• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Kjøp... disse spillerene mener eg bør hentes

Started by lindviko, November 30, 2005, 10:02:08 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

lindviko

disse bør hentes så fort det er mulig.
Rosenborg holder på å selge spillere, hvis man ser bort ifra helstad som ikke har fornyet kontrakten og er lysten på bergen, vil eg gjerne se brann hente ødegaard, bare TENK. i ham har vi en kantspiller og spiss av klasse, da er det rom for rulering. Noe brann skriker etter.
disse to og gjerne en midstopper/back, slik at en ikke bare kan rulere, men også i enkelt tilfeller flytte scharner opp på defansiv midtbane, noe som han klarte glimrende i fjor.

noen enig i dette?

christian
_______________________________________________________________

- Blod er tjukkere en vann....

Toa

ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!




BL

Hansa-
Felt Z

monzilla

Quote from: "Xminator"Til hva da? Varme benken?

er jo strengt talt det vi trenger. få hevet kvaliteten på benken. Er derfor vi endte opp der vi endte. hadde vi hatt kamp om plassene på alle plassene ville vi tatt gull.

naitsirk

Xminator skreiv:
Quote


men øren vil du ha!
e jo nett same typen, kant og spiss

viks

Quote from: "naitsirk"Xminator skreiv:
Quote


men øren vil du ha!
e jo nett same typen, kant og spiss


Bortsett fra at den ene har venstrefot spiller på venstreside og koster halvparten av den andre..
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)


Nixon

Vi trenger først og fremst en spiss med målgaranti. Men jeg tror ikke noe vil skje før Scharner blir solgt over nyttår. Og da vil vi selvsagt også trenge en ny midtstopper...
Rød makt på Hansa

naitsirk

Xminator skreiv:
Quote


enig med deg at ødegaard kun har hatt ein god sesong, men dette blir jo etterpåklokskap. Da samma sei vel Kjernen oppe i trondheim om andresen.

brann treng forsterkningar og eg vil påstå at ødegaard e betre enn feks knudsen. men ikkje til kvar ein pris. situasjonen e ganske lik med tanke på helstad.

Kruxleiven

Var ikke mange du mente burde hentes. Og når de i tillegg er ganske umulig å hente er det ikke mye igjen. Tror du burde finne ut at det finnes andre klubber enn RBK eller andre norske topplag å hente spillere fra. Brann har om avisene har rett kun 3-4 millioner å hente spillere for. Da er ikke Rosenborg klubben man vender seg mot for en handel.

BrannFa(e)n

Vi trenger to nye backer, nytt trenerteam, ny sportslig leder, ny markedssjef, nytt styre, ny daglig leder og Brann er iferd med å signere et nytt medisinsk team!
rannfasiten

Nixon

Quote from: "BrannFa(e)n"Vi trenger to nye backer, nytt trenerteam, ny sportslig leder, ny markedssjef, nytt styre, ny daglig leder og Brann er iferd med å signere et nytt medisinsk team!


Og nye supportere...
Rød makt på Hansa

naitsirk

Kruxkleiven skreiv:
QuoteVar ikke mange du mente burde hentes. Og når de i tillegg er ganske umulig å hente er det ikke mye igjen. Tror du burde finne ut at det finnes andre klubber enn RBK eller andre norske topplag å hente spillere fra. Brann har om avisene har rett kun 3-4 millioner å hente spillere for. Da er ikke Rosenborg klubben man vender seg mot for en handel.


OK.
Eg nevne vel ikkje noko om kor mange brann skal henta. les skikkelig før du skriv.
vif har akkurat sikra seg to gode nye utan å betala særlig mykje.
dessutan så har du ingen forutsetningar for å uttala deg om rbk sin velvilje til å selga.

AtroZ

Quote from: "BrannFa(e)n"Vi trenger to nye backer, nytt trenerteam, ny sportslig leder, ny markedssjef, nytt styre, ny daglig leder og Brann er iferd med å signere et nytt medisinsk team!


Det kan du enkelt få ved å heie på noen andre. VI trenger hvertfall ikke deg til å være negativ til en hver tid. Tro det eller ei, DU er lett erstattelig. Det er ikke SK BRANN
Football is a game in which a handful of fit men run around for one and a half hours
watched by millions of people who could really use the exercise.`

Trevor Morley

Vi trenger Rob Friend,enkelt og greit.Frem med pengene vollvik :D
 G B

naitsirk

rob friend er ein god spiss, men passer ikkje heilt inn i spelet til brann trur eg.
han er treig og har ikkje særlig god teknikk, men vanvittig god i lufta.

passer sikkert betre inn i anti-fotball lag som vif, lsk, odd, hamkam,viking

BrannFa(e)n

Quote from: "AtroZ"
Quote from: "BrannFa(e)n"Vi trenger to nye backer, nytt trenerteam, ny sportslig leder, ny markedssjef, nytt styre, ny daglig leder og Brann er iferd med å signere et nytt medisinsk team!


Det kan du enkelt få ved å heie på noen andre. VI trenger hvertfall ikke deg til å være negativ til en hver tid. Tro det eller ei, DU er lett erstattelig. Det er ikke SK BRANN
rannfasiten

Xminator

Guntveit, Knudsen og Kalvenes. Regner en skadefri Guntveit som klart andrevalg bak Hanstveit og Sigurdson på begge kanter. Hanstveit hadde gått rett inn på lagene til rivalene våre, kanskje med unntak av Start, men de hadde nok ryddet plass til både han og Johnsen. Regner Sigurdsson, Miller og Opdal som de mest usikre punktene i ett skadefritt førstelag. Miller har endelig overbevist sentralt på midten, Sigurdsson viste klar formstigning på høsten og Opdal tok ett lang steg kvalitetsmessig i 2005.

Som påpekt kan Ludvigsen og Miller gå inn på topp. Tror ikke Vaagan Moen har spissegenskaper, Huseklepp er jeg også usikker på hvor står som spiss.

Grunnen til at jeg mener spiss og sentral midtbane er de viktigste posisjonene å hente kvalitetsspillere til er skadefrekvensen til de som spiller i posisjonen. De 4 på backen spiller "alt". Sæternes og Andresen er ikke bare litt usikre. Magefølelsen sier at de neppe er i kampform til seriestart. Du kunne hentet verdens beste høyreback, men uten en fungerende sentral midtbane ville det ikke hjelpe i det hele tatt. Det er forferdelig tynt bak førstevalgene i de to posisjonene.

BrannFa(e)n

Hehe... Knudsen, ja den var god. Kalvenes har vært så mye skadet, og jeg har ikke sett Brann 2 så mye denne sesongen, men nesten hvem som helst er bedre enn Hanstveit. Miller et usikkert moment? Hvilke foppalkamper ser, du på? Hvis du ikke visste det, spilte Miller indreløper/høyreving i en del av sesongen, og det mener jeg er god nok "unnskyldning". Guntveit er heller ikke knallgod, men mye bedre enn Hanstveit og Sigurdsson.
rannfasiten

monzilla

Det er viktig å forsterke i alle lagdeler, jeg mener fortsatt at det antatte førstelaget er godt nok til å slå hvemsom helst i Norge på alle dager, men problemet begynner når sentrale spillere forsvinner inn og ut grunnet skadeproblemer.

Laget er godt nok det, benken er ikke god nok. Spillere til 1-2 bør hentes inn i en utfordrerposisjon, det beste ville jo ha vært om de blir så gode at de setter etablerte ut av laget. Det værste ville ikke vært så ille, benken er så svak pr i dag uansett

Tois

Eneste vi trenge er ekstra spiss..

Min råd til SK Brann:
Hente Helstad..!

AMEN..!

Pilsen19

Quote from: "Trevor Morley"Vi trenger Rob Friend,enkelt og greit.Frem med pengene vollvik :D


Mr. Friend er ikke noe god spiss, denne mannen er oppskryt og ville ikk ehatt sjangse mot robbie og Bengt. Han er god på hodet helt riktig, men passer ikke inn i Brann i det hele tatt, vi er avhengig av hurtige spisser. Men hadde vi hatt kvisvik til å servere han hode baller inne i boksen ville det blitt anderledes i denne saken, så min oppfordring er hent kvisvik tilbake, han blomstrer ikke akkurat i FFK:P det er nok bare en drøm og det forblir nok bare en drøm, samme er det vel med helstad, skulle gjerne sett han spille med nr 22 på ryggen igjen, i en rød drakt på stadion.

Vi hadde torstein helstad, ja vi hadde torstein helstad, vi hadde torstein helstad vi er BRANN
 år var det VM og Brann kom skje med, pø VM ka er no det.

Pilsen19

Quote from: "Trevor Morley"Vi trenger Rob Friend,enkelt og greit.Frem med pengene vollvik :D


Mr. Friend er ikke noe god spiss, denne mannen er oppskryt og ville ikk ehatt sjangse mot robbie og Bengt. Han er god på hodet helt riktig, men passer ikke inn i Brann i det hele tatt, vi er avhengig av hurtige spisser. Men hadde vi hatt kvisvik til å servere han hode baller inne i boksen ville det blitt anderledes i denne saken, så min oppfordring er hent kvisvik tilbake, han blomstrer ikke akkurat i FFK:P det er nok bare en drøm og det forblir nok bare en drøm, samme er det vel med helstad, skulle gjerne sett han spille med nr 22 på ryggen igjen, i en rød drakt på stadion.

Vi hadde torstein helstad, ja vi hadde torstein helstad, vi hadde torstein helstad vi er BRANN
 år var det VM og Brann kom skje med, pø VM ka er no det.

KennethS

Quote from: "Pilsen19"
Quote from: "Trevor Morley"Vi trenger Rob Friend,enkelt og greit.Frem med pengene vollvik :D


Mr. Friend er ikke noe god spiss, denne mannen er oppskryt og ville ikk ehatt sjangse mot robbie og Bengt. Han er god på hodet helt riktig, men passer ikke inn i Brann i det hele tatt, vi er avhengig av hurtige spisser. Men hadde vi hatt kvisvik til å servere han hode baller inne i boksen ville det blitt anderledes i denne saken, så min oppfordring er hent kvisvik tilbake, han blomstrer ikke akkurat i FFK:P det er nok bare en drøm og det forblir nok bare en drøm, samme er det vel med helstad, skulle gjerne sett han spille med nr 22 på ryggen igjen, i en rød drakt på stadion.

Vi hadde torstein helstad, ja vi hadde torstein helstad, vi hadde torstein helstad vi er BRANN


Nå skal det sies at det e en grunn til at Petter Vaagan Moen kalles mjøsas Beckham, fordet han har en fantastisk venstrefot. Tror nok PVM klarer og slå like gode om ikkje bedre baller inn i feltet som Kvisvik.
tå på Brann

Nixon

Quote from: "KennethS"Nå skal det sies at det e en grunn til at Petter Vaagan Moen kalles mjøsas Beckham, fordet han har en fantastisk venstrefot. Tror nok PVM klarer og slå like gode om ikkje bedre baller inn i feltet som Kvisvik.


Pluss at PVM har mye større fart og gjennombruddskraft, og kan dermed klare å komme til gode innlegg i kamper der Brann ikke styrer spillet. I slike kamper forsvant jo ofte Kvisvik ut av spillet.

Så vi kommer ikke til å savne Kvisvik!
Rød makt på Hansa

Xminator

Nå kommer ikke Vaagan Moen til å score like mange mål som Kvisvik. Så på den måten blir han nok fortsatt savnet. Det vi får er ett venstreben som nok slår minst like presise frispark som Kvisvik. Og ikke glem at med Andresen har man ett høyreben minst like følsomt. Det er en grunn til at han var fast til frispark/corner fra venstre på landslaget.  De to kan gjøre Brann til ett fryktet dødball-lag neste sesong.

Friend? Fryktelig usikker. Nå har Molde priset ham langt ut av rekkevidden til Brann, så vi får nok ikke muligheten til å overgå Kottila :p

BrannFa(e)n

Petter V. Moen klarer i det minste å score. Han har en del tippeligamål i år. Jeg har iallfall lagt merke til to, og det tyder på at han vet hvor målet står i forhold til et par av høyrevingene vi har hatt i vår historie. (Hvem nevnte Sanne og Knudsen?)
rannfasiten

andreas27

åjada ,kvisvik e løsningen på alt han....
la oss bruke 6-8 mill på å kjøpe han tebake...
og miller som høyrekant då blir alt bra...

men åja som kenneth s sier her vi har jo brukt 10 mill på en ny venstreving! men kem e han egentlig???
og erik huseklepp, spillar isje han for fyllingen då???

det e på tide at noen her inne sitter seg inn i spillertroppen til brann før de lar kjeften sin gå på høygang her inne.

det brann trenger er som noen nevner en ny spiss av klasse og en ny sentral midtbanespiller som holder et vist nivå.

og vist fussbalgott blir solgt, så må det hentes inn en ny stopper som har bevist noe.
at brann ikke fikk tak i regggiusen eller hva han heter var synd, her kunne man sikret fremtiden.
men ystaas å var jo ung og lovende.
men selv med reggiusen i stallen måttte man ha kjøpt noe nytt vist scharner ble solgt.

men eg kan jo si min mening om stallen:

Keepre:(opdal)

Helt bakerst har vi bra dekning unge og lovende og de har vel bevist i år at de duger, men som sagt det holder ikke bare å være ung å lovende.
man trenger  rutine det er opdal i ferd med å opparbeide seg.
han har nå 53 tippeligakamper for brann.
en ide kunne vært å latt løvham låne torbjørnsen ,slik at han kunne fått verdifull erfaring derfra,samtidig som brann kunne hentet inn en rutinert eldre målvakt på slutten av karrieren som kunne lærrt opdal et par triks.


Forsvar: (sigurdson-scharner-soma-hanstveit)
som noen nevner er rullering sundt og viktig. Ikke i forsvarsrekken.
her må vært medlem kjenne sin plass og sinne medforsvarere 100%.
i dag har vi 4 gode stoppere i soma,scharner,bjarnason og sigurdson som jeg mener er best som stopper. i tilleg skal kalvenes ha såpass rutine nok til å kunne steppe inn her i ny å ne.
men vist scharner blir solgt har vi et fartsproblem bak. verken olli eller ragge er spesielt raske.da bør heller sigurdson skyves inn i midten. fredrik klock?? mannen er 24 år,ingen man for fremtiden soma er nettop fylt 26. klock har vist at han ikke holder nivået.
og bør selges. han er faktisk for gammal.

på backene er vel hanstveit fast mens sigurdson/guntveit kriger om plassen på høyresiden. sigurdson har hatt en fin utvikling men det er vanskelig å komme fra islandskfotball til norsk i tillegg til at han skal omskoleres til back. ellers er det kalvenes og knudsen som er backupene på backplass.

Konklusjon: mye avhenger i at scharner blir.
vist han blir solgt trengs enten en ny stopper eller h.back spørs hvor mjelde velger å bruke sigurdson. en ny spiller bør i hvertfall ha bevist noe.


Midtbane: (ludviksen-andresen-miller-vagan moen)
vi kan begynne med kantene ludviksen er vel 1.valg til høyre ,beckham til venstre. i ryggen puster den lokale lyslugen.huseklepp er vel like god på begge kanter.
i tillegg gjør cato guntveit skjelden en dårlig kamp. bak ham igjen venter knudsen og spurkeland.
Dette er kansje den plassen vi har best dekning og her både kan og bør det rulleres.

defensiv midtbane, en skadefri og formsterk martin andresen er bedre en både doffen og guffen uten tvil.
i tilleg har han verdifulle lederegenskaper som disse to mangler.
men bak han er det tynere. Problemet til helge haugen er at han trenger flere kamper på å bli god. når han så har spilt 3-4 kamper fra start kan han være like mye mygg og irriterende god som doffen.
jeg har tideligere sagt at haugen har landslagspotensialet og det står jeg fast ved. jeg tror at et utlån til løvham hadde vært noe for haugen.
her ville han kunnet  utvikle seg og  styrt midtbanen til løvham.
jeg tror et slikt utlån ville vært en suksess. guntveit kan også spille i denne possisjonen.

offensiv midtbane, mange mener at miller er et usikkertsmomment, det er jeg sterkt uenig i. miller er en spesiell type spiller både på og utenfor banen. han er en ballkunstner som jeg vil si er blandt de aller beste midtbanespillerne i norge.
i tilleg er han målfarlig selv fra en midtbane possisjon, så målfarlig at han fort kan ende opp på en 10-13 mål.
men som backup her er det dårlige greier. det måtte i tilfele være scharner men han forsvinner kansje. nicolai misje er nok for ung men har er gansje en mer deffensiv spiller??
her må det absoulutt handles inn en ny spiller.
anders stadheim har vært nevnt.
en annen spennende spilller er ffks simen brenne.
mange tenker nok at disse ikke er intresert i å sitte på benken i bergen, men det kan da rulleres.

Konklusjon:
bra dekning på begge kantene.
bra deffensivt men haugen kan varierre for mye.
offensivt er miller selvskreven men det trengs backup, slik at det også kan rulleres.


Angrep: (Sæternes-Winters)

Norges beste spissduo??
Med råsterke og meget målfarlige sæternes og hurtige og skapende winters??

Jeg mener en skadefri og formsterk Begt Sæternes er det nord europiske ligastysemets beste spiss. denne mannen kan score 3 mål uansett motstander,og skadefri er han nok en målgaranti for rundt 20 mål på en sesong. Fikk nærmest halve sesongen ødelagt på grunn av skader.
men 9 mål på 18 kamper er likevel ikke så gale når mannen vist nok ikke hadde følese i det helltatt i skottupene i de 5 siste av dem.
men bengt har også en lei tedens til å forsvinne og virke uinntresert til tider, men det gjør også de fleste andre spisser av hanes type. slik som V.nistelroy osv.
men i form er han sykt god og viktig.

ved siden av seg har sæternes som oftest winters. han er også blandt de beste i norden, er enormt skapenede men også målfarlig. kan nærmest danne et angrep helt aleine. gjør nærmest aldri en dårlig kamp.

men bak disse to blir det være ,og jeg mener at en 3 "stjernespiss" bør handles inn. slikk at det kan rulleres. bengt sæternes har stor og tung kropp som trenger mye hvile og som neppe tåler to kamper i uken over flere uker. hvem denne spissen kan være er jeg litt usikker på.
oliver occean kan det være men brann, mener at han blir for dyr. ellers er jo en gammal helt som helstad kansje sugen på en overgang?? hvem vet?? en ny spiss trengs.

de andre spissene som er i troppen skremmer ikke vettet av noen akkurat.
dylan macallister er ofte skadet og ute av form. men i vinter viste han at han kan bli hele bergens bigmac , med blandt anent en fantastisk kamp mot odense i vestlandshallen.
kansje dylan kunne hatt godt av å komt seg litt vekk ,på et utlån??
kristian ystaas startet så fantastisk med 4 mål på 4 kamper. så har vi sett stadig mindre til han. det siste året har han tilbrakt inne i saftbygden uten noen særlig suksess. men nå er vist han tebake for å kjempe om en plass på laget . da skal bevise mye på liten tid. salgsobjekt spør du meg.
så har vi unggutten arve walde som ikke akkurat fikk slippe så mye til denne sesonge som jeg hadde håpet. arve måtte kunne si seg rimelig fornøyd med 2004 sesongen med mye spilletid og et par flotte mål.
men kansje ble forventningene for store?? uansett ser det ut til å gå i mot et utlån.

men brann kan da også bruke miller og ludvigsen på topp, så så helt gale er det da ikke.

Konklusjon:
2 gode spisser. reservene har mye å bevise!! ny spiss trengs
av klasse,slik at det kan rulleres.


da har jeg sagt mitt sikkert mange som er uenig, kansje noen som er enig.
en ting er i hvertfall sikkert ,skal brann vinne noe trengs en stor stall med gode spillere , en rask sunnmørring og en saftdrikkende vossing sørger ikke for det.

AtroZ

Bra innføring for alle newbie'ene som diskuterer uten å vite fakta. (Det verste er at det er de som er størst i kjeften).
Football is a game in which a handful of fit men run around for one and a half hours
watched by millions of people who could really use the exercise.`


ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Svante!!

rann er best

Xminator

Bjarnason rotet en god del i 2004-sesongen, men spilte omtrent plettfritt før han ble skadet denne sesongen. Kompenserte mye for en formsvak Soma på vårsesongen. Det som mangler med Bjarnason/Soma er farten, men det er langt fra noe dårlig midtstopperpar.

andreas27

Quote from: "Xminator"Bjarnason rotet en god del i 2004-sesongen, men spilte omtrent plettfritt før han ble skadet denne sesongen. Kompenserte mye for en formsvak Soma på vårsesongen. Det som mangler med Bjarnason/Soma er farten, men det er langt fra noe dårlig midtstopperpar.


helt riktig. bjarnason er langt i fra en dårlig stopper , er det noen som husker semien mot stabæk i fjor???
da holdt han oss inne i kampen.

men det er nå da bare ikke da han har vært god heller.

Alzheimer/Silverspurs

Som BT skriv i dag så kan kanskje ein telefon til ex-Sogndal forsvarer Marco Reda vere noko? Det eg har sett av han, har vore rimelig bra. Han er inga stjerne, men etter mitt syn utvilsomt bra nok for ein Brannstall der vi manglar litt forsvar. Han er jo til og med Bosman frå Aab etter det eg forstår så der er det ingenting å tape.

Solid for Sogndal når han spelte. Har vore mykje skada, det er jo eit minus.

BrannFa(e)n

Quote from: "AtroZ"Bra innføring for alle newbie'ene som diskuterer uten å vite fakta. (Det verste er at det er de som er størst i kjeften).


Hvis det var meg du refererte til registrerte jeg meg i 2003, og du i 2005. You do the math
rannfasiten

Xminator

Så når jeg har vert aktiv siden jeg fikk internett en gang midt på 90-tallet så gjør det meg til guru? :) Slik fungere det ikke. Andreas tok en flott innholdsmessig oppsumering av stallen. Da kan man se gjennom fingrene på Stor bokstav og punktum.

Reda har ett problem. Han er fra Canada. Og neppe god nok til å legge beslag på 1 av de 2 plassene man har til den kategorien spiller.

naitsirk

QuoteReda har ett problem. Han er fra Canada. Og neppe god nok til å legge beslag på 1 av de 2 plassene man har til den kategorien spiller.


men kven er god nok til å forsvare non-eu plassane? ronaldinho, ronaldo...

Xminator

Da trekker jeg tilbake påstanden om at han er ikke-EU

http://www.nrk.no/sport/fotball/2016095.html

Artikkelen anntyder at han har italiensk pass. Noen som vet mer? Da er han i aller høyeste grad en spiller en del eliteserieklubber vil se nærmere på. Og hvorfor han får fyken fra danmark er en gåte. Er han ikke blitt skikkelig frisk etter langtidsskaden i Sogndal?

viks

Når det er sagt så er jeg ikke overbevist om at han er mannen vi trenger i forsvaret vårt. Mtp hans skadehistorie, og mtp at han ikke overbeviste meg i Sogndal når han var frisk, og mtp at han tydeligvis ikke er funnet god nok i Aab..
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

AtroZ

Quote from: "BrannFa(e)n"
Quote from: "AtroZ"Bra innføring for alle newbie'ene som diskuterer uten å vite fakta. (Det verste er at det er de som er størst i kjeften).


Hvis det var meg du refererte til registrerte jeg meg i 2003, og du i 2005. You do the math
Football is a game in which a handful of fit men run around for one and a half hours
watched by millions of people who could really use the exercise.`

Rasmus_brann

Vil bare si meg enig i med nnlegget over her. Når man registrerte seg har ingenting og si, heller ikke antall innlegg!! Det som også er noe er at det er nok en del folk som har vært medlem over lenge tid, men har måttet lage seg en ny brukerkonto på forumet av flere grunner. Som f.eks. meg som klarte å glemme passordet...
et e ikke tvil at det går ann, så lenge hjertet står i Brann!

Go Up