• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Hvor stor kan Brann bli?

Started by Gull2006, November 21, 2005, 04:09:00 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Gull2006

Hva tror dere? Kan Brann klare et snitt opp mot 19 000 en gang i fremtiden? Dette er jo voldsomt høyt, og sikkert også ny rekord i Norge(om vi blir de første da). Man hva tror dere?

Og kan vi klare å vinne serien innen de neste 5 årene? At vi skal klare det til neste år tviler jeg på(se nick;)). Men på sikt kan vi vel kanskje ha gode muligheter. Kan vi bli en like stor klubb som Rosenborg, eller vil Brann alltid være en middelhavsfarer i norsk fotball?

Hva er et realistisk mål for Brann neste sesong, og sesongene fremover?
Målsetningen om å ta gull i år blr jo latterliggjort, å komme med det samme målet neste sesong vil være en falitterklæring!

Xminator

Brann har de siste 10 årene vert ett topplag i eliteserien. Ser ingen grunn til at det skal endre seg. Om vi setter tilskuerrekord neste sesong er det imponerende. Ikke glem at Klokkesvingen er byggeplass til 16. mai. Frem til da har vi kapasitet på 15000. Tviler sterkt på at vi får fulle hus frem til da, så ett snitt rundt 13500 før 16. mai er vel realistisk. Jeg tror vi snitter på rundt 17000 neste sesong sett under ett. Om vi får publikumslagene hjemme på høsten og noenlunde trykk rundt laget. Tradisjonelt har vel publikum sviktet på høsten i VM-sesonger. Går det som jeg tror er det vel tidenes snitt for Brann?

Rasmus_brann

Tviler litt på rekord neste sesong pga. bygging pågår en stund ut i sesongen. Men 2007 har eg stor tro på ny rekord. Pga. to nye tribuner. Se på viking, der er snittet nesten blitt doblet etter de fikk ny hjemmebane.
et e ikke tvil at det går ann, så lenge hjertet står i Brann!

Gull2006

Ja, men nå tenker jeg mer totalt sett. Kan Brann bli en like stor klubb som Rosneborg? Er det realistisk å håpe på gull allerede til neste år etc.

Man kommer jo ikke bort ifra at det satses i Brann for tiden. Men er det nok til at vi klarer å ta skalpen på de andre lagene som satser? Både Vif og Rosenborg kan bli flere hakk for gode neste sesong, og det jeg frykter mest er at Brann skal falle av lasset.

Rasmus_brann

et e ikke tvil at det går ann, så lenge hjertet står i Brann!

krøvel vellevold

Vil nødig være positiv. Vi har ikke sjans til å holde følge med Rosenborg og Vålerengen. Spesielt sistnevnte er blitt så kvalmende kommerse at den økonomiske avstanden til dem bare vil øke. Rosenborg har vel allerede nådd max av hva de kan oppnå. økonomisk Disse to klubbene har i særklasse de største forutsetningene til å kunne kjøpe seg suksess i laaang tid fremover, og det beste vi kan oppnå i overskuelig fremtid er bronsemedaljer - kanskje sølv de årene VIF svikter. Når det er sagt, håper jeg Brann aldri blir like kommerse som VIF og den der Klanen deres. VIF arbeiderklasseklubb? Ha!
Legg ned hele klubben!

viks

-Markedsmessig. Brann har kommet en lang vei på kort tid, men fortsatt gjenstår veldig mye arbeid. Vi i Bergen må stikke fingen i jorden og innse at omsetningsmessig, såer ikke Brann større enn VIF og RBK. Til og med Viking er større enn oss, og Start er på full vei frem.

Konklusjon: Brann står ovenfor en stor utfordring gjennom og fortsette arbeidet med innarbeidelse av merkevarenavnet Brann, øke salg av profileringsartikler, øke tilskuersnitt, øke det generelle kamptilbudet (legge til rette for sponsorer og totalpakker), et hett tips er vel at dette også vil ta seg opp med bygning av ny stadion, men at de er bevisst på dette vises vel i idrettsveien med at de nylig styrket markedsavdelingen gjennom nyansettelse.

-Sportslig. Brann har i større eller mindre grad vært et topplag de siste ti årene, men langt i fra stabilt gode nok. En by som Bergen skal være i stand til hvert år og havne blant de fire beste.

Konklusjon: Den sportslige satsingen fra de to foregående år må opprettholdes, nye spillere må handles og stallen må styrkes. Arbeidet med og utvikle egne spillere må videreutvikles, gjerne gjennom sammarbeid med andre bergenslag, noe som vil styrke bergensfotballen generelt.

-Kontinuitet. Brann har alltid vært en skandaleklubb, og stått for et utall negative overskrifter i lokalpresse såvel som rikspresse. I de seinere år har det imidlertid senket seg en ro over klubben.

Konklusjon: Gjennom kontinuitet i administrativ og sportslig ledelse har man skapt et bra arbeidsmiljø, der alle kjenner sin rolle. Man har bygget en grunnmur om man vil. Denne utviklingen må opprettholdes, og dermed sikre at Brann navnet gir positive assosiasjoner for andre enn supporterne.

Dette var vel i korte trekk noen utfordringer som ligger forut. Som sagt innledningsvis har vi kommet en lang vei på kort tid, men fortsatt står vi ovenfor store utfordringer. Ting kommer aldri av seg selv, det er vel en viss Trondheimsklubb gjennom årets sesong et fint illustrativ eksempel på.

Jobben som gjøres på Stadion for tiden, får etter min mening alt for liten anerkjennelse. Delvis skyldes dette tror jeg at det ikke har vært tradisjon for slikt i Bergen. Her har vi stort sett halshugget folk, ikke båret de frem på gullstol. Og delvis tror jeg dette skyldes at media vinkler saker lite positiv i Branns favør i en evig jakt på skandaler og storm i vannglass.

Kan de siste års utvikling opprettholdes, har jeg stor tro på institusjonen Brann, noe jeg mener flere med meg burde hatt, spesielt en del debatanter inne på dette forumet. Men så er jo Bergen engang Bergen på godt og vondt. Forhåpentligvis vil det være mest på godt de kommende årene..
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

hanioslo

Helt enig med deg! Meget bra innlegg!

Brann er og bør også i fremtiden være en av de store klubbene i Norge. Derfor er det faktisk like viktig at Brann knytter til seg de beste når det gjelder administrasjon og markedsarbeid som om at de har de beste spillerene og trenerene.

Byggingen av ny stadion er helt avgjørende for videre eksistens som toppklubb. At man klager på at vif og klanen er så overkommerse, er bare missunnelse. De er ikke kommerse, men de er flinke til å utnytte potensialet som ligger i en toppklubb. At vif har skapt de inntektene de har i dag uten i det hele tatt å ha sin egen stadion er faktisk en utrolig prestasjon. En kan bare frykte hva som skjer om de får realisert sine planer om egen stadion. Håper bare at vi har vår stadion på plass i tide til å skape et lite forsprang økonomisk.

Synes både Dahl og POL gjør en super jobb i idrettsveien! Håper de fortsetter i lang tid fremover, og at de klarer å knytte til seg enda dyktigere folk på markedssiden som får utnyttet potensialet som ligger der. Brann er en stor bedrift og trenger bedriftsledere.

Et par nye spillere hadde vel også ikke skadet..... :)
trandlien ut av Bergen!

krøvel vellevold

Quote from: "hanioslo". At man klager på at vif og klanen er så overkommerse, er bare missunnelse. De er ikke kommerse, men de er flinke til å utnytte potensialet som ligger i en toppklubb.  


Det du skriver er vel egentlig bare å beskrive ordet "kommers" med litt andre ord... Når du plutselig over natten trekker ti tusen mennesker mer på kampene enn du gjorde tidligere, så stinker det kommers lang vei! 10000 gratisbilletter her, 10000 gratisbilletter der, overprofilering i media,  de kjøpte Tobias Grahn i håp om å trekke 4-5000 ekstra kvinnelige tilskuere på kampene, Klanen er blitt stueren og super-hipp, "Vål'enga mot rasisme", osv. Alt dette er gjort for å tekkes media og publikum. Spesielt dette med "mot rasisme", er jo litt komisk med tanke på at Klanen er veldig intolerante mot alt og alle utenfor Oslo. De hater bønder, de hater bergensere, de hater Bergen, de hater i grunn det meste. Så toleransen strekker seg ikke langt...
Legg ned hele klubben!

viks

Tror vi skal konsentrere oss litt mer om Brann og litt mindre om Engen.

Engen har fått på plass et solid markedsapparat, so what? De hargjennomgått en image makeover (Klanen inkl), So what?

FOkuser heller diskusjonen på Brann og Bergen, hvordan vi kan gjøre ting bedre, gå i oss selv før vi går i andre. Det kommer det gjerne litt mer konstuktive diskusjoner ut av og..
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Go Up