• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Den Store Stadion-utbyggings-tråden

Started by Kirk, November 08, 2005, 21:03:04 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

kih

Quote from: "naitsirk"nokon andre som og synst at "bergens tidende" skiltene langs taket får stadion til å sjå gammal ut.


minner meg om fosshaugane.. ikke særlig bra
http://www.fosshaugane.no/digimaker/pictures/IMG_1384_(Small)_S7ghF4l).JPG

Xminator

BT burde seriøst vurderer å bare bruke de to midtfeltene og greie seg med B T. Det ser for å si det mildt noe merkelig ut slik det er nå :p

Og ja, skiltene oppe burde helt klart byttes med noe litt mer spenstig. Og noen må spandere en svær rund klokke og henge den midt på. Så det blir klokkesvingen :p

Bataljonen

Quote from: "GamleErik"
Quote from: "Bataljonen"hehe ser man nøyere på bokstavene n og o så er det montert røde stoler blant de hvite. Aner vi montering etter et dårlig nachspiel ?:)


Litt merkelig oppsett på o-en. Denne blir nok endret noe på.

De røde setene i n kan antageligvis forklares med at nedre del av venstre bein skal forestille et komma, eller dot om man vil, mens de to røde øverst skaper en fordypning i n-en.


Ja det ser ut som dette stemmer men o'en var litt rar som du sier.

Ellers deler jeg synet på de forferdelige "tamme" Bergens Tidende skiltene på taket.Vemmelig stygge.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

arntf

Jeg synes ikke de så så ille ut, de skiltene på taket. Fargevalget er vel riktignok noe uheldig for Brann sin del, men... BT-logoen er da fin nok.

I det minste har dere endelig fått en tribune uten skjemmende søyler. Bare det er jo noe å være stolt av...
quot;Engang en ret forvoven Jyde
Med Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
Men fik hans Pande ei i sønder,
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!"

Kirk

Synes den nye tribunen ser veldig bra ut!

Noen som vet hvordan det går med finansieringen forresten? Var vel snakk om at de ikke hadde penger til å fullføre innredning og fasadearbeid på den nye tribunen i denne omgang?

Ellers er jeg spent på hvordan det går med ny reguleringsplan for "gamle sitte". Var vel snakk om at de skulle sende den avgårde i løpet av våren også(?) Håper virkelig at ting går i orden slik at utbyggingen er komplett til 2008 sesongen.

K1980


Helginho

DERE VIL IKKE TRO DET!!

Nye bilder er lagt ut på Brann.No

Helt sjukt

Christian

Kunne ikkje mannen med kameraet tatt turen over på Hansa og gitt oss et ordentlig oversiktsbilde? De to nye bildene er jo ikkje akkurat kandidater til årets bilde...

Men bra med tribuner på alle fire sidene blir det. Glede seg til i morgen!

BuG

noen som haddde giddet å reise ned til stadion og ta noen bilder? sånn som gamleerik igår? hadde vært fantastisk... Ikke noe særlig bilder på brann.no nei =(

Mvh BuG
ullet 2007! =)

kih

"Her blir inngang til alle feltene på den nye tribunen"

én inngang på over 3000? riktignok er det Brann vi snakker om, men likevel..

SKBMiller

N¨en er jo riktig ifge logoen til bt.no, men Oen har 3 røde seter som ikke skulle vært der... men bagatell som helt sikkert rettes på. det synes jo ikke uannsett når staion er full  8)

synes det blir flott jeg :)

Bataljonen

Quote from: "SKBMiller"N¨en er jo riktig ifge logoen til bt.no, men Oen har 3 røde seter som ikke skulle vært der... men bagatell som helt sikkert rettes på. det synes jo ikke uannsett når staion er full  8)

synes det blir flott jeg :)


Jeg kan berolige samtlige som har vært bekymret for O'en og kan meddele at de 3 røde setene er fjernet og erstatter med hvite idag :)
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Bataljonen

Quote from: "kih""Her blir inngang til alle feltene på den nye tribunen"

én inngang på over 3000? riktignok er det Brann vi snakker om, men likevel..


Dette har med at tribunen fortsatt er et byggeplass, derfor kun en inngang foreløpig.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Mr_Soma

Bergens Tidende i BA farger... har jeg sett det og... ikke at det er noe gale med rødfargen - hehe

kih

Quote from: "Bataljonen"
Quote from: "kih""Her blir inngang til alle feltene på den nye tribunen"

én inngang på over 3000? riktignok er det Brann vi snakker om, men likevel..


Dette har med at tribunen fortsatt er et byggeplass, derfor kun en inngang foreløpig.


oki.. det var da enda godt
men på grensen til dårlig formulert på brann.no isåfall

Bataljonen

Quote from: "kih"
Quote from: "Bataljonen"
Quote from: "kih""Her blir inngang til alle feltene på den nye tribunen"

én inngang på over 3000? riktignok er det Brann vi snakker om, men likevel..


Dette har med at tribunen fortsatt er et byggeplass, derfor kun en inngang foreløpig.


oki.. det var da enda godt
men på grensen til dårlig formulert på brann.no isåfall


Ja det er sant men står litt bedre "formulert" HER
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

krøvel vellevold

Kan noen komme seg opp på Stadion og ta nye bilder?
Legg ned hele klubben!


kih

"Publikum med plasser på det aktuelle feltet blir omdirigert til stoler som ikke var solgt, får bt.no opplyst på Stadion."

ehh.. var det ikke utsolgt?

chris_henrik

Quote from: "Kirk"For få stoler:

http://www.bt.no/sport/article269220.ece

Hehe, er det noen som har laget sin egen lille tribune i tv-stuen?
Ser jo ikke pent ut med det hullet i midten.
<BRANN> ..... DKFM

GamleErik

Quote from: "kih""Publikum med plasser på det aktuelle feltet blir omdirigert til stoler som ikke var solgt, får bt.no opplyst på Stadion."

ehh.. var det ikke utsolgt?


De hadde tydeligvis ikke lagt ut alle setene for salg. Antageligvis dreier dette seg om det siste feltet på tribunen i retning store stå.

Dette "sikkerhetsfeltet" har tydeligvis to funksjoner:

1. Holde hjemme og bortetilhengere fra hverandre (TIL-supporterne skal vel stå i hjørnet der)
2. Være et sikkerhetsnett om ikke alle stolene ble klare.
ttaler seg kun som privatperson og har ingenting å gjøre med Brann Bataljonen Bergen sitt offisielle syn på ulike saker.

Toa

ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

kih

ser herlig ut.. men den gressklipperen kunne trengt litt smøring ;)

krøvel vellevold

Hva i h.... var det som foregikk på den nye tribunen da? Hele seterader ble jo fjernet! Tipper de får skjelven i London, når de vet at det er den samme typen seter de skal bruke på Nye Wembley. Ring dem med en gang og fortell hva slags elendige seter de har kjøpt!
Legg ned hele klubben!

abe78

Virker utrolig amatørmessig hele opplegget. Klart stressfaktoren har vært høy, men dette tar kaka. Ikke det - kult med en ny ståtribune ;-)
.og husk!

Bataljonen

Quote from: "krøvel vellevold"Hva i h.... var det som foregikk på den nye tribunen da? Hele seterader ble jo fjernet! Tipper de får skjelven i London, når de vet at det er den samme typen seter de skal bruke på Nye Wembley. Ring dem med en gang og fortell hva slags elendige seter de har kjøpt!


Eller de bør skifte ut de som monterte setene :)
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Stalin

Var da bare setene det var no galt med. Setene knakk jo rett og slett..
Fra mitt sittested, seinere ståsted fikk jeg ikke med meg hva som skjedde
når det kom et heftig brak, men hørte rykter om at en hel rad gikk rett i dass.

Nixon

Når hele raden ryker er det vel neppe selve setene, men heller skinnen de er montert på.

Men uansett noget pinlig...
Rød makt på Hansa

Bataljonen

Quote from: "Nixon"Når hele raden ryker er det vel neppe selve setene, men heller skinnen de er montert på.

Men uansett noget pinlig...


"Hastverk er lastverk" er vel noe som heter......
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Bataljonen

Quote from: "krøvel vellevold"Må de bytte ut setene nå?


Tviler på at det var setene som var problemet, støtter heller Nixon sitt utsagn om at det er skinnene som de er montert på som kan være problemet.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Bruiser

Dei har til 28 mai å bytte ut det som trengs, det må vel bygningsarbeiderane klare.
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

Bataljonen

http://pub.tv2.no/nettavisen/ibergen/sport/article638752.ece

Det var festeanordningen til skinnene som var problemet. Kan være glad at ingen ble alvorlig skadd da seteradene løsnet.

Står litt mer om dette her også : http://brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=4742&brann=cd6e513e2cf05a1309066493e6f160ed
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

C@Bøe_79

Store Stå på BT tribunen mot Lyn..
Det hadde vært noe..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Pondan

Hva skal vi der? Vi har en tribune og forholde oss til..

C@Bøe_79

Synge? Lage liv? Se kampen?
Og da får spillerne sang fra begge kanter..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Pondan

Synge, Lage liv, Se kampen klarer vi no greit fra SS også ;)

C@Bøe_79

Synge og lage liv hvertfall! Tror det var få talls folk som så hele kampen igår hvertfall:p
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Pondan

Det kan vere, Men 16 mai er alltid kaos på SS.. De som ikke så noe kom alt for sent.. Det gjelder og vere tidlig ute for og få bra sikt.. Men jeg er gla det var siste 16 mai på SS.....

Fiorelli

Quote from: "C@Bøe_79"Synge og lage liv hvertfall! Tror det var få talls folk som så hele kampen igår hvertfall:p



Tja, jeg og en annen tilsvarende like lav jente så da utmerket hele kampen :> Det gjelder bare å være litt tidlig ute... og at de som har tenkt å stille seg rett foran deg er litt hyggelige og tilbyr seg å stå bak ;>

forresten, creds til han mannen med den blankeste skallen jeg noen gang har sett :D Den var kjempeblank.
e're all the same, but that dosen't make us right.

krøvel vellevold

Har regnet ut at det rette stykket av BT-Klokke har 3135 sitteplasser. Og da har jeg tatt med de setene som ikke var der på 16/5. Tatt i betraktining av at resten av Stadion vil bli i samme skala angående setebredde og passasjer/trapper mellom feltene, så vil hjørnet mot SS få ca 700 plasser (18 rader), mens hjørnet mot sør vil få ca 1300 plasser (26 rader). Totalt vil svingen dermed få ca 5100.
Hvis nye Nordre (Umbro) skal få like få rader som hjørnet som er bygget (18 rader), vil det kun bli ca 3500 sitteplasser på Nordre. Blir Søndre like stor som BT-Klokke (26 rader), vil det bli ca 5000 sitteplasser der. Så skal det visstnok ikke bygges igjen i hjørnene mot Hansa. Hansa har ca 4000 sitteplasser. Da sitter vi igjen med ca 17600 sitteplasser. Så blir det jo en del plasser i VIP-boksene også. Men totalkapasiteten kan umulig bli stort mer enn 19000? Lurer veldig på hvordan de skal få inn de 20050 de snakker om, uten å bygge noe i hjørnene mot Hansa, eller få flere seterader på Nordre enn i det nybyggete hjørnet mot Nordre.
Legg ned hele klubben!

BuG

Du ahr glemt hovedtribunen og ståplassene nedenfor:P
ullet 2007! =)

krøvel vellevold

Quote from: "BuG"Du ahr glemt hovedtribunen og ståplassene nedenfor:P


Nei. Den regnes som Søndre, og jeg skrev at det blir ca 5000 der . Den nåværende tribunen blir revet. Ingen ståplasser.
Legg ned hele klubben!

Xminator

Over 20000 blir det vel ikke før Søndre (gamle sitte) er bygget. Forhåpentligvis blir det seter i hele høyden her.

Når det gjelder Nordre var det vel sagt ca. 4000. Det har så langt ikke vert sagt noe om VIP-plasser i hjørnet mot Gamle sitte, men regner det som sannsynlig at Brann bygger inn en glassvegg der også.

Det er vel også sannsynlig at man klemmer inn VIP-losjer i hjørnene på Hansa om det blir aktuelt å bygge igjen. Det vil jo i så fall finansiere det prosjektet.

2 meter høyere og vi hadde fått inn flere enn RBK. Tro Krøvel ser denne han også, uten at jeg vil legge opp til en ny debatt rundt "hva er stort nok".

Blir spennende å se om man fyller svingen mot Lyn. Hadde jeg vert Brann hadde jeg solgt "Resten av sesongen billetten" i klokkesvingen.

abe78

Det er i hvert fall forbanna tragisk om det er naboenes (ikke-eksisterende) utsikt som skal ødelegge for om Brann får bygge en meter høyere en i dag. Det er jo ting som tyder på det.

Krøvel, tror du har en liten feil i det regnestykket. En 1000 + feil. Forstår jeg deg rett så legger du vekt på at nye Umbro blir like høy som BT. Den blir vel en del høyere. Dette var vel også årsaken til at hovedtribunen ble flyttet fra Sør til Nord. Naboene vant frem og fikk flyttet den høye tribunen dit. Brann har vel utalt at den nye sørlige tribunen blir like høy som den eksisterende (på nivå med BT).

Tar et lite forbehold, men dette er det jeg har fått med meg til nå.
.og husk!

Kristoffer M

Det er jo i tilfellet en skandale av dimensjoner om nye stadion ferdig utbygget i 2008, rommer mindre enn 19000. Har hatt mine bange anelser jeg også, helt fra jeg så de første tegningene av stadion. Mener jeg leste at klokkesvingen inkl. hjørner skulle ta 6000 tilskuere. Hvis den nå bare tar 5100 + 100-200 VIP, er jo dette en kalkulasjonsfeil jeg ikke trodde skulle være mulig at oppsto i år 2006.

Kristoffer M

Quote from: "abe78"

Forstår jeg deg rett så legger du vekt på at nye Umbro blir like høy som BT. Den blir vel en del høyere. Dette var vel også årsaken til at hovedtribunen ble flyttet fra Sør til Nord. Naboene vant frem og fikk flyttet den høye tribunen dit. Brann har vel utalt at den nye sørlige tribunen blir like høy som den eksisterende (på nivå med BT).




Hmm... Jeg forsto det slik at Brann ikke fikk tillatelse til å bygge høyere enn nåværende takhøyde på "gamle sitte", og at det var derfor hovedtribunen måtte flyttes til nordre.

abe78

Quote from: "kris2ffer"
Quote from: "abe78"

Forstår jeg deg rett så legger du vekt på at nye Umbro blir like høy som BT. Den blir vel en del høyere. Dette var vel også årsaken til at hovedtribunen ble flyttet fra Sør til Nord. Naboene vant frem og fikk flyttet den høye tribunen dit. Brann har vel utalt at den nye sørlige tribunen blir like høy som den eksisterende (på nivå med BT).




Hmm... Jeg forsto det slik at Brann ikke fikk tillatelse til å bygge høyere enn nåværende takhøyde på "gamle sitte", og at det var derfor hovedtribunen måtte flyttes til nordre.


Det er det jeg prøver å si.
.og husk!

krøvel vellevold

Quote from: "abe78"Forstår jeg deg rett så legger du vekt på at nye Umbro blir like høy som BT. Den blir vel en del høyere.  .


Mulig det. Jeg har tatt ugangspunkt i at det blir like mange rader som i det hjørnet av BT-tribunen som går mot Umbro. Skal det ikke bli to etasjer med VIP-bokser både på Umbro og i hjørnet Umbro/BT?
Legg ned hele klubben!

Xminator

Nordre Langside blir selvsagt like høy som Klokkesvingen. Legger ved snitt av Nye Nordre (fant det i Byggeindustrien). Vet ikke om dette er sentersnitt og om det går i hele tribunelengden. Det er vel ikke utenkelig at det ytterste felter på hver side går i full høyde slik som i Klokkesvingen. (Klikk på bildet for stort bilde hos Imageshack)


Go Up