• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann regner med å selge 11 000 partoutkort!

Started by BrannSupporter, November 23, 2005, 15:52:21 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

BrannSupporter

I fjor ble det solgt 8500 partoutkort. Neste år forventer altså Brann å øke dette til 11 000[/u] , som faktisk vil si samtlige sitteplasser. Er ikke dette en smule optimistisk? Eller synes dere det er realistisk? Jeg håper selfølgelig at alle de 11 000 blir solgt, men det betyr vel at folk som skal kjøpe enkeltbillett på kampene i vårsesongen må kjøpe ståbilletter så vidt jeg kan skjønne.

Xminator

En smule optimistisk er bare forbokstaven. Bliur særdeles overrasket om man faktisk selger mer enn i fjor.

SKB e BEST!!!

Etter en elendig sesong med få høydepunter blir det ikke i nærheten av 11000  partoutkort..
idelse og smerte..eller bare ren plankekjøring.

Northside

Det siste medgangssupporteren husker er en elendig sesong foran TV-en, må nok noen kamper med godt spill og flere poeng før de trekker opp mot stadion igjen, dvs de klarer neppe samme som i fjor :wink:

BrannSupporter

Men nå må vi huske på at selv om denne sesongen var elendig, så hadde vi et meget pent snitt da. Kun to ganger tidligere har vi hatt et bedre snitt enn i 05, det var i 63 og 77.

syma

Det sies at det er de første 2300 som fornyer sesongkortet sitt som er garantert cupfinalebillett. Vi får tilsendt brev ang. dette i løpet av uken. Kan vi da risikere å ikke havne blant de 2300 pga. treig postgang og at brann sender ut de 8000 brevene over flere dager?

KennethS

Quote from: "SKB e BEST!!!"Etter en elendig sesong med få høydepunter blir det ikke i nærheten av 11000  partoutkort..


Brann var faktisk 3 beste hjemmelag i sesongen som gikk. Vil påstå at fansen fikk bra valuta for pengene på stadda, var vel heller de som reiste på mange borteturer som ikkje fikk så mye valuta for pengene.
tå på Brann

gull05

Tror faktisk alle 11 000 anonserte parturkortene kommer til å bli solgt. Der er en generelt mye større intr for klubben i dag en det var for kun få år siden.
Alle jeg har snakket med skal fornye sine pluss en del som ikke har hvert "stamgjester" skal ha sesongkort i år, merker at det er en helt annen intr for fotball og da spes Brann i byen en det har hvert tidligerer år.
ød makt.

Xminator

Få høydepunkter? Etter å ha skambanket LSK, rundspilt Rosenborg, knust Hamkam i avskjeden og spilt skjorten av den bortkomne sønn mot FFK... På hjemmebane har det langt fra vært langt mellom høydepunktene. Og det er pokker ikke mange sesongene som har inneholdt så mange høydepunkter totalt sett. Sett i ett 20-års perspektiv. Om en cupfinale virkelig er nok til å gjøre folk borskjemte og historieløse så vet jeg ikke om man skal håpe på noe seriegull...

Northside

Quote from: "KennethS"
Quote from: "SKB e BEST!!!"Etter en elendig sesong med få høydepunter blir det ikke i nærheten av 11000  partoutkort..


Brann var faktisk 3 beste hjemmelag i sesongen som gikk. Vil påstå at fansen fikk bra valuta for pengene på stadda, var vel heller de som reiste på mange borteturer som ikkje fikk så mye valuta for pengene.


Ganske godt poeng, de som bare fulgte brann hjemme ser jo tilbake på en knall god sesong, mens vi som reiser har muligens et litt annet syn :P

Fikk med meg 2 poeng av 6 kamper borte i år, jippi.

abe78

.og husk!

krøvel vellevold

Quote from: "abe78"



AaFk solgte 7500 sesongkort - ikke 11000.

RBKs snitt: Når de har tatt 16 seriegull på 20 sesonger, 13 seriegull på rad, vært i CL 10 av 11 siste år, tatt flere cupgull i perioden, osv., så hadde det vært direkte talentløst om publikum skulle vende laget ryggen pga EN dårlig sesong (som atpåtil endte opp med plass på øvre halvdel og 3.plass i CL-gruppen). Tror ikke akkurat at de hadde hatt 17500 i snitt om de hadde hatt Branns sportslige resultater siste 42 år...
Legg ned hele klubben!

Nemesis

kan jo ta antall tilskuere pr seriegull.......  den vinner vi klart......
et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

Xminator

Beklager, men får regnefeil når jeg prøver å finne Moldes Tilskuer/seriegull :p

viks

I fjor stoppet vi vel salget tidlig grunnet ønkse (krav fra NFF?) om et visst antall plasser tilgjengelig for ikke-partoukort innehavere.

Brann interessen er oppadgående i Bergen. Med et par-tre gode signinger, så er vi igjen klar for seriegull i april, og då tviler jeg på det blir noe problem og selge 11.000 partoukort..
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

krøvel vellevold

Quote from: "Nemesis"kan jo ta antall tilskuere pr seriegull.......  den vinner vi klart......


Kan for øvrig nevne at de eneste klubbene utenom Brann som fra 1961/62 har klart 10000 i snitt uten å ta medalje er:

Viking (2004 og 2005)
RBK (2005)
AaFK (2005).
Brann har som kjent klart dette drøssevis med ganger, uten at jeg har tallet i hodet akkurat nå.

Sist RBK ikke kom blant de to beste (utenom i år) var i 1987 da de kom på 4.plass. Da hadde de 5213 i snitt...
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: "viks"Brann interessen er oppadgående i Bergen. Med et par-tre gode signinger, så er vi igjen klar for seriegull i april, og då tviler jeg på det blir noe problem og selge 11.000 partoukort..


Et par-tre gode signinger? Jeg kan si allerede nå at vi ikke kommer til å få en eneste god signing. For hvem skulle det være da? Henry og Ronaldinho har visst lagt drømmen om Brann-spill på vent.

Med den skuffende sesongen Brann nettopp har vært igjennom, samt det faktum at vi ikke kommer til å forsterke laget, så tror jeg vi kan forvente en nedgang i partoutkortsalget. Folk går ikke på Stadion for å prøvesitte nye tribuner, folk går på Stadion for å se Brann spille god fotball!
Legg ned hele klubben!

viks

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "viks"Brann interessen er oppadgående i Bergen. Med et par-tre gode signinger, så er vi igjen klar for seriegull i april, og då tviler jeg på det blir noe problem og selge 11.000 partoukort..


Et par-tre gode signinger? Jeg kan si allerede nå at vi ikke kommer til å få en eneste god signing. For hvem skulle det være da? Henry og Ronaldinho har visst lagt drømmen om Brann-spill på vent.

Med den skuffende sesongen Brann nettopp har vært igjennom, samt det faktum at vi ikke kommer til å forsterke laget, så tror jeg vi kan forvente en nedgang i partoutkortsalget. Folk går ikke på Stadion for å prøvesitte nye tribuner, folk går på Stadion for å se Brann spille god fotball!


Tålmodighet er en dyd...

Litt tidlig og avskrive noe som helst før vi i det hele tatt har skrevet desember...
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Xminator

Nå tror jeg du har rett krøvel, men forbeholder meg likevel retten til å trekke frem slike bastante påstander en gang i fremtiden :p

BBB2003


Ricky

Tror man skal være temmelig klovn hvis man prøver å se en Brann-kamp ifra Gratishaugen denne sesongen, ja.

BBB2003

ja, sikkert ikkje verden lureste ting å satse på å stå der framover,nei!

BrannSupporter

Quote from: "krøvel vellevold"AaFk solgte 7500 sesongkort - ikke 11000.


Men der ble også salget stoppet.

BBB2003

me 11 000 parturkort på color line, hadde det ikkje vært så mye plass te oss bortesopportere!

atlascopo

Nå må dere ikke glemme at vår ene SIGNING så langt denne høsten overgår resten av TL lagene til sammen. VI har hentet PVM for 10 mill.

Så om vi skal kjøpe så mye mere vet eg ikke. Hvor ofte handler vi for mye mere enn 10 mill mellom sesongene?

nummer9

Var det ikke snakk om at det skulle komme opp i 18 000 plasser på stadion med ferdig tribune i klokkesvingen?

Eller har jeg fallt helt av i svingene ;)

Rundt 60% av plassene i partoutkort er jo ikke helgalt.

BrannFa(e)n

At bergensere velger å kjøpe partoutkort for å se et middelmådig norsk lag kjempe om 5. plassen sammen med Rosenborg ser jeg ikke på som realistisk. Da tenker jeg på økning av partoutkortinnehavere, og ikke fornying. Det er en smule mer fristende å kjøpe partoutkort om laget ditt har vunnet cupen enn om laget bare forventes til å kjempe om uefacup.

"Neimenidiotdabrannfa(e)n, brann skal jo kjempe om gull neste år".
rannfasiten

BBB2003

Quote from: "BrannFa(e)n"At bergensere velger å kjøpe partoutkort for å se et middelmådig norsk lag kjempe om 5. plassen sammen med Rosenborg ser jeg ikke på som realistisk. Da tenker jeg på økning av partoutkortinnehavere, og ikke fornying. Det er en smule mer fristende å kjøpe partoutkort om laget ditt har vunnet cupen enn om laget bare forventes til å kjempe om uefacup.

"Neimenidiotdabrannfa(e)n, brann skal jo kjempe om gull neste år".
ja,men det e faktisk mange i denne byen som liker å se Brann spælle og ikkje bare går på stadion når de vinner, eller når de spiller "viktige" kamper. E du Brann supporter så e du Brann supporter i medgang å motgang.Samme faen kordan det går.

BBB2003

Så ja, tror vi får 11 000 parturkort unna!!

Nixon

Quote from: "BrannFa(e)n""Neimenidiotdabrannfa(e)n, brann skal jo kjempe om gull neste år".
Rød makt på Hansa

Xminator

Ikke for å tisse i melken Nixon, men pr dags dato stiller vi vel mer noe slikt:

Opdal
Sigurdsson - Scharner - Klock - Hanstveit
Huseklepp - Haugen - Miller - Vaagan Moen
Winters - Ystaas.

Og det laget der kjemper ikke om seriegull i november 2006 :p

Nixon

Nå snakket jeg heldigvis ikke om pr dags dato...
Rød makt på Hansa

thesaint

Quote from: "syma"Det sies at det er de første 2300 som fornyer sesongkortet sitt som er garantert cupfinalebillett. Vi får tilsendt brev ang. dette i løpet av uken. Kan vi da risikere å ikke havne blant de 2300 pga. treig postgang og at brann sender ut de 8000 brevene over flere dager?


Ja faktisk! Ringte markedsavdelingen i Brann, og de hadde egentlig ikke noe godt svar. Jeg forklarte at jeg bor et stykke unna sentrum og at jeg sannsynligvis får brevet senere enn mange andre. Videre prøvde jeg å argumentere med at jeg har hatt fast plass på C feltet siden 1986. Damen jeg snakket med kunne bare beklage, men slik var det.

Nixon

Nå bruker Brann et billettfirma i Bodø til å sende ut dette brevet. Så jeg tror ikke du trenger å være så veldig bekymret...

...hvis du da ikke fikk brevet i dag. For det fikk jeg!:)
Rød makt på Hansa

syma

Det ville jo vert veldig enkelt å ha satt en startdato for salget. Feks. onsdag i neste uke. Eller?

HansaZ

Noen som vet hvordan det fungerer når man skal kjøpe partourkort på sittetribunen? Er det slik at man kan velge spesifikt sete, i så fall hvordan fungerer dette, må man opp på Stadion?

Nixon

Quote from: "HansaZ"Noen som vet hvordan det fungerer når man skal kjøpe partourkort på sittetribunen? Er det slik at man kan velge spesifikt sete, i så fall hvordan fungerer dette, må man opp på Stadion?


Fra brann.no
"Fra og med torsdag 8. desember kl 10.00 starter vi salget på de ledige setene for de som ønsker å sikre seg fast plass i neste sesong."

Du kan altså velge et ledig sete. Går utfra at du kan ta det på telefon.
Rød makt på Hansa

HansaZ

Såpass forstår jeg :)

Det jeg lurer på er om det finnes noe kart over de ledige setene, slik at når en snakker med Brann kan referere til rad og setenummer.

Nixon

Rød makt på Hansa

Haer217

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "viks"Brann interessen er oppadgående i Bergen. Med et par-tre gode signinger, så er vi igjen klar for seriegull i april, og då tviler jeg på det blir noe problem og selge 11.000 partoukort..


Et par-tre gode signinger? Jeg kan si allerede nå at vi ikke kommer til å få en eneste god signing. For hvem skulle det være da? Henry og Ronaldinho har visst lagt drømmen om Brann-spill på vent.

Har dere glemt 10-millionersmannen fra Hamar, PVM? Eller hva med TFL, han må vel nesten kalles ny etter så lite vi så ham i høst, på grunn av skadene?

Nixon

Med tanke på engasjement rundt partoutkort var det egentlig ganske strategisk ukurant å signe PVM allerede i sommer når han likevel ikke kom før i november. Hadde han skrevet under forrige uke etter en intens drakamp mellom RBK, VIF og Brann hadde trøkket nå vært mye større.

Jeg har fortsatt håp om noen gode signeringer. Bakdelen med det er jo selvsagt at det nok forutsetter at Scharner blir solgt for en god slump penger...
Rød makt på Hansa

Lennono8

Quote from: "Nixon"
Hva? Det var nye toner. Har Jæger tatt noen kurs på MI i høst?


Nå vet ikke jeg nøyaktig hva man lærer på Merkantilt Institutt, men trodde det var shipping, design o.l. + at de har en journalistutdanning som det klages veldig over i BT...nok om det. Men godt mulig han har vært på kurs andre steder...Hvem vet?!

Syntes det er positivt at de nå satser på å selge så mange partoutkort som mulig. Syntes det er rart at noen velger å sette "tak" på salget. Drømmen er jo å få slike tilstander som noen engelske klubber har, at man setter nyfødte barn i "kø" slik at de kanskje får partoutkort til konfirmasjonen.

Ellers kan jo en mulighet dersom alle plassene blir solgt som partoutkort være at man kjøper billetter til alle kampene, men har mulighet til å levere inn igjen dersom det er noen kamper man ikke kan gå på (ferie, jobb el.l) Disse kan så legges ut for salg på det "åpne" markedet.

Da demmer man opp litt svartebørs, i tillegg til at folk uten partoutkort får en sjanse, og man slipper at det er tomme seter. Greit at de er betalt for av den som har partoutkortet, men et tomt sete lager lite lyd...

Kanskje er dette en drømmesituasjon, men ikke helt umulig på "nye" Brann Stadion...eller?

Go Up