• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Hansatribunen

Started by EPPY, November 18, 2005, 14:26:51 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

EPPY

Hvor mange er det som har tenkt å flytte på seg uansett om SS blir hvor den er, Jeg personlig kommer til å flytte til Hansa, og har på følelsen av at mange andre tenker det samme, Vet om noen som skal flytte, men er det mesteparten av de "voksne" på Hansa eller blir det bare et mindretall som kommer til å flytte?

Gull2006

flytter. jeg og alle kompisene..

Rasmus_brann

Det er jævla kjipt å flytte til Hansa.. Prøver vi ikke å få en bedre supporterklubb?? Er det rart vi bare blir dårligere og dårligere? Når alle de gamle flytter då blir det bare drittunger igjen.. Og det faktumet at vi mest sannsynligvis kommer å slite med å fylle opp BBB feltet til neste år, er helt jævlig.. Var sjeldent fullt i år. 1-2 ganger??
Eg blir på SS helt til Bataljonen flytter, blir vi verre, bare syner jeg med skuten.... Selv det hørtes litt drastisk ut.
et e ikke tvil at det går ann, så lenge hjertet står i Brann!

Rasmus_brann

Synker skuten, synker jeg med den...
et e ikke tvil at det går ann, så lenge hjertet står i Brann!

henk

For å rette litt her så er ss store stå og kan ikke flyttes, Bataljonen er alle som ønsker å være med og over halvparten av våres medlemmer finnes ikke på ss. I 2006 sesongen så kommer vi sansynligvis til å rive gjerdene på ss slik at alle som vil kan være der, forskjellen på medlemmer og ikke medlemmer blir priser, det vil komme et brev i posten til medlemmer om dette om kort tid. I 2007 så blir Hansa klar for BBB. Vi anbefaler å beholde medlemmskap selv om man flytter andre plasser på stadion, da beholder man ansinitet og det kan komme godt men ved senere anledninger, samtidig som det er viktig for Brann å ha en stabil supporterklubb. Så husk SS er ikke Bataljonen og omvendt
enk Ekerhovd
Nå som privatperson

BRANN gutten fra Os!

Quote from: "Rasmus_brann"Synker skuten, synker jeg med den...


kommer til å bli verende på SS ett år til(hvis ikke di eg e med ska på Hansa)....
RANN<3

BL

Flytter mest sannsynlig opp på øvre del av Hansa til neste sesong, men ser ingen grunn til å melde meg ut av Bataljonen.
Hansa-
Felt Z

Northside

Blir ss neste år også, men ikke noe sesongkort i år heller...

fettnok

blir på ss MED partoukort, selv om jeg er nødt å bo på drittlandet i store deler av året. så det blir kan hende at du kan kjøpe noen billetter av meg northside.
ette går aaaaaldri bra!

Pondan

Henk, Hvorfor river ikke dere gjerdene som de aller fleste vil?? Dere blir jo ikke direkte mer berømt når dere ser bort fra supporterenes ønsker..

Northside

Quote from: "Pondan"Henk, Hvorfor river ikke dere gjerdene som de aller fleste vil?? Dere blir jo ikke direkte mer berømt når dere ser bort fra supporterenes ønsker..


de har jo snakket om at dette muligens skjer neste sesong.

henk

Fint at folk leser det som blir skrivet før de poster et innlegg sant pondan!! vi har gitt beskjed til Brann at gjerdene må vekk og som jeg skriver tidligere så vil de SANSYNLIGVIS fjernes, ikke kansje, ikke nei, ikke muligens men SANSYNLIGVIS
enk Ekerhovd
Nå som privatperson

Mr_Soma

Blir Hansa på meg og mine.... herfra starter vi å bygge steiner,  og vi skal ta tilbake tronen som den beste supportergruppen i dette landet fortest mulig.

BL

Quote from: "Mr_Soma"Blir Hansa på meg og mine.... herfra starter vi å bygge steiner,  og vi skal ta tilbake tronen som den beste supportergruppen i dette landet fortest mulig.


Tror det er smartere enn å prøve å redde stumpene på SS. Men heldigvis blir det Hansa for alle penga fra 2007 :)
Hansa-
Felt Z

Gull2006

Ja, det er en deilig tanke, at Hansa blir den nye supporter-tribunen altså. Jeg og mine flytter også. Er spent på hvor mye trøkk vi kan lage fra Hansa neste sesong. Frykten er at det skal være litt for mye stillhet der borte.. Men jeg og kameratgjengen vil nå ihvertfall gi lyd ifra oss.

Lurkin

Quote from: "BL"
Quote from: "Mr_Soma"Blir Hansa på meg og mine.... herfra starter vi å bygge steiner,  og vi skal ta tilbake tronen som den beste supportergruppen i dette landet fortest mulig.


Tror det er smartere enn å prøve å redde stumpene på SS. Men heldigvis blir det Hansa for alle penga fra 2007 :)


SS forsvinner uansett, da kan man like godt være en stein i oppbyggingen av den nye supporterplassen enn en stein i ruinene.

Jeg kommer ikke til å kjøpe sesongkort neste år, pga militæret, men kommer til å bruke de første kampene til å se hvor mange det er på SS.
Berømte Brann fra Bergen

Rasmus_brann

Lurkin har et poen g i innlegget sitt, men jeg er ikke hlet enig. Fordi det er alt for mange som faktisk flytter. Og da blir neste år elendig, med både synging, oppmøte på ss, og kansje tifo... Men at noen flytter er greit, men det blir for menge..
et e ikke tvil at det går ann, så lenge hjertet står i Brann!

Mort1

Bare det ikke kommer for mange på Felt Z og fucker opp stemningen som er blitt skapt der den siste sesongen.
lt For Bergen!

Gull2006

Quote from: "Mort1"Bare det ikke kommer for mange på Felt Z og fucker opp stemningen som er blitt skapt der den siste sesongen.


Felt Z er rimelig oppskrytt. Det er ikke mye lyd fra Hansa uten at hele tribunen er med.

megleren

Joda dere kommer sikkert en gjeng. Men mange av setene på Hansa og felt z er allerede i bruk av partukort innehavere og deres problem er at dere ikke får sitte samlet.
r og blir et sittesvin på Hansa

Bataljonen

Problemet er jo at Brann ikke har lagt ut salg av partoutkort enda for nye partoutkortinnehavere. Og det er ikke "bare" å flytte til Hansa. Og at man tror at 60 stykker vil sitte samlet er uaktuelt. Det er ikke så mange ledige seter igjen på Hansa, og ihvertfall ikke så mange samlet. De fleste som ønsker å sitte på Hansa til neste år må belage seg på å få seter ganske spredt på tribunen.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Brannfrelst

Jo mer spredt på tribunen de stemningsskapende er,jo lettere blir det å dra med andre som kanskje ikke har så lett for å synge. BBB-feltet kommer til å bli et trist syn i 2006. Synd å si.
2.10.07-Gullet kom hem!

abe78

Brann bør flytte familietribunen bort i den nye klokkesvingen. Dette vil føre til åpninger for mange nye ledige plasser på Hansa. Da vil studentene flytte med også (de får i dag rabatter på denne tribunen). Jeg håper Bataljonen legger press på Brann for at vi skal få en rendyrket supportertribune. De syngengde bør befinne seg på Hansa.
.og husk!

Xminator

Tull. Før man sate opp gjerdene (som jeg helst ser blir flyttet - ikke revet), hva skjedde på storkampene (les RBK - 16. mai etc). Jo, stemningen var dårligere enn til vanlig. Hvorfor? Fordi de som normalt synger er spredd. Trubunen blir invadert av fullemenn som er på stadion hvert 3. år.

Det samme vil du se på ett Hansa der dere blir spredd. Dere kommer til å sitte. Og dere kommer til å holde kjeft - stort sett.

Hvor dramatisk dette blir for BBB-feltet neste sesong kan man bare spekulere i. Tror ærlig talt ikke det blir den helt store forskjellen. Om gjerdene rives blir nok draktene vannet ut av tidens motefarge. Jeg er faktisk rimelig sikker på at BBB-feltet vil synge mer enn Hansa i 2006. Måtte jeg ta feil.

Xminator

Quote from: "abe78"Brann bør flytte familietribunen bort i den nye klokkesvingen. Dette vil føre til åpninger for mange nye ledige plasser på Hansa. Da vil studentene flytte med også (de får i dag rabatter på denne tribunen). Jeg håper Bataljonen legger press på Brann for at vi skal få en rendyrket supportertribune. De syngengde bør befinne seg på Hansa.


Det er jo det som er planlagt. Men det lar seg ikke gjennomføre før 2007. Klokkesvingen er fortsatt byggeplass til seriestart 2006, og neppe i bruk for første gang før 16. mai.

syma

Hvorfor kan de ikke prøve å bygge ferdig til seriestart da? Hvis de sier dette ikke lar seg gjøre, hvordan kunne de da ha planer om å bli ferdig med to tribuner til seriestart? Eller har dette med at de ikke får tak i betong. Og går det så mye mer betong til en langside enn en sving?

Xminator


Rasmus_brann

Quote from: "Xminator"
Om gjerdene rives blir nok draktene vannet ut av tidens motefarge. Jeg er faktisk rimelig sikker på at BBB-feltet vil synge mer enn Hansa i 2006. Måtte jeg ta feil.


Tror du har ganske rett!! Og det med at draktene blir vannet ut med tidens motefarge, er utvilsomt,og negativt!! Det ser ikke like bra ut når mange står i vanlige klær.. Kanskje det skulle vært påbudt med en Brann effekt eller minst et synlig rødt klesplagg?? Eller ihvertfall oppfordre folk til å gå med brann effekter eller røde klær..??
et e ikke tvil at det går ann, så lenge hjertet står i Brann!

monzilla

Enkelte av dere må bare få inn med spade at man ikke trenger å se ut som et juletre for å kunne synge eller skape liv.

Gull2006

Jeg er helt enig. Man trenger ikke å gå med brann-effekter om man ikke har lyst til det. Selv går jeg alltid med drakt og skjerf, men forstår godt at enkelte føler at det blir litt "harry". Jeg blåser i det

Rasmus_brann

Quote from: "monzilla"Enkelte av dere må bare få inn med spade at man ikke trenger å se ut som et juletre for å kunne synge eller skape liv.


At det skal være påbudt med Brann effekter, var kanskje litt drøyt... Men synts du virkelig det ser bedre ut med normale klesfarger, enn rødt??
et e ikke tvil at det går ann, så lenge hjertet står i Brann!

Rasmus_brann

Hva ser best ut???

http://www.bataljonen.no/visbilde.php?id=2584

Eller dette??

http://www.bataljonen.no/visbilde.php?id=1106

Det er ikke tvil om at det ser bedre ut med røde klær på tribunen. Men hvis folk ikke vil gå med effekter, skal jeg selfølgelig ikk si noen på det. Men jeg vil oppfordre de fleste til å gjøre det..
et e ikke tvil at det går ann, så lenge hjertet står i Brann!

Northside

Quote from: "Xminator"
Hvor dramatisk dette blir for BBB-feltet neste sesong kan man bare spekulere i. Tror ærlig talt ikke det blir den helt store forskjellen. Om gjerdene rives blir nok draktene vannet ut av tidens motefarge. Jeg er faktisk rimelig sikker på at BBB-feltet vil synge mer enn Hansa i 2006. Måtte jeg ta feil.


Det jeg er redd kommer til å skje og som jeg tror kommer til å skje dersom gjerdene blir fjernet er at alle fjortissene som står nærmest klokkesvingen på ss vil kapre midten av ss. De kommer alltid mye før de fleste på bbb og andre siden på ss, dermed så kommer de lett til å "ta over" midten av ss.

Men jeg er fortsatt for rivingen, men er litt skeptisk.

Xminator

Quote from: "monzilla"Enkelte av dere må bare få inn med spade at man ikke trenger å se ut som et juletre for å kunne synge eller skape liv.


Greit, skottene sang. Men det visuelle er viktig også. For hva så best ut? Skottene der samtlige gikk på hjemmekampen mot lille Norge i blått og hvitt? Eller Ullevåll kledd i rosa caps og brun/sort frakk?

Så jo, min mening er at de som går på stadion uten rød fotballtrøye ikke gjør jobben sin. Minst like mye som dritten på SS som stiller seg midt i gruppen og holder kjeft!

monzilla

Deg om det, Xminator. Deg om det.
Denne delen av diskusjonen kan vi bare droppe, har hatt den hundre ganger før og den fører ikke til noe konstruktivt uansett.

Lurkin

Quote from: "Xminator"
Quote from: "monzilla"Enkelte av dere må bare få inn med spade at man ikke trenger å se ut som et juletre for å kunne synge eller skape liv.


Greit, skottene sang. Men det visuelle er viktig også. For hva så best ut? Skottene der samtlige gikk på hjemmekampen mot lille Norge i blått og hvitt? Eller Ullevåll kledd i rosa caps og brun/sort frakk?

Så jo, min mening er at de som går på stadion uten rød fotballtrøye ikke gjør jobben sin. Minst like mye som dritten på SS som stiller seg midt i gruppen og holder kjeft!


Hva med fattige studenter som panter flasker for å kjøpe rundstykker til lunsj? Gjør ikke vi jobben vår? Selv om sesongkort er på en eller merkelig måte er skaffet ved hjelp av gambling og tigging til foreldrene, syngingen er ingenting i veien med, og sover på en benk i Oslo fordi man ikke har råd til hotell - men vil fremdeles se cupfinalen (som man også har tigget penger til tog for).
Berømte Brann fra Bergen

Rasmus_brann

Quote from: "Lurkin"
Quote from: "Xminator"
Quote from: "monzilla"Enkelte av dere må bare få inn med spade at man ikke trenger å se ut som et juletre for å kunne synge eller skape liv.


Greit, skottene sang. Men det visuelle er viktig også. For hva så best ut? Skottene der samtlige gikk på hjemmekampen mot lille Norge i blått og hvitt? Eller Ullevåll kledd i rosa caps og brun/sort frakk?

Så jo, min mening er at de som går på stadion uten rød fotballtrøye ikke gjør jobben sin. Minst like mye som dritten på SS som stiller seg midt i gruppen og holder kjeft!


Hva med fattige studenter som panter flasker for å kjøpe rundstykker til lunsj? Gjør ikke vi jobben vår? Selv om sesongkort er på en eller merkelig måte er skaffet ved hjelp av gambling og tigging til foreldrene, syngingen er ingenting i veien med, og sover på en benk i Oslo fordi man ikke har råd til hotell - men vil fremdeles se cupfinalen (som man også har tigget penger til tog for).


Dere klarer vel å ta på dere en rød genser, et brann skjerf.. Hvis det er derfor så kan du få en rød genser av meg.. Eller evt. låne en gammel drakt. Men jeg tror de fleste ikke går med drakt/effekter, er pga. de synts det er harry.. Men hvis de synts drakt ol. er harry, ka synts de vel ikke då om ss, flytt til hansa..
et e ikke tvil at det går ann, så lenge hjertet står i Brann!


Rasmus_brann

et e ikke tvil at det går ann, så lenge hjertet står i Brann!

Yngve

Rassmus, kle deg i det du vil, og la dei andre gå i det dei vil. Klovn

Xminator


Rasmus_brann

Quote from: "Yngve"Rassmus, kle deg i det du vil, og la dei andre gå i det dei vil. Klovn


De skal få lov til å gå i ka faen de vil.. Men eg sier bare at det ser jævla mye bedre ut når folk stiller i røde klær/branneffekter. Er det så jævla vanskelig??
et e ikke tvil at det går ann, så lenge hjertet står i Brann!

viks

Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Rasmus_brann

supporterene ti Aafk ser bra ut av en grunn... Og det er fordi så godt som alle stiller i drakt, eller i de ekle fargene deres. Samme med landslaget til nederland, der er jo allt orange. Men det ser ikke bra ut pga. masse gulrøtter og lignene effekter.. Jeg spør igjen: er det så vanskelig å stille i røde klær???
et e ikke tvil at det går ann, så lenge hjertet står i Brann!

krøvel vellevold

Quote from: "Rasmus_brann"supporterene ti Aafk ser bra ut av en grunn... Og det er fordi så godt som alle stiller i drakt, eller i de ekle fargene deres. Samme med landslaget til nederland, der er jo allt orange. Men det ser ikke bra ut pga. masse gulrøtter og lignene effekter.. Jeg spør igjen: er det så vanskelig å stille i røde klær???


For AaFK- og Nederland-fans er det tydeligvis det!

Jeg er FOR rødt på tribunen, men jeg er MOT overdrevet klovneri! Drakt eller skjerf eller en rød t-skjorte/ genser er bra. Røde bukser, rød parykk, rød nese, narrehatt, kjeledress, etc. er IKKE bra. Når det gjelder casuals, så var vel poenget at de skulle være mest mulig anonyme. Hvem som er casulas, ser man imidlertid på lang avstand... Syns denne casual-bekledningen er å overdrive anti-klovneriet. Det finnes jo en mellomting...
Legg ned hele klubben!

Xminator

QuoteJeg er FOR rødt på tribunen, men jeg er MOT overdrevet klovneri! Drakt eller skjerf eller en rød t-skjorte/ genser er bra. Røde bukser, rød parykk, rød nese, narrehatt, kjeledress, etc. er IKKE bra.


Og der er vi 100% enige. En og annen skrue som tar hele pakken på spesielle kamper er til å leve med, men å dra på seg russedressen på hver hjemmekamp? :)

Som sagt hadde det vert greit om Brann på en eller annen måte premierte de som stiller i drakt. Det være seg loddtrekning av 15 dager fottur til cupfinalen eller i kroneavslag på billettene. Det er ikke bare det visuelle. Det er også "uniformeringen" som nok vil gjøre terskelen for "alternativ" supporteraktivitet (som synging - noe som sett stadion under ett er ett tabu :p) lavere.

Det er dette som burde være bildet vi gir motstanderen på stadion i 13 hjemmekamper:

(forumet støtter åpenbart ikke å streame bilde fra skript nei: Link følger:
http://www.bataljonen.no/visbilde.php?id=1953

SKB e BEST!!!

Det er vel ikke harry å gå med fotball drakten til laget sitt?
En fotballdrakt symboliserer det laget du heier på, på en måte symboliserer det stolthet. Er dette harry?
idelse og smerte..eller bare ren plankekjøring.

Jani

Det må da være nøyaktig likegyldig hvordan man går kledd på kamp. I de store ligaene er det et fåtall som går kledd i drakten til det laget en holder med, sett i forhold til hvordan det er i Norge. Selv om enkelte vil mene at det ser bedre ut om et fullstappet stadion går i rødt, og alle bruker den samme trøyen, de samme røde skoene, og aller helst rød lue med tilhørende skjerf...

Rasmus_brann

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Rasmus_brann"supporterene ti Aafk ser bra ut av en grunn... Og det er fordi så godt som alle stiller i drakt, eller i de ekle fargene deres. Samme med landslaget til nederland, der er jo allt orange. Men det ser ikke bra ut pga. masse gulrøtter og lignene effekter.. Jeg spør igjen: er det så vanskelig å stille i røde klær???


For AaFK- og Nederland-fans er det tydeligvis det!

Jeg er FOR rødt på tribunen, men jeg er MOT overdrevet klovneri! Drakt eller skjerf eller en rød t-skjorte/ genser er bra. Røde bukser, rød parykk, rød nese, narrehatt, kjeledress, etc. er IKKE bra. Når det gjelder casuals, så var vel poenget at de skulle være mest mulig anonyme. Hvem som er casulas, ser man imidlertid på lang avstand... Syns denne casual-bekledningen er å overdrive anti-klovneriet. Det finnes jo en mellomting...


Jeg er helt enig.. Overdrevet er ikke bra, man kan vel ta noe rødt på seg. Personlig stiller jeg i drakt og ofte skjerf også.
et e ikke tvil at det går ann, så lenge hjertet står i Brann!

Xminator

Quote from: "Jani"Det må da være nøyaktig likegyldig hvordan man går kledd på kamp. I de store ligaene er det et fåtall som går kledd i drakten til det laget en holder med, sett i forhold til hvordan det er i Norge. Selv om enkelte vil mene at det ser bedre ut om et fullstappet stadion går i rødt, og alle bruker den samme trøyen, de samme røde skoene, og aller helst rød lue med tilhørende skjerf...


Fåtall? http://www.nufcpics.com/previewimage.php?mediaid=101062&mediatype=2
Nå var det ett helvete å finne tribunebilder fra england, det er vel kanskje noen som har giddet å samle ett større linkarkiv derfra enn meg tenker jeg.

Go Up