• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sæternes 2006

Started by Superjack, November 14, 2005, 11:16:09 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Superjack

Brannsupporter.

Xminator

QuoteMen da jeg våknet opp etterpå og kjente tåen min, skjønte jeg at her hadde man gjort noe rett.


Her ligger det an til noen skikkelige tæser ja!

jegløh

Quote from: "Superjack"Om Sæternes kommer tilbake i slag som våren i år, så kan ViF og RBK kjøpe det de vil av spisser.


Er stygt redd for at det er akkurat det de gjør. Vi blir sittende med Winters(heldigvis) og Sæternes (dessverre), og styrkeforholdet blir enda verre.

Hvor lenge skal det gå før enkelte her inne erkjenner at vi trenger ny makker til Winters? Hvis det er en ørliten sjanse for at Brann for Helstad, bør de bruke 10-12 millioner etter Scharner salget på å få ham.

Sæternes er god i hver fjerde kamp han spiller.
Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.

KennethS

Quote from: "jegløh"
Quote from: "Superjack"Om Sæternes kommer tilbake i slag som våren i år, så kan ViF og RBK kjøpe det de vil av spisser.


Er stygt redd for at det er akkurat det de gjør. Vi blir sittende med Winters(heldigvis) og Sæternes (dessverre), og styrkeforholdet blir enda verre.

Hvor lenge skal det gå før enkelte her inne erkjenner at vi trenger ny makker til Winters? Hvis det er en ørliten sjanse for at Brann for Helstad, bør de bruke 10-12 millioner etter Scharner salget på å få ham.

Sæternes er god i hver fjerde kamp han spiller.


Her har vi en som har peiling ja. Utrolige kommentarer folk lirer av seg.
tå på Brann

slang

Hvis sæternes blir frisk er dette kjempebra for brann:D men vi bør kjøpe en spiss til for å skape mer konkuranse om plassene der fremme.. Ser ikke på bigMac og walde som reelle konkurenter til winters og sæternes...
ansa 08

Nixon

Quote from: "jegløh"Er stygt redd for at det er akkurat det de gjør. Vi blir sittende med Winters(heldigvis) og Sæternes (dessverre), og styrkeforholdet blir enda verre.
Rød makt på Hansa

jegløh

Quote from: "KennethS"
Quote from: "jegløh"
Quote from: "Superjack"Om Sæternes kommer tilbake i slag som våren i år, så kan ViF og RBK kjøpe det de vil av spisser.


Er stygt redd for at det er akkurat det de gjør. Vi blir sittende med Winters(heldigvis) og Sæternes (dessverre), og styrkeforholdet blir enda verre.

Hvor lenge skal det gå før enkelte her inne erkjenner at vi trenger ny makker til Winters? Hvis det er en ørliten sjanse for at Brann for Helstad, bør de bruke 10-12 millioner etter Scharner salget på å få ham.

Sæternes er god i hver fjerde kamp han spiller.


Her har vi en som har peiling ja. Utrolige kommentarer folk lirer av seg.


Om jeg har peiling eller ikke er ikke for deg eller meg å beslutte. Synspunktene endres ikke om du bestrider det.

Og hvilke av kommentarene er utrolige?
I mine øyne var Sæternes god mot LSK og Lyn hjemme, og AaFK og FFK borte. Hvis jeg har glemt noen får du minne meg på dem.
Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.

jegløh

Quote from: "R.I.P.Super-ray"Herregud, e det mulig??? EG LER AV DEG.
DU bør le av deg sjøl.. Peiling på foppall har du hvertfall ikke, ta deg en pille. Toppscorer og 3 mål i en cupfinale sier kansje ikke sitt...? Neida.. Hører du har peiling...


Nettopp! Vi må grave opp cupfinale-bidraget hans for å argumentere. Jeg synes Bengt var FANTASTISK i cupfinalen. Hvem gjør ikke det? Men det er jo nesten gammel historie å regne.

Lurer på om Kanarifansen ønsker Andrè Krogsæther tilbake.


Forresten mener jeg norsklæreren din burde fratas lisensen!
Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.

Xminator

Jegløh. Leste du i det hele tatt artikkelen trådstarter linket til? Eller var det autopilot på tastaturet så snart du så Sæternes & 2006 nevnt i samme setning?

Kan det ha vært en aldri så liten sammenheng mellom det faktum at Sæternes spilte de 7 siste kampene med prolaps, og det faktum at han i de samme 7 kampene stod med 1 mål.

Det er ett like ubestridelig faktum at han i de 11 foregående kampene, hvorav den siste (ref artikkel) var der han første gang sa i fra om at noe var galt, hadde scoret 8 mål. Til tross for ukentlige skriverier om den berømte setemuskelen.

Om du Jegløh ikke skjønner at en skadefri Sæternes går det våre konkurrenter stiller en høy gang og litt til, så har du som noen mindre diplomatisk skriver det overhode ikke fotballkunnskap. Selv om det åpenbart har gått litt prestisje i dette for deg, så må du jo kunne innrømme at å spille med prolaps nepper har påvirket prestasjonen spesielt positivt...

De aller aller fleste oppegående Brannsupportere ser nytten av en skadefri Sæternes, og krysser fingre og tær (følsomme) for at han fortsatt er blant de 96% slike operasjoner hjelper.

jegløh

Xminator. Under tittelen Sæternes 2006 er det ikke urimelig å skrive om Sæternes 2006.

Jeg er nok forutinntatt, ja. Nesten like mye som deg.  Gjerne autopilot og. Men det er ingenting som har skjedd siste 4 månedene som gir piloten grunn til å endre kurs.

Har følgende observasjoner vedr Bengt som er årskak til misnøyen:

-Lat/Uinteressert. Har vært det fra dag èn.
-Løper etter pasninger. Tvinger ikke frem pasninger ved å gå på egne løpe, slik Winters gjør glimrende.
-3 IDIOTISKE gule kort. 2 ganger bortsparking av ballen, en gang munnbruk.
- Og sist men ikke minst. Store skadeproblemer (dette er urettferdig å klandre Bengt for, men det er en faktor som ikke kan neglisjeres).

Han har mange positive egenskaper og (og en eller annen gang vil sikkert noen ramse opp disse istedet for å nevne cupfinalen), men totalt sett mener jeg vi trenger ny makker til Winters.
Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.

Xminator

Likevel, 8 mål på de 11 kampene han IKKE spilte med (kjente) skader.

Men det er jo klart. En angriper som scorer 18-19 mål om han holder seg skadefri er totalt uten interesse for SK Brann.

Det eneste jeg ser som negativt med Sæternes før 2006 er skadefrekvensen. Dette kombinert med lysken til Winters gjør at jeg helst ser at vi får en tredje klassespiss i stallen før sesongen. Så konklusjonen er riktig. Resonementet derimot holder ikke mål Jegløh!

Nixon

Blir helt utrolig tåpelig å slenge dritt om en spiller som var toppskårer i Norge så lenge han var skadefri. At han pådro seg noen unødvendige gule kort endrer jo ikke på det. Og han er ikke den eneste som har gjort det for å si det slik.

Når det gjelder at han er lat og uinteressert mistenker jeg jøgle for å stort sett huske de siste kampene da han spilte med skade. Selv om han rett nok ikke er like mobil som Winters.

Men ikke for det. Vi har lenge etterlyst en ny spiss. Og en ny spiss må vi ha siden Sæternes tross alt har vært mye skadet. Og fordi vi rett og slett må ha tre gode spisser!
Rød makt på Hansa

jegløh

Quote from: "Xminator"Resonementet derimot holder ikke mål Jegløh!


Og nå har du plukket resonementet mitt fra hverandre? Filleristet argumentene og gjort meg til latter ved dine knusende motargumenter?

Vil du bestride, Xminator, at han ser uinteressert ut når han spiller?
Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.

Nixon

Quote from: "jegløh"Vil du bestride, Xminator, at han ser uinteressert ut når han spiller?


Alle som hadde fulgt litt med i fotball visste hvilken type spiller Sæternes var da han kom. Skjønner ikke at man skal bli så overrasket over at han ikke springer like mye som Winters. Det har han aldri gjort. Han er ikke den som går på løp hele tiden. Han forfølger ikke håpløse baller i tide og utide. Men han skårer mål når han får sjansen. Og spør dere meg holder det lenge!
Rød makt på Hansa

BrannFa(e)n

Quote from: "R.I.P.Super-ray"

Herregud, e det mulig??? EG LER AV DEG.
DU bør le av deg sjøl.. Peiling på foppall har du hvertfall ikke, ta deg en pille. Toppscorer og 3 mål i en cupfinale sier kansje ikke sitt...? Neida.. Hører du har peiling...
rannfasiten

jegløh

Quote from: "Nixon"Han forfølger ikke håpløse baller i tide og utide.


Dette er et forum hvor meningene naturligvis er subjektive. Har selv blitt fortalt at fotballkunnskapene mine har mangler (dog mer uforskammet enn disse ord) uten at jeg har bemerket noen andres fotballkunnskaper. Men føler jeg må gjøre det nå.

Hvis du mener, Nixon, at det eneste minuset ved Sæternes når det gjelder sult og innsats er at han ikke løper etter håpløse baller setter jeg et stort spørsmålstegn ved dine fotballkunnskaper.
Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.

Nixon

Quote from: "jegløh"Hvis du mener, Nixon, at det eneste minuset ved Sæternes når det gjelder sult og innsats er at han ikke løper etter håpløse baller setter jeg et stort spørsmålstegn ved dine fotballkunnskaper.


Hvor har jeg skrevet at det er et minus?
Rød makt på Hansa

Xminator


Nixon

Når det gjelder jegløh sin store helt Winters viser statistikken at han spilte 12 kamper mer enn Sæternes og skårte ett mål mindre. Kanskje Winters også spilte noen kamper med skade, hva vet jeg, men hvis ikke lyger jo denne statistikken i Winters sin fordel.
Rød makt på Hansa

Xminator

For å ta tankespinnet, om Helstad skulle komme (en liten drøm i seg selv, men *advarsel* Helstad var ikke akkurat bevegeligheten selv han heller :p), så må en av de 3 på benken. Vi har i dag bedre alternativer på kantene. Helstad eller Winters på en av kantene er rene kriseløsninger. 4-3-3 bør ikke være ett tema en gang så lenge vi møter lag som legger seg bakpå både hjemme og borte.

Med alle 3 skadefrie ville jeg faktisk valgt Sæternes og Helstad. Fordi begge er bedre målscorere enn Winters.

Nixon

Quote from: "Xminator"Med alle 3 skadefrie ville jeg faktisk valgt Sæternes og Helstad. Fordi begge er bedre målscorere enn Winters.


Sæternes og Helstad er rett nok to meget gode spisser. Men spørs om ikke begge kunne trengt bevegeligheten til Winters for å slå ut i full blomst.
Rød makt på Hansa

naitsirk

poenget med sæternes e ikkje at han scora 8 mål på 11 kampar, men at han scora alle måla i løpet av 7-8 kampar.

tidvis glittrande, men og tidvis usynlig. han scorer ikkje jevnt og trutt, men i rykk og napp.
kjem ikkje alltid brann til gode å scora 3 mål i ein kamp poengmessig.

derimot ser eg heller at brann kjøper ein utfordrar til sæternes enn ein erstatter. håper og trur at skaden er vekke og reknar då med jevnare prestasjoner frå han neste år.

BL

Quote from: "naitsirk"poenget med sæternes e ikkje at han scora 8 mål på 11 kampar, men at han scora alle måla i løpet av 7-8 kampar.

tidvis glittrande, men og tidvis usynlig. han scorer ikkje jevnt og trutt, men i rykk og napp.
kjem ikkje alltid brann til gode å scora 3 mål i ein kamp poengmessig.

derimot ser eg heller at brann kjøper ein utfordrar til sæternes enn ein erstatter. håper og trur at skaden er vekke og reknar då med jevnare prestasjoner frå han neste år.


Forklaringen har vi jo fått i dag, nemlig at han spilte med en alvorlig skade.
Hansa-
Felt Z

Mr_Soma

Ingen tvil om at vi trenger en ny spiss som kan få opp konkuransen på topp. For når Winters og Sæternes er skadefrie så går det en automatikk i at de skal spille, uansett form.

Derfor vil jeg så gjerne ha inn en ny klassespiss.

Kan aldri tenke meg at PMH oppe i Tr.Heim gir slipp på landslagsakutelle Helstad,han blir langt fra billig i såfall.

- Hørte jeg Nevland?

Xminator


P-K

Quote from: "Xminator"


Harald Martin scorte i sin tid omtrent i hver eneste kamp...
Dersom Helstad og Høgmo finner ut at de er på tide å skilles bør han ikke koste mer enn rundt 3 millioner. Vi må huske at han ikke var dyr da ham kom til dem, og selv om han er årets spiller i RBK blir han solgt på nedadgående...

Brann trenger uansett to spisser til neste sesong. To unge spisser som kan vokse seg inn i laget. En hodespiller og en rask tekniker. PVM og TFL kan kanskje steppe inn innimellom, men ellers duger ingen av de vi har i klubben.
lo til Chelsea - 3,75 millioner, Harrys lydanlegg - 3 millioner, Hansasvingen - 40 millioner+. Følelsen den dagen Brann vinner serien - Ubetalelig!

runarnormann

Med BS og RW i slag, kan Brann faa engod sesong.  Dessverre har begge to vaert langt fra stabile da de har spilt sammen.  

Det blir uansett for dumt aa hele tiden trekke frem cupfinalen, hvor Bengt var konge.  Naar sesongen begynner, er det et og et halvt aar siden.  

Vollvik!  Vi vil ha Helstad!
egenden Alf Dahl

BrannFa(e)n

Vollvik! Vi vil ha backer! Hvor er (dobbel)dekningen våres der?
rannfasiten

Nixon

Quote from: "runarnormann"Det blir uansett for dumt aa hele tiden trekke frem cupfinalen, hvor Bengt var konge.  Naar sesongen begynner, er det et og et halvt aar siden.


Helt enig. Derfor er jo skåringsformen før skaden som blir lagt mest vekt på.
Rød makt på Hansa

Bolsen

Så lenge fyren scorer har det ingenting å si for meg kordan han opptrer på banen. Håper han blir helt frisk og fortsetter å score!

Lurkin

Quote from: "Nixon"
Quote from: "jegløh"Er stygt redd for at det er akkurat det de gjør. Vi blir sittende med Winters(heldigvis) og Sæternes (dessverre), og styrkeforholdet blir enda verre.


Iallefall når man har 12 mål i mai. Hadde han fortsatt med den scoringsformen før han ble skadet hadde han sittet ny rekord i Tippeligaen. Ut med pakket!
Berømte Brann fra Bergen

viks

Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Lurkin

Nettopp, se på spillere som Ronaldo og Shearer. Litt bortskjemte spillere som heller venter på feil og sjanser enn å skape de selv. Sånn er det, sånn vil det alltid være. Litt laffing rundt omkring, litt mål osv.
Og med Robbie løpende rundt seg så tenker han nok at den lille skotten heller kan jage litt for han. Arrogant, slapp, lat... - men han scorer mål.
Berømte Brann fra Bergen

Rasmus_brann

Quote from: "Lurkin"Nettopp, se på spillere som Ronaldo og Shearer. Litt bortskjemte spillere som heller venter på feil og sjanser enn å skape de selv. Sånn er det, sånn vil det alltid være. Litt laffing rundt omkring, litt mål osv.
Og med Robbie løpende rundt seg så tenker han nok at den lille skotten heller kan jage litt for han. Arrogant, slapp, lat... - men han scorer mål.


Arrogant synts jeg var jævlig drøyt.. Sæternes er faen meg ikke arrogant. Slapp og lat, var også ganske drøyt.. Vi har alle sett denne mannen løpe som en helt. Han scorer og spiller som en konge når han er i form, og er uten skade.. Sæternes er en helt, men vi trenger en klasse-spiss til, med tanke på at både Winters og Sæternes har skader som kan blusse opp igjen... Og det er ikke sikkert Sæternes kommer i form igjen heller.
et e ikke tvil at det går ann, så lenge hjertet står i Brann!

viks

Winthers/Sæternes er faktisk et spisspar med komplimentære ferdigheter som utfyller hverandre på en utmerket måte.

Føler meg rimelig sikker etter dagens BA rapport på at vi neste år får se en BS i toppform.

Med en spiss på plass som kan avlaste BS i perioder med tett kampprogram, samt puste han og Robbie i nakken, så ser jeg riktig så lyst på tilværelsen.
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Lurkin

Jeg satt ting litt på spissen, og er veldig enig med at vi trenger en ny spiss. Helstad helst, vet om folk som har oppkalt ungen sin Thorstein, og det ville nok gledet mange hjerter.
Berømte Brann fra Bergen

Ricky

Det fremstår for meg som litt sløkket å sammenligne Sæternes og Winters opp mot hverandre på den måten det gjøres her. Sæternes bruker fysikken til å skape målsjanser. Han kan tillate seg å være mye mer stasjonær; ligge på offsidegrensen og vente på pasninger, i visshet om at han har en bra sjanse til å slå sin motstander i en duell og dermed komme fri mot mål.
Winters har derimot ikke fysikk til å vinne dueller, så han må kompensere ved å bevege seg hele tiden, og holde motstanderne på passe distanse.

En effekt av dette blir at Sæternes ofte kommer rettvendt mot mål og kan avslutte en stor sjanse, mens Winters gjerne kommer i en vanskelig posisjon (f.eks kanten av 16-meteren), og må dermed forbi en forsvarer ved hjelp av fart eller teknikk før han kan avslutte. Ofte ender det opp med at Winters 'må' gi en assist istedetfor å kunne score selv. Sæternes kommer derimot som regel i posisjon til å hamre ballen i mål på egenhånd.

Slik jeg ser det, er en spisstype som Sæternes svært viktig på ethvert lag. En spiss med et bra rykk og nok fysikk til å vinne iallefall en del av duellene. Helstad var vel litt den typen også (riktignok med mer fart enn fysikk). Kom seg veldig ofte fri fra forsvareren og kunne sette ballen i mål, uavhengig av medspillere. En del offsides ble det, men jammen ble det ikke en del mål også.
Optimalt sett, så er det trioen PVM, Miller og TFL som skal skape målsjanser ved å bevege seg og skape uro i forsvarsrekkene. Så skal vi ha to mann fremme som kan banke ballen i mål. Sæternes og Helstad ville ha vært drømmeduoen!

Rasmus_brann

Quote from: "Lurkin"Jeg satt ting litt på spissen, og er veldig enig med at vi trenger en ny spiss. Helstad helst, vet om folk som har oppkalt ungen sin Thorstein, og det ville nok gledet mange hjerter.


Må ærlig si at jeg fortsatt er litt glad i Thorstein, selv om han gikk til RBK. Helstad i Brann hadde vært nokke.. Selv om vi da kunne fått et lite luksus-problem.. Kan jo ikke benke Winters, eller Sæternes...?
4-3-3?? Guntveit/ørn2-Scharner-Soma-Hanstveit
           moen-andresen-ludviksen
           winters-sæternes-helstad...???

Men vi kan jo ikke benke miller....? Eller Huseklepp for den saks skyld, så han ikke får spilletid og havner i Løv-Ham han også???

Men vi finner ut av det.. Bli vel nokken skader neste år også.. Bank i bordet.
et e ikke tvil at det går ann, så lenge hjertet står i Brann!

Nixon

Ulempen/fordelen med å forsterke stallen er at man må benke gode og populære spillere i noen kamper. Skal vi vinne serien må både vi og spillerne venne seg til det.
Rød makt på Hansa

viks

Quote from: "Nixon"Ulempen/fordelen med å forsterke stallen er at man må benke gode og populære spillere i noen kamper. Skal vi vinne serien må både vi og spillerne venne seg til det.


Godt poeng!

Men først må vi vel strengt tatt få noen gode spillere og benke...La oss håpe POL har et jokernord i ermet..
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Rasmus_brann

Eg vet, eg vet...Men det er så irriterende å se gode og spillere jeg er glad i, bli benket... Skal prøve å venne meg til det. Kjøp Helstad, benk noen andre....
et e ikke tvil at det går ann, så lenge hjertet står i Brann!

28966mustang

Vet ikke om noen av Sæternes sine sterkeste kritikere her inne har opplevd å ha et ryggprolaps. De som har det vet at det ikke er lett å gi 100% på jobb uansett om man har kroppsarbeid eller kontorarbeid.
Jeg ønsker Bengt en snarlig retur med full førlighet, og vet at han bokstavelig talt vil vise alle kritikere ryggen. Han kommer til å dunke inn mål for SKB. At han mer eller mindre egenhendig sikret oss det eneste mesterskapet på ørten år vil jeg alltid være ham takknemlig.
Hvil i fred- 1963!

hocey

Winters skadefri med god sesongforberedelse bør være bankers. Spent på å se hva Seternæs kan få til hvis han blir skadefri. Men uansett er poenget at sjansen for at noen av de to blir skadet stor og da må vi ha skikkelig back up. Dessuten vil ikke konkuranse skade spissene. Men samtidig har en jo Miller som back up.

Men å se Helstad spille i rød drakt er enhver Brann supporters som har vært på stadion de siste 10 årenes store drø,m.
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

naitsirk

"4-3-3?? Guntveit/ørn2-Scharner-Soma-Hanstveit
moen-andresen-ludviksen
winters-sæternes-helstad...???"

men då e me jo tilbake til problemet med han i rbk. helstad fungerer best i 4-4-2 og ikkje som "kant" spelar

Rasmus_brann

Quote from: "naitsirk""4-3-3?? Guntveit/ørn2-Scharner-Soma-Hanstveit
moen-andresen-ludviksen
winters-sæternes-helstad...???"

men då e me jo tilbake til problemet med han i rbk. helstad fungerer best i 4-4-2 og ikkje som "kant" spelar


Det var bare et av mange muligheter.. 4-3-2-1???? 4-4-1-1 osv... Dette får monsamjelden bestemme.... Han må nesten få nokke å gjøre..
et e ikke tvil at det går ann, så lenge hjertet står i Brann!

Nixon

Vi må uansett ikke gå i landslagsfellen der man lar store stjerner spille på ukjente plasser bare for å ha de med på laget. Spiller Brann 4-4-2 og har tre gode spisser (og selvsagt gode kantspillere) bør en spiss sitte på benken.
Rød makt på Hansa

hocey

Quote from: "Nixon"Vi må uansett ikke gå i landslagsfellen der man lar store stjerner spille på ukjente plasser bare for å ha de med på laget. Spiller Brann 4-4-2 og har tre gode spisser (og selvsagt gode kantspillere) bør en spiss sitte på benken.


Helt enig, Brann sin flørting vekk fra 4 4 2 har ikke fungert på noen måte og landslagets praksis med å la spillere spille i andre posisjoner enn de er best på er trist. Helstad er spiss og ingen flanke spiller, uansett hva Hareide måte mene.
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

naitsirk

og solli er ingen h.kant.

men brann har vel sikkert forhøyrt seg om gylfi. han kan vel kanskje og brukast som spiss.

Professoren

Skal innromme at jeg av og til har satt aa tenkt "den ballen hadde du naadd om du hadde giddet" og denslags om Saehternes, men som flere har paapekt er ikke det aa gaa paa loep hans styrke. Mannen har derimot en glimrende skuddfot og er livsfarlig hver gang han faar ballen i beina.  Og jeg kan ikke huske et bedre samarbeid mellom to spisser i Brann enn noe av det Saehternes og Winters presterte i enkelte kamper i fjor. De ble ikke utropt til Norges beste spisspar for ingenting.

Xminator

Om det snakkes mer om 4-3-3 nå så bør de tvangsvises førsteomgangen mot Hamkam.

Vi har midtbanespillere som trives best i 4-4-2. Winters er klart best i 4-4-2. Helstad er best som midtspiss i 4-4-2. Hva Sæternes er best vet jeg ikke, men som ensom spiss på landslaget var han ingen åpenbaring. I det hele tatt blir 4-3-3 ofte til 4-5-1 nå Brann spiller. Men en veldig ensom spiss og to kantspillere uten mål og mening. Selv Aabrekk måtte svelge kjepphestene og spille 4-4-2.

Som Nixon sier, om vi mot alle værtegn skulle sitte med både Winters, Sæternes og Helstad så skal en av dem på benken. Med mindre 3 av 4 kantspillere er skadet.

Go Up