• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Den Store Stadion-utbyggings-tråden

Started by Kirk, November 08, 2005, 21:03:04 PM

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

Go Down

Manx

Quote from: "Nightfox"


Ja, der må brann skjerpe seg, forrige kamp mot �lesund sa Jæger i bt\ba at det var kun ståplasser igjen, men når jeg gikk billettluka var det plenty med sitteplasser.. Det er dårlig markedsføring det!
n by, ett lag, ett mål: Gull!!

Xminator

Samtidig overhørte jeg folk som fikk tilbudt billetter til nesten 500 kroner stykket på Narvesen. Regner med at det var restplassene på SPV man solgte.

Nesten

Det beste er et stadion med 21000 i kapasitet hvorav omtrent 15000 er sesongkort. Da er det sånn passe sug etter billettene og vi slipper så mange tomme stygge seter som er så ødeleggende.
Brattheten, nærheten til sidelinjene og tradisjonsbevaringen er viktigst.
eg er HELT sikker pÃ¥ at Brann taper de 2 neste seriekampene.  OgsÃ¥ ifjor tapte vi mot VIF borte og RBK hjemme. -Kjempe sa du ? Nei det pleier vi ikke Ã¥ gjøre.-

Tore Larsen

Quote from: "Nightfox"


dette vil ikke skje siden Brann følger europeisk standard.
Mvh

Tore

Brannfrelst

Quote from: "Tore Larsen"
Quote from: "Nightfox"


dette vil ikke skje siden Brann følger europeisk standard.


Som er?
2.10.07-Gullet kom hem!

dudo

Jeg tipper vilt at det er alfabetet fra A-Z. ;-p
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nesten

Quote from: "Nightfox"

--
Tror du ikke vi kunne levd med at BT-tribunen tilknyttes nye søndre sitte og ferdig med det ? En bratt søndre sitte og åpne hjørner på hver side av Hansa, muligens med storskjerm i et av dem ? Da ville vi hatt særpreg da, og en kapasitet på ca 20700 hadde jo holdt bra. + Lufting til NATURGRESSMATTEN i tillegg. Ikke bra med overkapasitet. Jeg tippeer nedgangen kommer i 2009 eller 2010 for en gang blir folk litt mettet med masse TV-kamper, og sjampionslig, PL osv.
Tipper Brann-snittet i årene som kommer vil ligge rundt 16900-17500 et sted. Det blir jo ca 2500 tomme seter det. Blir vi middelhavsfarer ( se på VIF ) kan det synke til ca 13500 i værste fall. VIF hadde vel 9000 i kveld.
eg er HELT sikker pÃ¥ at Brann taper de 2 neste seriekampene.  OgsÃ¥ ifjor tapte vi mot VIF borte og RBK hjemme. -Kjempe sa du ? Nei det pleier vi ikke Ã¥ gjøre.-

Rune felt F

Quote from: "Nesten"Det beste er et stadion med 21000 i kapasitet hvorav omtrent 15000 er sesongkort. Da er det sånn passe sug etter billettene og vi slipper så mange tomme stygge seter som er så ødeleggende.
Brattheten, nærheten til sidelinjene og tradisjonsbevaringen er viktigst.


Njaa. Det er mange flere tomme seter nå synes jeg med det nye billettkortet som vi har fått. Tipper flere med partoutkort nå vegrer seg for å låne vekk kortet enn hva tilfellet var med enkeltbillettene man hadde tidligere. Det er merkverdig mange tomme seter på spv-tribunen de siste kampene. Er enig at det bør selges 15000 partoutkort, men billettkortet har jeg ikke helt sansen for.

Nightfox

Quote from: "Nesten"
Quote from: "Nightfox"

--
Tror du ikke vi kunne levd med at BT-tribunen tilknyttes nye søndre sitte og ferdig med det ? En bratt søndre sitte og åpne hjørner på hver side av Hansa, muligens med storskjerm i et av dem ? Da ville vi hatt særpreg da, og en kapasitet på ca 20700 hadde jo holdt bra. + Lufting til NATURGRESSMATTEN i tillegg. Ikke bra med overkapasitet. Jeg tippeer nedgangen kommer i 2009 eller 2010 for en gang blir folk litt mettet med masse TV-kamper, og sjampionslig, PL osv.
Tipper Brann-snittet i årene som kommer vil ligge rundt 16900-17500 et sted. Det blir jo ca 2500 tomme seter det. Blir vi middelhavsfarer ( se på VIF ) kan det synke til ca 13500 i værste fall. VIF hadde vel 9000 i kveld.

Nesten

Herregud så glad jeg er for det stadionet Brann har landet på.
SÃ¥ nettopp tragiske "Nye Anfield" og kastet nesten opp.
Enorme avstander fra sidelinjene til tribunekanten. Det var nitrist, modernismen tar overhånd, men det mest tragiske var den store avstanden fra nederste deterat til sidelinen og dødlinjen.
Fyttegrisen-

Måtte Brann klistre søndre nærmest mulig sidelinjen.
Og har bratt tribune.
eg er HELT sikker pÃ¥ at Brann taper de 2 neste seriekampene.  OgsÃ¥ ifjor tapte vi mot VIF borte og RBK hjemme. -Kjempe sa du ? Nei det pleier vi ikke Ã¥ gjøre.-

Tore Larsen

Quote from: "Nesten"Herregud så glad jeg er for det stadionet Brann har landet på.
SÃ¥ nettopp tragiske "Nye Anfield" og kastet nesten opp.
Enorme avstander fra sidelinjene til tribunekanten. Det var nitrist, modernismen tar overhånd, men det mest tragiske var den store avstanden fra nederste deterat til sidelinen og dødlinjen.
Fyttegrisen-

Måtte Brann klistre søndre nærmest mulig sidelinjen.
Og har bratt tribune.


Den vil ikke se slik ut når den er ferdig. I søknaden vil den bli seende slik ut for å begynne arbeidet raskest mulig men underveis vil ny byggesøknad sendes inn og nytt annlegg med 75k+ vil stå ferdig rundt 2010. Vil da se mye mer komplett ut for nå er den laget og konstruert slik at den kan bygges ut.
Mvh

Tore

Nightfox

Det har du direkte fra Dahl (med magen), det også...? ;)

Tore Larsen

Quote from: "Nightfox"Det har du direkte fra Dahl (med magen), det også...? ;)


Hehe nei, men er stor Pool supporter og følger godt med på hva som skjer der borte:)
Mvh

Tore


Marek

Quote from: "Nightfox"


Hehe tror t.o.m at Petter Puddefjord ikke ville klaget så mye om Dahl hadde planer om å bygge ut til 75.000 innen 2010.
ons Ivar skal hem...

Nesten

Uansett hva man sier. mer enn 2 meters avstand fra nederste rad til sidelinjen er en skandale for en supporter som har stått på The Kop mang engang, har 70 hjemmekampvideoer og elsket 70-tallet hvor Heigway nesten kunne klappes på ryggen av fansen på langsiden under sine raid.
Brann må ha tribunene så bratte som mulig, og så nært sidelinjene som mulig, drit i UEFA, da kan vi ta vekk folk nederst. I seriekampene bør folk være nærmest mulig.
eg er HELT sikker pÃ¥ at Brann taper de 2 neste seriekampene.  OgsÃ¥ ifjor tapte vi mot VIF borte og RBK hjemme. -Kjempe sa du ? Nei det pleier vi ikke Ã¥ gjøre.-

Nightfox


Northside

Nok en gang dreper den moderne fotballen tribunelivet... Er neste artig å se alt som skjer rundt i den store fotballverden.

Xminator

Nå får de en veldig flott tribune på The Kop.

Måtte man ta for seg Hansasvingen en gang i fremtide og lage en sammenhengende tribune for de syngende supporterene våre...

Brannfrelst

Quote from: "Nesten"Uansett hva man sier. mer enn 2 meters avstand fra nederste rad til sidelinjen er en skandale for en supporter som har stått på The Kop mang engang, har 70 hjemmekampvideoer og elsket 70-tallet hvor Heigway nesten kunne klappes på ryggen av fansen på langsiden under sine raid.
Brann må ha tribunene så bratte som mulig, og så nært sidelinjene som mulig, drit i UEFA, da kan vi ta vekk folk nederst. I seriekampene bør folk være nærmest mulig.


Er ikke minstekravet 6 meter fra linjen til nermeste rad?
Syns selv dette er helt sykt..
2.10.07-Gullet kom hem!

olebrann3

koffor snakker vi om liverpool sin nye stadion her er det noe brann?

Marek

Quote from: "olebrann3"koffor snakker vi om liverpool sin nye stadion her er det noe brann?


Forstår ikke spørsmålet ditt helt.
ons Ivar skal hem...

Brannfrelst

Quote from: "Marek"
Quote from: "olebrann3"koffor snakker vi om liverpool sin nye stadion her er det noe brann?


Forstår ikke spørsmålet ditt helt.


Da er vi 2. Tror det mangler noen ord,litt komma og punktum der.
2.10.07-Gullet kom hem!

Vebjørn

Kvifor snakkar vi om Liverpool sin nye stadion her?
Har det noko å gjere med Brann å gjere?


Seks meter fra linja kan eg aldri tenke meg er ein regel.
Regel som blir brutt av ganske mange klubbar ivertfall og som ikkje Sepp Blatter klarar og gidd å kontrollere..

olebrann3

Manglet et koma der... Men uansett skal vel vi snakke om Brann her og ikke Liverpool. Får håpe det ikke var skrivefeil her da:P

Nightfox

Quote from: "Vebjørn"Kvifor snakkar vi om Liverpool sin nye stadion her?
Har det noko å gjere med Brann å gjere?


Seks meter fra linja kan eg aldri tenke meg er ein regel.
Regel som blir brutt av ganske mange klubbar ivertfall og som ikkje Sepp Blatter klarar og gidd å kontrollere..


Det er derfor de nederste radene ofte ikke inneholder tilskuere i europacup i england. Fordi tilskuere ikke har lov til å være nærmere enn x antall meter fra banen. Og hvorfor i det hele tatt gidde å bygge seter som er nærmere enn det, når det er ulovlig å ha tilskuere på de plassene i europacupen, f.eks?

monzilla

Fordi det spilles rundt 45 kamper i året som IKKE er europacup?

Forøvrig, for å spore tråden tilbake, når kan vi forvente å høre mer om utbyggingen? Har fått det for meg at medio august vil Brann søke om byggetillatelse?

Vebjørn

Quote from: "Nightfox"Det er derfor de nederste radene ofte ikke inneholder tilskuere i europacup i england. Fordi tilskuere ikke har lov til å være nærmere enn x antall meter fra banen. Og hvorfor i det hele tatt gidde å bygge seter som er nærmere enn det, når det er ulovlig å ha tilskuere på de plassene i europacupen, f.eks?

Quote from: "monzilla"Fordi det spilles rundt 45 kamper i året som IKKE er europacup?

Nightfox

Var det ikke folk som drømte om EM 2016 her da?
Når vi for en gangs skyld bygger ut, hvorfor skal vi ikke bare få enhver godkjennelse som er mulig, som tross alt ikke dreper opplevelsen på noen måte? 2 meter er direkte farlig. En spiller kommer litt ut av ballanse langs sidelinjen og vips opp på tribunen. I tillegg skal det være reklameskilter og diverse blabla mellom. Og man skal kunne varme opp.
Og har dere glemt at bare 15 av de "45" kampene (med like stor suksess i cupen som vi allerede har hatt de siste 3 årene..) i året spilles på denne arenaen? Minner om at BORTEkamp spilles på BORTEbane. Altså hvis man kvalifiserer seg for Gruppespillet i UEFA, så får man én kamp hjemme i kvallikrunden, én kamp hjemme i første runde, og UTEN at jeg vet hvor mange lag som er i gruppespillet (tar forbehold om feil altså), så påstår jeg fire. Altså tre hjemmekamper, og tre bortekamper. Det er fem hjemmekamper. totalt rundt 20 kamper. Rundt 1/4 av kampene er europacupkamper!!!!!!!

(hmm... Det var overraskende mange egentlig... hva har jeg gjort feil? :P)

Tore Larsen

Quote from: "Nightfox"
Quote from: "Vebjørn"Kvifor snakkar vi om Liverpool sin nye stadion her?
Har det noko å gjere med Brann å gjere?


Seks meter fra linja kan eg aldri tenke meg er ein regel.
Regel som blir brutt av ganske mange klubbar ivertfall og som ikkje Sepp Blatter klarar og gidd å kontrollere..


Det er derfor de nederste radene ofte ikke inneholder tilskuere i europacup i england. Fordi tilskuere ikke har lov til å være nærmere enn x antall meter fra banen. Og hvorfor i det hele tatt gidde å bygge seter som er nærmere enn det, når det er ulovlig å ha tilskuere på de plassene i europacupen, f.eks?


Om jeg ikke tar feil er det snakk om 8 meter klaring mellom bane og tribune.
Mvh

Tore

janmic66

Når det gjelder videre utbygging av stadion, så sa Bjørn Dahl før kampen på lørdag at de vil vente et år før de fullfører utbyggingen. Han sa også at de ville prøve så langt som mulig å få til flest mulig plasser for "vanlige" supportere.

chris_henrik

Quote from: "janmic66"Når det gjelder videre utbygging av stadion, så sa Bjørn Dahl før kampen på lørdag at de vil vente et år før de fullfører utbyggingen. Han sa også at de ville prøve så langt som mulig å få til flest mulig plasser for "vanlige" supportere.


Håper dette også betyr at nye søndre kommer i en etasje og ikke to.
<BRANN> ..... DKFM

janmic66

Han sa ingenting om det bli en eller to etasjer, kun at de ville vente med søndre til etter neste sesong.

Xminator

Quoteå få til flest mulig plasser


Da blir det to etasjer.

Breiflabben

Quote from: "janmic66"Han sa ingenting om det bli en eller to etasjer, kun at de ville vente med søndre til etter neste sesong.


Faen!
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of sigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses. HIT IT!.

Pondan

Talentløs unnskyldning.. Hva faen venter de på? Det er jo så og si utsolgt på alle kampene, så vil de prøve så langt som mulig å få til flest mulig plasser for "vanlige" supportere?? Hvor skal han trylle de plassene frem da?

krøvel vellevold

Irriterende at vi må spille enda en sesong (atpåtil 100-årssesongen) med den ene langsiden i "løpebaneavstand" fra banen, og hjørnet mellom Søndre og BT som et åpent "Lerkendal-gap"! Og så hadde det jo vært greit å få kapasiteten på 20000 etterhvert! (Vel og merke hvis vi fremdeles klarer å fylle Stadion hver gang).
Legg ned hele klubben!

Pondan

Ny sang da..

VI krever utbygging, JA vi krever utbygging, viiii krever utbygging vi eeee Brann... :P

xTaTic

Synd dette.
Da må vi spille Champions League kampene neste sesong på en byggeplass!

Belfort

Veldig trist at vi skal oppleve lappeteppe en sesong til. Hva kan grunnen være til denne utsettelsen? Er det Nymark Vel som igjen lager mer faenskap eller er det anstrengt økonomi?

robbie A

Quote from: "Belfort"Veldig trist at vi skal oppleve lappeteppe en sesong til. Hva kan grunnen være til denne utsettelsen? Er det Nymark Vel som igjen lager mer faenskap eller er det anstrengt økonomi?



Nei, tipper heller det er Brann som er noe treg med å få fingen ut mtp. reguleringsplanen.

Det ikke en sjanse i kommunehelvte at den kan levere inne en reguleringsplan og få den godkjent slik at man kan begynne å bygge i November.

gleder meg forøvrig til å se planene for Søndre som blir endelig.

vh
R.

skb!

Quote from: "robbie A"
Quote from: "Belfort"Veldig trist at vi skal oppleve lappeteppe en sesong til. Hva kan grunnen være til denne utsettelsen? Er det Nymark Vel som igjen lager mer faenskap eller er det anstrengt økonomi?



Nei, tipper heller det er Brann som er noe treg med å få fingen ut mtp. reguleringsplanen.

Det ikke en sjanse i kommunehelvte at den kan levere inne en reguleringsplan og få den godkjent slik at man kan begynne å bygge i November.

gleder meg forøvrig til å se planene for Søndre som blir endelig.

vh
R.


Det må da virkelig være mulig for kommunen å gjøre et unntak for Brann. Her opplever vi at alle mulige kandidater for de politiske partiene (og mest av alle Hermann Friele) sier at Brann er viktig for Bergen, bla, bla bla, men å vise dette i praksiss er ikke mulig. I Stavanger gir man bort en veldig verdifull tomt til Viking, mens i Bergen er det ikke mulig å gjøre et lite unntak i en utbyggingssak. Skjerpings!

Belfort

Bergen kommune har aldri gjort noe for Brann. Mens kommuner rundt om i det ganske land stiller opp på ulike måter for sine respektive lag så løfter ikke Bergen kommune en finger.

Det som gjør meg kvalm er og lese alle repotasjene om de ulike politikerne som er så utrolig interessert i Brann og elsker og sole seg i glansen når Brann gjør det bra.

Fy faen denne byen har mange totalt udugelige politikere.

Vestkanten

Kommunevalg i høst!
Stem på de partiene som ønsker minst mulig byråkrati, så er det gjerne et håp?
Heia Brann!

KongHarry

Quote from: "Vestkanten"Kommunevalg i høst!
Stem på de partiene som ønsker minst mulig byråkrati, så er det gjerne et håp?


Javel? Hvem er det?

monzilla

Jeg har tvert imot hørt fra mine berømte kilder i Brann at utbyggingen vil forsette som normalt, det høye tilskuersnittet har vært med på å frigjøre den nødvendige egenkapitalen.

EDIT: de nødvendige søknadene leveres inn nå i medio august mener jeg også å ha hørt snakk om. Tror ting er på stell til neste sesong.

robbie A

Quote from: "skb!"

Det må da virkelig være mulig for kommunen å gjøre et unntak for Brann. Her opplever vi at alle mulige kandidater for de politiske partiene (og mest av alle Hermann Friele) sier at Brann er viktig for Bergen, bla, bla bla, men å vise dette i praksiss er ikke mulig. I Stavanger gir man bort en veldig verdifull tomt til Viking, mens i Bergen er det ikke mulig å gjøre et lite unntak i en utbyggingssak. Skjerpings!


Er ikke kommunen det står på her. Her er det vel plan og bygningsloven som setter høringsfriste v/ reguleringsendring. Alle skal ha en stemme i et demokrati vet du.

Siden Brann heller ikke har fått fingen ut og sent inn Reguleringplanenendringen så kan ikke kommunen behandle søknaden.

Brann er sinken her, ikke kommunen.

Vestkanten

Quote from: "KongHarry"
Quote from: "Vestkanten"Kommunevalg i høst!
Stem på de partiene som ønsker minst mulig byråkrati, så er det gjerne et håp?


Javel? Hvem er det?


Tja si det! De setter vel opp valgboder dette året også med representanter som kan svare deg på det.
Heia Brann!

KongHarry

Quote from: "Vestkanten"
Quote from: "KongHarry"
Quote from: "Vestkanten"Kommunevalg i høst!
Stem på de partiene som ønsker minst mulig byråkrati, så er det gjerne et håp?


Javel? Hvem er det?


Tja si det! De setter vel opp valgboder dette året også med representanter som kan svare deg på det.


Hehe, kanskje jeg kan plukke opp en høyrekopp med kaffe og en SV-vaffel med syltetøy på veien.

Men seriøst: Jeg gir min stemme til noen som kan love bybanestopp ved Staddaen. Da blir det lett å komme seg til og fra kamp i pisseregnet. Dessuten blir det kanskje færre tusseladder som absolutt skal kjøre til stationportene.

Go Up