du er VELDIG interessert i å vite alt før alle andre, så vil det være en fordel å trykke på oppdater minst en gang i minuttet døgnet rundt. Hvis du f.eks. sover fra 0010 til 0020, risikerer du at det har kommet "nyheter" kl. 0011, at noen andre har lest det 0013, og publisert "nyheten" videre på BBBs debattforum kl. 0015. Da risikerer du at minst 7-8 personer har lest "nyheten" før deg. Og hva er da vitsen?

Disse "nyhetene" Brann vil tilby "før alle andre", er sikkert sånne propaganda-gladnyheter som at "billettsalget til torsdagens treningskamp mot LøvHam går unna. Det meldes om stor interesse, og det er allerede solgt nesten 50 billetter". For meg er det ikke viktig om jeg får vite dette på mailinglisten kl. 0807, eller om jeg leser det på BBB-forumet kl. 0829.
Legg ned hele klubben!

LandåsKongen

lurer på en ting...var det de 3200 første som betalte, eller 2300, som får muligheten til å kjøpe en eventuell cupfinale billett???

Brannfrelst

Det var nok de 2300 første. Så alle som betaler nå er ikke sikret billett. Er solgt 2800 nå.
Ellers tror jeg ikke folk skal vere så negativ med tanke på salget. Kommer til å bli minst 7-8000. Sitteplasser usolgt hver kamp. Kun ledig på store stå tenker eg :)
2.10.07-Gullet kom hem!

krøvel vellevold

Da fristen gikk ut, hadde altså kun en tredjedel benyttet seg av retten til å fornye kortet. I fjor, som de sammenligner med, hadde altså rundt 1800 av i overkant av 5000 som hadde partoutkort i 2004 fornyet det på dette tidspunkt. Og hvis fristen var 20/12 i fjor, så betyr det at allerede to uker før fristen i fjor, så hadde en tredjedel av partoutkortinnehaverne fornyet det.
Legg ned hele klubben!

Xminator

BT - man passerte 4000 som fornyet. Burde ikke komme overraskende på noen at mange legger inn forfalsdato i nettbanken :p Det blir vel sendt purring også tenker jeg.

HansaZ

Brann staret salget i dag kl 10.00. Ingen info på Billettluka sine sider. Faen så tragisk opplegg.

Nixon

Quote from: "HansaZ"Brann staret salget i dag kl 10.00. Ingen info på Billettluka sine sider. Faen så tragisk opplegg.


Jeg synes faktisk det er litt greit at det foreløbig ikke blir annonsert alle steder. Nå får de som er interessert nok til å sjekke Brann sine nettsider o.l. sjansen til å kapre de beste plassene.

Husk på at det er masse tid til å selge ut disse partoutkortene. Normalt sett har ikke dette salget startet før langt ut på nyåret. Så Brann er faktisk tidlig ute i år!
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

bernu

Da var partoutkortet sikret :)
Skal bli deilig å komme seg vekk fra SS opp til felt Z...
Jeg gleder meg til sesongstart :D
HANSA - Z

Eikeland

eir Hasund

HansaZ

Da var 4 stk sesongkort sikret her og! :D

Ricky

Quote from: "Eikeland"



Sånn som det regner i Bergen er du ikke helt trygg før du sitter på Hansa �vre, på felt � og �.
Men regner det rett ned, så er rad 4 helt i grenseland.

Satan 3

Da var sesongkortet til Satan i boks.
Skal kose meg på Hansa....
Striler ut av Bergen

Superjack

Mitt partoutkort er betalt for leeeeenge siden :D Satser på å være blandt de 2300 første, slik at jeg slipper å betale blodpris for cupfinalebiletten :D
Brannsupporter.

krøvel vellevold

Kan alle som er aktive på forumet øyeblikkelig berette om status vedrørende sitt eget partoutkort? Det tror jeg er noe som vil interessere de fleste!
Legg ned hele klubben!

Xminator

3 betalt til forfall, broderen betalte sitt da han fikk brevet :p Satser på at Brann ikke når noen cupfinale ;)

Nixon

Quote from: "krøvel vellevold"Kan alle som er aktive på forumet øyeblikkelig berette om status vedrørende sitt eget partoutkort? Det tror jeg er noe som vil interessere de fleste!


Det som kanskje interesserer mest er om du fortsatt skal spre din positive aura på SS. Eller om vi blir belemret med deg på Hansa neste år...
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

BL

Quote from: "krøvel vellevold"Kan alle som er aktive på forumet øyeblikkelig berette om status vedrørende sitt eget partoutkort? Det tror jeg er noe som vil interessere de fleste!


Er 3 år siden jeg hadde partoutkort sist. I år blir det enten partoutkort i Hansa-svingen eller ikkje partoutkort i det hele tatt.
Hansa-
Felt Z

Motyka

Quote from: "krøvel vellevold"Kan alle som er aktive på forumet øyeblikkelig berette om status vedrørende sitt eget partoutkort? Det tror jeg er noe som vil interessere de fleste!


I følge O'store Bjarte så er det 1851 registrerte brukere i dette forumet, jeg har en enorm interesse å vite deres status vedrørende partoutkort.
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

krøvel vellevold

Quote from: "Motyka"
Quote from: "krøvel vellevold"Kan alle som er aktive på forumet øyeblikkelig berette om status vedrørende sitt eget partoutkort? Det tror jeg er noe som vil interessere de fleste!


I følge O'store Bjarte så er det 1851 registrerte brukere i dette forumet, jeg har en enorm interesse å vite deres status vedrørende partoutkort.


Ironi er vanskelig.

I det hele tatt registrerte jeg at veldig mange var opptatt av å fortelle om deres egen partoutkort-status foran sesongen. Derfor tenkte jeg at vi like godt kunne få vite samtliges status når vi først var i gang.
Legg ned hele klubben!

Falken

Quote from: "Ricky"
Quote from: "Eikeland"



Sånn som det regner i Bergen er du ikke helt trygg før du sitter på Hansa �vre, på felt � og �.
Men regner det rett ned, så er rad 4 helt i grenseland.


Jeg hadde sesongkort på rad 7 for to år siden og på rad 4 i sesongen som var. På rad 7 satt jeg så og si alltid tørt, men ikke på rad 4. Så den magiske grensen går nok en plass der i mellom... I denne metrologiske analysen er naturligvis ekstreme vindmengder ekskludert.

Kan noen svare meg på følgende?
Jeg har per dags dato fornyet sesongkortet mitt, men ønsker å flytte noen rader lengre opp (ja, riktig... for å unngå regnet) Er det mulig å fikse nå i etterkant eller...?

Brannfrelst

2.10.07-Gullet kom hem!

Bataljonen

Quote from: "Falken"

Kan noen svare meg på følgende?
Jeg har per dags dato fornyet sesongkortet mitt, men ønsker å flytte noen rader lengre opp (ja, riktig... for å unngå regnet) Er det mulig å fikse nå i etterkant eller...?



Da ringer du Brann og forklarer sitasjonen og hører om du kan bytte.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Bombefar

QuoteKan noen svare meg på følgende?
Jeg har per dags dato fornyet sesongkortet mitt, men ønsker å flytte noen rader lengre opp (ja, riktig... for å unngå regnet) Er det mulig å fikse nå i etterkant eller...?


Ja

Yngve

Quote from: "Bombefar"
QuoteKan noen svare meg på følgende?
Jeg har per dags dato fornyet sesongkortet mitt, men ønsker å flytte noen rader lengre opp (ja, riktig... for å unngå regnet) Er det mulig å fikse nå i etterkant eller...?


Ja


Du må vel helst ringe til billettluka.no. Det er i alle tilfeller det som står på dei papira me fekk utsendt, og på Brann si heimeside. Var i alle tilfeller det det gjorde, og det me gjorde når me ville flytte oss. Men du må rekne med at det kan vere vanskelig om du vil ha fleire plassar ved sida av einannan. noko ein reknar med du vil ha..

Veggen

http://www.brann.no/index.php?mapping=152

Ikke mang partoutkort igjen!

Satt 40 min. i kø på torsdag fra kl 0955 til 1035.

Fikk rad 25 Hansa:)

Ibex

Quote from: "Veggen"http://www.brann.no/index.php?mapping=152

Ikke mang partoutkort igjen!

Satt 40 min. i kø på torsdag fra kl 0955 til 1035.

Fikk rad 25 Hansa:)


Imonerende mange seter som er solgt de siste dagene. Fra 2800 til 4000 til 8600 (10500 - 1900 som er ledig i følge den siden). Eller er det slik at de som hadde sesongkort i fjor har fått en ny sjans til å fornye? Jeg hadde tenkt å forsøke å bytte til en bedre plass, men nå er det ikke noe poeng.

Veggen

http://www.brann.no/index.php?mapping=152

dette må jo være klar tale til alle de som sa at det aldri kom til å bli utolgt med partout kort pga. dårlig sesong i år. Xaminator husker du det:)

Dette viser jo at 2100 kanskje blir i minste laget. Synts synd på de som ikke har partoutkort i år.

Veggen


Pondan

Jeg var på Stadion i ettermiddag.. Da var det ca 1500 partoutkort igjen...

Felt Q altså store stå vil vere hele store stå i år.. Gjerder som skiller no skal vekk.. rundt 400 partoutkort var solgt på felt Q.. Eneste som mangler no er at BBB tar en dugnad å få tettet hullet som er på store stå...

dudo

Men er dette tallet iberegnet de som evt ikke har fornyet partoutkortet sitt? Eller har de fått penger for 9500 partoutkort "inn på konto"? I så fall er jo det helt vilt!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krøvel vellevold

Det kan ikke være mulig at det plutselig er solgt 9000 partoutkort! Det er jo utrolig merkelig, med tanke på at all fornuft skulle tilsi lavere etterspørsel i år (forventningene var jo større foran 2005-sesongen enn foran 2006). Men ingenting er bedre enn at salget øker!

Det som imidlertid også er merkelig, er at Brann for et par dager siden sa at kun 2800 av 8500 partoutkortinnehavere i 2005 hadde benyttet seg av forkjøpsrett til sin egen plass innen fristen. Og det til tross for at de hadde hatt halvannen uke på seg, og det var de 2300 første som ville få cupfinalebilletter. Og nå skal plutselig salget ha nådd 9000 i løpet av et par dagers fritt salg? Det virker ikke rasjonelt i det hele tatt!

Men for all del: Ingenting hadde vært bedre enn stor Brann-interesse!
Legg ned hele klubben!

Nixon

Det er jo mye mer troverdig at det er solgt 9000 partoutkort enn at kun 2800 ville beholde plassen sin. Så jeg tror nok Brann opererte med litt gale tall. Kanskje de ikke skjønte at penger kan bruke litt tid på å gå fra en konto til en annen?

Hva vet jeg. Men godt å se at Brann fortsatt engasjerer!:)
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Ricky

Er jo helt utrolig om de skulle ha solgt 8,5 sesongkort i minuttet i de 9 timene Billettluka.no er åpen. Tviler vel i grunnen på disse tallene... er nok sikkert en del sesongkort fra i fjor som fremdeles er 'sperret' for salg, og som vil bli lagt ut. Men det ville jo ha vært ganske surt for dem som nå har kjøpt de dårligste plassene i mangel av annet.

Det beste hadde selvfølgelig vært om de faktisk har solgt ca 9000 sesongkort. Men må si jeg har mine tvil.

hocey

Vitner om enorm interesse for Brann det neste året. Hvis denne interessen opprettholdes kan faktisk stadion kapasitet skeptikerne få rett i at stadion er bygget for liten. Kanskje 25' ville vært riktig størrelse men bedre med en intim stadion alltid utsolgt en halvtom stadion. Innteressen for norsk fotball på topp nå og absolutt ikke sikkert det vedvarer evig.
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

Veggen

Noen som kjøpte kort på stadion?
Hørte det var lange køer der også på torsdag!

Ricky

Quote from: "hocey"Vitner om enorm interesse for Brann det neste året. Hvis denne interessen opprettholdes kan faktisk stadion kapasitet skeptikerne få rett i at stadion er bygget for liten. Kanskje 25' ville vært riktig størrelse men bedre med en intim stadion alltid utsolgt en halvtom stadion. Innteressen for norsk fotball på topp nå og absolutt ikke sikkert det vedvarer evig.


Skal huske på at vi solgte nesten 9.000 sesongkort i fjor, mens tilskuertallet bikket 15.000 i kun fem av kampene. Samme 'syndromet' har vi sett på Lerkendal, hvor de iblant har ned mot 13.000 tilskuere på kampene, hvorav 10.000 har sesongkort.
Så det trenger ikke nødvendigvis å gå mot en smekkfull Stadion i hver kamp fremover, selv om det er lov å håpe :) Tror, inntil videre, at rundt 20.500 sitteplasser er en grei kapasitet, sesongen sett under ett.

krøvel vellevold

Hadde det vært solgt 9000 partoutkort allerede fredag, hadde det vært så sensasjonelt at det nok hadde stått noen ordom det i media. Det står ikke engang på brann.no...

Det er nok en del som tyder på at antall gjenværende plasser er inkludert alle 8500 som hadde partoutkort i fjor. Av disse var det bare 2800 som fornyet det før fristen. Altså er det bare solgt 3300 partoutkort.

I det hele tatt er det en liten skandale at de som ikke har fornyet kortet fra i fjor, likevel okkuperer plasser på salgskartet. Det betyr jo at de som er raskt ute og kjøper kort nå, får de minst attraktive plassene. Mens når de endelig sletter alle fjorårs-kortholderne som ikke har fornyet det, så er plutselig tusenvis av gode plasser tilgjengelig til de som venter med å kjøpe partoutkort... Er ikke dette litt urettferdig?
Legg ned hele klubben!

Xminator

Du får klamre det til Halmstrået Krøvel. Jeg tror ærlig talt det var langt flere enn de 2800 som fornyet. De tallene kom samme dag som betalingsfristen gikk ut. Det er ikke sjans i havet for at de kunne sjekke hvor mange som faktisk hadde betalt.

Tallene på Brann.no er mest sannsynlig veldig nærme sannheten. Om det ikke blir flere ledige plasser utover uken er det bekreftet. Og Jæger kommer ganske nær drømmen om 10500 sesongkort før seriestart.

Nixon

Enig Xminator. Kan aldri tenke meg at interessen for Brann har falt så dramatisk nesten over natten. Husk på at vi hadde det høyeste og mest stabile tilskuertallet i år, selv med tildels middelmådige resultater. Da rimer det ikke at så utrolig få ville beholde plassene sine på Stadion.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

abe78

Den betalingsfristen som alle snakker om dreier seg da vel om man er med på en eventuell cup-finale eller ikke? Tror noen har misforstått litt her..
.og husk!

krøvel vellevold

Quote from: "Xminator"Du får klamre det til Halmstrået Krøvel. Jeg tror ærlig talt det var langt flere enn de 2800 som fornyet. De tallene kom samme dag som betalingsfristen gikk ut. Det er ikke sjans i havet for at de kunne sjekke hvor mange som faktisk hadde betalt.

Tallene på Brann.no er mest sannsynlig veldig nærme sannheten. Om det ikke blir flere ledige plasser utover uken er det bekreftet. Og Jæger kommer ganske nær drømmen om 10500 sesongkort før seriestart.


Her snur vi kappen etter vinden, ser jeg!

Skrev ikke du lenger fremme i tråden at også DU trodde salget ville gå ned, og at det ikke var noen bombe at bare en fjerdedel betalte innen fristen?
Legg ned hele klubben!

Go Up