• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Den Store Stadion-utbyggings-tråden

Started by Kirk, November 08, 2005, 21:03:04 PM

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

Go Down

kabelmann

QuoteSom du ser av bildene, er arbeidet med å pæle området som den bakerste halvdelen skal hvile på avsluttet, og arbeidet med å bygge tribunen tar til om få uker.


Shit, LAB. Sliter dere med økonomien? Har dere ikke råd til skikkelig verktøy? Fortvil ikke, jeg river i et vater.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Xminator

Quote from: "Veggen"
Quote from: "syma"Men de jeg helst vil tro er at det er en svær PUB!


Det skal ikke bli en suporter pub der vel!? Det er jo noe som virkelig burde gjøres. Fotball Puben er jo rimlig full på kampdager!


Puben blir nok forbeholdt oss mini-vipper :p

HansaZ

Kjapt spørsmål:

Noen som vet om hjørnene skal lukkes. Evt kommer det seter der? Font om noe har kilder dersom de mener dette er tilfelle.

HansaZ

Fikk svar hos Brann før noen her klarte å svare :D

Av vedkommende som er ansvarlig for utbyggingen får jeg vite
at med tid og stunder vil det sannsynligvis skje. Det vil i så fall
tidligst skje i 2008

BrannFa(e)n

I hvilke svinger? Klokke-"svingene" eller hansa-"svingene"?

Vet iallfall at det skal komme et ganske digert hull i den ene svingen (i klokke) slik at det ikke skal bli så god damn vanskelig å for eksempel få stablet opp en konsert. Hullet vil bli noe ála dette:

. Antar at det blir seter der ja.
rannfasiten

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

HansaZ

Mitt spørsmål til Brann, og som de svarte meg på, var om hjørnene i Hansasvingen vil bli bygget igjen.

Xminator

Goodies, da ser de det samme som oss. Det er plass til masse seter i de to hjørnene.

Xminator

Planlegger de å flytte banen nordover? For å få bedre plass til tribunebygget sørover?

DJ_ADG

Quote from: "BrannFa(e)n"
Vet iallfall at det skal komme et ganske digert hull i den ene svingen (i klokke).
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

Xminator

Og det er jo kult å få inn maskiner til banen også. Kan liksom ikke forestille meg at de bærer inn ny gressmatte i ruller gjennom garderoben :p

Xminator

http://www.aalesundsfk.com/bildemal.htm

Litt nede på siden finner man bildene fra CLS-utbyggingen. Viser hvor kjapt det går når man er ferdig med fundamentene og begynner med elementer.

Tror vi har noe som ser ut som en tribune i begynnelsen av april, og en haug med innlegg der man forlanger at den tas i bruk - selv om taket ikke er på plass enda :p

Nixon

Quote from: "Xminator"Tror vi har noe som ser ut som en tribune i begynnelsen av april, og en haug med innlegg der man forlanger at den tas i bruk - selv om taket ikke er på plass enda :p


Skulle ikke forundre meg om Klanen blir plassert der 30. april. De kommer nok med en del folk siden det er fridag 1. mai.
Rød makt på Hansa

bulldog

er det ikke slik at helt tette stadion sliter med gresset?

dette er selvfølgelig ikke noe problem for ålesund...

gresset vil ikke gro når det ikke er trekk ned mot banen, altså må det være åpninger i hjørnene. håper ikke dette er snikinnføring av kunstdekke på nye stadda?

fotball skal spilles på gress!
bulldog

Xminator

Nye bilder på brann.no. Første etasje begynner å reise seg. Går betydelig kjappere når man begynner med betongelementer ja.

krøvel vellevold

Interessante bilder på brann.no i ettermiddag. Der kan man få inntrykk av hvor høy tribunen blir. Ser ut til å bli 23-24 rader.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: "krøvel vellevold"Interessante bilder på brann.no i ettermiddag. Der kan man få inntrykk av hvor høy tribunen blir. Ser ut til å bli 23-24 rader.


Kan du ta en ny utregning på grunnlag av bildene Krøvel?
Eller må du vite nøyaktig setebredde først?:)
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: "Nixon"
Quote from: "krøvel vellevold"Interessante bilder på brann.no i ettermiddag. Der kan man få inntrykk av hvor høy tribunen blir. Ser ut til å bli 23-24 rader.




Kan du ta en ny utregning på grunnlag av bildene Krøvel?
Eller må du vite nøyaktig setebredde først?:)


Hehe! Tøysekoppen!

Vi snakker vel om ca 3000 seter hvis vi ser bort fra hjørnene. Hjørnene skal heller ikke brukes i første omgang (pga manglende tilpassing til de eksisterende tribunene på langsidene). I tillegg blir det vel noen hundre plasser i VIP-bokser bak dette. Hvis alt går etter planen, blir det 16/5-kamp med over 14000 sitteplasser og 4000 ståplasser. Altså en totalkapasitet på over 18000.  

Setebredden blir vel ca 45 cm. Dette regnes som absolutt minimum.
Legg ned hele klubben!

Xminator

Brann.no melder at det skal være 3500 sitteplasser i klokkesvingen til 16. mai. Tviler på at de setter seter i noen av hjørnene før Umbro er bygget.

krøvel vellevold

Quote from: "Xminator"Brann.no melder at det skal være 3500 sitteplasser i klokkesvingen til 16. mai. Tviler på at de setter seter i noen av hjørnene før Umbro er bygget.


Litt av hjørnene vil nok ha fri sikt til hele banen, og uten at dagens langsidetribuner skygger for sikten. Men i tillegg til de 3000 jeg nevnte, vil det jo komme noen hundre plasser i VIP-boksene. Så det stemmer nok bra at det vil komme 3500 plasser i Klokkesvingen 16.mai. I så fall blir kapasiteten 14500 sitteplasser, 4000 ståplasser og 18500 totalt.

Etter mine matematiske beregninger vil kapasiteten i 2007 være ca 17100 sitteplasser + 1000 ståplasser = ca 18100 totalt. I 2008 vil kapasiteten være ca 19820. Dette stemmer ikke så verst med de 20000+ som Brann snakker om. Hvis man senere velger å bygge 45 grader av hjørnene mot Hansa, og beholde dagens Hansa i sin helhet, vil kapasiteten kunne økes til ca 21100. Velger man å "kutte i" endene av Hansa og tilpasse den slik at hjørnene kan tettes helt igjen, vil kapasiteten kunne økes til ca 22000. Velger man å ikke gjøre noe med hjørnene i Hansa, men i stedet gjøre nedre Hansa til ren ståtribune, vil kapasiteten kunne bli ca 17600 sitte + 4400 stå = 22000 totalt. Dette passer dessuten perfekt til regelen om max. 20% ståplasser!!!
Legg ned hele klubben!

abe78

Skandale om det ikke blir ståplasser i nedre del av Hansa når den tid er inne. Eventuelt "stå-seter". Gleder meg allerede.
.og husk!

Pondan

Kan ikke bare setene vere der da? Vi kan vell stå fordi?

Rasmus_brann

Quote from: "Pondan"Kan ikke bare setene vere der da? Vi kan vell stå fordi?


Tror nok veldig mange kommer til å stå...! Eg kommer nok til å stå, føler meg så hjelpeløs når jeg sitter. Også e` det så kjedelig. Faen ta FIFA, NFF og de derre jævla sitte-svin-kapitalist-facist-nazi-svinene...
et e ikke tvil at det går ann, så lenge hjertet står i Brann!

Kalinkasvingen

Når det gjelder krøllgressbanen utenfor stadion, som blir grei å ha for trening, ser det ut som kommunen driver å trenerer saken. Flere måneders forsinkelse er ihvertfall sikkert.


krøvel vellevold

Quote from: "Kirk"Ny oppdatering på Brann.no:
http://www.brann.no/index.php?mapping=153&brann=58ee2d58441daaa7ae198a2a6fb7f95c

Begynner så smått å ligne noe nå!


Men det er ikke godt å vite HVA det ligner!
Legg ned hele klubben!

enavgutta

Herlig å se Klokkesvingen begynne å ta form.
Må også igjen uttrykke min glede over at det om ikke lenge er helt utsolgt for sitteplasser på Stadion :-)

MYE å glede seg over om dagen ! Utenom hva som skjer på banen nede på La Manga da :-D

tormi

No snakker vi betong elementer ja! Regner med det skal en slik betongkoloss til opp i høyden eller??
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

chris_henrik

Quote from: "tormi"No snakker vi betong elementer ja! Regner med det skal en slik betongkoloss til opp i høyden eller??


Nei, det er kun de radene som du ser på bildet nå. Men det kommer til å bli en "gangvei" bak siste seterad. Taket kommer direkte oppå toppen av pålene. Ser det utifra byggtegningen som er øverst på siden.
<BRANN> ..... DKFM

enavgutta

Har ikke helt troen på at dette blir noe særlig estetisk byggverk, men tribune blir det ihvertfall.... så lenge de får det opp og stå og vi kan fylle inn 20 000 så skal jeg slutte å klage :-)

Xminator

Ligner ikke helt på skissen øverst på siden. Der er de bakerste søylene krummet bakover, på bildene er de bakerste søylene like de som står i forkant. Så noe har nok endret seg siden arkitekten lekte med 3d-modulen i tegneprogrammet sitt.

Xminator

Nye bilder på Brann.no foresten. Nei ikke de nye fra i dag tidlig, men nye fra i ettermiddag. Tribuneradene er nå lagt nærmest Gamle Sitte. Første inngangen i tribunen er også vist, virker å bli rimelig diskret.

abe78

Dette er så deilig! Men kan vi ikke få bilder fra en annen vinkel snart?

PS*! Er det flere en meg som stikker nedom en gang i uken for å sjekke ut forholdene?
.og husk!

AtroZ

Tar bussen forbi på begge sider ganske ofte, pleier se ned ja.. på vei opp ibsensgate ser du ganske godt.
Football is a game in which a handful of fit men run around for one and a half hours
watched by millions of people who could really use the exercise.`

atlascopo

var en som nevnte gangvei øverst. Der blir vel det VIP bokser. Så det er vel tvilsomt.

Pondan

For meg ser det ut som det blir gangvei helt nede, som på Hansa men mindre..

HansaZ

Er det slik å forstå at svingene på den nye tribunen ikke blir bygget i første omgang? Foreløpig er det bare den "rette" delen so er ut til å bli satt opp.

krøvel vellevold

Quote from: "atlascopo"var en som nevnte gangvei øverst. Der blir vel det VIP bokser. Så det er vel tvilsomt.


Det blir ikke noen gangvei. Det blir sykkelsti.
Legg ned hele klubben!

chris_henrik

Quote from: "atlascopo"var en som nevnte gangvei øverst. Der blir vel det VIP bokser. Så det er vel tvilsomt.


Hadde ikke fått med meg at det skulle bli vip-bokser også på familietribunen, på tegningene ser det ut som om man hadde tenkt seg et åpent platå på toppen. Men bokser virker mer fornuftig. Ellers er jeg ikke fult så imponert over høyden og det er vel dette brann har hatt størst problemer med under prosjekteringsfasen.
<BRANN> ..... DKFM

abe78

Quote from: "HansaZ"Er det slik å forstå at svingene på den nye tribunen ikke blir bygget i første omgang? Foreløpig er det bare den "rette" delen so er ut til å bli satt opp.


Nei - jeg mener bestemt at hele svingen blir bygget. Hele svingen kan likevel ikke brukes da deler av den kommer bak eksisterende langsider.
.og husk!

Bataljonen

Quote from: "abe78"
Quote from: "HansaZ"Er det slik å forstå at svingene på den nye tribunen ikke blir bygget i første omgang? Foreløpig er det bare den "rette" delen so er ut til å bli satt opp.


Nei - jeg mener bestemt at hele svingen blir bygget. Hele svingen kan likevel ikke brukes da deler av den kommer bak eksisterende langsider.



Slik vi har forstått det blir ikke tribunesvingen mot gamle sitte bygget nå.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe


krøvel vellevold

Quote from: "RC"Den skal vel være høyere?  :shock:

http://brann.no/index.php?mapping=153&brann=3758bc04285b7f333b548abe8d6cb91e


Ikke i denne svingen. Jeg kan telle 23 rader. Planen var i utgangspunktet (og er det forhåpentligvis fremdeles for nye søndre) 27 rader. Ergo kan vi konstatere at vip-boksene de fikk med i planene i siste liten, stjeler 4 benkerader. Dvs. at de stjeler ca 600 seter - og da har jeg ikke tatt med hjørneneseksjonene. Dette kan dreie seg om ytterligere 200-250 i hvert hjørne. Altså mister vi ca 1000-1100 VANLIGE seter i Klokkesvingen på denne måten. En del av dette blir jo erstattet av seter i vip-losjene (disse regnes jo med i totalkapasiteten). Og siden den planlagte totalkapasiteten plutselig ble redusert fra ca 20500 til ca 20000, kan vi gjøre regning med at disse ca 1000 vanlige setene som forsvant fra planene, blir erstattet av ca 500 vip-seter.

Men likevel er det underlig at folk virker sjokkerte over at tribunene virker så lave. Det kan jo ha sammenheng med at folk har sett for seg noe helt gigantisk noe. Tror kanskje folk har (hatt) litt vel høye tanker om hvor fantastisk flott og svært det nye stadionet blir. Noe som kanskje også forklarer folks klokkertro på at det blir en voldsom økning i tilskuersnittet med nye tribuner.
Legg ned hele klubben!

RC

Hadde ikke store forhåpninger ang. dette og så ikke for meg noe gigantisk heller. Om du ser så har jeg heller ikke vært noe aktiv i denne diskusjonen. Men ble nok skjokkert, som du sier, når jeg så bildene nå. Det var under all forventing. Blir sikkert fint, tviler ikke, men mente den skulle være større. Nå har de ikke bygget ferdig, og det kan se annerledes ut da, men til nå er jeg overrasket.

Xminator

Det er slik det går når man ikke får pengestøtte fra kommune eller gavmilde rikinger. Det blir middelmådig, omtrent slik jeg ser for meg Brannlaget anno 2006 også. Det bør jo ikke komme som noen overraskelse at jeg mener Brann tenker for smått og hverdagslig her.

Har likevel full forståelse for at man må velge det trygge og enkelt og greit ikke har råd - eller tid - til å gjøre noe skikkelig spenstig.

Nå får man håpe de faktisk klarer å bikke på riktige siden av 20000. Om ikke Brann rykker ned eller interessen for fotball kolapser ser jeg strengt tatt for meg at det å gå på Brannkamp blir heller eksklusivt og til dels stor innavl i tilskuermassen. Sikkert flott på kort sikt, men på lenger sikt skader det interessen rundt klubben.

Om Krøvel har rett og man nå fjerner de 4 øverste radene for VIP bekrefter jo det mistanken hos de litt mer kritiske av oss. Branns forklaring om at dette var plasser som man så for seg ble dårlige er renspikket løgn. Sikkert mer penger for Brann, men det er 4 rader på familietribunen. 4 rader mindre med Branns tilskuerfremtid. Man pisser strengt tatt i buksen for å holde varmen.

krøvel vellevold

Quote from: "Xminator"Det er slik det går når man ikke får pengestøtte fra kommune eller gavmilde rikinger. Det blir middelmådig, omtrent slik jeg ser for meg Brannlaget anno 2006 også. Det bør jo ikke komme som noen overraskelse at jeg mener Brann tenker for smått og hverdagslig her.

Har likevel full forståelse for at man må velge det trygge og enkelt og greit ikke har råd - eller tid - til å gjøre noe skikkelig spenstig.

Nå får man håpe de faktisk klarer å bikke på riktige siden av 20000. Om ikke Brann rykker ned eller interessen for fotball kolapser ser jeg strengt tatt for meg at det å gå på Brannkamp blir heller eksklusivt og til dels stor innavl i tilskuermassen. Sikkert flott på kort sikt, men på lenger sikt skader det interessen rundt klubben.

Om Krøvel har rett og man nå fjerner de 4 øverste radene for VIP bekrefter jo det mistanken hos de litt mer kritiske av oss. Branns forklaring om at dette var plasser som man så for seg ble dårlige er renspikket løgn. Sikkert mer penger for Brann, men det er 4 rader på familietribunen. 4 rader mindre med Branns tilskuerfremtid. Man pisser strengt tatt i buksen for å holde varmen.


At vip-losjene tok plasser som var så dårlige at det ville være flaut å selge dem, påpekte jeg det løgnaktige i allerede samme dag som dette stod i avisen. Og jeg er helt enig i at vi må bikke det magiske 20000-tallet! Men om det mot absolutt all formodning skulle bli mye større etterspørsel enn 20000 til hver kamp, så har man jo hjørnene mot Hansa (eventuelt gjøre nedre Hansa om til ren ståtribune) som løsninger i bakhånd for å øke kapasiteten med et par tusen.

Uansett kan jeg ikke fatte og begripe hvordan du kan påstå at "20000 plasser kun er nok for en eksklusiv menighet, med mindre Brann skulle rykke ned"!  Som jeg har sagt før: Det kommer ikke 20000 på alle kamper uansett tabellposisjon, vær og motstander. Ligger Brann på 9.plass, langt bak medaljer, det er midt i fellesferien, det pøsregner og blåser, og motstanderen heter Hamkam og kampen går søndag kl. 2000 og på tv, så kommer det ikke 20000! Det kommer kanskje 20000 på de fleste kampene om vi ligger helt i toppen en hel sesong. I dårlige sesonger kommer det kanskje 20000 på noen av kampene. Snittet vil gjerne ligge på 18-19000 i toppsesongene, mens det vil ligge på 15-16-17000 i de dårlige. Og dette er uansett en kraftig økning fra det nivået tlskuertallene har lagt på historisk, og det er også en økning fra det nivået det ligger på pr. i dag.

Og for hundrende gang: Hvis du mener at 20000 seter er for lite; hvorfor har Brann etter to og en halv måneds p-kortsalg fremdeles ikke solgt ut de 10500 de har til rådighet? Og det til tross for at det i år kan bli vanskelig å få billett uten p-kort! Det er jo faktisk ca 230 plasser igjen i de to dyreste og beste kategoriene, og for tiden selges det mest på feltene der man finner de billigste og dårligste plassene. Hvis 20000 seter er for lite for fremtiden, burde jo dagens 10500 gått unna på noen få dager!

I tillegg påstår du at det nye stadionet blir middelmådig! Vel, det blir vel omtrent slik som alle andre stadioner. Eller hva hadde du sett for deg? 2 meter beinplass og 2 meter setebredde? En saccosekk til hver? Minibar og tv-skjerm til hvert sete? Helt utrolig hva slags forventninger folk åpenbart må ha hatt til det nye anlegget!
Legg ned hele klubben!

Xminator

Dette er en diskusjon jeg ikke ønsker å ta med deg. Først og fremst fordi vi har kranglet oss ferdig for flere månder siden, men også fordi vi har ett såpass forskjellige meninger at det blir meningsløst å diskutere.

Jeg bare konstaterer at du fortsatt tar det jeg sier totalt ut av kontekst og tillegger meg meninger jeg ikke har. Eller for den del det behovet du har for å gjøre ett hvert argument så ekstremt. Det er barnslig. Dette sakkosekk og minibarvrøvlet ditt er fullt på høyde med det som lires ut av diverse ungdomspolitikere uavhengig av partifarge. Hvorfor du har dette sterke behovet for å "vinne" denne diskusjonen forstår jeg ikke. Og der har du den tredje grunnen til at dette temaet fra min side er lagt dødt i forhold til deg.

Jeg bare konstaterer at man er langt fra det magiske tallet på 25000, som har minst like stor mening som ett like meningsløst tall på 20000. Og jeg konstaterer at man er på vei mot ett Stadion der miljøet rundt Gamle Sitte blir regelen og ikke unntaket. Innavl og seter i arv. Uten at det får konsekvenser for mine planer om å sitte på VIP-setet mitt til jeg må bæres fra Stadion.

krøvel vellevold

Quote from: "Xminator".

Jeg bare konstaterer at du fortsatt tar det jeg sier totalt ut av kontekst og tillegger meg meninger jeg ikke har. Eller for den del det behovet du har for å gjøre ett hvert argument så ekstremt. Det er barnslig. Dette sakkosekk og minibarvrøvlet ditt er fullt på høyde med det som lires ut av diverse ungdomspolitikere uavhengig av partifarge.  


Når Brann bygger en helt normal sittetribune i Klokkesvingen, så påstår du at den er middelmådig! Da må det jo være lov å spørre om hva slags luksus du har sett for deg!

Og jeg begriper fremdeles ikke hvordan du kan påstå at man må arve p-kort / seter for å få plass! Hvem som helst kan vel kjøpe de 500 plassene som fremdeles er igjen til 06-sesongen. Og det kommer heller ikke til å bli solgt 19000 p-kort til hver eneste sesong på det nyombygde stadionet. Faktisk vil det være utrolig om de klarer å selge 19000 p-kort til noen sesonger i det hele tatt! Så det vil bli plenty av muligheter for folk å begynne sin stadionkarriere uten å måtte gå på svartebørs! Eller mener du at hver p-kortinnehaver bør kunne ha forkjøpsrett på plassene til høyre og vestre for seg, sånn at de kan ta med seg nye bekjente til hver kamp?

Hvis du ser deg rundt i verden, så er det ingen som bygger stadioner så store at de bare kan fylle det en gang i året! Et fotballstadion skal ikke være et sted du bare tilfeldigvis slenger innom for å ha et sted å henge, fordi du vet at det alltid er en ledig stol å sette seg på der, eller for å ha tak over hodet et par timer. For min del må de gjerne selge ut hele Stadion til folk som allerede før sesongen har bestemt seg for at de skal ha billett til alle kampene. Og hvis du er redd for rekrutteringen; hva tror du familietribunen skal være til da?
Legg ned hele klubben!

Xminator

Litt snacks fra dagens BT:

Brann mangler 40 (og noe) millioner av finansieringen til Klokkesvingen. Det holder akkurat til å få setene på tribunen, men de får ikke gjort noe med innsiden. Det betyr at ting som nye kontorer for administrasjonen og den nye Brannbutikken ikke får nye lokaler. Brannbutikken må ut av eksisterende lokaler denne uken og er nå i praksis kun nettbutikk.

Man har søkt kommunen om sikkerhet på ett lån på 30 mill og vil dekke 13 mill av de 40 over driften. Brann sliter med å få bankene til å innfri lån til prosjektet, selv om de stiller med over 50% egenkapital. Problemet er tidspunktet for når egenkapital er klar. Som kjent får ikke Brann inn egenkapitalen før etter at tribunene er bygget. Branns fortid spiller vistnok også inn. Det står igjen 18 millioner av lånet i Hansatribunen og Brann (regner med det er stadion as) står etter umbro og klokkeutbyggingen med 96 millioner i gjeld. Totalkosten for prosjektet er 144 mill.

Mulig jeg bommer med noen mill her og at det ikke henger helt sammen, men skriver fra hukommelsen.

krøvel vellevold

Quote from: "Xminator"Litt snacks fra dagens BT:

Brann mangler 40 (og noe) millioner av finansieringen til Klokkesvingen. Det holder akkurat til å få setene på tribunen, men de får ikke gjort noe med innsiden. Det betyr at ting som nye kontorer for administrasjonen og den nye Brannbutikken ikke får nye lokaler. Brannbutikken må ut av eksisterende lokaler denne uken og er nå i praksis kun nettbutikk.

Man har søkt kommunen om sikkerhet på ett lån på 30 mill og vil dekke 13 mill av de 40 over driften. Brann sliter med å få bankene til å innfri lån til prosjektet, selv om de stiller med over 50% egenkapital. Problemet er tidspunktet for når egenkapital er klar. Som kjent får ikke Brann inn egenkapitalen før etter at tribunene er bygget. Branns fortid spiller vistnok også inn. Det står igjen 18 millioner av lånet i Hansatribunen og Brann (regner med det er stadion as) står etter umbro og klokkeutbyggingen med 96 millioner i gjeld. Totalkosten for prosjektet er 144 mill.

Mulig jeg bommer med noen mill her og at det ikke henger helt sammen, men skriver fra hukommelsen.


Ting kan tyde på at vi skal være glade for at Brann satser nøkternt i stadionbyggingen...
Legg ned hele klubben!

Go Up